Προς το περιεχόμενο

Θεωρία φωτογραφίας και θέματα αυτής προς συζήτηση και κατανόηση τους


Προτεινόμενες αναρτήσεις

50 λεπτά πριν, Ntinlanden είπε

Λερωνω το νημα αλλα λύστε μου μια απορία...

SD καρτα 32GB (29.7GB)

Raw αρχεία απο 22 μεχρι 27MB

Ας πουμε μέσο όρο 25MB

Χοντρικά:

30.000MB δια 25MB = 1200 (φωτογραφίες)

Γιατι μου γράφει ότι απομένουν αλλες 679 σε αδεια καρτα; 

Μονο εγγραφή raw, οχι +jpeg 

Nikon 7500

Πάντα το αυτο έλεγε, τι δεν υπολογιζω σωστα;

🤔

Αλλαζει ο αριθμός εαν αλλαξω format αν επιλεξω πχ συμπιεση στο raw ή jpeg κλπ κλπ.

 

    Τι θα έλεγες για 679 επί 40mb ........ ταιριάζει με την χωρητικότητα ? 

54 λεπτά πριν, Ntinlanden είπε

Λερωνω το νημα αλλα λύστε μου μια απορία...

SD καρτα 32GB (29.7GB)

Raw αρχεία απο 22 μεχρι 27MB

Ας πουμε μέσο όρο 25MB

Χοντρικά:

30.000MB δια 25MB = 1200 (φωτογραφίες)

Γιατι μου γράφει ότι απομένουν αλλες 679 σε αδεια καρτα; 

Μονο εγγραφή raw, οχι +jpeg 

Nikon 7500

Πάντα το αυτο έλεγε, τι δεν υπολογιζω σωστα;

🤔

Αλλαζει ο αριθμός εαν αλλαξω format αν επιλεξω πχ συμπιεση στο raw ή jpeg κλπ κλπ.

 

    Η κάρτα είναι φορμαρισμένη ? 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 414
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

 

10 ώρες πριν, babisskg είπε

    Τι θα έλεγες για 679 επί 40mb ........ ταιριάζει με την χωρητικότητα ? 

    Η κάρτα είναι φορμαρισμένη ? 

Ναι Μπαμπη τη χρησιμοποιώ απο πέρυσι τον Ιούλιο

Τι ειναι το 40;

40x679=27.160mb

Οχι δεν ταιριάζει..29.7GB ειναι η κάρτα (30.412MB δηλ)

🤔

Επεξ/σία από Ntinlanden
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 4 εβδομάδες αργότερα...

Φωτογράφιση ορίων γυάλινων αντικειμένων.

Διάταξη: μαύρο φόντο και softbox πίσω από το μαύρο φόντο. Σημαντική είναι η τοποθέτηση του αντικειμένου αφού έχει φτιαχτεί το κάδρο, ώστε τα όριά του να καλύπτονται ελάχιστα από το φόντο.

Η τεχνική περιγράφεται πολύ ωραία στο βιβλίο "Φως, επιστήμη και μαγεία".

Φωτογραφία του αδερφού μου.

Bro's glass.jpg

  • Like 10
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 1 μήνα μετά...

Το βάζω εδώ γιατί έχει να κάνει με τους κανόνες, και με κάτι άλλο πού με τρώει εδώ καί λίγο καιρό(θα συζητηθεί και αυτο εν καιρω).

Σε αυτήν τη φωτογραφία, θα ήθελα πολύ να ακούσω την κριτική σας. Όχι, δεν θα ήθελα ένα σκέτο like.

Εαν οντως σου αρεσει η φωτο, αφησε με να γνωριζω τι ειναι αυτο που σου αρεσει και γιατι. Δεν εχει σημασια να το δικαιολογησεις η οχι , απλα βγαλε το εξω , να το δουμε και οι υπολιποι...να μαθουμε...να παραδειγματιστουμε...να το μοιραστουμε...να βοηθηθουμε.
Εαν δεν σου αρεσει , γραψε τι ειναι αυτο που δεν σου καθεται καλα, ....εαν γνωριζεις και το γιατι, ακομα καλυτερα...απο την αρνιτικη κριτικη μαθαινουμε περισσοτερα , παρα απο την θετικη...δεν εχει σημασια αν εισαι επαγκελματιας η οχι, αλλου ειναι το ψητο.....

Ειναι τελικα street photography αυτο, η οχι ?...

