Προς το περιεχόμενο

Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης


kostasgr78

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Στο βίντεο αναφέρω τα εξής για επίλυση του προβλήματος: Πρέπει να τοποθετηθούν περισσότεροι φορτιστές ανά σημείο. Εάν δεν τους φτάνει η ισχύς, να βάλουν επιτηρητές ή αποθήκευση σε μπαταρίες για peak shaving. Να στήσουν τοπικά Φ/Β όπως γίνεται στον Σείριο.

Πριν ένα χρόνο δεν υπήρχαν ούτε οι μισοί ταχυφορτιστές. Εκτιμώ πως η εικόνα θα είναι πολύ καλύτερη του χρόνου. Εδώ θα είμαστε, να τα λέμε…

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 3,1k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

1 λεπτό πριν, Thanar είπε

Στο βίντεο αναφέρω τα εξής για επίλυση του προβλήματος: Πρέπει να τοποθετηθούν περισσότεροι φορτιστές ανά σημείο. Εάν δεν τους φτάνει η ισχύς, να βάλουν επιτηρητές ή αποθήκευση σε μπαταρίες για peak shaving. Να στήσουν τοπικά Φ/Β όπως γίνεται στον Σείριο.

Πριν ένα χρόνο δεν υπήρχαν ούτε οι μισοί ταχυφορτιστές. Εκτιμώ πως η εικόνα θα είναι πολύ καλύτερη του χρόνου. Εδώ θα είμαστε, να τα λέμε…

καλά τα λέτε μεταξύ σας , σε κανα φορέα να τα λέτε

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 ώρες πριν, Bitbit είπε

ηλεκτρικό θέλατε. Δε πειράζει. Καθίστε τώρα να περιμένετε κανα 2ωρο να φορτίσετε. Αν βρείτε φορτιστή να δουλεύει.... Πίστευε κανείς ότι δε θα γινόταν κάτι τέτοιο;

Είναι πολύ νωρίς ακόμα για ηλεκτρικό στην Ελλάδα. Δεν απορρίπτω την τεχνολογία, απλά λέω ότι είναι νωρίς και για λίγους. 

Και επειδή κάποιος θα πεταχτεί να πει ότι δεν φταίει η ηλεκτροκίνηση, δε με νοιάζει ποιος φταίει. Το αποτέλεσμα κοιτάω.

Συμβατικό θέλατε. Δεν πειράζει. Καθίστε τώρα και πλερώστε 2,1+€/λίτρο. Αν βρείτε και στα 1.99, χαρείτε.... Περίμενε κάποιος κάτι άλλο;
Δεν με νοιάζει ότι δεν φταίνε τα συμβατικά, τα αποτελέσματα βλέπω.


Την έλλειψη υποδομών την "ρίχνεις" στα ηλεκτρικά, τις τιμές καυσίμων τις "ρίχνεις" στα συμβατικά;
 

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Την ίδια απάντηση θα επερνα αν αγόραζα αυτοκίνητο με E85 πχ και κλαιγομουν ότι δεν υπάρχει ούτε ένα βενζινάδικο να βάλω και αναγκάζομαι να "φτιάχνω" μόνο το καύσιμο με κανονική βενζίνη και μεθανόλη από το φαρμακείο. 

Επίσης δεν καταλαβαίνω το κράξιμο προς το υδρογόνο. Ηλεκτρικά κίνησε και με τα δύο είτε αποθηκεύεις σε μπαταρίες είτε σε κυψέλες.  Η γνώμη μου είναι ότι προς το παρόν οι μπαταρίες είναι ευκολότερες, όταν τα ηλεκτρικά αποτελέσουν τη πλειοψηφία του στόλου και έχουν σχεδόν 100% της αγοράς καινούργιου το υδρογόνο θα είναι πολύ πιο εύκολο να καλύψει τις υποδομές.

  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τέλος Απριλίου 2022 ήμουν Λονδίνο για έναν γάμο ενός συγγενή. Γενικά έχω ταξιδέψει αρκετά εξωτερικό, αλλά πριν το 2018. Αυτό ήταν το πρώτο ταξίδι εξωτερικού μετά την αρχή της πανδημίας.

Μείναμε σε airbnb κινούμασταν με μετρό και uber. Μερικές σχετικές παρατηρήσεις μου, σχετικά με τα ηλεκτροκινητα, ήταν:

  • To uber είχε επιλογή Uber Green - Sustainable rides in electric vehicles, που το όχημα ήταν EV ή PHEV.
  • Έβλεπες πολύ συχνά στο δρόμο EVs (και γενικά ακριβά θερμικά αμάξια πχ SUVs)
  • Υπήρχαν σταθμοί φόρτισης EVs και στους δρομους και στα παρκινγ, δεν είδα ποτέ συνωστισμό
  • Υπήρχε μια ωραία ησυχία ακομα και διπλα σε μεγάλους δρόμους, ξερογκαζιές και κόρνες ήταν πολύ σπάνια.

