Προς το περιεχόμενο

Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης


kostasgr78

Προτεινόμενες αναρτήσεις

1 λεπτό πριν, loukasgr2 είπε

Η μείωση της τελικής ακόμα και σε θερμικά οχήματα δεν γίνεται μόνο για λόγους ασφαλείας, αλλά και για λόγως συγκράτησης των εκπομπών ρύπων.

Δεν έχει καμία λογική αυτό που γράφεις, ούτως ή άλλως οι ταχύτητες στις οποίες γίνονται οι μετρήσεις δεν πλησιάζουν καν τα 180km/h.

5 λεπτά πριν, loukasgr2 είπε

Τα θερμικά αυτοκίνητα στα επόμενα χρόνια, για να ικανοποιούν τις όλο και αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων θα διαθέτουν εγκέφαλο ο οποίος θα μετράει τους ρύπους σε πραγματικό χρόνο κατά την κίνηση του αυτοκίνητου και αυτά τα δεδομένα θα αποστέλλονται στον κατασκευαστή.

Και τι με αυτό?

7 λεπτά πριν, loukasgr2 είπε

Σε ότι αφορά την μειωμένη τελική ταχύτητα των ηλεκτρικών, ισχύει αυτό που λες, ωστόσο υπάρχουν τεχνικές λύσεις για να αντιμετωπιστεί αυτό. Με την τοποθέτηση ενός διβάθμιου μειωτήρα (όπως στην Porsche Taycan) μπορούμε να έχουμε μια αρκετά μακριά σχέση μετάδοσης ώστε να μειώνουμε τις στροφές του ηλεκτροκινητήρα στις υψηλές ταχύτητες και έτσι να βελτιστοποιούμε την αυτονομία του οχήματος.

Ωστόσο αυτή η λύση είναι πολύ δύσκολη τεχνικά. Μέχρι στιγμής μόνο η Porsche το έχει καταφέρει. Ας ελπίσουμε να ακολουθήσουν και άλλοι κατασκευαστές.

Δεν βλέπω το πως κάτι τέτοιο λύνει το πρόβλημα των ηλεκτροκινητήρων, δηλαδή την εσωτερική τους αντίσταση η οποία μεγαλώνει όσο ανεβαίνουν οι στροφές. Μόνο να μετριάσει κάπως το πρόβλημα μπορεί, και αυτό δημιουργώντας ταυτόχρονα άλλα προβλήματα.

Πάντως ΑΝ και ΟΤΑΝ αρχίσει να τοποθετείται ευρέως κάτι τέτοιο στα ηλεκτρικά το συζητάμε, προς το παρόν δεν έχει νόημα.

47 λεπτά πριν, loukasgr2 είπε

Στο C-HR η θερμική συνιστώσα του κινητήρα αποδίδει 99 ίππους. Αυτοκίνητα με 100 ίππους έχουν μια τελική γύρω στα 195-200 χιλιόμετρα αναλόγως αεροδυναμικής.

Το βάρος έχει μικρή επίδραση στην τελική ταχύτητα ενός οχήματος.

Δεν θα τα χαλάσουμε στους ίππους, έστω είναι 99. Ξέρεις πολλά αυτοκίνητα όπως το C-HR με κινητήρα 100 ίππων, αεροδυναμικό συντελεστή  Cd=0,32, περίπου 1.500 κιλά, και τελική 195-200km? Για γράψε μας 5-6...

Εγώ πάντως ξέρω πολλά με 100 ίππους, με καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή, με μικρότερο βάρος, και παρόλα αυτά η τελική τους είναι 180km/h.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 3k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

1 ώρα πριν, Salvation81 είπε

Και παλι, ηλεκτρικο. Με αυτο που βλεπω 204 αλογα ηλεκτρικο με 204 αλογα βενζινη δεν αλλαζει κατι σε επιδοσεις. Απλα δεν το περιμενα.

περιορίζονται από το πόσο ρεύμα μπορούν να δώσουν οι μπαταρίες και την θερμοκρασία τους νομίζω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Αρχειοθετήθηκε το 4ο επεισόδιο του Podcast της Ηλεκτροκίνησης. Σ' αυτό το επεισόδιο, μαζί μας ο φίλος Σπύρος Κοτζιάς, ιδιοκτήτης FIAT 500e που έφερε από Αμερική, και ο Μάνος Πολιούδης, μηχανικός στην εταιρία Arrival!

