Προς το περιεχόμενο

Αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου για μετακίνηση 100χλμ ημηρεσίως


zeys13

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Να μην τα ξαναλέμε.

Το ντίζελ είναι το πρώτο που θα φύγει, όσο και εάν στον μέσο ΕΛ και στην Ελληνική πραγματικότητα μοιάζει ως παράνοια. 

Ευτυχώς (ή δυστυχώς για κάποιους) ήδη οι επιλογές νέων μοντέλων λιγοστεύουν επειδή ακριβώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες ξέρουν τι ισχύει και κυρίως τι έρχεται.

Θα συνεχίσουν ακόμη αρκετά ως βιομηχανικοί κινητήρες, ναυτικοί και βαρέων οχημάτων, αλλά πολύ πιο πριν θα έχουν εξαφανιστεί ως επιλογές σε Ι.Χ.

Ο ηλεκτρισμός στην ιδιωτική (και μη) αυτοκίνηση είναι το νέο δεδομένο εδώ και αρκετά χρόνια.

Απλά η χώρα μας και οι οδηγοί αυτής έχουν μείνει αρκετά πίσω στα παγκόσμια πεπραγμένα. 

3 ώρες πριν, Joshua21 είπε

Τελευταία φορά που πήγα από Αθήνα Αράχοβα δεν θυμάμαι να ήταν όλη η διαδρομή ανηφορική, μάλλον μπερδεύτηκες με κάποια άλλη διαδρομή.

Επίσης πρέπει να έχεις μπερδέψει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για τα οποία μιλάμε εδώ με τα ηλεκτροκίνητα παιδιά αυτοκινητάκια, δεν εξηγείται αλλιώς που νομίζεις ότι στην παραμικρή ανηφόρα σώνεται η μπαταρία.

Το δωρεάν κόστος χρήσης για ένα ηλεκτρικό δεν είναι απλώς σημαντικό όπως λες, μάλλον εσύ υποτιμάς το πόσο αρέσει στους Νορβηγούς να γλιτώνουν λεφτά.

Αλήθεια, πως εξηγείς ότι στο νησί Finnoy υπάρχει η μεγαλύτερη συγκέντρωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα αν όχι στο γεγονός ότι οι κάτοχοι ηλεκτρικών δεν πληρώνουν διόδια για τις σήραγγες που το ενώνουν με την υπόλοιπη χώρα?

Έγραψα καθαρά ότι οι λόγοι δεν είναι απλοί. Ούτε μόνο γιατί οι Νορβηγοί είναι τσίπιδες, ούτε γιατί μόνο θέλουν την πράσινη επανάσταση δίχως να λογαριάζουν τα λεφτά. 
Είναι φυσικά λόγος οι φοροελαφρύνσεις, αλλά πάλι μιλάμε για (πολύ) ακριβά οχήματα, δεν θα το έκαναν εάν ήταν 100% μόνο χρηματικοί οι λόγοι.

Ζω Σκανδιναβία τα τελευταία 8 χρόνια, το αίσθημα κοινωνικής ευθύνης είναι πολύ ισχυρό εδώ.  

 

 

 

 

 

 

  • Like 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • Απαντήσεις 158
  • Δημιουργία
  • Τελευταία απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλή Μηνύματα

Τρία πραγματάκια έχω να γράψω. Και πριν τα πω, να αναφέρω ότι κινούμαι περί των 150 χιλιομέτρων καθημερινά, με 2 ή 3 φορές το μήνα τα ταξίδια μου να υπερβαίνουν τα 1200χλμ.   1) Θα σύστηνα ν

Δεν θα κανεις αποσβεση  ποτε το κόστος αγορας!! μεταχειρησμενο ακομα και Fiat 500 ειναι καλυτερη και ποιο οικονομική επιλογη!!!!!!

