Προς το περιεχόμενο

Αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου για μετακίνηση 100χλμ ημηρεσίως


zeys13

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Μόλις τώρα, korakios είπε

Δεν είναι υπεκφυγή , ένας ηλεκτρολόγος μπορεί και να σου απαντήσει αλλά και εσυ θα λάβεις πιο σοβαρά τη γνώμη του από τον «τυχαίο insomniac» !

Οι γνώμες δεν μου λένε τίποτα από όποιον και να προέρχονται, τα επιχειρήματα μου λένε. Σαν αυτά που ΔΕΝ έκανες τον κόπο να παραθέσεις.

2 λεπτά πριν, korakios είπε

Στο WLPT υπολογίζουν πραγματικές συνθήκες όπου γίνεται και ανάκτηση ενέργειας

Στην πόλη δηλαδή θα καίει 

4,6955403€/389χλμ ή

1.21€/100χλμ 

Το πρόβλημα είναι πως το 4,6955403€ που χρησιμοποιείς ως βάση είναι αυθαίρετο, δεν ξέρω πως προέκυψε. Το 4,9 που έγραψες πριν σου προέκυψε με δεδομένο ότι το wallbox με τα ονομαστικά 6,6KW δίνει ακριβώς 6,6KW για 7,5 ώρες που διαρκεί η φόρτιση από το 0 στο 100%, κάτι που σίγουρα ΔΕΝ ισχύει. Και αυτό - όπως εξήγησα και πριν - για δύο λόγους, επειδή δεν μπορεί στην πράξη να δώσει το ονομαστικό νούμερο, και επειδή στην αρχή και στο τέλος της φόρτισης ο ρυθμός είναι χαμηλότερος.

13 λεπτά πριν, korakios είπε

Βρήκα και ένα άρθρο 

https://traction.gr/erevna-adac-eos-25-revma-klevoun-oi-fortistes-ilektrikon/

Φυσικά δεν «κλέβουν» ,απώλειες είναι . Και τα AC δεν αποδίδουν όλο το ρεύμα που καίνε (αν δε σου αρέσει το παράδειγμα με τα τροφοδοτικά)

 Το οποίο σε περίπτωση που δεν το κατάλαβες επιβεβαιώνει αυτά που έγραψα εγώ, το ότι οι απώλειες στους ταχυφορτιστές είναι μεγάλες. Σύμφωνα με το άρθρο συγκεκριμένα για το leaf χάνεται το 16,8% φορτίζοντας στα 22KW και ακόμα περισσότερο στα 50KW, ενώ στο απλό οικιακό wallbox των 6,6KW ή ακόμα καλύτερα στην απλή σούκο των 2,2KW που χρησιμοποιούν όλοι οι απώλειες είναι ελάχιστες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 255
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Καλά μη σκάσεις κιόλας .....
2€/100χλμ τιμή τελική με ΦΠΑ ! (Μικτή όχι σε Εθνική κιόλας !)

Για  μόνο 10000€ παραπάνω , κερδίζεις λιγότερο από 4€/100

Κάνοντας έστω 20000χλμ/χρόνο , κέρδος 800€ το χρόνο , βάλε και κάνα 200αρι τέλη-service 1000€ το χρόνο (να το στρογγυλέψουμε) και στη 10ετία μάνι μάνι την έκανες την απόσβεση ! Και η μπαταρία φαντάζομαι  θα έχει χάσει μόνο κάνα 10% σε 10χρονια και 200000χλμ αφού είναι μύθος ότι πέφτει και τότε κλάιν με ένα 2χιλιαρο στη χειρότερη θα παίρνεις καινούργια ....

Μα τι συζητάμε ώρες ώρες , πλάκα είχε .....

Επεξ/σία από korakios
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

1)  Τέτοια τιμή στην κιλοβατώρα που λέτε που μπορούμε να την βρούμε , ψάχνω όλους τους παρόχους

2) Σε πραγματικές ελληνικές συνθήκες  δεν παίζει με τίποτε αυτή η αυτονομία , 2 ζευγάρια-γνωστοί πήγαν με ηλεκτρικό από Αθήνα σε Αράχωβα (χειμώνα με θέρμανση) και δεν μπόρεσαν να ανέβουν στο χιονοδρομικό παρόλο που ήταν 100% φορτισμένο και ο κατασκευαστής μιλούσε για 400χλμ αυτονομία. Παρόλο που έφτασαν μεσημέρι αναγκάστηκαν και το άφησαν όλο το απόγευμα (και το βράδυ) να φορτίζει γιατί δεν υπήρχε ταχυφορτιστής και χρειαζόταν 7-8 ώρες. Ετσι χάθηκε η μέρα τους γιατί στηρίχθηκαν στην θεωρία και στα χαρτιά και ανέβηκαν την επόμενη ημέρα πάνω ενώ την πρώτη μέρα βολόδερναν με τα πόδια.

