Προς το περιεχόμενο

Θεωρία φωτογραφίας και θέματα αυτής προς συζήτηση και κατανόηση τους


Προτεινόμενες αναρτήσεις

2 ώρες πριν, Cntrl+X είπε

Όμως η διαδικασία που περιγράφτηκε πιο πάνω, δηλαδή "exposure to the left", αφορά από ότι κατάλαβα το φιλμ. Μπορεί να εφαρμοστεί με ανάλογο σκεπτικό και στις ψηφιακές μηχανές; Το άρθρο που παραθέτεις λέει πως αυτό που εφαρμόζεται είναι το αντίστροφο. Ο λόγος είναι πως ενώ το φιλμ έχει μεγαλύτερο δυναμικό εύρος στα φωτεινά, ο ψηφιακός αισθητήρας έχει μεγαλύτερο δυναμικό εύρος στα σκοτεινά. Φυσικά, αν έχει κάποιος πιο ειδικό λόγο να κάνει spot metering στα σκοτεινά (π.χ. hi key φωτογραφία) αλλάζει. Αλλά δε μιλάω γι' αυτή την περίπτωση.

Άρα όλα αυτά αφορούν το φιλμ, σωστά; Πράγματι, η Nikon D3300 που έχω δεν τραβάει ασπρόμαυρο. Το κάνεις με Post processing είτε on-camera είτε στο PC (με το ίδιο αποτέλεσμα). Άλλες κάμερες τραβούν ασπρόμαυρο, όπως η Panasonic GM1 που έχω, αλλά είναι πολύ συγκεκριμένου γούστου, με υψηλό contrast.

Αυτό έχω καταλάβει κι εγώ. Πάντως ξεκίνησα πάλι να πειραματίζομαι. Θα ανεβάσω κάποια στιγμή φωτογραφία με κίτρινο φίλτρο (χρησιμοποιείται στην ασπρόμαυρη φωτογραφία για να αυξήσει το contrast μεταξύ ουρανού και νεφών, για να τονίσει το ηλιοβασίλεμα και σε μερικά είδη αρχιτεκτονικής φωτογραφίας) γιατί παρατήρησα κάτι που μου φαίνεται εκ πρώτης όψεως παράδοξο: Αν δε βάλεις αντιστάθμιση έκθεσης, η εικόνα είναι περίπου 2,5 stop πιο φωτεινή. Για να δείχνει νορμάλ πρέπει η αντιστάθμιση έκθεσης να είναι -2 με -3 stop. Δεν ξέρω γιατί συμβαίνει αυτό. Αναρωτήθηκα αν από αυτό  μπορεί κανείς να συμπεράνει ότι το μπλε φως που κόβεται από αυτό το φίλτρο είναι βασικό υπεύθυνο μήκος κύματος για τη φωτομέτρηση και άρα η απουσία του ξεγελά το φωτόμετρο, νομίζοντας ότι έχει να κάνει με μια σκοτεινή σκηνή.

Η διαδικασία για το Α/Μ είναι ίδια στο φιλμ και στο ψηφιακό. Τα πάντα εξαρτώνται από το τι θέλεις ν' αποδώσεις περισσότερο στο καρέ. Αν οι στόχοι σου είναι λεπτομερή σκούρα, τότε εκθέτεις για τα σκούρα, αν είναι για τα φωτεινά τότε εκθέτεις για τα φωτεινά. Στόχος σου είναι να έχεις όσο το δυνατό μεγαλύτερα περιθώρια στη περιοχή που θες να δουλέψεις. Αν θέλεις κάτι από τη μια άκρη ως την άλλη, τότε αυτό που θα πετύχεις είναι μια έντονου κόντραστ Α/Μ φωτογραφία με μια απότομη S καμπύλη.

Έχω αρκετά φίλτρα από την Α/Μ φιλμ φωτογραφία, θα δοκιμάσω ξανά και στο ψηφιακό έτσι για χάρη πειραματισμών. Με την Fuji X-Pro1 τουλάχιστον είναι φασαρία καθώς η εστίαση (ψηφιακό viewfinder) ή μάλλον η επιβεβαίωσή της θα είναι προβληματική. Η απόκριση του κάθε αισθητήρα με αυτά τα φίλτρα είναι διαφορετική και συνάρτηση με την διάταξη των στοιχείων RGB του αισθητήρα (anti aliasing φίλτρα/αλγόριθμοι). Για την φωτομέτρηση, καλό είναι να φωτομετρήσεις χωρίς το φίλτρο, να βάλεις το φίλτρο και ν' αντισταθμίσεις την έκθεση κατά τον συντελεστή του φίλτρου. Διαφορετικά, τα RGB φωτόμετρα τα κάνουν μαντάρα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 414
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Πειραματική χρήση έγχρωμων φίλτρων για ασπρόμαυρη φωτογραφία.

