Προς το περιεχόμενο

Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης


kostasgr78

Προτεινόμενες αναρτήσεις

5 λεπτά πριν, manos08 είπε

Δεν είναι θέμα νοοτροπίας, έστω πως έχεις χώρο στάθμευσης και θες ένα αξιόλογο καθαρά πόλης.

Πως μπορείς να προτείνεις ένα ηλεκτρονικό των 30Κ , όταν με 12κ ένα κορσα πχ? Ποτέ δεν θα γίνει απόσβεση! Όταν ένα αξιοπρεπές ηλεκτρικό , φτάσει να κοστίζει κοντά στα 20Κ, με επιδότηση να πέσει στα 16/17 πχ, τότε ναι, μπορεί να ανταγωνιστεί ένα κορσα , και θα κάνει απόσβεση λόγο σέρβις, πιο φθηνό ρεύμα κτλ. Οπότε το παρόν σίγουρα δεν είναι τα ηλεκτρικά για τον πολύ κόσμο, σε καμία πενταετία, και ανάλογα πως έχουν εξελιχθεί οι μπαταρίες, το συζητάμε.

 

Ε, σαφώς δεν είναι για τον πολύ κόσμο. Όμως το ID3 για παράδειγμα που βγαίνει στα 35 (τάξη μεγέθους) δεν συγκρίνεται με το corsa των 12k ούτε σε επίπεδο μεγέθους και άνεσης, ούτε σε επίπεδο εξοπλισμού. Πιο πολύ με το golf των 25k και αν...
Οπότε την διαφορά των 10k  σχεδόν την αποσβαίνει κανείς και ανάλογα με τα km που κάνει, από service-φθορές-τέλη κυκλοφορίας κλπ... Τώρα σαν επιλογή δεν την κάνεις μόνο με βάση το οικονομικό, αλλά και για το περιβάλλον.
Πολύ πιθανόν άλλωστε μετά το 2030 να μην υπάρχει άλλη επιλογή.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 3,1k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
12 λεπτά πριν, mechpanos είπε

Πολύ πιθανόν άλλωστε μετά το 2030 να μην υπάρχει άλλη επιλογή.

2030 είναι η ολοκλήρωση δικτύου CNG στην Ελλάδα (πρέπει να το τσεκάρω) και 2050 ο στόχος της Ε.Ε για μηδενικούς ρύπους, άρα για Ελλάδα κλασσικά πάμε παραπέρα

Επεξ/σία από korakios
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, mechpanos είπε

Τώρα σαν επιλογή δεν την κάνεις μόνο με βάση το οικονομικό, αλλά και για το περιβάλλον.

Και εάν εγώ αυτά τα 10Κ που μου περισσεύουν, τα αξιοποιήσω να βάλω φωτοβολταϊκά στην ταράτσα μου πχ, ίσως να είμαι και πιο οικολογικός έτσι, εφόσον έχω περιβαντολογική ανησυχία.

Επίσης το είπα και σε πιο παλιό ποστ, το αμάξι για μένα είναι εργαλείο και όχι παιχνίδι, γιατί να πρέπει να το βράδυ δεν θα μπορώ να το χρησιμοποιήσω για να φορτίσει, με την αμέσως επόμενη επιλογή να είναι μισή ώρα αναμονή σε ταχυφορτιστή;

Το 2030 όπως εξελίσσεται η τεχνολογία μπαταριών, οι χρόνοι φορτίσεις θα είναι συγκρίσιμοι με το βενζινάδικο, και θα έχεις αυτονομία για ταξίδια. Και εκεί είναι και το πόιντ μου, έρχονται μέσα στη πενταετία αυτή οι μπαταρίες Στερεάς κατάστασης. Τα αποτελέσματα από έρευνες δείχνουν πως θα είναι πολύ καλύτερες από τις υπάρχουσες, μένει βέβαια να φανεί και στον πραγματικό κόσμο. Γιατί να πάρεις τώρα ηλεκτρικό με κίνδυνο να γίνει παρωχημένο σε μια πενταετία, και να μην περιμένεις να δείς που θα κινηθεί η αγορά/ τεχνολογία

