Προς το περιεχόμενο

Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης


kostasgr78

Προτεινόμενες αναρτήσεις

1 ώρα πριν, LongTom είπε

Είναι ότι πρέπει για τον σκοπό που σχεδιάστηκε. 
Ένα καθαρά αστικό όχημα - όχι αμάξι - για αστική χρήση και για εφήβους που σε κάποιες χώρες χρησιμοποιούν ανάλογα οχήματα. Πάμφθηνο στην χρήση και κυρίως δεν απαιτεί δίπλωμα αμαξιού.

Φυσικά ο παρουσιαστής και τα σχόλια είναι κλασσικά τσίρκο.

εδιτ: Τώρα είδα ότι σε πολλές αγορές θα το έχουν σαν κύριο όχημα σε στρατηγική Vehicle as a Service για αστικούς στόλους. Πολύ ενδιαφέρουσα τακτική και αναμένω να δω πως θα πάει. 
 

Διαβάσαμε και εδώ σε άλλο θέμα για ενοικίαση με 20€ το μήνα που σαφώς αν ισχύει θα είναι ενδιαφέρον.

Από εκεί και πέρα του λείπουν αρκετά για να το πεις αμάξι (δεν αρκεί να έχει 4 ρόδες).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 3,1k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

20/μήνα ,αν όντως ισχύει , είναι πολύ καλό για όσους έχουν δυνατότητα φόρτισης ,συν του οτι δεν μπλέκεις με ασφάλειες και δε σε νοιάζει τυχών επισκευή μπαταρίας . Υποκειμενικά , είναι και το πρώτο ρεαλιστικό βήμα ηλεκτροκίνησης (μετά τα δίκυκλα φυσικά)

Αμάξι δεν το λες γιατί δεν είναι . Αλλά σίγουρα θα το προτιμούσα απο ένα smart για μέσα στην πόλη.

Πχ χειμώνα με βροχή και κρύα δεν παλεύεται με ηλεκτρικό δίκυκλο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

16 λεπτά πριν, agnostos13 είπε

Διαβάσαμε και εδώ σε άλλο θέμα για ενοικίαση με 20€ το μήνα που σαφώς αν ισχύει θα είναι ενδιαφέρον.

Από εκεί και πέρα του λείπουν αρκετά για να το πεις αμάξι (δεν αρκεί να έχει 4 ρόδες).

Όντως αμάξι δεν το λες, γιατί ποτέ δεν ήταν, ούτε η εταιρία στόχευε να σχεδιάσει κάτι τέτοιο. 
Είναι quadricycle, για αυτό και η δυνατότητα οδήγησης από άτομα άνω των 14 ετών σε πολλές χώρες - δίχως άδεια.
Εδώ, Σουηδία, πάρα πολλοί νέοι ξεκινούν με τέτοια οχήματα από τα 16 τους.
Απλά τώρα θα είναι αντί για βενζίνη, ηλεκτρικό. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 εβδομάδες αργότερα...

Πέτυχα ένα άρθρο , που εκτός απο τα αδιάφορα "ΘΑ" που αναφέρει ,μιλά για

Αναφορά σε κείμενο

... για το 2026 προβλέπεται μια μπαταρία με στερεού τύπου (solid state) ηλεκτρολύτη. Η γκάμα των μπαταριών θα έχει ενεργειακή χωρητικότητα από 37 έως και πάνω από 200 kWh, ενώ θα προσφέρονται και κορυφαίες λύσεις ταχυφόρτισης με 32 χλμ. αυτονομίας/λεπτό.

που ακούγεται αρκετά ενδιαφέρον

γνωρίζει κάποιος λεπτομέρειες ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στην αποψινή ζωντανή εκπομπή της ομάδας "Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα", έχουμε τη τιμή να βρίσκεται μαζί μας ο Κος. Kyriakos Kofinas, Γενικός Διευθυντής Ηλεκτροκίνησης της ΔΕΗ.
Θα είναι μαζί μας για να συζητήσουμε όλα εκείνα που θέλετε να μάθετε σχετικά με τη ΔΕΗ Blue, τον πρωταγωνιστή στην εγκατάσταση δημόσιων AC σταθμών φόρτισης τους τελευταίους μήνες! Για την ακρίβεια όχι όλα όλα, αλλά σίγουρα όσα είναι ανακοινώσιμα!
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 4 εβδομάδες αργότερα...
  • 3 μήνες μετά...

