Προς το περιεχόμενο

Συμφέρει το leasing για ιδιώτη;


fragma

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Στους υπολογισμούς σας μέχρι τώρα δεν έχετε βάλει τους τόκους κεφαλαίου στην περίπτωση αγοράς, για τους οποίους διαφημίζονται επιτόκια 6%-8% αλλά προσεγγίζουν το 9% συνήθως – άρα σε μία αρχική τιμή 20000, έχεις άλλα 2000 για τους τόκους.  Πάμε στο πραγματικό σενάριο σύγκρισης που έκανα (μαζί με λογιστή) στο θέμα του kamiq, με τιμές τέλους Μαίου και αντίστοιχη προσφορά της leaseplan:

  1. Leasing: kamiq 1.6TDI DSG Ambition+μεταλικο χρώμα+20.000χλμ το χρόνο+μεικτή με απαλλαγή 300 ευρω και αυτοκινητο αντικαταστασης+service+τελη κυκλοφορίας+λαστιχα στο 40000χλμ. Με προκαταβολή 4500, και 48Χ279 βγαίνει κόστος χρήσης 4ετίας 4500+13392 = 17892
  1. Αγορά: αρχική 21970, με μεταλλικό και 5.9% (best case scenario) βγαίνει 23606 ή 48Χ491. Οι παροχές του leasing είναι στο ελάχιστο 3550 (χονδρικά γιατι δεν θυμάμαι λεπτομέρειες: σερβις (100+100+150+150), μικτή ασφάλεια 575Χ4, τέλη 90Χ4, λάστιχα 400), αρά κόστος κτήσης 4ετίας  3550+23606 = 27156

Ανακεφαλαιώνοντας, πληρώνω 17892 για να οδηγώ ένα αμάξι για 4 χρόνια με full κάλυψη και κανένα άγχος ή πληρώνω 27156 για έχω ιδιόκτητο το ίδιο αμάξι, με ότι ρίσκο υπάρχει για σοβαρή ζημιά (=κοστος+χωρίς αμάξι) και ρίσκο τιμής μεταπώλησης.

Αν θέλω να το συγκρίνω (δηλαδή αν σκοπεύω να αγοράσω για να πουλήσω μετά από 4 χρόνια, και όχι να το κρατήσω παραπάνω), τότε για να συμφέρει η αγορά έναντι του leasing θα πρέπει

  1. Να βρώ να το πουλήσω ΠΑΝΩ από 9264, ώστε το κόστος να είναι μικρότερο ή ίσο με του leasing. Μετά από 4ετία και 70-8000 ΚΜ, αμάξι αρχικής 22200, - 49% μείωση αξίας για 4 χρόνια σύμφωνα με ΦΕΚ του 2017 ( http://www.odigostoupoliti.eu/pososta-meiosis-timis-metaxeirismenon-epivatikon-aftokiniton/ θα πιάσει μέχρι 11300, αν δεν έχει αλλάξει η αγορά (π.χ. επιβάρυνση μεταχειρισμένων λόγω ρύπων, σημαντικές επιδοτήσεις νέων ηλεκτρικών κτλ)
  2. Να μην μου έχει κάτσει καμμιά σημαντικού κόστους ζημιά (π.χ. dsg) που θα ροκανίσει το περιθώριο κέρδους των 2000 που έχω από πάνω.

Αν θέλω να αγοράσω για να κρατήσω, τότε η σύγκριση με το leasing δεν έχει καν νόημα. 

ΥΓ έχει και κάτι λεπτομέρειες του διαβόλου, πχ οι ζημιές που αναφέρθηκαν, εννοείται οτι τις φτιάχνεις πριν παραδώσεις (παράτυπο) γιατι η leasing θα σε χρεώσει ότι θέλει εκείνη. Το κόστος επισκευής όμως το έχει και στα 2 σενάρια, άρα δεν κάνει διαφορά.