Εδώ χωρίς φίλτρο:

no CPL2.png

Εδώ με κίτρινο φίλτρο, στο P program, όπως πριν. Χωρίς αντιστάθμιση έκθεσης. Είναι εντυπωσιακή η υπερέκθεση:

 

Yellow.png

Εδώ με αντιστάθμιση έκθεσης -2 stop. Το τονικό εύρος έχει έρθει περίπου στο επίπεδο της φωτογραφίας χωρίς φίλτρο:

 

Yellow -2.png

Εδώ με το πρασινοκίτρινο φίλτρο. Αντίθετα με το κίτρινο, το τονικό εύρος δεν επηρεάστηκε ιδιαίτερα. Χωρίς αντιστάθμιση έκθεσης:

Green.png

Κι εδώ το πορτοκαλί φίλτρο. Η έκθεση επηρεάστηκε λίγο (υπερέκθεση) αλλά όχι στο βαθμό του κίτρινου:

 

Orange.png

Το κίτρινο, απορροφά τις υπεριώδεις και τις μπλε-ιώδεις ακτίνες και χρησιμοποιείται για έντονο contrast σε τοπία, σκηνές ηλιοβασιλέματος και κάποια είδη αρχιτεκτονικής φωτογραφίας ενώ το πορτοκαλί (χρήσιμο για αύξηση contrast και σκηνές με νέφη) τις μπλε και τις πράσινες. Το πράσινο απορροφά υπεριώδεις, ιώδεις, μερικές μπλε και σκοτεινές κόκκινες και χρησιμοποιείται στη φωτογραφία ασπρόμαυρου πορτραίτου για αύξηση τονικού εύρους, καθώς και για φωτογραφία πράσινης βλάστησης. Επίσης κάνει τα πράσινα πιο φωτεινά και τα κόκκινα πιο σκοτεινά. Το πρασινοκίτρινο υποτίθεται οτι χρησιμοποιείται με πανχρωματικό film (μη με ρωτάτε περισσότερα, ο @spectaculator θα ξέρει να σας πει), για να παράξει αποτελέσματα πιο κοντά σε αυτά που βλέπει το μάτι. Με βάση αυτά καταλήγω ότι το φωτόμετρο βασίζεται πολύ στις μπλε-ιώδεις ακτίνες για να υπολογίσει τη σωστή έκθεση.

Τι συμβαίνει εάν μετατρέψω τα παραπάνω σε ασπρόμαυρο με τις προεπιλεγμένες ρυθμίσεις του προγράμματος της Nikon;

Πρώτα η φωτογραφία χωρίς φίλτρο και χωρίς αντιστάθμιση έκθεσης:

 

 

no CPL BW.png

Κίτρινο φίλτρο, απαιτήθηκε αντιστάθμιση -3 stop!

 

Yellow -3 BW.png

Πρασινοκίτρινο φίλτρο, -1 stop:

 

Green -1 BW.png

πορτοκαλί φίλτρο, -1 stop:

 

Orange -1 BW.png

Τέλος, πολωτικό φίλτρο:

 

CPL BW.png

Τι βλέπω καταρχήν στο ασπρόμαυρο. Οι διαφορές μεταξύ κίτρινου, πορτοκαλί και πρασινοκίτρινου δεν είναι μεγάλες όσον αφορά το τελικό αποτέλεσμα αν και υπάρχει μεγάλη απόκλιση στην αντιστάθμιση που απαιτεί το κίτρινο (-3 stop).

Εκεί όμως που βλέπω διαφορά είναι στο πολωτικό φίλτρο. Ενώ η χρήση οποιουδήποτε φίλτρου (πολωτικού ή έγχρωμου) κάνει τον ουρανό σκοτεινότερο, το πολωτικό δε το κάνει ομοιογενώς. Αντίθετα, σκουραίνει περισσότερο ένα μέρος του ουρανού (εδώ το κεντρικότερο) πιθανά εξαιτίας του ότι η γωνία του πολωμένου φωτός δεν είναι ίδια για κάθε σημείο του κάδρου.

