Προς το περιεχόμενο

Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης


kostasgr78

Προτεινόμενες αναρτήσεις

1 ώρα πριν, Joshua21 είπε

Όχι απλά σου επιτρέπω, το επιθυμώ κιόλας :)

Με μπερδεύει λίγο όμως το παράδειγμα σου, από τη μία λες ότι το αυτοκίνητο μου ανάλογα με την τρέχουσα τιμή θα αποφασίσει αν θα πουλήσει ή αγοράσει ρεύμα (για να μεγιστοποιήσει το οικονομικό όφελος που θα έχω προφανώς), από την άλλη όμως λες ότι δεν θα έχει σημασία το μέγεθος του οικονομικού οφέλους, δεν είναι λίγο αντιφατικά αυτά?

Εκτός και αν εννοείς ότι όσο μικρό και να είναι το οικονομικό όφελος δεν έχει σημασία γιατί πάλι κέρδος είναι, δεν ισχύει όμως, γιατί από τη μία έχω "εμπορικό" κέρδος από την αγοραπωλησία αλλά από την άλλη έχω ζημιά επειδή γερνάει η μπαταρία μου. Κάθε μπαταρία αντέχει έναν συγκεκριμένο αριθμό κύκλων εκφόρτισης/επαναφόρτισης, κάθε φορά που θα εγχέει ενέργεια στο δίκτυο θα χάνει λίγη από τη ζωή της, για αυτό ακριβώς πιστεύω πως έχει σημασία το μέγεθος του οικονομικού οφέλους, αν είναι μικρό τότε δεν αξίζει καν να μπω σε αυτή τη διαδικασία.

Θεωρώ πως εν τέλει θα είναι κέρδος για τον κάτοχο του οχήματος. Τουλάχιστον σε αυτό ελπίζουμε ώστε να λειτουργήσει αυτό το μοντέλο. Κοίταξε η γενική ιδέα στα έξυπνα δίκτυα είναι η ενεργή συμμετοχή του καταναλωτή στην αγορά ενέργειας. Υπό αυτό το πρίσμα η αγορά και η πώληση ενέργειας με κάποιους κανόνες θα είναι δεδομένη. Σίγουρα το αυτοκίνητο, γιατί αυτό θα αποφασίζει βάση των παραμέτρων που τίθονται, θα προσπαθεί για την μεγιστοποίηση του κέρδους σου, το ίδιο και οι υπόλοιπες συσκευές που καταναλώνουν ενέργεια. Σαφώς θα υπάρχει μια φθορά, αλλά ελπίζουμε με την βελτίωση της τεχνολογίας μπαταριών να μειωθεί και ταυτόχρονα να αυξηθεί η πυκνότητα ενέργειας που είναι αυτή την στιγμή πολύ μικρότερη της βενζίνης. Και λέγοντας πυκνότητα ενέργειας εννοώ ανά μονάδα μάζας. Εσένα το μόνο που θα σε ενδιαφέρει είναι να έχεις αρκετή ενέργεια για να κάνεις τον κύκλο των διαδρομών που επιθυμείς. Από εκεί και πέρα ότι κερδίσει το αυτοκίνητο από την αγοραπωλησία θα είναι έξτρα κέρδος. Το μέλλον σε αυτή την αγορά θα είναι αρκετά συναρπαστικό.

Η μεγάλη διαφορά στην ηλεκτροκίνηση είναι στον πολύ μεγάλο βαθμό απόδοσης του ηλεκτροκινητήρα σε σχέση με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Τα νούμερα εδώ δεν επιτρέπουν καμιά αμφισβήτηση καθώς η διάφορες είναι της τάξης του 60%.

Τέλος, όλοι θα χρειαστεί να αλλάξουμε τον τρόπο που βλέπουμε τις μετακινήσεις. Θεωρώ πως η είσοδος της αυτόνομης οδήγησης σε συνδυασμό με την ηλεκτροκίνηση θα οδηγήσει σε εκ βάθρων αλλαγές στις μεταφορές. Δεν μιλάω για 50 χρόνια από τώρα, αλλά για ορίζοντα 15ετιας. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 3k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
6 ώρες πριν, arispz είπε

ποιο TESLA............ νομιζεις οτι ο μεσος Ελληνας θα μπορεσει ποτε να αγορασει Tesla;;;;; για τα ηλεκτρικα της "σειρας" μιλαμε των κατω τον 30000€!!!!!!!!!

Ο "μέσος Έλληνας" τα τελευταία χρόνια αν δεν έχει κανένα όχημα με leasing από τη δουλειά τη βγάζει με κανένα μεταχειρισμένο Yaris το πολύ των 10.000...

5 ώρες πριν, fragsp είπε

Έτσι όπως το αναφέρεις είναι αγένεια και ουσιαστικά έχετε καταφέρει να κάνετε το γκρουπ κλειστό και για λίγα άτομα. Ο καθένας μπορεί να έχει άποψη άσχετη με τα οικονομικά του δεν μπορείς να απαγορέψεις στον άλλον να εκφέρει γνώμη δημοκρατία έχουμε εκτός και αν είστε οι εργοδότες και εμείς είμαστε οι υπαλληλοί σας και δεν μπορούμε να έχουμε αντίθετη άποψη και φοβόμαστε την απόλυση.