 

  • Like 8
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • Απαντήσεις 119
  • Δημιουργία
  • Τελευταία απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλή Μηνύματα

Κατ'αρχήν τα έχεις βγάλει λάθος 1500 το μήνα στο χρόνο ειναι 18.000, στα 2 χρόνια 36.000 και όχι 28.000 όπως είπες και στα 3 χρόνια 54.000 και όχι 42.000. Δευτερον, τα 4 χιλιάρικα κάθε χρόνο

Ρε μεγάλε δεν μιλάμε για το πόσο στοιχίζουν τα έξοδα συντήρησης του αυτοκινήτου (3,2 λίτρα ειναι το δικό μ κ έχω κάποια ιδέα) αλλά κατα πόσο είναι λογικό κάποιος που βγάζει μόλις 2.500 να δίνει 1.500

Δεν βρήκα για S4 αλλά για το φθηνότερο RS3 η Avis θέλει 1530€ το μήνα. Στα 4 χρόνια κατοχής βγαίνει κάτι λίγα παραπάνω από την τιμή αγοράς και έχεις γλιτώσει τα τέλη κυκλοφορίας, τα λάστιχα και τ

Δημοσιευμένες Εικόνες

Εγω οταν αναφερθηκα στον φιλο μου μιλουσα για αγορα οχι ενοικιαση. Δηλαδη δοσεις προκαταβολη στην αντιπροσωπεια + ενα μεσο υπολογισμο στο τι θα του κοστισουν ασφαλειες σερβις σημα κυκλοφοριας κλπ Η δοσεις προκαταβολη σε μια εταιρια leasing με ολα μεσα. Στο συνολο του βγηκε λιγο πανω απο 1000 ευρω πιο συμφερον με leasing plus οτι θα εχει και μεικτη και οχι απλη ασφαλεια. Μονος περιορισμος τα χιλιομετρα. 

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
17 ώρες πριν, Stathis85 είπε

Κατ'αρχήν τα έχεις βγάλει λάθος

1500 το μήνα στο χρόνο ειναι 18.000, στα 2 χρόνια 36.000 και όχι 28.000 όπως είπες και στα 3 χρόνια 54.000 και όχι 42.000.

Δευτερον, τα 4 χιλιάρικα κάθε χρόνο σαν έξοδα συντήρησης πως προκύπτουν? Αν το έπαιρνες καινουριο τα σερβις είναι στην εγγύηση για 3 χρόνια στην audi. Ελαστικά αλλάζεις κάθε 5 χρόνια κ οχι κάθε χρόνο. To S4 έχει οχι το Mercedes-AMG F1 W11. Για 20άρες ζάντες μια μέση τιμή καλών ελαστικών ειναι 700 με 800ε. Μια μικτή ασφάλεια ειναι το πολύ 300ε το εξάμηνο. Οπότε για ενα καινουριο αυτοκίνητο που θα έπαιρνε με το leasing τα έξοδα συντήρησης ειναι μόνο της ασφάλειας

Για ενα αμάξι που κάνει 85.000 (87 χιλ μαξ μαζί με κόστος συντήρησης αυτά τα 3 χρόνια) στην αντιπροσωπεία το να δώσεις 54.000 σε 3 χρόνια και μετα να το επιστρέψεις πίσω και να μη σου μείνει τίποτα εμένα μου φαίνεται τελείως ασύμφορο σαν ιδιώτης. Αλλά όπως είπα υπάρχουν πολλά θύματα στην Ελλάδα.

Αγοράζεις ένα καινούριο αυτοκίνητο. Αυτό το μοντέλο, ένα φθηνότερο, δεν ξέρω.

Στα 10 χρόνια ποια θα είναι η αξία του;

Στα 10 χρόνια πόσο θα έχεις δώσει σε λοιπά έξοδα για να έχεις ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο;

Γιατί μόλις λήξει η εγγύηση οι περισσότεροι το πηγαίνουν στο Μήτσο και κάθε τρεις και λίγο θέλει σέρβις.

Spoiler

Είναι το ίδιο πράγμα με αυτό που κάνω εγώ με τα laptop. Τα αγοράζω από προσφορά, λίγους μήνες πριν λήξει η εγγύηση το πουλάω. Μια μητρική να καεί κοστίζει όσο η επέκταση εγγύησης ή όσο όλο το laptop

 

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
20 λεπτά πριν, pp6210 είπε

Στους υπολογισμούς σας μέχρι τώρα δεν έχετε βάλει τους τόκους κεφαλαίου στην περίπτωση αγοράς, για τους οποίους διαφημίζονται επιτόκια 6%-8% αλλά προσεγγίζουν το 9% συνήθως – άρα σε μία αρχική τιμή 20000, έχεις άλλα 2000 για τους τόκους.  Πάμε στο πραγματικό σενάριο σύγκρισης που έκανα (μαζί με λογιστή) στο θέμα του kamiq, με τιμές τέλους Μαίου και αντίστοιχη προσφορά της leaseplan:

 

Έτσι. Δεν έχει νόημα η σύγκριση αγοράς αυτοκινήτου με μετρητά έναντι αγοράς με χρονομίσθωση. Εν τω μεταξύ για αγορά αυτοκινήτου των 20.000 ευρώ με 5.000 ευρώ προκαταβολή και 15.000 ευρώ δάνειο με μέσο όρο το 9% (σπάνια είναι πιο κάτω, συνήθως με χρηματοδοτήσεις balloon) οι τόκοι μαζί με εξοδα φακελου κτλ φτάνουν τα 3.000 ευρώ...