Αυτό επιβεβαιώνει μια άποψη (του Ken Rockwell!) που λέει ότι το πολωτικό φίλτρο είναι άχρηστο σε υπερευρυγώνιους φακούς λόγω αυτού του αφύσικου, ανομοιογενούς αποτελέσματος.

Συμπέρασμα: παιδιά, μη την πατήσετε όπως εγώ που αγόρασα σήμερα πολωτικό φίλτρο για τον 10-20mm φακό μου 🙁. Τα αποτελέσματα είναι ακόμα πιο αφύσικα σε σχέση με αυτά της παραπάνω εικόνας που τραβήχτηκαν με τον κιτ 18-55mm φακό. Αν θέλετε να πετύχετε σκουρότερο ουρανό σε πολύ ευρυγώνιο κάδρο, ίσως να βάλετε ένα πορτοκαλί φιλτράκι αντί του πολωτικού.

Επεξ/σία από Cntrl+X
  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Και μια ιδέα για τον @SeNNinhA που του αρέσει το action: Για να πετύχω περίπου την ίδια έκθεση με το κίτρινο φίλτρο, χρειάστηκα f6.3 (αντί f5 χωρίς φίλτρο) και 1/160 (αντί 1/100 χωρίς φίλτρο). Δεν ξέρω αν ανακαλύπτω πάλι κάποιο πασίγνωστο τροχό, ή αν γράφω αρλούμπες αλλά μήπως αυτό είναι το αντίστροφο του φίλτρου ND; Και αν είναι έτσι, μήπως είναι ένας τρόπος να εξασφαλίζεις extra φως ώστε να μπορείς να αυξάνεις την ταχύτητα κλείστρου;

Κοντολογίς, μήπως υπάρχει θέση του κίτρινου φίλτρου στην action ασπρόμαυρη φωτογραφία;

Επεξ/σία από Cntrl+X
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 ώρες πριν, Cntrl+X είπε

Πειραματική χρήση έγχρωμων φίλτρων για ασπρόμαυρη φωτογραφία.

Εδώ χωρίς φίλτρο:

no CPL2.png

Εδώ με κίτρινο φίλτρο, στο P program, όπως πριν. Χωρίς αντιστάθμιση έκθεσης. Είναι εντυπωσιακή η υπερέκθεση:

Yellow.png

Εδώ με αντιστάθμιση έκθεσης -2 stop. Το τονικό εύρος έχει έρθει περίπου στο επίπεδο της φωτογραφίας χωρίς φίλτρο:

Yellow -2.png

Εδώ με το πρασινοκίτρινο φίλτρο. Αντίθετα με το κίτρινο, το τονικό εύρος δεν επηρεάστηκε ιδιαίτερα. Χωρίς αντιστάθμιση έκθεσης:

Green.png

Κι εδώ το πορτοκαλί φίλτρο. Η έκθεση επηρεάστηκε λίγο (υπερέκθεση) αλλά όχι στο βαθμό του κίτρινου:

Orange.png

Το κίτρινο, απορροφά τις υπεριώδεις και τις μπλε-ιώδεις ακτίνες και χρησιμοποιείται για έντονο contrast σε τοπία, σκηνές ηλιοβασιλέματος και κάποια είδη αρχιτεκτονικής φωτογραφίας ενώ το πορτοκαλί (χρήσιμο για αύξηση contrast και σκηνές με νέφη) τις μπλε και τις πράσινες. Το πράσινο απορροφά υπεριώδεις, ιώδεις, μερικές μπλε και σκοτεινές κόκκινες και χρησιμοποιείται στη φωτογραφία ασπρόμαυρου πορτραίτου για αύξηση τονικού εύρους, καθώς και για φωτογραφία πράσινης βλάστησης. Επίσης κάνει τα πράσινα πιο φωτεινά και τα κόκκινα πιο σκοτεινά. Το πρασινοκίτρινο υποτίθεται οτι χρησιμοποιείται με πανχρωματικό film (μη με ρωτάτε περισσότερα, ο @spectaculator θα ξέρει να σας πει), για να παράξει αποτελέσματα πιο κοντά σε αυτά που βλέπει το μάτι. Με βάση αυτά καταλήγω ότι το φωτόμετρο βασίζεται πολύ στις μπλε-ιώδεις ακτίνες για να υπολογίσει τη σωστή έκθεση.

