Προς το περιεχόμενο

Θεωρία φωτογραφίας και θέματα αυτής προς συζήτηση και κατανόηση τους


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 ώρες πριν, Cntrl+X είπε

Αγαπητοί Μπάμπη, RTW4ever και γενικότερα συμφορουμίτες. Επειδή η επικοινωνία μας κάνει μερικά παράσιτα καθώς φαίνεται, όλων μας, θέλω να πω το εξής. Γράφουμε σε νήμα για φωτογραφία. Θα πρέπει να νοιώθουμε ευγνώμωνες που η ζωή μας δίνει ακόμα αυτή την πολυτέλεια γιατί εκεί έξω, στην ταλαίπωρη πατρίδα μας και όχι μόνο, τα διακυβεύματα είναι τέτοια που θα ζήσουμε περίεργες καταστάσεις. Το δικαίωμα στην ελεύθερη έκφραση γνώμης ή το δικαίωμά μας να αυτοδιατιθέμεθα δε θα είναι πλέον τόσο αυτονόητο όπως ήταν τόσα χρόνια. Θα καταλάβουμε σύντομα πως δικαιώματα έχεις μόνο στο βαθμό που τα διεκδικείς. Και για να τα διεκδικήσεις χρειάζεται ενότητα. Και για να έχεις ενότητα χρειάζεσαι αίσθημα κοινής μοίρας. Και για να έχεις αίσθημα κοινής μοίρας χρειάζεσαι κοινή μνήμη και πολιτιστική κληρονομιά.
Πείτε με υπερβολικό, αλλά νομίζω σε αυτή την ενότητα, έχω ένα προαίσθημα ότι θα πρέπει να εξασκηθούμε από τώρα ήδη στις μικρές μας αρένες όπως αυτή εδώ, γιατί πολύ φοβάμαι ότι μας περιμένουν πολύ μεγαλύτερες.

 

6 ώρες πριν, dimoskoutr είπε

Σαν να μην χρειάζεται να μαζέψω εγώ που ασχολούμαι με παιδιά, τελικά καταστάσεις :-) ... Θα έκανες και για καθηγητής φιλτατε @Cntrl+X ... Γενικά ο γραπτός - απρόσωπος διάλογος σε ένα φόρουμ τα έχει αυτά δυστυχώς. Πολλές φορές γράφονται πράγματα χωρίς κακή πρόθεση, αλλά με "κακό" τρόπο και παρεξηγούνται... Χρειάζεται όντως περισσότερη προσπάθεια από όλους μας. Και καλοπροαίρετη διάθεση για συζήτηση και διαφωνίες/συμφωνίες...

Στο κάτω κάτω οι γόνιμες διαφωνίες προάγουν την κρίση, την σκέψη, την ανταλλαγή απόψεων.

Σκεφτείτενα συμφωνούμε σε όλα. Τι πρόοδο θα κάνει ο καθένας μας στην σκέψη του; Γιατί να σκεφτεί έξω από το κουτάκι του; Γιατί να δημιουργήσει στο μυαλό του κάτι διαφορετικό; Και προεκτείνεται και στο γιατί να δημιουργήσει μια διαφορετική φωτογραφία;;; Μια χαρά λοιπόν είναι το να διαφωνούμε, με σεβασμό για το σύνολο και τον καθένα ξεχωριστά.

Άντε βάλτε καμιά φωτογραφία να δούμε και να σχολιάσουμε, το βαρύναμε.

Και να θέσω και ένα ερώτημα. Γίνεστε αδιάκριτοι όταν φωτογραφίζετε; Εγώ ντρέπομαι αρκετά και για αυτό δυσκολεύομαι όταν βγαίνω στο δρόμο να φωτογραφίσω. Μάλλον θέλω telephoto φακό! 😂😛

     Το νήμα είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον με τον τρόπο που παρουσιάστηκε , είναι στην σωστή κατεύθυνση σε ότι αφορά την φωτογραφία και αποτελεί μια ευκαιρία να δοθούν κάποια πράγματα που αφορούν την φωτογραφία αυτή καθεαυτή , πέρα από τα συνηθισμένα που κυριαρχούν γύρω από τα τεχνικά χαρακτηριστικά και που συνήθως δεν καταλήγουν πουθενά . Η επιθυμία μου , άσχετα από την συμμετοχή μου η όχι , παραμένει η ίδια , πως το νήμα μπορεί να παραμείνει στο σωστό δρόμο με την συμμετοχή όλων και είδα με χαρά πως εμφανίστηκαν κι' άλλοι άνθρωποι με γνώσεις γύρω από το αισθητικό κομμάτι , το καλλιτεχνικό , που γνωρίζουν το αντικείμενο και μπορούν να δώσουν κάποιες σωστές οδηγίες , να ενθαρρύνουν , να παροτρύνουν , να σπρώξουν προς τα εμπρός .

    Επίσης σημαντικό , είναι το κομμάτι όπου μπορούν να βγουν από το καβούκι τους όσοι μπήκαν πρόσφατα στο χόμπι , ανεβάζοντας εικόνες τους , χωρίς να αισθάνονται μειονεκτικά απέναντι σε κανέναν και μακάρι να βρουν τον δρόμο να πάνε και πιο πέρα , αφού γνωρίζω από πρώτο χέρι πως πέρυσι , στο worldphoto.org , στην ελεύθερη κατηγορία , ένας Έλληνας από Θεσσαλονίκη ήταν μέσα στους δέκα πρώτους . 

