Προς το περιεχόμενο

Αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου για μετακίνηση 100χλμ ημηρεσίως


zeys13

Προτεινόμενες αναρτήσεις

1 ώρα πριν, Joshua21 είπε

Υπεκφυγές...

Πάμε άλλη μία, Σκανδιναβία είναι και η Νορβηγία αλλά και η Σουηδία, συνεπώς πως εξηγείς ότι το 2019 τα BEV είχαν μερίδιο αγοράς στην Νορβηγία 48,5% ενώ στην Σουηδία το ίδιο διάστημα μόλις 5,5%? Που πήγε το "αίσθημα κοινωνικής ευθύνης " των Σουηδών?  Ή μήπως το τζάμπα παίζει μεγαλύτερο ρόλο από όσο νομίζεις?

Α) Η κοινωνική ευθύνη είναι πολλά περισσότερα από τα ηλεκτρικά οχήματα. Είναι εμφανέστατη στην καθημερινότητα, από την συμπεριφορά έως το πως γίνεται η αποκομιδή των σκουπιδιών.

Β) Οι υποδομές για ηλεκτρικά οχήματα μόλις αρχίζουν να κάνουν την εμφάνιση τους σε σοβαρούς αριθμούς, καμία σχέση με την Νορβηγία. Ιδίως οι ταχυφορτιστές είναι γενικά σχετικά σπάνιοι.

Γ) Η Σουηδία είναι πολύ μεγαλύτερη και κυρίως πολύ αραιοκατοικημένη χώρα με βάθος. Δεν μπορεί να συγκριθεί το μέγεθος μιας επένδυσης με το Νορβηγικό μοντέλο που ουσιαστικά είναι ένας "δρόμος" βορά-νότου. Πρέπει να πέσει πολύ χρήμα για το ηλεκτρικό δίκτυο εκτός πόλεων ώστε να φτάσει τα κλασσικά πρατήρια.

Δ) Η Σουηδία είχε και έχει εθνική αυτοβιομηχανία. Μια βιομηχανία που μέχρι πρόσφατα δεν έβγαζε ηλεκτρικά οχήματα. Με ότι αυτό σημαίνει προς τις επενδύσεις και επιχορηγήσεις. 

Ε) Κατά μέσο όρο ο Σουηδός είναι πιο φτωχός από τον Νορβηγό και ως εκ τούτου πρέπει να κρατήσει (το κυρίως Σουηδικό) του αμάξι περισσότερο. 

Βέβαια όταν θέλεις να δεις το δάκτυλο αντί για το φεγγάρι, δεν έχουν ιδιαίτερη σημασία τα επιχειρήματα. 
Αυτά από εμένα.

44 λεπτά πριν, agnostos13 είπε

Μα πρέπει τα αυτοκίνητα να είναι αναλώσιμα ωστέ να αγοράζει ο κόσμος νέο κάθε 5-10 χρόνια, όχι να τα κρατάει και να τα συντηρεί μια ζωή.

Αυτή είναι η λογική πίσω από τα euro και αυτή είναι και πίσω από τις μπαταρίες.

Αυτοκίνητα που λειτουργούν απροβλημάτιστα για 10-ετίες είναι ασύμφορα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες (πως θα πουλήσουν νέα για να επιβιώσουν;).

Κατά μέσο όρο οι Ευρωπαίοι κρατάν τα οχήματα καμία δεκαετία στην ΕΕ. Όσο λέει η θεωρία σου, έτσι δεν χρειάζονται μυστικές συμφωνίες και ιλλουμινάτι...

|

Μάλιστα ο όρος αυξάνεται, δεν μειώνεται.

Με τα οχήματα να γίνονται ακριβότερα αλλά και πολύ πιο αξιόπιστα σε σχέση με τις προηγούμενες δεκαετίες. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 255
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

43 λεπτά πριν, n4sleep είπε

Πλήρης φόρτισης της μπαταρίας 58kWh υπολόγίζεις 5,8ευρώ με τιμολόγιο ΔΕΗ, αλλιώς πέφτεις και άλλο

Εδώ διαφωνούμε . Για να φορτίσεις μπαταρία 1w καταναλώνεις παραπάνω από 1w , έχεις απώλειες .