 

Straatfot_v1.2.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 λεπτά πριν, Snorky.GR είπε

Το βάζω εδώ γιατί έχει να κάνει με τους κανόνες, και με κάτι άλλο πού με τρώει εδώ καί λίγο καιρό(θα συζητηθεί και αυτο εν καιρω).

Σε αυτήν τη φωτογραφία, θα ήθελα πολύ να ακούσω την κριτική σας. Όχι, δεν θα ήθελα ένα σκέτο like.

Εαν οντως σου αρεσει η φωτο, αφησε με να γνωριζω τι ειναι αυτο που σου αρεσει και γιατι. Δεν εχει σημασια να το δικαιολογησεις η οχι , απλα βγαλε το εξω , να το δουμε και οι υπολιποι...να μαθουμε...να παραδειγματιστουμε...να το μοιραστουμε...να βοηθηθουμε.
Εαν δεν σου αρεσει , γραψε τι ειναι αυτο που δεν σου καθεται καλα, ....εαν γνωριζεις και το γιατι, ακομα καλυτερα...απο την αρνιτικη κριτικη μαθαινουμε περισσοτερα , παρα απο την θετικη...δεν εχει σημασια αν εισαι επαγκελματιας η οχι, αλλου ειναι το ψητο.....

Ειναι τελικα street photography αυτο, η οχι ?...

 

Straatfot_v1.2.jpg

H φωτογραφία μου αρέσει. Μου αρέσει η συμμετρία του κάδρου, και το γεγονός ότι δε φαίνεται προς τα πού βαδίζουν. Αν θα έκανα κάτι διαφορετικά, ίσως πείραζα λίγο white balance.

Αν είναι street photography ή όχι δεν ξέρω, δε θα ήταν το πρώτο που θα μου ερχόταν στο μυαλό, από την άλλη γιατί όχι; Σαν street θεωρώ εγώ τις εικόνες εντός αστικού περιβάλλοντος, χωρίς να γνωρίζω τον ορισμό, αν αυτός υπάρχει.

Τέλος, θα ρωτήσω, τι σημασία έχει; Είναι μια όμορφη, ενδιαφέρουσα φωτογραφία, δε με ενδιαφέρει να την κατηγοριοποιήσω.

  • Like 2
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

28 λεπτά πριν, Snorky.GR είπε

Το βάζω εδώ γιατί έχει να κάνει με τους κανόνες, και με κάτι άλλο πού με τρώει εδώ καί λίγο καιρό(θα συζητηθεί και αυτο εν καιρω).

Σε αυτήν τη φωτογραφία, θα ήθελα πολύ να ακούσω την κριτική σας. Όχι, δεν θα ήθελα ένα σκέτο like.

Εαν οντως σου αρεσει η φωτο, αφησε με να γνωριζω τι ειναι αυτο που σου αρεσει και γιατι. Δεν εχει σημασια να το δικαιολογησεις η οχι , απλα βγαλε το εξω , να το δουμε και οι υπολιποι...να μαθουμε...να παραδειγματιστουμε...να το μοιραστουμε...να βοηθηθουμε.
Εαν δεν σου αρεσει , γραψε τι ειναι αυτο που δεν σου καθεται καλα, ....εαν γνωριζεις και το γιατι, ακομα καλυτερα...απο την αρνιτικη κριτικη μαθαινουμε περισσοτερα , παρα απο την θετικη...δεν εχει σημασια αν εισαι επαγκελματιας η οχι, αλλου ειναι το ψητο.....

Ειναι τελικα street photography αυτο, η οχι ?...

 

Straatfot_v1.2.jpg

Τεχνικά άρτια φωτό, αλλά με έλειπες καλλιτεχνικό περιεχόμενο. Δεν έχει τη δύναμη να κινήσει τίποτα στον ψυχισμό του θεατή (η υπέρβαση που είχαμε συζητήσει παραπάνω).

Μπορείς να την ορίσεις σαν φωτογραφία δρόμου, αλλά απλά επειδή το κύριο θέμα της είναι στον δρόμο. Το καλλιτεχνικό της βάρος είναι μικρό. Τολμώ να πω πως είναι λίγο βαρετή (μην με παρεξηγήσεις). Το κύριο θέμα είναι τελείως στο κέντρο (από τον σκυλάκο στ' αριστερά μέχρι την κυρία στα δεξιά).

Επίσης, λείπει η επαφή με το κυρίως θέμα. Θα ήταν ενδιαφέρουσα αν υπήρχε κάποιο eye contact ας πούμε με ένα από τα μέλη, ή και τα τέσσερα ταυτόχρονα.

