Προς το περιεχόμενο

Θεωρία φωτογραφίας και θέματα αυτής προς συζήτηση και κατανόηση τους


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Βαρύς τίτλος θέματος και προσπαθώ να σκεφτώ, πως να διατυπώσω τις σκέψεις μου επ'αυτού για να γίνει κάποια εποικοδομητική συζήτηση για όλους μας... ελπίζω να βρούμε τον δρόμο... 👍

Ανοίγω το παρόν θέμα, για να συζητήσουμε θέματα που αφορούν τη φωτογραφία σαν τέχνη, να δούμε τους γενικούς κανόνες σύνθεσης κάδρου που υπάρχουν σε αυτήν καθώς και τί τεχνάσματα μπορούμε να συμπεριλάβουμε στις φωτογραφίες μας για να γίνουν πιο ενδιαφέρουσες και να αποδίδουν καλύτερα το νόημα αυτών που θέλουμε να πούμε μέσα από τη φωτογραφία.

Όταν λέω κανόνες σύνθεσης εννοώ: 


20 Composition Techniques That Will Improve Your Photos

Σύνθεση στις φωτογραφίες : συμβουλές για αρχάριους

COMPOSITION - Most Important thing in PHOTOGRAPHY!

6 Tips For Landscape Photography Composition
 

Διάφοροι από αυτούς τους κανόνες υπάρχουν σε κάποιες μηχανές (νομίζω σε mirrorless... πρώτη φορά το είδα σε μια em10 mark 3) και τους βλέπεις την ώρα που τραβάς και υπάρχουν και στο lightroom όταν κάνεις επεξεργασία, πατώντας το κουμπί 'o' (όμικρον στα αγγκλικά) όταν είσαι μέσα στο crop tool.
Σε dslr, ίσως βρεις να έχει κάποιο grid κανόνα των τρίτωνν ή κάποιο ακόμα (που τα βλπεπεις μόνο στο liveview/οθόνη και όχι και μέσα στο ματάκι όπως σε κάποιες mirrorless που μπορούν επειδή το οφθαλμοσκόπιο είναι ηλεκτρονικό).


Όταν λέω τεχνάσματα εννοώ (κάποια τα είδατε σε κάποια από τα παραπάνω link και βίντεο να τα κατατάσσουν στη σύνθεση κάδρου, αλλά εγώ θα ήθελα να τα διαχωρίσω)

-Γραμμές και φόρμες
-Σημείο φυγής
-Ύψος τοποθέτησης ορίζοντα
-Μοτίβα και υφες
-Aπό ποιό ύψος να τραβήξουμε τη φωτό (να σκύψουμε, να ανεβούμε ψηλότερα, να τραβήξουμε από το ύψος των ματιών, να τραβήξουμε ξαπλωμένοι στο έδαφος;;;... (ανάλογα το συγκεκριμένο θέμα που θέλουμε να βγάλουμε εκείνη τη στιγμή εννοείται)
-Με τί φακό να τραβήξω;;; Τί προοπτική θέλω να δώσω;; 
-Κατευθυντικες γραμμές 

 

ΥΓ: Από λάθος, ανοίχτηκε το θέμα, χωρίς να το έχω κάπως ολοκληρώσει, θα το κάνω με edit στην πορεία.. (μόλις πιστεύω ότι έχει ολοκληρώσει το αρχικό ποστ, θα αφαιρέσω αυτό το υστερόγραφο) 

ΥΓ2: Δύσκολα τα πράγματα... 😁😛
 

Επεξ/σία από stratigos24
  • Like 8
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 414
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Πολύ ενδιαφέρον θέμα, εγώ μόνο τον κανόνα τον τρίτων ήξερα που έχουν και οι dslr, τα άλλα θα τα ψάξω να δω τι ακριβώς είναι. 

Επειδή θα γίνει κουβέντα και για τους φακούς, φαντάζομαι θα μιλάμε σε ισοδύναμο full frame για να καταλαβαίνομαστε ανεξάρτητα από τον αισθητήρα που έχει ο καθένας. 