 

Αυτά που λένε είναι σε ιδανικές συνθήκες , λίγο βάρος , χωρίς κλιματισμό , χωρίς ανηφόρες κτλ

Επεξ/σία από jgeorgiou
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 λεπτά πριν, jgeorgiou είπε

1)  Τέτοια τιμή στην κιλοβατώρα που λέτε που μπορούμε να την βρούμε , ψάχνω όλους τους παρόχους

2) Σε πραγματικές ελληνικές συνθήκες  δεν παίζει με τίποτε αυτή η αυτονομία , 2 φίλοι ζευγάρια πήγαν με ηλεκτρικό από Αθήνα σε Αράχωβα (χειμώνα με θέρμανση) και δεν μπόρεσαν να ανέβουν στο χιονοδρομικό παρόλο που ήταν 100% φορτισμένο και ο κατασκευαστής μιλούσε για 400χλμ αυτονομία. Παρόλο που έφτασαν μεσημέρι αναγκάστηκαν και το άφησαν όλο το απόγευμα (και το βράδυ) να φορτίζει γιατί δεν υπήρχε ταχυφορτιστής και χρειαζόταν 7-8 ώρες. Ετσι χάθηκε η μέρα τους γιατί στηρίχθηκαν στην θεωρία και στα χαρτιά.

Αυτά που λένε είναι σε ιδανικές συνθήκες , λίγο βάρος , χωρίς κλιματισμό , χωρίς ανηφόρες κτλ

1) Στους περισσότερους εναλλακτικούς παρόχους η χρέωση νύχτας βγαίνει κάτω από 10 λεπτά την KWh μια και τη νύχτα ΔΕΝ χρεώνεται σύστημα μεταφοράς και δίκτυο διανομής, να ένα παράδειγμα:

 https://www.watt-volt.gr/electricity/home-products/home-energy-programs/home-liberty-max/

Οι πρώτες 1600 KWh κοστίζουν 0,08297€ έκαστη, και μαζί με το ΦΠΑ 0,937561€.

Οι επόμενες είναι λίγο ακριβότερες αλλά δεν νομίζω να ενδιαφέρουν κανέναν, εκτός αν ήδη έχει τεράστια κατανάλωση νύχτας.

Επίσης υπάρχουν κιάλλοι πιο φτηνοί πάροχοι, απλά ένα παράδειγμα έφερα.

2) Τι να σου πω, και εγώ αν στηριζόμουν στα 800χλμ+ αυτονομία που δίνει ο κατασκευαστής για το θερμικό μου το ίδιο θα πάθω...

Πάντως έχε υπόψιν ότι οι ανηφόρες επηρεάζουν σημαντικά την κατανάλωση μόνο στα θερμικά, γιατί τα ηλεκτρικά αμέσως μετά στην κατηφόρα με την ανάκτηση ενέργειας φορτίζουν τις μπαταρίες αντί να τρώνε τακάκια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 λεπτά πριν, Joshua21 είπε

1) Στους περισσότερους εναλλακτικούς παρόχους η χρέωση νύχτας βγαίνει κάτω από 10 λεπτά την KWh μια και τη νύχτα ΔΕΝ χρεώνεται σύστημα μεταφοράς και δίκτυο διανομής, να ένα παράδειγμα:

 https://www.watt-volt.gr/electricity/home-products/home-energy-programs/home-liberty-max/

Οι πρώτες 1600 KWh κοστίζουν 0,08297€ έκαστη, και μαζί με το ΦΠΑ 0,937561€.

Οι επόμενες είναι λίγο ακριβότερες αλλά δεν νομίζω να ενδιαφέρουν κανέναν, εκτός αν ήδη έχει τεράστια κατανάλωση νύχτας.

Επίσης υπάρχουν κιάλλοι πιο φτηνοί πάροχοι, απλά ένα παράδειγμα έφερα.