Χωρίς να πικάρω κανένα, απλά φιλικός σχολιασμός.

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

31 λεπτά πριν, Snorky.GR είπε

Το βάζω εδώ γιατί έχει να κάνει με τους κανόνες, και με κάτι άλλο πού με τρώει εδώ καί λίγο καιρό(θα συζητηθεί και αυτο εν καιρω).

Σε αυτήν τη φωτογραφία, θα ήθελα πολύ να ακούσω την κριτική σας. Όχι, δεν θα ήθελα ένα σκέτο like.

Εαν οντως σου αρεσει η φωτο, αφησε με να γνωριζω τι ειναι αυτο που σου αρεσει και γιατι. Δεν εχει σημασια να το δικαιολογησεις η οχι , απλα βγαλε το εξω , να το δουμε και οι υπολιποι...να μαθουμε...να παραδειγματιστουμε...να το μοιραστουμε...να βοηθηθουμε.
Εαν δεν σου αρεσει , γραψε τι ειναι αυτο που δεν σου καθεται καλα, ....εαν γνωριζεις και το γιατι, ακομα καλυτερα...απο την αρνιτικη κριτικη μαθαινουμε περισσοτερα , παρα απο την θετικη...δεν εχει σημασια αν εισαι επαγκελματιας η οχι, αλλου ειναι το ψητο.....

Ειναι τελικα street photography αυτο, η οχι ?...

 

Straatfot_v1.2.jpg

     Διάβασα και τα σχόλια του DVaderLa , τεχνικά δεν θα πείραζα τίποτε απολύτως , αφού η κάθε μηχανή ( σώμα ) έχει τα δικά της σε επίπεδο επεξεργασίας και πώς την έχει ορίσει ο κατασκευαστής να συμπεριφέρεται σε επίπεδο λογισμικού , απόδοσης χρωμάτων και σ' αυτό το κομμάτι φαίνεται πολύ ισορροπημένη στα δικά μου μάτια . 

   Μάλιστα θέλω να τονίσω πως φαίνεται πολύ αληθινή σαν εικόνα , αφού αντιτίθεμαι στην υπέρ το δέον επεξεργασία .

  Μου δίνει έντονα την αίσθηση της κίνησης , ότι η παρέα απομακρύνεται σιγά σιγά , κάνοντας τον περίπατο της . Αυτό το στοιχείο , ότι περπατάνε προς το βάθος , απομακρύνονται , μου βγαίνει πολύ έντονα .

  

   

6 λεπτά πριν, spectaculator είπε

Τεχνικά άρτια φωτό, αλλά με έλειπες καλλιτεχνικό περιεχόμενο. Δεν έχει τη δύναμη να κινήσει τίποτα στον ψυχισμό του θεατή (η υπέρβαση που είχαμε συζητήσει παραπάνω).

Μπορείς να την ορίσεις σαν φωτογραφία δρόμου, αλλά απλά επειδή το κύριο θέμα της είναι στον δρόμο. Το καλλιτεχνικό της βάρος είναι μικρό. Τολμώ να πω πως είναι λίγο βαρετή (μην με παρεξηγήσεις). Το κύριο θέμα είναι τελείως στο κέντρο (από τον σκυλάκο στ' αριστερά μέχρι την κυρία στα δεξιά).

Επίσης, λείπει η επαφή με το κυρίως θέμα. Θα ήταν ενδιαφέρουσα αν υπήρχε κάποιο eye contact ας πούμε με ένα από τα μέλη, ή και τα τέσσερα ταυτόχρονα.

Χωρίς να πικάρω κανένα, απλά φιλικός σχολιασμός.

 

    Εμένα με άρεσε το σχόλιο , μάλιστα μου έφερε στο μυαλό μία εικόνα , όπου τα δύο άτομα να μην κινούνταν στην ίδια κατεύθυνση , αλλά να αντάμωναν ερχόμενοι από αντίθετες κατευθύνσεις .

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Στις 4/7/2021 στις 7:39 ΜΜ, DVaderLa είπε

H φωτογραφία μου αρέσει. Μου αρέσει η συμμετρία του κάδρου, και το γεγονός ότι δε φαίνεται προς τα πού βαδίζουν. Αν θα έκανα κάτι διαφορετικά, ίσως πείραζα λίγο white balance.

.............

.Τέλος, θα ρωτήσω, τι σημασία έχει; Είναι μια όμορφη, ενδιαφέρουσα φωτογραφία, δε με ενδιαφέρει να την κατηγοριοποιήσω.