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

42 λεπτά πριν, mechpanos είπε

Δεν μπορώ να καταλάβω, γιατί μπορεί κάποιος να είναι πολέμιος της ηλεκτροκίνησης...δεν το βλέπει ότι "έρχεται";
Το έχω ξαναγράψει και αλλού (δεν θυμάμαι που, στο "Thread της Tesla, στο group στο fb, πάει καιρός) εδώ και καιρό, μια σοβαρή ένδειξη για να πειστούν και οι πλέον άπιστοι ότι η ηλεκτροκίνηση δεν είναι απλά το μέλλον αλλά και το παρόν στις μετακινήσεις, είναι η VW...όπου το πιο καλοπουλημένο μοντέλο της, το Golf, στην τρέχουσα γενιά του είναι το τελευταίο που θα μπει σε παραγωγή...πλέον σταματάει να αναπτύσσεται, δεν ξέρω αν θα σταματήσει ολικά η παραγωγή του, αλλά πλέον η VW σαν βασικό μοντέλο της θα στηρίζει μόνο το ID3. Δεν θα βγει Golf 9, δηλαδή, ο σχεδιασμός αυτός είναι από όταν ξεκίνησε να σχεδιάζεται το ID3 σε λευκό χαρτί.

Τώρα αυτό τι σημαίνει, ότι η ηλεκτροκίνηση δεν έχει τα μειονεκτήματά της; Σαφώς και τα έχει, δεν μιλά κανένας για το αντίθετο. Αλλά αν αλλάξει κανείς λίγο νοοτροπία και συνήθειες, τότε τα πλεονεκτήματα είναι σαφώς περισσότερα.

Ίσως δε, η σημερινή τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης να είναι απλά μια ενδιάμεση λύση, μέχρι να είναι τεχνικά και οικονομικά εφικτές άλλες λύσεις μεγαλύτερης πυκνότητας αποθήκευσης ενέργειας από τις μπαταρίες (κυψέλες υδρογόνου, για παράδειγμα).

κανεις δεν ειναι πολεμιος της ηλεκτροκινησης, απλος θα καταλαβει ενα μερος οπως το diesel η Βενζινη το αεριο...... σε καποιες χωρες το μιγμα θα ειναι προς μια κατεύθυνση σε αλλες προς αλλη κατευθυνση.... εσεις με την πιπιλα των ηλεκτρικων οτι θα αλλαξουμε ολοι μεσα σε 10 χρονια ειστε εκτος τοπικης αλλα και παγκοσμιας πραγματικοτητας........για παράδειγμα η toyota η πρωτη σε μοναδες πωλησεων, τις περισσοτερες μοναδες τις πουλαει στην Ασια...... σε χωρες του αναπτυσσομενου κοσμου με κατα κεφαλην εισοδημα κατω απο €10000 το χρονο!!!!!!! δεν θα κερδισει τιποτα απο την ηλεκτροκινηση, αλλα θα εχει και αυτη την εναλακτικη στην γκαμα τις. Οσο αναφορα την Ελλαδα τις μονοκαλιεργιας τπυ τουρισμου, των δημοσιων υπαλληλων και των συνταξιουχων.......ΑΝΤΕ ΓΕΙΑ!!!!!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, mechpanos είπε

Ίσως δε, η σημερινή τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης να είναι απλά μια ενδιάμεση λύση, μέχρι να είναι τεχνικά και οικονομικά εφικτές άλλες λύσεις μεγαλύτερης πυκνότητας αποθήκευσης ενέργειας από τις μπαταρίες (κυψέλες υδρογόνου, για παράδειγμα).

Εξαιρετική η τοποθέτησή σου όπως -σχεδόν- πάντα, αλλά εκεί με το υδρογόνο μας τα χάλασες... :)

3 ώρες πριν, manos08 είπε

Πως μπορείς να προτείνεις ένα ηλεκτρονικό των 30Κ , όταν με 12κ ένα κορσα πχ? Ποτέ δεν θα γίνει απόσβεση!

Πόσα θα δίνεις το χρόνο με το Corsa για καύσιμα και service, αν κάνεις 70-80χλμ εντός πόλης ημερησίως;

2 ώρες πριν, manos08 είπε

Και εάν εγώ αυτά τα 10Κ που μου περισσεύουν, τα αξιοποιήσω να βάλω φωτοβολταϊκά στην ταράτσα μου πχ, ίσως να είμαι και πιο οικολογικός έτσι, εφόσον έχω περιβαντολογική ανησυχία.