   Εξήγησα ήδη μέσα στο νήμα , πως δεν ανταπαντω για την οικονομία του χρόνου και για να μην ξεχειλωνει το θέμα . Το τελευταίο πράγμα που ήθελα ήταν να καταλήξει σε μια χωρίς ουσία αντιπαράθεση με χαρακτηριστικά του είδους αν η τάδε τεχνολογία είναι καλύτερη άλλης κλπ.

   Γνωρίζω πολύ καλά ποιον ακριβώς εξοπλισμό χρειάζομαι εγώ και άλλοι ίσως , όμως αρκετές φορές παραμένει πανάκριβος για τα δεδομένα ενός ερασιτέχνη και φυσικά ψάχνω να βρω τρόπους ώστε να γίνει η δουλειά με κάτι υποδεέστερο και να μην περάσει η ιδέα στο μυαλό κανενός πως μόνο με την χρήση πανάκριβου και εξειδικευμένου εξοπλισμού γίνεται να βγάζει φωτογραφίες .

  Οι τεχνικές παράμετροι που εμπλέκονται σε μια ψηφιακή εικόνα , από την λήψη της μέχρι την παρουσίαση της είναι ικανές να μπερδέψουν και να αποπροσανατολίσουν , από τον τρόπο που ένας φακός αξιοποιεί τα μεγαπιξελ ανάλυσης ενός αισθητήρα , μέχρι την διάταξη τους , τον τρόπο επέμβασης μιας εταιρείας στο λογισμικό και τα χρώματα που θέλει να παρουσιάσει , ώστε κάποιος να προτιμάει τα χρώματα της τάδε εταιρείας και άλλα ων ουκ έστιν αριθμός .

  Χρήσιμα ως ένα βαθμό και ποιος είναι αυτός ο βαθμός είναι στο χέρι του καθενός να αποφασίσει και να εντρυφήσει ανάλογα . Τίποτε όμως από τα παραπάνω δεν πρόκειται να φανεί χρήσιμο , όταν πάτε να συνθέσετε ένα κάδρο και να εφαρμόσετε κάποιους κανόνες σύνθεσης .

   Το νήμα παραμένει ενδιαφέρον , ανεβάστε τις εικόνες σας , συζητηστε τον τρόπο που τις τραβήξατε , την ώρα , τι σκεφτόμασταν εκείνη την στιγμή , τι σας τράβηξε την προσοχή , αν θα σας φαινόταν περισσότερο ενδιαφέρον σε ασπρόμαυρο η όχι , αν θα ήταν ένα σημείο που πρέπει να ξαναγυρίσετε σε άλλη ώρα της ημέρας ακόμη και άλλη εποχή . Αυτά έχουν σημασία και σ' αυτά πρέπει να μείνετε . 

   

    

IMG_20200804_141836_078.jpg

Επεξ/σία από babisskg
  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 414
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Στις 29/7/2020 στις 9:10 ΠΜ, babisskg είπε

    Δεν θυμάμαι ..... 😂😂😂 ....... άσε με να το δω , έχω ένα κάρο συστήματα , οπότε συμπαθα με .

IMG_20200705_182718_921.jpg

Μου αρεσει φοβερα η συληψη του θεματος αυτου. Θα προτιμούσα ομως να ηταν σε landscape format. Νομιζω θα του ταιριαζε περισσοτερο. Οχι?

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
11 λεπτά πριν, SeNNinhA είπε

Μου αρεσει φοβερα η συληψη του θεματος αυτου. Θα προτιμούσα ομως να ηταν σε landscape format. Νομιζω θα του ταιριαζε περισσοτερο. Οχι?

    Ήταν μια προσπάθεια , όπου αφού στεκομουν σε ένα άσχετο σημείο , έψαχνα να βρω τρόπους να δημιουργήσω , να βρω ίσως κάτι ενδιαφέρον . Μου τράβηξε την προσοχή ο τρόπος που εμφανίζονται οι σκιές στην βάση όπου βρίσκονται οι ομπρέλες , φυσικά με το πρωινό φως . Τράβηξα αρκετές εικόνες , αφού η βάση δεν έχει το απαιτούμενο ύψος και εμφανίζεται μόνον ένα μικρό μέρος της σκιάς . Άλλες φορές , ο κόσμος που περνούσε με εμπόδιζε να τραβήξω αυτό που ήθελα . Αυτή ήταν η σκιά με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον 😂😂😂 φυσικά και τεχνικά η πιο καθαρή από όλες . Μια προσπάθεια , τίποτε σπουδαίο , ευχαριστώ .

   Μακάρι να το εφαρμόσει κάποιος , πιο προσεγμένα , σε άλλο σημείο , να πάρει την αφορμή και να την πάει πιο πέρα .

sketch-1596544307850.jpg

Επεξ/σία από babisskg
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
19 λεπτά πριν, babisskg είπε

Τράβηξα αρκετές εικόνες , αφού η βάση δεν έχει το απαιτούμενο ύψος και εμφανίζεται μόνον ένα μικρό μέρος της σκιάς .

Αυτο ακριβως ειναι που μου αρεσει σε αυτη την φωτο. Η τσαντα αναμεσα στα ποδια προσδιδει το κατι παραπανω νομιζω που χρειαζεται.

 

19 λεπτά πριν, babisskg είπε

    Ήταν μια προσπάθεια , όπου αφού στεκομουν σε ένα άσχετο σημείο , έψαχνα να βρω τρόπους να δημιουργήσω , να βρω ίσως κάτι ενδιαφέρον .