Thx! @DVaderLa για τα σχολια σου ....να διευκρινησω εδω οτι το white balance ειναι στο auto.....αυτο το περιεργο χρωμα του ουρανου( ξεπλυμενο γκρι-μπλε-ασπριδερο), ειναι οντως το πραγματικο χρωμα του ολλανδικου ουρανου....απεραντο γκρι...δυστυχως δεν εχουμε την τυχη του ευλογημενου ελληνικου γαλανου ουρανου.

Στις 4/7/2021 στις 8:00 ΜΜ, spectaculator είπε

Τεχνικά άρτια φωτό, αλλά με έλειπες καλλιτεχνικό περιεχόμενο. Δεν έχει τη δύναμη να κινήσει τίποτα στον ψυχισμό του θεατή (η υπέρβαση που είχαμε συζητήσει παραπάνω).

Μπορείς να την ορίσεις σαν φωτογραφία δρόμου, αλλά απλά επειδή το κύριο θέμα της είναι στον δρόμο. Το καλλιτεχνικό της βάρος είναι μικρό. Τολμώ να πω πως είναι λίγο βαρετή (μην με παρεξηγήσεις). Το κύριο θέμα είναι τελείως στο κέντρο (από τον σκυλάκο στ' αριστερά μέχρι την κυρία στα δεξιά).

Επίσης, λείπει η επαφή με το κυρίως θέμα. Θα ήταν ενδιαφέρουσα αν υπήρχε κάποιο eye contact ας πούμε με ένα από τα μέλη, ή και τα τέσσερα ταυτόχρονα.

Χωρίς να πικάρω κανένα, απλά φιλικός σχολιασμός.

 

Σε ευχαριστώ @spectaculator για την κριτική σου...οχι βεβαια δεν παρεξηγώ 🙂....αυτο ηταν το ζητούμενο, ουτε και πικάρεις καποιον 🙂....ισα-ισα δινεις τροφή για ξεμπερδεμα ενοιων( το ζητουμενο).
Θα σου ζητουσα ομως να μας πεις μερικα παραπανω γι αυτην την ετικέτα , την υπερβαση...ειναι κατι τοσο αοριστο, αλλα που αναφερεται συχνα στις κριτικες φωτογραφιων....υπερβαινω=υπερ+βαινω....πως ακριβως γινεται πρακτικα αυτη η υπερβαση?...και γιατι εχει νοημα υπαρξης στην κριτικη της φωτογραφιας απο καποιους?

Τωρα για το eye contact, γιατι θα πρεπει ντε και καλα να υπαρχει?...ποιος το καθοριζει αυτο και γιατι?...ξεδιπλωσε μας αν θελεις λιγο παραπανω τις σκεψεις σου.

Στις 4/7/2021 στις 8:04 ΜΜ, babisskg είπε

....... απόδοσης χρωμάτων και σ' αυτό το κομμάτι φαίνεται πολύ ισορροπημένη στα δικά μου μάτια . 

   Μάλιστα θέλω να τονίσω πως φαίνεται πολύ αληθινή σαν εικόνα , αφού αντιτίθεμαι στην υπέρ το δέον επεξεργασία .

  Μου δίνει έντονα την αίσθηση της κίνησης , ότι η παρέα απομακρύνεται σιγά σιγά , κάνοντας τον περίπατο της . Αυτό το στοιχείο , ότι περπατάνε προς το βάθος , απομακρύνονται , μου βγαίνει πολύ έντονα .

   Εμένα με άρεσε το σχόλιο , μάλιστα μου έφερε στο μυαλό μία εικόνα , όπου τα δύο άτομα να μην κινούνταν στην ίδια κατεύθυνση , αλλά να αντάμωναν ερχόμενοι από αντίθετες κατευθύνσεις .

Ναι @babisskg, δεν εχει γινει καποια επεξεργασια στην φωτο, παρα μοναχα ενα ελαφρο κροπαρισμα στο GIMP, κρατοντας ομως την ισσοροποια του focus point της αρχικης φωτογραφιας(κανονας των τριτων),.....δλδ αφαιρεθικε περιμετρικα ενα περιθωριο ετσι ωστε να φανουν λιγο μεγαλυτερα τα δυο σωματα μεσα στο καδρο.
Ηταν μια πολυ γρηγορη ληψη...ενα ακομα βημα και θα αρχιζαν να χανονταν στην κατηφορα.
Η φωτομετριση εγινε στην πλατη της αριστερης κυριας και το focus στην πλατη του δεξιου σκυλακου.
Οντως εκαναν τον πολυ πρωινο τους περιπατο...δινοντας και θεμα στον φωτογραφο .
Τυχερη στιγμη, που εσκασε μυτη ο ηλιος ακριβως επανω τους, ζωηρευοντας τα χρωματα τους σε αντιθεση με το πεθαμενι γκρι background.

