Προς το περιεχόμενο

Κατάστημα απαιτεί την αρχική συσκευασία για την εγγύηση προϊόντος


funbreaker

Προτεινόμενες αναρτήσεις

13 ώρες πριν, Salvation81 είπε

Ποτε μου δεν μου εχουν ζητησει συσκευασια οτι και αν εχω επιστρεψει, ακομα και 2 καρτες γραφικων που ηταν 400-500ε η καθε μια.

Επισης δεν ισχυει τιποτα αν δεν υπαρχει στην νομοθεσια. Ο καθενας στους ορους μπορει να γραφει οτι θελει, δεν τον καλυπτει νομικα ομως.

Ναι και εγώ έτσι έχω επιστρέψει κάρτα γραφικών χωρίς τη συσκευασία Αλλά πάντα Κρατάω τα κουτιά από τότε

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 148
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Agmourk είπε

- Εργοστασιακή εγγύηση κατά κύριο λόγο. Οι αντ/πιες θα σου πούνε πάντα ότι κάνουν μόνο επισκευή και όχι αντ/ση. Ωστόσο, μπορούν να ενημερώσουν το εκάστοτε κατάστημα για την πίστωση του ποσού του πελάτη. Τότε χρειάζεται κουτί και περιεχόμενα συσκευασίας (χωρίς να ειναι πάντα απαραίτητα) προκειμένου να επιστραφεί στον εισαγωγέα, και να κινηθούν οι διαδικασίες της πίστωσης του απο την μητρική εταιρεία. Στο μεταξύ ο πελάτης έχει πάρει το πιστωτικό του απο το κατάστημα. Το αν θα γίνει επιστροφή χρημάτων είναι συνήθως θέμα του πόσο πιέζει ο πελάτης (κακώς βέβαια). 

Εμπορική εγγύηση είναι αυτή που σου πουλάνε τα καταστήματα και ουσιαστικά είναι ένα ιδιωτικό συφωνητικό μεταξύ δύο συμβαλλόμενων (πχ το 365 του Κωτσόβολου, το safety των public κοκ). Αυτή έχει άλλους όρους που πολλές φορές κανείς δεν διαβάζει και που μπορεί να έχει προυπόθεση επισκευής το να έχεις οικόπεδο στην σελήνη :-D

Αυτά που έγραψα ισχύουν στο ακέραιο. Προέρχονται απο κοινοτικές οδηγίες και ευρωπαικούς νόμους με τους οποίους συμμορφώνεται η Ελλάδα αλλά και απο την εμπειρία μου για πάνω απο 2 χρόνια στο service μεγάλης αλυσίδας. Είχα τέτοιες περιπτώσεις σχεδόν καθημερινά. 

https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_en.htm 

- Σχετικά με τις μπαταρίες, οι εταιρείες δίνουν 6 μήνες για τις ενσωματωμένες, και ένα χρόνο για τις αποσπώμενες. Ωστόσο, εταιρείες όπως η huawei έχουν κάπως διαφορετική αντιμετώπιση. Έχει τύχει να αλλάξουν μπαταρία (συνήθως και οθόνη) μέχρι και ένα μήνα πριν λήξει η διετής εγγύηση. 

https://www.samsung.com/nz/support/mobile-devices/what-are-the-conditions-around-my-mobile-phone-battery-warranty/ 

- Σχετικά με την συσκευασία: 

https://www.realme.com/eu/legal/terms-sales 

Ουσιαστικά η εταιρεία (κατ' επέκταση το κατάστημα) έχει το δικαίωμα να σου αφαιρέσει ποσό απο αυτό που έδωσε για αγορά λόγω του ότι μπορεί να λείπουν τα περιέχομενα μιας συσκευασίας. Βασικά το κατάστημα τα ζητάει ώστε να αποζημιωθεί όλο το ποσό, ενώ η συσκευασία (τουλάχιστον στα λαπτοπ) χρειάζεται σαν απόδειξη ότι το προιόν είναι αυτό που αντιστοιχεί στο κουτί, και δεν είναι κάποιο άλλο. Είναι θέμα logistics αλλά πολλές εταιρείες είναι πολύ αυστηρές και μπορεί να ακυρώσουν και DOA για αυτό το λόγο (όσο κουφό και αν είναι, πχ ASUS).

ΥΓ1 Έχω βάλει απο διάφορες εταιρείες γιατί δεν είναι όλες αναλυτικές. Αλλά ακολουθούν όλες Ευρωπαικές οδηγίες. Σόρρυ για το μεγάλο post. 

