Προς το περιεχόμενο

Αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου για μετακίνηση 100χλμ ημηρεσίως


zeys13

Προτεινόμενες αναρτήσεις

10 ώρες πριν, korakios είπε

 

Με το ΦΑ εννοείς φακό , ή τραγουδάμε σε νότα ΦΑ ?

Γιατι ΦΑ δεν έχει αν διαβάσουμε την «εκφώνηση» ....

συνεχιζεις να ψειριζεις τη μαϊμου, δεν πειραζει, δειχνει αυτο που δειχνει..... υγραεριο εννοουσα, μπερδευτικα με το Φυσικο Αέριο απο τις αγγελίες σπιτιων που κοιταζα

over&out

  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 255
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

18 ώρες πριν, gbras είπε

Το πετρελαιο ειναι βρωμικο καυσιμο, οτι πιο βρωμικο υπαρχει. Ακομα και τελευταιας γενιας να παρεις βαλε το σε ενα κλειστο χωρο και θα διαπιστωσεις τι μποχα βαζει. Αλλα οκ αυτο ειναι το λιγοτερο. Οταν θα παλιωσει το αυτοκινητο θα θελει γερο service που σημαινει ακριβο. Εκτος και αν εχεις κοντα σου καλο βενζιναδικο το γερο service θα το χρειαστεις πολυ νωριτερα. Περιττο να σου πω οτι ο μονος λογος που κυκλοφορουν τοσα πολλα diesel ακομα στο δρομο ειναι επειδη τα ΚΤΕΟ απλα δεν κανουν την δουλεια τους. Επισης απο οτι καταλαβα δεν θα κινεισαι σε ανοιχτο δρομο, το diesel χρειαζεται μια φορα το μηνα να το τρεξεις τουλαχιστον στα 120Km για 10 λεπτα να " ξεμπουκωσει" , προκειται να το κανεις αυτο? Και τελος το να επενδυεις σημερα το 2020 σε πετρελαιο οταν ολος ο κοσμος τα αποσυρει ειναι αν μη τι αλλο κακη επιλογη. Παρε υγραεριο και ασε τα υπολοιπα.

Πως τεκμαίρεται ακριβώς ο ισχυρισμός οτί "όλος ο κόσμος τα αποσύρει";

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 ώρες πριν, korakios είπε

Αυτό τώρα πως βγαίνει αναλυτικά ?

 

Η απόσταση μεταξύ των δύο πόλεων είναι 531 χλμ., και το ταξίδι διήρκεσε περίπου 9 ώρες, κάτι που σημαίνει ότι η μέση ωριαία ταχύτητα ήταν μόλις 56 χλμ/ώρα. Το 44% της διαδρομής έγινε σε αυτοκινητόδρομο και 56% σε επαρχιακούς δρόμους.

η μέση κατανάλωση ήταν 10,9kw , οπότε με 0,1 η kw βγαίνει 1,09 ευρώ στα 100 χλμ.

η μέση αναμενόμενη είναι 17kw , οπότε 1,7 ευρώ στα 100 χλμ

αλλά σε eco mode , παίζει να κατέβεις και κάτω από τα 10 kw , εξού και η απάντηση μου.

η κατανάλωση πέφτει από 2 εως 4 kw χωρίς κλιματισμό ( αρκετές μέρες στην Ελλάδα δεν χρειάζεται κλιματισμός )

έχεις άνετα 200 χλμ χωρίς άγχος και φόρτιση, έχεις 400 χλμ κουτσά στραβά, και περνάς τα 500 που σαν απόσταση για καθε μέρα είναι χαζομάρα , όποτε σταματάς φορτίζεις σε απλή μπρίζα με 30 χλμ ανά ώρα , και ο ταχυφορτιστής των 50,100,150kw προσφέρει αρκετά χλμ με ένα διάλλειμα 10-20-30 λεπτών.

με τα peugeot , επειδή έχει ανακοινωθεί κάθε αντιπροσωπεία και ταχυφορτιστής, κουτσά στραβά πας σε όλη την Ελλάδα. αυτό που δεν γνωρίζω είναι αν θα είναι δωρεάν για κάποιο χρονικό διάστημα , ακούγεται για 2 χρόνια ή εώς τέλος του 2023.

για αυτοκίνητα που κάνουν ημερησίως 100-200-300 χλμ , πχ φορτώσεις εκφορτώσεις , βοήθεια στο σπίτι και πόσες ακόμα υπηρεσίες υπάρχουν, αξίζει και με το παραπάνω , χώρια τα ταξί που κάνουν σίγουρα πολλά χλμ.