 

screenshot_v2.5.png

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 ώρες πριν, Snorky.GR είπε

 

Thx! @DVaderLa για τα σχολια σου ....να διευκρινησω εδω οτι το white balance ειναι στο auto.....αυτο το περιεργο χρωμα του ουρανου( ξεπλυμενο γκρι-μπλε-ασπριδερο), ειναι οντως το πραγματικο χρωμα του ολλανδικου ουρανου....απεραντο γκρι...δυστυχως δεν εχουμε την τυχη του ευλογημενου ελληνικου γαλανου ουρανου.

Σε ευχαριστώ @spectaculator για την κριτική σου...οχι βεβαια δεν παρεξηγώ 🙂....αυτο ηταν το ζητούμενο, ουτε και πικάρεις καποιον 🙂....ισα-ισα δινεις τροφή για ξεμπερδεμα ενοιων( το ζητουμενο).
Θα σου ζητουσα ομως να μας πεις μερικα παραπανω γι αυτην την ετικέτα , την υπερβαση...ειναι κατι τοσο αοριστο, αλλα που αναφερεται συχνα στις κριτικες φωτογραφιων....υπερβαινω=υπερ+βαινω....πως ακριβως γινεται πρακτικα αυτη η υπερβαση?...και γιατι εχει νοημα υπαρξης στην κριτικη της φωτογραφιας απο καποιους?

Τωρα για το eye contact, γιατι θα πρεπει ντε και καλα να υπαρχει?...ποιος το καθοριζει αυτο και γιατι?...ξεδιπλωσε μας αν θελεις λιγο παραπανω τις σκεψεις σου.

Ναι @babisskg, δεν εχει γινει καποια επεξεργασια στην φωτο, παρα μοναχα ενα ελαφρο κροπαρισμα στο GIMP, κρατοντας ομως την ισσοροποια του focus point της αρχικης φωτογραφιας(κανονας των τριτων),.....δλδ αφαιρεθικε περιμετρικα ενα περιθωριο ετσι ωστε να φανουν λιγο μεγαλυτερα τα δυο σωματα μεσα στο καδρο.
Ηταν μια πολυ γρηγορη ληψη...ενα ακομα βημα και θα αρχιζαν να χανονταν στην κατηφορα.
Η φωτομετριση εγινε στην πλατη της αριστερης κυριας και το focus στην πλατη του δεξιου σκυλακου.
Οντως εκαναν τον πολυ πρωινο τους περιπατο...δινοντας και θεμα στον φωτογραφο .
Τυχερη στιγμη, που εσκασε μυτη ο ηλιος ακριβως επανω τους, ζωηρευοντας τα χρωματα τους σε αντιθεση με το πεθαμενι γκρι background.

 

screenshot_v2.5.png

     Είχα την εντύπωση πως ήμουν ο μόνος άνθρωπος στον πλανήτη που χρησιμοποιούσε τον χαρακτηρισμό " πεθαμενί " για κάποιο χρώμα ...... 🤣🤣🤣 ....... 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
9 ώρες πριν, Snorky.GR είπε

 

Thx! @DVaderLa για τα σχολια σου ....να διευκρινησω εδω οτι το white balance ειναι στο auto.....αυτο το περιεργο χρωμα του ουρανου( ξεπλυμενο γκρι-μπλε-ασπριδερο), ειναι οντως το πραγματικο χρωμα του ολλανδικου ουρανου....απεραντο γκρι...δυστυχως δεν εχουμε την τυχη του ευλογημενου ελληνικου γαλανου ουρανου.

Σε ευχαριστώ @spectaculator για την κριτική σου...οχι βεβαια δεν παρεξηγώ 🙂....αυτο ηταν το ζητούμενο, ουτε και πικάρεις καποιον 🙂....ισα-ισα δινεις τροφή για ξεμπερδεμα ενοιων( το ζητουμενο).
Θα σου ζητουσα ομως να μας πεις μερικα παραπανω γι αυτην την ετικέτα , την υπερβαση...ειναι κατι τοσο αοριστο, αλλα που αναφερεται συχνα στις κριτικες φωτογραφιων....υπερβαινω=υπερ+βαινω....πως ακριβως γινεται πρακτικα αυτη η υπερβαση?...και γιατι εχει νοημα υπαρξης στην κριτικη της φωτογραφιας απο καποιους?