Μιας και το κοίταξες με τον λογιστή σου μήπως υπολογίσατε και τις φοροελαφρύνσεις (στη περίπτωση εταιρίας ή ατομικής επιχείρησης);

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
3 λεπτά πριν, Darthvader είπε

Έτσι. Δεν έχει νόημα η σύγκριση αγοράς αυτοκινήτου με μετρητά έναντι αγοράς με χρονομίσθωση. Εν τω μεταξύ για αγορά αυτοκινήτου των 20.000 ευρώ με 5.000 ευρώ προκαταβολή και 15.000 ευρώ δάνειο με μέσο όρο το 9% (σπάνια είναι πιο κάτω, συνήθως με χρηματοδοτήσεις balloon) οι τόκοι μαζί με εξοδα φακελου κτλ φτάνουν τα 3.000 ευρώ...

Μιας και το κοίταξες με τον λογιστή σου μήπως υπολογίσατε και τις φοροελαφρύνσεις (στη περίπτωση εταιρίας ή ατομικής επιχείρησης);

δεν έχω καμμία φοροελάφρυνση φίλε μου γιατί είμαι ιδιώτης, απλά χρησιμοποιώ σχεδόν 14 χρόνια leasing είτε εταιρικά είτε ιδιωτικά, και έχω καλομάθει στο να έχω το κεφάλι μου ήσυχο. Πάντως στις ατομικές επιχειρήσεις και ελευθερους επαγγελματίες ίσχυουν αστερίσκοι, δεν κερδίζεις όλο τον ΦΠΑ, θέλει ψάξιμο

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
53 λεπτά πριν, pp6210 είπε
  1. Να βρώ να το πουλήσω ΠΑΝΩ από 9264, ώστε το κόστος να είναι μικρότερο ή ίσο με του leasing. Μετά από 4ετία και 70-8000 ΚΜ, αμάξι αρχικής 22200, - 49% μείωση αξίας για 4 χρόνια σύμφωνα με ΦΕΚ του 2017 ( http://www.odigostoupoliti.eu/pososta-meiosis-timis-metaxeirismenon-epivatikon-aftokiniton/ θα πιάσει μέχρι 11300, αν δεν έχει αλλάξει η αγορά (π.χ. επιβάρυνση μεταχειρισμένων λόγω ρύπων, σημαντικές επιδοτήσεις νέων ηλεκτρικών κτλ)

 

1. Μπορεις να μου βρεις ενα μεταχειρισμενο max 48 μηνων με max 80.000 χλμ που πωλειται στο 50% της αρχικης αξιας; Πιστευω πως οχι, γιατι αυτο που παραθετεις δεν ειναι η εμπορικη αξια των μεταχειρισμενων αλλα η φορολογητεα αξια.

Τελος, νομιζω οταν καποιος παιρνει αυτοκινητο με δανειοδοτηση απο την εταιρεια, συχνα παιζουν προσφορες για δωρεαν service ή ασφαλεια κλπ. Οποτε αυτο πρεπει να συνυπολογιστει, αλλα οπως και να εχει ειναι μικρο το κοστος.


Και για να κανουμε ενα πραγματικο παραδειγμα ωστε να δουμε ποσο πραγματικα πιανει ενα αυτοκινητο στα 4 χρονια με λιγα χιλιομετρα.

 

  1. Leasing: mercedes a-class 160 d +20.000χλμ το χρόνο+μεικτή με απαλλαγή 300 ευρω και αυτοκινητο αντικαταστασης+service+τελη κυκλοφορίας+λαστιχα στο 40000χλμ. Με προκαταβολή 4500, και 48Χ284 βγαίνει κόστος χρήσης 4ετίας 4500+13632 = 18.132
  1. Αγορά: αρχική 21970, με μεταλλικό και 5.9% (υποθετω ιδια δανειοδοτηση) βγαίνει 23606 ή 48Χ491. Οι παροχές του leasing είναι στο ελάχιστο 3450 : σερβις (100+100+150+150, υποθετω ιδιο κοστος service), μικτή ασφάλεια 575Χ4(ακριβη μου φαινεται, αλλα το δεχομαι), τέλη 90Χ4, λάστιχα 300, αρά κόστος κτήσης 4ετίας  3450+23606 = 27.056

 

Ποσο τωρα θα πουληθει ενα τετοιο αυτοκινητο μετά απο max 48 μηνων με max 80.000 χλμ; 
Εδω με πολυ προχειρο ψαξιμο:

 

image.png.2c76c91a4039143e5e7739a597eafc95.png

 

Οποτε 27.056 - 16100 = 10.900 το κοστος αν το αγοραζες μονος σου (με δανειοδοτηση) και το πουλαγες στα 4 χρονια εναντι 18.132 αν εκανες leasing.
 

