Προς το περιεχόμενο

Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης


kostasgr78

Προτεινόμενες αναρτήσεις

19 λεπτά πριν, gbras είπε

Αυτονομια ειναι πανω κατω τα ιδια. Τα αλλα οπως το γραφεις.

Όταν λες πάνω κάτω τα ίδια;

Παρε οποιαδηποτε δυο ιδια αυτοκινητα VW e-up ας πουμε η Peugeot 208 η Kona και συγκρινε τις επιδοσεις τους. Τα ηλεκτρικα ειναι πιο ανετα και πιο σταθερα στο δρομο μιας και δεν εχουν κραδασμους, θορυβους αλλα εχουν και χαμηλο κεντρο βαρους.

Παίρνω ως πάράδειγμα το Peugeot 208:

-1.2 Pure Tech 100 Active (16200): άλογα 100hp, μέγιστη ταχύτητα 188km/h, επιτάχυνση 9.9, αυτονομία 800 (44L/5.5*100)

-1.5 BlueHDi 100 Active (17200): άλογα 100hp, μέγιστη ταχύτητα 188km/h, επιτάχυνση 10.2, αυτονομία 917 (44L/4.8*100)

-e-208 136 Active (29900): άλογα 136hp, μέγιστη ταχύτητα 150km/h, επιτάχυνση 8.1, αυτονομία 310

Πέρα από το οτί είναι πιο αθόρυβο (και φυσικά οικονομικό στη χρήση) δεν βλέπω που αλλού υπερτερεί πραγματικά το ηλεκτρικό.

οχι αλλα απο την αλλη το αυτοκινητο θα το φορτισεις ειτε στο σπιτι σου το βραδυ οποτε δεν σε νοιαζει ο χρονος ειτε σε ενα φορτιστη καπου κοντα σου. Θες να το δουμε σε ταξιδι? Κανεις 400 χιλιομετρα δεν θα κανεις και μια σταση τουλαχιστον μιση ωρα? αρα πρακτικα δεν νομιζω οτι ειναι προβλημα.

Πολλοί οι συμβιβασμοί...

Κυριως λογο νοοτροπιας και ανοργανωσιας του κρατους θα συμφωνησω.

Έιναι προφανές.

Δεν θα ειναι λεμε!!

Δηλαδη το να χασεις το συνηθες 10% σε περιπου 10 χρονια ειναι τοσο φοβερο. Ενταξει αποψεις ειναι αυτες εγω δεν το θεωρω κατι σημαντικο.

Μην προσπαθείς να κάνεις το άσπρο-μαύρο, δεν είναι πρώτη φορά που θα χρησιμοποιήσουμε μπαταρίες λιθίου!

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 3k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 ώρες πριν, agnostos13 είπε

-Οι τιμές τους είναι περίπου 3 φορές πάνω από αντίστοιχης κατηγορίας θερμικό.

Καμια επαφη με την πραγματικοτητα .Πρεπει να συγκρινουμε παρομοιας ιπποδυναμης αυτοκινητα και με αυτοματο κιβωτιο. Αν ειναι να το συγκρινουμε με σπαρτιατικο/αδειο αυτοκινητο που ισα που κουνιεται(με κατι αδυναμους θερμικους κινητηρες), τοτε δεν ειναι αντιστοιχης κατηγοριας.

Ενδεικτικα για non-premium μικρομεσαιο αυτοκινητο, κοιταμε :
GOLF 1.5 eTSI ACT 150PS STYLE DSG Mild Hybrid (€ 27.300)
e-Golf 136PS E-Xperience 5D(€ 34.200)
Τιμοκαταλογος VW

Εχουν διαφορα 10% σε ιπποδυναμη, αλλα το e-golf ερχεται με πιο πληρη εξοπλισμο, οποτε ειναι μια η αλλη.

 

Ουτε 50% πανω δεν ειναι συνηθως. Στα ακριβοτερα ηλεκτρικα μοντελα, η διαφορα ειναι ακομα μικροτερη ή ανυπαρκτη για παρομοιων επιδοσεων αυτοκινητα.

