Προς το περιεχόμενο

Θεωρία φωτογραφίας και θέματα αυτής προς συζήτηση και κατανόηση τους


Προτεινόμενες αναρτήσεις

5 ώρες πριν, dimoskoutr είπε

Μιας και η ερώτηση που είχα κάνει χάθηκε μέσα στα μηνύματα όλων να την ξανακάνω και να προσθέσω άλλη μία.

Είστε "αδιάκριτοι" όταν φωτογραφίζετε; Εγώ ας πούμε δεν αισθάνομαι χαλαρός όταν φωτογραφίσω σχετικά κοντά ξένους ανθρώπους για αυτό και δυσκολεύομαι όταν βγαίνω βόλτα στην πόλη μου να φωτογραφίσω προσπαθώντας να βγάλω φωτογραφία δρόμου.

Δεύτερη ερώτηση. Εγώ ως νέος στο χώρο δυσκολεύομαι να δείξω σε άλλους φωτογραφίες μου, εδώ μέσα ας πούμε δεν έχω ανεβάσει καμία. Βλέποντας και τις δικές σας θεωρώ αστείες τις δικές μου.

Γνωρίζω ότι και τα δύο ερωτήματα έχουν να κάνουν με την φωτογραφική νοοτροπία μάλλον αλλά νομίζω αξίζει και αυτά να συζητηθούν.

EDIT: αυτούς τους μπλε ουρανούς στις φωτογραφίες σας, που τους πετυχαίνετε ήθελα να ήξερα...

    

      Πάτε λοιπόν να εφαρμόσετε τον κανόνα των δύο τρίτων . Πόσο απαραίτητο είναι ένα γρήγορο autofocus module . Ένα σώμα τάδε το οποίο αποδεδειγμένα έχει γρήγορο και ακριβή μηχανισμό εστίασης . 

       Έτσι λοιπόν , την επόμενη φορά που θα αναρωτηθείτε τι σώμα χρειάζεστε θα έχετε μια σημαντική πληροφορία που θα βοηθήσει την επιλογή σας .

     

   

 

 

IMG_20200310_075859.jpg

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 414
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
8 λεπτά πριν, babisskg είπε

      Πάτε λοιπόν να εφαρμόσετε τον κανόνα των δύο τρίτων . Πόσο απαραίτητο είναι ένα γρήγορο autofocus module . Ένα σώμα τάδε το οποίο αποδεδειγμένα έχει γρήγορο και ακριβή μηχανισμό εστίασης . 

       Έτσι λοιπόν , την επόμενη φορά που θα αναρωτηθείτε τι σώμα χρειάζεστε θα έχετε μια σημαντική πληροφορία που θα βοηθήσει την επιλογή σας .

IMG_20200310_075859.jpg

Μιλάς με γρίφους γέροντα... Τι δεν έχω πιάσει; Γιατί χρειάζεται ένα γρήγορο autofocus για να βάλεις κάτι στα 2/3 ή στο 1/3 του κάδρου σου; Πολλά δεν ξέρω την τρέλα μου!

Επεξ/σία από dimoskoutr
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, dimoskoutr είπε

Μιλάς με γρίφους γέροντα... Τι δεν έχω πιάσει; Γιατί χρειάζεται ένα γρήγορο autofocus για να βάλεις κάτι στα 2/3 ή στο 1/3 του κάδρου σου; Πολλά δεν ξέρω την τρέλα μου!

   Θα συμφωνήσω για τους γρίφους ( αν και θέμα στυλ )  είναι απορία και μέσα από τις εμπειρίες όλων μπορεί να απαντηθεί . Για να εφαρμόσεις τον κανόνα των δύο τρίτων , αν χρειάζεσαι πραγματικά ένα γρήγορο και ( προσοχή ) ακριβές σύστημα εστίασης η μπορείς να κάνεις την δουλειά σου και με ένα πιο αργό και λιγότερο ακριβές . Δεν σκοπεύω να μειώσω την αξία ενός τέτοιου χαρακτηριστικού . 