Τωρα για το eye contact, γιατι θα πρεπει ντε και καλα να υπαρχει?...ποιος το καθοριζει αυτο και γιατι?...ξεδιπλωσε μας αν θελεις λιγο παραπανω τις σκεψεις σου.

Ναι @babisskg, δεν εχει γινει καποια επεξεργασια στην φωτο, παρα μοναχα ενα ελαφρο κροπαρισμα στο GIMP, κρατοντας ομως την ισσοροποια του focus point της αρχικης φωτογραφιας(κανονας των τριτων),.....δλδ αφαιρεθικε περιμετρικα ενα περιθωριο ετσι ωστε να φανουν λιγο μεγαλυτερα τα δυο σωματα μεσα στο καδρο.
Ηταν μια πολυ γρηγορη ληψη...ενα ακομα βημα και θα αρχιζαν να χανονταν στην κατηφορα.
Η φωτομετριση εγινε στην πλατη της αριστερης κυριας και το focus στην πλατη του δεξιου σκυλακου.
Οντως εκαναν τον πολυ πρωινο τους περιπατο...δινοντας και θεμα στον φωτογραφο .
Τυχερη στιγμη, που εσκασε μυτη ο ηλιος ακριβως επανω τους, ζωηρευοντας τα χρωματα τους σε αντιθεση με το πεθαμενι γκρι background.

 

screenshot_v2.5.png

Το «καλλιτεχνική υπέρβαση» κάθε άλλο παρά ετικέτα είναι. Υπέρβαση είναι αυτό που βγάζει κάτι από την κανονικότητα, το βαρετό, το συνηθισμένο και προκαλεί συναισθηματικά τον θεατή. Καλλιτεχνική υπέρβαση είναι αυτή που γίνεται εσκεμμένα με τον φωτογράφο να προσπαθεί να υποδηλώσει κάτι στο κοινό. Στην καλλιτεχνική φωτογραφία το ζητούμενο είναι να τραβήξεις τη προσοχή και να προκαλέσεις συναισθηματικά τον θεατή.

Η φωτογραφία δρόμου ήταν κατ’ εξοχή καλλιτεχνική και υπερβατική. Διαφορετικά, δεν είναι τίποτα παραπάνω από βαρετές, απόλυτα συνηθισμένες στιγμές τραβηγμένες στο δρόμο.

Σε άλλα ήδη φωτογραφίας αυτό δεν είναι απόλυτο, όπως στη φωτογραφία με επιστημονικά θέματα, αντίγραφα πινάκων, αθλητική φωτογραφία κλπ. Ευνόητο το γιατί.

Αναφορά σε κείμενο

και γιατι εχει νοημα υπαρξης στην κριτικη της φωτογραφιας απο καποιους?

Δεν είπε κανείς κάτι τέτοιο. Η κριτική είναι κάτι που ασκείται. Τη κρίση μπορείς να την επηρεάσεις μέσα από «εικαστικές» παρεμβάσεις, μικρές ή μεγάλες (αυτό είναι η καλλιτεχνική υπέρβαση). Μάλιστα, οι υπέρμετρες εικαστικές παρεμβάσεις δεν είναι απαραίτητα «φρουτο» για όλους και μάλιστα πολλές φορές προκαλούν αρνητικά. Γενικά πάντως, μια φωτογραφία που δεν προκαλεί τίποτα είναι απλά μια φωτογραφία και τίποτα παρπάνω.

Αναφορά σε κείμενο

Τωρα για το eye contact, γιατι θα πρεπει ντε και καλα να υπαρχει?...ποιος το καθοριζει αυτο και γιατι?...ξεδιπλωσε μας αν θελεις λιγο παραπανω τις σκεψεις σου.

Πρώτ’ απ’ όλα δεν είπα πως πρέπει ντε και καλά να υπάρχει. Σου είπα πως αν υπήρχε, ίσως να πρόσδιδε κάτι παραπάνω στη φωτογραφία και από βαρετή να προκαλούσε κάτι στον θεατή. Αυτό θα μπορούσε να γίνει και με κάτι άλλο, όχι απαραίτητα eye contact. Θα μπορούσε για παράδειγμα να προκαλέσει κάτι αν τους είχες πιάσει όλους με βηματισμό όπου όλα τα πόδια δεν αγγίζαν το έδαφος.