Επεξ/σία από haHa
  • Like 5
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 λεπτά πριν, haHa είπε

Καμια επαφη με την πραγματικοτητα .Πρεπει να συγκρινουμε παρομοιας ιπποδυναμης αυτοκινητα και με αυτοματο κιβωτιο. Αν ειναι να το συγκρινουμε με σπαρτιατικο/αδειο αυτοκινητο που ισα που κουνιεται(με κατι αδυναμους θερμικους κινητηρες), τοτε δεν ειναι αντιστοιχης κατηγοριας.

Ενδεικτικα για non-premium μικρομεσαιο αυτοκινητο, κοιταμε :
GOLF 1.5 eTSI ACT 150PS STYLE DSG Mild Hybrid (€ 27.300)
e-Golf 136PS E-Xperience 5D(€ 34.200)
Τιμοκαταλογος VW

Εχουν διαφορα 10% σε ιπποδυναμη, αλλα το e-golf ερχεται με πιο πληρη εξοπλισμο, οποτε ειναι μια η αλλη.

Ουτε 50% πανω δεν ειναι συνηθως. Στα ακριβοτερα ηλεκτρικα μοντελα, η διαφορα ειναι ακομα μικροτερη ή ανυπαρκτη για παρομοιων επιδοσεων αυτοκινητα.

Ανύπαρκτη όχι αλλά όσο ανεβαίνεις σε εξοπλισμό τόσο μειώνεται η διαφορά. Αν το συγκρίνεις με ένα φθηνό πόλης(βασική έκδοση) του 10χιλιαρου πράγματι είναι τριπλάσια η τιμή.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
12 λεπτά πριν, jgeorgiou είπε

Ανύπαρκτη όχι αλλά όσο ανεβαίνεις σε εξοπλισμό τόσο μειώνεται η διαφορά. Αν το συγκρίνεις με ένα φθηνό πόλης(βασική έκδοση) του 10χιλιαρου πράγματι είναι τριπλάσια η τιμή.

Μονο που δεν ειναι ιδιας κατηγοριας.

Ειναι σαν να συγκρινω εγω το e-golf με ενα range rover.

 

Καλη επισης συγκριση ειναι το vw ID.4 με τα 204 αλογα στα 46.800€ που συγκρινεται με το vw Tiguan 2.0 TDI 190PS 4Motion DSG7 Advance που και μικροτερο ειναι και λιγο πιο αδυναμο αλλα κοστιζει € 37.330.

Επεξ/σία από haHa
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, haHa είπε

Μονο που δεν ειναι ιδιας κατηγοριας.

Ειναι σαν να συγκρινω εγω το e-golf με ενα range rover.

Συμφωνώ να συγκρίνουμε ομοειδή απλά η πραγματικότητα λέει ότι οι περισσότεροι καταναλωτές κινούνται σε μικρά & μικρομεσαία βαλάντια. Οπότε δεν μπορούμε να αγνοούμε την πλειονότητα των καταναλωτών. Αλλιώς θα συγκρίναμε μόνο tesla , mercedes να  λέγαμε ότι έρχεται το ίδιο.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 λεπτά πριν, jgeorgiou είπε

Συμφωνώ να συγκρίνουμε ομοειδή απλά η πραγματικότητα λέει ότι οι περισσότεροι καταναλωτές κινούνται σε μικρά & μικρομεσαία βαλάντια. Οπότε δεν μπορούμε να αγνοούμε την πλειονότητα των καταναλωτών. Αλλιώς θα συγκρίναμε μόνο tesla , mercedes να  λέγαμε ότι έρχεται το ίδιο.

Δεν ημουν εγω που ειπα "-Οι τιμές τους είναι περίπου 3 φορές πάνω από αντίστοιχης κατηγορίας θερμικό."

Να συγκρινουμε λοιπον παρομοιας κατηγοριας αυτοκινητα. Αυτο περιλαμβανει και την ιπποδυναμη και το αυτοματο κιβωτιο και παρομοιο εξοπλισμο.

Τα παραδειγματα που εβαλα ειναι μαλιστα απο την ιδια εταιρεια(vw) και ειναι πιο ευκολη η συγκριση.

Επεξ/σία από haHa
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, gbras είπε

Μηπως ηθελες να γραψεις ενα εκατομμυριο? γιατι 100000 χιλιομετρα εχουνν κανει παρα πολλα αυτοκινητα με γνωστη την ( μικρη) επιδραση που εχει στην μπαταρια. Δεν χρειαζετια να περιμενεις τιποτα ειναι αποδεδειγμενο.