Γενικά τα EV δεν σου έκαναν εντύπωση κυκλοφορούσαν αρκετά μέσα στη πολη. Διαβάζω:

Αναφορά σε κείμενο

It is estimated that around 2% of cars in the UK are electric or hybrid as of December 2021.

και ως αίσθηση μου φάνηκε πολύ μεγαλύτερο το ποσοστό στο κέντρο του Λονδίνου. Διαβάζοντας περισσότερο, οι Λονδρέζοι πάνε να πιάσουν τον στόχο του 2025 Central London ZEZ (Zero Emission Zone), οπότε make sense.

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

41 λεπτά πριν, GeorgeKatz είπε

Τέλος Απριλίου 2022 ήμουν Λονδίνο για έναν γάμο ενός συγγενή. Γενικά έχω ταξιδέψει αρκετά εξωτερικό, αλλά πριν το 2018. Αυτό ήταν το πρώτο ταξίδι εξωτερικού μετά την αρχή της πανδημίας.

Μείναμε σε airbnb κινούμασταν με μετρό και uber. Μερικές σχετικές παρατηρήσεις μου, σχετικά με τα ηλεκτροκινητα, ήταν:

  • To uber είχε επιλογή Uber Green - Sustainable rides in electric vehicles, που το όχημα ήταν EV ή PHEV.
  • Έβλεπες πολύ συχνά στο δρόμο EVs (και γενικά ακριβά θερμικά αμάξια πχ SUVs)
  • Υπήρχαν σταθμοί φόρτισης EVs και στους δρομους και στα παρκινγ, δεν είδα ποτέ συνωστισμό
  • Υπήρχε μια ωραία ησυχία ακομα και διπλα σε μεγάλους δρόμους, ξερογκαζιές και κόρνες ήταν πολύ σπάνια.

Γενικά τα EV δεν σου έκαναν εντύπωση κυκλοφορούσαν αρκετά μέσα στη πολη. Διαβάζω:

και ως αίσθηση μου φάνηκε πολύ μεγαλύτερο το ποσοστό στο κέντρο του Λονδίνου. Διαβάζοντας περισσότερο, οι Λονδρέζοι πάνε να πιάσουν τον στόχο του 2025 Central London ZEZ (Zero Emission Zone), οπότε make sense.

Ναι αλλά για εδώ είναι πολύ "νωρίς" ακόμα.... πρώτα πρέπει να βάλουν 1.000.000 φορτιστές με δωρεάν ρεύμα(γιατί σαν Έλληνες έχουμε μάθει ότι το κράτος μόνο μας χρωστάει) να πέσουν οι τιμές 8.000 μαζί με τον φορτιστή και τα καλώδια και να κάνουν 2000 χιλιόμετρα με μισή φόρτιση μήπως θέλω να πάω Τσεχία χωρίς στάση.

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 ώρες πριν, GeorgeKatz είπε

Τέλος Απριλίου 2022 ήμουν Λονδίνο για έναν γάμο ενός συγγενή. Γενικά έχω ταξιδέψει αρκετά εξωτερικό, αλλά πριν το 2018. Αυτό ήταν το πρώτο ταξίδι εξωτερικού μετά την αρχή της πανδημίας.

Μείναμε σε airbnb κινούμασταν με μετρό και uber. Μερικές σχετικές παρατηρήσεις μου, σχετικά με τα ηλεκτροκινητα, ήταν:

  • To uber είχε επιλογή Uber Green - Sustainable rides in electric vehicles, που το όχημα ήταν EV ή PHEV.
  • Έβλεπες πολύ συχνά στο δρόμο EVs (και γενικά ακριβά θερμικά αμάξια πχ SUVs)
  • Υπήρχαν σταθμοί φόρτισης EVs και στους δρομους και στα παρκινγ, δεν είδα ποτέ συνωστισμό
  • Υπήρχε μια ωραία ησυχία ακομα και διπλα σε μεγάλους δρόμους, ξερογκαζιές και κόρνες ήταν πολύ σπάνια.

Γενικά τα EV δεν σου έκαναν εντύπωση κυκλοφορούσαν αρκετά μέσα στη πολη. Διαβάζω:

και ως αίσθηση μου φάνηκε πολύ μεγαλύτερο το ποσοστό στο κέντρο του Λονδίνου. Διαβάζοντας περισσότερο, οι Λονδρέζοι πάνε να πιάσουν τον στόχο του 2025 Central London ZEZ (Zero Emission Zone), οπότε make sense.