Καινούριο πετρέλαιο! Με ~100χλμ την μέρα * 250 ημέρες = 25χιλχλμ τον χρόνο μόνο για την δουλειά. Ένα καινούριο πετρέλαιο θα έχει κατανάλωση με λίγο προσοχή κάτω από 4λ/100χλμ δηλαδή 100€ τον

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
32 λεπτά πριν, mechpanos είπε

Κάτσε ρε Κοράκιε, δηλαδή εσύ,

1. Βγάζεις άποψη μόνο όταν έχει πάρει κάτι κάποιος από το κοντινό σου περιβάλλον; Αν ήταν έτσι, εγώ δεν θα είχα πάρει ποτέ pc, δεν θα είχα βάλει ποτέ internet, δεν θα είχα βάλει ποτέ adsl... Βλέπεις τα δεδομένα, σκέφτεσαι, κρινεις, αναλύεις...τι περιμένει να το πάρει κάποιος δικός σου και να σου πει "μούφα ήταν", όλοι γαμάτο θα λένε ότι είναι πρώτον γιατί θα έχουν έτσι κι αλλιώς τον ενθουσιασμό που πήραν κάτι, δεύτερον ακόμα και παράπονα να έχουν δεν θα σου τα πουν για να μην ξεφτιλιστούν!

2. Δεν χρειάζεται ντε και καλά νυχτερινό. Καλά ακόμα ΔΕΗ είσαι εκεί έχεις μείνει;

3. Πόοοοο 10 χρόνια μετά;;;; Μου αρέσει ο γρήγορος τρόπος που παίρνεις αποφάσεις :)

Το 2ο ισχύει όμως πράγματι αν δεν έχεις χώρο είναι χοντρό πακέτο να πρέπει να βγεις έξω για να φορτίσεις. Και άντε να μην βρίσκεις, γιατί και τώρα δεν έχει φορτιστές και μετά που θα έχει, θα είναι πολλά τα αμάξια και δεν θα βρίσκεις θέση.

1. Έχεις δίκαιο , ήμουν υπερβολικός , αλλά στην τελική πόσοι είναι που έχουν 10 χρόνια ηλεκτρικό και ποστάρουν ???

2. Νυχτερινό δεν έχεις μεγάλα νταβατζιλικια (ΥΚΩ κτλ) , δεν εννοώ ΔΕΗ , εδώ σε Ελιν (νυχτερινό) βγήκε 0,0948594€/Kw και πάλι πρέπει να διορθώσω γιατί ξέχασα κάποια  έξτρα 

Edit : 0,1129536€/Kw βγαίνει (σε νυχτερινό πάντα)

3. Θα ρισκάρω και δε θα περιμένω 20ετια 😁

Επεξ/σία από korakios
  • Haha 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για οποιον ενδιαφερεται παντως να δει απο κοντα αυτοκινητα αλλα και να μιλησει με ιδιοκτητες ηλεκτρικων αυτοκινητων, αυτο Σαββατο 18.30 - 20.30 θα γινει μια συναντηση ιδιοκτητων ( και φιλων) ηλεκτρικων οχηματων, στην πλατεια Κοντζια στην Αθηνα.

  • Like 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
6 λεπτά πριν, mechpanos είπε

Κάτσε ρε Κοράκιε, δηλαδή εσύ,

1. Βγάζεις άποψη μόνο όταν έχει πάρει κάτι κάποιος από το κοντινό σου περιβάλλον; Αν ήταν έτσι, εγώ δεν θα είχα πάρει ποτέ pc, δεν θα είχα βάλει ποτέ internet, δεν θα είχα βάλει ποτέ adsl... Βλέπεις τα δεδομένα, σκέφτεσαι, κρινεις, αναλύεις...τι περιμένει να το πάρει κάποιος δικός σου και να σου πει "μούφα ήταν", όλοι γαμάτο θα λένε ότι είναι πρώτον γιατί θα έχουν έτσι κι αλλιώς τον ενθουσιασμό που πήραν κάτι, δεύτερον ακόμα και παράπονα να έχουν δεν θα σου τα πουν για να μην ξεφτιλιστούν!

2. Δεν χρειάζεται ντε και καλά νυχτερινό. Καλά ακόμα ΔΕΗ είσαι εκεί έχεις μείνει;

3. Πόοοοο 10 χρόνια μετά;;;; Μου αρέσει ο γρήγορος τρόπος που παίρνεις αποφάσεις :)

Το 2ο ισχύει όμως πράγματι αν δεν έχεις χώρο είναι χοντρό πακέτο να πρέπει να βγεις έξω για να φορτίσεις. Και άντε να μην βρίσκεις, γιατί και τώρα δεν έχει φορτιστές και μετά που θα έχει, θα είναι πολλά τα αμάξια και δεν θα βρίσκεις θέση.

Η αληθεια είναι κάπου στη μέση....

Ακόμα βρισκόμαστε σε πρώιμο στάδιο, οχι μόνο στην Ελλαδα, αλλά παγκοσμίως. Οποτε είναι λογικό να υπάρχουν αμφιβολίες και απορίες.