Αν θέλουν κλειστό group υπάρχει σχετικό section στο forum, ας κάνουν ένα με τίτλο "Ηλεκτροκίνητα οχήματα fan club" να γράφουν ποιός έχει το καλυτεροτερότερο.

4 ώρες πριν, arispz είπε

στην χωρα οπου τα καλωδια της δεη ειναι ακομα εναερια, η προτεραιοτητα της πολιτειας ειναι τα κολωνακια/φορτιστες........  στην μπανανια του βαλκανικου νοτου, προσπαθουμε να τρέξουμε πριν μπουσουλησουμε !!!!!!

Θα έρθει κανά ΕΣΠΑ και γι αυτά.

Αν δεν έρθει αντίστοιχο και για τα οχήματα βέβαια δεν θα γεμίσει σύντομα η Ελλάδα ηλεκτρικά όπως γέμισε κάποτε η Λάρισα Cayenne.

Επεξ/σία από agnostos13
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, constandinos είπε

Θεωρώ πως εν τέλει θα είναι κέρδος για τον κάτοχο του οχήματος. Τουλάχιστον σε αυτό ελπίζουμε ώστε να λειτουργήσει αυτό το μοντέλο. Κοίταξε η γενική ιδέα στα έξυπνα δίκτυα είναι η ενεργή συμμετοχή του καταναλωτή στην αγορά ενέργειας. Υπό αυτό το πρίσμα η αγορά και η πώληση ενέργειας με κάποιους κανόνες θα είναι δεδομένη. Σίγουρα το αυτοκίνητο, γιατί αυτό θα αποφασίζει βάση των παραμέτρων που τίθονται, θα προσπαθεί για την μεγιστοποίηση του κέρδους σου, το ίδιο και οι υπόλοιπες συσκευές που καταναλώνουν ενέργεια. Σαφώς θα υπάρχει μια φθορά, αλλά ελπίζουμε με την βελτίωση της τεχνολογίας μπαταριών να μειωθεί και ταυτόχρονα να αυξηθεί η πυκνότητα ενέργειας που είναι αυτή την στιγμή πολύ μικρότερη της βενζίνης. Και λέγοντας πυκνότητα ενέργειας εννοώ ανά μονάδα μάζας. Εσένα το μόνο που θα σε ενδιαφέρει είναι να έχεις αρκετή ενέργεια για να κάνεις τον κύκλο των διαδρομών που επιθυμείς. Από εκεί και πέρα ότι κερδίσει το αυτοκίνητο από την αγοραπωλησία θα είναι έξτρα κέρδος. Το μέλλον σε αυτή την αγορά θα είναι αρκετά συναρπαστικό.

Κοίταξε, τα έξυπνα δίκτυα σαν ιδέα φυσικά και είναι πολύ καλή για τον διαχειριστή και τους παραγωγούς ενέργειας μια και τους λύνει το πρόβλημα της κυμαινόμενης ζήτησης, είναι όμως πολύ κακή για τους κατόχους των ηλεκτρικών οχημάτων επειδή μειώνει όχι μόνο τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας, αλλά και την χωρητικότητα της με επακόλουθο να μειώνεται η - ήδη πάρα πολύ χαμηλή - αυτονομία. Για αυτό ακριβώς κανένας ιδιοκτήτης ηλεκτρικού δεν θα συμφωνήσει να δώσει ρεύμα από την μπαταρία του αν δεν θα έχει πολύ μεγάλο κέρδος από την όλη ιστορία.

Τώρα ΟΤΑΝ και ΑΝ καταφέρει η τεχνολογία να αυξήσει την πυκνότητα ενέργειας των μπαταριών ανά μονάδα μάζας σε σημείο που θα πλησιάσει αυτή των υπόλοιπων καυσίμων θα κάνουμε αυτή τη συζήτηση σε άλλη βάση, προς το παρόν μόνο ως επιστημονική φαντασία μπορούμε να το δούμε.

41 λεπτά πριν, constandinos είπε

Η μεγάλη διαφορά στην ηλεκτροκίνηση είναι στον πολύ μεγάλο βαθμό απόδοσης του ηλεκτροκινητήρα σε σχέση με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Τα νούμερα εδώ δεν επιτρέπουν καμιά αμφισβήτηση καθώς η διάφορες είναι της τάξης του 60%.

Από την άλλη όμως η ηλεκτροκίνηση έχει πολύ περισσότερα μειονεκτήματα έναντι του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ούτε αυτό επιδέχεται αμφισβήτησης.

43 λεπτά πριν, constandinos είπε

Τέλος, όλοι θα χρειαστεί να αλλάξουμε τον τρόπο που βλέπουμε τις μετακινήσεις. Θεωρώ πως η είσοδος της αυτόνομης οδήγησης σε συνδυασμό με την ηλεκτροκίνηση θα οδηγήσει σε εκ βάθρων αλλαγές στις μεταφορές. Δεν μιλάω για 50 χρόνια από τώρα, αλλά για ορίζοντα 15ετιας. 

Εγώ πάλι πιστεύω ότι είναι πολύ νωρίς για προβλέψεις, όχι μόνο για το πότε, αλλά κυρίως για το τι ακριβώς θα γίνει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
23 ώρες πριν, agnostos13 είπε

Υπάρχει αυτή τη στιγμή σύστημα στην ελληνική αγορά που προσφέρει τη δυνατότητα χρήσης του ρεύματος από την μπαταρία ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο σπίτι ή μιλάμε θεωρητικά για μια δυνατότητα που θα υπάρχει στο απότερο μέλλον;

Εννοείται πως λύσεις V2G/V2H δεν έχουν αρχίσει ακόμη να εφαρμόζονται σε ευρεία κλίμακα. Αυτό δε σημαίνει βέβαια πως δεν υπάρχουν εμπορικά ακόμη και σήμερα, όπως το Quasar της Wallbox!

