Προς το περιεχόμενο

Θεωρία φωτογραφίας και θέματα αυτής προς συζήτηση και κατανόηση τους


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 1/8/2020 στις 7:55 ΜΜ, RTW4ever είπε

Λυπάμαι αλλά διαφωνώ πλήρως μαζί σου. Όπως έχουμε διαπιστώσει, εσύ είσαι της σχολής του φιλμ, μιας άλλης εποχής, ενώ εγώ το απεχθάνομαι. Ακριβώς έτσι γίνεται η δουλειά, και υπάρχει πλήρης δημιουργική ικανοποίηση. Και απαιτεί τεράστια προσπάθεια, διάβασμα και γνώση, μαζί φυσικά με ανάλογων προδιαγραφών φωτογραφική καλιμπραρισμένη οθόνη, την οποία εγώ, ευτυχώς ή δυστυχώς, διαθέτω.

Και φυσικά υπάρχει και η ικανοποίηση της εξ αρχής λήψης και με τις dslr, δεν αντιλαμβάνομαι τον αφορισμό.

Για να στο πω αλλιώς, ειδικά στο ασπρόμαυρο, δεν νομίζω ότι μπορείς να πετύχεις κάτι με φιλμ που δεν μπορώ εγώ με dslr και ps.

    .........

Επεξ/σία από babisskg
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 414
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

3 λεπτά πριν, babisskg είπε

    Μέχρι του σημείου που διαφωνείς όλα είναι μια χαρά , κανένα πρόβλημα απολύτως . Το ότι λυπάσαι όμως ......... κανείς και τίποτα δεν είναι άξιος λυπησης . Όπως επίσης αυτά τα περί νέων και παλαιών σχολών ....... ότι απεχθανεσαι ....... ας μην γινόμαστε τόσο επικοί . Αλλάζουμε εμπειρίες και από αυτή την αλληλεπίδραση μόνον κέρδος και ουσία πρέπει να βγαίνει για όλους . 

   Δεν πρόκειται για αφορισμό , είναι η προσωπική μου εκτίμηση . 

Έκφραση ευγένειας είναι το "λυπάμαι", που χρησιμοποιείται στη ρητορική για την εισαγωγή διαφωνίας...

Τι επικοί, αφού πράγματι το έζησα και το απεχθάνομαι, τι να κάνουμε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
45 λεπτά πριν, RTW4ever είπε

Λυπάμαι αλλά διαφωνώ πλήρως μαζί σου. Όπως έχουμε διαπιστώσει, εσύ είσαι της σχολής του φιλμ, μιας άλλης εποχής, ενώ εγώ το απεχθάνομαι. Ακριβώς έτσι γίνεται η δουλειά, και υπάρχει πλήρης δημιουργική ικανοποίηση. Και απαιτεί τεράστια προσπάθεια, διάβασμα και γνώση, μαζί φυσικά με ανάλογων προδιαγραφών φωτογραφική καλιμπραρισμένη οθόνη, την οποία εγώ, ευτυχώς ή δυστυχώς, διαθέτω.

Και φυσικά υπάρχει και η ικανοποίηση της εξ αρχής λήψης και με τις dslr, δεν αντιλαμβάνομαι τον αφορισμό.

Για να στο πω αλλιώς, ειδικά στο ασπρόμαυρο, δεν νομίζω ότι μπορείς να πετύχεις κάτι με φιλμ που δεν μπορώ εγώ με dslr και ps.

Γιατί να μην μπορεί να γίνει η δουλειά και με τους δύο τρόπους; Επίσης δεν νομίζω κανείς να αμφισβητήσει ότι χρειάζεται προσπάθεια, διάβασμα και γνώμη η επεξεργασία φωτογραφίας. Εγώ πάντως ρώτησα και εξήγησα κιόλας γιατί δεν βγάζω raw συνήθως όχι για να δημιουργηθεί αντιπαράθεση, αλλά γόνιμη συζήτηση. Εσύ δεν πιστεύεις ότι θα μπορούσαν πολλές jpeg ασπρόμαυρες φωτογραφίες να χρησιμοποιηθούν με καλά αποτελέσματα out of camera; Δεν μιλάω για πληρωμένη επαγγελματική δουλειά να το ξεκαθαρίσω.