Αλλά και όσοι τολμηροί το επιχειρήσουν και δεν είναι φραγκατοι υπάρχει ενδεχόμενο να τους μείνει η "επένδυση" 30.000€, στην καλύτερη, στα χέρια. Ειδικά αν προορίζεται για κύριο και μοναδικό όχημα.

Διακυβεβονται πολλά περισσότερα από ενα pc....

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
2 ώρες πριν, n4sleep είπε

Απορώ που ενώ όλες οι εταιρείες αποσύρουν τα diesel, που ενώ υπάρχει ξεκάθαρο σχέδιο για να ΠΑΜΕ στην ηλεκτροκίνηση, που η χώρα έχει δεσμευθεί να μειώσει τους ρύπους εώς το 2030, πολλοί προτείνουν ακόμα πετρέλαιο. Καταρχάς όταν το ηελκτρικό γίνει τρόπος ζωής (πχ σε 10 χρόναι το ΠΟΛΥ) καταλαβαίνετε ότι τα diesel θα έχουν μηδενικό κόστος μεταπώλησης. 

Αν φορτίζεις σπίτι σου, χωρίς ταχυφορτιστές η ζωή της μπαταρίας θα είναι μεγαλύτερη. Επίσης τα ηλεκτρικά ΔΕΝ ειναι καινούρια τεχνολογία. Σε ηλεκτροκινητήρες η γνώση είναι ΑΠΕΙΡΗ. Υπάρχουν παντού. Από τη στιγμή που και οι μπαταρίες είναι υδρόψυκτες, το βασικό τμήμα του οχήματος (Η ΚΑΡΔΙΑ=μηχανή) είναι πλήρως αξιόπιστη. Οι εγκέφαλοι κλπ, ισχύει ότι σε όλα τα σύγχρονα αμάξια. Βάλε τι θα γλυτώσεις από σερβις. Μπουζί,ιμάντες, αντλίες καυσίμου, φίλτρα καυσίμου, μπεκ,  δισκόφρενα , λάδια τα ΞΕΧΝΑΣ..

Επίσης καλό είναι να δει κάποιος και τα συστήματα που έχουν όλα τα ηλεκτρικά πάνω = αυτόματα φρεναρίσματα, αυτόματος πιλότος που ακολουθεί λωρίδες και στρίβει το τιμόνι, και πολλά άλλα συστήματα ασφαλείας. 

Επίσης δείτε λίγο τις επιδόσεις του LEAF ή του ID3 και συγκρινετε λίγο με ένα diesel. Άλλο 7,9-8,4 δευτερόλεπτα για 0-100 και άλλο 11,6. Τις εποχές τις καλές αν θυμάστε, για μία τέτοια διαφορά πληρώναμε μισό αμάξι παραπάνω για να πάρουμε την έκδοση GT, vts, sport με το μεγάλο μοτερ. Τώρα περνάει στο ντουκου.

Το θέμα δεν είναι στην κατανάλωση όταν οι φόροι στους ρύπους στο μέλλον θα είναι δυσβάσταχτοι  με την εφαρμογή από την ΕΕ της οδηγίας για μηδενικούς ρύπους . Αυτό οι περισσότεροι δεν θέλουν ούτε να το σκεφτούν. Και σύντομα θα δούμε κάποια "καθαρά" να γίνουν ακάθαρτα με την εφαρμογή του WLTP. Πετρέλαιο καινούργιο είναι λάθος  γιατί θα απαξιωθεί ταχύτατα μεταχειρισμένο ναι αν κάνες πολλά χιλιόμετρα  κα ρεφάρεις γρήγορα το κόστος της αγοράς του και δεν σου σπάσουν τίποτα μπεκ που θέλουν ενάμιση χιλιάρικο για αλλαγή. Όταν αγοράζει καινούργιο με προοπτική δεκαετίας το πρώτο που κοιτάς είναι οι ρύποι και κάτι με πάνω από 100 γραμμάρια δεν θα έχει αξία μελλοντικά. Ήδη οτι κυκλοφορεί απο το 2010 και μετά εχει τέλη βάση ρύπων που ανεβαίνουν διαρκώς ήδη τα "καθαρά" πήγαν από τα 100 στα 90 γραμμάρια:

https://www.tovima.gr/2019/10/31/finance/teli-kykloforias-ti-provlepei-to-neo-synstima-pou-erxetai-to-2021/

https://www.insider.gr/epiheiriseis/aytokinito/102596/erhontai-astronomika-prostima-gia-polles-aytokinitobiomihanies

