Προς το περιεχόμενο

Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης


kostasgr78

Προτεινόμενες αναρτήσεις

2 λεπτά πριν, filarhos είπε

Με υπέρκαλύπτει και μου αρέσει! Αλλά πριν 5 χρόνια κάναμε δύο αγορές με πλάνο ~15 ετίας οπότε εκτός απροόπτου, δεν θα ψάξω για αυτοκίνητο πριν το 2030. 

Γενικά πάει πολύ καλά η αγορά γιατί η διαφορά με το απλό είναι 7-8χιλ€ οπότε σε μερικά χρόνια ίσως εξισωθεί... 

Δεν υπάρχει απλό στο 3+1 , είναι πιο μεγάλο από το κλασσικό και διαφορετικές πόρτες. Από το e-up είναι 10 φορές πιο όμορφο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 3,1k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

απορία, που δεν πρεπει να έχει συζητηθεί.....

ολα καλά με τις ονομαστικές αποδόσεις των ηλεκτρικών (τα πράγματα γίνονται σταθερά καλύτερα και είμαι Fun) αλλά με την πραγματικότητα , τι παίζει?

καπου διαβασα ότι η αποδοση των μπαταριων ενός ηλεκτρικου σε συνθήκες καύσωνα (40-42+) ΔΙΑΦΕΡΟΥΝ κατά πολύ από τις ονομαστικές τους τιμές . διάβασα κατω για 30-40% , ισχύει?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, filarhos είπε

Πολύ θα ήθελα ένα ηλεκτρικό για μέσα στην πόλη με αυτονομία ~200χλμ με χώρο για 4 άτομα. Έχω χώρο να το φορτίζω και έχω και το βενζινοκίνητο για οποιαδήποτε άλλη χρήση. 

Πάντως το ρεύμα στην Ελλάδα είναι ακριβό (με 11 και 19 λεπτά το νυχτερινό και ημερήσιο) και αν πάει περίπου 1,5€ τα 100χλμ αν δεν αξιοποιείς μεγάλο μέρος της αυτονομίας (δίκοπο μαχαίρι γιατί έτσι θέλεις πολλές ώρες φόρτισεις, ίσως και ημερήσια κατανάλωση άρα >1,5€) ίσως ένα υβριδικό (πχ toyota για μέσα στην πόλη μόνο εκτός καίει) να είναι καλύτερη επιλογή αφού στοιχίζει περίπου τα διπλά.

Θα το γράψω κι εδώ, μπορεί να μην μου αρέσει που μολύνω με το πετρέλαιο μου αλλά καταναλώσεις 3,5-6,5€/100χλμ σε όλες τις συνθήκες (τιμές 1,2€/λίτρο) και με δεδομένο την τιμή αγοράς (~13χιλ€) η απόσβεση έρχεται πολύ αργά για ηλεκτρικό ή υβριδικό. ΤΟ έγραψε και κάποιος άλλος πριν: Όταν με το καλό αγοράζεις καινούριο ηλεκτρικό super mini με 15χιλ€ (ίδια τιμή με τα συμβατικά) και έχει αυτονομία ~300χλμ τότε θα είναι η καλύτερη επιλογή. 

Το κυριότερο πάντως - δλδ τα χιλιόμετρα που θα διανύεις περίπου είτε καθημερινά είτε ετησίως - δεν το έχεις γράψει, χωρίς αυτά δεν μπορείς να υπολογίσεις τις διαφορές στο κόστος χρήσης και κατ' επέκταση την απόσβεση.

Επίσης αν κάνεις καθημερινά τόσα πολλά χιλιόμετρα που δεν θα σου φτάνει όλη η νύχτα για να φορτίσεις (πολύ αμφιβάλλω), τότε με το ηλεκτρικό θα κάνεις τρελή οικονομία. Και σε αυτή τη περίπτωση πάντως υπάρχει λύση ώστε να μην χρεώνεσαι με ρεύμα ημέρας, αντί να φορτίζεις με απλή πρίζα σούκο με μέγιστο ρεύμα 2,3KW μπορείς να βάλεις wallbox (και αυτό επιδοτείται) με το οποίο θα φορτίζεις με 3,6 ή 7,2 KW ανάλογα πόσο επιτρέπει ο εσωτερικός φορτιστής.

Α και ένα ηλεκτρικό δεν νομίζω να κοστίζει τα διπλά από ένα υβριδικό toyota.

22 λεπτά πριν, basia1200 είπε

απορία, που δεν πρεπει να έχει συζητηθεί.....

