Προς το περιεχόμενο

Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης


kostasgr78

Προτεινόμενες αναρτήσεις

51 λεπτά πριν, Ribopaido είπε

Πολύ ενδιαφέροντα αυτά που λέτε, μια που μελετάω το ηλ.αυτοκίνητο σε διδακτορικό επίπεδο ( κυρίως EMS και υβριδικο μοντέλο μπαταριών υπερπυκνωτών) εχουμε πολλα να συζητήσουμε.

Τελείωνε σύντομα και βγες στη αγορά εργασίας. Τα επόμενα 5 χρόνια θα είναι τα πιο ενδιαφέρουσα από άποψης R&D.

  • Like 1
  • Thanks 2
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • Απαντήσεις 555
  • Δημιουργία
  • Τελευταία απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλή Μηνύματα

Καλησπέρα σε όλη την ομάδα.  Τυγχάνει να ασχολούμαι επαγγελματικά με την ηλεκτροκίνηση όντας πιστοποιημένος High Voltage Expert από την Volkswagen A.G., συνεπώς τίθεμαι στην διάθεση της ομάδας αν

Δεν υπάρχει προοπτική καν για όσους δεν έχουν γκαράζ. Και για όσους έχουν μόνο σαν δεύτερο/τρίτο αυτοκίνητο αποκλειστικά για μέσα στην πόλη και μόνο μικρές αποστάσεις για να προλαβαίνεις να

Δλδ ρε παιδια....θα σου πει το γκομενακι πανω στο heat of the moment "παμε καπου μακριά μονο οι δυο μας μωρο μου"... Κεσυ θα της πεις αστο για το πρωι γιατι  εχω βαλει στη μπριζα το ηλεχτρικο λογ

Δημοσιευμένες Εικόνες

1 ώρα πριν, SchinasN είπε

Από Θεσσαλονίκη για Συκιά με στάση στη Κασσάνδρα μιλάω .... Σταματάς , παίρνεις πράγματα από το Lidl  ( το τυράκι της φάκας ) και γεμίζεις.

Τώρα είσαι σίγουρος για το ότι δεν φορτίζει στα 22 kw ; τι νόημα έχει να υπάρχει φορτιστής στα 22kw αν φορτίζει μόνο 3,5kw ; 

στα σχετικά άρθρα λέει " Οι καταναλωτές μπορούν απλώς να συνδέσουν και να φορτίσουν το όχημά τους χωρίς κάρτα, ενώ κάθε σταθμός προσφέρει φόρτιση DC και AC και στην πρώτη περίπτωση, οι οδηγοί έχουν στη διάθεσή τους ένα καλώδιο CCS και ένα καλώδιο ChaDeMo. "

Μάλλον κάνεις λάθος. Με 22 kw , στην μισή ώρα έχεις άλλα 100 χλμ αυτονομία , καθόλου άσχημα.

Κάτσε γιατί ως "Κασσάνδρα" αντιλαμβάνομαι την κωμόπολη που βρίσκεται στο πρώτο πόδι 25 χλμ από Νέα Μουδανιά, ενώ η Συκιά είναι στο δεύτερο πόδι, κάνω λάθος? Και αν όχι, πως ακριβώς γίνεται να κάνεις στάση Κασσάνδρα χωρίς να βγεις κατά πολύ από το δρόμο σου? Μήπως υπάρχει 2η Κασσάνδρα ή 2η Συκιά στον νομό?

Όσο για τον σταθμό φόρτισης (και όχι φορτιστή) AC 22KW το έχεις καταλάβει λάθος, μια χαρά μπορεί να δώσει ρεύμα 22KW, αλλά όπως είπα και παραπάνω στο ρεύμα AC σημασία έχει ο εσωτερικός φορτιστής που διαθέτει το όχημα μια και αυτός μετατρέπει το εναλασσόμενο ρεύμα σε συνεχές ώστε να φορτίσει η μπαταρία. Σε αντίθεση με τη DC φόρτιση που η μετατροπή σε συνεχές γίνεται έξω από το αυτοκίνητο (στον σταθμό φόρτισης).