για αυτούς που κάνουν 10.000 χλμ ετησίως βενζίνη, για αυτούς που κάνουν 25.000χλμ πετρέλαιο , για παραπάνω ηλεκτρικό αρκεί να μην είναι στα όρια της αυτονομίας.

Ο @zeys13 είναι στα όρια μεταξύ πετρελαίου και ηλεκτρισμού. Για καινούριο , ένα Golf GTD και ένα ID3 έχουν ίδιες τιμές ( από άποψη επιδόσεων ) ενώ το πιο φτηνό ξεκινάει 7-8000 ευρώ πιο κάτω. Αν τα έκανε κάθε μέρα τα 100 , θα ήταν 36500 χλμ το χρόνο. επειδή όμως είναι εκπαιδευτικός , μιλάμε για 200 μέρες πάνω κάτω, άρα 20.000 χλμ. Όταν κάνεις τα μαθηματικά , το μτχ πετρέλαιο στα 16.000 ευρώ φαίνεται πιο συμφέρουσα λύση. Για καινούριο , ηλεκτρικό. Πάντως σε μία 10ετία είναι 200.000 χλμ Η μπάλα είναι στα πόδια του @zeys13

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
45 λεπτά πριν, SchinasN είπε

Η απόσταση μεταξύ των δύο πόλεων είναι 531 χλμ., και το ταξίδι διήρκεσε περίπου 9 ώρες, κάτι που σημαίνει ότι η μέση ωριαία ταχύτητα ήταν μόλις 56 χλμ/ώρα. Το 44% της διαδρομής έγινε σε αυτοκινητόδρομο και 56% σε επαρχιακούς δρόμους.

η μέση κατανάλωση ήταν 10,9kw , οπότε με 0,1 η kw βγαίνει 1,09 ευρώ στα 100 χλμ.

η μέση αναμενόμενη είναι 17kw , οπότε 1,7 ευρώ στα 100 χλμ

αλλά σε eco mode , παίζει να κατέβεις και κάτω από τα 10 kw , εξού και η απάντηση μου.

η κατανάλωση πέφτει από 2 εως 4 kw χωρίς κλιματισμό ( αρκετές μέρες στην Ελλάδα δεν χρειάζεται κλιματισμός )

έχεις άνετα 200 χλμ χωρίς άγχος και φόρτιση, έχεις 400 χλμ κουτσά στραβά, και περνάς τα 500 που σαν απόσταση για καθε μέρα είναι χαζομάρα , όποτε σταματάς φορτίζεις σε απλή μπρίζα με 30 χλμ ανά ώρα , και ο ταχυφορτιστής των 50,100,150kw προσφέρει αρκετά χλμ με ένα διάλλειμα 10-20-30 λεπτών.

με τα peugeot , επειδή έχει ανακοινωθεί κάθε αντιπροσωπεία και ταχυφορτιστής, κουτσά στραβά πας σε όλη την Ελλάδα. αυτό που δεν γνωρίζω είναι αν θα είναι δωρεάν για κάποιο χρονικό διάστημα , ακούγεται για 2 χρόνια ή εώς τέλος του 2023.

για αυτοκίνητα που κάνουν ημερησίως 100-200-300 χλμ , πχ φορτώσεις εκφορτώσεις , βοήθεια στο σπίτι και πόσες ακόμα υπηρεσίες υπάρχουν, αξίζει και με το παραπάνω , χώρια τα ταξί που κάνουν σίγουρα πολλά χλμ.

για αυτούς που κάνουν 10.000 χλμ ετησίως βενζίνη, για αυτούς που κάνουν 25.000χλμ πετρέλαιο , για παραπάνω ηλεκτρικό αρκεί να μην είναι στα όρια της αυτονομίας.

Ο @zeys13 είναι στα όρια μεταξύ πετρελαίου και ηλεκτρισμού. Για καινούριο , ένα Golf GTD και ένα ID3 έχουν ίδιες τιμές ( από άποψη επιδόσεων ) ενώ το πιο φτηνό ξεκινάει 7-8000 ευρώ πιο κάτω. Αν τα έκανε κάθε μέρα τα 100 , θα ήταν 36500 χλμ το χρόνο. επειδή όμως είναι εκπαιδευτικός , μιλάμε για 200 μέρες πάνω κάτω, άρα 20.000 χλμ. Όταν κάνεις τα μαθηματικά , το μτχ πετρέλαιο στα 16.000 ευρώ φαίνεται πιο συμφέρουσα λύση. Για καινούριο , ηλεκτρικό. Πάντως σε μία 10ετία είναι 200.000 χλμ Η μπάλα είναι στα πόδια του @zeys13