Σημαντικοτατο για ολους. Νομιζω συμβαινει σε ολους οσους ασχολουνται με το κομματι τεχνη. Βλεπεις σε κατι κατα τα αλλα αδιαφορο την οπτικη που το κανει ενδιαφερον. Nice.

19 λεπτά πριν, babisskg είπε

 Άλλες φορές , ο κόσμος που περνούσε με εμπόδιζε να τραβήξω αυτό που ήθελα . Αυτή ήταν η σκιά με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον 😂😂😂 φυσικά και τεχνικά η πιο καθαρή από όλες .

Η διαφορα απο τις φωτο studio που κανουμε pixel peeping. Ναι. Δεν ειναι αρτια φωτο αλλα η συλληψη της σε κραταει εκει να την παρατηρησεις.

Στις 2/8/2020 στις 10:08 ΜΜ, Cntrl+X είπε

Αντίκυρα Βοιωτίας. Η μοναδική, από τις πολλές, φωτογραφίες που έβγαλα στο μέρος και που μου φάνηκε ότι ταίριαζε το ασπρόμαυρο γιατί ήθελα να τονιστούν οι σιλουέτες των γλάρων στο δραματικό ουρανό. Τα χρώματα από τις βάρκες λειτουργούσαν ως distractor.

Antikura.png

Δεν ειναι εδω που ενα HDR απλα θα σου χαλούσε ολη την φωτο σου τελικα?

Στις 3/8/2020 στις 11:40 ΜΜ, Cntrl+X είπε

...που αν έλειπε το καραβάκι θα ήταν αυτό:

 

Action με ευρυγώνιο; Καμιά φορά λες μακάρι να είχα κουμπωμένο τον τηλεφακό. Αλλά και οι υπερευρυγώνιοι μπορεί να κάνουν δουλίτσα. Nikkor 10-20mm:

Diving crop.png

...αρκεί να συμβιβαστείς στην ιδέα πως θα κροπάρεις αρκετά. Η παραπάνω είναι crop αυτής:

Diving.png

 

Εαν ησουν χαμηλα μεσα στο νερο (ακομη καλυτερα κοντα και καπως διαγωνια κατω απο το θεμα σου πχ εκει που ειναι ο αλλος κολυμβητης) ο ευρυγώνιος θα σου εδινε πολυ εντυπωσιακο αποτελεσμα.

Οκ. Το ξερω οτι στην συγκεκριμενη περιπτωση δεν ηταν εφικτο.

Στις 1/8/2020 στις 10:54 ΜΜ, Cntrl+X είπε

Μια φωτογραφία που τράβηξα εξαρχής ασπρόμαυρη:

Itea.jpg

 

Το καδρο ειναι εξαιρετικο!!! Μου αρεσει ακόμη και η φλου φιγουρα των ανθρωπων με τα ποδηλατα. Ειναι σε απολυτη αρμονια με το θολη ατμοσφαιρα της στιγμης.

Επεξ/σία από SeNNinhA
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
37 λεπτά πριν, SeNNinhA είπε

Αυτο ακριβως ειναι που μου αρεσει σε αυτη την φωτο. Η τσαντα αναμεσα στα ποδια προσδιδει το κατι παραπανω νομιζω που χρειαζεται.

Σημαντικοτατο για ολους. Νομιζω συμβαινει σε ολους οσους ασχολουνται με το κομματι τεχνη. Βλεπεις σε κατι κατα τα αλλα αδιαφορο την οπτικη που το κανει ενδιαφερον. Nice.

Η διαφορα απο τις φωτο studio που κανουμε pixel peeping. Ναι. Δεν ειναι αρτια φωτο αλλα η συλληψη της σε κραταει εκει να την παρατηρησεις.

    Ναι , στο τεχνικό μέρος είναι δύσκολα τα πράγματα . Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι η εξάσκηση της οπτικής , η ανάπτυξη της . Δεν αρνήθηκα ποτέ το τεχνικό κομμάτι , το οποίο υφίσταται και πιστεύω απόλυτα πως δεν γίνεται να τραβάς φωτογραφίες αν δεν γνωρίζεις το σύνολο που κρατάς στα χέρια σου πως λειτουργεί . 

   Αυτό που με ενδιαφέρει είναι η ορθολογιστική προσέγγιση και σειρά . Το τεχνικό μέρος , έχει την αξία του , όμως έπεται . Συνήθως κλέβει την προσοχή , λόγω της γοητείας των στοιχείων του , ο όγκος των στοιχείων είναι τεράστιος και φυσικά κλέβει τον χρόνο από την δημιουργία .

  Μια πιο ορθολογιστική προσέγγιση είναι να μάθει πρώτα κάποιος να βλέπει , πέρα από τα συνηθισμένα , να εξασκήσει το μάτι του , να γνωριστεί με την φωτογραφία . Αφού φτάσει σε ένα σημείο όπου μπορεί πλέον να αποτυπώσει αυτά που θέλει , με τον τρόπο και το δικό του στυλ , τότε είναι η στιγμή να κάνει το επόμενο βήμα , να μπει μέσα στα τεχνικά , να μάθει για την ευκρίνεια , τις χρωματικές αποδόσεις , τα κανάλια , αν χρειάζεται πραγματικά 12 mp η περισσότερα , αν χρειάζεται aps c αισθητήρα η άλλο , αν μπορεί να επέμβει και με ποιο τρόπο στα έτοιμα presets του WB της μηχανής που χρησιμοποιεί , αν πρέπει να πληρώσει για άλλον φακό που δεν έχει τόσο έντονο pincushion σε κάποιο εύρος , αν χρειάζεται πραγματικά αποτύπωση σε raw αρχείο και τι να κάνει μετά με τέτοιο αρχείο , με πιο πρόγραμμα επεξεργασίας και πολλά ακόμη .