ολα καλά με τις ονομαστικές αποδόσεις των ηλεκτρικών (τα πράγματα γίνονται σταθερά καλύτερα και είμαι Fun) αλλά με την πραγματικότητα , τι παίζει?

καπου διαβασα ότι η αποδοση των μπαταριων ενός ηλεκτρικου σε συνθήκες καύσωνα (40-42+) ΔΙΑΦΕΡΟΥΝ κατά πολύ από τις ονομαστικές τους τιμές . διάβασα κατω για 30-40% , ισχύει?

Είναι λάθος αυτό που διάβασες, η αυτονομία των ηλεκτρικών πέφτει στις εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες, όχι στις υψηλές. Σε αυτό έχουμε πλεονέκτημα εδώ στην Ελλάδα σε σχέση με τις χώρες της βόρειας Ευρώπης.

Δες εδώ ενδεικτικά πως η θερμοκρασία επηρεάζει την πραγματική αυτονομία ενός τυχαίου ηλεκτρικού το οποίο έχει θεωρητική αυτονομία κατά WLTP 270km:

Real Range between 155 - 325 km

City - Cold Weather 215 km
Highway - Cold Weather 155 km
Combined - Cold Weather 185 km

 

 

City - Mild Weather 325 km
Highway - Mild Weather 200 km
Combined - Mild Weather 250 km
Indication of real-world range in several situations. Cold weather: 'worst-case' based on -10°C and use of heating. Mild weather: 'best-case' based on 23°C and no use of A/C. The actual range will depend on speed, style of driving, weather and route conditions.

Πηγή: https://ev-database.org/car/1106/Nissan-Leaf

Επεξ/σία από Joshua21
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

20 λεπτά πριν, basia1200 είπε

απορία, που δεν πρεπει να έχει συζητηθεί.....

ολα καλά με τις ονομαστικές αποδόσεις των ηλεκτρικών (τα πράγματα γίνονται σταθερά καλύτερα και είμαι Fun) αλλά με την πραγματικότητα , τι παίζει?

καπου διαβασα ότι η αποδοση των μπαταριων ενός ηλεκτρικου σε συνθήκες καύσωνα (40-42+) ΔΙΑΦΕΡΟΥΝ κατά πολύ από τις ονομαστικές τους τιμές . διάβασα κατω για 30-40% , ισχύει?

Υπαρχει μια μικρη πτωση σε συνθηκες καυσωνα αλλα οχι αξιολογη. Στις υψηλες θερμοκρασιες πιο πολυ στρεσαρεται η μπαταρια. Στις πολυ χαμηλες θερμοκρασιες κατω απο 15 βαθμους σταδιακα μειωνεται η αυτονομια μεχρι και 20-30% ( αν φτασεις να εισαι στους -10 ). Και αυτο παλι αν αρχιζεις και χρησιμοποιεις το αυτοκινητο η μπαταρια θα ζεσταθει οποτε η αυτονομια θα αυξηθει και παλι.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η ηλεκτροκίνηση είναι πολύ καλή λύση για έναν επαγγελματία που κινείται εντός πόλης. Στο 8ωρο ένας επαγγελματίας εντός πόλης  μπορεί να κάνει 80-100km. Δεν είναι μόνο η οικονομία καυσίμου, αλλά και οι καλύτερες συνθήκες εργασίας (σχεδόν ακαριαία ροπή, εκμηδενισμός θορύβου καμπίνας).

  • Like 2
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, gbras είπε

Υπαρχει μια μικρη πτωση σε συνθηκες καυσωνα αλλα οχι αξιολογη. Στις υψηλες θερμοκρασιες πιο πολυ στρεσαρεται η μπαταρια. Στις πολυ χαμηλες θερμοκρασιες κατω απο 15 βαθμους σταδιακα μειωνεται η αυτονομια μεχρι και 20-30% ( αν φτασεις να εισαι στους -10 ). Και αυτο παλι αν αρχιζεις και χρησιμοποιεις το αυτοκινητο η μπαταρια θα ζεσταθει οποτε η αυτονομια θα αυξηθει και παλι.