Όχι , 100000 , σε πραγματικές συνθήκες Ελλάδας , σε συνδυασμό με απανωτά καθημερινά στραγγίσματα και ταχυφορτίσεις

3 ώρες πριν, gbras είπε

Μονο τα ταξι μπορεις να πεις οτι θα χανουν το χρονο του λογω φορτισης. Βανακια μηχανακια κλπ φορτιζουν το βραδυ που δεν κινουνται.

Δεν υπάρχει περίπτωση να φτάσει η φόρτιση σε μια σε μεγάλη πόλη μέρα σε μεγάλες πόλεις. Σε μικρές καθημερινά είναι 100 χλμ για πλάκα

3 ώρες πριν, gbras είπε

Η μπαταρια θα συνεχισει να δουλευει για δεκαετιες αν θελεις.

Εγώ θέλω, τα στοιχεία της μπαταρίας δε θέλουν. Και είπαμε σε πραγματικές συνθήκες . Όχι φορτίζω το βράδυ και πάω χελώνα την ημέρα.

Πάω όσο με πάει και φορτίζω όσο πιο γρήγορα γίνεται.

Αλλιώς είναι σαν να παίρνω κινητό με αναδιπλούμενη οθόνη και το ανοιγοκλείνω  με ευλάβεια

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

17 λεπτά πριν, korakios είπε

Όχι , 100000 , σε πραγματικές συνθήκες Ελλάδας , σε συνδυασμό με απανωτά καθημερινά στραγγίσματα και ταχυφορτίσεις

Δεν υπάρχει περίπτωση να φτάσει η φόρτιση σε μια σε μεγάλη πόλη μέρα σε μεγάλες πόλεις. Σε μικρές καθημερινά είναι 100 χλμ για πλάκα

Εγώ θέλω, τα στοιχεία της μπαταρίας δε θέλουν. Και είπαμε σε πραγματικές συνθήκες . Όχι φορτίζω το βράδυ και πάω χελώνα την ημέρα.

Πάω όσο με πάει και φορτίζω όσο πιο γρήγορα γίνεται.

Αλλιώς είναι σαν να παίρνω κινητό με αναδιπλούμενη οθόνη και το ανοιγοκλείνω  με ευλάβεια

Στην Ελλάδα τα αυτοκίνητα διανύουν κατά μέσο όρο 15.000 χλμ ανά έτος ή 41 χλμ ανά ημέρα, το οποίο δεν έχει καμία σχέση με "απανωτά καθημερινά στραγγίσματα και ταχυφορτίσεις" που φαντάζεσαι εσύ.

Επίσης τα ηλεκτρικά οχήματα εντός πόλης καταναλώνουν λιγότερο από ότι εκτός, εντός πόλης βγάζουν παραπάνω χιλιόμετρα από τη μέση κατανάλωση βάση WLPT που ανακοινώνει ο κατασκευαστής. Με 100 χλμ την ημέρα μέσα σε πόλη, που παρεπιπτόντως είναι βαριά χρήση και όχι "για πλάκα" όπως νομίζεις, οποιοδήποτε ηλεκτρικό τα καταφέρνει απλά με λίγο συμπλήρωμα ενέργειας τη νύχτα, και χωρίς να ξεφεύγει το ποσοστό φόρτισης κάτω από το 10% και πάνω από το 90% εξασφαλίζοντας έτσι τη μακροζωία της μπαταρίας.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολύ ενδιαφέρον τεστ πολλών ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην Ευρώπη σε πραγματικές συνθήκες, τουλάχιστον Σκανδιναβικές, από τον σύλλογο Νορβηγών ιδιοκτητών αυτοκινήτων.

