Προς το περιεχόμενο
Haldol

"Σκανάρισμα" αρνητικών με DSLR. Αναζήτηση High-CRI LED;

Προτεινόμενες αναρτήσεις

TL;DR: Έχουμε κάποια πηγή για High-CRI LEDs ; Ιδανικά πάνω από 97-98;

The whole story:

Καλημέρα παιδιά. Η περιπέτεια ξεκινάει με την προσπάθεια να σκανάρω κάποια αρνητικά με το Epson V600. Δοκιμές με SilverFast 8, VueScan αλλά και Preview (MacOS) απογοητευτικές. Πολύ χαμηλή οξύτητα στο σκανάρισμα. Κάπου εκεί απογοητεύτηκα και λέω σκ$#ά φωτογραφίες έβγαλα. Αλλά μου 'ρχεται φλασιά και λέω κάτσε, πρώτη φορά δουλεύω τη Minolta; Και πιάνω και τα εξετάζω με μεγεθυντικό φακό πάνω στην οθόνη του κινητού (για backlight). Σωστά εστιασμένα, άλλωστε τα περισσότερα ήταν τραβηγμένα με F/ 8-11 και μεprime φακό που ξέρω ότι είναι καλός. 

Εκεί ξεκινάει η αναζήτηση "εναλλακτικών" μεθόδων για σκανάρισμα. Και πιάνω τη DSLR, ρίχνω τα αρνητικά πάνω στην οθόνη του κινητού, ξανά, μ' ένα θολό πλαστικό ανάμεσα (για diffuser) και βγάζω macro φωτογραφίες των αρνητικών, με manual εστίαση. Εισαγωγή στο Lightroom/ Photoshop, invert, white balance, TA-DA! Όλα τέλεια!

Και λέω αυτό ήταν, το V600 παίρνει σύνταξη, και θα φτιάξω ένα ωραίο setup για 'σκανάρισμα' με τη DSLR. Θα βρω σωστό diffuser (ίσως κάποιο θαμπόγυαλο από μεγάλου φορμά μηχανή ή έστω κάποιο γαλακτερό τζάμι - plexiglass) και θα βάλω και σωστό φωτισμό, γιατί, όσο να 'ναι, η οθόνη του κινητού δεν έχει το βέλτιστο φωτισμό γι' αυτή τη δουλειά. Στο θέμα diffuser θα κάνω δοκιμές μέχρι να βρω το βέλτιστο. Στο θέμα φωτισμός, όμως, δε θέλω να βάλω αλογόνα, αλλά προτιμώ LED (θερμοκρασίες, χαμηλότερη [ασφαλέστερη] τάση λειτουργίας, κλπ). Έτσι, ψάχνω για όσο το δυνατόν ποιοτικότερα LED. Έχουμε κάποια πηγή; Ιδανικά, θέλω COB LED (για ακόμα καλύτερη διάχυση) με CRI>97-98. Τα μόνα τέτοια που βρίσκω, είναι κάτι "YUJILEDS" (που μου φαίνονται Κίνα). Έχουμε κάποια άλλη πηγή; Ή -έστω- εμπειρία με αυτά; 

Η όλη ιδέα είναι να γίνει ένα 3D-printed housing με ενσωματωμένο τροφοδοτικό, φωτιστικό, diffuser και holder, που να ανάβω το φωτισμό μ' ένα διακόπτη, να βάζω το φιλμ (135 ή 120) και να κάνω κλικ με την κάμερα. Φυσικά, ιδέες και συμβουλές και για άλλα σκέλη του project είναι ευπρόσδεκτα.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πάρε οποιαδήποτε οθόνη lcd που γουστάρεις καντην κομμάτια και μέσα στο πάνελ θα βρεις ένα άψογο difuser παίρνεις και ένα καλό φωτιστικό led η οτιδήποτε άλλο που να έχει την χρωματική ακρίβεια που θέλεις το βάζεις περιμετρικά και είσαι έτοιμος, υπόψη σου ότι όσο ποιο παλιά η οθόνη τόσο ποιο παχύ θα είναι και το diffuser εγώ να φανταστείς τα έχω κάνει ακόμα και πάγκους κοπής για την κουζίνα 😛