αυτο που λες να σου κρατησουν χρηματα λογο συσκευασιας ειναι μονο για την υπαναχωρηση (για το doa δε ξερω, αλλα τι στο καλο με το που τ ανοιξες το καψες το κουτι? :P). αμα μιλαμε για εγγυηση πρεπει να σου επιστρεψουν το ποσο ακεραιο οπως αναγραφεται στην αποδειξη.

Επεξ/σία από Επισκέπτης
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 λεπτά πριν, BILL5 είπε

Ναι και εγώ έτσι έχω επιστρέψει κάρτα γραφικών χωρίς τη συσκευασία Αλλά πάντα Κρατάω τα κουτιά από τότε

Ισως επειδη σκεφτεσαι την μεταπωληση, οχι την επιστροφη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Από την στιγμή που προχωρήσες στην αγορά του προϊόντος συμφωνήσες και με τον παράδοξο αυτό όρο χωρίς να το ξέρεις. Από μεριά τους φαντάζομαι είναι καλυμμένοι έστω και αν πας από άλλη οδο -πχ καταγγελία-

Επικοινώνησε απευθείας με επίσημο service και κόψε τους μεσάζοντες. Ότι σου πουν , αυτό είναι . Εκτός αυτού , και την αρχική συσκευασία να ζητάνε μπορεί να τους πιάσεις και στο φιλότιμο.  Υπάρχει πάντα τρόπος .

Επεξ/σία από Mr^Robot
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 λεπτά πριν, Mr^Robot είπε

Από την στιγμή που προχωρήσες στην αγορά του προϊόντος συμφωνήσες και με τον παράδοξο αυτό όρο χωρίς να το ξέρεις. Από μεριά τους φαντάζομαι είναι καλυμμένοι έστω και αν πας από άλλη οδο -πχ καταγγελία-

Επικοινώνησε απευθείας με επίσημο service και κόψε τους μεσάζοντες. Ότι σου πουν , αυτό είναι . Εκτός αυτού , και την αρχική συσκευασία να ζητάνε μπορεί να τους πιάσεις και στο φιλότιμο.  Υπάρχει πάντα τρόπος .

Δεν ισχυει αυτο, υπαρχουν οροι που συμπιπτουν με τις νομοθεσιες και οροι που δεν.

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ο τελικός πελάτης, έστω και θεωρητικά συμφωνεί με το end user agreement του εκάστοτε καταστήματος.

- Αν και λέμε για κάτι ποίο απλό -

Πχ .

Είμαι ένα μαγαζί το οποίο κάνω επισκευές Η/Υ , πες ότι αλλάζω έναν σκληρό δίσκο με ένα καινούργιο σε ένα λάπτοπ και στο κάτω μέρος του μεταξύ hdd cover και πλαισίου βάζω ένα αυτοκόλλητο "warranty void if removed" σαν αυτά που έχουν όλα τα pre built συστήματα .. και ενημερώνω σχετικά τον πελάτη , ο οποίος δέχεται και συμφωνεί με αυτη την πράξη.

Είναι στην δικιά μου κρίση αν θα καλύψω την εγγύηση αν μου φέρει ξανά τον φορητό με πρόβλημα στον σκληρό και διαπιστώσω ότι κάποιος άνοιξε το καπάκι , συνεπώς έσκισε το αυτοκόλλητο. 

Αυτό δείχνει κακη χρήση , και όχι part failure ! Όποτε .. αν εγώ σου δώσω κάτι και το χαλάς από πρόθεση η από αμέλεια δεν είμαι υποχρεωμένος να σε εξυπηρετήσω ξανά .

Με την ίδια λογική , ο TS -αφου υπάρχουν οι προϋποθέσεις αναρτημένες στο site-  το κατάστημα ορθός του ανέφερε την προϋπόθεση όσο και άκυρη και αν είναι .

Παρόλαυτα , ξανά λέω αν επικοινωνήσει με κάποιο επίσημο αντιπρόσωπο / εισαγωγέα / επίσημο service  υπάρχει πιθανότητα να του αντικαταστήσουν το ρολόι , αφού προσκομίσει την απόδειξη αγοράς... Αφού όλο αυτό ακούγεται ποίο πολύ "του μαγαζιού" όρος .