Τι συμβαίνει εάν μετατρέψω τα παραπάνω σε ασπρόμαυρο με τις προεπιλεγμένες ρυθμίσεις του προγράμματος της Nikon;

Πρώτα η φωτογραφία χωρίς φίλτρο και χωρίς αντιστάθμιση έκθεσης:

no CPL BW.png

Κίτρινο φίλτρο, απαιτήθηκε αντιστάθμιση -3 stop!

Yellow -3 BW.png

Πρασινοκίτρινο φίλτρο, -1 stop:

Green -1 BW.png

πορτοκαλί φίλτρο, -1 stop:

Orange -1 BW.png

Τέλος, πολωτικό φίλτρο:

CPL BW.png

Τι βλέπω καταρχήν στο ασπρόμαυρο. Οι διαφορές μεταξύ κίτρινου, πορτοκαλί και πρασινοκίτρινου δεν είναι μεγάλες όσον αφορά το τελικό αποτέλεσμα αν και υπάρχει μεγάλη απόκλιση στην αντιστάθμιση που απαιτεί το κίτρινο (-3 stop).

Εκεί όμως που βλέπω διαφορά είναι στο πολωτικό φίλτρο. Ενώ η χρήση οποιουδήποτε φίλτρου (πολωτικού ή έγχρωμου) κάνει τον ουρανό σκοτεινότερο, το πολωτικό δε το κάνει ομοιογενώς. Αντίθετα, σκουραίνει περισσότερο ένα μέρος του ουρανού (εδώ το κεντρικότερο) πιθανά εξαιτίας του ότι η γωνία του πολωμένου φωτός δεν είναι ίδια για κάθε σημείο του κάδρου.

Αυτό επιβεβαιώνει μια άποψη (του Ken Rockwell!) που λέει ότι το πολωτικό φίλτρο είναι άχρηστο σε υπερευρυγώνιους φακούς λόγω αυτού του αφύσικου, ανομοιογενούς αποτελέσματος.

Συμπέρασμα: παιδιά, μη την πατήσετε όπως εγώ που αγόρασα σήμερα πολωτικό φίλτρο για τον 10-20mm φακό μου 🙁. Τα αποτελέσματα είναι ακόμα πιο αφύσικα σε σχέση με αυτά της παραπάνω εικόνας που τραβήχτηκαν με τον κιτ 18-55mm φακό. Αν θέλετε να πετύχετε σκουρότερο ουρανό σε πολύ ευρυγώνιο κάδρο, ίσως να βάλετε ένα πορτοκαλί φιλτράκι αντί του πολωτικού.

Ενα συντομο σχετικο αρθρακι

https://www.google.gr/amp/s/www.chicagotribune.com/news/ct-xpm-1987-11-27-8703290540-story,amp.html

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 ώρες πριν, Cntrl+X είπε

Πειραματική χρήση έγχρωμων φίλτρων για ασπρόμαυρη φωτογραφία.

Εδώ χωρίς φίλτρο:

no CPL2.png

Εδώ με κίτρινο φίλτρο, στο P program, όπως πριν. Χωρίς αντιστάθμιση έκθεσης. Είναι εντυπωσιακή η υπερέκθεση:

Yellow.png

Εδώ με αντιστάθμιση έκθεσης -2 stop. Το τονικό εύρος έχει έρθει περίπου στο επίπεδο της φωτογραφίας χωρίς φίλτρο:

Yellow -2.png

Εδώ με το πρασινοκίτρινο φίλτρο. Αντίθετα με το κίτρινο, το τονικό εύρος δεν επηρεάστηκε ιδιαίτερα. Χωρίς αντιστάθμιση έκθεσης:

Green.png

Κι εδώ το πορτοκαλί φίλτρο. Η έκθεση επηρεάστηκε λίγο (υπερέκθεση) αλλά όχι στο βαθμό του κίτρινου:

Orange.png

Το κίτρινο, απορροφά τις υπεριώδεις και τις μπλε-ιώδεις ακτίνες και χρησιμοποιείται για έντονο contrast σε τοπία, σκηνές ηλιοβασιλέματος και κάποια είδη αρχιτεκτονικής φωτογραφίας ενώ το πορτοκαλί (χρήσιμο για αύξηση contrast και σκηνές με νέφη) τις μπλε και τις πράσινες. Το πράσινο απορροφά υπεριώδεις, ιώδεις, μερικές μπλε και σκοτεινές κόκκινες και χρησιμοποιείται στη φωτογραφία ασπρόμαυρου πορτραίτου για αύξηση τονικού εύρους, καθώς και για φωτογραφία πράσινης βλάστησης. Επίσης κάνει τα πράσινα πιο φωτεινά και τα κόκκινα πιο σκοτεινά. Το πρασινοκίτρινο υποτίθεται οτι χρησιμοποιείται με πανχρωματικό film (μη με ρωτάτε περισσότερα, ο @spectaculator θα ξέρει να σας πει), για να παράξει αποτελέσματα πιο κοντά σε αυτά που βλέπει το μάτι. Με βάση αυτά καταλήγω ότι το φωτόμετρο βασίζεται πολύ στις μπλε-ιώδεις ακτίνες για να υπολογίσει τη σωστή έκθεση.

Τι συμβαίνει εάν μετατρέψω τα παραπάνω σε ασπρόμαυρο με τις προεπιλεγμένες ρυθμίσεις του προγράμματος της Nikon;

Πρώτα η φωτογραφία χωρίς φίλτρο και χωρίς αντιστάθμιση έκθεσης:

no CPL BW.png

Κίτρινο φίλτρο, απαιτήθηκε αντιστάθμιση -3 stop!

Yellow -3 BW.png

Πρασινοκίτρινο φίλτρο, -1 stop:

Green -1 BW.png

πορτοκαλί φίλτρο, -1 stop:

Orange -1 BW.png

Τέλος, πολωτικό φίλτρο:

CPL BW.png

Τι βλέπω καταρχήν στο ασπρόμαυρο. Οι διαφορές μεταξύ κίτρινου, πορτοκαλί και πρασινοκίτρινου δεν είναι μεγάλες όσον αφορά το τελικό αποτέλεσμα αν και υπάρχει μεγάλη απόκλιση στην αντιστάθμιση που απαιτεί το κίτρινο (-3 stop).

Εκεί όμως που βλέπω διαφορά είναι στο πολωτικό φίλτρο. Ενώ η χρήση οποιουδήποτε φίλτρου (πολωτικού ή έγχρωμου) κάνει τον ουρανό σκοτεινότερο, το πολωτικό δε το κάνει ομοιογενώς. Αντίθετα, σκουραίνει περισσότερο ένα μέρος του ουρανού (εδώ το κεντρικότερο) πιθανά εξαιτίας του ότι η γωνία του πολωμένου φωτός δεν είναι ίδια για κάθε σημείο του κάδρου.

Αυτό επιβεβαιώνει μια άποψη (του Ken Rockwell!) που λέει ότι το πολωτικό φίλτρο είναι άχρηστο σε υπερευρυγώνιους φακούς λόγω αυτού του αφύσικου, ανομοιογενούς αποτελέσματος.

Συμπέρασμα: παιδιά, μη την πατήσετε όπως εγώ που αγόρασα σήμερα πολωτικό φίλτρο για τον 10-20mm φακό μου 🙁. Τα αποτελέσματα είναι ακόμα πιο αφύσικα σε σχέση με αυτά της παραπάνω εικόνας που τραβήχτηκαν με τον κιτ 18-55mm φακό. Αν θέλετε να πετύχετε σκουρότερο ουρανό σε πολύ ευρυγώνιο κάδρο, ίσως να βάλετε ένα πορτοκαλί φιλτράκι αντί του πολωτικού.

Το φωτόμετρο στις ψηφιακές είναι RGB. Χρησιμοποίησες φίλτρα που λίγο πολύ δεν είναι αμιγώς στενού εύρους και αφήνουν και άλλα χρώματα να περάσουν, σε μικρότερη ένταση, αλλά το επιτρέπουν. Τα κίτρινα - πράσινα - πορτοκαλί και κιτρινοπράσινα φίλτρα ακόμα και στο Α/Μ φιλμ έχουν μικρές επιπτώσεις. Το μοναδικό φίλτρο με τα εντονότερα αποτελέσματα είναι το κόκκινο.

Το κίτρινο έχει μηδαμινά σχεδόν αποτελέσματα, το πορτοκαλί και το πράσινο επίσης λίγα πράγματα. Τα φίλτρα με τα μεγαλύτερα αποτελέσματα είναι το κόκκινο και το μπλέ. Ίσως αυτό να έχει σχέση με την διάταξη των φωτοστοιχείων του αισθητήρα καθώς και πόσα από αυτά είναι R, πόσα είναι G και πόσα είναι B.