Και άλλη μία ερώτηση μιας και ασχολείσαι με την επεξεργασία πολύ από ότι κατάλαβα. Θεωρείς ότι για να γίνει μια φωτογραφία b&w με κάποιο πρόγραμμα επεξεργασίας χρειάζεται σωστά καλιμπραρισμένη οθόνη; Ρωτάω γιατί ναι μεν κάπου κάπου ρίχνω λίγο light επεξεργασία σε κάποια λίγα raw που τραβάω κατά καιρούς όμως δεν έχω αξιόλογη οθόνη ούτε κατά διάνοια. Το b&w ξεπερνάει αυτό το εμπόδιο λόγω μη ύπαρξης χρώματος έτσι δεν είναι; Υποθέτω τώρα χωρίς να ξέρω πραγματικά...

Επεξ/σία από dimoskoutr
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 1/8/2020 στις 8:08 ΜΜ, RTW4ever είπε

Έκφραση ευγένειας είναι το "λυπάμαι", που χρησιμοποιείται στη ρητορική για την εισαγωγή διαφωνίας...

Τι επικοί, αφού πράγματι το έζησα και το απεχθάνομαι, τι να κάνουμε.

   ........

 

 

Στις 1/8/2020 στις 8:27 ΜΜ, dimoskoutr είπε

Γιατί να μην μπορεί να γίνει η δουλειά και με τους δύο τρόπους; Επίσης δεν νομίζω κανείς να αμφισβητήσει ότι χρειάζεται προσπάθεια, διάβασμα και γνώμη η επεξεργασία φωτογραφίας. Εγώ πάντως ρώτησα και εξήγησα κιόλας γιατί δεν βγάζω raw συνήθως όχι για να δημιουργηθεί αντιπαράθεση, αλλά γόνιμη συζήτηση. Εσύ δεν πιστεύεις ότι θα μπορούσαν πολλές jpeg ασπρόμαυρες φωτογραφίες να χρησιμοποιηθούν με καλά αποτελέσματα out of camera; Δεν μιλάω για πληρωμένη επαγγελματική δουλειά να το ξεκαθαρίσω.

    Εξήγησα ήδη πως δεν αναφέρομαι παρά μόνον σε ψηφιακό μέσο . Άγνωστο πώς βγήκαν συμπεράσματα πως αναφέρομαι σε φιλμ .

Επεξ/σία από babisskg
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
14 λεπτά πριν, babisskg είπε

   Σου παραθέτω μέρος της απάντησης σου 

" Και φυσικά υπάρχει και η ικανοποίηση της εξ αρχής λήψης και με τις dslr, δεν αντιλαμβάνομαι τον αφορισμό.

Για να στο πω αλλιώς, ειδικά στο ασπρόμαυρο, δεν νομίζω ότι μπορείς να πετύχεις κάτι με φιλμ που δεν μπορώ εγώ με dslr και ps." 

   Αν διαβάσεις προσεκτικά θα δεις ότι μιλάω για την ικανοποίηση της αρχικής λήψης και σαφώς εννοείται με ψηφιακό μέσο , άρα με ποιον τρόπο κατάλαβες ότι δεν εννοώ αυτό πραγματικά δεν καταλαβαίνω . Και μάλιστα να το χαρακτηρίσεις και αφορισμό .

  Ομοίως πιο κάτω , νομίζοντας , άγνωστο γιατί , πως αναφέρομαι σε φιλμ κάτι που δεν αναφέρεται πουθενά , λες πως μπορείς να πετύχεις το ίδιο με DSLR !!! Πουθενά δεν φαίνεται πως μιλάω για φιλμ . Σαφώς μιλάω για ψηφιακό μέσο .

  Αν το κρίνεις σκόπιμο , μπορείς να τα ξαναδιαβασεις .

    Εξήγησα ήδη πως δεν αναφέρομαι παρά μόνον σε ψηφιακό μέσο . Άγνωστο πώς βγήκαν συμπεράσματα πως αναφέρομαι σε φιλμ .