Υπάρχει όμως ήδη τρόπος τροφοδοσίας σε περιπτώσεις ανάγκης, ή σε περιπτώσεις... camping: Λέγεται pure sine wave inverter και το συνδέεις στην 12V μπαταρία οποιουδήποτε αυτοκινήτου. Μπορεί να σου παρέχει 220V ρεύμα μέχρι 1500W άνετα, με πολύ μικρό κόστος επένδυσης (κάτω των €200).
Βέβαια, θα μου πεις αυτό το κάνεις και με το θερμικό σου. Όντως, θα το κάνεις. Για πόση ώρα όμως θα αφήσεις το θερμικό στο ρελαντί να γεμίζει την μπαταρία; Και θα γεμίζει όντως τη μπαταρία στο ρελαντί, ή θα πρέπει να σφηνώσεις τούβλο στο γκάζι;
Αντίθετα, ένα ηλεκτρικό φορτίζει συνεχώς την 12V μπαταρία από τη "μεγάλη", με ισχύ 1500-2000W ανάλογα το μοντέλο. Επομένως, μπορείς κάλλιστα να δουλέψεις σε έκτακτη περίπτωση πάρα πολλές συσκευές, ακόμη και κλιματιστικό για θέρμανση. Ψυγεία, καυστήρες, φορτιστές για κινητά, τηλεοράσεις κλπ, δεν το συζητώ, θα παίζουν για μια βδομάδα από την μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

 

23 ώρες πριν, arispz είπε

Απο Εκαλη στην Γλυφαδα (εκει ειναι τι γραφειο μου) 45 χλμ Χ2 με κινηση και υψηλη ταχυτητα οταν μπαινω στην Αττικη οδο, ανηφορα οταν ανεβαινω την περιφερειακη υμηττου αλλα και οταν ανεβαινω απο Γλυφαδα!!!! αν δεν ειναι το Tesla με την μεγαλη μπαταρια ολα τα αλλα θα μεινουν στον δρομο.... α και το κερασακι.......2 φορες την εβδομαδα ταξιδι στην Λαμια στο εργοστασιο!!!!! 

Μένεις Εκάλη. Άρα έχεις μάλλον σπίτι με θέση στάθμευσης. Άρα μάλλον έχεις και εισόδημα ικανό να αγοράσεις ένα Tesla. Το πιο φτηνό Tesla έχει €40000 τελική. Ακόμη και αν δεν μπορείς να πάρεις Tesla, μάλλον μπορείς να πάρεις ένα e-208 με €27000 τελική. Με WLTP πάνω από 300km. Πιστεύεις πως το e-208 δεν θα μπορέσει να καλύψει 90km καθημερινά; Πλάκα κάνεις, έτσι; Ακόμη και το Εκάλη - Λαμία το καλύπτει, εννοείται βέβαια πως στο εργοστάσιο θα φορτίσεις 3-4 ώρες για την επιστροφή...

Είσαι μάλλον ιδανική περίπτωση για Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο. Μπορώ να σου ετοιμάσω μια τεχνοοικονομική μελέτη, με έκπτωση 50% λόγω της συζήτησης.

Επεξ/σία από Thanar
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Thanar είπε

Ψυγεία, καυστήρες, φορτιστές για κινητά, τηλεοράσεις κλπ, δεν το συζητώ, θα παίζουν για μια βδομάδα από την μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Όλο το στρουμφοχωριό σίγουρα , μη το συζητάς καν , αλλά αν απλώσει μπαλαντέζα και ο Δρακουμέλ δεν ξέρω, έχω τις επιφυλάξεις μου

Ωπ , και άλλα σχόλια

1 ώρα πριν, Thanar είπε

Είσαι μάλλον ιδανική περίπτωση για Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο. Μπορώ να σου ετοιμάσω μια τεχνοοικονομική μελέτη, με έκπτωση 50% λόγω της συζήτησης.

το 50% φαντάζομαι είναι για την ψυχική οδύνη....και πάλι μικρή η έκπτωση

Επεξ/σία από korakios
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Thanar είπε

Εννοείται πως λύσεις V2G/V2H δεν έχουν αρχίσει ακόμη να εφαρμόζονται σε ευρεία κλίμακα. Αυτό δε σημαίνει βέβαια πως δεν υπάρχουν εμπορικά ακόμη και σήμερα, όπως το Quasar της Wallbox!

