Προς το περιεχόμενο

Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης


kostasgr78

Προτεινόμενες αναρτήσεις

10 λεπτά πριν, varg88 είπε

Καλό θα ήταν να μας πουν καμία λεπτομέρεια από την μέχρι τώρα χρήση που κάνουν ... αν αντιμετώπισαν προβλήματα.. αν έμειναν ικανοποιημένοι από την επιλογή τους κτλ κτλ..

Ολόκληρο ίντερνετ έχεις μπροστά σου, ένα κάρο εξειδικευμένα forums, χιλιάδες βίντεο στο youtube, και περιμένεις από αυτούς τους δύο για να ενημερωθείς? :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 3,1k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Έτσι κι αλλιώς είναι σχετικά όλα αυτά. Κάποιος που κάνει συχνά το Αθήνα-Θεσσαλονική θα σου πει μακριά από ηλεκτρικό. Άλλος που κάνει όλα τα χιλιόμετρα στην κίνηση της πόλης θα σου πει ότι τον έχει σώσει το ηλεκτρικό, οπότε το αν συμφέρει ή όχι εξαρτάται από τη χρήση, συνήθειες και ανοχή σε ιδιοτροπίες (αντί να γεμίζω καύσιμα σε 5 λεπτά, χρειάζομαι ώρες για να γεμίσει η μπαταρία ή δεν γουστάρω να ξανα-αλλάξω λάδια- στον κινητήρα) μεταξύ άλλων.

Πάντως η αυτονομία εξακολουθεί να είναι πρόβλημα στα ηλεκτρικά (εκτός αν έχεις να διαθέσεις πάνω από 35Κ € για κάποιο μοντέλο με μεγάλη αυτονομία) και υπάρχει και το CNG  το οποίο κάνει την εξοικονόμηση καυσίμου των ηλεκτρικών λιγότερο ελκυστική.

Επεξ/σία από getty
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

32 λεπτά πριν, getty είπε

Έτσι κι αλλιώς είναι σχετικά όλα αυτά. Κάποιος που κάνει συχνά το Αθήνα-Θεσσαλονική θα σου πει μακριά από ηλεκτρικό. Άλλος που κάνει όλα τα χιλιόμετρα στην κίνηση της πόλης θα σου πει ότι τον έχει σώσει το ηλεκτρικό, οπότε το αν συμφέρει ή όχι εξαρτάται από τη χρήση, συνήθειες και ανοχή σε ιδιοτροπίες (αντί να γεμίζω καύσιμα σε 5 λεπτά, χρειάζομαι ώρες για να γεμίσει η μπαταρία ή δεν γουστάρω να ξανα-αλλάξω λάδια- στον κινητήρα) μεταξύ άλλων.

Πάντως η αυτονομία εξακολουθεί να είναι πρόβλημα στα ηλεκτρικά (εκτός αν έχεις να διαθέσεις πάνω από 35Κ € για κάποιο μοντέλο με μεγάλη αυτονομία) και υπάρχει και το CNG  το οποίο κάνει την εξοικονόμηση καυσίμου των ηλεκτρικών λιγότερο ελκυστική.

Πέρα από τις ακραίες περιπτώσεις η συνηθισμένη αναλογία (ο μέσος όρος) των χιλιομέτρων που διανύουν τα ΙΧ στην Ελλάδα είναι 85% εντός και 15% εκτός πόλης, ε για τον μέσο οδηγό ένας μικρός συμβιβασμός μια στο τόσο που ταξιδεύει δεν είναι τόσο τρομερός όσο πιστεύουν κάποιοι.

Το CNG πάντως έχει άλλα προβλήματα, το - σχεδόν - ανύπαρκτο δίκτυο ανεφοδιασμού (που η διεύρυνση του έχει σχεδόν παγώσει, σε αντίθεση με τους σταθμούς φόρτισης) και την επίσης μικρή αυτονομία. Αν κάνεις πολλά ταξίδια και χρειάζεσαι μεγάλη αυτονομία τότε το CNG δεν είναι λύση μια και τα περισσότερα χλμ θα τα κάνεις καταναλώνοντας βενζίνη.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
9 ώρες πριν, Joshua21 είπε

Πέρα από τις ακραίες περιπτώσεις η συνηθισμένη αναλογία (ο μέσος όρος) των χιλιομέτρων που διανύουν τα ΙΧ στην Ελλάδα είναι 85% εντός και 15% εκτός πόλης, ε για τον μέσο οδηγό ένας μικρός συμβιβασμός μια στο τόσο που ταξιδεύει δεν είναι τόσο τρομερός όσο πιστεύουν κάποιοι.