Επεξ/σία από Mr^Robot
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

21 λεπτά πριν, Mr^Robot είπε

Ο τελικός πελάτης, έστω και θεωρητικά συμφωνεί με το end user agreement του εκάστοτε καταστήματος.

- Αν και λέμε για κάτι ποίο απλό -

Πχ .

Είμαι ένα μαγαζί το οποίο κάνω επισκευές Η/Υ , πες ότι αλλάζω έναν σκληρό δίσκο με ένα καινούργιο σε ένα λάπτοπ και στο κάτω μέρος του μεταξύ hdd cover και πλαισίου βάζω ένα αυτοκόλλητο "warranty void if removed" σαν αυτά που έχουν όλα τα pre built συστήματα .. και ενημερώνω σχετικά τον πελάτη , ο οποίος δέχεται και συμφωνεί με αυτη την πράξη.

Είναι στην δικιά μου κρίση αν θα καλύψω την εγγύηση αν μου φέρει ξανά τον φορητό με πρόβλημα στον σκληρό και διαπιστώσω ότι κάποιος άνοιξε το καπάκι , συνεπώς έσκισε το αυτοκόλλητο. 

Αυτό δείχνει κακη χρήση , και όχι part failure ! Όποτε .. αν εγώ σου δώσω κάτι και το χαλάς από πρόθεση η από αμέλεια δεν είμαι υποχρεωμένος να σε εξυπηρετήσω ξανά .

Με την ίδια λογική , ο TS -αφου υπάρχουν οι προϋποθέσεις αναρτημένες στο site-  το κατάστημα ορθός του ανέφερε την προϋπόθεση όσο και άκυρη και αν είναι .

Παρόλαυτα , ξανά λέω αν επικοινωνήσει με κάποιο επίσημο αντιπρόσωπο / εισαγωγέα / επίσημο service  υπάρχει πιθανότητα να του αντικαταστήσουν το ρολόι , αφού προσκομίσει την απόδειξη αγοράς... Αφού όλο αυτό ακούγεται ποίο πολύ "του μαγαζιού" όρος .

Πολυ απλα αυτο που λες δεν ισχυει, η νομοθεσια παει πρωτα, μετα πανε οι οροι των καταστηματων. Αν η νομοθεσια παει αντιθετα με τους ορους φυσικα και οι οροι δεν ισχυουν.

Παρε πριν αρκετα χρονια που καποιες αντιπροσωπειες εδιναν 1 χρονο εγγυηση (CANON πχ και PIONEER οι 2 που θυμαμαι στα γρηγορα).
Πηγαινες κατι χαλασμενο στους 14 μηνες, αρχιζαν τα μα και τα μου και με το που ελεγες για καταγγελια και αναφεροσουν στην Ευρωπαικη οδηγια τσακ αλλαζαν τροπαριο και σε καλυπταν.

Απλα οπως ειπα και πριν καποιοι δεν ασχολουνται με καποια πραγματα και ετσι ισως να γλυτωσουν εναν φορτο εργασιας.

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Πάμε πάλι .

Συμφωνώ στο θέμα της νομοθεσίας. ΑΛΛΑ..

Όταν πάρεις ένα λάπτοπ καινούργιο , το πετάξεις κάτω και το πατήσεις μερικές φορές , Το μαγαζί από το οποίο το αγόρασες θα σου πει , φιλαράκι .. έκανες κακη χρήση και δεν μπορώ να στο αλλάξω .. γιατί πολύ απλά ο ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΉΣ έχει το δικαίωμα και είναι στην κρίση του να στο αλλάξει και αυτή είναι και η οδηγία στους μεταπωλητές . Κάνοντας στην άκρη την λογική , μπορεί να του το πας δύο κομμάτια και να κάνεις ότι δεν ξέρεις τίποτα  και να στο αντικαταστήσει ! Όπως και να αρνηθεί να καλύψει οποία ζημιά θεωρώντας ότι το έσπασες εσύ . "Κακη χρήση" 

Παρόμοια περίπτωση , μου είχε τύχει με αγορά μου από το κίτρινο μαγαζί , όπου αρνούνταν να μου αντικαταστήσουν έναν φορητό -οχι από κακη χρήση - μετά το πέρας του πρώτου έτους! Ρήτρα που ΕΧΕΙ ΒΑΛΕΙ ΤΟ ΚΊΤΡΙΝΟ ΜΑΓΑΖΙ ΣΤΟΥΣ ΌΡΟΥΣ , και το αναφέρει σε οποιαδήποτε κατηγορία φορητού υπολογιστή και αν πας αυτή την στιγμή στο site .