  Όμως αν εμπλακούν όλα μαζί την ίδια στιγμή , το πράγμα θα πάρει άλλο δρόμο και ίσως να καταλήξει άδοξα . Σ' αυτό το κομμάτι είναι καλό όλοι να αντιλαμβάνονται πως μπορούν να βγάλουν φωτογραφίες με οποιοδήποτε μέσο στην κυριολεξία αντί να πέφτουν στην παγίδα του είδους ποιο σώμα η ποια μάρκα είναι καλύτερη . Θα μου ήταν εύκολο να πω πως μπροστά στο σώμα μιας Pentax , όλες οι άλλες είναι για κλάματα , πως οι , Nikon έχουν μακράν το γρηγορότερο autofocus module , οι Canon παραμένουν οι Cadillac στις φωτογραφικές και άλλα , όμως με ενδιαφέρει πρωτίστως η φωτογραφία .

  Για να το καταλήξω , η εκτίμηση μου είναι πως προηγείται η φωτογραφία , οι κανόνες της , οι τεχνικές της . Μέσα από αυτό θα γίνει η γνωριμία , αναγκαστικά και με το τεχνικό μέρος . Αυτό που δεν πρέπει είναι να βγουν βιαστικά συμπεράσματα του είδους , μήπως έπρεπε να πάρω κάτι άλλο " καλύτερο " . Ο χρόνος θα δείξει τι ακριβώς χρειάζεται κανείς να αποκτήσει σε hardware και σε τι ακριβώς τεχνικά πρέπει να εμβαθύνει . 

Επεξ/σία από babisskg
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
19 λεπτά πριν, babisskg είπε

    Ναι , στο τεχνικό μέρος είναι δύσκολα τα πράγματα . Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι η εξάσκηση της οπτικής , η ανάπτυξη της . Δεν αρνήθηκα ποτέ το τεχνικό κομμάτι , το οποίο υφίσταται και πιστεύω απόλυτα πως δεν γίνεται να τραβάς φωτογραφίες αν δεν γνωρίζεις το σύνολο που κρατάς στα χέρια σου πως λειτουργεί . 

   Αυτό που με ενδιαφέρει είναι η ορθολογιστική προσέγγιση και σειρά . Το τεχνικό μέρος , έχει την αξία του , όμως έπεται . Συνήθως κλέβει την προσοχή , λόγω της γοητείας των στοιχείων του , ο όγκος των στοιχείων είναι τεράστιος και φυσικά κλέβει τον χρόνο από την δημιουργία .

  Μια πιο ορθολογιστική προσέγγιση είναι να μάθει πρώτα κάποιος να βλέπει , πέρα από τα συνηθισμένα , να εξασκήσει το μάτι του , να γνωριστεί με την φωτογραφία . Αφού φτάσει σε ένα σημείο όπου μπορεί πλέον να αποτυπώσει αυτά που θέλει , με τον τρόπο και το δικό του στυλ , τότε είναι η στιγμή να κάνει το επόμενο βήμα , να μπει μέσα στα τεχνικά , να μάθει για την ευκρίνεια , τις χρωματικές αποδόσεις , τα κανάλια , αν χρειάζεται πραγματικά 12 mp η περισσότερα , αν χρειάζεται aps c αισθητήρα η άλλο , αν μπορεί να επέμβει και με ποιο τρόπο στα έτοιμα presets του WB της μηχανής που χρησιμοποιεί , αν πρέπει να πληρώσει για άλλον φακό που δεν έχει τόσο έντονο pincushion σε κάποιο εύρος , αν χρειάζεται πραγματικά αποτύπωση σε raw αρχείο και τι να κάνει μετά με τέτοιο αρχείο , με πιο πρόγραμμα επεξεργασίας και πολλά ακόμη .

  Όμως αν εμπλακούν όλα μαζί την ίδια στιγμή , το πράγμα θα πάρει άλλο δρόμο και ίσως να καταλήξει άδοξα . Σ' αυτό το κομμάτι είναι καλό όλοι να αντιλαμβάνονται πως μπορούν να βγάλουν φωτογραφίες με οποιοδήποτε μέσο στην κυριολεξία αντί να πέφτουν στην παγίδα του είδους ποιο σώμα η ποια μάρκα είναι καλύτερη . Θα μου ήταν εύκολο να πω πως μπροστά στο σώμα μιας Pentax , όλες οι άλλες είναι για κλάματα , πως οι , Nikon έχουν μακράν το γρηγορότερο autofocus module , οι Canon παραμένουν οι Cadillac στις φωτογραφικές και άλλα , όμως με ενδιαφέρει πρωτίστως η φωτογραφία .

  Για να το καταλήξω , η εκτίμηση μου είναι πως προηγείται η φωτογραφία , οι κανόνες της , οι τεχνικές της . Μέσα από αυτό θα γίνει η γνωριμία , αναγκαστικά και με το τεχνικό μέρος . Αυτό που δεν πρέπει είναι να βγουν βιαστικά συμπεράσματα του είδους , μήπως έπρεπε να πάρω κάτι άλλο " καλύτερο " . Ο χρόνος θα δείξει τι ακριβώς χρειάζεται κανείς να αποκτήσει σε hardware και σε τι ακριβώς τεχνικά πρέπει να εμβαθύνει . 