Το CNG πάντως έχει άλλα προβλήματα, το - σχεδόν - ανύπαρκτο δίκτυο ανεφοδιασμού (που η διεύρυνση του έχει σχεδόν παγώσει, σε αντίθεση με τους σταθμούς φόρτισης) και την επίσης μικρή αυτονομία. Αν κάνεις πολλά ταξίδια και χρειάζεσαι μεγάλη αυτονομία τότε το CNG δεν είναι λύση μια και τα περισσότερα χλμ θα τα κάνεις καταναλώνοντας βενζίνη.

Μέσος όρος δεν υπάρχει , προσωπικά με το "μεγάλο" κάνω 50-50 και με το μικρό 90-10. Εχω φίλο που πάει κάθε μέρα σε Σχηματάρι και κάνει 200χλμ με το μοναδικό του αυτοκίνητο. Αλλος χρησιμοποιεί μετρό και το ξεπαρκάρει μια-δύο φορές την εβδομάδα για βόλτα ή για εκδρομή.

Μην λειτουργείτε με την λογική του μέσου όρου.

Επεξ/σία από jgeorgiou
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, jgeorgiou είπε

Μέσος όρος δεν υπάρχει , προσωπικά με το "μεγάλο" κάνω 50-50 και με το μικρό 90-10. Εχω φίλο που πάει κάθε μέρα σε Σχηματάρι και κάνει 200χλμ με το μοναδικό του αυτοκίνητο. Αλλος χρησιμοποιεί μετρό και το ξεπαρκάρει μια-δύο φορές την εβδομάδα για βόλτα ή για εκδρομή.

Μην λειτουργείτε με την λογική του μέσου όρου.

Λίγο αντιφατικά αυτά που γράφεις, πως θα μπορούσαμε να λειτουργήσουμε με τη λογική του μέσου όρου εφόσον μέσος όρος δεν υπάρχει?

Ο μέσος όρος πάντως μια χαρά υπάρχει, είναι το σημαντικότερο μέτρο της στατιστικής, άσχετα αν νομίζεις το αντίθετο ή έστω αδυνατείς να κατανοήσεις τη χρησιμότητα του.

Εμείς εδώ πάντως δεν συζητάμε για το αν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο καλύπτει ειδικά εμένα ή εσένα, σε αυτή τη περίπτωση θα μετρούσαν μόνο οι δικές μου ή οι δικές σου ανάγκες/συνήθειες, μιλάμε πιο γενικά οπότε το μόνο που έχει σημασία είναι η λογική του μέσου όρου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, jgeorgiou είπε

Εχω φίλο που πάει κάθε μέρα σε Σχηματάρι και κάνει 200χλμ με το μοναδικό του αυτοκίνητο

Ιδανικο το ηλεκτρικο αυτοκινητο σε αυτη την περιπτωση και με γρηγορη αποσβεση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
11 λεπτά πριν, gbras είπε

Ιδανικο το ηλεκτρικο αυτοκινητο σε αυτη την περιπτωση και με γρηγορη αποσβεση.

θα μπορούσε αν είχε γκαραζ για να το φορτίζει και αν δεν ήταν το μοναδικό του αυτοκίνητο.( κάνει εκδρομές με αυτό)

Τις 3 προϋποθέσεις τις γράψαμε στην προηγούμενη σελίδα για τα ηλεκτρικά. Οποίος δεν καλύπτει και τις 3 καλύτερα να το ξανασκεφτεί. Κατα την άποψη μου με το ζόρι μπορεί να πιάσει το 10% της αγοράς (μερίδιο από καινούρια αυτοκίνητα) το ηλεκτρικό υπο τις παρούσες συνθήκες/τεχνολογία. Αλλωστε θα φανεί και στις πωλήσεις παρόλο που επιδοτήται γενναία με λεφτά φορολογουμένων η αγορά.