Υπάρχει όμως ήδη τρόπος τροφοδοσίας σε περιπτώσεις ανάγκης, ή σε περιπτώσεις... camping: Λέγεται pure sine wave inverter και το συνδέεις στην 12V μπαταρία οποιουδήποτε αυτοκινήτου. Μπορεί να σου παρέχει 220V ρεύμα μέχρι 1500W άνετα, με πολύ μικρό κόστος επένδυσης (κάτω των €200).
Βέβαια, θα μου πεις αυτό το κάνεις και με το θερμικό σου. Όντως, θα το κάνεις. Για πόση ώρα όμως θα αφήσεις το θερμικό στο ρελαντί να γεμίζει την μπαταρία; Και θα γεμίζει όντως τη μπαταρία στο ρελαντί, ή θα πρέπει να σφηνώσεις τούβλο στο γκάζι;
Αντίθετα, ένα ηλεκτρικό φορτίζει συνεχώς την 12V μπαταρία από τη "μεγάλη", με ισχύ 1500-2000W ανάλογα το μοντέλο. Επομένως, μπορείς κάλλιστα να δουλέψεις σε έκτακτη περίπτωση πάρα πολλές συσκευές, ακόμη και κλιματιστικό για θέρμανση. Ψυγεία, καυστήρες, φορτιστές για κινητά, τηλεοράσεις κλπ, δεν το συζητώ, θα παίζουν για μια βδομάδα από την μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

 

Μένεις Εκάλη. Άρα έχεις μάλλον σπίτι με θέση στάθμευσης. Άρα μάλλον έχεις και εισόδημα ικανό να αγοράσεις ένα Tesla. Το πιο φτηνό Tesla έχει €40000 τελική. Ακόμη και αν δεν μπορείς να πάρεις Tesla, μάλλον μπορείς να πάρεις ένα e-208 με €27000 τελική. Με WLTP πάνω από 300km. Πιστεύεις πως το e-208 δεν θα μπορέσει να καλύψει 90km καθημερινά; Πλάκα κάνεις, έτσι; Ακόμη και το Εκάλη - Λαμία το καλύπτει, εννοείται βέβαια πως στο εργοστάσιο θα φορτίσεις 3-4 ώρες για την επιστροφή...

Είσαι μάλλον ιδανική περίπτωση για Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο. Μπορώ να σου ετοιμάσω μια τεχνοοικονομική μελέτη, με έκπτωση 50% λόγω της συζήτησης.

Γιατι να το κανω αυτο στην ζωη μου....... 3αρα diesel εταιρικο, και abarth 500...... ποιο θα ηταν το οφελος μου να παω σε ηλεκτρικο; οικονομια (δεν πληρωνω τιποτα με το εταιρικο ουτε διοδια) επιδοσεις; (μαλλον δεν εχεις μπει σε abarth) !!!!! οικολογικη συνειδηση;;; (κανω ανακυκλωση, συμμετέχω σε αναδασωσεις) πραγματικα ποιος ο λογος να παω σε ηλεκτρικο;;;;;; 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 λεπτά πριν, arispz είπε

δεν πληρωνω τιποτα με το εταιρικο ουτε διοδια

Αν ήταν δική σου η εταιρεία, θα ήξερες πως πληρώνεις μια χαρά. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

14 λεπτά πριν, Thanar είπε

Αν ήταν δική σου η εταιρεία, θα ήξερες πως πληρώνεις μια χαρά. 

Αν ηξερες την κερδοφορια και τους τζίρους θα καταλαβαινες  ότι: They don't give a damn shit about it!!! all europe runs their business on diesel!!!!!!!

Οταν θα εχετε βοηθησει στην αποσβεση τις τεχνολογιας, η εταιρια θα το αποκτησει με leasing σε λογικες τιμες, και βεβαια οταν εσυ θα προσπαθεις να το σπρώξεις το μεταχειρισμενο σου ηλεκτρικο σε σκοτωμενη τιμη χωρις να εχεις κανει την αποσβεση, σε καποιο παρομοιο forum θα εκθειάζω την ηλεκτροκινηση!!!! Διοτι ειστε κοροιδα αγοραζοντας την τεχνολογια στην αναπτυξη της και οχι στο maturity!!!!!!! Τι δεν καταλαβαινεις επιτελους!!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αναφορά σε κείμενο

 

Συνεχίζουν και σήμερα τα συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ να δώσουν ρεύμα στα νοικοκυριά που δεν είχαν από την πτώση δένδρων και κλαδιών στα καλώδια ηλεκτροδότησης, εξαιτίας της σφοδρής χιονόπτωσης, που έφερε η κακοκαιρία «Μήδεια».

Μέχρι χθες το πρωί τα σπίτια χωρίς ρεύμα ανέρχονταν περίπου σε 10.000 , ενώ σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση του ΔΕΔΔΗΕ τα ξημερώματα, έχουν απομείνει περίπου 3.500 νοικοκυριά που συνεχίζουν να είναι χωρίς ηλεκτροδότηση.

 

https://www.tanea.gr/2021/02/19/greece/deddie-xoris-reyma-gia-5i-imera-3-500-noikokyria-pou-den-exoun-apokatastathei-oi-vlaves/

 

 

Το τραγελαφικό της κατάστασης είναι οτι εμείς συζητάμε για κατάργηση των θερμικών αυτοκινήτων εν έτη 2021 στην Ελλάδα, ενώ τρέχει ο κόσμος να αγοράσει γεννήτριες πετρελαίου και σόμπες καύσης προκειμένου να γλυτώσει από το κρύο επειδή έμεινε χωρίς ρεύμα.