   Προσωπικά τραβάω κυρίως στατικά θέματα που μου δίνουν χρόνο να δω με την ησυχία μου την εφαρμογή κάποιων κανόνων . Μπορώ λοιπόν να βάλω πιο χαμηλά στην ιεράρχηση των χαρακτηριστικών που χρειάζομαι να έχει ένα σύστημα το συγκεκριμένο , οπότε μπορώ να επιλέξω μια πιο οικονομική λύση και να δώσω βαρύτητα σε άλλα σημεία .

Επεξ/σία από babisskg
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Παιδιά μην το ψάχνετε με συνθέσεις και τριτημόρια, ένας είναι ο κανόνας: long exposure + night lights + reflections = magic  😄😄😄

 

27013717986_aa475451f0_o.jpg.848cab73f230403e9d68e82bd4f7c365.jpg

 

 

 

Επεξ/σία από MAFAKA
  • Like 6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 ώρες πριν, RTW4ever είπε

Ουάου! Εγώ πάντως έχω πολύ καιρό που την τράβηξα! 😁

Ποια σου αρέσει περισσότερο; Εγώ πιστεύω ότι η δική μου έχει περισσότερη αρμονία...

Και οι δύο είναι πολύ ωραίες. Η βασική διαφορά υπέρ της δικής σου, πέρα από το ομοιογενές bokeh είναι ο φωτισμός. Είναι φανερό ότι ο Niccolls είχε σημαντικό μέρος του φωτισμού κόντρα, ενώ εσύ είχες το φως να σου φωτίζει το θέμα. Αυτό έκανε μεν το λοφίο του πτηνού πιο εντυπωσιακό στην περίπτωση του Niccolls, αλλά αν δεις ο λαιμός του πτηνού είναι μέσα στη σκιά και το ράμφος είναι υπερφωτισμένο. Ωστόσο, αν σκεφτείς ότι η εστιακή απόσταση ήταν 400mm η οξύτητα εκείνης της φωτογραφίας είναι εντυπωσιακή.

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 3/8/2020 στις 11:40 ΜΜ, dimoskoutr είπε

Θα περιμένω αύριο πάντως από κάποιον με μεράκι (που βλέπω ότι όλοι σας έχετε) και μεγάλο ζουμ (που εγώ δυστυχώς δεν έχω) να μας βάλει καμιά ομορφιά με την σημερινή πανσέληνο. Εγώ με τον 16-45 το μόνο που κατάφερα είναι να την φωτογραφίσω και με κροπ να πάρω μια αποδεκτή εικόνα ίσα να την δείξω το πρωί στην κόρη μου. Θα μπορούσα να πάω μέχρι τα 55mm με την fuji μου όμως νομίζω ότι λόγω ανάλυσης (16mp έναντι 24mp της eos m100) καλύτερα αποτελέσματα θα πάρω από την canon στο crop...η αλήθεια βέβαια είναι ότι επίσης ψιλοκουρασμένος είμαι και δεν είχα διάθεση να αλλάζω φακούς στην fuji. 😉

εγώ με την NIKON Z50 με τον κιτ φακό 50-250 έβγαλα μια αξιοπρεπή φωτογραφία (στα 250mm) χωρίς όμως να ξεχωρίζεις σημάδια στο φεγγάρι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

16 λεπτά πριν, prophil1 είπε

εγώ με την NIKON Z50 με τον κιτ φακό 50-250 έβγαλα μια αξιοπρεπή φωτογραφία (στα 250mm) χωρίς όμως να ξεχωρίζεις σημάδια στο φεγγάρι.

Για δείξε δείγμα.

Αυτά παρεμπιπτόντως βγήκαν με τον 55-300mm που γυαλίζει στον @babisskg :

1) Σελήνη από Λεπτοκαρυά. f9, ISO100, 1/500, 300mm

 

Leptokarya 300mm.jpg

2) Σελήνη από Ελασσόνα 300mm, f6.3, ISO400, 1/1000:

 

 

Elassona 300mm.jpg

Και εδώ οι επιδόσεις του 55-200mm επειδή τον έχουν αρκετοί, για σύγκριση. 200mm, από Ελασσόνα όπως η προηγούμενη:

 

Elassona 200mm.png

Όλες οι φωτογραφίες βγήκαν στο χέρι.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Cntrl+X είπε

Για δείξε δείγμα.