Δυστυχώς πολύ από το ζουμί για τις λεπτομέρειες είναι στα Νορβηγικά, αλλά δόξα να έχει ο γούγλης ο τρασλέτορας, πιστεύω όλοι μπορούν να βγάλουν χρήσιμα συμπεράσματα.

https://www.naf.no/elbil/aktuelt/elbiltest/ev-winter-range-test-2020/

 

37 λεπτά πριν, korakios είπε

Όχι , 100000 , σε πραγματικές συνθήκες Ελλάδας , σε συνδυασμό με απανωτά καθημερινά στραγγίσματα και ταχυφορτίσεις

Δεν υπάρχει περίπτωση να φτάσει η φόρτιση σε μια σε μεγάλη πόλη μέρα σε μεγάλες πόλεις. Σε μικρές καθημερινά είναι 100 χλμ για πλάκα

Εγώ θέλω, τα στοιχεία της μπαταρίας δε θέλουν. Και είπαμε σε πραγματικές συνθήκες . Όχι φορτίζω το βράδυ και πάω χελώνα την ημέρα.

Πάω όσο με πάει και φορτίζω όσο πιο γρήγορα γίνεται.

Αλλιώς είναι σαν να παίρνω κινητό με αναδιπλούμενη οθόνη και το ανοιγοκλείνω  με ευλάβεια

Μικρή καθημερινή απόσταση τα 100χλμ σε πόλη; 
Στο Τόκυο ζεις; 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, haHa είπε

Καμια επαφη με την πραγματικοτητα .Πρεπει να συγκρινουμε παρομοιας ιπποδυναμης αυτοκινητα και με αυτοματο κιβωτιο. Αν ειναι να το συγκρινουμε με σπαρτιατικο/αδειο αυτοκινητο που ισα που κουνιεται(με κατι αδυναμους θερμικους κινητηρες), τοτε δεν ειναι αντιστοιχης κατηγοριας.

Ενδεικτικα για non-premium μικρομεσαιο αυτοκινητο, κοιταμε :
GOLF 1.5 eTSI ACT 150PS STYLE DSG Mild Hybrid (€ 27.300)
e-Golf 136PS E-Xperience 5D(€ 34.200)
Τιμοκαταλογος VW

Εχουν διαφορα 10% σε ιπποδυναμη, αλλα το e-golf ερχεται με πιο πληρη εξοπλισμο, οποτε ειναι μια η αλλη.

Ουτε 50% πανω δεν ειναι συνηθως. Στα ακριβοτερα ηλεκτρικα μοντελα, η διαφορα ειναι ακομα μικροτερη ή ανυπαρκτη για παρομοιων επιδοσεων αυτοκινητα.

Τώρα όντως;

Παίρνεις ως μέτρο σύγκρισης μόνο τις full extra εκδόσεις και μου λες οτί είμαι εκτός πραγματικότητας;

Ή νομίζεις οτι ζουν όλοι στη Ζυρίχη;

ΥΓ. Μ’ αρέσει που έβαλες και την έκδοση style σε mild-hybrid με 150 άλογα αντί για την απλή (life) με τα 130 και όλα αυτά γιατί «πρέπει να έχει αυτόματο κιβώτιο» αλλιώς δεν μπορείς να τα συγκρίνεις.

Επεξ/σία από agnostos13
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

13 ώρες πριν, Ribopaido είπε

https://www.quora.com/Can-super-capacitors-be-used-to-power-electric-vehicles 
Λύνει τα περισσότερα προβλήματα των μπαταριών με 1 μόνο κατα, το οποίο λύνεται αλλιώς

Η χρήση τους είναι οικονομικά μη βιώσιμη: κόστος 20$/Wh, το βάρος τους τριάντα φορές πάνω σε σχέση με μια μπαταρία λιθίου (230kg) δηλαδή χρειάζονται 7 τόνοι σε πυκνωτές :lol:,  επίσης εκφορτίζονται γρήγορα καθώς η τάση τους μειώνεται εκθετικά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κάποτε χρυσοπληρωναμε έναν σκληρό δίσκο με χωρητικότητα 16gb (κοντά στις 40-50.000δρχ ΑΝ δε με απατά η μνήμη μου). (Σήμερα έπεσε ενας τέτοιος στα χέρια μου... καθαρίζοντας μια αποθήκη). Σήμερα αγοράζεις με 4€ ένα usb stick με 32Gb. 

 

Η εξέλιξη έχει ξεκινήσει... αλλά έχει πολύ δρόμο ακόμη για να μπορεί αν τη σηκώσει η τσέπη του μικρομεσσαιου.

 

(Θυμάμαι πως το 1999 είχα αγοράσει CD recorder x8 με 80.000δρχ.)