Δεν νομιζω να μπορουσα να τα πω καλύτερα!!! ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΤΣΙ.

"Μια πιο ορθολογιστική προσέγγιση είναι να μάθει πρώτα κάποιος να βλέπει , πέρα από τα συνηθισμένα , να εξασκήσει το μάτι του , να γνωριστεί με την φωτογραφία . Αφού φτάσει σε ένα σημείο όπου μπορεί πλέον να αποτυπώσει αυτά που θέλει , με τον τρόπο και το δικό του στυλ , τότε είναι η στιγμή να κάνει το επόμενο βήμα , να μπει μέσα στα τεχνικά,..."

Συνηθως ξεκιναμε με τα τεχνικα ενω η πραγματικη ουσια της φωτογραφιας ειναι αυτο που απεικονιζει και οχι το ποσο αρτια τεχνικα το αποτυπωσε. Αν δεν εχεις φανταστει την φωτογραφια σου πρωτα πως μπορεις να προσπαθεις να την αποτυπωσεις?

Ειναι οπως ενα κείμενο. Οσο αρτιο γραμματικά και συντακτικα κι αν ειναι, εαν αυτο που λεει ειναι αδιαφορο κανενας δεν θα κατσει να ασχοληθει μαζι του. Εαν αυτο που εχεις πεις (μεσω της φωτο σου στην προκειμενη) ειναι ενδιαφερον τότε το τεχνικο θεμα θα το βελτιωσεις εαν σε ενδιαφερει.

Για να πουμε την αληθεια δεν εχουν ολοι το ματι του φωτογραφου. Ειναι και ταλεντο. Η φωτογραφια ειναι τεχνη, ειναι καλλιτεχνια για την ακριβεια. Καποιοι το εχουν περισσοτερο, καποιοι λιγοτερο και καποιοι καθολου ισως.

Αν και οπως λεει και ενας φιλος ολοι μπορουν να τραγουδήσουν, να χορεψουν, να ζωγραφισουν (οποτε θα ελεγα και να φωτογραφισουν) αποδεκτα.

Επεξ/σία από SeNNinhA
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ένα απο τα πιο ωραία θέματα που έχουν ανοιχτεί..

Μη σταματησετε να γράφεται και να ποσταρετε τις συνθέσεις σας να διαβαζουμε οι νέοι και να βλέπουμε και το πίσω απο τη σκηνή, το how to, το γιατί έτσι. 

 

Νεος με καμερα, ουτε μήνα, διαβαζω, χαζευω ομως άπειρο χρονο πολυ καιρό τώρα  περι φωτογραφιας, σύνθεσης γιατί έτσι..

 

Απογοητευτηκα καπως γιατι σε σχέση με το κινητό που τραβουσα δεν μπορω να κανω (τουλάχιστον στα δικα μου ματια) ιδιες όμορφες συνθέσεις και με την dslr..

Αυτο το οφθαλμοσκοπιο μου έφερε τα πανω κατω σε σχέση με την οθονη που ειχα μαθει!

 

Συνεχίζω να τραβαω raw και το ροδακι καρφωμένο στο Μ και το μονο που να προσπαθώ να στρώσω τεχνικά τουλάχιστον ειναι την έκθεση και επικεντρώνομαι στη συνθεση..

Θα βγει πολυ σαπίλα.. δεν θα κατηγορώ τον κιτ φακό ή την καμερα μου αλλα εμενα..

 

Εστιάστε στο νόημα του νηματος και απλα συνεχίστε το!..

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 λεπτά πριν, SeNNinhA είπε

Δεν νομιζω να μπορουσα να τα πω καλύτερα!!! ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΤΣΙ.

"Μια πιο ορθολογιστική προσέγγιση είναι να μάθει πρώτα κάποιος να βλέπει , πέρα από τα συνηθισμένα , να εξασκήσει το μάτι του , να γνωριστεί με την φωτογραφία . Αφού φτάσει σε ένα σημείο όπου μπορεί πλέον να αποτυπώσει αυτά που θέλει , με τον τρόπο και το δικό του στυλ , τότε είναι η στιγμή να κάνει το επόμενο βήμα , να μπει μέσα στα τεχνικά,..."

Συνηθως ξεκιναμε με τα τεχνικα ενω η πραγματικη ουσια της φωτογραφιας ειναι αυτο που απεικονιζει και οχι το ποσο αρτια τεχνικα το αποτυπωσε. Αν δεν εχεις φανταστει την φωτογραφια σου πρωτα πως μπορεις να προσπαθεις να την αποτυπωσεις?

Ειναι οπως ενα κείμενο. Οσο αρτιο γραμματικά και συντακτικα κι αν ειναι, εαν αυτο που λεει ειναι αδιαφορο κανενας δεν θα κατσει να ασχοληθει μαζι του. Εαν αυτο που εχεις πεις (μεσω της φωτο σου στην προκειμενη) ειναι ενδιαφερον τότε το τεχνικο θεμα θα το βελτιωσεις εαν σε ενδιαφερει.

Για να πουμε την αληθεια δεν εχουν ολοι το ματι του φωτογραφου. Ειναι και ταλεντο. Η φωτογραφια ειναι τεχνη, ειναι καλλιτεχνια για την ακριβεια. Καποιοι το εχουν περισσοτερο, καποιοι λιγοτερο και καποιοι καθολου ισως.