Με το διάφραγμα έχω μια βασική απορία.. Σε crop πρέπει να κάνουμε πάλι τον πολλαπλάσιασμο? Έχω βρει βίντεο στο YouTube που υποστηρίζουν και τις 2 απόψεις 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
35 λεπτά πριν, k_dinos είπε

..... φαντάζομαι θα μιλάμε σε ισοδύναμο.... 

Αχ σε παρακαλώ, κάνε μου μια χάρη, βρες μια άλλη λέξη για να πεις το ίδιο πράγμα, μη την ξαναδώ αυτή, να ξεφύγουμε θελουμε, όχι να γυρίσουμε στα ίδια......!!! 🤣🤣😂😂

Στα υπόλοιπα που ρωτάς, θα τον βρούμε το μπούσουλα πως θα συνεννοηθούμε. 

Επεξ/σία από stratigos24
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

   Εύγε για το ξεκίνημα , θα τα βρούμε όλα στο δρόμο , σχετικά με το crop του αισθητήρα και το πώς μετατρέπει έναν φακό προτείνω να μείνουμε στις πραγματικές εστιακές αποστάσεις ενός φακού . Αν κάποιος θελήσει επεξηγήσεις ας δοθούν εκ των υστέρων .

   Δεν προτιμώ κανέναν φακό περισσότερο η λιγότερο για την γωνία θέασης . Ένα καρέ μπορεί να βγεί εξίσου ενδιαφέρον με την χρήση ετερόκλητων εστιακων αποστάσεων . Θα εξαιρέσω τις ειδικές ανάγκες σε macro και κάποιες άλλες . 

  Πιστεύω πως ακόμη και ένα αδιάφορο σημείο , από αυτά που συναντάμε καθημερινά γύρω μας , ακόμη και ένα κουρασμένο φωτογραφικά , μπορεί να αποκτήσει δύναμη κάτω από κάποιες συνθήκες φωτός δλδ χρονικά μέσα στην ημέρα η αν του προστεθεί ένα αναπάντεχο στοιχείο . 

  Τέλος πάντων δεν πρέπει να αποτελεί εμπόδιο η χρήση ενός φακού και πως ίσως με κάποιον άλλο τα πράγματα ήταν καλύτερα σε αισθητικό αποτέλεσμα .

   Μια εικόνα διαθέτει από χέρι οπτική αρκεί εμείς να βρούμε την πιο ενδιαφέρουσα άποψη της , ακόμη και να την δημιουργήσουμε γιατί όχι . Οι πολλοί φακοί είναι χρήσιμοι αρκεί να έχουμε προσδιορίσει τους λόγους για τους οποίους τους χρειαζόμαστε .

IMG_20200726_213637_925.jpg

    Για την σύνθεση ενός καρέ και κάποιους στοιχειώδεις κανόνες που την συνοδεύουν , όπως ο κανόνας των δύο τρίτων , αυτό που πιστεύω είναι πως η γνώση αυτών των κανόνων επιβάλλεται , όχι όμως για να γίνουν καταναγκαστικό έργο . Είναι όμως η αρχή ώστε να κάνουμε το επόμενο βήμα , να δώσουμε την δική μας άποψη . Οι κανόνες άλλωστε δημιουργήθηκαν ακριβώς για να παραβιάζονται αφενός ( με την καλή έννοια ) αλλά και να έχουν τις εξαιρέσεις τους .

   Η εφαρμογή τους δεν έχει να κάνει ούτε με τους φακούς , αλλά ούτε και με τα συστήματα εξελιγμένα η λιγότερο εξελιγμένα και σε όποιο βαθμό . Δεν είναι λοιπόν το εξελιγμένο state of the art φωτογραφικό σύνολο ( όχι πως δεν βοηθάει ) που πρέπει να καθορίζει το αποτέλεσμα . Σ' αυτό το σημείο θα τονίσω πως προέχει η δική μας θέληση για μάθηση . Μέσα από την διαδικασία θα προκύψουν μοιραία οι τυχόν τεχνικές ελλείψεις και θα γίνει πολύ πιο ξεκάθαρο τι ακριβώς χρειαζόμαστε , ώστε την επόμενη φορά να προχωρήσουμε σε κάποια πιο στοχευμένη αγορά σε ότι αφορά τον εξοπλισμό .