Επεξ/σία από haHa
  • Like 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
41 λεπτά πριν, haHa είπε

1. Μπορεις να μου βρεις ενα μεταχειρισμενο max 48 μηνων με max 80.000 χλμ που πωλειται στο 50% της αρχικης αξιας; Πιστευω πως οχι, γιατι αυτο που παραθετεις δεν ειναι η εμπορικη αξια των μεταχειρισμενων αλλα η φορολογητεα αξια.

Τελος, νομιζω οταν καποιος παιρνει αυτοκινητο με δανειοδοτηση απο την εταιρεια, συχνα παιζουν προσφορες για δωρεαν service ή ασφαλεια κλπ. Οποτε αυτο πρεπει να συνυπολογιστει, αλλα οπως και να εχει ειναι μικρο το κοστος.


Και για να κανουμε ενα πραγματικο παραδειγμα ωστε να δουμε ποσο πραγματικα πιανει ενα αυτοκινητο στα 4 χρονια με λιγα χιλιομετρα.

  1. Leasing: mercedes a-class 160 d +20.000χλμ το χρόνο+μεικτή με απαλλαγή 300 ευρω και αυτοκινητο αντικαταστασης+service+τελη κυκλοφορίας+λαστιχα στο 40000χλμ. Με προκαταβολή 4500, και 48Χ284 βγαίνει κόστος χρήσης 4ετίας 4500+13632 = 18.132
  1. Αγορά: αρχική 21970, με μεταλλικό και 5.9% (υποθετω ιδια δανειοδοτηση) βγαίνει 23606 ή 48Χ491. Οι παροχές του leasing είναι στο ελάχιστο 3450 : σερβις (100+100+150+150, υποθετω ιδιο κοστος service), μικτή ασφάλεια 575Χ4(ακριβη μου φαινεται, αλλα το δεχομαι), τέλη 90Χ4, λάστιχα 300, αρά κόστος κτήσης 4ετίας  3450+23606 = 27.056

Ποσο τωρα θα πουληθει ενα τετοιο αυτοκινητο μετά απο max 48 μηνων με max 80.000 χλμ; 
Εδω με πολυ προχειρο ψαξιμο:

image.png.2c76c91a4039143e5e7739a597eafc95.png

Οποτε 27.056 - 16100 = 10.900 το κοστος αν το αγοραζες μονος σου (με δανειοδοτηση) και το πουλαγες στα 4 χρονια εναντι 18.132 αν εκανες leasing.
 

Βεβαια στο car ο καθενας πουλαει οτι θελει, η μεση τιμη δεν λεει κατι. Πχ βλεπεις ενα αμαξι το πουλανε αρκετοι στα 10 χιλιαρικα και σκανε μυτη καποιοι και σου λενε 18 χιλιαρικα πχ (μονο και μονο για να κρατησουν ψηλα την τιμη μεταπωλησης - συνηθως εξυπναδες των μαντραδων βεβαια).

Οπως και να εχει αναφερεστε ολοι σε αμαξακια των 20 χιλιαδιων με ελαχιστο σημα, χωρις φορους πολυτελειας, ελαχιστες ασφαλειες, μικρα τεκμηρια, καλες μεταπωλητικες αξιες (καθοτι λιγα λιτρα) και ολα τα συνναφη. Εγω δεν αναφερθηκα σε κατι τετοιο.

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

φίλε μου haHa μένεις στο παράδειγμα και χάνεις το νόημα του συμπεράσματος με το οποίο απαντώ στο αρχικό ερώτημα: για να συμφέρει η αγορά κ πώληση στα 4 χρόνια έναντι του leasing πρέπει να...1, 2, 3, συνθήκες. Δεν υπάρχει συμφέρει ή δεν συμφέρει για όλους, υπάρχει τι χρειάζεσαι εσύ ή τι προτιμάς....