Που να τύχει να πας σε τίποτα Όσλο. 
Εκεί να δεις ηλεκτρικό και υποδομές.
Κυριολεκτικά σε κάθε βενζινάδικο έχει 5-30+ θέσεις ταχυφόρτισης.
Μια χαρά πάνε βόλτες/εκδρομές (όπως και εδώ Σουηδία) και μια χαρά τα έχουν ως κύρια οχήματα.

Κάποιοι βλέπουν τι γίνεται στην ψωροκώσταινα των καρτέλ και των λαμόγιων και θέτουν τα όρια του δυνατού για όλο τον κόσμο...

7 ώρες πριν, primeragt είπε

Την ίδια απάντηση θα επερνα αν αγόραζα αυτοκίνητο με E85 πχ και κλαιγομουν ότι δεν υπάρχει ούτε ένα βενζινάδικο να βάλω και αναγκάζομαι να "φτιάχνω" μόνο το καύσιμο με κανονική βενζίνη και μεθανόλη από το φαρμακείο. 

Επίσης δεν καταλαβαίνω το κράξιμο προς το υδρογόνο. Ηλεκτρικά κίνησε και με τα δύο είτε αποθηκεύεις σε μπαταρίες είτε σε κυψέλες.  Η γνώμη μου είναι ότι προς το παρόν οι μπαταρίες είναι ευκολότερες, όταν τα ηλεκτρικά αποτελέσουν τη πλειοψηφία του στόλου και έχουν σχεδόν 100% της αγοράς καινούργιου το υδρογόνο θα είναι πολύ πιο εύκολο να καλύψει τις υποδομές.

Τελείως επιγραμματικά.
Το υδρογόνο ως καύσιμο (σε κυψέλες, όχι η προοπτική της άμεσης "καύσης" σε θερμικούς), τώρα, είναι κάτι που δεν έχει ιδιαίτερη προοπτική.
Είναι ουσιαστικά ηλεκτρικά αμάξια με μισή ενεργειακή απόδοση, απαιτούν πολύ περισσότερες/δυσκολότερες υποδομές και ειδικευμένη μεταφορά του υδρογόνου.
Επίσης το 95% του υδρογόνου τώρα είναι από ορυκτά καύσιμα, κάτι που δεν μπορεί να δικαιολογήσει το καλό PR από ΑΠΕ που έχουν τα ηλεκτρικά.
Πέρα από του μοναδικού θετικού της γρήγορης πλήρωσης και λίγο ελαφρύτερα των ηλεκτρικών, τα οχήματα υδρογόνου είναι σε σχεδόν χειρότερη λύση σε όλα. 
Πέρα από μια-δύο OEM Ι.Χ και μερικές τελείως πειραματικές καταστάσεις βαρέων οχημάτων δρόμου/εκτός δρόμου, είναι ανύπαρκτο. Η μόνη ρεαλιστική εφαρμογή για το προσεχές μέλλον είναι η μεταφορές μεγάλων φορτίων σε μεγάλες αποστάσεις, η κίνηση οχημάτων εκτός δικτύου (π.χ. σε κατασκευές) και γενικά εκεί που "δεν πάει" το ηλεκτρικό για διάφορους λόγους.
Με την σημερινή τεχνολογία και κατάσταση. Σε μια 5-10ετια ίσως είναι διαφορετικά τα πράγματα φυσικά.

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δε δεν διαφωνώ κάπου εκτός των υποδομών. Με πολύ μικρή διείσδυση στο συνολικό στόλο είναι εύκολο να βγουν τα νούμερα για τα μπαταριοκινητα. Σε καταστάσεις καθολικής επικράτησης και μοναδικής τους παρουσίας οι υποδομές όχι απλά δε φτάνουν θα είμαστε με δελτία κίνησης μπας και καλύπτουμε. Το υδρογόνο λύνει μέρος του προβλήματος όχι γιατί είναι πιο αποδοτικό (που δεν είναι) αλλά γιατί μπορεί να παραχθεί μαζικά σε εγκαταστάσεις και να μεταφερθεί χωρίς επιπλέον εγκαταστάσεις από άκρη σακρη της γης. Στις πόλεις υπάρχοντα βενζινάδικα θα μπορούν να έχουν μεγάλες δεξαμενές και να προμηθεύουν γρήγορα τα αυτοκίνητα. Αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να σταματήσουν τα μπαταριοκινητα.