    

sketch-1541505810000.png

  • Like 9
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, babisskg είπε

   Εύγε για το ξεκίνημα , θα τα βρούμε όλα στο δρόμο , σχετικά με το crop του αισθητήρα και το πώς μετατρέπει έναν φακό προτείνω να μείνουμε στις πραγματικές εστιακές αποστάσεις ενός φακού . Αν κάποιος θελήσει επεξηγήσεις ας δοθούν εκ των υστέρων .

   Δεν προτιμώ κανέναν φακό περισσότερο η λιγότερο για την γωνία θέασης . Ένα καρέ μπορεί να βγεί εξίσου ενδιαφέρον με την χρήση ετερόκλητων εστιακων αποστάσεων . Θα εξαιρέσω τις ειδικές ανάγκες σε macro και κάποιες άλλες . 

  Πιστεύω πως ακόμη και ένα αδιάφορο σημείο , από αυτά που συναντάμε καθημερινά γύρω μας , ακόμη και ένα κουρασμένο φωτογραφικά , μπορεί να αποκτήσει δύναμη κάτω από κάποιες συνθήκες φωτός δλδ χρονικά μέσα στην ημέρα η αν του προστεθεί ένα αναπάντεχο στοιχείο . 

  Τέλος πάντων δεν πρέπει να αποτελεί εμπόδιο η χρήση ενός φακού και πως ίσως με κάποιον άλλο τα πράγματα ήταν καλύτερα σε αισθητικό αποτέλεσμα .

   Μια εικόνα διαθέτει από χέρι οπτική αρκεί εμείς να βρούμε την πιο ενδιαφέρουσα άποψη της , ακόμη και να την δημιουργήσουμε γιατί όχι . Οι πολλοί φακοί είναι χρήσιμοι αρκεί να έχουμε προσδιορίσει τους λόγους για τους οποίους τους χρειαζόμαστε .

IMG_20200726_213637_925.jpg

    Για την σύνθεση ενός καρέ και κάποιους στοιχειώδεις κανόνες που την συνοδεύουν , όπως ο κανόνας των δύο τρίτων , αυτό που πιστεύω είναι πως η γνώση αυτών των κανόνων επιβάλλεται , όχι όμως για να γίνουν καταναγκαστικό έργο . Είναι όμως η αρχή ώστε να κάνουμε το επόμενο βήμα , να δώσουμε την δική μας άποψη . Οι κανόνες άλλωστε δημιουργήθηκαν ακριβώς για να παραβιάζονται αφενός ( με την καλή έννοια ) αλλά και να έχουν τις εξαιρέσεις τους .

   Η εφαρμογή τους δεν έχει να κάνει ούτε με τους φακούς , αλλά ούτε και με τα συστήματα εξελιγμένα η λιγότερο εξελιγμένα και σε όποιο βαθμό . Δεν είναι λοιπόν το εξελιγμένο state of the art φωτογραφικό σύνολο ( όχι πως δεν βοηθάει ) που πρέπει να καθορίζει το αποτέλεσμα . Σ' αυτό το σημείο θα τονίσω πως προέχει η δική μας θέληση για μάθηση . Μέσα από την διαδικασία θα προκύψουν μοιραία οι τυχόν τεχνικές ελλείψεις και θα γίνει πολύ πιο ξεκάθαρο τι ακριβώς χρειαζόμαστε , ώστε την επόμενη φορά να προχωρήσουμε σε κάποια πιο στοχευμένη αγορά σε ότι αφορά τον εξοπλισμό .

sketch-1541505810000.png

Αναφορικά με την 1η: μου άρεσε πολύ η αντίθεση του στατικού (η πέτρινη προτομή) με το δυναμικό (ο άνδρας που τρέχει). Τόσο που σκέφτομαι πως ο φάρος θα μπορούσε και να λείπει! 