Το wltp δίνει την κατανάλωση . Στο 

https://www.volkswagen-newsroom.com/en/stories/intelligent-innovative-and-sustainable-the-new-id3-6252

δίνει 15.4 με 16.9 kw/100χλμ ,έστω 16

Επίσης ΔΕΗ και 10 λεπτά κιλοβατώρα δεν παίζει . Ελιν νυχτερινό βγαίνει 0,1129536€/kw (με>2000 κιλοβατωρες το τετράμηνο, 1200 Μ.Ο Ελλάδας + 960 το αμάξι με 50χλμ την ημέρα )

Αρα μόνο σε νυχτερινό είσαι 1,8€/100χλμ στην καλύτερη των περιπτώσεων .

Αλλιώς πέφτει κλάμα σε ΔΕΗ χωρίς νυχτερινό από το ,νταξ , 1€ / 100 χλμ καίνε ....

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

13 λεπτά πριν, LongTom είπε

Α) Η κοινωνική ευθύνη είναι πολλά περισσότερα από τα ηλεκτρικά οχήματα. Είναι εμφανέστατη στην καθημερινότητα, από την συμπεριφορά έως το πως γίνεται η αποκομιδή των σκουπιδιών.

Β) Οι υποδομές για ηλεκτρικά οχήματα μόλις αρχίζουν να κάνουν την εμφάνιση τους σε σοβαρούς αριθμούς, καμία σχέση με την Νορβηγία. Ιδίως οι ταχυφορτιστές είναι γενικά σχετικά σπάνιοι.

Γ) Η Σουηδία είναι πολύ μεγαλύτερη και κυρίως πολύ αραιοκατοικημένη χώρα με βάθος. Δεν μπορεί να συγκριθεί το μέγεθος μιας επένδυσης με το Νορβηγικό μοντέλο που ουσιαστικά είναι ένας "δρόμος" βορά-νότου. Πρέπει να πέσει πολύ χρήμα για το ηλεκτρικό δίκτυο εκτός πόλεων ώστε να φτάσει τα κλασσικά πρατήρια.

Δ) Η Σουηδία είχε και έχει εθνική αυτοβιομηχανία. Μια βιομηχανία που μέχρι πρόσφατα δεν έβγαζε ηλεκτρικά οχήματα. Με ότι αυτό σημαίνει προς τις επενδύσεις και επιχορηγήσεις. 

Ε) Κατά μέσο όρο ο Σουηδός είναι πιο φτωχός από τον Νορβηγό και ως εκ τούτου πρέπει να κρατήσει (το κυρίως Σουηδικό) του αμάξι περισσότερο. 

Βέβαια όταν θέλεις να δεις το δάκτυλο αντί για το φεγγάρι, δεν έχουν ιδιαίτερη σημασία τα επιχειρήματα. 
Αυτά από εμένα.

Συνεχίζεις τις ότι να ναι απαντήσεις σε ότι ρωτάω.

Α) Η κοινωνική ευθύνη σαφώς και είναι πολλά περισσότερα από τα ηλεκτρικά οχήματα, μόνο που το θέμα μας εδώ είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δεν είναι το πως γίνεται η αποκομιδή των σκουπιδιών.

Β) Η ουσία είναι το γιατί δεν υπήρχαν μέχρι τώρα υποδομές, και η απάντηση είναι επειδή δεν τις επιδοτεί το κράτος όπως γίνεται στην Νορβηγία. Μόνο το Όσλο ξοδεύει κάθε χρόνο 1,5m ευρώ για νέους φορτιστές και 0,5m ευρώ για τη λειτουργία αυτών που ήδη υπάρχουν. Και όλα αυτά στη Νορβηγία που οι φόροι που πληρώνουν τα θερμικά αυτοκίνητα είναι από τους υψηλότερους στην Ευρώπη... Αλλά όχι, για σένα η απαλλαγή από κάθε φόρο που έχει να κάνει με το αυτοκίνητο και η δωρεάν χρήση λίγη σημασία έχουν, επιμένεις ότι οι Νορβηγοί τα προτιμούν κυρίως επειδή έχουν "οικολογική αίσθηση" και κοινωνική ευθύνη...