  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Kαλή η ηλεκτροκίνηση και τα hitech σενάρια, αλλά σε επίπεδο κατεστραμμένης οικονομικά χώρας όπως η Ελλάδα χωρίς σοβσρό σχέδιο πραγματικής ανάκαμψης, μισθούς για πολλούς της τάξης των 600 ευρώ, ανεργίας 23% κλπ. η συζήτηση αυτή μοιάζει να εκτυλίσσεται σε ένα παράλληλο σύμπαν. Σίγουρα έχει νόημα για κεντρική βόρεια Ευρώπη, για ένα μέρος της κοινωνίας των ευκατάστατων αμερικάνων, κινέζων κλπ. (γιατί και εκεί υπάρχουν τεράστια ταξικά χάσματα), αλλά για μας; Ίσως μόνον συντηρεί την εικονική πραγματικότητα που η κυβέρνηση προσπαθεί να προωθήσει και δυστυχώς αφορά λίγους, ολίγιστους.

Επεξ/σία από tedkald
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πάντως το λες και περίτεχνη προπαγάνδα αυτό που συμβαίνει με την ηλεκτροκίνηση.

Δηλ. ο πρόεδρος της toyota είναι ηλίθιος που προειδοποιεί ότι η οικονομία της Ιαπωνίας θα κινδυενεύσει με κατάρρευση? https://enkinisi.gr/2020/12/22/o-proedros-tis-touota-proeidopoiei-gia-tin-strofi-stin-ilektrokinisi/

Προφανώς η Ελλαδίτσα είναι πιο ισχυρή και τεχνολογικά εξελιγμένη ή μήπως απλά έχει πολιτικούς που νοιάζονται μόνο για τις μίζες και όχι για το μέλλον μας?

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
33 λεπτά πριν, Dexterious είπε

Πάντως το λες και περίτεχνη προπαγάνδα αυτό που συμβαίνει με την ηλεκτροκίνηση.

Δηλ. ο πρόεδρος της toyota είναι ηλίθιος που προειδοποιεί ότι η οικονομία της Ιαπωνίας θα κινδυενεύσει με κατάρρευση? https://enkinisi.gr/2020/12/22/o-proedros-tis-touota-proeidopoiei-gia-tin-strofi-stin-ilektrokinisi/

Προφανώς η Ελλαδίτσα είναι πιο ισχυρή και τεχνολογικά εξελιγμένη ή μήπως απλά έχει πολιτικούς που νοιάζονται μόνο για τις μίζες και όχι για το μέλλον μας?

 

Η ΤΟΥΟΤΑ πουλάει τα περισσότερα οχήματα τις σε χώρες εκτός Ευρώπης και ΗΠΑ. Έχει εργοστάσια παραγωγής και συναρμολόγησης σε πολλές χώρες τις Ασίας, όπως Ταϊλανδή, Ινδονησίας κλπ κλπ κλπ.

Τα οχήματα το μόνο κοινό με τα ευρωπαϊκά είναι σε μερικά μοντέλα μόνο το design!! Οι κινητήρες τους χρησιμοποιούν ακόμα βενζίνη με μόλυβδο!!! 
Τα ευρωπαϊκά οχήματα είναι πανάκριβα λόγο φορολογίας (πχ η Ινδονησία έχει 100% import tax για όλα τα οχήματα που εισάγονται. Την 10ετια του 1980 η Mercedes και η bmw είχε γραμμή συναρμολόγησης για την αποφυγή τις φορολογίας, όλα αυτά έκλεισαν στα τέλη τις 10ετιας του 1990 με την κρίση).

Οι αναπτυσσόμενες οικονομίες είναι οι επονομαζόμενες cash cows των αυτοκινητοβιομηχανιών !!! Στις συγκεκριμένες χώρες υπάρχει τεράστια έλλειψη υποδομών, η ηλεκτρική ενέργεια δεν είναι αρκετή για την ζήτηση, 40% των πληθυσμών σε αυτές τις χώρες στηρίζετε σε ηλεκτρογεννήτριες diesel. Βέβαια η βενζίνη είναι πάμφθηνη λόγο χαμηλής φορολογίας. 
Αυτοι είναι οι λόγοι που ο διευθυντής τις ΤΟΥΟΤΑ υποστηρίζει ότι η μεταστροφή στην ηλεκτροκίνηση θα κατάστρεψει την εταιρία.

Επεξ/σία από Επισκέπτης
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 18/2/2021 στις 7:26 ΜΜ, Joshua21 είπε

Κοίταξε, τα έξυπνα δίκτυα σαν ιδέα φυσικά και είναι πολύ καλή για τον διαχειριστή και τους παραγωγούς ενέργειας μια και τους λύνει το πρόβλημα της κυμαινόμενης ζήτησης, είναι όμως πολύ κακή για τους κατόχους των ηλεκτρικών οχημάτων επειδή μειώνει όχι μόνο τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας, αλλά και την χωρητικότητα της με επακόλουθο να μειώνεται η - ήδη πάρα πολύ χαμηλή - αυτονομία. Για αυτό ακριβώς κανένας ιδιοκτήτης ηλεκτρικού δεν θα συμφωνήσει να δώσει ρεύμα από την μπαταρία του αν δεν θα έχει πολύ μεγάλο κέρδος από την όλη ιστορία.

Τώρα ΟΤΑΝ και ΑΝ καταφέρει η τεχνολογία να αυξήσει την πυκνότητα ενέργειας των μπαταριών ανά μονάδα μάζας σε σημείο που θα πλησιάσει αυτή των υπόλοιπων καυσίμων θα κάνουμε αυτή τη συζήτηση σε άλλη βάση, προς το παρόν μόνο ως επιστημονική φαντασία μπορούμε να το δούμε.