Αν βάλεις φωτοβολταΪκά στη στέγη, γιατί γίνεσαι "οικολογικός"; Το θέμα είναι τι καταναλώνεις, όχι τι παράγεις...

  • Confused 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  

45 λεπτά πριν, Thanar είπε

Πόσα θα δίνεις το χρόνο με το Corsa για καύσιμα και service, αν κάνεις 70-80χλμ εντός πόλης ημερησίως;

Ναι , είναι ικανός να βγάλει και απόσβεση με το ηλεκτρικό vs Corsa ,κρατηθείτε γερά 🤓

75 ημερησίως ~25000/χρόνο

9E/100χλμ 2250 ευρώ /χρόνο σε βενζίνη (μη πάμε σε LPG/CNG και πληγωθεί!)

Έστω 1.5Ε/100χλμ μόνο με νυχτερινό και μόνο στο γκαραζ είσαι στα 375Ε για 25000χλμ

Άρα βενζίνη 2250 + 100Ε μ.ο. σέρβις - 375  άρα 1975 ευρώ ανα έτος

Διαφορά τιμής 12500 vs 28500 άρα 16000Ε

ε, περίπου σε 8 χρόνια και σε μόλις 200000 χλμ κάνεις απόσβεση !🤣😂

Αν κάνεις δηλαδή λιγότερα απο 10000χλμ/έτος απόσβεση στην 20ετία !!!!!!


Και όλα αυτά με βενζίνη ,ούτε καν πετρέλαιο LPG / CNG , κατάντια....

Αυτά να λέτε στον κοσμάκι που πάει να παραπληροφορηθεί στην ομάδα σας 1.5Ε / 100χλμ , αλλά μην το φορτίζεις έξω , μόνο στο γκαραζ και το βράδυ κιόλας , συμφέρει λέμε!!!

Και να μην ξεχάσω , με το ηλεκτρικό θες και ένα 2ο κανονικό αυτοκίνητο αν θες να βγεις κάπου προς έξω (όχι δεν κάνουμε 100 στάσεις λες και πάμε με τον καρβουνιάρη...)

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

27 λεπτά πριν, korakios είπε

  

Ναι , είναι ικανός να βγάλει και απόσβεση με το ηλεκτρικό vs Corsa ,κρατηθείτε γερά 🤓

75 ημερησίως ~25000/χρόνο

9E/100χλμ 2250 ευρώ /χρόνο σε βενζίνη (μη πάμε σε LPG/CNG και πληγωθεί!)

Έστω 1.5Ε/100χλμ μόνο με νυχτερινό και μόνο στο γκαραζ είσαι στα 375Ε για 25000χλμ

Άρα βενζίνη 2250 + 100Ε μ.ο. σέρβις - 375  άρα 1975 ευρώ ανα έτος

Διαφορά τιμής 12500 vs 28500 άρα 16000Ε

ε, περίπου σε 8 χρόνια και σε μόλις 200000 χλμ κάνεις απόσβεση !🤣😂

Αν κάνεις δηλαδή λιγότερα απο 10000χλμ/έτος απόσβεση στην 20ετία !!!!!!


Και όλα αυτά με βενζίνη ,ούτε καν πετρέλαιο LPG / CNG , κατάντια....

Αυτά να λέτε στον κοσμάκι που πάει να παραπληροφορηθεί στην ομάδα σας 1.5Ε / 100χλμ , αλλά μην το φορτίζεις έξω , μόνο στο γκαραζ και το βράδυ κιόλας , συμφέρει λέμε!!!

Και να μην ξεχάσω , με το ηλεκτρικό θες και ένα 2ο κανονικό αυτοκίνητο αν θες να βγεις κάπου προς έξω (όχι δεν κάνουμε 100 στάσεις λες και πάμε με τον καρβουνιάρη...)