Στην 2η, η προοπτική είναι εντυπωσιακή από μόνη της αξιοποιώντας τις δυνατότητες του φακού (με τι τραβήχτηκε;) 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, xx1100 είπε

Αναφορικά με την 1η: μου άρεσε πολύ η αντίθεση του στατικού (η πέτρινη προτομή) με το δυναμικό (ο άνδρας που τρέχει). Τόσο που σκέφτομαι πως ο φάρος θα μπορούσε και να λείπει! 

Στην 2η, η προοπτική είναι εντυπωσιακή από μόνη της αξιοποιώντας τις δυνατότητες του φακού (με τι τραβήχτηκε;) 

    Δεν θυμάμαι ..... 😂😂😂 ....... άσε με να το δω , έχω ένα κάρο συστήματα , οπότε συμπαθα με .

IMG_20200705_182718_921.jpg

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 ώρες πριν, stratigos24 είπε

Αχ σε παρακαλώ, κάνε μου μια χάρη, βρες μια άλλη λέξη για να πεις το ίδιο πράγμα, μη την ξαναδώ αυτή

Θα προσπαθήσω να βρω μια άλλη λέξη, ισοδύναμη!

  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

    Κατά πόσο ανεπιθύμητο είναι το βαρελοειδες φαινόμενο , barell distortion κατ' άλλους η μπορεί να δέσει με μια εικόνα χωρίς να ενοχλεί , χωρίς να χρειάζεται διόρθωση αρκεί να βρείτε τρόπο να το δέσετε με το καρέ . Πάσα αντίρρηση δεκτή . Το φαινόμενο υπάρχει από κατασκευής και θα βρίσκεται εκεί για πάντα αναλόγως φακού .

    Το πρώτο και σημαντικό είναι πως πρέπει να γνωρίζετε την ύπαρξη του . Το έχουν από χέρι οι fisheye φακοί , αλλά και οι 10 - 20 περίπου ευρυγωνιοι , όπως και οι 18 - 55 στο κατώτερο άκρο δλδ τα 18 χιλ . Στους fisheye φακούς είναι δεδομένο , στους 10 - 20 είναι αρκετά έντονο και διορθώνεται ως ένα βαθμό , αν κρατώντας την μηχανή την στρέψετε στο οριζόντιο επίπεδο λίγο προς τα πάνω η προς τα κάτω . Σαν να προσπαθούσατε δλδ να δείτε το πάτωμα η μια οροφή . Αυτό που χρειάζεται είναι στρέφοντας να ελέγξετε αν κάποια γωνία παρουσιάζει ενδιαφέρον οπτικά , οπότε τραβάτε την εικόνα .

   Σε έναν 18 - 55 και στο κατώτερο άκρο του τα πράγματα δεν διορθώνονται και αυτό που απομένει είναι κάποιου είδους blending μέσα στο καρέ . Εδώ η εμφάνιση του barell distortion έχει να κάνει με τον ορίζοντα και τις ευθείες γραμμές που υπάρχουν στο κάδρο . Όσο περισσότερες τόσο χειρότερα . Αν λοιπόν επιλέξετε ένα ηλιοβασίλεμα με θαλασσινό φόντο , η νοητή γραμμή εκεί που ενώνεται η θάλασσα με τον ουρανό στο βάθος θα κάνει το φαινόμενο ορατό . Αν όμως επιλέξετε στα 18 χιλ ένα κάδρο μέσα από την καθημερινότητα , μια συνηθισμένη εικόνα στο δρόμο με κίνηση πεζών , αυτοκινήτων , τότε η ύπαρξη του φαινομένου θα είναι έως και δυσδιάκριτη αφού τα αντικείμενα που παρεμβάλλονται , πολλά και ετερόκλητα  δεν αφήνουν περιθώρια για εμφάνιση ευθειών γενικά . 