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
10 λεπτά πριν, LongTom είπε

Έγραψα καθαρά ότι οι λόγοι δεν είναι απλοί. Ούτε μόνο γιατί οι Νορβηγοί είναι τσίπιδες, ούτε γιατί μόνο θέλουν την πράσινη επανάσταση δίχως να λογαριάζουν τα λεφτά. 
Είναι φυσικά λόγος οι φοροελαφρύνσεις, αλλά πάλι μιλάμε για (πολύ) ακριβά οχήματα, δεν θα το έκαναν εάν ήταν 100% μόνο χρηματικοί οι λόγοι.

Ζω Σκανδιναβία τα τελευταία 8 χρόνια, το αίσθημα κοινωνικής ευθύνης είναι πολύ ισχυρό εδώ.  

Υπεκφυγές...

Πάμε άλλη μία, Σκανδιναβία είναι και η Νορβηγία αλλά και η Σουηδία, συνεπώς πως εξηγείς ότι το 2019 τα BEV είχαν μερίδιο αγοράς στην Νορβηγία 48,5% ενώ στην Σουηδία το ίδιο διάστημα μόλις 5,5%? Που πήγε το "αίσθημα κοινωνικής ευθύνης " των Σουηδών?  Ή μήπως το τζάμπα παίζει μεγαλύτερο ρόλο από όσο νομίζεις?

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
1 ώρα πριν, gbras είπε

Οχι δεν θα χρειαστει μπαταριες. Πρεπει να μαθετε επιτελους οτι εδω και καποια χρονια οι μπαταριες δεν αχρηστευονται ουτε σε 10 ουτε σε 20 χρονια. Πεφτει η χωρητικοτητα τους 10% - 20% και αυτο ειναι ολο.

1) Τότε γιατί οι κατασκευαστές δίνουν μικρή εγγύηση στην μπαταρία?

2) Οι ιόντων λιθίου στα κινητά μας γιατί αρχίζουν και "κατηφορίζουν" νωρίτερα?

Κανένας κατασκευαστής δεν τολμάει να πει ότι θα κρατήσει ο χρήστης την μπαταρία του 20 χρόνια. Οσον αφορά τα 10 χρόνια συμφωνώ , μετά τα 10 χρόνια θα χρειαστεί.

  • Like 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
7 λεπτά πριν, jgeorgiou είπε

1) Τότε γιατί οι κατασκευαστές δίνουν μικρή εγγύηση στην μπαταρία?

2) Οι ιόντων λιθίου στα κινητά μας γιατί αρχίζουν και "κατηφορίζουν" νωρίτερα?

Κανένας κατασκευαστής δεν τολμάει να πει ότι θα κρατήσει ο χρήστης την μπαταρία του 20 χρόνια. Οσον αφορά τα 10 χρόνια συμφωνώ , μετά τα 10 χρόνια θα χρειαστεί.

Γιατι οι μπαταρίες στα κινητά φορτίζονται καθημερινά απο πολύ χαμηλό ποσοστό στο 100%

Επίσης δεν έχουν καμία θερμική προστασία.

Στον αντίποδα τα αυτοκίνητα δεν φορτίζουν 0-100% κάθε μέρα αλλα ούτε υπόκεινται σε μεγάλα θερμοκρασιακά εύρη μιας και υπάρχει σύστημα ψύξης/θέρμανσης τους.

Τέλος πχ η Τέσλα προτείνει να φορτίζεις στο 80% ωστε να μην καταπονείς χωρίς λόγο την μπαταρία σου. Στα κινητά επίσης φορτίζοντας μέχρι το 80%, θεωρητικά 5πλασιάζεις τις φορτίσεις της και κατ' επέκταση τη ζωή της.

 

Είναι κατανοητό οτι τα ηλεκτρικά στην παρούσα φάση δεν ειναι για όλους. Ομως πρέπει να γινει επίσης κατανοητό οτι ξεφύγαμε απο το early adoption και είμαστε στη φάση επέκτασης τους.