Μήπως το σωστό είναι να συνυπολογίζουμε κλιματισμό (και θέρμανση το χειμώνα) και να μην τα εξαιρούμε από τους υπολογισμούς της αυτονομίας;

Επεξ/σία από agnostos13
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, agnostos13 είπε

Μήπως το σωστό είναι να συνυπολογίζουμε κλιματισμό (και θέρμανση το χειμώνα) και να μην τα εξαιρούμε από τους υπολογισμούς της αυτονομίας;

εγώ τα παρέθεσα όλα , ο καθένας κάνει τα μαθηματικά του. Για την θέρμανση δεν ξέρω τι κατανάλωση έχει , αλλά όπως στα εσωτερικής καύσης είναι άλλο κύκλωμα και δεν έχει να κάνει με τον κινητήρα όπως ο κλιματισμός, θεωρώ πως μάλλον έχει μικρότερη επίδραση. Εγώ αυτή την στιγμή κυκλοφορώ με ανοιχτό παράθυρο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

25 λεπτά πριν, SchinasN είπε

Για την θέρμανση δεν ξέρω τι κατανάλωση έχει , αλλά όπως στα εσωτερικής καύσης είναι άλλο κύκλωμα και δεν έχει να κάνει με τον κινητήρα όπως ο κλιματισμός, θεωρώ πως μάλλον έχει μικρότερη επίδραση.

Η θέρμανση στα εσωτ. καύσης είναι "δωρεάν" και δέν επιβαρύνει την κατανάλωση. Είναι οι θερμικές απωλειες που έτσι κι αλλιώς θα αποβάλλονταν στο περιβάλλον.

Τα ηλεκτρικά έχουν αντλία θερμότητας με ενοποιημένο σύστημα ψύξης/θερμανσης για μπαταρία, μοτέρ, inverter και επιβάτες. Καταναλώνουν ενέργεια και στην ψύξη και στη θέρμανση.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

23 λεπτά πριν, Fubar.gr είπε

Η θέρμανση στα εσωτ. καύσης είναι "δωρεάν" και δέν επιβαρύνει την κατανάλωση. Είναι οι θερμικές απωλειες που έτσι κι αλλιώς θα αποβάλλονταν στο περιβάλλον.

Τα ηλεκτρικά έχουν αντλία θερμότητας με ενοποιημένο σύστημα ψύξης/θερμανσης για μπαταρία, μοτέρ, inverter και επιβάτες. Καταναλώνουν ενέργεια και στην ψύξη και στη θέρμανση.

"Δωρεάν" όπως το είπες , εγώ είπα ότι είναι άλλο κύκλωμα από τον κλιματισμό, δεν ήξερα τι γίνεται με την θέρμανση στα ηλεκτρικά, αφού είναι έτσι όπως τα λες , θέρμανση/ψύξη επιβαρύνει την κατανάλωση , εγώ είπα ότι στην Ελλάδα υπάρχουν μέρες που δεν χρειάζεται κλιματισμός. Περιμένω να δω σε συνθήκες 0-15χλμ με σταμάτημα 30-90 δευτερολέπτων και ανοιχτό κλιματισμό τι απίδια βγάζει. Οι μέχρι τώρα μετρήσεις δείχνουν ότι βγάζει πολλά χλμ σε αυτές τις συνθήκες , κοντά στο WLTP. Περιμένω να δω σε στυλ έλληνα , που πατάει τέρμα το γκάζι για να πατήσει τέρμα το φρένο στο επόμενο φανάρι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

 

Στις 14/9/2020 στις 2:28 ΜΜ, SchinasN είπε

εγώ τα παρέθεσα όλα , ο καθένας κάνει τα μαθηματικά του.

Κάνω και τα δικά μου :)

Από:
https://www-europe.nissan-cdn.net/content/dam/Nissan/greece/brochures/Nissan_Leaf.pdf

WLTP συνδυασμένο (μαζί με πόλης που είναι μεγαλύτερο δηλαδή) 270χλμ 

Φόρτιση με 6.6kW OBC σε 32A Wallbox από 0-100% σε 7,5 ώρες = 49.5kw/270χλμ

Αρα με φθηνό πάροχο σε νυχτερινό πχ Ελιν με 10% έκπτωση = 0,05949€/kw 

Όμως θα πάει >2000kw το τετράμηνο ,άρα ****** ΥΚΩ + 0,03€/Kw = 0,08949€/Kw + ΦΠΑ 6% = 0,0948594€/Kw επι 49,5Kw

Επομένως έχουμε 4,6955403€/270χλμ 

και καταλήγω στα 1,739089€/100χλμ .

