Προς το περιεχόμενο

Adaptive Cruise Control ή απλό Cruise Control;


Astreos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

3 ώρες πριν, Haldol είπε

Φυσικά και ACC. Το σκέτο CC μου φαίνεται... τρομακτικό. Ακόμα θυμάμαι που πλακώθηκε στα φρένα ο μπροστά και το C4 του κολλητού μου γκάζαρε καταπάνω του! Το ACC είναι πολύ, πολύ, πολύ (το είπα ότι είναι ΠΟΛΥ;) πιο ασφαλές, γιατί βλέπει τι γίνεται στο δρόμο, δε πάει δίχως αύριο με μία φιξ ταχύτητα.

Άραγε πόσα τροχαία να έχουν γίνει λόγω δυσλειτουργίας αυτών των συστημάτων;

  • Like 1
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 λεπτά πριν, p_under είπε

Ερώτηση ενός άσχετου,

Αν έχεις αδύναμο αμάξι ανεβοκατεβάζει ταχύτητες το αυτοκίνητο όταν έχεις ενεργοποιημένο ένα εκ των δύο βοηθημάτων; 

Πχ σε ανηφόρα αν βρει ζόρι. 

Σαφώς(αυτοματο σασμαν)

Αλλα το cc δεν λειτουργεί κατω απο μια ορισμένη ταχύτητα ανάλογα με το τι εχει ορίσει ο κατασκευαστής

Είναι για υψηλες ταχύτητες και εθνικές

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 ώρες πριν, Haldol είπε

Φυσικά και ACC. Το σκέτο CC μου φαίνεται... τρομακτικό. Ακόμα θυμάμαι που πλακώθηκε στα φρένα ο μπροστά και το C4 του κολλητού μου γκάζαρε καταπάνω του! Το ACC είναι πολύ, πολύ, πολύ (το είπα ότι είναι ΠΟΛΥ;) πιο ασφαλές, γιατί βλέπει τι γίνεται στο δρόμο, δε πάει δίχως αύριο με μία φιξ ταχύτητα.

Υπόψιν, ότι όπως και στο απλό CC, έτσι και στο ACC, υπάρχει override. Δηλαδή, αν δώσεις γκάζι με το πόδι, θα επιταχύνει. Αν φρενάρεις με το πόδι, θα κόψει (και θα ξεκομπλάρει και το ACC). Δεν "πάει μόνο του".

Το γκάζι δε κάνει override στο AdaptiveCC. Αν αφήσεις γκάζι επιστρέφει στην προεπιλογή.

 

Είχα την τύχη να οδηγήσω ένα Golf 7 1,6 Diesel DSG με ACC μέχρι τις Σέρρες και πίσω Αθήνα.

Έπαθα πολιτισμικό σοκ από την εκπληκτική του λειτουργία. Τα αντιλαμβάνεται όλα έγκαιρα, αυξομειώνει πολύ ομαλά ταχύτητα, κυριολεκτικά σα να σε πηγαίνει ταξίδι σωφέρ η φάση. Ακόμα και στη μεσαία λωρίδα αν είσαι έχοντας ελαττώσει ταχύτητα λόγω προπορευόμενου, μόλις βγάλεις αριστερό φλας για προσπέραση και βγεις αριστερά το αντιλαμβάνεται και επιταχύνει πιο σβέλτα. Αν το προπορευόμενο φρενάρει μέχρι και ακινητοποίηση, το ACC επιβραδύνει το αμάξι έως και την στάση. Πάρα πολύ εντυπωσιακό.

Δεν υπάρχει καν σύγκριση απλού CC με Adaptive. Είναι άλλο πράγμα εντελώς.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

42 λεπτά πριν, paylidis είπε

εαν ειναι αυτοματο ναι... στο χειροκινητο περιμενει εσενα ;) οποτε δωρον αδωρον

Αν είναι χειροκίνητο συνήθως έχει ειδοποίηση για να κατεβάσεις (και αντίστοιχα μετά να ανεβάσεις) ταχύτητα.