Η διαμόρφωση της εκμπομπής άλλαξε ελαφρώς, οι καλεσμένοι είχαν σαφώς μεγαλύτερο λόγο από τους συντελεστές. Βέβαια, μας ξέφυγε λίγο στο χρόνο, καθώς η παρουσία του Μάνου οδήγησε τη συζήτηση σε αρκετά πιο τεχνικό τομέα. Το εβδομαδιαίο ραντεβού έχει οριστικοποιηθεί για Σάββατο βράδυ, γύρω στις 22:30, ενώ η εκδήλωση στη ομάδα του facebook αναρτάται από την προηγούμενη μέρα. Υπάρχουν κάποια μικρά προβλήματα με τον τρόπο που αναρτάται η έναρξη της εκπομπής, με αποτέλεσμα πολλοί φίλοι να μην ειδοποιούνται εγκαίρως.

Μην ξεχάσετε να κάνετε εγγραφή στο κανάλι για να ενημερώνεστε για την αρχειοθέτηση των νέων επεισοδίων! Σε οποιοδήποτε επεισόδιο μπορείτε να αφήσετε το σχόλιό σας με ερωτήσεις ή προτάσεις μελλοντικών θεμάτων.

— hosts Evangelos Michalopoulos, Evans Manolis και Thanos Tourtouras,
— guest stars Manos Polioudis και Spyros Gkotzias.

Σε αυτό το επεισόδιο:
00:00 - Εισαγωγή
09:50 - Μετατροπές κλασσικών μοντέλων
11:24 - Μια παρουσίαση της Arrival
13:13 - Ο Σπύρος Γκοτζιάς, ιδιοκτήτης και φίλος
15:15 - Το FIAT 500e που έφερε από Αμερική ο "Χαλκιδαίος"
19:12 - Παρατηρήσεις προς τα μέλη
20:00 - Νοθεία στο νυχτερινό ρεύμα;
21:38 - Δίκτυα φόρτισης και χρεώσεις της Blnk;
33:20 - Θα είναι Ηλεκτρικά όλα τα καινούρια οχήματα μέχρι το 2030;
36:20 - Ηλεκτροκίνηση στους επαγγελματίες
43:50 - Φόρτιση σε 5'. Περιθώρια βελτίωσης
49:38 - Αντοχή του Drivetrain ενός Ηλεκτρικού Αυτοκινήτου
57:33 - Σχεδιασμός οχημάτων και Arrival MicroFactories
1:08:07 - Υπάρχουν αρκετά υλικά στον πλανήτη για Ηλεκτρικά Οχήματα;
1:11:50 - Τι προσοχή θέλουν οι μπαταρίες;
1:15:33 - Ultraviolet και άλλα ηλεκτροκίνητα δίτροχα
1:21:10 - Νέες αλλαγές στο "Κινούμαι Ηλεκτρικά"
1:21:55 - Χαλαρή κουβέντα
1:27:04 - Ανάπτυξη οχημάτων και επενδύσεις στην Ελλάδα
1:37:27 - Έλληνες επιστήμονες και Ελληνική παιδεία

 

 

Επεξ/σία από Thanar
  • Like 3
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

43 λεπτά πριν, NT1G είπε

περιορίζονται από το πόσο ρεύμα μπορούν να δώσουν οι μπαταρίες και την θερμοκρασία τους νομίζω.

Βρε το γιατι το καταλαβαινω, απλα δεν το ειχα ψαξει καθολου, πιστευα πως οι μπαταριες δινουν στο μπαμ την δυναμη ασχετα με το μοντελο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 24/1/2021 στις 9:56 ΜΜ, Salvation81 είπε

Βρε το γιατι το καταλαβαινω, απλα δεν το ειχα ψαξει καθολου, πιστευα πως οι μπαταριες δινουν στο μπαμ την δυναμη ασχετα με το μοντελο.