2) Τι να σου πω, και εγώ αν στηριζόμουν στα 800χλμ+ αυτονομία που δίνει ο κατασκευαστής για το θερμικό μου το ίδιο θα πάθω...

Πάντως έχε υπόψιν ότι οι ανηφόρες επηρεάζουν σημαντικά την κατανάλωση μόνο στα θερμικά, γιατί τα ηλεκτρικά αμέσως μετά στην κατηφόρα με την ανάκτηση ενέργειας φορτίζουν τις μπαταρίες αντί να τρώνε τακάκια.

1) εκτός από δίκτυο μεταφοράς και δίκτυο διανομής υπάρχουν 5-6 ακόμη επιβαρύνσεις αν διαβάσεις αναλυτικό λογαριασμό

2) Οταν φορτίζεις καθημερινά το αυτοκίνητο σου ποιος σου είπε ότι δεν θα ξεπερνάς τις 1600kWH σε ένα νοικοκυριο?

3) Αλλο που αν το κάνουμε μαζικά θα τινάξουμε το σύστημα στον αέρα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@korakios το είπα ότι για να συμφέρει το ηλεκτρικό , θα πρέπει να κάνεις πολλά χλμ. Όμως αν θες καινούριο , το Golf GTD και το ID3 με την μικρή χωρητικότητα έχουν παρόμοια τιμή και παρόμοιες επιδόσεις. Εκεί μάλιστα , we have a winner !

Η μπαταρία του Leaf στα 40kw θεωρώ ότι είναι οριακά μικρή , αν θες να κινηθείς στα 250 χλμ, κάτω από 200χλμ είναι μια χαρά. Στο δικό μου κείμενο προτείνω το ID3 με την μικρή χωρητικότητα όταν με το καλό γίνει διαθέσιμη , προς το παρόν μπορεί να πάει και το 2022 ( μεγάλη καθυστέρηση  ) επίσης peugeot και opel έχουν λίγο μεγαλύτερη μπαταρία. το Leaf με τα 60kw είναι αποδεκτό.

έχω την εντύπωση πως το όριο των 2000kw ιφίσταται μόνο στη ΔΕΗ , σε άλλη κουβέντα πήρα διαβεβαίωση ότι στις άλλες εταιρίες δεν υπάρχει , οπότε θεώρησα ότι τα 0,10 λεπτά η kw ισχύει όλη μέρα και όλη νύχτα. Εαν κάνω λάθος , ζητάω συγνώμη και πολύ ευχαρίστως να δεχτώ την σωστή πληροφορία

Επειδή η τεχνολογία της μπαταρίας δεν επιτρέπει γρήγορη φόρτιση στα άκρα , από 0-15% και από 85 εώς 100% ( ανάλογα και τον κατασκευαστή αλλάζουν τα νούμερα ) πέφτει πολύ ο ρυθμός , χάνεις σημαντική ποσότητα στη ταχυφόρτιση από τα 85% και μετά , άρα για ενδιάμεση φόρτιση δεν αξίζει να φορτίσεις μέχρι το 100% και μειώνεται η αυτονομία, και δεν θες να φτάσεις κάτω από το 10% , οπότε είναι και αυτός ένας παράγοντας. το ID3 έχει 3 χωρητικότητες , οπότε αν κάποιος θεωρεί ότι χρειάζεται μεγαλύτερη αυτονομία , το κόστος αγοράς ανεβαίνει.

τέλος είναι πόσο χαιδεύεις το γκάζι, άμα το πατάς πάει 10 λίτρα /100 χλμ , άμα κάνεις cruise πάει 5 λίτρα ( βενζίνη ) στο πετρέλαιο έχει χαμηλότερες καταναλώσεις , αλλά θέλει να κάνεις χλμ ώστε να μην μπουκώνει το dpf και είναι καλύτερο στον ανοιχτό δρόμο, όχι εντός πόλεως. Εντός πόλεως είναι το hybrid , αλλά εκεί το ηλεκτρικό είναι winner.

@jgeorgiou κακός υπολογισμός και μιλάς για κάποιο από τα SUV που έχουν να κουνήσουν πολλά κιλά. Ναι το συζητούν αυτό το θέμα στα SUV είναι αλήθεια ότι δεν τα καταφέρνουν σε ταξίδια, γιατί είναι εύκολο να παρασυρθείς και αντί για 100χλμ , πας με 120 εως την τελική τους. πχ το EQC έχει WLTP 413 χλμ , αλλά στην εθνική είναι 270 χλμ. Δεν ισχύει για όλα τα αυτοκίνητα , τα  SUV έχουν θέμα γιατί είναι τεράστια.