  Αυτός είναι και ο λόγος που ανέφερα ότι το barell distortion θα είναι εκεί , ο τρόπος που θα το χειριστείτε είναι που θα δώσει πιθανό ενδιαφέρον . Φυσικά μπορείτε πάντα να ισιωσετε τα πράγματα με post processing κλπ . Κοντολογις , μπορείτε να ζήσετε και με τεχνικές και κατασκευαστικές , φυσικές ατέλειες δίνοντας τους εσείς μια πιο δημιουργική μορφή .

    Σημ. Κι' όμως το magic seven ( αυτή η αναπάντεχη παρουσία του αριθμού 7 με την μορφή γωνίας ) υφίσταται .

sketch-1596006535241.jpg

Επεξ/σία από babisskg
  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Μπάμπη απλό barrel distortion, διορθώνεται σχεδόν πλήρως, εφόσον υπάρχει προφίλ του φακού και χρησιμοποιηθεί πρόγραμμα που έχει προφίλ . 

374a1a6bb91d2918f813f8d98f16412f.png

Το ίδιο και το pincushion.

Το moustache είναι το χειρότερο , αυτό δεν διορθώνεται χωρίς προφίλ , βάζοντας διάφορες τιμές στο distortion correction απλών προγραμμάτων.

Προγράμματα όμως όπως της dxo που έχουν προφίλ για συγκεκριμένους φακούς, το διορθώνουν και αυτό !

 

Οι νικον , που τις ξέρω καλά, έχουν firmware , με προφίλ για όλους τους δικούς τους φακούς !

Και μπορούν στο jpg να στα διορθώσουν αυτόματα.

Ο 35-105 f/3.5 - 4.5 που γράφω στην υπογραφή μου , είναι φακός του 1995. 

Διορθώνεται αυτόματα το jpg εφόσον έχω ενεργοποιήσει αυτή την επιλογή.

Στο raw therapee, αν έχω raw+jpg,  υπάρχει επιλογή, να κάνει τις διορθώσεις που βλέπει το πρόγραμμα να έχει κάνει στο jpg η μηχανή

και στο raw, αφήνοντας περιθώρια για όποια επιπλέον τροποποίηση θέλω , που δεν έχει γίνει βέβαια στο jpg της μηχανής .

Ένα μεγάλο πλεονέκτημα που έχουν οι μαμά φακοί , ακόμη και αρχαίοι . 

Επεξ/σία από Dr_73
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

    Θα μείνω λίγο στην σύνθεση ενός κάδρου , αφού ένα θέμα όσο και να έχει κουραστεί είναι πάντα σε θέση να δώσει αυτό το κάτι διαφορετικό . Το ποιος φακός θα χρησιμοποιηθεί δεν έχει για μένα και τόση σημασία . Αυτά που θα μετρήσουν είναι η διάθεση για προσέγγιση του θέματος από όλες , όσες μπορεί να υπάρχουν εκδοχές . Η παρεμβολή κάποιων επιπλέον στοιχείων μέσα στην εικόνα , ακόμη και από αντικείμενα που μπορεί να βρίσκονται ακριβώς δίπλα μας , η και μπροστά μας ξεφεύγοντας από την προσοχή μας εκείνη την στιγμή . Ένα ζωντανό παράδειγμα εν Θεσσαλονίκη είναι ας πούμε οι ομπρέλες του Ζογγολοπουλου στην παραλία . Ένα θέμα λίαν επιοικως πολυφωτογραφημενο . Μια πρόκληση αν θέλετε ώστε κάποιος να επανέρχεται κάθε τόσο , προσπαθώντας να πετύχει το κάτι διαφορετικό . Πολύς κόσμος πιστεύει πως δεν χρειάζεται ακόμη μια εικόνα η πως πρέπει να ασχοληθεί με κάτι πιο καραμπινατο ας πούμε , πιο μοδάτο , πιο street κατά τα τελευταία σημειολογικά που κρύβουν και λίγο από απόπειρα προώθησης και πώλησης συγκεκριμένων συστημάτων .