Φυσικά δεν έλαβα υπόψιν ότι το νυχτερινό δεν διαρκεί πάντα 23 βράδυ μέχρι 07 το πρωί , το χειμώνα είναι 02 έως 08 

Επισης θεώρησα ότι σε Εθνική μια πλήρη φόρτιση θα βγάλει και καλά 270 χλμ .

Και φυσικά ότι η φόρτιση γίνεται αποκλειστικά στο σπίτι πάντα .

Επομένως , μαζί με την συνολική (νοικοκυριό) 4μηνιαία επιβάρυνση λόγω κλίμακας στο ρεύμα και δε νομίζω να φορτίζει κάποιος πάντα σε νυχτερινό θα το θεωρούσα τουλάχιστον 2€/100χλμ .

Ενα diesel σε Εθνική έστω ότι καίει 5λιτρα γιατί γουστάρουμε γκάζι ! (αν πας χαλαρά ούτε 4 δε θα καίει αλλά το ανεβάζω για να στρογγυλοποιήσω στα 2€ το Leaf)

Έστω είμαστε large και καίμε μόνο ενισχυμένη 1.2€/λίτρο . Πάμε στα 6€/100χλμ

Αρα διαφορά 4€/100χλμ, με φυσικό αέριο δεν υπολογίζω καν ....

Αν έκανα λάθος σε κάποιον υπολογισμό διορθώστε .

Το αν αξίζουν αυτά τα ευρώ εξαρτώνται καθαρά από τα πόσα χλμ το χρόνο κάνει κάποιος ....

 

****edit ξέχασα λοιπές χρεώσεις και ΕΤΜΕΑΡ άρα πάει 0,1129536€/Kw (για νυχτερινό )

 

 

 

 

Επεξ/σία από korakios
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, korakios είπε

Αν έκανα λάθος σε κάποιον υπολογισμό διορθώστε .

Στα γρήγορα βρήκα ένα:

7 λεπτά πριν, korakios είπε

Φόρτιση με 6.6kW OBC σε 32A Wallbox από 0-100% σε 7,5 ώρες = 49.5kw/270χλμ

Το 49,5KWh για μια φόρτιση δεν ισχύει, η μπαταρία που έχει το συγκεκριμένο έχει ονομαστική χωρητικότητα 40KWh, από αυτές μόνο οι 36 είναι usable. Προφανώς και τα 6.6KW του συγκεκριμένου φορτιστή είναι ονομαστικά, άσε που η ταχύτητα φόρτισης πάντα είναι πολύ μικρότερη όταν το ποσοστό φόρτισης είναι κοντά στο 0 και στο 100%.

Καλύτερα κάνε τις πράξεις σου με τα νούμερα από το παρακάτω site που θεωρούνται από όλους πολύ κοντά στην πραγματικότητα:

https://ev-database.org/car/1106/Nissan-Leaf

Μέση κατανάλωση 164 Wh/km ή 1,64 KWh/100Km, με τιμή κιλοβατώρας χονδρικά 0,10€ βγαίνει 1,64€/100km.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
6 λεπτά πριν, Joshua21 είπε

Το 49,5KWh για μια φόρτιση δεν ισχύει,

Λέγεται απώλεια .
Είναι ακριβώς όπως τα τροφοδοτικά του υπολογιστή για παράδειγμα που είναι 1000 watt αλλά αποδίδουν το 80% και θεωρούνται καλά .

Ο ταχυφορτιστης που έχει φαντάσου είναι ακόμα χειρότερος αποδοτικά (λογικο είναι)

20-80% 60λεπτα με 50KW !

Επεξ/σία από korakios
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
8 λεπτά πριν, korakios είπε

Λέγεται απώλεια .
Είναι ακριβώς όπως τα τροφοδοτικά του υπολογιστή για παράδειγμα που είναι 1000 watt αλλά αποδίδουν το 80% και θεωρούνται καλά .

Ο ταχυφορτιστης που έχει φαντάσου είναι ακόμα χειρότερος αποδοτικά (λογικο είναι)

20-80% 60λεπτα με 50KW !

Η απώλειες με χαμηλές ταχύτητες φόρτισης (2,2 - 6,6 KW) είναι μηδαμινές, μόνο στους ταχυφορτιστές είναι μεγάλες. Που και πάλι δεν είναι τόσο μεγάλες όσο νομίζεις, τα 50KW είναι ονομαστικά, στην πράξη το μέγιστο που μπορούν να δώσουν σε leaf είναι 48KW, και αυτό όχι για όλη τη διάρκεια των 60 λεπτών.