Αυτά παρεμπιπτόντως βγήκαν με τον 55-300mm που γυαλίζει στον @babisskg :

1) Σελήνη από Λεπτοκαρυά. f9, ISO100, 1/500, 300mm

Leptokarya 300mm.jpg

2) Σελήνη από Ελασσόνα 300mm, f6.3, ISO400, 1/1000:

Elassona 300mm.jpg

Και εδώ οι επιδόσεις του 55-200mm επειδή τον έχουν αρκετοί, για σύγκριση. 200mm, από Ελασσόνα όπως η προηγούμενη:

Elassona 200mm.png

Όλες οι φωτογραφίες βγήκαν στο χέρι.

   Δε λέω , καθόλου άσχημη η σελήνη , επιτρέψτε μου να παραμείνω σταθερός στην κεφαλογραβιέρα Ελασσόνας . Την σελήνη κρατήστε την εσείς .

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, prophil1 είπε

εγώ με την NIKON Z50 με τον κιτ φακό 50-250 έβγαλα μια αξιοπρεπή φωτογραφία (στα 250mm) χωρίς όμως να ξεχωρίζεις σημάδια στο φεγγάρι.

Για να ξεχωρίζεις σημάδια όπως λες στο φεγγάρι πρέπει να έχεις βάλει manual και να κάνεις σωστή έκθεση μόνο για το φεγγάρι. Ευκολο είναι μην σκας. Δοκιμές θέλει απλά.

1 ώρα πριν, Cntrl+X είπε

Για δείξε δείγμα.

Αυτά παρεμπιπτόντως βγήκαν με τον 55-300mm που γυαλίζει στον @babisskg :

1) Σελήνη από Λεπτοκαρυά. f9, ISO100, 1/500, 300mm

Leptokarya 300mm.jpg

2) Σελήνη από Ελασσόνα 300mm, f6.3, ISO400, 1/1000:

Elassona 300mm.jpg

Και εδώ οι επιδόσεις του 55-200mm επειδή τον έχουν αρκετοί, για σύγκριση. 200mm, από Ελασσόνα όπως η προηγούμενη:

Elassona 200mm.png

Όλες οι φωτογραφίες βγήκαν στο χέρι.

Ο 300άρης πιο οξύς μου φαίνεται ή απλά επειδή η Σελήνη είναι πιο κοντά στην φωτογραφία το φαντάζομαι;;; Ομορφιές πάντως... Έχει stabilization ο φακός φαντάζομαι ε; Γιατί 1/500 στα 300 δεν το λες εύκολο νυχτιάτικα χωρίς τριπόδι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
9 ώρες πριν, dimoskoutr είπε

Ο 300άρης πιο οξύς μου φαίνεται ή απλά επειδή η Σελήνη είναι πιο κοντά στην φωτογραφία το φαντάζομαι;;; Ομορφιές πάντως... Έχει stabilization ο φακός φαντάζομαι ε; Γιατί 1/500 στα 300 δεν το λες εύκολο νυχτιάτικα χωρίς τριπόδι.

Δε δοκίμασα να βγάλω με τον 300άρη στα 200mm ώστε να κρίνω πιο σωστά το θέμα.

Η φωτογραφία σελήνης δε χρειάζεται τρίποδο. Γιατί παίζεις με μικρές εκθέσεις και άρα με μεγάλες ταχύτητες.

Η σταθεροποίηση του 55-300 είναι πολύ καλή. Ίσως όχι τόσο όσο του Tamron 70-300 π.χ. που είναι το κάτι άλλο, αλλά είναι παραπάνω από ικανοποιητική.

Επεξ/σία από Cntrl+X
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 λεπτά πριν, dimoskoutr είπε

Για να ξεχωρίζεις σημάδια όπως λες στο φεγγάρι πρέπει να έχεις βάλει manual και να κάνεις σωστή έκθεση μόνο για το φεγγάρι. Ευκολο είναι μην σκας. Δοκιμές θέλει απλά.