Δικαιώθηκα στέλνοντας το σε επίσημο σέρβις / όπου διαπιστώθηκε το ελλατωμα , και εφόσον δεν υπήρχε ανταλλακτική πλακέτα ο φορητός γύρισε ξανα στα χέρια μου  ελαττωματικός  συνοδευμένος με έγγραφο από το επίσημο εξουσιοδοτημένο σέρβις  της εταιρείας   προς το κίτρινο μαγαζί για άμεση Αντικατάσταση ΜΕ ΚΑΙΝΟΎΡΓΙΟ ΜΗΧΆΝΗΜΑ.

 

 

Επεξ/σία από Mr^Robot
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

1) O όρος της αυθεντικής συσκευασίας για απλή επισκευή εντός εγγύησης είναι καταχρηστικός και  εμπίπτει στο ελληνικό "όποιος τσιμπήσει - όλο και κάτι θα γλυτώσουμε"

2) Η νομοθεσία υπερισχύει κάθε όρου συμβαλλομένων ακόμη και αν υπόγραψες σε συμβολαιογράφο παρουσία μαρτύρων.

3) Αν επιμείνεις θα αναγκαστούν να σε εξυπερετήσουν , προφανώς είναι παραεισαγωγή και προσπαθούν να σε αποφύγουν γιατί γι'αυτούς είναι κόστος.

Επεξ/σία από jgeorgiou
  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 ώρες πριν, Mr^Robot είπε

Πάμε πάλι .

Συμφωνώ στο θέμα της νομοθεσίας. ΑΛΛΑ..

Όταν πάρεις ένα λάπτοπ καινούργιο , το πετάξεις κάτω και το πατήσεις μερικές φορές , Το μαγαζί από το οποίο το αγόρασες θα σου πει , φιλαράκι .. έκανες κακη χρήση και δεν μπορώ να στο αλλάξω .. γιατί πολύ απλά ο ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΉΣ έχει το δικαίωμα και είναι στην κρίση του να στο αλλάξει και αυτή είναι και η οδηγία στους μεταπωλητές . Κάνοντας στην άκρη την λογική , μπορεί να του το πας δύο κομμάτια και να κάνεις ότι δεν ξέρεις τίποτα  και να στο αντικαταστήσει ! Όπως και να αρνηθεί να καλύψει οποία ζημιά θεωρώντας ότι το έσπασες εσύ . "Κακη χρήση" 

Παρόμοια περίπτωση , μου είχε τύχει με αγορά μου από το κίτρινο μαγαζί , όπου αρνούνταν να μου αντικαταστήσουν έναν φορητό -οχι από κακη χρήση - μετά το πέρας του πρώτου έτους! Ρήτρα που ΕΧΕΙ ΒΑΛΕΙ ΤΟ ΚΊΤΡΙΝΟ ΜΑΓΑΖΙ ΣΤΟΥΣ ΌΡΟΥΣ , και το αναφέρει σε οποιαδήποτε κατηγορία φορητού υπολογιστή και αν πας αυτή την στιγμή στο site .

Δικαιώθηκα στέλνοντας το σε επίσημο σέρβις / όπου διαπιστώθηκε το ελλατωμα , και εφόσον δεν υπήρχε ανταλλακτική πλακέτα ο φορητός γύρισε ξανα στα χέρια μου  ελαττωματικός  συνοδευμένος με έγγραφο από το επίσημο εξουσιοδοτημένο σέρβις  της εταιρείας   προς το κίτρινο μαγαζί για άμεση Αντικατάσταση ΜΕ ΚΑΙΝΟΎΡΓΙΟ ΜΗΧΆΝΗΜΑ.

Το eshop δεν παρατύπησε σε αυτή την περίπτωση.

Μπορεί σύμφωνα με τον νόμο να αρνηθεί αντικατάσταση με νέο και να σου δώσει επισκευασμένο.

Η αντιπροσωπεία το ίδιο θα έκανε σε περίπτωση που είχε ανταλλακτική πλακέτα.

Επεξ/σία από The_Judas
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Είχα πάρει παλιά 2 Ram Kingston Hyper X 4+4 GB απο το κίτρινο μαγαζί, δυστυχώς δεν ήταν συμβατές με την μητρική παρόλο που ήταν ο ίδιος τύπος DDR 3 Dual Channel.Η μητρική ήταν ASRock του 2009 κάπου και είχε παλαιού τύπου Ram νομίζω 1+1 GB με socket 775.Δεν έκανε boot το PC, σε "γάτο" τεχνικό που το πήγα είπε πως δεν ήταν συμβατές.