  • Like 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 8/9/2020 στις 12:14 ΜΜ, zeys13 είπε

Καλημέρα στους συνφορουμίτες,

θέλω τις γνώμες σας για το αν είναι σωστή μια τέτοια σκέψη. Η καθημερινή διαδρομή στην εργασία της συζύγου (εκπαιδευτικός), είναι περίπου στα 70-80 χλμ ημερησίως. Τα έξοδα μετακίνησης είναι περίπου 150 ευρώ το μήνα, το υπάρχον αυτοκίνητο είναι υγραέριο, και λόγω αρκετών χιλιομέτρων σκεφτόμαστε την αλλαγή του, έχουμε καταλήξει βασικά σε μεταχειρισμένο πετρέλαιο, αλλά κάτι οι διαφημίσεις, + το πρόγραμμα κινούμε ηλεκτρικά, με έκανε να δω μήπως συμφέρει μια τέτοια αγορά.

Να προσθέσω ότι το αυτοκίνητο θέλουμε να είναι τουλάχιστον μικρομεσαίο ( Nissan leaf πχ ), + ότι θα κάνει και κάποια χιλιόμετρα παραπάνω, ας πούμε ότι μπορεί να φτάνει και τα 150 μάξιμουμ. Το κόστος κίνησης ενός τέτοιου αυτοκινήτου είναι 2,5 – 3 ευρώ 100χλμ. Να αναφέρω ότι στο σπίτι υπάρχει και net-mering φωτοβολταικά, αλλά αυτό ας μην επηρεάσει την κουβέντα.

Ότι  γλυτώνεις από τα καύσιμα τα βάζεις στη δόση δανείου, 100 € το μήνα χοντρικά.

Τα εμφανή μειονεκτήματα μια τέτοιας λύσης, είναι ότι κάθε βράδυ χρειάζεται φόρτιση, δεν μπορείς να κάνεις ταξίδια, και το πόσο θα αντέξουν οι μπαταρίες, καθώς και το κόστος τους.

Προφανώς θα υπάρχουν και άλλα που δεν μπορώ να σκεφτώ.

Η διαδρομή είναι Ναύπλιο-Κόρινθος, η λύση του φυσικού αερίου δεν υπάρχει.

Παρακαλώ θα ήθελα τις γνώμες σας.

(Δεν ξέρω πως λειτουργούν οι ταχυφορτιστές που μπορείς να εγκαταστήσεις σπίτι, και τι καταναλώσεις έχουν, αν γνωρίζει κάποιος να μας πει θα ήταν πολύ χρήσιμο. Δυστυχώς έχω μονοφασικό δίκτυο.)

 

Τρία πραγματάκια έχω να γράψω. Και πριν τα πω, να αναφέρω ότι κινούμαι περί των 150 χιλιομέτρων καθημερινά, με 2 ή 3 φορές το μήνα τα ταξίδια μου να υπερβαίνουν τα 1200χλμ.

 

1) Θα σύστηνα να μείνεις μακριά από Υβριδικά, αν ποτέ πέρασαν από τις σκέψεις σου.

Είχα ένα υβριδικό και αυτόματο Yaris. Παρά το γεγονός ότι στα χαρτιά είχε 36lt ντεπόζιτο αμόλυβδης, γέμιζε πάντα στα 28 (με άδεια και τη ρεζέρβα). Άνετο και σχετικά οικονομικό στην πόλη, με το που ξεπερνούσες τα 80χλ/ώρα έκαιγε σαν να μην υπάρχει αύριο. Το γέμιζα με περίπου €41, και μου έβγαζε από 620χλμ (εντός πόλης), έως 400χλμ (εκτός πόλης). Ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί έως περίπου 30-45χλμ/ώρα, μόνο με ελαφρύ γκάζι, και μόνο για περίπου 2,2χλμ - δε βρήκα ιδιαίτερο νόημα στο είδος τεχνολογίας που είχα στα χέρια μου. Πάμε στο γιατί:

 

2) Πετρέλαιο.

Έχω ένα Passat TDI 1.6 Highline '14, με 69lt ντεπόζιτο. Μου βγάζει σταθερά από 1000 έως 1250χλμ, και το κοντέρ δείχνει πάντα 140+. 

850χλμ σταθερά μου έβγαζε ένα Corsa 1.3 DTE 95PS '18, με 36lt ντεπόζιτο.

900χλμ μου έβγαζε μια (πιο βαριά από το Corsa) BMW 116d '13, με 42lt ντεπόζιτο.

και περίπου 900χλμ μια Mercedes A160 '19, με 43lt ντεπόζιτο.