στις υγρόψυκτες μπαταρίες δεν υπάρχει τραγικό θέμα. Στις άλλες ναι , έχουν πει για 30% , αλλά μιλάμε για συνθήκες ερήμου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 10/1/2021 στις 11:01 ΜΜ, Thanar είπε

Είναι πολύ απλό το θέμα... Σε 10 χρόνια όλοι θα οδηγούμε ηλεκτρικά, γιατί πολύ απλά δεν θα πωλείται τίποτε άλλο! Όσα θερμικά θα κυκλοφορούν τότε, θα κοστίζουν στους καημένους ιδιοκτήτες τους ακόμη πιο ακριβά, καθώς θα είναι τουλάχιστον δεκαετίας, ενώ οι τιμές των καυσίμων θα ανέβουν κατακόρυφα, καθώς τα πρατήρια θα έχουν ήδη μετατραπεί σε χώρους στάθμευσης και φόρτισης, για να εξυπηρετήσουν όσου δεν θα έχουν υποδομή, παρόλο που ήδη σε κάθε κτίριο στην Ελλάδα υπάρχει ηλεκτρική ενέργεια, η οποία σε 10 χρόνια θα παράγεται κατά άνω του 50% από ΑΠΕ και θα αποθηκεύεται βραχυπρόθεσμα σε μπαταρίες.

Είπαμε: Δεν έχεις ιδέα τι λες... Υπάρχουν ένα σωρό μελέτες που αποδεικνύουν πως ακόμη και το 100% της ενέργειας που κινεί ένα Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο να είναι από λιγνίτη, η επιβάρυνση στο περιβάλλον είναι μικρότερη απ' ότι ενός αυτοκινήτου με ΜΕΚ. Και μηδενική στην πόλη που κινείται και ζουν αναπνέοντας τα παιδιά μας!

Γελανε και οι κατσαριδες στους υπονομους!!! ο covid φερνει οικονομικη κριση 5ετιας! δεν υπαρχει η δυαντοτητα τωρα για αγορα συμβατικου οχηματος μεχρι 20000 ευρω, ποσο μαλλον για ηλεκτρικα πανω των 20,000!!!!

14 ώρες πριν, Joshua21 είπε

... όπως επίσης δεν φαίνεται να γνωρίζεις ότι ο τρόπος που προσπαθείς να προωθήσεις την ηλεκτροκίνηση (γράφοντας και διαδίδοντας ότι να ναι, όσο εξωφρενικό/ανακριβές κι αν είναι) μάλλον το αντίθετο αποτέλεσμα φέρνει.

Τραβαει ζορια φενετε, και προσπαθεί να δικαιολογήσει την αγορα που εκανε!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Joshua21 είπε

Το κυριότερο πάντως - δλδ τα χιλιόμετρα που θα διανύεις περίπου είτε καθημερινά είτε ετησίως - δεν το έχεις γράψει, χωρίς αυτά δεν μπορείς να υπολογίσεις τις διαφορές στο κόστος χρήσης και κατ' επέκταση την απόσβεση.

Επίσης αν κάνεις καθημερινά τόσα πολλά χιλιόμετρα που δεν θα σου φτάνει όλη η νύχτα για να φορτίσεις (πολύ αμφιβάλλω), τότε με το ηλεκτρικό θα κάνεις τρελή οικονομία. Και σε αυτή τη περίπτωση πάντως υπάρχει λύση ώστε να μην χρεώνεσαι με ρεύμα ημέρας, αντί να φορτίζεις με απλή πρίζα σούκο με μέγιστο ρεύμα 2,3KW μπορείς να βάλεις wallbox (και αυτό επιδοτείται) με το οποίο θα φορτίζεις με 3,6 ή 7,2 KW ανάλογα πόσο επιτρέπει ο εσωτερικός φορτιστής.

Α και ένα ηλεκτρικό δεν νομίζω να κοστίζει τα διπλά από ένα υβριδικό toyota.

 

Κράτησα μόνο το κομμάτι της απάντησης που αφορά εμένα.

Με το μικρό πετρέλαιο punto κάνω 15χιλχλμ/χρόνο κι αυτό θα ήταν σωστό να αντικαταστήσω με ηλεκτρικό, γιατί το άλλο δεν κάνει ούτε 5χιλχλμ/χρόνο.

Με 1.5€ τα 100χλμ η διαφορά από το punto είναι 3-5€/100χλμ. Ας πούμε ότι είναι 5€/100χλμ και ότι θα χρειαστεί να δώσω 15χιλ€. Θα βγάλω και 3χιλ€ για τα επιπλέον που μπορεί να χρειαστεί το punto στην επόμενη 10 ετία (πολλά έβαλα γιατί είναι μόνο ότι αφορά τον θερμικό κινητήρα). Άρα μένουν 12χιλ€ για να γίνουν απόσβεση με 5€ διαφορά τα 100χλμ.

12000/5=2400 -> 2400*100χλμ=240.000χλμ -> 240.000/15.000=16 έτη για απόσβεση.

Αν δεν κάνω λάθος στους υπολογισμούς μου...