Γενικότερα, με εξαίρεση το κόκκινο, στην ψηφιακή τα χρωματιστά φίλτρα δεν είναι χρήσιμα.

Το πολωτικό,... Δύσκολο φίλτρο. Εύκολα μπορεί να το παρακάνεις και να πάρεις αφύσικα αποτελέσματα.  Το δικό μου είναι ζήτημα αν το χρησιμοποίησα μια, άντε δυο φορές. Το κατα πόσο μπορείς να τον χρησιμοποιήσεις με υπερευρυγώνιους εξαρτάται από το θέμα. Ο ουρανός φυσικά, λόγω του μεγάλου γωνιακού εύρους είναι αναμενόμενο να βγει ανομοιογενής. Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις όπου κάνει δουλειά, π.χ. μεσημεράκι στις Μπαχάμες με κάτι βαρκούλες να αιωρούνται στο νερό (το φίλτρο εδώ αποτελεσματικά εξαφανίζει τις αντανακλάσεις του νερού, σε μερικές περιπτώσεις όλες).

Επί της ευκαιρίας, πανχρωματικό φιλμ είναι αυτό που έχει ευαισθησία ή καλύτερα καταγράφει σχεδόν όλο το οπτικό φάσμα, ενώ ορθοχρωματικό (το μόνο που βγαίνει πλέον είναι το Ilford Othro Plus) είναι αυτό που καταγράφει μια στενή περιοχή του. Το δεύτερο έτυχε χρήσης κυρίως για αναπαραγωγή κειμένου.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
11 ώρες πριν, Cntrl+X είπε

Και μια ιδέα για τον @SeNNinhA που του αρέσει το action: Για να πετύχω περίπου την ίδια έκθεση με το κίτρινο φίλτρο, χρειάστηκα f6.3 (αντί f5 χωρίς φίλτρο) και 1/160 (αντί 1/100 χωρίς φίλτρο). Δεν ξέρω αν ανακαλύπτω πάλι κάποιο πασίγνωστο τροχό, ή αν γράφω αρλούμπες αλλά μήπως αυτό είναι το αντίστροφο του φίλτρου ND; Και αν είναι έτσι, μήπως είναι ένας τρόπος να εξασφαλίζεις extra φως ώστε να μπορείς να αυξάνεις την ταχύτητα κλείστρου;

Κοντολογίς, μήπως υπάρχει θέση του κίτρινου φίλτρου στην action ασπρόμαυρη φωτογραφία;

Πρακτικα παντα μιλωντας ειναι γνωστο πχ οτι για βραδυνη οδηγηση χρησιμοποιεις κιτρινα γυαλια για πιο ξεκουραστη οδηγηση.

Βασικα το φιλτρο απορροφα και αντανακλα καποια χρωματα (οχι σε απολυτο βαθμο φυσικα και αναλογα με την κατασκευη του). Το κιτρινο απορροφά κατα βαση το μπλε. Το μπλε ειναι εχει το μικροτερο μηκος κύματος (το ιωδες εχει το μεγαλυτερο για την ακριβεια) και αρα την μεγαλυτερη ενεργεια.

Λογικο το βρισκω το φωτομετρο της μηχανης το οποιο εχει καλυμπραριστει Για τον προτυπο μεσαιο γκρι τονο να βγαινει εκτός ή και αρκετα εκτος οταν οι συνθηκες αλλαζουν δραματικα εκτος των οριων καλυμπραρισματός του με την χρηση ενος φιλτρου.

spacer.png

Επεξ/σία από SeNNinhA
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, SeNNinhA είπε

Ευχαριστώ! Αυτή την πρόταση βρίσκω ιδιαιτέρως χρήσιμη σαν κανόνα χρήσης των έγχρωμων φίλτρων στην ασπρόμαυρη φωτογραφία.

"...use of a filter of any color will produce a picture as if the scene had been illuminated by that color of light. Objects the color of the filter used are going to record lighter than they would if no filter were used. Objects of other colors will appear darker."

2 ώρες πριν, spectaculator είπε

Γενικότερα, με εξαίρεση το κόκκινο, στην ψηφιακή τα χρωματιστά φίλτρα δεν είναι χρήσιμα.