Σε γενικές γραμμές αν κρατάς το πετρέλαιο σε χαμηλές στροφές, είναι πολύ οικονομικό. Υπάρχει μεγάλη διαφορά στην κατανάλωση αν επιταχύνεις από 1η σε 5η/6η φέρνοντας την κάθε ταχύτητα στο όριο, vs ντελικάτα. Sweet spot μεταξύ απόδοσης κατανάλωσης για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο πετρελαίου, ο 1600cc κινητήρας. Αντίστοιχη BMW 118d έβγαζε ~720χλμ με 42lt ντεπόζιτο.

 

3) Ηλεκτρικό.

Με παράδειγμα ένα Volkswagen ID.3, μπαταρίες χωρητικότητας 48kWh, και Standard Charging Rate τα 7.2kW AC (Fast Charging Rate 50kW DC), έχεις μια τυπική κατανάλωση ~170Wh/km. Και ναι, χρειάζεσαι τριφασική παροχή.

Μια πλήρης φόρτιση, θα σου κοστίσει από περίπου 10 έως 15 ευρώ, με στόχο τα περίπου 270-300χλμ.

***Για να απαντήσω σε ένα σχόλιο πιο κάτω που τοποθετεί τη φόρτιση μιας ~58kW μπαταρίας στα €5,8 με τιμολόγιο ΔΕΗ, σημειώνω ότι η τιμή της kWh ανεξαρτήτου εταιρείας δε συμπεριλαμβάνει ΦΠΑ, και παράλληλα υπάρχουν ρυθμιζόμενες και άλλες ποσοστιαίες χρεώσεις. Όσο μεγαλύτερη κατανάλωση και κατ' επέκταση ο λογαριασμός, τόσο μεγαλύτερες κάποιες έξτρα χρεώσεις, που τοποθετούν ένα γέμισμα των ~50kW στο 10ρικο για ένα άτομο που θα φορτίσει το αυτοκίνητό του περισσότερες από 4 φορές το μήνα, πολύ χοντρικά. Το ID.3 τον πρώτο μήνα φόρτισε 1 φορά και ο λογαριασμός επιβαρύνθηκε με 7 ευρώ άνω του κανονικού ορίου, και τον δεύτερο μήνα φόρτισε 6 φορές, με τον αντίστοιχο λογαριασμό να έχει επιβαρυνθεί 58 ευρώ άνω του κανονικού, μια ανοδική διαφορά των 16 ευρώ που ωφείλεται σε ποσοστιαίες χρεώσεις στο κόστους κατανάλωσης - σε παροχή με σταθερή κοστολόγηση €0.062/kWh.***

 

Άρα βρίσκεσαι κοστολογικά στα 30min - 45max ευρώ για 810-900 χιλιόμετρα, σχεδόν στα ποσά που χρειάζεσαι για τα ίδια χιλιόμετρα στις παραπάνω περιπτώσεις πετρελαίου.

 

Αν λοιπόν πάρεις υπόψιν τις ελλιπής υποδομές στην Ελληνική επικράτεια, τις δυσκολίες που αυτές θα σου επιφέρουν, και το downtime του αυτοκινήτου έως ότου να φορτίσει, δε θα έλεγα πως ζούμε σε πλαίσιο δεδομένων που υποστηρίζει την αγορά ενός πλήρως ηλεκτρικού αυτοκινήτου - τουλάχιστον όχι ακόμη.

 

 

 

 

 

Επεξ/σία από snapshot-
  • Like 7
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
26 λεπτά πριν, jgeorgiou είπε

1) Τότε γιατί οι κατασκευαστές δίνουν μικρή εγγύηση στην μπαταρία?

Πόση εγγύηση νομίζεις ότι δίνουν για τη μπαταρία, κανα 6μηνο? Οι περισσότεροι 8 δίνουν η οποία σχετικά είναι πολύ μεγάλη.

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
38 λεπτά πριν, jgeorgiou είπε

1) Τότε γιατί οι κατασκευαστές δίνουν μικρή εγγύηση στην μπαταρία?

Αν και σου απαντησαν , για τον ιδιο λογο που δινουν μικρη εγγυηση για το αυτοκινητο. Στα  5 χρονια δεν νομιζω να το πετας..

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
41 λεπτά πριν, jgeorgiou είπε

1) Τότε γιατί οι κατασκευαστές δίνουν μικρή εγγύηση στην μπαταρία?

2) Οι ιόντων λιθίου στα κινητά μας γιατί αρχίζουν και "κατηφορίζουν" νωρίτερα?