 

50 με 60χλμ την ημέρα κάνω αλλά τυχαίνει να κάνω και 100χλμ σε μια μέρα και κοντικά ταξιδάκια στο χωριό (που έχω να φορτίσω) και είναι πήγαινε έλα 300χλμ που αν δεν έχω να μεταφέρω πολλά παίρνω το μικρό.

Υ.Γ. Αν ήταν τώρα να αγοράσω και ήθελε 5χιλ€ παραπάνω για ηλεκτρικό θα τα έδινα όπως και το '15 έδωσα μαζί με την αναβάθμιση στον εξοπλισμό και τον κινητήρα 2.500€ με το σκεπτικό ότι θα τα κάνω απόσβεση σύντομα. Και όντως τα 800€ μόνο έγιναν με τα μηδενικά τέλη, αν βάλω και το 40% μικρότερο κόστος μετακίνησης τα πρώτα δύο χρόνια.

 

Επεξ/σία από filarhos
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 ώρες πριν, Thanar είπε

Άρα ένα model 3 performance είναι ιδανικό για σένα. €61000 τελική, βγάλε 6χιλ για την επιδότηση και είσαι πλέον ηλεκτροκίνητος με 0-100 στα 3.3".
Εναλλακτικά παίρνεις το long range, με 5χιλ κάτω και 4.4" στα 0-100, και σου μένουν και ψιλά για body kit.

Αν παραγγείλεις από το παρακάτω link, έχεις και 1500km δωρεάν για το πρώτο roadtrip:
https://www.tesla.com/el_GR/model3/design?referral=athanasios53005

Αντιλαμβανομαστε πολυ διαφορετικα την εννοια του σπορ οχηματος.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, NiKoSmile είπε

Η ηλεκτροκίνηση είναι πολύ καλή λύση για έναν επαγγελματία που κινείται εντός πόλης. Στο 8ωρο ένας επαγγελματίας εντός πόλης  μπορεί να κάνει 80-100km. Δεν είναι μόνο η οικονομία καυσίμου, αλλά και οι καλύτερες συνθήκες εργασίας (σχεδόν ακαριαία ροπή, εκμηδενισμός θορύβου καμπίνας).

Για αργότερα, τώρα δεν κάνει απόσβεση παρα μόνο αν έχει βενζίνης με 8λίτρα/100χλμ και τιμές προ covid

Και αν είναι επαγγελματίας , ούτε στάσεις θα κάνει για ταχυφόρτιση ,ούτε άγχος για αυτονομία θα έχει.

Όσους ξέρω είναι είτε με παλιά diesel ,είτε υγραέριο κυρίως ,είτε με καινούρια φυσικού αερίου

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, filarhos είπε

Κράτησα μόνο το κομμάτι της απάντησης που αφορά εμένα.

Με το μικρό πετρέλαιο punto κάνω 15χιλχλμ/χρόνο κι αυτό θα ήταν σωστό να αντικαταστήσω με ηλεκτρικό, γιατί το άλλο δεν κάνει ούτε 5χιλχλμ/χρόνο.

Με 1.5€ τα 100χλμ η διαφορά από το punto είναι 3-5€/100χλμ. Ας πούμε ότι είναι 5€/100χλμ και ότι θα χρειαστεί να δώσω 15χιλ€. Θα βγάλω και 3χιλ€ για τα επιπλέον που μπορεί να χρειαστεί το punto στην επόμενη 10 ετία (πολλά έβαλα γιατί είναι μόνο ότι αφορά τον θερμικό κινητήρα). Άρα μένουν 12χιλ€ για να γίνουν απόσβεση με 5€ διαφορά τα 100χλμ.

12000/5=2400 -> 2400*100χλμ=240.000χλμ -> 240.000/15.000=16 έτη για απόσβεση.

Αν δεν κάνω λάθος στους υπολογισμούς μου...

 

Υ.Γ. 50 με 60χλμ την ημέρα κάνω αλλά τυχαίνει να κάνω και 100χλμ σε μια μέρα και κοντικά ταξιδάκια στο χωριό (που έχω να φορτίσω) και είναι πήγαινε έλα 300χλμ που αν δεν έχω να μεταφέρω πολλά παίρνω το μικρό.

Καλά έκανες και κράτησες μόνο αυτά που αφορούν εσένα, αλλιώς μπορεί να μπερδευόμαστε.

Πρώτα από όλα περίμενα να έλεγες πιο συγκεκριμένο νούμερο για την κατανάλωση του Punto μια και ήδη το έχεις, και όχι το αόριστο 4,5 - 6,5€/100km.