Μόνο για το τελευταίο που είπες απαντάω. Και εγώ κατάλαβα ότι αναφέρεσαι σε ψηφιακό μέσο και απλά η ερώτηση που του έκανα πήγαινε στο γιατί να μην γίνεται ολόσωστη φωτογραφία εξίσου και out of the camera και με επεξεργασία; Μια χαρά θεωρώ ότι υπάρχουν και οι δύο προσεγγίσεις. Δεν αναφέρομουν σε φιλμ εγώ. 🙂

Άλλη μια ερώτηση αν μπορεί κάποιος να απαντήσει, εδώ που είμαι βρέχει καλά αυτή την στιγμή. Μετά την βροχή λοιπόν, νυχτερινός περίπατος για φωτογράφιση μέσα στην πόλη κανένα tip;;; Εκτός από το πάρε ομπρέλα ή αδιάβροχο μαζί ε. 😂

Επεξ/σία από dimoskoutr
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

24 λεπτά πριν, dimoskoutr είπε

Μόνο για το τελευταίο που είπες απαντάω. Και εγώ κατάλαβα ότι αναφέρεσαι σε ψηφιακό μέσο και απλά η ερώτηση που του έκανα πήγαινε στο γιατί να μην γίνεται ολόσωστη φωτογραφία εξίσου και out of the camera και με επεξεργασία; Μια χαρά θεωρώ ότι υπάρχουν και οι δύο προσεγγίσεις. Δεν αναφέρομουν σε φιλμ εγώ. 🙂

Άλλη μια ερώτηση αν μπορεί κάποιος να απαντήσει, εδώ που είμαι βρέχει καλά αυτή την στιγμή. Μετά την βροχή λοιπόν, νυχτερινός περίπατος για φωτογράφιση μέσα στην πόλη κανένα tip;;; Εκτός από το πάρε ομπρέλα ή αδιάβροχο μαζί ε. 😂

    Δημιουργικό σενάριο , αν τραβήξεις φώτα μέσα από τζάμι . Για την βροχή , αν δεις να βγαίνει άσπρος καπνός με έντονη οσμή από τον φακό ......... 😂😂😂 ........ 

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
43 λεπτά πριν, babisskg είπε

    Δημιουργικό σενάριο , αν τραβήξεις φώτα μέσα από τζάμι . Για την βροχή , αν δεις να βγαίνει άσπρος καπνός με έντονη οσμή από τον φακό ......... 😂😂😂 ........ 

Όχι ρε μη λες τέτοια για φακό και καπνό, δεν είναι και αδιάβροχη η μηχανή. Στο μεταξύ ακόμη ρίχνει καρέκλες τι στο καλό ώρα θα βγω δεν ξέρω... Άσε που θα είμαι εγώ και ο κούκος έξω όπως πάει... Ψυχή δεν θα κυκλοφορεί.

Επεξ/σία από dimoskoutr
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 ώρες πριν, dimoskoutr είπε

Μια ερώτηση έχω να κάνω στους έχοντες μεγάλη εμπειρία. Υπάρχει κάποιος άτυπος κανόνας που ακολουθείτε μέσα σας όσων αφορά το πότε επιλέγετε b&w στις φωτογραφίες σας; Εγώ ας πούμε όταν προσπαθώ να βγάλω δρόμου φωτογραφία το γυρίζω b&w για να μην έχω και τα χρώματα στο μυαλό μου... Θα ήθελα απόψεις γιατί με ενδιαφέρει και το b&w σπορ και η φωτογραφία δρόμου.

Κι εγώ το ίδιο κάνω. Καμιά φορά την κάνω ασπρόμαυρη στην επεξεργασία, αλλά συνήθως πείθομαι εξαρχής ότι μια φωτογραφία πρέπει να τραβηχτεί ως ασπρόμαυρη. Παρόλα αυτά, επειδή τραβάω πάντα JPEG + RAW, αν μετανοιώσω και θέλω το χρώμα, υπάρχει πάντα το RAW. Τώρα, γιατί να θέλει κανείς μια ασπρόμαυρη φωτογραφία αντί για έγχρωμη, αυτό έχει πιο εύκολη απάντηση: Πρώτον, η ασπρόμαυρη φωτογραφία είναι αφαίρεση. Και όπως κάθε αφαίρεση, αυτό που αφαιρεί είναι αυτό που θα υποβάθμιζε αυτό που πρέπει να τονιστεί. Όταν φεύγει από τη μέση το χρώμα, μένει και - επομένως - τονίζεται περισσότερο η φόρμα και το σχήμα. Παράδειγμα: Αν θέλετε το background να είναι αποεστιασμένο, είναι βέβαιο ότι ένα έντονα χρωματισμένο μέρος του θα τραβήξει την προσοχή από το κυρίως θέμα και με αυτό τον τρόπο θα το ανταγωνίζεται, κάτι που αποφεύγεται με την ασπρόμαυρη φωτογραφία. Επίσης, άλλος λόγος είναι το συναίσθημα. Θες νοσταλγική ή μελαγχολική διάθεση, θες να αφήνεις το θεατή να διαμορφώνει τη δική του φαντασιακή σχέση με το χρώμα που θα μπορούσε να έχει η φωτογραφία.