Αν εσύ ή όποιος άλλος φίλος σκοπέυει να αγοράσει+πουλήσει στην 4ετία , και θεωρεί οτι το ρίσκο ζημιάς και μεταπωλητικής αξίας πολύ μικρό, τότε τον συμφέρει να αγοράσει. Αν μάλιστα βάλεις και αυτά που λες για δωρεάν σερβις, επέκταση εργοστασικαής εγγύησης στα 4 χρόνια κτλ, εννοείται οτι συμφέρει.

Αν εγώ, θεωρώ οτι το ρίσκο ζημιάς στο dsg π.χ. και της επίτευξης μεγιστης μεταπωλητικής αξίας του skoda (όχι mercedes) είναι μεγαλύτερο, και πρoτιμώ και την καθημερινή carefree χρήση του leasing, τότε πληρώνω τα 10000 παραπάνω για να κάνω leasing και να έχει άλλος όλα τα ρίσκα.

Στο δικό μου παράδειγμα π.χ., όταν είπα στο λογιστή οτι δεν θέλω να αγχώνομαι για δόση 491 για 4 χρόνια (σε σχέση με το δελεαστικό 279) μου είπε το πολύ απλό οτι η διαφορά των 200+ ευρώ είναι η χασούρα μου από το leasing (200X48=10000) - εγώ δεν το είχα καταλάβει με την πρώτη... αλλά για τα οικονομικά μου, θεωρώ καλύτερα να πληρώσω 279 για βγαίνει ανετα ο μήνας και να οδηγάω ενα πολυ όμορφο suv (και ας είναι σαν να πληρώνω 500 στην πραγματικότητα, με την χασούρα), από το να επιλέξω να αγοράσω π.χ. ενα i10 για να μεινει η δόση στα 300... 

 

Επεξ/σία από pp6210
  • Like 2
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
18 λεπτά πριν, pp6210 είπε

φίλε μου haHa μένεις στο παράδειγμα και χάνεις το νόημα του συμπεράσματος με το οποίο απαντώ στο αρχικό ερώτημα: για να συμφέρει η αγορά κ πώληση στα 4 χρόνια έναντι του leasing πρέπει να...1, 2, 3, συνθήκες. Δεν υπάρχει συμφέρει ή δεν συμφέρει για όλους, υπάρχει τι χρειάζεσαι εσύ ή τι προτιμάς....

Το ιδιο και οταν αναφερομαστε στο leasing. Υπαρχουν πολλες συνθηκες για να δεκτουμε αν βολευει καποιον(πχ να θελει μικτη, να θελει να το αλλαξει στα 4 χρονια και οχι νωριτερα ή αργοτερα, να μην μπορει ευκολα να το φτιαξει οπως θελει απο πλευρας εξοπλισμου κλπ κλπ).

Η συζητηση γινεται λοιπον για το αν συμφερει και εδω ειμαστε για να παρουσιασουμε την διαφορα στο κοστος.
Η διαφορα στο κοστος λοιπον δεν ειναι ~2.000€ οπως αναφερες αρχικα στο παραδειγμα σου(οδηγηθηκες σε λαθος συμπερασμα λογω τελειως λανθασμενων δεδομενων οσον αφορα την αξια μεταπωλησης), αλλα αισθητα μεγαλυτερη.

Το αν αξιζει η διαφορα αυτη ειναι κατι που θα αποφασισει ο αγοραστης, αλλα η συζητηση εγινε για να δουμε ποση ειναι αυτη η διαφορα.

18 λεπτά πριν, pp6210 είπε

Στο δικό μου παράδειγμα π.χ., όταν είπα στο λογιστή οτι δεν θέλω να αγχώνομαι για δόση 491 για 4 χρόνια (σε σχέση με το δελεαστικό 279) μου είπε το πολύ απλό οτι η διαφορά των 200+ ευρώ είναι η χασούρα μου από το leasing (200X48=10000) - εγώ δεν το είχα καταλάβει με την πρώτη... αλλά για τα οικονομικά μου, θεωρώ καλύτερα να πληρώσω 279 για βγαίνει ανετα ο μήνας και να οδηγάω ενα πολυ όμορφο suv (και ας είναι σαν να πληρώνω 500 στην πραγματικότητα, με την χασούρα), από το να επιλέξω να αγοράσω π.χ. ενα i10 για να μεινει η δόση στα 300... 

Ειναι θεμα οπτικης. Μπορει καποιος να το βλεπει βραχυπροθεσμα οπως εσυ και να λεει οτι θα δινει 280€ το μηνα, μπορει καποιος να το βλεπει πιο μακροπροθεσμα και να λεει οτι μπορει με  κοστος ~11.000€ τα 4 χρονια μπορει να εχει ενα a-class ή αν το θελει με leasing να κοστιζει ~18.000€ τα 4 χρονια(65% παραπανω!).