Ο 300άρης πιο οξύς μου φαίνεται ή απλά επειδή η Σελήνη είναι πιο κοντά στην φωτογραφία το φαντάζομαι;;; Ομορφιές πάντως... Έχει stabilization ο φακός φαντάζομαι ε; Γιατί 1/500 στα 300 δεν το λες εύκολο νυχτιάτικα χωρίς τριπόδι.

οταν λες σωστή έκθεση στο φεγγάρι ?

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
53 λεπτά πριν, prophil1 είπε

οταν λες σωστή έκθεση στο φεγγάρι ?

Δοκιμάζεις με χαμηλό iso και γρήγορη ταχύτητα παίζοντας με το διάφραγμα του φακού. Ζουμάροντας στην Σελήνη από το live view της μηχανής θα δεις στην οθόνη της ότι θα αρχίσουν να φαίνονται τα σημάδια επάνω της. Ε όταν αρχίσουν να φαίνονται για τα καλά τότε θα έχεις πετύχει αρκετά σωστή έκθεση για την Σελήνη οπότε την κρατάς. Το σημαντικό είναι να βγεις από το auto και να πας στο M της μηχανής.

55 λεπτά πριν, Cntrl+X είπε

Δε δοκίμασα να βγάλω με τον 300άρη στα 200mm ώστε να κρίνω πιο σωστά το θέμα.

Η φωτογραφία σελήνης δε χρειάζεται τρίποδο. Γιατί παίζεις με μικρές εκθέσεις και  άρα με μεγάλες ταχύτητες.

Η σταθεροποίηση του 55-300 είναι πολύ καλή. Ίσως όχι τόσο όσο τουTamron 70-300 π.χ. που είναι το κάτι άλλο, αλλά είναι παραπάνω από ικανοποιητική.

Ναι βρε δεν λέω ότι χρειάζεται τρίποδο λόγω χαμηλής ταχύτητας, λόγω μεγάλου εστιακου μήκους (έτσι δεν λέγεται; καλά το λέω νομίζω) το είπα. Αν έχει σταθεροποίηση μια χαρά. Ατιμε μπήκα στο τρυπάκι να ψάξω κανένα telephoto σχετικά αξιόλογο είτε για την fuji είτε για την canon, αν και στην fuji το κράτημα θα είναι καλύτερο λόγω μεγέθους σώματος... Βέβαια ακριβότεροι οι φακοί...

Επεξ/σία από dimoskoutr
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Να ξεκινήσουμε με το να κάνεις σημειακή φωτομέτρηση στη σελήνη και να την τραβήξεις όταν το φωτόμετρο σου λέει ότι είναι στο 0;;;

Όταν λέει να έχεις σωστή έκθεση η σελήνη, εννοεί, να μην είναι ούτε πολύ φωτεινή, ούτε πολύ σκοτεινη (με απλά λόγια στο έγραψα και το πετυχαίνεις με τον παραπάνω τρόπο που σου είπα.. όχι ότι ο τρόπος του φίλου @dimoskoutr είναι λάθος, απλά καλό είναι να μπαίνεις σιγά σιγά στο τρυπάκι να χρησιμοποιείς το φωτόμετρο της μηχανής). Μπορεί να στα έγραψε και έτσι για να μη σε δυσκολέψει ο φίλος με το φωτόμετρο, αλλά πίστεψε με είναι το πιο εύκολο και συνάμα εξαιρετικά σημαντικό πράγμα στη φωτογραφία γενικά.

Αν και πάλι η κουβέντα στο θέμα πήγε αλλού, πάλι στα τεχνικά (πώς θα εκτυπώσουμε με πιστή απεικόνηση adobe rgb τις φωτογραφίες, πως θα καλιμπράρουμε οθόνες, πώς θα βγάλουμε τη σελήνη σωστά) κλπ. 