   Μην διστάσετε να ψάξετε γύρω από ένα θέμα , όσο κι' αν σας φανεί απίστευτο υπάρχουν ακόμη γωνίες της Ακρόπολης στην Αθήνα που δεν έχουν αποτυπωθεί φωτογραφικά .

sketch-1596011849347.jpg

16 λεπτά πριν, Dr_73 είπε

Μπάμπη απλό barrel distortion, διορθώνεται σχεδόν πλήρως, εφόσον υπάρχει προφίλ του φακού και χρησιμοποιηθεί πρόγραμμα που έχει προφίλ . 

374a1a6bb91d2918f813f8d98f16412f.png

Το ίδιο και το pincushion.

Το moustache είναι το χειρότερο , αυτό δεν διορθώνεται χωρίς προφίλ , βάζοντας διάφορες τιμές στο distortion correction απλών προγραμμάτων.

Προγράμματα όμως όπως της dxo που έχουν προφίλ για συγκεκριμένους φακούς, το διορθώνουν και αυτό !

Οι νικον , που τις ξέρω καλά, έχουν firmware , με προφίλ για όλους τους δικούς τους φακούς !

Και μπορούν στο jpg να στα διορθώσουν αυτόματα.

Ο 35-105 f/3.5 - 4.5 που γράφω στην υπογραφή μου , είναι φακός του 1995. 

Διορθώνεται αυτόματα το jpg εφόσον έχω ενεργοποιήσει αυτή την επιλογή.

Στο raw therapee, αν έχω raw+jpg,  υπάρχει επιλογή, να κάνει τις διορθώσεις που βλέπει το πρόγραμμα να έχει κάνει στο jpg η μηχανή

και στο raw, αφήνοντας περιθώρια για όποια επιπλέον τροποποίηση θέλω , που δεν έχει γίνει βέβαια στο jpg της μηχανής .

Ένα μεγάλο πλεονέκτημα που έχουν οι μαμά φακοί , ακόμη και αρχαίοι . 

     Σωστή η παρέμβαση , σαφώς κάποιος μπορεί να θέλει να προχωρήσει σε διόρθωση ( όχι εγώ ) οπότε είναι καλό να γνωρίζει την μεθοδολογία .

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@babisskg

Απολαμβάνω να διαβάζω τα ποστ σου εδώ όσο απολαμβάνω να βλέπω τις φωτογραφίες που μας ανεβάζεις. Εύγε! (Παρότι νιώθω μάλλον πολύ άσχετος τελικά με την φωτογραφία) 😀

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, dimoskoutr είπε

@babisskg

Απολαμβάνω να διαβάζω τα ποστ σου εδώ όσο απολαμβάνω να βλέπω τις φωτογραφίες που μας ανεβάζεις. Εύγε! (Παρότι νιώθω μάλλον πολύ άσχετος τελικά με την φωτογραφία) 😀

     Φιλτατε όλοι άσχετοι είμαστε και πρώτος και καλύτερος εγώ . Συνεχίζουμε την προσπάθεια , περί αυτού πρόκειται .

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 ώρες πριν, babisskg είπε

     Φιλτατε όλοι άσχετοι είμαστε και πρώτος και καλύτερος εγώ . Συνεχίζουμε την προσπάθεια , περί αυτού πρόκειται .

Ε όχι και άσχετος με τις φωτογραφίες που μας έδειξες. Μην τα ισοπεδώνουμε όλα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οι φακοι που δουλευω περισσοτερο ειναι ο κλασσικος 50αρης και ενας 105 μακρο. Με τον μακρο ομως εχω βγαλει φωτογραφιες που προσωπικα μου αρεσουν πολυ χωρις να ειναι μακρο. Οποτε δεν χρειαζεται να κοιταμε τετοια θεματα, σημασια εχει να φωτογραφισεις και να δεις τι φωτογραφιζεις. Οι παρακατω φωτογραφιες ειναι με τον Sigma 105 , εναν φακο που τον πηρα για μυγες κ αραχνες αλλα εαν εχεις ορεξη κανει πολλα παραπανω. 