Επίσης οι απώλειες λόγω αποδοτικότητας δεν έχουν σχέση με τη φόρτιση, και είναι υπολογισμένες στην κατανάλωση των 164 Wh/km.

Επεξ/σία από Joshua21
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, Joshua21 είπε

Η απώλειες με χαμηλές ταχύτητες φόρτισης (2,2 - 6,6 KW) είναι μηδαμινές, μόνο στους ταχυφορτιστές είναι μεγάλες. Που και πάλι δεν είναι τόσο μεγάλες όσο νομίζεις, τα 50KW είναι ονομαστικά, στην πράξη το μέγιστο που μπορούν να δώσουν σε leaf είναι 48KW, και αυτό όχι για όλη τη διάρκεια των 60 λεπτών.

Διαφωνώ , φιλικά πάντα , μπορείς να ρωτήσεις κάποιον γνωστό σου ηλεκτρολόγο :)

 

Αλλά θα διαβάζοντας τα χαρακτηριστικά 

16 λεπτά πριν, Joshua21 είπε

Μέση κατανάλωση 164 Wh/km ή 1,64 KWh/100Km, με τιμή κιλοβατώρας χονδρικά 0,10€ βγαίνει 1,64€/100km.

τα οποία δεν είναι αυτά φυσικά μιας και επιτέλους ήρθε το WLPT 

206W/100χλμ , χοντρικά είσαι 2€ συν ....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
22 λεπτά πριν, korakios είπε

Διαφωνώ , φιλικά πάντα , μπορείς να ρωτήσεις κάποιον γνωστό σου ηλεκτρολόγο :)

Αλλά θα διαβάζοντας τα χαρακτηριστικά 

τα οποία δεν είναι αυτά φυσικά μιας και επιτέλους ήρθε το WLPT 

206W/100χλμ , χοντρικά είσαι 2€ συν ....

Το "άντε ρώτα καναν ηλεκτρολόγο" είναι υπεκφυγή, φιλικά πάντα :)

Επίσης εμένα προσωπικά τα νούμερα WLPT με μπερδεύουν λίγο, ενώ στην κατανάλωση δίνει μόνο ένα νούμερο (206w/km), στην αυτονομία έχει δύο διαφορετικά νούμερα, 270 για συνδυασμένο κύκλο και 389 για κύκλο πόλης (δλδ κατανάλωση 170 και 92w/km), τελικά τα 206w αφορούν κατανάλωση σε ποιες ακριβώς συνθήκες?

Επεξ/σία από Joshua21
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 ώρες πριν, agnostos13 είπε

Πως τεκμαίρεται ακριβώς ο ισχυρισμός οτί "όλος ο κόσμος τα αποσύρει";

Από πουθενά. απλά είναι το Hype που εχει πεισεις τους παντες.

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

26 λεπτά πριν, Joshua21 είπε

Το "άντε ρώτα καναν ηλεκτρολόγο" είναι υπεκφυγή, φιλικά πάντα :)

Δεν είναι υπεκφυγή , ένας ηλεκτρολόγος μπορεί και να σου απαντήσει αλλά και εσυ θα λάβεις πιο σοβαρά τη γνώμη του από τον «τυχαίο insomniac» !

26 λεπτά πριν, Joshua21 είπε

Επίσης εμένα προσωπικά τα νούμερα WLPT με μπερδεύουν λίγο, ενώ στην κατανάλωση δίνει μόνο ένα νούμερο (206w/km), στην αυτονομία έχει δύο διαφορετικά νούμερα, 270 για συνδυασμένο κύκλο και 389 για κύκλο πόλης (δλδ κατανάλωση 170 και 92w/km), τελικά τα 206w αφορούν κατανάλωση σε ποιες ακριβώς συνθήκες?

Στο WLPT υπολογίζουν πραγματικές συνθήκες όπου γίνεται και ανάκτηση ενέργειας

Στην πόλη δηλαδή θα καίει 

4,6955403€/389χλμ ή

1.21€/100χλμ 

Βρήκα και ένα άρθρο 

https://traction.gr/erevna-adac-eos-25-revma-klevoun-oi-fortistes-ilektrikon/

Φυσικά δεν «κλέβουν» ,απώλειες είναι . Και τα AC δεν αποδίδουν όλο το ρεύμα που καίνε (αν δε σου αρέσει το παράδειγμα με τα τροφοδοτικά)

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...