Μπορει λοιπον καποιος να μην εχει να δωσει αυτα τα ~7.000€ παραπανω(65%) και για αυτο να επιλεγει να το παρει κανονικα απο το να επαιρνε με leasing ενα i20 που θα του ερχοταν σε συνολικο κοστος οσο το a-class χωρις leasing.

Επεξ/σία από haHa
  • Like 2
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
2 ώρες πριν, pp6210 είπε

Στους υπολογισμούς σας μέχρι τώρα δεν έχετε βάλει τους τόκους κεφαλαίου στην περίπτωση αγοράς, για τους οποίους διαφημίζονται επιτόκια 6%-8% αλλά προσεγγίζουν το 9% συνήθως – άρα σε μία αρχική τιμή 20000, έχεις άλλα 2000 για τους τόκους.  Πάμε στο πραγματικό σενάριο σύγκρισης που έκανα (μαζί με λογιστή) στο θέμα του kamiq, με τιμές τέλους Μαίου και αντίστοιχη προσφορά της leaseplan:

  1. Leasing: kamiq 1.6TDI DSG Ambition+μεταλικο χρώμα+20.000χλμ το χρόνο+μεικτή με απαλλαγή 300 ευρω και αυτοκινητο αντικαταστασης+service+τελη κυκλοφορίας+λαστιχα στο 40000χλμ. Με προκαταβολή 4500, και 48Χ279 βγαίνει κόστος χρήσης 4ετίας 4500+13392 = 17892
  1. Αγορά: αρχική 21970, με μεταλλικό και 5.9% (best case scenario) βγαίνει 23606 ή 48Χ491. Οι παροχές του leasing είναι στο ελάχιστο 3550 (χονδρικά γιατι δεν θυμάμαι λεπτομέρειες: σερβις (100+100+150+150), μικτή ασφάλεια 575Χ4, τέλη 90Χ4, λάστιχα 400), αρά κόστος κτήσης 4ετίας  3550+23606 = 27156

Ανακεφαλαιώνοντας, πληρώνω 17892 για να οδηγώ ένα αμάξι για 4 χρόνια με full κάλυψη και κανένα άγχος ή πληρώνω 27156 για έχω ιδιόκτητο το ίδιο αμάξι, με ότι ρίσκο υπάρχει για σοβαρή ζημιά (=κοστος+χωρίς αμάξι) και ρίσκο τιμής μεταπώλησης.

Αν θέλω να το συγκρίνω (δηλαδή αν σκοπεύω να αγοράσω για να πουλήσω μετά από 4 χρόνια, και όχι να το κρατήσω παραπάνω), τότε για να συμφέρει η αγορά έναντι του leasing θα πρέπει

  1. Να βρώ να το πουλήσω ΠΑΝΩ από 9264, ώστε το κόστος να είναι μικρότερο ή ίσο με του leasing. Μετά από 4ετία και 70-8000 ΚΜ, αμάξι αρχικής 22200, - 49% μείωση αξίας για 4 χρόνια σύμφωνα με ΦΕΚ του 2017 ( http://www.odigostoupoliti.eu/pososta-meiosis-timis-metaxeirismenon-epivatikon-aftokiniton/ θα πιάσει μέχρι 11300, αν δεν έχει αλλάξει η αγορά (π.χ. επιβάρυνση μεταχειρισμένων λόγω ρύπων, σημαντικές επιδοτήσεις νέων ηλεκτρικών κτλ)
  2. Να μην μου έχει κάτσει καμμιά σημαντικού κόστους ζημιά (π.χ. dsg) που θα ροκανίσει το περιθώριο κέρδους των 2000 που έχω από πάνω.

Αν θέλω να αγοράσω για να κρατήσω, τότε η σύγκριση με το leasing δεν έχει καν νόημα. 

ΥΓ έχει και κάτι λεπτομέρειες του διαβόλου, πχ οι ζημιές που αναφέρθηκαν, εννοείται οτι τις φτιάχνεις πριν παραδώσεις (παράτυπο) γιατι η leasing θα σε χρεώσει ότι θέλει εκείνη. Το κόστος επισκευής όμως το έχει και στα 2 σενάρια, άρα δεν κάνει διαφορά.

1) Το επιτόκιο μπορεί να είναι και μικρότερο, όπως τώρα που η Skoda έχει είτε άτοκο (αλλά για 12 μήνες) είτε 2,9% (για 36 μήνες).