Επειδή υπήρχε στην συσκευασία ταινία ασφαλείας, μου έκοψαν πιστωτικό κάπου -10€ αφού πρώτα τσέκαραν πως δεν είναι ελλατωματικές.Κόστιζαν κάπου 50€, τελικά βρήκα μεταχειρισμένες αλλά όχι 4+4 Gb , 2+2 GB.Δεν ρίσκαρα την αγορά άλλης μάρκας.Ακόμα έτσι το έχω το PC, με Samsung παλαιού τύπου "γυμνές" 2+2 GB 30€, νομίζω και ως μεταχειρισμένες τότε οι 4+4 GB κάπου το 2013 ήταν ακριβές.

Πλέον έχω αλλάξει την μητρική με Gigabyte και i5 λίγο καλύτερα γιατί μου τα χάρισαν, ίσως με αυτή την μητρική να ήταν συμβατές οι Kingston.

Αυτό που δεν θυμάμαι είναι αν έπαιρνα άλλη μάρκα αν μου έκαναν αυτή την μείωση, μάλλον ναι.

Είναι νόμιμο αυτό απο την μεριά του καταστήματος;Δεν μπορούσαν πχ να σφραγίσουν την συσκευασία με άλλη ταινία εφόσον δεν υπήρχε η παραμικρή φθορά; Μήπως επειδή εφόσον κουμπώθηκαν στην μητρική ίσως να φαίνονταν σημάδια στις επαφές;

Υποτίθεται πως αυτές θα τις έβαζαν για πώληση ως used στο stock;Δεν νομίζω.

Μήπως εξαρτάται και απο την εταιρία Kingston;Ολες οι Ram έχουν ταινία ασφαλείας;

Επεξ/σία από AntiCambeR
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καταχρηστικός όρος, εννοείται δεν ισχύει και τους πιέζεις για να το καλύψουν εντός εγγυήσεως. Πάντως, το τροπάριο αυτό με τις συσκευασίες το έχουν όλοι! Σιγά μην κρατάμε όλες τις συσκευασίες από χίλια-δύο μπιχλιμπίδια, που παίρνουμε κάθε χρόνο!

8 λεπτά πριν, AntiCambeR είπε

Υποτίθεται πως αυτές θα τις έβαζαν για πώληση ως used;Δεν νομίζω.

Θα τις φόραγαν σε κάποιο μηχάνημα, ή αν δεν ήταν ευρέως κινούμενες, θα τις έβαζαν στο "στοκ" κομμάτι.

Οι κίτρινοι είναι πολύ τσάτσοι, πάντως!

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 ώρες πριν, Mr^Robot είπε

Πάμε πάλι .

Συμφωνώ στο θέμα της νομοθεσίας. ΑΛΛΑ..

Όταν πάρεις ένα λάπτοπ καινούργιο , το πετάξεις κάτω και το πατήσεις μερικές φορές , Το μαγαζί από το οποίο το αγόρασες θα σου πει , φιλαράκι .. έκανες κακη χρήση και δεν μπορώ να στο αλλάξω .. γιατί πολύ απλά ο ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΉΣ έχει το δικαίωμα και είναι στην κρίση του να στο αλλάξει και αυτή είναι και η οδηγία στους μεταπωλητές . Κάνοντας στην άκρη την λογική , μπορεί να του το πας δύο κομμάτια και να κάνεις ότι δεν ξέρεις τίποτα  και να στο αντικαταστήσει ! Όπως και να αρνηθεί να καλύψει οποία ζημιά θεωρώντας ότι το έσπασες εσύ . "Κακη χρήση" 

Παρόμοια περίπτωση , μου είχε τύχει με αγορά μου από το κίτρινο μαγαζί , όπου αρνούνταν να μου αντικαταστήσουν έναν φορητό -οχι από κακη χρήση - μετά το πέρας του πρώτου έτους! Ρήτρα που ΕΧΕΙ ΒΑΛΕΙ ΤΟ ΚΊΤΡΙΝΟ ΜΑΓΑΖΙ ΣΤΟΥΣ ΌΡΟΥΣ , και το αναφέρει σε οποιαδήποτε κατηγορία φορητού υπολογιστή και αν πας αυτή την στιγμή στο site .