Μια φωτογραφία που τράβηξα εξαρχής ασπρόμαυρη:

 

Itea.jpg

Επίσης, οι sepia φωτογραφίες, ουσιαστικά λειτουργούν σαν ασπρόμαυρες. Ιτέα:

 

Itea2.jpg

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
6 λεπτά πριν, Cntrl+X είπε

Κι εγώ το ίδιο κάνω. Καμιά φορά την κάνω ασπρόμαυρη στην επεξεργασία, αλλά συνήθως πείθομαι εξαρχής ότι μια φωτογραφία πρέπει να τραβηχτεί ως ασπρόμαυρη. Παρόλα αυτά, επειδή τραβάω πάντα JPEG + RAW, αν μετανοιώσω και θέλω το χρώμα, υπάρχει πάντα το RAW. Τώρα, γιατί να θέλει κανείς μια ασπρόμαυρη φωτογραφία αντί για έγχρωμη, αυτό έχει πιο εύκολη απάντηση: Πρώτον, η ασπρόμαυρη φωτογραφία είναι αφαίρεση. Και όπως κάθε αφαίρεση, αυτό που αφαιρεί είναι αυτό που θα υποβάθμιζε αυτό που πρέπει να τονιστεί. Όταν φεύγει από τη μέση το χρώμα, μένει και - επομένως - τονίζεται περισσότερο η φόρμα και το σχήμα. Παράδειγμα: Αν θέλετε το background να είναι αποεστιασμένο, είναι βέβαιο ότι ένα έντονα χρωματισμένο μέρος του θα τραβήξει την προσοχή από το κυρίως θέμα και με αυτό τον τρόπο θα το ανταγωνίζεται, κάτι που αποφεύγεται με την ασπρόμαυρη φωτογραφία. Επίσης, άλλος λόγος είναι το συναίσθημα. Θες νοσταλγική ή μελαγχολική διάθεση, θες να αφήνεις το θεατή να διαμορφώνει τη δική του φαντασιακή σχέση με το χρώμα που θα μπορούσε να έχει η φωτογραφία.

Μια φωτογραφία που τράβηξα εξαρχής ασπρόμαυρη:

Itea.jpg

Ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο. Όσο για την φωτογραφία πολύ νοσταλγική, αποπνέει ηρεμία, γλυκύτητα και γαλήνη με την οικογένεια με τα ποδήλατα, κατά την γνώμη μου. Μου φάνηκε τόσο έντονο συναισθηματικά το κομμάτι κάτω δεξιά που όλο το υπόλοιπο μου φάνηκε negative space απλά (χωρίς να θέλω να πω κάτι άσχημο για το υπόλοιπο κάδρο το οποίο μου φάνηκε πολύ σωστό).

Αφού την έβγαλες την επεξεργάστηκες;

Επεξ/σία από dimoskoutr
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
17 λεπτά πριν, dimoskoutr είπε

Ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο. Όσο για την φωτογραφία πολύ νοσταλγική, αποπνέει ηρεμία, γλυκύτητα και γαλήνη με την οικογένεια με τα ποδήλατα, κατά την γνώμη μου. Μου φάνηκε τόσο έντονο συναισθηματικά το κομμάτι κάτω δεξιά που όλο το υπόλοιπο μου φάνηκε negative space απλά (χωρίς να θέλω να πω κάτι άσχημο για το υπόλοιπο κάδρο).

Ναι, είναι negative space. Επίτηδες έγινε έτσι. Αισθάνθηκα ότι με αυτό τον τρόπο δηλώνει ότι οι άνθρωποι ισορροπούμε σε δύο βασίλεια. Το ένα είναι το βασίλειο των αξιών. Μια οικογένεια που κάνει βόλτα με το ποδήλατο, είναι κάτι σημαντικό. Από την άλλη, ανήκουμε και στο βασίλειο των πραγμάτων. Σε αυτό είμαστε τόσο μικροί, φευγαλέοι, ασήμαντοι. Μια όμορφη μέρα για μια οικογένεια, ξαφνικά είναι μια ασπρόμαυρη μοναχική μουτζούρα στο κάτω δεξί μέρος μιας φωτογραφίας που ήρθε, πέρασε, και η ζωή συνεχίζεται.