Παρεμπιπτόντως, το κόκκινο φωτογραφικό φίλτρο είναι εξαιρετικά χρήσιμο και σε κάτι εντελώς άσχετο με τη φωτογραφία: Τη μελέτη της διπλωπίας.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ειπα να κανω τις πρωτες μου δοκιμες αστροφωτογραφιας μιας και είναι ένα θέμα που με συγκινεί.

Γενικα τα night long exposure ειχα κατα νου όταν σκεφτομουν dslr..

 

Οι λήψεις έγιναν στη Νότιο Εύβοια, σε ενα αρχαίο καστανόδασος με 6-7-8 μποφορ...

Οποτε εκτος απο την απειρία μου στα τεχνικά (1μιση μηνα ειμαι "στο χωρο της dslr") θα ειναι κ ολιγον τι κουνημενες..

 

D7500 kit 18-140

Edit στο photoshop κινητού τα βασικα.

 

Εφαρμογες, προγράμματα να βρω τον γαλαξία δεν χρειάστηκαν..ηταν ολα μπροστά σου με γυμνο ματι εκει επάνω. 

Παιζει να είχε και εξωγήινους εκει.

PSX_20200813_195036-928x1392.jpg

PSX_20200813_215954-928x1392.jpg

PSX_20200813_193954-928x1392.jpg

PSX_20200813_204027-01-01-2227x1485-1113x742.jpeg

Επεξ/σία από Ntinlanden
  • Like 10
  • Thanks 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

14 ώρες πριν, Ntinlanden είπε

Ειπα να κανω τις πρωτες μου δοκιμες αστροφωτογραφιας μιας και είναι ένα θέμα που με συγκινεί.

Γενικα τα night long exposure ειχα κατα νου όταν σκεφτομουν dslr..

Οι λήψεις έγιναν στη Νότιο Εύβοια, σε ενα αρχαίο καστανόδασος με 6-7-8 μποφορ...

Οποτε εκτος απο την απειρία μου στα τεχνικά (1μιση μηνα ειμαι "στο χωρο της dslr") θα ειναι κ ολιγον τι κουνημενες..

D7500 kit 18-140

Edit στο photoshop κινητού τα βασικα.

Εφαρμογες, προγράμματα να βρω τον γαλαξία δεν χρειάστηκαν..ηταν ολα μπροστά σου με γυμνο ματι εκει επάνω. 

Παιζει να είχε και εξωγήινους εκει.

PSX_20200813_195036-928x1392.jpg

PSX_20200813_215954-928x1392.jpg

PSX_20200813_193954-928x1392.jpg

PSX_20200813_204027-01-01-2227x1485-1113x742.jpeg

Εξαιρετική προσπάθεια! Τι τρίιποδο χρησιμοποιήθηκε;

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
17 ώρες πριν, Ntinlanden είπε

Ειπα να κανω τις πρωτες μου δοκιμες αστροφωτογραφιας μιας και είναι ένα θέμα που με συγκινεί.

Γενικα τα night long exposure ειχα κατα νου όταν σκεφτομουν dslr..

Οι λήψεις έγιναν στη Νότιο Εύβοια, σε ενα αρχαίο καστανόδασος με 6-7-8 μποφορ...

Οποτε εκτος απο την απειρία μου στα τεχνικά (1μιση μηνα ειμαι "στο χωρο της dslr") θα ειναι κ ολιγον τι κουνημενες..

D7500 kit 18-140

Edit στο photoshop κινητού τα βασικα.

Εφαρμογες, προγράμματα να βρω τον γαλαξία δεν χρειάστηκαν..ηταν ολα μπροστά σου με γυμνο ματι εκει επάνω. 

Παιζει να είχε και εξωγήινους εκει.

PSX_20200813_195036-928x1392.jpg

PSX_20200813_215954-928x1392.jpg

PSX_20200813_193954-928x1392.jpg

PSX_20200813_204027-01-01-2227x1485-1113x742.jpeg

Η πιο ωραία εμπειρία θεωρώ θα ήταν το τελευταίο που ανέφερες, ότι για να βρεις που είναι ο γαλαξίας μας (πιο σωστά μάλλον για να βρεις που είναι το κέντρο του γαλαξία μας, μιας και είμαστε μέσα στον γαλαξία) δεν χρειάστηκε καμιά εφαρμογή και ήταν ορατό με το γυμνό μάτι. Δεν το έχω βιώσει ποτέ αν και δεν έχω βρεθεί πολλές φορές ψηλά σε βουνό ξαστεριά... Υποθέτω σου δίνει μια αίσθηση του πόσο μικροί είμαστε, μια αίσθηση της απεραντοσύνης του σύμπαντος... Τυχερός και μόνο για αυτό, είσαι! Οι φωτογραφίες πολύ όμορφες. Το έντονο φως στην τελευταία αριστερά σχεδόν πίσω από το δέντρο τι είναι; Κανένα χωριό;