@korakios έχω βάλει και video στην προηγούμενη απάντηση , απλά είναι cruise τύπου όπου βλέπεις ότι το WLTP μπορεί να ξεπεραστεί. Εννοείται ότι άμα το πας τάπα , θα κάψει και 25kw ( δεν ξέρω μέγιστη κατανάλωση , μπορεί τα 25kw να είναι πολλά για το ID3 ή το Leaf ). Αλλά αυτό θα το κάνεις ότι όχημα και αν έχεις, και στη βενζίνη θα κάψεις και 13 λίτρα με ένα 1.4αρι και στο πετρέλαιο θα φλερτάρεις με τα 9 λίτρα.

από ένα site , βγάζει κάποια νούμερα για το Leaf 40kw

είναι άσχημα για highway

Real Range between 155 - 325 km

 

City - Cold Weather 215 km
Highway - Cold Weather 155 km
Combined - Cold Weather 185 km
City - Mild Weather 325 km
Highway - Mild Weather 200 km

Combined - Mild Weather

250 km

 

 

και για το 48kw ID3

 

Real Range Estimation between 190 - 405 km

City - Cold Weather * 265 km
Highway - Cold Weather * 190 km
Combined - Cold Weather * 230 km
City - Mild Weather * 405 km
Highway - Mild Weather * 250 km
Combined - Mild Weather * 315 km
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
20 λεπτά πριν, jgeorgiou είπε

1) εκτός από δίκτυο μεταφοράς και δίκτυο διανομής υπάρχουν 5-6 ακόμη επιβαρύνσεις αν διαβάσεις αναλυτικό λογαριασμό

2) Οταν φορτίζεις καθημερινά το αυτοκίνητο σου ποιος σου είπε ότι δεν θα ξεπερνάς τις 1600kWH σε ένα νοικοκυριο?

3) Αλλο που αν το κάνουμε μαζικά θα τινάξουμε το σύστημα στον αέρα

1) Επειδή τις έχω δει ξέρω πως είναι μόνο 3, λοιπές χρεώσεις (0,0007€/KWh), ΕΤΜΕΑΡ (0,17€/ΚWh), και ΥΚΩ (0,00690€/KWh), τις έχω συμπεριλάβει όλες. Εσύ μπήκες στον κόπο να λογαριάσεις, ή απλά με το μάτι σου φάνηκαν λίγα αυτά που υπολόγισα εγώ?

2) Τα απλά μαθηματικά, ένα αυτοκίνητο στην Ελλάδα κάνει κατά μέσο όρο 15.000χλμ το έτος ή 5.000χλμ το τετράμηνο, τα οποία με 164Wh/km βγαίνουν 820KWh. Ή πες πες πως θα κάνει 20.000χλμ το χρόνο, άρα κάπου 1.100KWh το τετράμηνο. Υπόψιν η κατανάλωση ημέρας και νύχτας υπολογίζονται ξεχωριστά, δεν προστίθονται.

3) Δεν πρόκειται να το κάνουμε μαζικά, δεν πρόκειται να αποκτήσουμε όλοι μαζί αύριο το πρωί από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, άντε το πολύ πολύ μέχρι το τέλος του 2021 να προστεθούν άλλα 1500 ηλεκτρικά, και αυτά με σπρώξιμο (επιδοτήσεις). Σε 10 χρόνια που - ίσως και να - υπάρχει σοβαρό ποσοστό ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα φαντάζομαι ο ΔΕΔΔΗΕ θα έχει αναβαθμιστεί.

image.png.afe70531acddaec85514e8b14cbd3e23.png

Επεξ/σία από Joshua21
  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

19 λεπτά πριν, jgeorgiou είπε

 

2) Οταν φορτίζεις καθημερινά το αυτοκίνητο σου ποιος σου είπε ότι δεν θα ξεπερνάς τις 1600kWH σε ένα νοικοκυριο?