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
5 λεπτά πριν, Geocheats2 είπε

Πάρε οποιαδήποτε οθόνη lcd που γουστάρεις καντην κομμάτια και μέσα στο πάνελ θα βρεις ένα άψογο difuser παίρνεις και ένα καλό φωτιστικό led η οτιδήποτε άλλο που να έχει την χρωματική ακρίβεια που θέλεις το βάζεις περιμετρικά και είσαι έτοιμος, υπόψη σου ότι όσο ποιο παλιά η οθόνη τόσο ποιο παχύ θα είναι και το diffuser εγώ να φανταστείς τα έχω κάνει ακόμα και πάγκους κοπής για την κουζίνα 😛

Ώπα; Ωραία ιδέα. Δηλαδή αν βρω μία χαλασμένη οθόνη LCD του 2005 και την κάνω κομματάκια, έχει καλό diffuser; Τέλειο. :D

 

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βασικά δεν έχει μόνο diffuser έχει μια πλάκα από κάποια ριτηνη η οποία επιτρέπει την ομοιόμορφη κατανομή του backlight

Τώρα που το σκέφτομαι άμα βρεις μια λειτουργική έστω σπασμένη οθόνη ανοίγεις προσεχτικά το πάνελ βγάζεις την μπροστα επιφάνεια της lcd που συνδέεται με μια καλοδιοταινια και το ξανακλεινεις προσεχτικά και έχεις και έτοιμο backlight φθορισμού βέβαια (δεν ξέρω αν έχει το σωστό CRI)

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Το V600 που βγάζεις στη σύνταξη το πουλάς ;

 

Αντί για κινητό , δεν γίνεται να χρησιμοποιηθεί μόνιτορ ; Μεγαλύτερη επιφάνεια. 

Στο youtube το κάνουν πολλοί . 

 

Η nikon έχει ειδικό αντάπτορα που συγκρατεί φιλμ πάνω σε μάκρο φακό. Μόνο για 135 φιλμ και δουλεύει μόνο με τους μάκρο 60χλστ σε fx και στον 40ρη σε dx.

Επεξ/σία από Dr_73

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
1 ώρα πριν, Dr_73 είπε

Το V600 που βγάζεις στη σύνταξη το πουλάς ;

Αντί για κινητό , δεν γίνεται να χρησιμοποιηθεί μόνιτορ ; Μεγαλύτερη επιφάνεια. 

Στο youtube το κάνουν πολλοί . 

Η nikon έχει ειδικό αντάπτορα που συγκρατεί φιλμ πάνω σε μάκρο φακό. Μόνο για 135 φιλμ και δουλεύει μόνο με τους μάκρο 60χλστ σε fx και στον 40ρη σε dx.

E, μάλλον για πούλημα θα πάει. Δε σκανάρω τόσα πολλά ώστε να με απασχολεί το δυσκολότερο και πιο αργό workflow της DSLR έναντι του scanner, οπότε δε βλέπω να μου ξαναχρειάζεται κάπου το V600.

Όλες οι οθόνες έχουν το panel μπροστά από το backlight, το οποίο δυστυχώς "προβάλει" τα pixel πάνω στο αρνητικό. Είναι σε τόσο μεγάλο βαθμό που οι φώτο είναι άχρηστες, φαίνονται σαν μωσαϊκό. Θέλει πολύ καλό diffusion για να μη φαίνονται τα pixels. Η δοκιμή που έκανα με μία διαφάνεια για lamination ήταν επιτυχής πάντως. Φαντάζομαι με ακόμα πιο καλό diffusion (ίσως σαν αυτό που ανέφερε ο @Geocheats2) θα είναι ακόμα πιο σωστή η εικόνα.

Γι' αυτό και σκέφτομαι να πάω σε λύση με diffused COB LED, που δεν υπάρχουν καν pixel στην ιστορία. Γι' αντάπτορα, μάλλον θα κάνω custom (3D-printed). Αφενώς θέλω τόσο 135, όσο και 120, αφετέρου θέλω να δοκιμάσω με διάφορους φακούς, δε θέλω να μείνω σ' έναν. Τώρα οι δοκιμές έγιναν όλες με τον EF-S 15-85 με macro ring. 