Αν και οπως λεει και ενας φιλος ολοι μπορουν να τραγουδήσουν, να χορεψουν, να ζωγραφισουν (οποτε θα ελεγα και να φωτογραφισουν) αποδεκτα.

    Η φωτογραφία όπως και όλα τα πράγματα , απαιτεί εξάσκηση και σ' αυτό το κομμάτι πρέπει κάποιος να διαβάσει τον κανόνα των 10.000 ωρών του Bill Gates , αξίζει τον κόπο .

   Τα τεχνικά στοιχεία , σαφέστατα , ξεκάθαρα και χωρίς αντίρρηση έχουν την σημασία τους αλλά και την σειρά τους . 

   Υπάρχει μια εικόνα εδώ μέσα  με το πορτραίτο μιας γάτας , ένα παράδειγμα για το πώς να γεμίσει κανείς ένα κάδρο . Μπορεί κάποιος να εξασκηθεί στην τεχνική ακόμη κι' αν δεν γνωρίζει πως ακριβώς λειτουργεί το κανάλι SRGB .

34 λεπτά πριν, Ntinlanden είπε

Ένα απο τα πιο ωραία θέματα που έχουν ανοιχτεί..

Μη σταματησετε να γράφεται και να ποσταρετε τις συνθέσεις σας να διαβαζουμε οι νέοι και να βλέπουμε και το πίσω απο τη σκηνή, το how to, το γιατί έτσι. 

Νεος με καμερα, ουτε μήνα, διαβαζω, χαζευω ομως άπειρο χρονο πολυ καιρό τώρα  περι φωτογραφιας, σύνθεσης γιατί έτσι..

Απογοητευτηκα καπως γιατι σε σχέση με το κινητό που τραβουσα δεν μπορω να κανω (τουλάχιστον στα δικα μου ματια) ιδιες όμορφες συνθέσεις και με την dslr..

Αυτο το οφθαλμοσκοπιο μου έφερε τα πανω κατω σε σχέση με την οθονη που ειχα μαθει!

Συνεχίζω να τραβαω raw και το ροδακι καρφωμένο στο Μ και το μονο που να προσπαθώ να στρώσω τεχνικά τουλάχιστον ειναι την έκθεση και επικεντρώνομαι στη συνθεση..

Θα βγει πολυ σαπίλα.. δεν θα κατηγορώ τον κιτ φακό ή την καμερα μου αλλα εμενα..

Εστιάστε στο νόημα του νηματος και απλα συνεχίστε το!..

    Ανεβάστε τις εικόνες σας !

1 ώρα πριν, SeNNinhA είπε

Αυτο ακριβως ειναι που μου αρεσει σε αυτη την φωτο. Η τσαντα αναμεσα στα ποδια προσδιδει το κατι παραπανω νομιζω που χρειαζεται.

Σημαντικοτατο για ολους. Νομιζω συμβαινει σε ολους οσους ασχολουνται με το κομματι τεχνη. Βλεπεις σε κατι κατα τα αλλα αδιαφορο την οπτικη που το κανει ενδιαφερον. Nice.

Η διαφορα απο τις φωτο studio που κανουμε pixel peeping. Ναι. Δεν ειναι αρτια φωτο αλλα η συλληψη της σε κραταει εκει να την παρατηρησεις.

Δεν ειναι εδω που ενα HDR απλα θα σου χαλούσε ολη την φωτο σου τελικα?

Εαν ησουν χαμηλα μεσα στο νερο (ακομη καλυτερα κοντα και καπως διαγωνια κατω απο το θεμα σου πχ εκει που ειναι ο αλλος κολυμβητης) ο ευρυγώνιος θα σου εδινε πολυ εντυπωσιακο αποτελεσμα.

Οκ. Το ξερω οτι στην συγκεκριμενη περιπτωση δεν ηταν εφικτο.

Το καδρο ειναι εξαιρετικο!!! Μου αρεσει ακόμη και η φλου φιγουρα των ανθρωπων με τα ποδηλατα. Ειναι σε απολυτη αρμονια με το θολη ατμοσφαιρα της στιγμης.

    Η εικόνα από τεχνικής πλευράς είναι για κλάματα !

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, SeNNinhA είπε

Δεν ειναι εδω που ενα HDR απλα θα σου χαλούσε ολη την φωτο σου τελικα?

Ακριβώς. Όσοι είναι εξοικειωμένοι με το ιστόγραμμα, προφανώς κι εσύ, γνωρίζουν ότι το HDR και η φωτογραφία σιλουέτας είναι περίπου αντίθετα πράγματα. Το ζητούμενο δεν είναι πάντα να έχουμε μεγάλο δυναμικό εύρος.

1 ώρα πριν, SeNNinhA είπε

Εαν ησουν χαμηλα μεσα στο νερο (ακομη καλυτερα κοντα και καπως διαγωνια κατω απο το θεμα σου πχ εκει που ειναι ο αλλος κολυμβητης) ο ευρυγώνιος θα σου εδινε πολυ εντυπωσιακο αποτελεσμα.

Πράγματι.

 

1 ώρα πριν, SeNNinhA είπε

Το καδρο ειναι εξαιρετικο!!! Μου αρεσει ακόμη και η φλου φιγουρα των ανθρωπων με τα ποδηλατα. Ειναι σε απολυτη αρμονια με το θολη ατμοσφαιρα της στιγμης.