Δικαιώθηκα στέλνοντας το σε επίσημο σέρβις / όπου διαπιστώθηκε το ελλατωμα , και εφόσον δεν υπήρχε ανταλλακτική πλακέτα ο φορητός γύρισε ξανα στα χέρια μου  ελαττωματικός  συνοδευμένος με έγγραφο από το επίσημο εξουσιοδοτημένο σέρβις  της εταιρείας   προς το κίτρινο μαγαζί για άμεση Αντικατάσταση ΜΕ ΚΑΙΝΟΎΡΓΙΟ ΜΗΧΆΝΗΜΑ.

Είσαι λάθος,σταματα να επιμένεις.Το μαγαζί μπορεί να βάζει όποιον παράλογο όρο μπορεί για να κοροϊδέψει τον πελάτη,δεν σημαίνει ότι έχει και νομική ισχύ αυτό.

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 ώρες πριν, Lezantas26 είπε

για κατασκευαστικο προβλημα μιλαει, ασχετα το ποτε φανηκε. απλα στο εξαμηνο μεσα σου λεει πως το προβλημα θεωρειται κατασκευαστικο εκτος αν μπορει να αποδειχθει το αντιθετο, και αντιστροφα μετα τους 6 μηνες

αυτο με τη μπαταρια δε ξερω τι ισχυει. οι κατασκευαστες το αντιμετωπιζουν ως αναλωσιμο και του εχουν ξεχωριστη μικροτερη εγγυηση. τωρα αμα η ευρωπη κανει καποια διακριση αν αλλαζει ή οχι η μπαταρια απ το χρηστη δε το εχω πετυχει. αμα εχεις καποια επισημη πηγη βαλε την γιατι με ενδιαφερει μηπως χρειαστει στο μελλον

Δεν υπάρχει ο όρος κατασκευαστικό πρόβλημα. Δες τον 3043/2002.

10 ώρες πριν, Agmourk είπε

- Εργοστασιακή εγγύηση κατά κύριο λόγο. Οι αντ/πιες θα σου πούνε πάντα ότι κάνουν μόνο επισκευή και όχι αντ/ση. Ωστόσο, μπορούν να ενημερώσουν το εκάστοτε κατάστημα για την πίστωση του ποσού του πελάτη. Τότε χρειάζεται κουτί και περιεχόμενα συσκευασίας (χωρίς να ειναι πάντα απαραίτητα) προκειμένου να επιστραφεί στον εισαγωγέα, και να κινηθούν οι διαδικασίες της πίστωσης του απο την μητρική εταιρεία. Στο μεταξύ ο πελάτης έχει πάρει το πιστωτικό του απο το κατάστημα. Το αν θα γίνει επιστροφή χρημάτων είναι συνήθως θέμα του πόσο πιέζει ο πελάτης (κακώς βέβαια). 

Εμπορική εγγύηση είναι αυτή που σου πουλάνε τα καταστήματα και ουσιαστικά είναι ένα ιδιωτικό συφωνητικό μεταξύ δύο συμβαλλόμενων (πχ το 365 του Κωτσόβολου, το safety των public κοκ). Αυτή έχει άλλους όρους που πολλές φορές κανείς δεν διαβάζει και που μπορεί να έχει προυπόθεση επισκευής το να έχεις οικόπεδο στην σελήνη :-D

Αυτά που έγραψα ισχύουν στο ακέραιο. Προέρχονται απο κοινοτικές οδηγίες και ευρωπαικούς νόμους με τους οποίους συμμορφώνεται η Ελλάδα αλλά και απο την εμπειρία μου για πάνω απο 2 χρόνια στο service μεγάλης αλυσίδας. Είχα τέτοιες περιπτώσεις σχεδόν καθημερινά. 

https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_en.htm 

- Σχετικά με τις μπαταρίες, οι εταιρείες δίνουν 6 μήνες για τις ενσωματωμένες, και ένα χρόνο για τις αποσπώμενες. Ωστόσο, εταιρείες όπως η huawei έχουν κάπως διαφορετική αντιμετώπιση. Έχει τύχει να αλλάξουν μπαταρία (συνήθως και οθόνη) μέχρι και ένα μήνα πριν λήξει η διετής εγγύηση. 

https://www.samsung.com/nz/support/mobile-devices/what-are-the-conditions-around-my-mobile-phone-battery-warranty/ 