Από την άλλη όμως η ηλεκτροκίνηση έχει πολύ περισσότερα μειονεκτήματα έναντι του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ούτε αυτό επιδέχεται αμφισβήτησης.

Εγώ πάλι πιστεύω ότι είναι πολύ νωρίς για προβλέψεις, όχι μόνο για το πότε, αλλά κυρίως για το τι ακριβώς θα γίνει.

Καλημέρα, συγνώμη για την αργοπορία.

Τα έξυπνα δίκτυα δεν είναι μια ιδέα, είναι μια διαδικασία που έχει ήδη ξεκινήσει να υλοποιείται σε μεγαλύτερο βαθμό στην απέναντι μεριά του Ατλαντικού. Η Ε.Ε. έχει και αυτή το δικό της framework, που είναι παρόμοιο με του NIST με έμφαση στην διεπαρμένη παραγωγή και την αποδοτική ενσωμάτωσή της στο παρόν δίκτυο. Επίσης, αυτή τη στιγμή όλα τα δίκτυα μεταφοράς της Ε.Ε. είναι διασυνδεδεμένα, βοηθώντας στην σταθερότητα και την ποιότητα της παρεχόμενης υπηρεσίας.

Αν θες μπορούμε να ανοίξουμε και την συζήτηση για την αναγκαιότητα της εφαρμογής τους, αλλά αυτό εμπίπτει στα πλαίσια ενός άλλου θέματος. Όσο αφορά την μείωση της διάρκειας ζωής της μπαταρίας από την αγοραπωλησία που θα λαμβάνει μέρος, από την στιγμή που ο χρόνος ζωής και η χωρητικότητα είναι δύο αλληλοεξαρτώμενα μεγέθη, η εύρεση μιας τιμής η οποία θα αντισταθμίσει την φθορά της μπαταρίας με το κέρδος από την αγοραπωλησία είναι κάτι που ερευνάται αυτή την στιγμή. Επιπλέον, η έρευνα που γίνεται πάνω στην ανάπτυξη των μπαταριών είναι σημαντική, με τις προβλέψεις να δίνουν μειώσεις τιμών και αυξήσεις της χωρητικότητας μέσα στην επόμενη πενταετία. Αν θέλεις, μπορώ να σου στείλω κάποια papers.

Η ηλεκτροκίνηση δεν έχει κανένα μειονέκτημα σε σχέση με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, αν βγει από την εξίσωση η μικρή πυκνότητα ανά μονάδα μάζας της  ενέργειας που μπορούν να αποθηκεύσουν οι μπαταρίες, μέγεθος που συνεχώς αυξάνεται. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι πολύ πιο απλός στην λειτουργία, απαιτεί λιγότερη συντήρηση και σαν μετατροπέας ενέργειας από ηλεκτρική σε κινητική είναι σαφώς πιο αποδοτικός. Αυτό δεν επιδέχεται αμφισβήτηση.

Το μόνο σημαντικό της πρόβλημα σήμερα, είναι η μικρή εισαγωγή της στην αγορά, και τα προβλήματα που έχει κάθε νέα τεχνολογία. Με την προώθηση που γίνεται δια μέσου πολιτικών της ΕΕ, αυτό σύντομα θα αλλάξει. Τέλος, διαφωνούμε κάθετα στο "νωρίς για προβλέψεις". Υπάρχουν ήδη, και είναι πολύ εύκολο να τις βρεις. Μιλάμε για ορίζοντα 15ετίας. Αν αυτό το θεωρείς μακρινό, τότε πάω πάσο. Προσωπικά θεωρώ πως σε 15 χρόνια από σήμερα, η μετακινήσεις θα είναι πολύ διαφορετικές με σήμερα. 

 

 

15 ώρες πριν, tedkald είπε

Kαλή η ηλεκτροκίνηση και τα hitech σενάρια, αλλά σε επίπεδο κατεστραμμένης οικονομικά χώρας όπως η Ελλάδα χωρίς σοβσρό σχέδιο πραγματικής ανάκαμψης, μισθούς για πολλούς της τάξης των 600 ευρώ, ανεργίας 23% κλπ. η συζήτηση αυτή μοιάζει να εκτυλίσσεται σε ένα παράλληλο σύμπαν. Σίγουρα έχει νόημα για κεντρική βόρεια Ευρώπη, για ένα μέρος της κοινωνίας των ευκατάστατων αμερικάνων, κινέζων κλπ. (γιατί και εκεί υπάρχουν τεράστια ταξικά χάσματα), αλλά για μας; Ίσως μόνον συντηρεί την εικονική πραγματικότητα που η κυβέρνηση προσπαθεί να προωθήσει και δυστυχώς αφορά λίγους, ολίγιστους.

Με συγχωρείς, αλλά οι προβλέψεις και τα σενάρια δεν γίνονται για την Ελλάδα μόνο. Δεν διαφωνούμε πως θα πάρει πολύ περισσότερο χρόνο για να εφαρμοστούν στην Ελλάδα, αλλά εν τέλει θα γίνει γιατί η Ελλάδα ανήκει στην Ευρώπη. Η ηλεκτροκίνηση δεν έχει νόημα μόνο για την μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, αλλά και για την ενεργειακή απεξάρτηση της Ε.Ε. από τα ορυκτά καύσιμα. Αυτή την στιγμή τεράστιο μέρος της ενεργειακής παραγωγής στηρίζεται στο φυσικό αέριο, ποσοστό που αυξάνεται μετά την απόφασή για μείωση των "βρώμικων" μονάδων και των πυρηνικών.