33 λεπτά πριν, NikosKallithea είπε

Σαφώς(αυτοματο σασμαν)

Αλλα το cc δεν λειτουργεί κατω απο μια ορισμένη ταχύτητα ανάλογα με το τι εχει ορίσει ο κατασκευαστής

Είναι για υψηλες ταχύτητες και εθνικές

Το δικό μου πάντως λειτουργεί και σε ταχύτητες κάτω των 50km/h.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, phanispal είπε

Άραγε πόσα τροχαία να έχουν γίνει λόγω δυσλειτουργίας αυτών των συστημάτων;

Κανένα; Αν ήταν ετσι θα δυσλειτουργούσε και το ESP σου και το abs σου, το τιμόνι σου, η νομίζεις οτι ολα τα χειρίζεσαι εσυ; Drive by wire ειναι όλα πλέον.

 

Σχετικά με το θέμα μας ACC δεν τιθεται καν θέμα σκέψης, θα φροντίζει να σου κρατάει και σταθερή απόσταση αν ειναι πιο προηγμένο.

Επεξ/σία από Vagosman
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στο CC πρέπει να έχεις το πόδι standby πάνω από το φρένο οπότε δε το λες και τόσο ξεκούραστο. Αντιθέτως στο ACC ξεκουράζεις το πόδι γιατί θα επέμβει μόνο του αν χρειαστεί και θα σου δώσει τον χρόνο να επέμβεις κι εσύ αν χρειασθεί.

Το δικό μου έχει CC αλλά το έχω χρησιμοποιήσει μόνο σε ένα ταξίδι σε εθνική που η παρέα δεν ήθελε να πηγαίνουμε πάνω από 120. Δεν μου άρεσε γιατί ακόμα και σε μεγάλες κατηφορικές κλίσεις κρατούσε το γκάζι ανοιχτό

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 ώρες πριν, ProponitisTouKanape είπε

Εγώ βρίσκω το CC άβολο, αμα πας 140-150 στην Εθνική (πριν τσιρίζετε, στα νόμιμα σημεία), νιώθεις σα να είσαι αποκομμένος απο το αυτοκίνητο, ειδικά αν έχει άλλα αυτοκίνητα τριγύρω οπότε θες γρήγορα αντανακλαστικά. Μόνο σε κάτι σημεία στην Ολλανδία που έχει 100 και πηγαίνουν όλοι σα πεθαμένοι το έβαζα, άντε και σε κανα κομμάτι της Autobahn που ήμουν ερημικά μόνος. Για Ελλάδα που ο καθένας κάνει ο,τι του κ@υλώσει, το θεωρώ οριακά τρομακτικό. Αν είναι να διαλέξεις, καλύτερα να πας σε adaptive...

Στην Ολλανδια δεν υπαρχει 140 - 150 τα ορια ειναι χαμηλοτερα, 100 εχει οταν εισαι στου περιφεριακους των πολεων αλλα έχουν και 5 με 6 λωρίδες, στα αλλα σημεια ειναι με 2 λωρίδες και μέχρι 120.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 λεπτά πριν, Dinos1973 είπε

Στην Ολλανδια δεν υπαρχει 140 - 150 τα ορια ειναι χαμηλοτερα, 100 εχει οταν εισαι στου περιφεριακους των πολεων αλλα έχουν και 5 με 6 λωρίδες, στα αλλα σημεια ειναι με 2 λωρίδες και μέχρι 120.

Δε μένω στην Ολλανδία. Είπα πως το cruise control το χρησιμοποιούσα στην Ολλανδία εκεί που έχει 100, δηλαδή πλέον στους αυτοκινητόδρομους μέχρι τις 18.00 (μετά έχει 130). Με το ζόρι να πεταχτείτε μερικοί για εξυπνάδα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν έχεις  αυτόματο κιβώτιο  κοίτα  για adaptive.  Σε χειροκίνητο  το adaptive είναι κουτσό.. θα φρενάρει  αλλά θα χρειαστεί πάλι παρέμβαση πχ αλλαγή  ταχύτητας. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

19 ώρες πριν, Astreos είπε

Θεωρώ το Cruise Control απαραίτητο σε ένα αυτοκίνητο. Ξεκουράζει απίστευτα το να μην κρατάς συνέχεια το πόδι σου στο γκάζι. Το Adaptive Cruise Control ξέρω πως λειτουργεί, δεν το έχω δοκιμάσει, αλλά νιώθω κάπως άβολα να βασίζομαι στο αυτοκίνητο για μειώσεις και επιταχύνσεις μεταξύ άλλων αυτοκινήτων.  