Αυτό πάντως που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί συγχέουμε την ελεκτροκινηση με μονο τις μπαταρίες ή μόνο το υδρογόνο. Για μένα το μέλλον είναι μικτό.

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 ώρες πριν, primeragt είπε

Δε δεν διαφωνώ κάπου εκτός των υποδομών. Με πολύ μικρή διείσδυση στο συνολικό στόλο είναι εύκολο να βγουν τα νούμερα για τα μπαταριοκινητα. Σε καταστάσεις καθολικής επικράτησης και μοναδικής τους παρουσίας οι υποδομές όχι απλά δε φτάνουν θα είμαστε με δελτία κίνησης μπας και καλύπτουμε. Το υδρογόνο λύνει μέρος του προβλήματος όχι γιατί είναι πιο αποδοτικό (που δεν είναι) αλλά γιατί μπορεί να παραχθεί μαζικά σε εγκαταστάσεις και να μεταφερθεί χωρίς επιπλέον εγκαταστάσεις από άκρη σακρη της γης. Στις πόλεις υπάρχοντα βενζινάδικα θα μπορούν να έχουν μεγάλες δεξαμενές και να προμηθεύουν γρήγορα τα αυτοκίνητα. Αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να σταματήσουν τα μπαταριοκινητα.

Αυτό πάντως που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί συγχέουμε την ελεκτροκινηση με μονο τις μπαταρίες ή μόνο το υδρογόνο. Για μένα το μέλλον είναι μικτό.

 

Εφόσον όλα είναι θέμα πόρων, για τα κράτη και τις εταιρείες, είναι δύσκολο να υπάρχουν ταυτόχρονα στο ίδιο επίπεδο χρήματα για νέα ηλεκτρικά και υδρογόνου. Οι υποδομές είναι εξαιρετικά ακριβές και του υδρογόνου ακόμη περισσότερο.
Δεν είναι απλό να χώσεις δεξαμενές υδρογόνου. Υπάρχουν αρκετές έρευνες που το εξηγούν εν συγκρίσει με την απλή ηλεκτροκίνηση. Θα είναι και το έξτρα κόστος εάν πας σε υδρογόνο από ΑΠΕ, εφόσον τώρα είναι σχετικά χαμηλά επειδή είναι από διάσπαση ορυκτού καύσιμου.

Στις τώρα συνθήκες τα ηλεκτρικά έχουν το πάνω χέρι λόγω της μεγάλης διαφοράς απόδοσης και των υποδομών που ήδη υπάρχουν. Όπως έγραψα το υδρογόνο έχει μέλλον, αλλά όπως φαίνεται τώρα όχι για γενικευμένη χρήση σε Ι.Χ.
Τουλάχιστον όχι τα mainstream.
Σε βιομηχανικές εφαρμογές υπάρχουν περισσότερες ενδείξεις ότι θα κυριαρχήσει σε κάποια niche.

Περί δελτίου, καταστάσεις όπως της Νορβηγίας δείχνουν ότι οι υποδομές είναι ικανοποιητικές και καλύπτουν τις ανάγκες του στόλου. Αλλά εκεί υπάρχει ενδιαφέρον για σωστή υλοποίηση και κρατική υποστήριξη.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Σχεδόν όλες οι αλυσίδες super market προχωρούν σε τοποθέτηση σταθμών φόρτισης. Βλέπουμε επίσης όλο και περισσότερα πρατήρια να παρέχουν υπηρεσίες φόρτισης... Είναι όμως κατάλληλοι γι' αυτούς που δεν μπορούν να φορτίσουν στο σπίτι τους;

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Εβαλα για πρωτη φορα το Leaf e+ σε ταχυφορτιστη ChAdeMO.

Σε ενα 15λεπτο πηρε 15%

 

Στο σπίτι παίρνει 10% την ωρα

 

Not great, not horrible 

Επεξ/σία από Que sera sera
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 ώρες πριν, Que sera sera είπε

Εβαλα για πρωτη φορα το Leaf e+ σε ταχυφορτιστη ChAdeMO.

Σε ενα 15λεπτο πηρε 15%

 

Στο σπίτι παίρνει 10% την ωρα

 

Not great, not horrible 

Υπόψιν στο σπίτι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο μόνο με wallbox μπορεί να πάρει τόσο, σε απλή σούκο παίρνει κάπου 3,5% την ώρα (πλήρη φόρτιση σε 30+ ώρες).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 hour ago, Joshua21 said:

Υπόψιν στο σπίτι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο μόνο με wallbox μπορεί να πάρει τόσο, σε απλή σούκο παίρνει κάπου 3,5% την ώρα (πλήρη φόρτιση σε 30+ ώρες).

ε ναι, το θεωρησα προφανες

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...