Και ταξίδια με ταχύτητες 10ετιας 70-80!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
21 λεπτά πριν, korakios είπε

οχι , ούτε πληρώνουν παραπάνω ασφάλεια....(ειρωνικά το λέω :) )

Σιγουρα για να κρατησεις την εγγυηση που λενε κάποιες εταιρείες πρέπει να κάνεις τα service και έχουν βγάλει πακέτα σε κάποια απο αυτα δεν αναφέρονται αλλαγες σε φίλτρο καμπίνας λες και ζούμε στην εξοχή και ξεκινούν απο τα 90 ευρώ τον χρόνο και ανεβαίνουν και ανεβαίνουν όσο θέλεις

Επεξ/σία από fragsp
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 ώρες πριν, Thanar είπε

Πόσα θα δίνεις το χρόνο με το Corsa για καύσιμα και service, αν κάνεις 70-80χλμ εντός πόλης ημερησίως;

Λοιπόν, επειδή απεχθάνομαι τα λόγια του αέρα....πάμε!

Αρχικά , και για να είμαστε δίκαιοι , θα συγρίνουμε το Golf με το id3 family ( το απλό θα πρέπει να συγκριθεί με polo), ιδία εταιρία λοιπόν και ίδιο επίπεδο @mechpanos ! Από τον κατάλογο της ελλινηκης αντιπροπώπίας , το golf ξεκινάει στα € 20.152 , κατανάλωση 5.3L/km και τέλη 0€. Αντίστοιχα το ID3 family ξεκινάει στα € 41.200, με την επιδότηση (  15% με όριο τα €6.000 που το ξεπερνάει) αρα 41.200-6.000=35.200€ . Κατανάλωση 15,7 kWh/100 km , πάντα σύμφωνα με την εταιρεία, τέλη φυσικά δεν έχει!

image.png.f48e852791b60c81f70679bef7e96a4a.png

image.png.af7be863d04d61d4d42ca886074f1bf7.png

Ας ξεκινήσουμε με το Golf

70-80km, θα πάρω την μέση τιμή, 75!

27.000 χιλιόμετρα τον χρόνο λοιπόν, τέλεια γιατί έτσι χρειάζομαι ένα σερβις τον χρόνο, ακριβώς.

Η κατανάλωση είναι 27000Κm*5,3L/100Km=1431L τον χρόνο. Χρησιμοποιώντας το fuelGR , βλέπουμε πως η μέση τιμή βενζίνης σήμερα είναι 1,478€/L . Άρα τον χρόνο θέλω 2115€ + ένα γενναιόδωρο 100αρικο για το σέρβις του. Τελικός απολογισμός 2215€ τον χρόνο!

 

ID3 family

27000Κm*15,7kWh/100Km=4239kWh ετησίως. Ο λογαριασμός όμως είναι τετράμηνος, διά 3 λοιπόν και έχουμε 1413kWh/4 μήνες. Θα χρησιμοποιήσω αυτό το υπολογιστικό φύλλο ( δημιουργήθηκε για bitcoin mining, αλλά στο κόστος κατανάλωσης δεν μας ενδιαφέρει το που καταναλώθηκε η ενέργεια). Βάζουμε το 1413kWh και έχουμε 247,34 € το τετράμηνο , τον χρόνο δηλαδή 742€.

Και για να σε προλάβω, ναι δεν έβαλα νυχτερινό, ΑΛΛΑ δεν έβαλα τπτ σε σερβις του ID3 τακάκια κάπια στιγμή δεν θα χρειαστεί? Μία επισκόπιση? κατι? ΟΥΤΕ το γεγονός πως με το την κατανάλωση ρεύματος στο υπόλοιπο σπίτι, έχονας εξαντλίσει μεγάλο μέρος τις χαμηλές κλήμακες για το αυτοκίνητο , η KWH κοστολογούντε στην ΥΨΗΛΗ κλίμακα.

 

διαφορά κόστους απόκτησης : 35200-20152 πές 15000€ υπέρ του golf. Διαφορά κόστους χρήσης 2215-742=1473€ τον χρόνο,υπέρ του ID3.

Απόσβεση σε.... 15000/1473 περίπου μία δεκαετία (270000 χιλιάδες χιλιόμετρα).

Αλήθεια στην δεκαετία καμιά αλλαγή μπαταρίας δεν θα χρειαστεί? Πόσο πάνε οι τιμές άραγε?🤔

3 ώρες πριν, Thanar είπε

Αν βάλεις φωτοβολταΪκά στη στέγη, γιατί γίνεσαι "οικολογικός"; Το θέμα είναι τι καταναλώνεις, όχι τι παράγεις...