Να προτείνω ένα σενάριο που θα φανεί κάπως, αλλά υπάρχει; Αντί να έχεις το δικό σου αυτοκίνητο, θα νοικιάζεις ένα ηλεκτροκίνητο, το οποίο θα είναι κοινόχρηστο, και θα πληρώνεις είτε ανά μονάδα χρόνου, είτε ανά χιλιόμετρο κτλ. Αυτό βέβαια θα απαιτήσει την δημιουργία των κατάλληλων υποδομών, και την βελτίωση των μέσων μαζικής μεταφοράς. Δεν είναι σενάριο επιστημονικής φαντασίας όμως. Ειδικά σε συνδυασμό με αυτόνομη οδήγηση.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

55 λεπτά πριν, constandinos είπε

Καλημέρα, συγνώμη για την αργοπορία.

Τα έξυπνα δίκτυα δεν είναι μια ιδέα, είναι μια διαδικασία που έχει ήδη ξεκινήσει να υλοποιείται σε μεγαλύτερο βαθμό στην απέναντι μεριά του Ατλαντικού. Η Ε.Ε. έχει και αυτή το δικό της framework, που είναι παρόμοιο με του NIST με έμφαση στην διεπαρμένη παραγωγή και την αποδοτική ενσωμάτωσή της στο παρόν δίκτυο. Επίσης, αυτή τη στιγμή όλα τα δίκτυα μεταφοράς της Ε.Ε. είναι διασυνδεδεμένα, βοηθώντας στην σταθερότητα και την ποιότητα της παρεχόμενης υπηρεσίας.

Καλημέρα.

Κακώς έγραψα "έξυπνα δίκτυα", έπρεπε να είχα γράψει V2G γιατί η ανάλυση που έκανα ήταν για τη συγκεκριμένη λειτουργία και όχι γενικότερα τα δίκτυα.

1 ώρα πριν, constandinos είπε

Αν θες μπορούμε να ανοίξουμε και την συζήτηση για την αναγκαιότητα της εφαρμογής τους, αλλά αυτό εμπίπτει στα πλαίσια ενός άλλου θέματος. Όσο αφορά την μείωση της διάρκειας ζωής της μπαταρίας από την αγοραπωλησία που θα λαμβάνει μέρος, από την στιγμή που ο χρόνος ζωής και η χωρητικότητα είναι δύο αλληλοεξαρτώμενα μεγέθη, η εύρεση μιας τιμής η οποία θα αντισταθμίσει την φθορά της μπαταρίας με το κέρδος από την αγοραπωλησία είναι κάτι που ερευνάται αυτή την στιγμή. Επιπλέον, η έρευνα που γίνεται πάνω στην ανάπτυξη των μπαταριών είναι σημαντική, με τις προβλέψεις να δίνουν μειώσεις τιμών και αυξήσεις της χωρητικότητας μέσα στην επόμενη πενταετία. Αν θέλεις, μπορώ να σου στείλω κάποια papers.

Όχι δεν υπάρχει λόγος να ανοίξουμε τέτοια συζήτηση, όπως σωστά επισήμανες είναι άλλο θέμα.

Όσο για την μπαταρία, όπως έγραψα και παραπάνω το μεγαλύτερο πρόβλημα με τις αποφορτίσεις δεν είναι η μείωση της διάρκειας ζωής της, είναι η πτώση της χωρητικότητας της η οποία οδηγεί σε μείωση της - ήδη μικρής - αυτονομίας του οχήματος. Τα αποτελέσματα των αποφορτίσεων θα φανούν άμεσα, για αυτό πιστεύω ότι κανένας ιδιοκτήτης EV δεν θα δεχτεί κάτι τέτοιο αν απλά τον αποζημιώσεις για τη φθορά της μπαταρίας, θα πρέπει να τον δελεάσεις με πολλά περισσότερα.

Επίσης πολλά από αυτά που γράφεις είτε είναι αντιφατικά, είτε δεν βγάζουν νόημα. Πχ λες ότι τώρα ερευνάται μια τιμή που θα αντισταθμίζει τη φθορά της μπαταρίας (που και να βρεθεί άχρηστη πληροφορία θα είναι και για το παρόν και για το μέλλον), ενώ σε προηγούμενο post είχες γράψει ότι το όχημα είναι αυτό που θα κρίνει πότε αξίζει να πουλήσει.

Επιπλέον οι μειώσεις τιμών και οι αυξήσεις χωρητικότητας (ότι και να εννοείς με αυτό) δεν έχουν σχέση με την μείωση χωρητικότητας λόγω κύκλων εκφόρτισης.

1 ώρα πριν, constandinos είπε

Η ηλεκτροκίνηση δεν έχει κανένα μειονέκτημα σε σχέση με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, αν βγει από την εξίσωση η μικρή πυκνότητα ανά μονάδα μάζας της  ενέργειας που μπορούν να αποθηκεύσουν οι μπαταρίες, μέγεθος που συνεχώς αυξάνεται. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι πολύ πιο απλός στην λειτουργία, απαιτεί λιγότερη συντήρηση και σαν μετατροπέας ενέργειας από ηλεκτρική σε κινητική είναι σαφώς πιο αποδοτικός. Αυτό δεν επιδέχεται αμφισβήτηση.