Επίσης γιατί υπολογίζεις +15.000€ (δλδ 28.000€) και όχι ας πούμε +7.000€ (δλδ 20.000€) για το ηλεκτρικό? Στις 28.500€ με την επιδότηση αν δεν κάνω λάθος βγαίνει πχ το nissan leaf, είναι εντελώς άκυρη μια τέτοια σύγκριση και σε κατηγορία και σε εξοπλισμό.

Επίσης οι 3.000€ που υπολογίζεις για μια δεκαετία - κατά τη γνώμη μου πάντα - δεν φτάνουν να καλύψουν ούτε τη διαφορά στα σέρβις ανάμεσα στο ηλεκτρικό και στο ντίζελ, πόσο μάλλον τα "επιπλέον που μπορεί να χρειαστεί".

Επίσης σε μια δεκαετία είναι πολύ πιθανόν και οι φόροι στα καύσιμα - και ειδικά στο πετρέλαιο - να ανέβουν. Και το ρεύμα θα μου πεις μπορεί να ακριβύνει, αλλά κατά τη γνώμη μου πιο πιθανό είναι να ανέβει το κόστος χρήσης στο ντίζελ και όχι στο ηλεκτρικό. Υποθετικό βέβαια το παραπάνω.

Επίσης το όριο στα καυσαέρια πέφτει, ήταν 100 και πήγε στα 90, δεν είναι απίθανο φέτος κιόλας να πέσει κιάλλο με αποτέλεσμα το punto να πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, ενώ το ηλεκτρικό δεν θα επηρεαστεί. Υποθετικό και αυτό.

Υ.Γ.

τα 50 με 60 την ημέρα που γίνονται που και που 100 ή 300 είναι πολύ περισσότερα από τα 15.000km το χρόνο που έγραψες.

Υ.Γ. 2

Δεν προσπαθώ να προωθήσω την ηλεκτροκίνηση όπως κάνουν μερικοί, απλά στοιχεία παραθέτω, μόνος σου θα κρίνεις αν αξίζει η μετάβαση σε ηλεκτροκίνητο

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

17 λεπτά πριν, korakios είπε

Για αργότερα, τώρα δεν κάνει απόσβεση παρα μόνο αν έχει βενζίνης με 8λίτρα/100χλμ και τιμές προ covid

Και αν είναι επαγγελματίας , ούτε στάσεις θα κάνει για ταχυφόρτιση ,ούτε άγχος για αυτονομία θα έχει.

Όσους ξέρω είναι είτε με παλιά diesel ,είτε υγραέριο κυρίως ,είτε με καινούρια φυσικού αερίου

o έπαγγελματίας συνήθως έχει leasing. Το leasing σε βανακι είναι γύρω στα 350 και το ηλεκτρικό γύρω στα 420. Με τα καύσιμα , από κάποια χλμ και μετά , το ηλεκτρικό κερδίζει κατα κόρον. Στην βενζίνη κερδίζει στα πρώτα 20χλμ την μέρα , στο πετρέλαιο γύρω στα 80 χλμ και το φυσικό αέριο γύρω στα 100χλμ , απο κει και πάνω ηλεκτρικό , που έχουν αυτονομία 200 χλμ , άρα δεν χρειάζεται ταχυφόρτιση , μόνο γκαράζ και μπρίζα. Στην βενζίνη κερδίζει και χωρίς leasing

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, SchinasN είπε

o έπαγγελματίας συνήθως έχει leasing. Το leasing σε βανακι είναι γύρω στα 350 και το ηλεκτρικό γύρω στα 420

Πάσο για leasing , αλλά πιο ηλεκτρικό βανάκι λες ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

19 λεπτά πριν, SchinasN είπε

https://www.leaseplan.com/el-gr/leasing/prosfores-leasing-ta-autokinhta-mas/2286/mercedes-evito/

υπάρχει και το opel και το nissan ( αυτό είχα δει γύρω στα 420 )

Όταν έλεγες επαγγελματία , νόμιζα ηλεκτρολόγο , υδραυλικό κτλ . εκεί ούτε καν...

Δεν ξέρω αν συμφέρει να δώσει προκαταβολή 7.325 € αυτοκινήτου που κοστίζει κιόλας 53.500 Ε.

Αν ήταν όλες οι κούριερ και μεταφορικές θα είχαν ήδη αποκλειστικά ηλεκτρικά. Εταιρίες είναι χωρίς περιβαλλοντολογικές ανησυχίες , την τσέπη τους κοιτάνε

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...