Όχι επειδή άνοιξα το θέμα, κάνω κουμάντο, απλά το αναφέρω ως πιο καλό για το θέμα, να έχει περισσότερα λόγια για τη φωτογραφία γενικά, παρά για τα γύρω γύρω.

Αν διαφωνείτε κανένα πρόβλημα, μπορεί να το βλέπω υπερβολικά εδώ, οπότε συνεχίζουμε ως εχει.

Θέμα για τα τεχνικά υπάρχει ήδη https://www.insomnia.gr/forums/topic/437293-photography-threadτεχνικές-εξοπλισμός-κλπ/ που θα μπορούσαμε εκεί να συζητήσουμε πως βγάζεις τη σελήνη, πως κάνεις stacking, ποιά τα είδη της φωτομέτρησης και πότε επιλέγουμε τί, πώς και γιατί κάνουμε bracketing κλπ κλπ.. (που καλό θα ήτανε αυτό το θέμα για τα τεχνικά να γίνει pinned για να μην το ψάχνει ο κόσμος και για οποιοδήποτε πρόβλημα εξοπλισμού ή απορία, να γράφει εκεί και να μην ανοίγει θέμα)

 

ΥΓ: Πάντως ρε παιδιά... η φωτογράφιση της σελήνης (μόνη της) προσωπικά δε μου λέει τίποτα. Το ίδιο και ένας γαλαξίας μόνος του χωρίς άλλο θέμα στη φωτογραφία. Βλέπω πολλούς και φίλους μου, βγάζουν τη σελήνη, χαίρονται κλπ.. αν θες να δεις τη σελήνη σκέτη, οκ, άνοιξε στο google ψάξε τη σελήνη και δες τη και μάλιστα καλύτερη από ότι την έβγαλες.. Το ίδιο και για τον γαλαξία..

ΥΓ2: Καλά, αυτοί που κοτσάρουν σελήνη χωρίς να υπηρχε πραγματικά (και γαλαξία..) είναι για γέλια... 😛

Επεξ/σία από stratigos24
  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

21 λεπτά πριν, dimoskoutr είπε

Δοκιμάζεις με χαμηλό iso και γρήγορη ταχύτητα παίζοντας με το διάφραγμα του φακού. Ζουμάροντας στην Σελήνη από το live view της μηχανής θα δεις στην οθόνη της ότι θα αρχίσουν να φαίνονται τα σημάδια επάνω της. Ε όταν αρχίσουν να φαίνονται για τα καλά τότε θα έχεις πετύχει αρκετά σωστή έκθεση για την Σελήνη οπότε την κρατάς. Το σημαντικό είναι να βγεις από το auto και να πας στο M της μηχανής.

Ναι βρε δεν λέω ότι χρειάζεται τρίποδο λόγω χαμηλής ταχύτητας, λόγω μεγάλου εστιακου μήκους (έτσι δεν λέγεται; καλά το λέω νομίζω) το είπα. Αν έχει σταθεροποίηση μια χαρά. Ατιμε μπήκα στο τρυπάκι να ψάξω κανένα telephoto σχετικά αξιόλογο είτε για την fuji είτε για την canon, αν και στην fuji το κράτημα θα είναι καλύτερο λόγω μεγέθους σώματος... Βέβαια ακριβότεροι οι φακοί...

και όλα αυτά θα τα κάνω μόνο στο Μ mode και όχι στο Α? σωστά?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 λεπτά πριν, prophil1 είπε

και όλα αυτά θα τα κάνω μόνο στο Μ mode και όχι στο Α? σωστά?

Σε όποιο mode θες. Απλά στο manual γίνεσαι πιο συγκεκριμμένος στο τί θες και δεν αφήνεις τη μηχανή να υπολογίσει τις τιμές για σένα..

Τώρα, αν τράβαγες με κινήτό, όλα θα ήταν καλά, θα τα έκανε όλα μόνο του και οι τιμές που θα επέλεγε θα ήταν οι σωστότερες και θα είχες πάει ήδη για ύπνο χωρίς να σκάς και να κουράζεσαι.. 😛 (... Δεν...)

Επεξ/σία από stratigos24
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...