Φωτογραφίες μπορεί πλέον να τραβήξει ο καθένας και με λίγο μελέτη να φτιάξει κάποια χρώματα κι ευκρίνεια στον υπολογιστή. Αυτό όμως δεν είναι τίποτα καθώς το θέμα είναι όλο το ζουμί. Καλό θέμα όμως μπορούν να τραβήξουν συστηματικά λίγοι. Οι περισσότεροι από εμάς θεωρητικά μπορούν να τραβήξουν τεχνικά καλές φωτογραφίες, με καλή εστίαση, χρώματα, κλπ, αλλά ένα καλό θέμα μια στις τόσες.

Χρειάζεται χρόνος για ν’ αποκτήσει το μάτι σου την απαιτούμενη εμπειρία. Όπως το είχε πει ο διόλου τυχαίος Henri Cartier-Bresson:

“Your first 10,000 photographs are your worst.”

Υπομονή κι επιμονή!

Επεξ/σία από spectaculator
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

14 ώρες πριν, spectaculator είπε

Το «καλλιτεχνική υπέρβαση» κάθε άλλο παρά ετικέτα είναι. Υπέρβαση είναι αυτό που βγάζει κάτι από την κανονικότητα, το βαρετό, το συνηθισμένο και προκαλεί συναισθηματικά τον θεατή. Καλλιτεχνική υπέρβαση είναι αυτή που γίνεται εσκεμμένα με τον φωτογράφο να προσπαθεί να υποδηλώσει κάτι στο κοινό. Στην καλλιτεχνική φωτογραφία το ζητούμενο είναι να τραβήξεις τη προσοχή και να προκαλέσεις συναισθηματικά τον θεατή.

...........................................................................................................................................................

 

Χρειάζεται χρόνος για ν’ αποκτήσει το μάτι σου την απαιτούμενη εμπειρία. Όπως το είχε πει ο διόλου τυχαίος Henri Cartier-Bresson:

“Your first 10,000 photographs are your worst.”

Υπομονή κι επιμονή!

@spectaculator,

σε ευχαριστώ για τις διευκρινήσεις σου, περί υπέρβασης Αντιλαμβάνομαι ότι  αναφέρεσαι στην καλλιτεχνική φωτογραφία και στις πτυχές της , και εν μέρει συμφωνούμε....εν μέρει όμως.

Η κάθε φωτο , από τον οποιοδήποτε φωτογράφο, και με την οποιαδήποτε ετικέτα επάνω, τίτλο, η περιγραφή δεν αποτελεί από μόνη της γεννήτρια συναισθημάτων ....τα συναισθήματα προυπάρχουν μέσα μας. όπως μεγαλώνουμε .....ανάλογα με τις  συνθήκες ο καθένας μας γεμίζει τον δικό του συναισθηματικό ασκό.
Τώρα ποιο η ποια συναισθήματα θα σκαρφαλώσουν επάνω και θα πεταχτούν προς τα έξω  την στιγμή της ανάγνωσης μιας φωτο , αυτό το καθορίζουν οι συνειρμοί  που θα κάνει ο εγκέφαλος μας την συγκεκριμένη στιγμή.....τις περισσότερες φορές αυτή η διαδικασία δεν γίνεται αντιληπτή από εμάς ....δουλεύει όμως έτσι.
Άρα το να λέμε ότι η τάδε φωτο είναι πολύ όμορφη η πολύ βαρετή, βασικά αυτό που δεν λέμε είναι ότι η συγκεκριμένη φωτο μου ξύπνησε ομορφιά μέσα μου η βαρεμάρα αντίστοιχα.
Δλδ . το κέντρο βάρους της συναισθηματικής μας ευθύνης το έχουμε εμείς και δεν το αποθέτουμε σε μια φωτο.
Το είχα πει παλαιότερα το λέω και τώρα , και θα το λέω και στο μέλλον.
Οι φωτογραφίες δεν είναι συναισθηματικές γεννήτριες.....διεγέρτες είναι στον δικό μας συναισθηματικό ασκό.

Κατανοώ τις εικαστικές παρεμβάσεις , όταν η φωτο είναι στημένη( και κάπου υπάρχει ένας γνώμονας για καλλιτεχνική φωτογραφία), και ο φωτογράφος έχει όλη την άνεση να τις  χτίσει , όταν όμως μιλάμε για φωτογραφίες πανικού , πού η επαφή με το θέμα είναι μόνο μερικά δευτερόλεπτα ,τότε ενεργείς ενστικτωδώς και όποιος  φωτογραφικός κανόνας βγει πρώτος επάνω με αυτόν  φωτογραφίζεις.
Στη συγκεκριμένη φωτο, δούλεψα τον κανόνα των τρίτων,  θεωρώντας σαν θέμα δύο ανθρώπους  και δύο τετράποδα. και μοίρασα το θέμα στην μέση και τοποθετώντας το στο κάτω δεξιό τρίτο.
Ελπίζω να έγινε ορατό οτι άλλο πράγμα είναι το κατανοώ  και άλλο το αποδέχομαι....σε εμένα τουλάχιστον έχουν κάποια απόσταση μεταξύ τους.