Το VW e-UP πρώτης γενιάς όπως είπα έχει εσωτερικό φορτιστή που μπορεί να δεχτεί ρεύμα έως 16A (3.6KW), ένα Audi e-tron όμως μια χαρά μπορεί να φορτίσει με 22KW μια και έχει μεγαλύτερο εσωτερικό φορτιστή.

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν θες κάνεις την στάση , παράδειγμα είναι, η απόσταση των 145 χλμ είναι εντός αυτονομίας των περισσότερων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η συγκεκριμένη απόσταση είναι από τις μεγαλύτερες αποστάσεις που θα κάνεις με αφετηρία την Θεσσαλονίκη. Τώρα για το αυθημερόν , εκεί ναι , η αυτονομία των 50kw είναι μικρή , η οποία όμως καλύπτεται με την λύση που προτίνεται παντού, όπου βρεθείς και όπου σταθείς , βάλτο στην μπρίζα , κάνεις το μπάνιο σου για 3 ώρες και έχεις +50χλμ στη χειρότερη περίπτωση ή αν πας σε κάποιο ξενοδοχείο και το αφήσεις σε ταχυφορτιστή ( ο σύγχρονος ξενοδόχος θέλει όλους τους πελάτες , και αυτοί με ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι πελάτες με γερό πορτοφόλι )

επιμένεις ότι είναι μόνο AC ;

https://corporate.lidl-hellas.gr/media-center/pressreleases/ev-charging-station

 

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
5 λεπτά πριν, SchinasN είπε

Αν θες κάνεις την στάση , παράδειγμα είναι, η απόσταση των 145 χλμ είναι εντός αυτονομίας των περισσότερων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η συγκεκριμένη απόσταση είναι από τις μεγαλύτερες αποστάσεις που θα κάνεις με αφετηρία την Θεσσαλονίκη. Τώρα για το αυθημερόν , εκεί ναι , η αυτονομία των 50kw είναι μικρή , η οποία όμως καλύπτεται με την λύση που προτίνεται παντού, όπου βρεθείς και όπου σταθείς , βάλτο στην μπρίζα , κάνεις το μπάνιο σου για 3 ώρες και έχεις +50χλμ στη χειρότερη περίπτωση ή αν πας σε κάποιο ξενοδοχείο και το αφήσεις σε ταχυφορτιστή ( ο σύγχρονος ξενοδόχος θέλει όλους τους πελάτες , και αυτοί με ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι πελάτες με γερό πορτοφόλι )

επιμένεις ότι είναι μόνο AC ;

https://corporate.lidl-hellas.gr/media-center/pressreleases/ev-charging-station

Το να κάνεις 50 χιλιόμετρα παραπάνω (25+25) όσο και να επιμένεις δεν λέγεται "στάση", έξτρα ταξίδι λέγεται. Στάση θα λεγόταν μόνο στην περίπτωση που ο φορτιστής ήταν στον δρόμο σου, μόνο στην περίπτωση που δεν θα χρειαζόταν να κάνεις ούτε 500 μέτρα παραπάνω.

Επίσης με ποια λογική η απόσταση των 145 χλμ είναι "από τις μεγαλύτερες αποστάσεις που θα κάνεις με αφετηρία την Θεσσαλονίκη"? Εγώ που κάνω το ταξίδι Πάτρα - Θεσσαλονίκη κάνω κάτι εξωπραγματικό?

Επίσης η "λύση που προτίνεται παντού" προϋποθέτει πρίζα, οι οποίες ούτε φυτρώνουν στις παραλίες, ούτε αυτοί που τις έχουν τις διαθέτουν τόσο εύκολα.

Όσο για τα ξενοδοχεία και τους πελάτες με γερά πορτοφόλια που έγραψες, μάθε πως όσοι έχουν γερά πορτοφόλια δεν επιλέγουν BEV, δίνουν αρκετά παραπάνω χρήματα και παίρνουν PHEV ώστε να μην έχουν κανένα απολύτως άγχος, για αυτό ακριβώς η αναλογία στις πωλήσεις BEV και PHEV φέτος είναι 1/1.