Δηλαδή δεν μας ενδιαφέρει αν η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται από φωτοβολταϊκά ή από ορυκτά καύσιμα?

Εξήγησε μου το σκεπτικό σου σε παρακαλώ 😅

Επεξ/σία από manos08
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, manos08 είπε

Αλήθεια στην δεκαετία καμιά αλλαγή μπαταρίας δεν θα χρειαστεί? Πόσο πάνε οι τιμές άραγε?🤔😍😍

Ήσουν λίγο άγριος με τα νούμερα , προσπάθησα να τα μαγειρέψω λίγο γιατί δε θα ξαναποστάρει .

Ετοιμάσου να ακούσεις οτι δεν παθαίνουν τίποτα και οτι είναι πάμφθηνες (8000Ε στη Μάλτα μεταχειρισμένη για το leaf του και 24000E εδώ αντιπροσωπία)

Αλλά δε παθαίνουν τίποτα, αφου ο ίδιος δίνει εγγύηση σε όλους όσους πάρουν ηλεκτρικό....!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, korakios είπε

Ήσουν λίγο άγριος με τα νούμερα , προσπάθησα να τα μαγειρέψω λίγο γιατί δε θα ξαναποστάρει .

Ετοιμάσου να ακούσεις οτι δεν παθαίνουν τίποτα και οτι είναι πάμφθηνες (8000Ε στη Μάλτα μεταχειρισμένη για το leaf του και 24000E εδώ αντιπροσωπία)

Αλλά δε παθαίνουν τίποτα, αφου ο ίδιος δίνει εγγύηση σε όλους όσους πάρουν ηλεκτρικό....!

Χρησιμοποίησα επίσημα νούμερα από την αντιπροσωπεία , και παρέθεσα όλες τις τιμές με τις πηγές τους. Πιο αντικειμενικά δεν γίνεται... άγριος γιατί λοιπόν;😜

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 ώρες πριν, mechpanos είπε

Δεν μπορώ να καταλάβω, γιατί μπορεί κάποιος να είναι πολέμιος της ηλεκτροκίνησης...δεν το βλέπει ότι "έρχεται";
Το έχω ξαναγράψει και αλλού (δεν θυμάμαι που, στο "Thread της Tesla, στο group στο fb, πάει καιρός) εδώ και καιρό, μια σοβαρή ένδειξη για να πειστούν και οι πλέον άπιστοι ότι η ηλεκτροκίνηση δεν είναι απλά το μέλλον αλλά και το παρόν στις μετακινήσεις, είναι η VW...όπου το πιο καλοπουλημένο μοντέλο της, το Golf, στην τρέχουσα γενιά του είναι το τελευταίο που θα μπει σε παραγωγή...πλέον σταματάει να αναπτύσσεται, δεν ξέρω αν θα σταματήσει ολικά η παραγωγή του, αλλά πλέον η VW σαν βασικό μοντέλο της θα στηρίζει μόνο το ID3. Δεν θα βγει Golf 9, δηλαδή, ο σχεδιασμός αυτός είναι από όταν ξεκίνησε να σχεδιάζεται το ID3 σε λευκό χαρτί.

Τώρα αυτό τι σημαίνει, ότι η ηλεκτροκίνηση δεν έχει τα μειονεκτήματά της; Σαφώς και τα έχει, δεν μιλά κανένας για το αντίθετο. Αλλά αν αλλάξει κανείς λίγο νοοτροπία και συνήθειες, τότε τα πλεονεκτήματα είναι σαφώς περισσότερα.

Ίσως δε, η σημερινή τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης να είναι απλά μια ενδιάμεση λύση, μέχρι να είναι τεχνικά και οικονομικά εφικτές άλλες λύσεις μεγαλύτερης πυκνότητας αποθήκευσης ενέργειας από τις μπαταρίες (κυψέλες υδρογόνου, για παράδειγμα).

Καλά το Golf ειδικά έχει σταματήσει να αναπτύσεται 10 χρόνια τώρα.

Η πρώτη σοβαρή αλλαγή που είδε από το 2010 είναι το id3 (που είναι ουσιαστικά το Golf με άλλο όνομα).

Επεξ/σία από agnostos13
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...