 

φορτίζεις σπίτι και δουλειά , μοιράζεις τις kw ... ανοίγεις καινούριο ρολόι για το γκαράζ και το βάζεις ξέχωρα, λύσεις υπάρχουν

3 λεπτά πριν, Joshua21 είπε

2) Τα απλά μαθηματικά, ένα αυτοκίνητο στην Ελλάδα κάνει κατά μέσο όρο 15.000χλμ το έτος ή 5.000χλμ το τετράμηνο, τα οποία με 164Wh/km βγαίνουν 820KWh. Ή πες πες πως θα κάνει 20.000χλμ το χρόνο, άρα κάπου 1.100KWh το τετράμηνο. Υπόψιν η κατανάλωση ημέρας και νύχτας υπολογίζονται ξεχωριστά, δεν προστίθονται.

 

δεν αξίζει να πάρεις ηλεκτρικό μόνο με 15.000 χλμ το χρόνο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
6 λεπτά πριν, Joshua21 είπε

1) Επειδή τις έχω δει ξέρω πως είναι μόνο 3, λοιπές χρεώσεις (0,0007€/KWh), ΕΤΜΕΑΡ (0,17€/ΚWh), και ΥΚΩ (0,00690€/KWh), τις έχω συμπεριλάβει όλες. Εσύ μπήκες στον κόπο να λογαριάσεις, ή απλά με το μάτι σου φάνηκαν λίγα αυτά που υπολόγισα εγώ?

2) Τα απλά μαθηματικά, ένα αυτοκίνητο στην Ελλάδα κάνει κατά μέσο όρο 15.000χλμ το έτος ή 5.000χλμ το τετράμηνο, τα οποία με 164Wh/km βγαίνουν 820KWh. Ή πες πες πως θα κάνει 20.000χλμ το χρόνο, άρα κάπου 1.100KWh το τετράμηνο. Υπόψιν η κατανάλωση ημέρας και νύχτας υπολογίζονται ξεχωριστά, δεν προστίθονται.

3) Δεν πρόκειται να το κάνουμε μαζικά, δεν πρόκειται να αποκτήσουμε όλοι μαζί αύριο το πρωί από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, άντε το πολύ πολύ μέχρι το τέλος του 2021 να προστεθούν άλλα 1500 ηλεκτρικά, και αυτά με σπρώξιμο (επιδοτήσεις). Σε 10 χρόνια που - ίσως και να - υπάρχει σοβαρό ποσοστό ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα φαντάζομαι ο ΔΕΔΔΗΕ θα έχει αναβαθμιστεί.

Επειδή τα ηλεκτρικά δεν κάνουν ταξίδια , υπολόγισε τα μισά χλμ ανα έτος και φυσικά 2ο αυτοκίνητο αν χρειάζεσαι χώρους (π.χ. οικογένεια) ή/και ταξίδια. Το ηλεκτρικό λόγω των περιορισμών του (μικρή πραγματική αυτονομία , πολύωρος ανεφοδιασμός , χώρος για ανεφοδιασμό - δεν μπορείς να αμολάς καλούμπα το ρεύμα όλη νύχτα στο πεζοδρόμειο κτλ) είναι για "ειδικούς" πελάτες που είναι "συμβατοί".

Επεξ/σία από jgeorgiou
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, jgeorgiou είπε

Επειδή τα ηλεκτρικά δεν κάνουν ταξίδια , υπολόγισε τα μισά χλμ ανα έτος και φυσικά 2ο αυτοκίνητο αν χρειάζεσαι χώρους (π.χ. οικογένεια) ή/και ταξίδια.

άσχετο με τα ταξίδια , εσύ που ξέρεις ότι μέσα στην πόλη κάνουν μόνο 7500χλμ το χρόνο ; Άμα μένεις Θέρμη και πας Σίνδο για δουλειά , θες  35-40χλμ μόνο να πας.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, jgeorgiou είπε

Επειδή τα ηλεκτρικά δεν κάνουν ταξίδια , υπολόγισε τα μισά χλμ ανα έτος και φυσικά 2ο αυτοκίνητο αν χρειάζεσαι χώρους (π.χ. οικογένεια) ή/και ταξίδια.

Μια χαρά μπορούν να κάνουν και ταξίδια, ακόμα και μακρινά με το σωστό προγραμματισμό.

Πάντως η συνηθισμένη αναλογία χρήσης στην Ελλάδα κατά μέσο όρο είναι 85% πόλη και 15% ταξίδια, και όχι 50-50 όπως νομίζεις.

Και φυσικά εννοείται πως το ηλεκτρικό αυτή τη στιγμή δεν είναι για όλους, για κάποιους που κάνουν πολλά ταξίδια, που δεν έχουν εξασφαλισμένη θέση πάρκινγκ με ρεύμα κτλ σίγουρα δεν κάνει.