- Σχετικά με την συσκευασία: 

https://www.realme.com/eu/legal/terms-sales 

Ουσιαστικά η εταιρεία (κατ' επέκταση το κατάστημα) έχει το δικαίωμα να σου αφαιρέσει ποσό απο αυτό που έδωσε για αγορά λόγω του ότι μπορεί να λείπουν τα περιέχομενα μιας συσκευασίας. Βασικά το κατάστημα τα ζητάει ώστε να αποζημιωθεί όλο το ποσό, ενώ η συσκευασία (τουλάχιστον στα λαπτοπ) χρειάζεται σαν απόδειξη ότι το προιόν είναι αυτό που αντιστοιχεί στο κουτί, και δεν είναι κάποιο άλλο. Είναι θέμα logistics αλλά πολλές εταιρείες είναι πολύ αυστηρές και μπορεί να ακυρώσουν και DOA για αυτό το λόγο (όσο κουφό και αν είναι, πχ ASUS).

ΥΓ1 Έχω βάλει απο διάφορες εταιρείες γιατί δεν είναι όλες αναλυτικές. Αλλά ακολουθούν όλες Ευρωπαικές οδηγίες. Σόρρυ για το μεγάλο post. 

Από αυτά που γράφεις δεν ισχύει τίποτα. Όλα αυτά που παραθέτεις δεν έχουν νομική αξία, και ειδικά ο ιστότοπος της ΕΕ είναι ένα χάλι, και παραπληροφορεί. Καλύτερα να παραθέτεις την νομοθεσία.

Η νομοθεσία είναι απλή: Το προϊόν πρέπει να παραδοθεί χωρίς ελάττωμα, και με τις συμφωνημένε ιδιότητες. Αν πάθει κάτι το 1ο εξάμηνο, τότε τεκμαίρεται ότι είχε ελάττωμα κατά την παράδοση. Μετά το εξάμηνο, πρέπει να αποδείξει ο αγοραστής ότι υπήρχε ελάττωμα κατά την παράδοση. Έχει 2 χρόνια από την παραλαβή του προϊόντος να το κάνει. Αυτή είναι η νομική εγγύηση. (Και αυτό που πολλοί νομίζουν ότι είναι 2 χρόνια "εγγύηση". Δεν είναι. Και η ΕΕ τα μπερδεύει (σκόπιμα) τα πράγματα. Η "οδηγεί" γράφει αυτά που μόλις είπα.). Είναι ο νόμος 3043/2002. Αστικός κώδικας 540 και μετά. Ισχύει για κάθε αγοραπωλησία (και μεταξύ ιδιωτών).

Μετά υπάρχει η εμπορική εγγύηση. Είναι πρόσθετη (ναι η νομοθεσία επιτρέπει να μην υπάρχει εμπορική εγγύηση), με όση διάρκεια θέλει αυτός που την δίνει (κατασκευαστής, εισαγωγέας, κατάστημα). Εκεί η νομοθεσία είναι ακόμα πιο ασαφής.

Γενικά η νομοθεσία είναι ΕΝΑΝΤΙΟΝ του καταναλωτή. Και κακώς δεν το κάνουμε θέμα. Τελευταία φορά (από ότι γνωρίζω) χειροτέρεψε τον Γενάρη του 2019, που καταργήθηκε η υποχρεωτική εμπορική εγγύηση.

Εγώ νομίζω ότι να ζητάνε την συσκευασία είναι πρόσχημα, αλλά η νομοθεσία δεν λέει τίποτα, και η άποψή μου δεν έχει αξία. Και εγώ πάντως κρατάω τις συσκευασίες για 2 χρόνια (όπου μπορώ).

9 ώρες πριν, Lezantas26 είπε

αυτο που λες να σου κρατησουν χρηματα λογο συσκευασιας ειναι μονο για την υπαναχωρηση (για το doa δε ξερω, αλλα τι στο καλο με το που τ ανοιξες το καψες το κουτι? :P). αμα μιλαμε για εγγυηση πρεπει να σου επιστρεψουν το ποσο ακεραιο οπως αναγραφεται στην αποδειξη.

Ανάποδα. Στην υπαναχώρηση παίρνεις ακέραιο το ποσό πίσω. Στην εμπορική εγγύηση, ότι έχει συμφωνηθεί στους όρους...