Η ερώτησή μου είναι θεωρείτε το ACC απαραίτητο σε ένα καινούργιο αυτοκίνητο ή να μείνω με το απλό Cruise Control; Υπόψη ότι δεν κάνω πάρα πολλά ταξίδια σε εθνική.

Απαραίτητο όχι, αλλά είναι τεράστια η διαφορά με το απλό CC. Πολύ απλά μειώνει πολύ το στρες/κούραση σε μεγάλα ταξίδια.

Δεν θα δεις όμως πλεονέκτημα εάν δεν πας εθνική. 

Επίσης στην Ελλάδα το CC-ACC είναι γενικά επικίνδυνο σπορ με τόσους κάγκουρες-παπούδες-παπάρες που οδηγούν.

4 ώρες πριν, p_under είπε

Ερώτηση ενός άσχετου,

Αν έχεις αδύναμο αμάξι ανεβοκατεβάζει ταχύτητες το αυτοκίνητο όταν έχεις ενεργοποιημένο ένα εκ των δύο βοηθημάτων; 

Πχ σε ανηφόρα αν βρει ζόρι. 

Ανάλογα την υλοποίηση και το αμάξι. 

Σε μηχανικό που έχω αλλάζεις εσύ ταχύτητα, αλλά σε αυτόματο το έκανε μόνο του. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, achilles_g_ είπε

Αν έχεις  αυτόματο κιβώτιο  κοίτα  για adaptive.  Σε χειροκίνητο  το adaptive είναι κουτσό.. θα φρενάρει  αλλά θα χρειαστεί πάλι παρέμβαση πχ αλλαγή  ταχύτητας. 

Σωστά, αλλά και πάλι είναι ανώτερο το ACC, έστω και σε χειροκίνητο. Άλλωστε αν αλλάξεις σχέση δε ξεκομπλάρει το ACC, συνεχίζει από 'κει που ήταν. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

16 ώρες πριν, agnostos13 είπε

Αν είναι χειροκίνητο συνήθως έχει ειδοποίηση για να κατεβάσεις (και αντίστοιχα μετά να ανεβάσεις) ταχύτητα.

 

εξαρταται απο το αμαξι. Σε ενα Bmw που ειχα μολις παταγες συμπλεκτη απομόνωνε. Στο audi που εχω τωρα παιζει κανονικα και με αλλαγη ταχυτητας. γενικα η λογικη του απλού ειναι όταν βρεις ευθεία και εχεις μια καλη ταχύτητα να το βαλεις να σε παει να ξεκουρασεις λιγο το ποδι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πλεον με το φοκους, οταν βλεπω μακρια οτι πλησιαζω αμαξι, μειωνω ταχυτητα απο το τιμονι..
Δε χρειαζεται να το εχεις το ποδι στο φρενο μονιμα ουτε να εισαι στην τσιτα. Υποτιθεται βλεπεις και ελεγχεις τον δρομο σε μακρινη αποσταση.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 εβδομάδες αργότερα...

Το cc του αυτοκινήτου είναι η 2η φύση μου πλέον. Οδηγώ με αυτό στο 75% των διαδρομών ακόμα και εντός πόλης. Ίσως μόνο στις στροφές να το βγάζω.

Για ταξίδι δεν το συζυτάω καν.

Το μόνο παράπονο που έχω είναι ότι πρέπει να πας από 30 και πάνω για να δουλεύει. Δηλαδή άμα μετά τα διόδια απλά πατήσω το κουμπί από στάση, και με πάει πάλι με 120 τι κακό θα συνέβαινε? Ανοησίες. Ελπίζω να υπήρχε τρόπος με καμιά πατέντα ή ρύθμιση να γίνει να δουλεύει και από μικρότερες ταχύτητες

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...