Ευχαριστώ πολύ. Να ξέρετε, η Φωκίδα είναι μαγικό μέρος. Κάπου διάβασα πως αν κάθε σου φωτογραφία είναι σαν πίνακας ζωγραφικής, τότε είσαι στο Καστελλόριζο. Ε, λοιπόν, αν κάθε σου φωτογραφία αποπνέει ηρεμία, είσαι στη Φωκίδα.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Ntinlanden είπε

Ένα απο τα πιο ωραία θέματα που έχουν ανοιχτεί..

Μη σταματησετε να γράφεται και να ποσταρετε τις συνθέσεις σας να διαβαζουμε οι νέοι και να βλέπουμε και το πίσω απο τη σκηνή, το how to, το γιατί έτσι. 

Νεος με καμερα, ουτε μήνα, διαβαζω, χαζευω ομως άπειρο χρονο πολυ καιρό τώρα  περι φωτογραφιας, σύνθεσης γιατί έτσι..

Απογοητευτηκα καπως γιατι σε σχέση με το κινητό που τραβουσα δεν μπορω να κανω (τουλάχιστον στα δικα μου ματια) ιδιες όμορφες συνθέσεις και με την dslr..

Αυτο το οφθαλμοσκοπιο μου έφερε τα πανω κατω σε σχέση με την οθονη που ειχα μαθει!

Συνεχίζω να τραβαω raw και το ροδακι καρφωμένο στο Μ και το μονο που να προσπαθώ να στρώσω τεχνικά τουλάχιστον ειναι την έκθεση και επικεντρώνομαι στη συνθεση..

Θα βγει πολυ σαπίλα.. δεν θα κατηγορώ τον κιτ φακό ή την καμερα μου αλλα εμενα..

Εστιάστε στο νόημα του νηματος και απλα συνεχίστε το!..

Οπως ξερουν ολοι οι σπουδαστες της Καλων Τεχνων και ολοι οι Αρχιτεκτονες ενα σημαντικό στοιχείο της "εκπαιδευσης" τους ειναι να μελετήσουν δουλειές άλλων. Επιβαλεται να βλεπουμε φωτογραφιες (βραβευμενες ή μη) ωστε να αποκτησουμε παραστάσεις που θα εξελίξουν το προσωπικο μας στυλ.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

16 λεπτά πριν, SeNNinhA είπε

Οπως ξερουν ολοι οι σπουδαστες της Καλων Τεχνων και ολοι οι Αρχιτεκτονες ενα σημαντικό στοιχείο της "εκπαιδευσης" τους ειναι να μελετήσουν δουλειές άλλων. Επιβαλεται να βλεπουμε φωτογραφιες (βραβευμενες ή μη) ωστε να αποκτησουμε παραστάσεις που θα εξελίξουν το προσωπικο μας στυλ.

    Έτσι , η εξέλιξη ενός προσωπικού στυλ , τίποτε περισσότερο , τίποτε λιγότερο ! 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Μιας και η ερώτηση που είχα κάνει χάθηκε μέσα στα μηνύματα όλων να την ξανακάνω και να προσθέσω άλλη μία.

Είστε "αδιάκριτοι" όταν φωτογραφίζετε; Εγώ ας πούμε δεν αισθάνομαι χαλαρός όταν φωτογραφίσω σχετικά κοντά ξένους ανθρώπους για αυτό και δυσκολεύομαι όταν βγαίνω βόλτα στην πόλη μου να φωτογραφίσω προσπαθώντας να βγάλω φωτογραφία δρόμου.

Δεύτερη ερώτηση. Εγώ ως νέος στο χώρο δυσκολεύομαι να δείξω σε άλλους φωτογραφίες μου, εδώ μέσα ας πούμε δεν έχω ανεβάσει καμία. Βλέποντας και τις δικές σας θεωρώ αστείες τις δικές μου.

Γνωρίζω ότι και τα δύο ερωτήματα έχουν να κάνουν με την φωτογραφική νοοτροπία μάλλον αλλά νομίζω αξίζει και αυτά να συζητηθούν.

EDIT: αυτούς τους μπλε ουρανούς στις φωτογραφίες σας, που τους πετυχαίνετε ήθελα να ήξερα...

Επεξ/σία από dimoskoutr
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγω δεν μπορω να φωτογραφίσω άλλους , ούτε επίθεση στο πρόσωπο ούτε γενικά , δηλαδη να με βλέπουν αλλοι να βγάζω ας πούμε κάποιους αλλους από απόσταση πχ ένα ζευγάρι ηλικιωμένων σε ένα παγκάκι.

Ντρέπομαι .

Να δείχνω τις φωτογραφίες μου ομως μου αρέσει για αυτο και ανεβάζω εδώ στο φόρουμ .

Insta δεν έχω διότι δεν έκατσε και βαριέμαι να φτιάχνω.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
44 λεπτά πριν, dimoskoutr είπε

Μιας και η ερώτηση που είχα κάνει χάθηκε μέσα στα μηνύματα όλων να την ξανακάνω και να προσθέσω άλλη μία.

Είστε "αδιάκριτοι" όταν φωτογραφίζετε; Εγώ ας πούμε δεν αισθάνομαι χαλαρός όταν φωτογραφίσω σχετικά κοντά ξένους ανθρώπους για αυτό και δυσκολεύομαι όταν βγαίνω βόλτα στην πόλη μου να φωτογραφίσω προσπαθώντας να βγάλω φωτογραφία δρόμου.