Επεξ/σία από dimoskoutr
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, dimoskoutr είπε

Η πιο ωραία εμπειρία θεωρώ θα ήταν το τελευταίο που ανέφερες, ότι για να βρεις που είναι ο γαλαξίας μας (πιο σωστά μάλλον για να βρεις που είναι το κέντρο του γαλαξία μας, μιας και είμαστε μέσα στον γαλαξία) δεν χρειάστηκε καμιά εφαρμογή και ήταν ορατό με το γυμνό μάτι. Δεν το έχω βιώσει ποτέ αν και δεν έχω βρεθεί πολλές φορές ψηλά σε βουνό ξαστεριά... Υποθέτω σου δίνει μια αίσθηση του πόσο μικροί είμαστε, μια αίσθηση της απεραντοσύνης του σύμπαντος... Τυχερός και μόνο για αυτό, είσαι! Οι φωτογραφίες πολύ όμορφες. Το έντονο φως στην τελευταία αριστερά σχεδόν πίσω από το δέντρο τι είναι; Κανένα χωριό;

Υποθέτω αυτά είναι τα κακά της πόλης... Εγώ μεγάλωσα σε χωριό και τον γαλαξία τον είδα άπειρες φορές από τη βεράντα τότε, σε βαθμό που δεν μου έκανε εντύπωση πια... Τότε μάλιστα λέγανε ότι είναι ο Ιορδάνης ποταμός... Η άγνοια παράγει περίεργα συμπεράσματα... :)

Επεξ/σία από RTW4ever
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 ώρες πριν, RTW4ever είπε

Υποθέτω αυτά είναι τα κακά της πόλης... Εγώ μεγάλωσα σε χωριό και τον γαλαξία τον είδα άπειρες φορές από τη βεράντα τότε, σε βαθμό που δεν μου έκανε εντύπωση πια... Τότε μάλιστα λέγανε ότι είναι ο Ιορδάνης ποταμός... Η άγνοια παράγει περίεργα συμπεράσματα... :)

Και ο πατέρας μου, μου περιγράφει κάτι παρόμοιο. Νομίζω και εκείνοι κάτι τέτοιο με ποτάμι λέγανε... περίεργα συμπεράσματα αλλά είχαν την ομορφιά και την γοητεία τους.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

@Cntrl+X   αυτό το τριποδο με αυτη τη κεφαλή.

Δε ξέρω αν πηρα το κατάλληλο..τουλάχιστον ειναι ελαφρύ και βολικό.

 

Το λαθος που έκανα ηταν οτι το ειχα ανοίξει τέρμα, η κοινή λογική εκεινη τη στιγμή πήγε περίπατο, να το ειχα τέρμα κάτω δηλ λογο του αερα.

Το κρατουσα βέβαια, ειχα κρεμάσει και ενα βαρος αλλα και παλι..

 

 

@dimoskoutr Ναι σωστά. Τον πυρήνα του γαλαξια μας είναι η σωστή έκφραση..

Όταν έρχομαι εδώ στο μέρος μου (εχω μεγαλωσει εδω, Νοτιο Εύβοια) η νύχτα, τα αστέρια της δεν εχουν καμια σχεση με την Αθήνα..

ειδικά εκει στο βουνο ειχα παθει σοκ...κοιταζα συνέχεια τον ουρανο με το τι υπαρχει εκει επάνω.

Προκαλεί δεος..

 

Εκει επάνω δεν έχεις καν ορατότητα με κανενα ίχνος πολιτισμου σπίτια χωρια κλπ! Ισως με την Ανδρο απέναντι απο καποιο σημείο!

Αιολικα παρκα είναι πίσω, τα φωτα στην τελευταία φώτο το κίτρινο αριστερά ειναι ενας υποσταθμός (της δεη, του πάρκου κατι!) Και δεξια κατι κοκκινοπα ειναι ανεμογεννήτριες!

Επεξ/σία από Ntinlanden
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...