Και ναι, επιμένω πως είναι μόνο AC επειδή έτσι έγραψαν σε μια ομάδα στο fb κάποιοι που τον χρησιμοποίησαν, η περιγραφή του site που δείχνεις δεν πολυβγάζει νόημα.

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν υπάρχει προοπτική καν για όσους δεν έχουν γκαράζ. Και για όσους έχουν

μόνο σαν δεύτερο/τρίτο αυτοκίνητο αποκλειστικά για μέσα στην πόλη και

μόνο μικρές αποστάσεις για να προλαβαίνεις να φορτίζεις

μόνο με νυχτερινό και μόνο σε εναλλακτικό πάροχο ενέργειας (6-8ώρες) ώστε να βγει ~1.8Ε/100χλμ

Αν κοστίζει μόλις 7000Ε (ώστε να πατσίσουν τέλη/σέρβις) παραπάνω από ένα συμβατικό που καίει ~6 λίτρα μέσα ~9Ε/100χλμ θες

"μόνο" ~100000χλμ να πεις οτι έκανες απόσβεση...

VS φυσικό αέριο και υγραέριο προς το παρών δεν κάνεις πρακτικά ποτέ απόσβεση

Εννοείται οτι χαίρομαι να βλέπω στο δρόμο ηλεκτρικά αμάξια και μπράβο σε όσους τα αγοράζουν αλλά όχι να τα παρουσιάζουμε σαν οικονομικά

 

Πάντως σε ποδήλατα και σκούτερ αξίζει και ευτυχώς ο κόσμος το κατάλαβε. (ήδη έχω >6000χλμ με ηλεκτρικό ποδήλατο)

  • Like 6
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
49 λεπτά πριν, Joshua21 είπε

Το να κάνεις 50 χιλιόμετρα παραπάνω (25+25) όσο και να επιμένεις δεν λέγεται "στάση", έξτρα ταξίδι λέγεται. Στάση θα λεγόταν μόνο στην περίπτωση που ο φορτιστής ήταν στον δρόμο σου, μόνο στην περίπτωση που δεν θα χρειαζόταν να κάνεις ούτε 500 μέτρα παραπάνω.

Επίσης με ποια λογική η απόσταση των 145 χλμ είναι "από τις μεγαλύτερες αποστάσεις που θα κάνεις με αφετηρία την Θεσσαλονίκη"? Εγώ που κάνω το ταξίδι Πάτρα - Θεσσαλονίκη κάνω κάτι εξωπραγματικό?

Επίσης η "λύση που προτίνεται παντού" προϋποθέτει πρίζα, οι οποίες ούτε φυτρώνουν στις παραλίες, ούτε αυτοί που τις έχουν τις διαθέτουν τόσο εύκολα.

Όσο για τα ξενοδοχεία και τους πελάτες με γερά πορτοφόλια που έγραψες, μάθε πως όσοι έχουν γερά πορτοφόλια δεν επιλέγουν BEV, δίνουν αρκετά παραπάνω χρήματα και παίρνουν PHEV ώστε να μην έχουν κανένα απολύτως άγχος, για αυτό ακριβώς η αναλογία στις πωλήσεις BEV και PHEV φέτος είναι 1/1.

Και ναι, επιμένω πως είναι μόνο AC επειδή έτσι έγραψαν σε μια ομάδα στο fb κάποιοι που τον χρησιμοποίησαν, η περιγραφή του site που δείχνεις δεν πολυβγάζει νόημα.

Δεν σκέφτονται όλοι σαν εσένα, και έτυχε το παράδειγμα να είναι η Συκιά, μπορεί κάλλιστα να είναι η Χανιώτη ο προορισμός , και ξεκίνησε η κουβέντα για Θεσσαλονίκη και Χαλκιδική , οπότε βάζεις άλλες παραμέτρους που εξαιρέθηκαν από το ζήτημα αυτό.

Το ότι έγραψαν σε μια ομάδα στο FB δεκτό , δεν έχω πάει στο συγκεκριμένο να δω τι παίζει, και είναι κρίμα γιατί άλλα ανακοινώνει η εταιρία και άλλα κάνει.