Επισης πιστευω παιζει ρολο το στυλ του καθε φωτογραφου. Εμενα προσωπικα μου αρεσει οταν βγαζω πορτραιτα να πλησιαζω πολυ το θεμα, σχεδον προσωπο.

Αλλα οπως ειπε κ ο σπουδαιος Steve McCurry ''The definition of a great picture is one that stays with you, one that you can’t forget. It doesn’t have to be technically good at all''

(αναθεμα τα 2 mb  που εχει upload)

 

_DSC51.jpg

_DSC6904.jpg

  • Like 11
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 ώρες πριν, sakis_colt είπε

Οι φακοι που δουλευω περισσοτερο ειναι ο κλασσικος 50αρης και ενας 105 μακρο. Με τον μακρο ομως εχω βγαλει φωτογραφιες που προσωπικα μου αρεσουν πολυ χωρις να ειναι μακρο. Οποτε δεν χρειαζεται να κοιταμε τετοια θεματα, σημασια εχει να φωτογραφισεις και να δεις τι φωτογραφιζεις. Οι παρακατω φωτογραφιες ειναι με τον Sigma 105 , εναν φακο που τον πηρα για μυγες κ αραχνες αλλα εαν εχεις ορεξη κανει πολλα παραπανω. 

Επισης πιστευω παιζει ρολο το στυλ του καθε φωτογραφου. Εμενα προσωπικα μου αρεσει οταν βγαζω πορτραιτα να πλησιαζω πολυ το θεμα, σχεδον προσωπο.

Αλλα οπως ειπε κ ο σπουδαιος Steve McCurry ''The definition of a great picture is one that stays with you, one that you can’t forget. It doesn’t have to be technically good at all''

(αναθεμα τα 2 mb  που εχει upload)

_DSC51.jpg

_DSC6904.jpg

    Το πορτραίτο της γάτας είναι εξαιρετικό , ανήκει σε μια σειρά που έδωσε ο νηματοθετης πιο πάνω δλδ στο fill frame , πως να γεμίσεις σωστά ένα κάδρο . Νομίζω πως είναι ένα παράδειγμα προς μίμηση σ' αυτό το κομμάτι . Ακόμη περισσότερο πιστεύω πως πρέπει να αποτελέσει case study για τον τρόπο φωτομέτρησης επειδή επιλέχθηκε το ασπρόμαυρο . Αν θαπρεπε να επιλέξει κάποιος spot φωτομέτρηση κι' αν ναι , σε ποιο σημείο θα έπρεπε να εστιάσει και πόσο θα έπρεπε να επέμβει στην διόρθωση της έκθεσης .

   Επιπλέον θα βάλω το ζήτημα της επιλογής φακού για μια τέτοια λήψη . Αν θα έπρεπε ένας φακός πορτραίτου η μπορούσε να γίνει η λήψη και με άλλον φακό , ώστε να απαντηθούν ερωτήματα του είδους ποιον φακό να πάρω , για ποια δουλειά κλπ .

   Εύγε !

     Κάτι που σηκώνει πολύ νερό , ΝΑΙ στο manual mode , όχι πάντα ΝΑΙ , αυτός είναι ο λόγος που μια φωτογραφική μηχανή ( σώμα ) έχει και άλλες λειτουργίες , αλλιώς θα έβγαινε έχοντας μόνο manual , σαφώς θα κόστιζε λιγότερο κι' εμείς με την σειρά μας θα πληρώναμε πολύ λιγότερα χρήματα . 

    Πρέπει να είμαστε σε θέση να αναγνωρίζουμε τις συνθήκες που επικρατούν πριν μια λήψη , το είδος της λήψης ( στατική η άλλη ) και να επιλέγουμε ανάλογα πως θα λειτουργήσουμε . Μαγικές λύσεις δεν υπήρξαν , ούτε πρόκειται να υπάρξουν . 

IMG_20200705_134034_007.jpg

Επεξ/σία από babisskg
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...