8 ώρες πριν, Salvation81 είπε

Πολυ απλα αυτο που λες δεν ισχυει, η νομοθεσια παει πρωτα, μετα πανε οι οροι των καταστηματων. Αν η νομοθεσια παει αντιθετα με τους ορους φυσικα και οι οροι δεν ισχυουν.

Παρε πριν αρκετα χρονια που καποιες αντιπροσωπειες εδιναν 1 χρονο εγγυηση (CANON πχ και PIONEER οι 2 που θυμαμαι στα γρηγορα).
Πηγαινες κατι χαλασμενο στους 14 μηνες, αρχιζαν τα μα και τα μου και με το που ελεγες για καταγγελια και αναφεροσουν στην Ευρωπαικη οδηγια τσακ αλλαζαν τροπαριο και σε καλυπταν.

Απλα οπως ειπα και πριν καποιοι δεν ασχολουνται με καποια πραγματα και ετσι ισως να γλυτωσουν εναν φορτο εργασιας.

Χωρίς όμως να σημαίνει ότι η νομοθεσία σε κάλυπτε :-)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

25 λεπτά πριν, petasis είπε

Δεν υπάρχει ο όρος κατασκευαστικό πρόβλημα. Δες τον 3043/2002.

Από αυτά που γράφεις δεν ισχύει τίποτα. Όλα αυτά που παραθέτεις δεν έχουν νομική αξία, και ειδικά ο ιστότοπος της ΕΕ είναι ένα χάλι, και παραπληροφορεί. Καλύτερα να παραθέτεις την νομοθεσία.

Η νομοθεσία είναι απλή: Το προϊόν πρέπει να παραδοθεί χωρίς ελάττωμα, και με τις συμφωνημένε ιδιότητες. Αν πάθει κάτι το 1ο εξάμηνο, τότε τεκμαίρεται ότι είχε ελάττωμα κατά την παράδοση. Μετά το εξάμηνο, πρέπει να αποδείξει ο αγοραστής ότι υπήρχε ελάττωμα κατά την παράδοση. Έχει 2 χρόνια από την παραλαβή του προϊόντος να το κάνει. Αυτή είναι η νομική εγγύηση. (Και αυτό που πολλοί νομίζουν ότι είναι 2 χρόνια "εγγύηση". Δεν είναι. Και η ΕΕ τα μπερδεύει (σκόπιμα) τα πράγματα. Η "οδηγεί" γράφει αυτά που μόλις είπα.). Είναι ο νόμος 3043/2002. Αστικός κώδικας 540 και μετά. Ισχύει για κάθε αγοραπωλησία (και μεταξύ ιδιωτών).

Μετά υπάρχει η εμπορική εγγύηση. Είναι πρόσθετη (ναι η νομοθεσία επιτρέπει να μην υπάρχει εμπορική εγγύηση), με όση διάρκεια θέλει αυτός που την δίνει (κατασκευαστής, εισαγωγέας, κατάστημα). Εκεί η νομοθεσία είναι ακόμα πιο ασαφής.

Γενικά η νομοθεσία είναι ΕΝΑΝΤΙΟΝ του καταναλωτή. Και κακώς δεν το κάνουμε θέμα. Τελευταία φορά (από ότι γνωρίζω) χειροτέρεψε τον Γενάρη του 2019, που καταργήθηκε η υποχρεωτική εμπορική εγγύηση.

Εγώ νομίζω ότι να ζητάνε την συσκευασία είναι πρόσχημα, αλλά η νομοθεσία δεν λέει τίποτα, και η άποψή μου δεν έχει αξία. Και εγώ πάντως κρατάω τις συσκευασίες για 2 χρόνια (όπου μπορώ).

Ανάποδα. Στην υπαναχώρηση παίρνεις ακέραιο το ποσό πίσω. Στην εμπορική εγγύηση, ότι έχει συμφωνηθεί στους όρους...

Χωρίς όμως να σημαίνει ότι η νομοθεσία σε κάλυπτε :-)

Φυσικα με καλυπτε, η Ε.Ε ξεκαθαρα αναφερει 2 χρονια, οχι 1. Γιαυτο και πλεον δεν βλεπεις σχεδον πουθενα 1 χρονο εγγυηση εντος Ευρωπαικης Ενωσης. Και πραγματικα ειναι τυχεροι, σε αλλα κρατη (βλεπε Ηνωμενο Βασιλειο) το χρονικο οριο ειναι πολλαπλασιο βαση τοπικης νομοθεσιας.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...