Το ότι μία ανακοίνωση δεν πολυβγάζει νόημα , δεν ξέρω , εμένα βγάζει νόημα

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
32 λεπτά πριν, turbat0s είπε

Ποιο έχεις?

Τί διαδρομές κάνεις?

Απλή μετατροπή, δεν αξίζουν για τα λεφτά τους τα έτοιμα , ούτε καν με τις επιδοτήσεις.

(Edit: εκτός αν αναγκαστικά πας σε σπαστό)

Φαντάσου είχα μολύβδου μπαταρίες που μου κράτησαν σχεδόν 3000χλμ αλλά τις επόμενες μολύβδου τελικά τις αντικατέστησα με λιθίου (230Ε) λόγω βάρους πριν καν προλάβουν να παραδώσουν :)

Διαδρομή αποκλειστικά στην πόλη , δουλειά, σουπερμάρκετ, καφέ κτλ

Επεξ/σία από korakios
  • Like 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
1 ώρα πριν, SchinasN είπε

Δεν σκέφτονται όλοι σαν εσένα, και έτυχε το παράδειγμα να είναι η Συκιά, μπορεί κάλλιστα να είναι η Χανιώτη ο προορισμός , και ξεκίνησε η κουβέντα για Θεσσαλονίκη και Χαλκιδική , οπότε βάζεις άλλες παραμέτρους που εξαιρέθηκαν από το ζήτημα αυτό.

Το ότι έγραψαν σε μια ομάδα στο FB δεκτό , δεν έχω πάει στο συγκεκριμένο να δω τι παίζει, και είναι κρίμα γιατί άλλα ανακοινώνει η εταιρία και άλλα κάνει.

Το ότι μία ανακοίνωση δεν πολυβγάζει νόημα , δεν ξέρω , εμένα βγάζει νόημα

Ε ναι, δεν σκέφτονται όλοι σαν εμένα, όντως εγώ δεν θεωρώ "στάση" μια παράκαμψη 50 χιλιομέτρων μαζί με μεγάλη αναμονή, όντως δεν θεωρώ εξωπραγματικό/ασυνήθιστο/whateva οποιοδήποτε ταξίδι μεγαλύτερο από 145 χλμ για όποιον ζει Θεσσαλονίκη, όντως δεν θεωρώ ότι η συζήτηση πρέπει να περιοριστεί στις παραμέτρους που εσύ όρισες μια και μόνο έτσι μπορούν να επιβεβαιωθούν οι ισχυρισμοί σου.

 

  • Like 2
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
2 ώρες πριν, korakios είπε

Δεν υπάρχει προοπτική καν για όσους δεν έχουν γκαράζ. Και για όσους έχουν

μόνο σαν δεύτερο/τρίτο αυτοκίνητο αποκλειστικά για μέσα στην πόλη και

μόνο μικρές αποστάσεις για να προλαβαίνεις να φορτίζεις

μόνο με νυχτερινό και μόνο σε εναλλακτικό πάροχο ενέργειας (6-8ώρες) ώστε να βγει ~1.8Ε/100χλμ

Αν κοστίζει μόλις 7000Ε (ώστε να πατσίσουν τέλη/σέρβις) παραπάνω από ένα συμβατικό που καίει ~6 λίτρα μέσα ~9Ε/100χλμ θες

"μόνο" ~100000χλμ να πεις οτι έκανες απόσβεση...

VS φυσικό αέριο και υγραέριο προς το παρών δεν κάνεις πρακτικά ποτέ απόσβεση

Εννοείται οτι χαίρομαι να βλέπω στο δρόμο ηλεκτρικά αμάξια και μπράβο σε όσους τα αγοράζουν αλλά όχι να τα παρουσιάζουμε σαν οικονομικά

Πάντως σε ποδήλατα και σκούτερ αξίζει και ευτυχώς ο κόσμος το κατάλαβε. (ήδη έχω >6000χλμ με ηλεκτρικό ποδήλατο)

Στο παραπάνω να προσθέσω το κόστος αντικατάστασης των μπαταριών στη 10ετια που πρέπει να είναι τσουχτερό...

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
3 λεπτά πριν, vtsuk είπε

Στο παραπάνω να προσθέσω το κόστος αντικατάστασης των μπαταριών στη 10ετια που πρέπει να είναι τσουχτερό...