Δεν υπάρχει το λαγκ που υπάρχει στους κινητήρες βενζίνης, η απόκριση όταν πατάς γκάζι είναι αισθητά πιο άμεση. Αυτό προκαλεί αύξηση των επιδόσεων, αλλά λόγο του βάρους των μπαταριών, έχεις και μείωση επιδόσεων.

Λόγο του ότι οι ηλεκτρικοί κινητήρες είναι πολύ πιο απλοί στην κατασκευή από τους θεσμικούς (1/5 των μερών), είναι πολύ πιο απλό και φτηνό να κατασκευάσεις έναν ηλεκτρονικό κινητήρα, απότι έναν θερμικό. Και λόγω μικρού μεγέθους, μπορείς να πας και να βάλεις και από έναν σε κάθε ρόδα άμα γουστάρεις και να ξεφύγεις σε επιδόσεις. 

Επεξ/σία από Papakaliati
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

47 λεπτά πριν, Papakaliati είπε

Δεν υπάρχει το λαγκ που υπάρχει στους κινητήρες βενζίνης, η απόκριση όταν πατάς γκάζι είναι αισθητά πιο άμεση. Αυτό προκαλεί αύξηση των επιδόσεων, αλλά λόγο του βάρους των μπαταριών, έχεις και μείωση επιδόσεων.

Λόγο του ότι οι ηλεκτρικοί κινητήρες είναι πολύ πιο απλοί στην κατασκευή από τους θεσμικούς (1/5 των μερών), είναι πολύ πιο απλό και φτηνό να κατασκευάσεις έναν ηλεκτρονικό κινητήρα, απότι έναν θερμικό. Και λόγω μικρού μεγέθους, μπορείς να πας και να βάλεις και από έναν σε κάθε ρόδα άμα γουστάρεις και να ξεφύγεις σε επιδόσεις. 

Την τεχνολογια την ξερω (πολυ καλα κιολας) απλα κοιτουσα παντα επιδοσεις που εχουν τα Tesla οποτε δεν περιμενα τοσο μεγαλη διαφορα. Απλα και στα ηλεκτρικα το εχουν παει με τα αλογα αποτι βλεπω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

19 λεπτά πριν, Papakaliati είπε

Δεν υπάρχει το λαγκ που υπάρχει στους κινητήρες βενζίνης, η απόκριση όταν πατάς γκάζι είναι αισθητά πιο άμεση. Αυτό προκαλεί αύξηση των επιδόσεων, αλλά λόγο του βάρους των μπαταριών, έχεις και μείωση επιδόσεων.

Η απόκριση του γκαζιού δεν έχει καμία σχέση με τις επιδόσεις. Οι καλύτερες επιδόσεις των ηλεκτρικών, ή μάλλον η καλύτερη επιτάχυνση γιατί από τελική κυριολεκτικά πατώνουν, οφείλεται κυρίως στις μικρότερες απώλειες μετάδοσης λόγω έλλειψης κιβωτίου ταχυτήτων και στην άμεση ροπή των ηλεκτροκινητήρων από πολύ χαμηλά.

Επίσης η αργή απόκριση στο γκάζι δεν είναι χαρακτηριστικό των βενζινοκινητήρων, είναι χαρακτηριστικό των οχημάτων με κιβώτιο ταχυτήτων, επίτηδες φτιάχνονται έτσι ώστε να προστατεύεται η μετάδοση. Και ένα ηλεκτρικό αναγκαστικά θα είχε αργή απόκριση στο γκάζι αν του έβαζαν κιβώτιο.

  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Papakaliati είπε

Δεν υπάρχει το λαγκ που υπάρχει στους κινητήρες βενζίνης, η απόκριση όταν πατάς γκάζι είναι αισθητά πιο άμεση. Αυτό προκαλεί αύξηση των επιδόσεων, αλλά λόγο του βάρους των μπαταριών, έχεις και μείωση επιδόσεων.

Λόγο του ότι οι ηλεκτρικοί κινητήρες είναι πολύ πιο απλοί στην κατασκευή από τους θεσμικούς (1/5 των μερών), είναι πολύ πιο απλό και φτηνό να κατασκευάσεις έναν ηλεκτρονικό κινητήρα, απότι έναν θερμικό. Και λόγω μικρού μεγέθους, μπορείς να πας και να βάλεις και από έναν σε κάθε ρόδα άμα γουστάρεις και να ξεφύγεις σε επιδόσεις. 