Κανένας κατασκευαστής δεν τολμάει να πει ότι θα κρατήσει ο χρήστης την μπαταρία του 20 χρόνια. Οσον αφορά τα 10 χρόνια συμφωνώ , μετά τα 10 χρόνια θα χρειαστεί.

Μα πρέπει τα αυτοκίνητα να είναι αναλώσιμα ωστέ να αγοράζει ο κόσμος νέο κάθε 5-10 χρόνια, όχι να τα κρατάει και να τα συντηρεί μια ζωή.

Αυτή είναι η λογική πίσω από τα euro και αυτή είναι και πίσω από τις μπαταρίες.

Αυτοκίνητα που λειτουργούν απροβλημάτιστα για 10-ετίες είναι ασύμφορα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες (πως θα πουλήσουν νέα για να επιβιώσουν;).

Επεξ/σία από agnostos13
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
18 λεπτά πριν, snapshot- είπε

Τρία πραγματάκια έχω να γράψω. Και πριν τα πω, να αναφέρω ότι κινούμαι περί των 150 χιλιομέτρων καθημερινά, με 2 ή 3 φορές το μήνα τα ταξίδια μου να υπερβαίνουν τα 1200χλμ.

1) Θα σύστηνα να μείνεις μακριά από Υβριδικά, αν ποτέ πέρασαν από τις σκέψεις σου.

Είχα ένα υβριδικό και αυτόματο Yaris. Παρά το γεγονός ότι στα χαρτιά είχε 36lt ντεπόζιτο αμόλυβδης, γέμιζε πάντα στα 28 (με άδεια και τη ρεζέρβα). Άνετο και σχετικά οικονομικό στην πόλη, με το που ξεπερνούσες τα 80χλ/ώρα έκαιγε σαν να μην υπάρχει αύριο. Το γέμιζα με περίπου €41, και μου έβγαζε από 620χλμ (εντός πόλης), έως 400χλμ (εκτός πόλης). Ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί έως περίπου 30-45χλμ/ώρα, μόνο με ελαφρύ γκάζι, και μόνο για περίπου 2,2χλμ - δε βρήκα ιδιαίτερο νόημα στο είδος τεχνολογίας που είχα στα χέρια μου. Πάμε στο γιατί:

2) Πετρέλαιο.

Έχω ένα Passat TDI 1.6 Highline '14, με 69lt ντεπόζιτο. Μου βγάζει σταθερά από 1000 έως 1250χλμ, και το κοντέρ δείχνει πάντα 140+. 

850χλμ σταθερά μου έβγαζε ένα Corsa 1.3 DTE 95PS, με 36lt ντεπόζιτο.

900χλμ σταθερά μου έβγαζε μια (πιο βαριά) από το Corsa BMW 116d του 2013, με 42lt ντεπόζιτο.

και περίπου 900χλμ μου έβγαζε και μια Mercedes A160, με 43lt ντεπόζιτο.

Σε γενικές γραμμές αν κρατάς το πετρέλαιο σε χαμηλές στροφές, είναι πολύ οικονομικό. Υπάρχει μεγάλη διαφορά στην κατανάλωση αν επιταχύνεις από 1η σε 5η/6η φέρνοντας την κάθε ταχύτητα στο όριο, vs ντελικάτα. Sweet spot μεταξύ απόδοσης κατανάλωσης για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο πετρελαίου, ο 1600cc κινητήρας. Αντίστοιχη BMW 118d έβγαζε ~720χλμ με 42lt ντεπόζιτο.

3) Ηλεκτρικό.

Με παράδειγμα ένα Volkswagen ID.3, μπαταρίες χωρητικότητας 48kWh, και Standard Charging Rate τα 7.2kW AC (Fast Charging Rate 50kW DC), έχεις μια τυπική κατανάλωση ~170Wh/km. Και ναι, χρειάζεσαι τριφασική παροχή.

Μια πλήρης φόρτιση, θα σου κοστίσει από περίπου 10 έως 15 ευρώ, με στόχο τα περίπου 270-300χλμ. 

Άρα βρίσκεσαι κοστολογικά στα max 45 ευρώ για 810-900 χιλιόμετρα, το ίδιο σχεδόν ποσό που χρειάζεσαι για τα ίδια χιλιόμετρα στις παραπάνω περιπτώσεις πετρελαίου.