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το σκεφτόμουν και αν σου φτάνει το φώς που περνάει μέσα από το πάνελ της LCD θα μπορούσες να πάρεις ακόμα και μια οθόνη και να της κάνεις color correction με κάποιο calibrator για να έχεις την απόχρωση που θέλεις απλά βάζοντας λευκό φόντο στον υπολογιστή και να αναλαμβάνει η οθόνη το CRI αλλά δεν έχω ασχοληθεί καθόλου με φωτογραφία για να σου πω. Θα μπορούσες να το δοκιμάσεις στην υπάρχουσα οθόνη σού.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
23 ώρες πριν, Haldol είπε

Τώρα οι δοκιμές έγιναν όλες με τον EF-S 15-85 με macro ring. 

Μπορείς να ανεβάσεις κάποιο δείγμα σε σελίδα που επιτρέπει πλήρη ανάλυση και να δώσεις λινκ ;

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Eπειδη και εγω σκαναρω εδω και πολυ καιρο slide και αρνητικα (μεχρι 6x9) με Dslr rig οποιος θελει μπορει να με ρωτησει για το σεταπ μου. Για να μην φαινονται σαν μωσαικο τα στοιχεια της φωτιστικης πηγης χρησιμοποιω ακρυλικο πλεξιγκλας

Επεξ/σία από afterhours

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δώστε πληροφορίες για τη συγκράτηση/τέντωμα του φίλμ και το φακό που χρησιμοποιείτε. 

Και δείγματα πλήρους ανάλυσης. 

Το ζήτημα της πηγής φωτός , είναι το ευκολότερο νομίζω. 

Προφανώς και για τη μηχανή, το καλύτερο θα είναι τρίποδο για να μπορεί να παίξει κανείς με αργές ταχύτητες, άρα iso 100 και διάφραγμα f/8 τουλάχιστον ή κλειστότερο.

Και κατά συνέπεια ενεργοποίηση με remote control ή shutter cable. 

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πρώτα από όλα εκπλήσσομαι που σε χάλασε η ποιότητα που βγάζει ο V600. Εγώ έχω τον Canon 9000f που χοντρικά είναι αντίστοιχος και μια χαρά ικανοποιημένος είμαι από το αποτέλεσμα. Φυσικά εντός των ορίων που μπορεί να δώσει το σκάνερ και στο μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα που μπορεί να δώσει το αρνητικό. Φυσικά και μπορείς να πας σε λύσεις wet mounting ή καλύτερο negative holder αλλά θα βελτιώσουν έως ένα βαθμό (προσωπικά δεν τα θεωρώ worth it για τα χρήματα που ζητάνε). Αξίζει όμως να ασχοληθείς με το software και την επεξεργασία και μπορείς όντως να πάρεις ένα πολύ δυνατό αποτέλεσμα. 

Στα της ερώτησης του thread. Όπως πρότειναν και παραπάνω με μια οθόνη που να έχει διάχυτο φως πιστεύω θα κάνεις μια χαρά τη δουλειά σου. Δοκίμασε να βάλεις tracing paper ή αντικολλητικό χαρτί για να πάρεις καλή διάχυση του φωτός. Πιο παλιά είχα μια πρόχειρη διάταξη και είχα άσπρο πλέξιγκλας όπως αναφέρει και ο @afterhours. Εναλλακτικά μπορείς να αφήσεις το υλικό διάχυσης και να χρησιμοποιήσεις τον υπάρχοντα φωτισμό (θεωρώντας ότι έχεις σταθερή διάταξη και δεν κουνιέται τίποτα). Υπάρχουν και έτοιμες λύσεις φωτοτράπεζας που πολλοί τις χρησιμοποιούν για αυτό το σκοπό. Διαφορετικά μπορείς να ψάξεις για τα led panels βιντεοσκόπησης, μερικά έχουν και διπλά led θερμό/ψυχρό με συνήθως τα θερμού να είναι high-cri (θα το γράφουν).