Όποιος ενδιαφέρεται για ηλεκτρικό ας τα βάλει κάτω να δεν αν τον συμφέρει, το τσουβάλιασμα δεν βοηθάει κανέναν.

14 λεπτά πριν, SchinasN είπε

δεν αξίζει να πάρεις ηλεκτρικό μόνο με 15.000 χλμ το χρόνο

Κάθε περίπτωση είναι διαφορετική, επίσης τώρα με τις επιδοτήσεις τα ηλεκτρικά έχουν γίνει πιο φτηνά. Άσε που δεν το βλέπουν όλοι οικονομοτεχνικά...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε καμία περίπτωση τα ηλεκτρικα αυτοκίνητα δεν απευθύνονται σε άτομα που θέλουν να κάνουν οικονομία. Για παράδειγμα τα περισσότερα ηλεκτρικα τα έχουν οι Νορβηγοί .λέτε οι Νορβηγοί να τα αγόρασαν  για οικονομία? Απλα οι Έλληνες μπερδεύονται όπως σε όλα τα θεάματα .. τα ηλεκτρικά είναι φιλικά προς το περιβάλλον και σιγά σιγά κερδίσουν έδαφος δεν είναι ότι θα κάνεις οικονομία . 

  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

22 λεπτά πριν, Cocomel είπε

Σε καμία περίπτωση τα ηλεκτρικα αυτοκίνητα δεν απευθύνονται σε άτομα που θέλουν να κάνουν οικονομία. Για παράδειγμα τα περισσότερα ηλεκτρικα τα έχουν οι Νορβηγοί .λέτε οι Νορβηγοί να τα αγόρασαν  για οικονομία? Απλα οι Έλληνες μπερδεύονται όπως σε όλα τα θεάματα .. τα ηλεκτρικά είναι φιλικά προς το περιβάλλον και σιγά σιγά κερδίσουν έδαφος δεν είναι ότι θα κάνεις οικονομία . 

Εννοείται πως οι Νορβηγοί τα αγόρασαν (και συνεχίζουν να τα αγοράζουν) για οικονομία. Στη Νορβηγία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι απαλλαγμένα από οποιοδήποτε φόρο που έχει να κάνει με το αυτοκίνητο (ούτε καν ΦΠΑ), έχουν κυριολεκτικά παντού δημόσιους φορτιστές στους οποίους φορτίζουν δωρεάν, πληρώνουν 50% λιγότερα τέλη στάθμευσης ακόμα και στα ιδιωτικά πάρκινγκ, δεν πληρώνουν διόδια τα οποία εκεί είναι πανάκριβα λόγω των υποθαλάσσιων σηράγγων.

Κάτσε τώρα εσύ και πίστευε ότι οι Νορβηγοί δεν τα προτιμούν επειδή η χρήση τους είναι εντελώς τζάμπα, αλλά επειδή είναι οικολόγοι...

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μπορεί να μπερδεύτηκες λίγο με όλες αυτές τις συζητήσεις, αλλά η γνώμη μου είναι απλή : αγοράζεις τώρα ενα φθηνό πετρέλαιο μια και το θέλεις μόνο για την δουλειά της συζύγου, το οποίον να σε πάει 5-6 χρόνια χωρίς προβλήματα και μετα αγοράζεις ενα μεταχειρισμένο ηλεκτρικό 2-3 χρόνων που θα έχουν πέσει οι τιμές αγοράς αλλά και των μπαταριών και θα υπάρχουν περισσότερα βενζινάδικα για φόρτιση.

Νομίζω σου έδωσα την χρυσή τομή όλων όσων γράφτηκαν παραπάνω.

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δυο σχόλια:

Η επιδότηση ηλεκτρικών αφορά στην τιμή προ φόρου, δηλαδή παίρνεις τη λιανική, από φορολογείς (ΦΠΑ) και υπολογίζεις εκεί το ποσοστό την επιδότησης.

Τα ηλεκτρικά καίνε πολύ σε υπεραστική κίνηση λόγω αντίστασης αέρα που δεν έχουν στην πόλη για χαμηλές ταχύτητες. Για αυτό βλέπουμε υψηλό wltp χαμηλής ταχύτητας ενώ υπεραστικά όλα ξεμένουν.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...