Αν λοιπόν πάρεις υπόψιν τις ελλιπής υποδομές στην Ελληνική επικράτεια, τις δυσκολίες που αυτές θα σου επιφέρουν, και το downtime του αυτοκινήτου έως ότου να φορτίσει, δε θα έλεγα πως ζούμε σε πλαίσιο δεδομένων που υποστηρίζει την αγορά ενός πλήρως ηλεκτρικού αυτοκινήτου - τουλάχιστον όχι ακόμη.

Ή θα έχεις βαρύ πόδι ή ελαφρύ.

Αν έβγαζες αυτές τις καταναλώσεις με diesel, στο ηλεκτρικό θα πας στα 10-14kWh/100km. 

Ενδεικτικά εγώ με smart 0.8 cdi 54ps έβγαζα με 33λιτρα 550-650χλμ σε επαρχιακούς δρόμους με λίγο πόλη. 

Πλήρης φόρτισης της μπαταρίας 58kWh υπολόγίζεις 5,8ευρώ με τιμολόγιο ΔΕΗ, αλλιώς πέφτεις και άλλο.

Άρα τα νούμερα που λές απέχουν πολύ. Άρα το ηλεκτρικό είναι στα 10-12€ ανά 800χλμ το πολύ. Δηλαδή το 1/4 του ντίζελ που αναφέρεις.

 

  • Like 3
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
20 λεπτά πριν, agnostos13 είπε

Μα πρέπει τα αυτοκίνητα να είναι αναλώσιμα ωστέ να αγοράζει ο κόσμος νέο κάθε 5-10 χρόνια, όχι να τα κρατάει και να τα συντηρεί μια ζωή.

Αυτή είναι η λογική πίσω από τα euro και αυτή είναι και πίσω από τις μπαταρίες.

Αυτοκίνητα που λειτουργούν απροβλημάτιστα για 10-ετίες είναι ασύμφορα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες (πως θα πουλήσουν νέα για να επιβιώσουν;).

Με το συμπαθειο αυτη ειναι δικη σου λογικη

Και η πραγματικοτικοτητα εχει ξεπερασει τετοιες υποθεσεις

https://www.theverge.com/2020/5/14/21258650/tesla-million-mile-battery-catl-china-kilowatt-hour-cost-range-improvement

Επισης να εχετε υποψην σαν οτι οι μπαταριες θα χρησιμοποιηθουν και σε αεροσκαφη οταν φτασει σε ικανοποιητικο επιπεδο η ενεργιακη πυκνοτητα τους. Η χρησιμοτητα τους ειναι παντου. Παραγωγη ενεργειας, αυτοκινητα, πλοια, αεροπλανα, ( ρομποτ)... Οτι ηταν το πετρελαιο για τον 20o αιωνα θα ειναι η μπαταριες για τον 21ο

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
15 λεπτά πριν, gbras είπε

Με το συμπαθειο αυτη ειναι δικη σου λογικη

Και η πραγματικοτικοτητα εχει ξεπερασει τετοιες υποθεσεις

https://www.theverge.com/2020/5/14/21258650/tesla-million-mile-battery-catl-china-kilowatt-hour-cost-range-improvement

Επισης να εχετε υποψην σαν οτι οι μπαταριες θα χρησιμοποιηθουν και σε αεροσκαφη οταν φτασει σε ικανοποιητικο επιπεδο η ενεργιακη πυκνοτητα τους. Η χρησιμοτητα τους ειναι παντου. Παραγωγη ενεργειας, αυτοκινητα, πλοια, αεροπλανα, ( ρομποτ)... Οτι ηταν το πετρελαιο για τον 20o αιωνα θα ειναι η μπαταριες για τον 21ο

Ίσως και η δική μου λογική να είναι λάθος και οι αυτοκινητοβιομηχανίες να ψάχνουν πως θα βάλουν πιο εύκολα λουκέτο.

Βέβαια οι αριθμοί δεν λένε ποτέ ψέματα!

Άσε που τώρα με την προώθηση του leasing δεν θα σε συμφέρει να αγοράσεις αμάξι (στο εξωτερικό ήδη ισχύει), μόνο να νοικιάσεις...

ΥΓ. Σημειωτέον τεχνολογία στις μπαταρίες αναπτύσεται με πάρα πολύ αργούς ρυθμούς, μακάρι με τις επενδύσεις του Musk να επιταχύνει και να δούμε σύντομα φως.

 

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...

Με την περιήγησή σας στο insomnia.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies που ενισχύουν σημαντικά την εμπειρία χρήσης.