ΥΓ terry308 (από κάτω)

Το έπιασες έχει το LEON/cng και είναι απόλυτα ευχαριστημένος από την οικονομία. Ειναι τυχαιρός γιατί στον δρόμο του 2 επιλογές εφοδιασμού (Ρέντη και ψηλά στην εθνική οδό). Υπολογίζει ότι κάνει οικονομία 20-30% από σύγχρονο πετρέλαιο και μισά λεφτά περίπου από βενζίνη. Τον πήρε η αντιπροσωπία SEAT τηλέφωνο γιατί είχε διαθέσιμα το 2017 (είχε αφήσει τα στοιχεία του σε έκθεση αυτοκινήτου λίγους μήνες πριν) και κέρδισε και την επιδότηση από την εταιρία φυσικού αερίου.

Επεξ/σία από jgeorgiou
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, gbras είπε

Ιδανικο το ηλεκτρικο αυτοκινητο σε αυτη την περιπτωση και με γρηγορη αποσβεση.

Δε θα έβγαζα από την εξίσωση το φυσικό αέριο. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, terry308 είπε

Δε θα έβγαζα από την εξίσωση το φυσικό αέριο. 

Η επομενη λυση εφοσον δεν υπαρχει φορτιστης ( αν και εγω τοτε θα προτιμουσα υγραεριο που υπαρχει παντου)

 

6 λεπτά πριν, jgeorgiou είπε

θα μπορούσε αν είχε γκαραζ για να το φορτίζει και αν δεν ήταν το μοναδικό του αυτοκίνητο.( κάνει εκδρομές με αυτό)

Η αν του παρειχε η εταιρια που δουλευει δυνατοτητα φορτισης. 😉 Αν υπηρχε δυνατοτητα φορτισης τοτε αγοραζει και ενα παλιο με βενζινη- υγραεριο ( σαν το δικο μου ας πουμε Opel astra 2005) να κανει και τις εκδρομες του. Με τοσα λεφτα που θα γλιτωνε, ανετα..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 λεπτά πριν, gbras είπε

Η επομενη λυση εφοσον δεν υπαρχει φορτιστης ( αν και εγω τοτε θα προτιμουσα υγραεριο που υπαρχει παντου) 

Σαν πρώην κάτοχος αυτοκινήτου εκ μετατροπής υγραέριου (σχεδόν από τους 1ους... 1800€ κόστος brc το 2009 περίπου) και βάσει των υπολογισμών μου το υγραέριο εχει σχεδόν διπλάσιο κόστος μετακίνησης, Fiat punto 16v 2002 μοντέλο vs ibiza tgi 2018 στην ίδια καθημερινή μετακίνηση,90% Εγνατία οδό και 10% επαρχιακό/πόλεως. 

Σα πρατήρια συμφωνώ, αλλα Αθήνα και σχηματαρι έχει πρατήρια που εξυπηρετούν στο δρομολόγιο 

 

Επεξ/σία από terry308
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
15 λεπτά πριν, gbras είπε

Η επομενη λυση εφοσον δεν υπαρχει φορτιστης ( αν και εγω τοτε θα προτιμουσα υγραεριο που υπαρχει παντου)

Η αν του παρειχε η εταιρια που δουλευει δυνατοτητα φορτισης. 😉 Αν υπηρχε δυνατοτητα φορτισης τοτε αγοραζει και ενα παλιο με βενζινη- υγραεριο ( σαν το δικο μου ας πουμε Opel astra 2005) να κανει και τις εκδρομες του. Με τοσα λεφτα που θα γλιτωνε, ανετα..

Γιατί να αγοράσει/συντηρεί  μια έξτρα μπακατέλα να κάνει εκδρομές? Ας είμαστε λίγο λογικοί στις προτάσεις μας. Αφου κάνει την δουλειά του μια χαρά με άλλο τρόπο.