Γενικά με τη φωτογραφία δρόμου δεν το έχω. Την εκτιμώ, αλλά είναι αρκετά αδιάκριτη διαδικασία η λήψη της για τα δικά μου, όχι και τόσο κοινωνικά γούστα.

Και μια που μιλάμε για ασπρόμαυρη, εδώ δείγμα από τη δουλειά του φίλου Γιώργου Ξηρογιάννη, Grand Pentax Ambassador Ελλάδας και Κύπρου, από τον οποίο άκουσα για πρώτη φορά τη φράση "φωτογραφία δρόμου":

 

image2.jpg

image1.jpg

29 λεπτά πριν, dimoskoutr είπε

Αφού την έβγαλες την επεξεργάστηκες;

Όχι, από όσο θυμάμαι.

Επεξ/σία από Cntrl+X
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ωραίο το Α/Μ, δίνει σαφέστατα "δραματικό" και έντονα καλλιτεχνικό τόνο, αλλά επίσης μπορεί πολύ εύκολα να κουράσει, αν χρησιμοποιείται συνεχώς από το φωτογράφο.

27676655135_935e311ef2_k.jpg.9d2a7512d500dce76abf4f1befb63683.jpg

 

Επεξ/σία από MAFAKA
  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Θα έλεγα ότι κουράζει , αν ανεβάζεις τρελά το κοντράστ . 

Κάτι που γίνεται πολύ ορατό ,σε φωτογραφίες μέρας με έντονο φως.

Σε νυχτερινές, φαίνεται λιγότερο . Με λίγο αυξημένο κοντράστ και υψηλά iso , μπορεί να μιμηθεί κάποιος τα φιλμ των 3200 asa , χωρίς να δείχνει πολύ "πειραγμένο" το αποτέλεσμα.

 

Συχνά πάντως βλέπω, ότι στο ασπρόμαυρο , που φτιάχνουμε τώρα με τα ψηφιακά, μας βγαίνει μια ... "υπερβολή" !

{στο google chrome ανεβασμένες εδώ οι φωτό ,φαίνονται και τελείως διαφορετικές από οπουδήποτε αλλού, πιο σκούρες ).

 

 

 

 

 

Επεξ/σία από Dr_73
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, MAFAKA είπε

Ωραίο το Α/Μ, δίνει σαφέστατα "δραματικό" και έντονα καλλιτεχνικό τόνο, αλλά επίσης μπορεί πολύ εύκολα να κουράσει, αν χρησιμοποιείται συνεχώς από το φωτογράφο.

27676655135_935e311ef2_k.jpg.9d2a7512d500dce76abf4f1befb63683.jpg

πολυ καλη, μου θυμισε στυλιστικα και απο αποψη προοπτικης τον salgado στο genesis

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
13 ώρες πριν, Cntrl+X είπε

Ναι, είναι negative space. Επίτηδες έγινε έτσι. Αισθάνθηκα ότι με αυτό τον τρόπο δηλώνει ότι οι άνθρωποι ισορροπούμε σε δύο βασίλεια. Το ένα είναι το βασίλειο των αξιών. Μια οικογένεια που κάνει βόλτα με το ποδήλατο, είναι κάτι σημαντικό. Από την άλλη, ανήκουμε και στο βασίλειο των πραγμάτων. Σε αυτό είμαστε τόσο μικροί, φευγαλέοι, ασήμαντοι. Μια όμορφη μέρα για μια οικογένεια, ξαφνικά είναι μια ασπρόμαυρη μοναχική μουτζούρα στο κάτω δεξί μέρος μιας φωτογραφίας που ήρθε, πέρασε, και η ζωή συνεχίζεται.

Γενικά με τη φωτογραφία δρόμου δεν το έχω. Την εκτιμώ, αλλά είναι αρκετά αδιάκριτη διαδικασία η λήψη της για τα δικά μου, όχι και τόσο κοινωνικά γούστα.

Και μια που μιλάμε για ασπρόμαυρη, εδώ δείγμα από τη δουλειά του φίλου Γιώργου Ξηρογιάννη, Grand Pentax Ambassador Ελλάδας και Κύπρου, από τον οποίο άκουσα για πρώτη φορά τη φράση "φωτογραφία δρόμου":

image2.jpg

image1.jpg

Όχι, από όσο θυμάμαι.