Τα υπόλοιπα "αστεία" επιχειρήματα τα αφήνω ασχολίαστα.

Αυτά από εμένα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Ok βγάλαμε "κομπιουτεράκια", υπολογίσαμε κόστος κτλ..

Κανείς δεν έχει αναφέρει "εμπειρία χρήσης" ενός ηλεκτρικού vs πετρελαίου vs βενζίνης.

Για πείτε κάτι παραπάνω εσείς που έχετε εμπειρία?

Ειδικά πως συμπεριφέρονται σε εθνική κοντά στην τελική τους(130-150χλμ)?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, @topos είπε

Ok βγάλαμε "κομπιουτεράκια", υπολογίσαμε κόστος κτλ..

Κανείς δεν έχει αναφέρει "εμπειρία χρήσης" ενός ηλεκτρικού vs πετρελαίου vs βενζίνης.

Για πείτε κάτι παραπάνω εσείς που έχετε εμπειρία?

Ειδικά πως συμπεριφέρονται σε εθνική κοντά στην τελική τους(130-150χλμ)?

Πώς να συμπεριφέρεται; Μια χαρά θα είναι... Να ξέρεις δε ότι στα ηλεκτρικά η τελική είναι ηλεκτρονικά περιοριζόμενη όχι επειδή δεν έχουν επαρκή ισχύ, αλλά για να προστατεύσουν την μπαταρία από την υπερθέρμανση λόγω πολύωρης χρήσης σε πλήρη ισχύ. Όσο εξελίσσονται οι μπαταρίες και εφαρμόζονται ενεργά συστήματα ψύξης, αυτό θα μειώνεται.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, mechpanos είπε

Πώς να συμπεριφέρεται; Μια χαρά θα είναι... Να ξέρεις δε ότι στα ηλεκτρικά η τελική είναι ηλεκτρονικά περιοριζόμενη όχι επειδή δεν έχουν επαρκή ισχύ, αλλά για να προστατεύσουν την μπαταρία από την υπερθέρμανση λόγω πολύωρης χρήσης σε πλήρη ισχύ. Όσο εξελίσσονται οι μπαταρίες και εφαρμόζονται ενεργά συστήματα ψύξης, αυτό θα μειώνεται.

Κάνεις λάθος, το πρόβλημα δεν είναι η προστασία από την υπερθέρμανση (σε πολλά μοντέλα έχει λυθεί αυτό με την ψύξη της μπαταρίας), το πρόβλημα  είναι ότι στις υψηλές ταχύτητες η μπαταρία αδειάζει για πλάκα, μειώνεται κατά πολύ η ήδη περιορισμένη αυτονομία.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, Joshua21 είπε

Κάνεις λάθος, το πρόβλημα δεν είναι η προστασία από την υπερθέρμανση (σε πολλά μοντέλα έχει λυθεί αυτό με την ψύξη της μπαταρίας), το πρόβλημα  είναι ότι στις υψηλές ταχύτητες η μπαταρία αδειάζει για πλάκα, μειώνεται κατά πολύ η ήδη περιορισμένη αυτονομία.

Λίγα είναι τα μοντέλα με επαρκή ψύξη της μπαταρίας, και αυτά είναι τα τελευταία! Ισχύει και αυτό που λες, βέβαια!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
6 λεπτά πριν, mechpanos είπε

Λίγα είναι τα μοντέλα με επαρκή ψύξη της μπαταρίας, και αυτά είναι τα τελευταία! Ισχύει και αυτό που λες, βέβαια!