Πάντως χωρίς να το έχω ψάξει δεν ξέρω τι διαφορά (αν θα έχει καμία) θα έχει στο τελικό αποτέλεσμα. Δεδομένου ότι το αρνητικό δεν ανακλά φως αλλά το φως περνάει από μέσα του και θα κάνεις σίγουρα white balance correction αργότερα.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
3 ώρες πριν, Dr_73 είπε

Δώστε πληροφορίες για τη συγκράτηση/τέντωμα του φίλμ και το φακό που χρησιμοποιείτε. 

Και δείγματα πλήρους ανάλυσης. 

Το ζήτημα της πηγής φωτός , είναι το ευκολότερο νομίζω. 

Προφανώς και για τη μηχανή, το καλύτερο θα είναι τρίποδο για να μπορεί να παίξει κανείς με αργές ταχύτητες, άρα iso 100 και διάφραγμα f/8 τουλάχιστον ή κλειστότερο.

Και κατά συνέπεια ενεργοποίηση με remote control ή shutter cable. 

Για συγκρατηση αυτο εδω https://shop.lomography.com/en/digitaliza-120-scanning-mask?country=gr

Παντα με τριποδο-επιπεδοποιηση για να ειμαστε παραλληλα με τα αρνητικα  και φακο true macro 1:1 αντι για ρεμοτε βαζω τιμερ στα 10σεκοντ ή 2σεκοντ

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
10 ώρες πριν, afterhours είπε

Για συγκρατηση αυτο εδω https://shop.lomography.com/en/digitaliza-120-scanning-mask?country=gr

Αυτό είναι 120 φίλμ , αλλά εντάξει , βλέπω έχει και για 135. 

https://shop.lomography.com/en/accessories/film-scanners/digitaliza-35mm-scanning-mask

Δεν έχω true macro ωστόσο αυτή την εποχή. Ο 16-35 μου , νομίζω μπορεί να εστιάσει σε 10cm από το πρόσθιο άκρο του φακού , κάπου 25cm από τον αισθητήρα.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 12/6/2020 στις 4:25 ΜΜ, Dr_73 είπε

Μπορείς να ανεβάσεις κάποιο δείγμα σε σελίδα που επιτρέπει πλήρη ανάλυση και να δώσεις λινκ ;

Επειδή τα δύο αρχεία σε πλήρες μέγεθος είναι 18 MB, έχω κάνει crop σε μία εικόνα για φανούν εύκολα οι διαφορές. Οι γραμμές είναι γρατσουνιές που έκανα εγώ κατά την εμφάνιση (το γκαντέμιασα και το φιλμ "μάγκωσε" στο καρούλι του tank, οπότε στο χειρισμό να το ξανατυλίξω μεσ' το "πουκάμισο" το 'κανα σκ@_ά). Οπότε μη σε νοιάζουν αυτές. 

Η εικόνα απ' τη DSLR είναι 100 ISO, f/8 ενώ απ'το scanner στη μέγιστη οπτική του ανάλυση, 3200 DPI, με SilverFast 8. Σε καμία δεν έχω κάνει sharpening, grain removal ή οτιδήποτε παρόμοιο. Έχω φτιάξει μόνο έκθεση, highlights κλπ, ώστε οι δύο εικόνες να είναι όσο γίνεται πιο κοντινές.

sshot_dslr.png.acc1e2466d298f322fa38de9280eda1d.png

sshot_scan.png.86dd984f97be3451d599f938ddedd6f6.png

Επεξ/σία από Haldol
Fixin' tha spoilers.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
33 λεπτά πριν, Haldol είπε

Επειδή τα δύο αρχεία σε πλήρες μέγεθος είναι 18 MB

Εδώ , ανεβάζεις φωτογραφίες μέχρι 25mb . Αν έχεις κάποια τοπίου κτλ που να μη σε χαλάει να την ανεβάσεις, θα ήταν ευπρόσδεκτη . 

Σου δίνει λινκ για να το μεταφέρεις εδώ. 

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Χρήσιμες πληροφορίες

Με την περιήγησή σας στο insomnia.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies που ενισχύουν σημαντικά την εμπειρία χρήσης.