   Εξαιρετική η παρουσίαση !

13 ώρες πριν, MAFAKA είπε

Ωραίο το Α/Μ, δίνει σαφέστατα "δραματικό" και έντονα καλλιτεχνικό τόνο, αλλά επίσης μπορεί πολύ εύκολα να κουράσει, αν χρησιμοποιείται συνεχώς από το φωτογράφο.

27676655135_935e311ef2_k.jpg.9d2a7512d500dce76abf4f1befb63683.jpg

    Στάδια από τα οποία είναι χρήσιμο να περάσει κανείς , αρκεί να προχωράει , να δοκιμάζει μέχρι να βρει το προσωπικό του στυλ .

    Μεγάλη παρένθεση στο ζήτημα , η οποία δίνει την δική μου άποψη με την οποία δεν πρόκειται να σας αγαπήσω περισσότερο αν συμφωνήσετε , ούτε βέβαια να σας μισήσω αν διαφωνήσετε . Σε όλες τις περιπτώσεις η άποψη σας με ενδιαφέρει .

   Δεν είμαι λάτρης του φιλμ , του ψηφιακού μέσου σε όποια μορφή , περισσότερο η λιγότερο , είμαι όμως λάτρης της φωτογραφίας η τέλος πάντων της έκφρασης μέσα από αυτήν .

   Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τον οποίο χρησιμοποιώ τα πλέον ετερόκλητα συστήματα όταν πρόκειται να βγάλω μια φωτογραφία μέσα και το κινητό .

  Κάθε σύστημα έχει πλεονεκτήματα , μειονεκτήματα , παραξενιές , ευκολίες και όλα αυτά αφορούν το τεχνικό μέρος . Το αισθητικό μέρος , δεν έχει τέτοιες παραξενιές , έχει άλλα ζητήματα , τα οποία σωστά αναφέρθηκαν στην αρχή του νήματος , το οποίο μπορεί να αποτελέσει ένα case study με την συμμετοχή όλων .

  Η ουσία βρίσκεται στο πάντρεμα του αισθητικού μέρους με το τεχνικό κι' εδώ πρέπει να πούμε και να ξεκαθαρίσουμε πως αυτό έχει να κάνει με ότι λειτουργεί καλύτερα για τον καθένα . Αυτό που ο καθένας επέλεξε μετά από την ενασχόληση και το γνωστό trough trial end error .

  Αν λοιπόν για κάποιον λειτουργεί καλύτερα ένας τάδε συνδυασμός ψηφιακός η άλλος so be it .

  Κι' αν μέσα από αυτόν τον συνδυασμό έμαθε κάτι που μπορεί να φανεί χρήσιμο και αισθάνεται την ανάγκη να το μεταδώσει , δεν έχει παρά να το κάνει .

IMG_20200721_183422.jpg

Επεξ/σία από babisskg
  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
17 ώρες πριν, dimoskoutr είπε

Γιατί να μην μπορεί να γίνει η δουλειά και με τους δύο τρόπους; Επίσης δεν νομίζω κανείς να αμφισβητήσει ότι χρειάζεται προσπάθεια, διάβασμα και γνώμη η επεξεργασία φωτογραφίας. Εγώ πάντως ρώτησα και εξήγησα κιόλας γιατί δεν βγάζω raw συνήθως όχι για να δημιουργηθεί αντιπαράθεση, αλλά γόνιμη συζήτηση. Εσύ δεν πιστεύεις ότι θα μπορούσαν πολλές jpeg ασπρόμαυρες φωτογραφίες να χρησιμοποιηθούν με καλά αποτελέσματα out of camera; Δεν μιλάω για πληρωμένη επαγγελματική δουλειά να το ξεκαθαρίσω.

Και άλλη μία ερώτηση μιας και ασχολείσαι με την επεξεργασία πολύ από ότι κατάλαβα. Θεωρείς ότι για να γίνει μια φωτογραφία b&w με κάποιο πρόγραμμα επεξεργασίας χρειάζεται σωστά καλιμπραρισμένη οθόνη; Ρωτάω γιατί ναι μεν κάπου κάπου ρίχνω λίγο light επεξεργασία σε κάποια λίγα raw που τραβάω κατά καιρούς όμως δεν έχω αξιόλογη οθόνη ούτε κατά διάνοια. Το b&w ξεπερνάει αυτό το εμπόδιο λόγω μη ύπαρξης χρώματος έτσι δεν είναι; Υποθέτω τώρα χωρίς να ξέρω πραγματικά...