Έστω πως είναι λίγα, ξέρεις κάποιο από αυτά χωρίς ηλεκτρονικό περιορισμό τελικής ταχύτητας στο αστείο όριο των 150km/h? (μη μου πεις tesla)

Άσε που σε αυτά η ψύξη της μπαταρίας καταναλώνει ακόμα περισσότερο ρεύμα, με αποτέλεσμα να μειώνεται ακόμα περισσότερο η αυτονομία.

Επεξ/σία από Joshua21
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 λεπτά πριν, Joshua21 είπε

Έστω πως είναι λίγα, ξέρεις κάποιο από αυτά χωρίς ηλεκτρονικό περιορισμό τελικής ταχύτητας στο αστείο όριο των 150km/h? (μη μου πεις tesla)

Άσε που σε αυτά η ψύξη της μπαταρίας καταναλώνει ακόμα περισσότερο ρεύμα, με αποτέλεσμα να μειώνεται ακόμα περισσότερο η αυτονομία.

Λες για αστείο όριο. Σε ποιον δρόμο ακριβώς θα πας με 200;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, CaMp3on είπε

Λες για αστείο όριο. Σε ποιον δρόμο ακριβώς θα πας με 200;

Όχι δεν κατάλαβες, αστείο όριο σε σχέση με την ιπποδύναμη του κινητήρα, ακόμα και τα 1000άρια θερμικά με 80 ίππους παραπάνω τελική έχουν.

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Joshua21 είπε

Έστω πως είναι λίγα, ξέρεις κάποιο από αυτά χωρίς ηλεκτρονικό περιορισμό τελικής ταχύτητας στο αστείο όριο των 150km/h? (μη μου πεις tesla)

Άσε που σε αυτά η ψύξη της μπαταρίας καταναλώνει ακόμα περισσότερο ρεύμα, με αποτέλεσμα να μειώνεται ακόμα περισσότερο η αυτονομία.

Δεν με απασχολεί προς το παρόν, διότι στην Πατρών - Πύργου 150 είναι πάρα πολλά...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, mechpanos είπε

Δεν με απασχολεί προς το παρόν, διότι στην Πατρών - Πύργου 150 είναι πάρα πολλά...

Α, τώρα δεν σε απασχολεί? Μάλιστα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Joshua21 είπε

Α, τώρα δεν σε απασχολεί? Μάλιστα.

Δεν σε καταλαβαίνω, τι ακριβώς κάνουμε εδώ; Κόντρα ποιος την έχει μεγαλύτερη (την γνώμη, γνώση, κλπ);;; Δεν ακολουθώ. Έτσι κι αλλιώς, παρακολουθώ την ηλεκτροκίνηση ως την τεχνολογία του μέλλοντος, ούτε fanboy κάποιας εταιρείας ή της ίδιας της τεχνολογίας είμαι, ούτε στο payroll κάποιας εταιρείας ηλεκτροκίνησης ή συμβατικής. Ως μηχανολόγος οφείλω να παρακολουθώ και το κάνω από το 2000, όχι τώρα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, mechpanos είπε

Δεν με απασχολεί προς το παρόν, διότι στην Πατρών - Πύργου 150 είναι πάρα πολλά...

Για την Πατρών-Πύργου συγκεκριμένα, ακόμα και τα 50 είναι πολλά.

Επεξ/σία από agnostos13
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, mechpanos είπε

Δεν σε καταλαβαίνω, τι ακριβώς κάνουμε εδώ; Κόντρα ποιος την έχει μεγαλύτερη (την γνώμη, γνώση, κλπ);;; Δεν ακολουθώ. Έτσι κι αλλιώς, παρακολουθώ την ηλεκτροκίνηση ως την τεχνολογία του μέλλοντος, ούτε fanboy κάποιας εταιρείας ή της ίδιας της τεχνολογίας είμαι, ούτε στο payroll κάποιας εταιρείας ηλεκτροκίνησης ή συμβατικής. Ως μηχανολόγος οφείλω να παρακολουθώ και το κάνω από το 2000, όχι τώρα.

Αυτό που κάνουμε εδώ είναι αυτό που δεν έχεις διάθεση να κάνεις εσύ, συζήτηση λέγεται.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...