2) Η τιμή πώλησης στα 4 χρόνια το πιθανότερο είναι να είναι υψηλότερη.

3) Η μικτή στην Anytime κοστίζει 345€ (σημερινή τιμή).

Όλα τα παραπάνω αθροιστικά είναι κάπου στα 3.000€...

  • Like 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για αυτοκίνητα μέχρι 20-25 χιλιάρικα το leasing δε συμφέρει ούτε για πλάκα 

Αν δεν κάνεις και πολλά χιλιόμετρα (καλή ώρα σαν και του λόγου μου ή σαν τον @tsofras ), γίνεται ακόμα πιο ασύμφορο 

  • Like 2
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Υπάρχουν πολλοί παράγοντες όπως είπατε και όλοι, και επίσης υπάρχει ο αστάθμητος παράγοντας να σου σκάσει κάποια μεγάλη ζημιά που να μην καλύπτεται από ασφαλιστική ή από εγγύηση, οπότε εκέι παίρνεις το ρίσκο. Για παράδειγμα ζημιά στο κιβώτιο, δεν θα συμβεί σε όλους, αλλά αν σου κάτσει την έβαψες (έπαθα και έμαθα, 1750€). 

Αν συζητάμε να κρατήσεις το αμάξι 10+ χρόνια, δεν έχει καν νόημα η συζήτηση. Θεωρώ από αυτά που έχω δει ότι ένα αμάξι στα 4 χρόνια αν αλλάζεις είναι ίσως και νωρίς, στα 6 αρχίζουν οι ζημιές από τη χρήση. Δεν έχει ιδιαίτερο νόημα να το βλέπουμε αυστηρά με νούμερα, γιατί υπάρχει και ο παράγοντας της ψυχολογικής άνεσης που εγώ προσωπικά εκτιμάω ιδιαίτερα. Δηλαδή ξέρω ότι ΟΤΙ και να συμβεί, στην χειρότερη να χάσω 1 μέρα απ'τη ζωή μου, δηλαδή τη μισή μέρα πχ Δευτέρα αν μου σκάσει η ζημιά να αφήσω το αμάξι στη Hertz ΚΑΙ ΝΑ ΜΟΥ ΔΩΣΟΥΝ ΑΛΛΟ ΟΣΟ ΤΟ ΦΤΙΑΧΝΟΥΝ, και την άλλη μισή να πάω να το παραλάβω.

Τώρα το ψυχολογικό κόστος αυτό για εμένα ίσως αξίζει τα 2000-4000 που "χάνεις" αν πούμε οτι χάνεις με δεδομένο ότι πουλάς το αυτοκίνητο στην 4ετία. 

Επίσης έχετε βάλει όλοι στην εξίσωση ως δεδομένο ότι ο άλλος ΠΟΥΛΑΕΙ το αμάξι στα 4 χρόνια. Εγώ δεν ξέρω άνθρωπο που να έχει αγοράσει το αμάξι και να το πουλήσει στα 4, είναι υπερβολή. Αν όμως το πουλήσει στα 6 που είναι πιο "λογικό" σενάριο (με δεδομένο ότι γενικά θέλει καινούριο, γιατί πολλοί τα κρατάνε και 10 και 12 χρόνια) τότε πρέπει να υπολογιστεί και το κόστος χρήσης των +2 ετών και η τιμή πώλησης μετά από αυτα τα 2 χρόνια. Που θα είναι χαμηλότερη μεν, αλλά θα έχεις βγάλει άλλα 2 χρόνια χωρίς να πληρώνεις "κερατιάτικα" του leasing.. πληρώνοντας φυσικά μόνος σου όλα τα υπόλοιπα. Άρα ΙΣΩΣ αν τελικά το κράταγες 6 χρόνια το ιδιόκτητο αμάξι, ίσως να σε συνέφερε κατά πολύ η αγορά. Ίσως, δεν έχω κάνει τα νούμερα.

Γενικά, είναι πολύ μπερδεμένο αν κάποιος θέλει να το δει καθαρά και μόνο οικονομικά, και σαφέστατα είναι υποκειμενικό.

Δεν είναι επουδενί κερατιάτικα λεφτά πάντως ούτε χαμένα ούτε απατεώνες είναι ούτε "το κέρδος της εταιρείας leasing είναι χασούρα δική σου" και άλλα χαριτωμένα που ακούστηκαν. 