Εγώ καταρχήν τραβάω πάντα raw + jpeg. Οπότε δεν έχει καμία χρησιμότητα να βάλω jpeg ασπρόμαυρο στην κάμερα. Μπορώ είτε να εξαγάγω κατευθείαν ασπρόμαυρο από το raw, είτε να εξαγάγω έγχρωμο και μετά στο PS να το μετατρέψω σε ασπρόμαυρο με απίθανες πραγματικά τεχνικές.

Δεύτερον, φυσικά η καλιμπραρισμένη οθόνη θα σου δώσει άλλους τόνους ασπρόμαυρου από την αρρύθμιστη. Φυσικά μια οθόνη wide gamut με 1 + δις χρώματα θα σου δώσει άλλους τόνους ασπρόμαυρου από μια ξεπλυμένη ΤΝ ή από ένα κινητό που εξ αρχικής ρύθμισης έχει αυξημένο contrast & saturation.

Και μια παρατήρηση με βάση αυτά που έγραψες. Δηλαδή τα χρώματα της Fuji που είπες σε άλλο νήμα ότι τα προτιμάς από την Canon, τα βλέπεις σε μη αξιόλογη οθόνη όπως λες; ΤΝ μήπως; Μα τότε δεν βλέπεις ούτε τα μισά χρώματα από αυτά που αποδίδει πραγματικά η μηχανή και ο αισθητήρας. Άρα γι' αυτό δεν υπάρχει συνεννόηση, διότι δεν μπορείς να συγκρίνεις πραγματικά τα χρώματα της κάθε μηχανής.

Η φωτογραφία είναι φως και το φως έχει χρώμα, Αν κόβεις χρώματα, κόβεις τονισμούς και βλέπεις τελείως άλλο αποτέλεσμα.

Τέλος, ο @Cntrl+X στην παρακάτω ανάρτηση, ο οποίος παρεμπιπτόντως είναι σαφώς καλύτερος φωτογράφος από εμένα, τα λέει σωστά.

 

14 ώρες πριν, Cntrl+X είπε

Κι εγώ το ίδιο κάνω. Καμιά φορά την κάνω ασπρόμαυρη στην επεξεργασία, αλλά συνήθως πείθομαι εξαρχής ότι μια φωτογραφία πρέπει να τραβηχτεί ως ασπρόμαυρη. Παρόλα αυτά, επειδή τραβάω πάντα JPEG + RAW, αν μετανοιώσω και θέλω το χρώμα, υπάρχει πάντα το RAW. Τώρα, γιατί να θέλει κανείς μια ασπρόμαυρη φωτογραφία αντί για έγχρωμη, αυτό έχει πιο εύκολη απάντηση: Πρώτον, η ασπρόμαυρη φωτογραφία είναι αφαίρεση. Και όπως κάθε αφαίρεση, αυτό που αφαιρεί είναι αυτό που θα υποβάθμιζε αυτό που πρέπει να τονιστεί. Όταν φεύγει από τη μέση το χρώμα, μένει και - επομένως - τονίζεται περισσότερο η φόρμα και το σχήμα. Παράδειγμα: Αν θέλετε το background να είναι αποεστιασμένο, είναι βέβαιο ότι ένα έντονα χρωματισμένο μέρος του θα τραβήξει την προσοχή από το κυρίως θέμα και με αυτό τον τρόπο θα το ανταγωνίζεται, κάτι που αποφεύγεται με την ασπρόμαυρη φωτογραφία. Επίσης, άλλος λόγος είναι το συναίσθημα. Θες νοσταλγική ή μελαγχολική διάθεση, θες να αφήνεις το θεατή να διαμορφώνει τη δική του φαντασιακή σχέση με το χρώμα που θα μπορούσε να έχει η φωτογραφία.

Μια φωτογραφία που τράβηξα εξαρχής ασπρόμαυρη:

Itea.jpg

Επίσης, οι sepia φωτογραφίες, ουσιαστικά λειτουργούν σαν ασπρόμαυρες. Ιτέα:

Itea2.jpg

 

Επεξ/σία από RTW4ever
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...