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, LongTom είπε

Μικρή καθημερινή απόσταση τα 100χλμ σε πόλη; 
Στο Τόκυο ζεις; 

Έχασες τον ειρμό , για εταιρίες διανομής , δεν είναι λύση καν για ιδιώτες ακόμα τα ηλεκτρικά αμάξια, σκούτερ ποδήλατα ναι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

13 ώρες πριν, agnostos13 είπε

Τώρα όντως;

Παίρνεις ως μέτρο σύγκρισης μόνο τις full extra εκδόσεις και μου λες οτί είμαι εκτός πραγματικότητας;

Ή νομίζεις οτι ζουν όλοι στη Ζυρίχη;

Φυσικα και εισαι εκτος πραγματικοτητας. Ακομα και στο τελειως ακαιρο παραδειγμα σου πυο συγκρινεις συμβατικο αυτοκινητο χαμηλου εξοπλισμου, με χειροκινητο κιβωτιο και ιπποδυναμη που ισα που κουνιεται με ηλεκτρικο που ειναι πιο ανετο, δεν εχει κιβωτιο και εχει και 36% παραπανω ιπποδυναμη, η διαφορα δεν ειναι καν διπλασια(παρολο που μιλαμε για αυτοκινητα διαφορετικης κατηγοραις οσον αφορα τις επιδοσεις και την ανεση).

Εσυ βεβαια μιλας για τριπλασια, οντας εκτος πραγματικοτητας.

Τελος, μπορεις να μου βρεις ποσο κοστιζει ενα suv απο την vw που να εχει ιδιο μηκος με το vw id.4 των 46.800€, παρομοια ιπποδυναμη και αυτοματο κιβωτιο γιατι καποιο θελουν ανεση , χωρους αξιοπρεπεις επιδοσεις ;
Κατι μου λεει οτι θα το αποφυγεις...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
32 λεπτά πριν, haHa είπε

Φυσικα και εισαι εκτος πραγματικοτητας. Ακομα και στο τελειως ακαιρο παραδειγμα σου πυο συγκρινεις συμβατικο αυτοκινητο χαμηλου εξοπλισμου, με χειροκινητο κιβωτιο και ιπποδυναμη που ισα που κουνιεται με ηλεκτρικο που ειναι πιο ανετο, δεν εχει κιβωτιο και εχει και 36% παραπανω ιπποδυναμη, η διαφορα δεν ειναι καν διπλασια(παρολο που μιλαμε για αυτοκινητα διαφορετικης κατηγοραις οσον αφορα τις επιδοσεις και την ανεση).

Εσυ βεβαια μιλας για τριπλασια, οντας εκτος πραγματικοτητας.

Τελος, μπορεις να μου βρεις ποσο κοστιζει ενα suv απο την vw που να εχει ιδιο μηκος με το vw id.4 των 46.800€, παρομοια ιπποδυναμη και αυτοματο κιβωτιο γιατι καποιο θελουν ανεση , χωρους αξιοπρεπεις επιδοσεις ;
Κατι μου λεει οτι θα το αποφυγεις...

Επειδή έχει χαθεί η ουσία δεν θα κάτσω να παίξω μαζί σου την κολοκυθιά...

Στο δια ταύτα:

Κάποιος που θέλει να αγοράσει οικονομικό αμάξι, μπορεί να βρει κάποιο θερμικό με λιγότερο από 10000;

Αν ήθελε να πάει σε ηλεκτρικό πόσο θα έπρεπε να δώσει;

Αυτό το ηλεκτρικό τι αυτονομία θα του προσέφερε;

Όποιος απαντήσει σε αυτές τις ερωτήσεις καταλαβαίνει το σκεπτικό μου...

 

ΥΓ1. @haHa Εσύ μπορείς αν θες να συγκρίνεις και Taycan με Panamera για να πείσεις οτι τα ηλεκτρικά είναι ακόμα και φθηνότερα από τα θερμικά!

ΥΓ2. Και για να μην νομίζεις οτι υπεκφεύγω, στο ερώτημα σου δεν υπάρχει απάντηση καθώς πολύ απλά δεν υπάρχει θερμικό suv της vw με τόσο χαμηλή αυτονομία όσο το id.4 ωστέ να τα συγκρίνω!

Επεξ/σία από agnostos13
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...