Τέλος για να κλείσω, για να πάρεις δάνειο για αμάξι 50+ χιλιάδες ευρώ η τράπεζα σου ζητάει ότι έχεις και δεν έχεις. Στο leasing αυτό προσπερνάται πολύ πιο εύκολα αφού το ρίσκο της εταιρείας leasing είναι σαφέστατα πολύ μικρότερο. Τράπεζα για να σου δώσει δάνειο για 50k σχεδόν το ξεχνάς αν δεν είσαι βαρβάτος "παίκτης" με πολύ υψηλό μισθό, χωρίς κανένα άλλο δάνειο κλπ κλπ. Ακόμα και τα μαύρα που αναφέρθηκαν, αν κάποιος έχει τα σπρώχνει για την προκαταβολή και κρατάει χαμηλότερο το μίσθωμα. Στην τράπεζα τί θα τους πεις, έχω και 7k μαύρα από κάτι δουλίτσες? 

 

Επεξ/σία από polaki
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 λεπτά πριν, polaki είπε

Τώρα το ψυχολογικό κόστος αυτό για εμένα ίσως αξίζει τα 2000-4000 που "χάνεις" αν πούμε οτι χάνεις με δεδομένο ότι πουλάς το αυτοκίνητο στην 4ετία. 

Η διαφορα κοστους leasing σε σχεση με αγορα και πωληση στα 4 χρονια ειναι πολυ παραπανω απο 2000-4000 για αμαξι ~20.000. Το ειδαμε και στο παραπανω παραδειγμα με την mercedes a-class οπου η διαφορα ηταν στα ~7.000€.

Επεξ/σία από haHa
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
1 ώρα πριν, pp6210 είπε

φίλε μου haHa μένεις στο παράδειγμα και χάνεις το νόημα του συμπεράσματος με το οποίο απαντώ στο αρχικό ερώτημα: για να συμφέρει η αγορά κ πώληση στα 4 χρόνια έναντι του leasing πρέπει να...1, 2, 3, συνθήκες. Δεν υπάρχει συμφέρει ή δεν συμφέρει για όλους, υπάρχει τι χρειάζεσαι εσύ ή τι προτιμάς....

Αν εσύ ή όποιος άλλος φίλος σκοπέυει να αγοράσει+πουλήσει στην 4ετία , και θεωρεί οτι το ρίσκο ζημιάς και μεταπωλητικής αξίας πολύ μικρό, τότε τον συμφέρει να αγοράσει. Αν μάλιστα βάλεις και αυτά που λες για δωρεάν σερβις, επέκταση εργοστασικαής εγγύησης στα 4 χρόνια κτλ, εννοείται οτι συμφέρει.

Αν εγώ, θεωρώ οτι το ρίσκο ζημιάς στο dsg π.χ. και της επίτευξης μεγιστης μεταπωλητικής αξίας του skoda (όχι mercedes) είναι μεγαλύτερο, και πρoτιμώ και την καθημερινή carefree χρήση του leasing, τότε πληρώνω τα 10000 παραπάνω για να κάνω leasing και να έχει άλλος όλα τα ρίσκα.

Στο δικό μου παράδειγμα π.χ., όταν είπα στο λογιστή οτι δεν θέλω να αγχώνομαι για δόση 491 για 4 χρόνια (σε σχέση με το δελεαστικό 279) μου είπε το πολύ απλό οτι η διαφορά των 200+ ευρώ είναι η χασούρα μου από το leasing (200X48=10000) - εγώ δεν το είχα καταλάβει με την πρώτη... αλλά για τα οικονομικά μου, θεωρώ καλύτερα να πληρώσω 279 για βγαίνει ανετα ο μήνας και να οδηγάω ενα πολυ όμορφο suv (και ας είναι σαν να πληρώνω 500 στην πραγματικότητα, με την χασούρα), από το να επιλέξω να αγοράσω π.χ. ενα i10 για να μεινει η δόση στα 300... 

Το πιο σωστο.

 

Αντιστοιχα και σπιτι συμφερει να αγορασεις, με την λογικη τι συμφερει δεν επρεπε να μενει κανενας σε ενοικιο

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Μόλις τώρα, imr είπε

Το πιο σωστο.

Αντιστοιχα και σπιτι συμφερει να αγορασεις, με την λογικη τι συμφερει δεν επρεπε να μενει κανενας σε ενοικιο

Δεν υπάρχει αντιστοιχία 

Για να πάρεις σπίτι πρέπει να έχεις ένα Α κεφάλαιο που δε το διαθέτει πολύς κόσμος

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...

Με την περιήγησή σας στο insomnia.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies που ενισχύουν σημαντικά την εμπειρία χρήσης.