Επεξ/σία από jgeorgiou
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, jgeorgiou είπε

Γιατί να αγοράσει/συντηρεί  μια έξτρα μπακατέλα να κάνει εκδρομές? Ας είμαστε λίγο λογικοί στις προτάσεις μας. Αφου κάνει την δουλειά του μια χαρά με άλλο τρόπο.

Αυτο που λεω ειναι πολυ λογικο. Απο εκει και περα ειναι θεμα τι προτιμαει κανεις. Μην μπερδευεις το λογικο με την προτιμηση. Εγω θελω ηλεκτρικο οποτε για εμενα ειναι ενα πολυ λογικο σεναριο. Εσυ δεν θελεις ηλεκτρικο οποτε δεν σου κανει αυτη η λογικη ( η στο φιλο σου τελος παντων)

 

 

13 λεπτά πριν, terry308 είπε

Σαν πρώην κάτοχος αυτοκινήτου εκ μετατροπής υγραέριου (σχεδόν από τους 1ους... 1800€ κόστος brc το 2009 περίπου) και βάσει των υπολογισμών μου το υγραέριο εχει σχεδόν διπλάσιο κόστος μετακίνησης, Fiat punto 16v 2002 μοντέλο vs ibiza tgi 2018 στην ίδια καθημερινή μετακίνηση,90% Εγνατία οδό και 10% επαρχιακό/πόλεως. 

Σα πρατήρια συμφωνώ, αλλα Αθήνα και σχηματαρι έχει πρατήρια που εξυπηρετούν στο δρομολόγιο 

Οντως ετσι ειναι. Οπως αναφερθηκε και πιο πανω δεν υπαρχουν πρατηρια παραεξω, οποτε στην εκδρομη ( αναλογα προς τα που θα παει ) ουτε οικονομια θα κανει αλλα θα ταλαιπωρηθει κιολας αφου θα πρεπει να γεμιζει το ντεποζιτο καθε 100 χιλιομετρα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

20 λεπτά πριν, gbras είπε

 

Οντως ετσι ειναι. Οπως αναφερθηκε και πιο πανω δεν υπαρχουν πρατηρια παραεξω, οποτε στην εκδρομη ( αναλογα προς τα που θα παει ) ουτε οικονομια θα κανει αλλα θα ταλαιπωρηθει κιολας αφου θα πρεπει να γεμιζει το ντεποζιτο καθε 100 χιλιομετρα.

Δε θα κάνει οικονομία για μια εκδρομή που θα πηγαίνει το χρόνο; τις υπόλοιπες ημέρες που θα κάνει 200χλμ καθημερινά;;; 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, terry308 είπε

Δε θα κάνει οικονομία για μια εκδρομή που θα πηγαίνει το χρόνο; τις υπόλοιπες ημέρες που θα κάνει 200χλμ καθημερινά;;; 

Σε σχέση με το να είχε ηλεκτρικό όχι, σπατάλη θα κάνει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Joshua21 είπε

Σε σχέση με το να είχε ηλεκτρικό όχι, σπατάλη θα κάνει.

Κόστος κτήσης μικρομεσαιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου και πραγματικό κόστος €/100χλμ; Στα 3 ταξίδια το χρόνο (Πάσχα Καλοκαίρι και Χριστούγεννα) πόσο;; 1000 1500 2000 χλμ έξτρα;; πόση θα είναι η διαφορά σε σχέση με ενός φ.α., με ενός υγραέριου και ενός πετρελαίου; 

Όταν πας να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο τα βάζεις όλα κάτω με ΧΧ χρονικο ορίζοντα που υπολογίζεις ότι θα το κρατήσεις. 

Οπότε πρέπει να υπολογίσεις (έαν σε ενδιαφέρει φυσικά ) :

Κόστος κτήσης 

Κόστος καυσίμων - ηλεκτρικής ενέργειας / 100χλμ 

Κόστος services / αναλωσίμων (λάστιχα) / έτος 

Κόστος ασφάλειας αυτοκινήτου 

Και λες σε χρονικό ορίζοντα 5 & 10 ετών με τα τρέχοντα δεδομένα θα έχω αυτά τα έξοδα με το χ, ψ, ω  όχημα... και αποφασίζεις.  

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...