Το bottleneck στις επιδόσεις των ηλεκτρικών δεν είναι οι κινητήρες αλλά οι μπαταρίες.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, agnostos13 είπε

Το bottleneck στις επιδόσεις των ηλεκτρικών δεν είναι οι κινητήρες αλλά οι μπαταρίες.

Πρακτικα δεν εχουν κινητηρες, εχουν μοτερ.  Αλλα ναι οι επιδοσεις εχουν να κανουν με τις μπαταριες (βεβαια αν το παταει καποιος αυτο λιγο μετραει).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 24/1/2021 στις 8:40 ΜΜ, loukasgr2 είπε

Στο C-HR η θερμική συνιστώσα του κινητήρα αποδίδει 99 ίππους. Αυτοκίνητα με 100 ίππους έχουν μια τελική γύρω στα 195-200 χιλιόμετρα αναλόγως αεροδυναμικής.

Το βάρος έχει μικρή επίδραση στην τελική ταχύτητα ενός οχήματος.

Ποιο αυτοκίνητο 100 ίππων έχει/είχε ποτέ τελική 195+ χλμ/ω?...

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

https://www.capital.gr/diethni/3520915/volkswagen-antimetopizei-prostimo-ano-ton-100-ekat-euro-gia-tous-rupous?fbclid=IwAR1KeS7Z_sdp1dJnl2vM0MjATKeFMLnPwWU5bnvxdFvp3vnelj3VLlP-MBc

καλά νέα για τους φαν&χομπίστες της ηλεκτροκίνησης μιας και η ΕΕ "σπρώχνει" με πρόστιμα τους κατασκευαστές να έχουν στη γκάμα τους ηλεκτρικά με το ζόρι

κακά νέα φυσικά για τους υπόλοιπους που ελπίζουν σε ηλεκτρικά ως οικονομική λύση ,μιας και το κόστος των ηλεκτρικών είναι ακόμα υψηλό ( πρώιμη τεχνολογία ), και εννοείται τα πρόστιμα αυξάνουν τις τιμές των συμβατικών

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, korakios είπε

https://www.capital.gr/diethni/3520915/volkswagen-antimetopizei-prostimo-ano-ton-100-ekat-euro-gia-tous-rupous?fbclid=IwAR1KeS7Z_sdp1dJnl2vM0MjATKeFMLnPwWU5bnvxdFvp3vnelj3VLlP-MBc

καλά νέα για τους φαν&χομπίστες της ηλεκτροκίνησης μιας και η ΕΕ "σπρώχνει" με πρόστιμα τους κατασκευαστές να έχουν στη γκάμα τους ηλεκτρικά με το ζόρι

κακά νέα φυσικά για τους υπόλοιπους που ελπίζουν σε ηλεκτρικά ως οικονομική λύση ,μιας και το κόστος των ηλεκτρικών είναι ακόμα υψηλό ( πρώιμη τεχνολογία ), και εννοείται τα πρόστιμα αυξάνουν τις τιμές των συμβατικών

Κακά νέα για τους petrolheads, φοβάμαι οτι τα αυτοκίνητα επιδόσεων σύντομα θα είναι μόνο με μπαταρία!

Φυσικά μην τρελαθούμε, οι περισσότεροι κατασκευαστές θέλουν να προωθήσουν την ηλεκτροκίνηση γιατί έχει πολύ φαί (λέγε με υπερκέρδος), το θέμα είναι οτι ούτε ο κόσμος είναι έτοιμος, ούτε οι υποδομές επαρκούν ούτε η τεχνολογία έχει φτάσει σε ικανοποιητικά επίπεδα για να γίνει mainstream, οπότε αναγκάζονται να πουλάνε ακόμα θερμικά για να μην τους πάρουν με τα γιαούρτια...

ΥΓ. Με εκείνο το πρόστιμο με το dieselgate τι να έγινε άραγε;

Επεξ/σία από agnostos13
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, agnostos13 είπε

οπότε αναγκάζονται να πουλάνε ακόμα θερμικά για να μην τους πάρουν με τα γιαούρτια...

για να μη βαρέσουν λουκέτο εννοείς

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...