Όσες φορές και να το επαναλάβεις αυτό δεν θα αλλάξει το γεγονός ότι είναι λάθος, προς το παρόν τουλάχιστον η ηλεκτροκίνηση έχει πάρα πολλά μειονεκτήματα.

Πρώτα από όλα η πυκνότητα ενέργειας ανά μονάδα μάζας στις μπαταρίες είναι πάρα πάρα πολύ μικρή, ακόμα και να βελτιωθεί κατά 50% στα επόμενα 5 χρόνια όπως ισχυρίστηκε ο Έλονας (χλωμό το κόβω) ούτε καν θα πλησιάσει την πυκνότητα ενέργειας ανά μονάδα μάζας των καυσίμων των ΜΕΚ.

Επίσης πάρε και μερικά από τα μειονεκτήματα των ηλεκτρικών που κατά τη γνώμη σου δεν υπάρχουν: Μεγαλύτερο κόστος παραγωγής, πολύ μικρή αυτονομία που επιτυγχάνεται με πολύ μεγαλύτερο βάρος, έλλειψη κιβωτίου με αποτέλεσμα τρελές καταναλώσεις σε ταχύτητες που για αυτοκίνητα με ΜΕΚ θεωρούνται νορμάλ, περιορισμός της τελικής ταχύτητας σε αστεία ύψη, χρόνος φόρτισης, ιδιαιτερότητες μπαταρίας (για να αντέξει όχι φόρτιση κάτω από 20%, όχι πάνω από 80%, όχι ταχυφόρτιση), κτλ.

2 ώρες πριν, constandinos είπε

Το μόνο σημαντικό της πρόβλημα σήμερα, είναι η μικρή εισαγωγή της στην αγορά, και τα προβλήματα που έχει κάθε νέα τεχνολογία. Με την προώθηση που γίνεται δια μέσου πολιτικών της ΕΕ, αυτό σύντομα θα αλλάξει. Τέλος, διαφωνούμε κάθετα στο "νωρίς για προβλέψεις". Υπάρχουν ήδη, και είναι πολύ εύκολο να τις βρεις. Μιλάμε για ορίζοντα 15ετίας. Αν αυτό το θεωρείς μακρινό, τότε πάω πάσο. Προσωπικά θεωρώ πως σε 15 χρόνια από σήμερα, η μετακινήσεις θα είναι πολύ διαφορετικές με σήμερα. 

Δεν τα λες σωστά, πιο ορθό θα ήταν αν έλεγες πως η μικρή εισαγωγή της στην αγορά είναι αποτέλεσμα των πολλών μειονεκτημάτων της, παρόλο που η ΕΕ την προωθεί με κάθε τρόπο (επιδοτήσεις, φοροελαφρύνσεις, απαγορεύσεις κτλ).

Κατά τα άλλα προβλέψεις μπορείς να κάνεις όχι μόνο για 15 αλλά και για 200 χρόνια, η διαφορά είναι πως όσο πιο μακρινές είναι τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα να πέσεις έξω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

4 ώρες πριν, arispz είπε

Η ΤΟΥΟΤΑ πουλάει τα περισσότερα οχήματα τις σε χώρες εκτός Ευρώπης και ΗΠΑ. Έχει εργοστάσια παραγωγής και συναρμολόγησης σε πολλές χώρες τις Ασίας, όπως Ταϊλανδή, Ινδονησίας κλπ κλπ κλπ.

Τα οχήματα το μόνο κοινό με τα ευρωπαϊκά είναι σε μερικά μοντέλα μόνο το design!! Οι κινητήρες τους χρησιμοποιούν ακόμα βενζίνη με μόλυβδο!!! 
Τα ευρωπαϊκά οχήματα είναι πανάκριβα λόγο φορολογίας (πχ η Ινδονησία έχει 100% import tax για όλα τα οχήματα που εισάγονται. Την 10ετια του 1980 η Mercedes και η bmw είχε γραμμή συναρμολόγησης για την αποφυγή τις φορολογίας, όλα αυτά έκλεισαν στα τέλη τις 10ετιας του 1990 με την κρίση).

Οι αναπτυσσόμενες οικονομίες είναι οι επονομαζόμενες cash cows των αυτοκινητοβιομηχανιών !!! Στις συγκεκριμένες χώρες υπάρχει τεράστια έλλειψη υποδομών, η ηλεκτρική ενέργεια δεν είναι αρκετή για την ζήτηση, 40% των πληθυσμών σε αυτές τις χώρες στηρίζετε σε ηλεκτρογεννήτριες diesel. Βέβαια η βενζίνη είναι πάμφθηνη λόγο χαμηλής φορολογίας. 
Αυτοι είναι οι λόγοι που ο διευθυντής τις ΤΟΥΟΤΑ υποστηρίζει ότι η μεταστροφή στην ηλεκτροκίνηση θα κατάστρεψει την εταιρία.

"Σύμφωνα με τον Toyoda, η υπάρχουσα υποδομή στην Ιαπωνία δεν μπορεί να υποστηρίξει έναν στόλο οχημάτων που αποτελείται σε ποσοστό 100% από ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το καλοκαίρι που οι ανάγκες για ηλεκτρισμό είναι υψηλότερες, το δίκτυο θα κατέρρεε ενώ για να μην συμβεί αυτό, χρειάζονται 135 με 358 δισεκατομμύρια δολάρια."

Δεν νομιζω οτι μιλουσε μονο για την εταιρεία του...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...