Βασικά λένε οτι "απλά" χάνεις σε απόδοση. Προσωπικά δεν το πιστεύω και υπολογίζω την εγγύηση που δίνει ο κατασκευαστής ,που και εκεί σου λέει οτι αν έχει μια πτώση 10-15% το θεωρεί φυσιολογικό.

Απλά όταν μια μπαταρία ξεκινά να πέφτει , η πτώση είναι ραγδαία . Αν στον χρόνο πέσει 10%, στον επόμενο πάει 15 μετά 25 μετά μέχρι το περίπτερο το πολύ...

Αλλά με AC, καύσωνες ,παγωνιές , ξελιγώματα , ταχυφορτίσεις κτλ δε νομίζω να βγάλουν 10ετία στην Ελλάδα.

Για ποδήλατα ,άντε μέχρι και σκούτερ καλά είναι. Για μηχανές ακόμα έχουμε μέλλον

 

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
54 λεπτά πριν, vtsuk είπε

Στο παραπάνω να προσθέσω το κόστος αντικατάστασης των μπαταριών στη 10ετια που πρέπει να είναι τσουχτερό...

Δεν προκύπτει από κάπου ότι η μπαταρία θα χρειαστεί αντικατάσταση αμέσως μετά την λήξη της εγγύησης της (υπόψιν όλα έχουν εγγύηση μπαταρίας 8 χρόνια), όπως ακριβώς δεν προκύπτει από κάπου ότι ο θερμικός κινητήρας πχ ενός Volvo θα χρειαστεί αλλαγή στα 2,5 χρόνια (2 χρόνια εγγύηση έχουν αυτά για τα μηχανικά μέρη).

50 λεπτά πριν, korakios είπε

Βασικά λένε οτι "απλά" χάνεις σε απόδοση. Προσωπικά δεν το πιστεύω και υπολογίζω την εγγύηση που δίνει ο κατασκευαστής ,που και εκεί σου λέει οτι αν έχει μια πτώση 10-15% το θεωρεί φυσιολογικό.

Απλά όταν μια μπαταρία ξεκινά να πέφτει , η πτώση είναι ραγδαία . Αν στον χρόνο πέσει 10%, στον επόμενο πάει 15 μετά 25 μετά μέχρι το περίπτερο το πολύ...

Αλλά με AC, καύσωνες ,παγωνιές , ξελιγώματα , ταχυφορτίσεις κτλ δε νομίζω να βγάλουν 10ετία στην Ελλάδα.

Για ποδήλατα ,άντε μέχρι και σκούτερ καλά είναι. Για μηχανές ακόμα έχουμε μέλλον

Αν η πτώση είχε τον ρυθμό που περιγράφεις τότε σε όλα ανεξαιρέτως τα BEV θα είχε ενεργοποιηθεί η εγγύηση μπαταρίας το πολύ στα 3 χρόνια, στην πραγματικότητα όμως δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο.

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παντως σε γενικες γραμμες οι μπαταριες που εχουν στα ηλεκτροκινητα ειναι προβλεπε να δουλεψουν μεχρι 8-10 χρονια οκ, και εννοειται σε νορμαλ συνθηκες. Ελλαδα (και σε αλλες χωρες) δεν το βλεπω να γινεται αυτο. Βεβαια 10 χρονια οσοι πανε τωρα και αγοραζουν ηλεκτροκινητο δεν νομιζω να το κρατησουν ουτως η αλλιως.

  • Confused 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
10 ώρες πριν, @pnea1973 είπε

Επίσης πρέπει να βάλουμε και τον παράγοντα αντικατάστασης. Ποιος θα παριε μτχ ηλεκτρικό 10τιας?

Οσοι θελουν να "δειχτουν" αλλα η τσεπη τους δεν αντεχει καινουργιο δεν νομιζω να εχουν θεμα αν οι μπαταριες θα ειναι στην μιση χωρητικοτητα.

  • Like 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...

Με την περιήγησή σας στο insomnia.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies που ενισχύουν σημαντικά την εμπειρία χρήσης.