Δεύτερη ερώτηση. Εγώ ως νέος στο χώρο δυσκολεύομαι να δείξω σε άλλους φωτογραφίες μου, εδώ μέσα ας πούμε δεν έχω ανεβάσει καμία. Βλέποντας και τις δικές σας θεωρώ αστείες τις δικές μου.

Γνωρίζω ότι και τα δύο ερωτήματα έχουν να κάνουν με την φωτογραφική νοοτροπία μάλλον αλλά νομίζω αξίζει και αυτά να συζητηθούν.

EDIT: αυτούς τους μπλε ουρανούς στις φωτογραφίες σας, που τους πετυχαίνετε ήθελα να ήξερα...

Η φωτογραφια δρομου που ειναι ενα αντικειμενο που μου αρεσει πολυ, ειναι οπως τα λες "αδιακριτη". Γι αυτο και δεν ειναι ενα ευκολο αντικειμενο. Ειδικα στις μερες μας που ολοι ειναι καχύποπτοι. Ακομη περισσοτερο οταν κουβαλας και μια επαγγελματικη/ημι-επαγγελματικη μηχανη μαζί σου. Ολοι ειναι πιο κουμπωμενοι και πιο καχύποπτοι. Αρκετες φορες και επιθετικοι μαζί σου. Μια πιο διακριτικη μικροτερη σε μεγεθος μηχανη και φακος ειναι παντα προτιμοτερη.

Βεβαια street photo δεν ειναι μονο street πορτρετα αλλα οι ανθρωποι και η ζωή τους αποτελούν ενα σημαντικο κομματι της. Επισης το ζητούμενο ειναι η αποτυπωση της καθημερινης στιγμής. Οποτε η φυσικοτητα και η διακριτικότητα ειναι στοιχεια απαραίτητα. Σιγα σιγα μαθαινεις να ζυγίζεις την ατμόσφαιρα και τα βλέματα του κόσμου. Εχει σημασια και το πως κινείσαι μεσα στο περιβαλλον σου αλλα και γενικότερα η αυρα που ο καθενας μας αποπνεει στον συνανθρωπό του και ειναι διαφορετικη. Υπαρχουν στιγμές που σε αποδεχονται ως μερος της παρεας και ολα κυλανε φυσιολογικα και στιγμές που εισαι απλα ενας intruder. Το να εισαι φιλικός και να χαμογελάς βοηθαει πολυ. Το να συζητας μαζί τους επίσης. Το να ζητάς πολλες φορές και την αδειά τους ποτε δεν βλάπτει αν και αρκετες φορες χάνεται η αυθεντικότητα της εκφρασης. Μπορεις σε καθε περιπτωση να τους δειχνεις τις φωτογραφίες σου και να τους εξηγείς πως θα τις χρησιμοποιήσεις. Πολλες φορες θα δεις και ενθουσιασμό και μεγάλη προθυμία να ποζάρουν.

Μην φοβασαι να δειχνεις τις φωτογραφίες σου. Οτι και να ακούσεις καλό θα σου κανει. Εαν ακουσεις καλα λογια θα ανεβεις ψυχολογικα και θα εμπιστευτεις περισσοτερο τον εαυτό σου. Εαν ακουσεις κριτικη μπορει να την λάβεις υποψην σου (οσο και εαν θελεις) για την επομενη φωτο σου. Φυσικα επειδη η φωτο ειναι τεχνη πολλα πραγματα ειναι εντελως υποκειμενικα. Οποτε ακου την κριτικη και φιλτραρισέ την μεσα απο την δικη σου οπτικη παντα.

Μην πιστευεις οτι ολες οι πολυ εντυπωσιακες φωτο ειναι τραβηγμενες out of the camera. Υπαρχει και το μεγαλο κεφαλαιο που λεγεται post-processing. Και εκει ειναι που ενα αρχειο RAW θα σε βοηθήσει να βγάλεις απο μια φωτο το κοντυνοτερο σε οτι εχεις εσυ φανταστει. Δεν ειναι cheating. Απλα αλλο ενα εργαλείο στα χερια σου.

20 λεπτά πριν, georgerapp είπε

Εγω δεν μπορω να φωτογραφίσω άλλους , ούτε επίθεση στο πρόσωπο ούτε γενικά , δηλαδη να με βλέπουν αλλοι να βγάζω ας πούμε κάποιους αλλους από απόσταση πχ ένα ζευγάρι ηλικιωμένων σε ένα παγκάκι.

Ντρέπομαι .

Να δείχνω τις φωτογραφίες μου ομως μου αρέσει για αυτο και ανεβάζω εδώ στο φόρουμ .

Insta δεν έχω διότι δεν έκατσε και βαριέμαι να φτιάχνω.

Και ακριβως εδώ ειναι που ενας τηλεφακός σου λύνει τα χερια. Βγαζεις close up πορτρετα απο μακρια χωρίς να ενοχλείς κανενα και χωρίς να χανεις την φυσικότητα στην εκφραση των προσωπων.

Η αληλεπιδραση με τα "μοντελα" σου θα σε εκπλήξει. Καποιοι θα ενοχληθούν και θα ζητησουν να τις διαγράψεις. Το κανεις αμεσα και ολοι ειναι ευχαριστημενοι. Καποιοι θα ζητησουν ακομη και να τους στειλεις ενα αντιγραφο. Σε καθε περιπτωση ειναι θετικη εμπειρια θα ελεγα.

Επεξ/σία από SeNNinhA
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...