Να σε ευχαριστήσω για μια ακόμα φορά για την συμετοχή σου διότι δόθηκε  έτσι η  ευκαιρία να  βγουν επανω πράγματα για την φωτογραφία, που ίσως βοηθήσουν και άλλους.

Η.Γ. Αν θέλεις ( θα το εκτιμούσα) ανέβασε κι εσύ κάποια φωτο δική σου, να δούμε κι εμείς δουλειά  σου.......1 φωτο=1000 λέξεις  
Για το υπομονή και επιμονή , συμφωνούμε

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

      Υπομονή κι' επιμονή είναι τα μόνα βέβαια στοιχεία που χρειάζεται κάποιος για να φτάσει κάπου κι' αν αυτό εννοούσαν αναφέροντας το γνωστό " Οι πρώτες 10.000 φωτογραφίες σου είναι οι χειρότερες " τότε σωστά ειπώθηκε .

      Ένα στοιχείο που πρέπει να λάβει κανείς υπόψιν του είναι πως για να αναδυθούν τα όποια συναισθήματα στον θεατή μιας φωτογραφίας , πρέπει να έχει κάποιο έντονο στοιχείο στην σύνθεση της , κάτι μέσα στο καρέ , αυτό που θα τον κάνει να μείνει περισσότερο χρόνο και να μην την προσπεράσει φευγαλέα .

      Η ένταση του στοιχείου , είτε στημένο εξαρχής προσεκτικά στο καρέ , είτε τονισμένο τεχνικά εκ των υστέρων ακόμη και μέσω post processing ( του οποίου την αξία την αφήνω για άλλη συζήτηση ) έχει την ίδια σημασία για επαγγελματίες η ερασιτέχνες .

    Μ' αυτή την λογική , η εικόνα με τους περιπατητές που έβγαλαν βόλτα τους σκύλους , είναι αδιάφορη φαινομενικά κι' αυτό εννοούσε μάλλον πιο πάνω ο @spectaculator , αν και ο λόγος που παρατέθηκε η φωτογραφία  ήταν άλλου χαρακτήρα .

   Όπως και ναχει , η κριτική μπορεί να έχει εποικοδομητικό και εκπαιδευτικό χαρακτήρα . 

     

P8136333~2.JPG

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, babisskg είπε

      Υπομονή κι' επιμονή είναι τα μόνα βέβαια στοιχεία που χρειάζεται κάποιος για να φτάσει κάπου κι' αν αυτό εννοούσαν αναφέροντας το γνωστό " Οι πρώτες 10.000 φωτογραφίες σου είναι οι χειρότερες " τότε σωστά ειπώθηκε .

Οι πρώτες 10.000 τότε με φιλμ. Σήμερα θα το μετέφραζα σε 1.000.000 και βάλε γιατί οι 10.000 δεν είναι δα κάτι τρομερό με ψηφιακή μηχανή.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, DVaderLa είπε

Οι πρώτες 10.000 τότε με φιλμ. Σήμερα θα το μετέφραζα σε 1.000.000 και βάλε γιατί οι 10.000 δεν είναι δα κάτι τρομερό με ψηφιακή μηχανή.

    Ναι , σκόπιμα δεν το ανέφερα , δεν θέλω να φεύγει προς άλλες κατευθύνσεις η κουβέντα , σίγουρα με τα σημερινά burst rates , οι 10.000 λήψεις δεν είναι μακρινό σενάριο , για την ιστορία όμως η F4s που διατηρώ είναι απολύτως ικανή να αδειάσει ένα 36αρι καρούλι εν ριπή οφθαλμού , όπως επίσης μία αλλαγμένη πλάτη με απόθεμα 750 στάσεων σε φίλμ είναι κι' αυτή κοντά στις 10.000 λήψεις .

   Είχε άλλα πράγματα στο μυαλό του ο Bresson όταν το έλεγε , οπότε ας μείνουμε στο ζήτημα μας , το οποίο έχει την ίδια ισχύ ασχέτως τεχνολογίας . 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...