Χαχαχαχα, να πάρουμε όλοι ηλεκτρικά

 

https://www.newsauto.gr/news/ilektrosok-i-chreosi-tou-revmatos-stin-ethniki-odo/

 

Ηλεκτροσόκ η χρέωση του ρεύματος στην εθνική οδό9/11/2021 17:00

211109193446_JAGUAR-I-PACE-2.jpg
 

Άλλαξε ο τρόπος χρέωσης φόρτισης ηλεκτρικού οχήματος στην εθνική οδό. Πλέον γίνεται με την kWh που αγγίζει το 0,62 €.

Η ηλεκτροκίνηση έχει αρχίσει να μπαίνει για τα καλά στη ζωή μας. Καθημερινά ακούμε για νέα μοντέλα, για υποδομές και γενικά θέματα που αφορούν τη «νέα» αυτή τεχνολογία. Προς το παρόν δύο είναι οι βασικοί προβληματισμοί του αγοραστικού κοινού. Το κόστος απόκτησης και η αυτονομία που προσφέρουν.

What Car ?

Στην πρώτη περίπτωση διαπιστώνουμε πως με την κρατική επιχορήγηση οι τιμές γίνονται πιο προσιτές. Το ίδιο ισχύει και με τις αυτονομίες που σιγά – σιγά μεγαλώνουν καθώς μεγαλώνουν σε χωρητικότητα και οι μπαταρίες.

 
 

211109102404_Jaguar_i-pace_front_toll.jp

Τι γίνεται όμως από εκεί και πέρα αναφορικά με το κόστος χρήσης; Για να φορτίσουν οι μπαταρίες θα πρέπει να το κάνει ο ιδιοκτήτης είτε σπίτι του είτε σε δημόσιο φορτιστή. Τρόποι υπάρχουν πολλοί. Από μία απλή πρίζα μέχρι ταχυφορτιστή. Στην περίπτωση του σπιτιού που γίνεται χρήση πρίζας ή ενός wallbox το κόστος ρεύματος για μετακινήσεις με ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι προσιτό. Χαρακτηριστικό είναι το τιμολόγιο εταιρεία παροχής ρεύματος που χρεώνει την kWh, 0.059 ευρώ. Αν το ποσό αυτό το μεταφράσουμε σε κόστος μετακίνησης θα διαπιστώσουμε πως για αποστάσεις 100 χιλιομέτρων θα χρειαστούμε 1-1.5 ευρώ.

211109102411_Jaguar_i-pace_rear.jpg

Αθήνα – Αταλάντη

 

Το ίδιο φαίνεται πως δεν ισχύει με τους ταχυφορτιστές που βρίσκονται στο εθνικό οδικό δίκτυο. Αυτό τουλάχιστον έδειξαν οι μετρήσεις και το ποσό που πληρώσαμε για να φορτίσουμε. Συγκεκριμένα ξεκινήσαμε από την Αθήνα με μία ηλεκτρική Jaguar i-Pace και κατεύθυνση την Αταλάντη. Οδηγώντας κανονικά και χωρίς να σκεφτόμαστε να πατήσουμε το γκάζι καλύψαμε απόσταση σχεδόν 130 χιλιομέτρων (127.8 για την… ακρίβεια) μέχρι να σταματήσουμε και να «ανεφοδιάσουμε».

Δοκιμή: Jaguar I-Pace EV400

Φτάνοντας διαπιστώσαμε πως έχει αλλάξει ο τρόπος που φορτίζει και χρεώνεται πλέον ο χρήστης. Αρχικά θα πρέπει να κατεβάσει μία εφαρμογή, να καταχωρήσει τα στοιχεία και την κάρτα του και μετά να προχωρήσει στη διαδικασία. Αν δεν διαθέτει χρεωστική ή πιστωτική κάρτα δεν μπορεί να φορτίσει.

211109102358_application_incharge.jpg

 

Άλλαξε ο τρόπος και το κόστος φόρτισης

Πριν από λίγες ημέρες η χρέωση γινόταν ως εξής. Με την έναρξη τη φόρτισης ο χρήστης πλήρωνε 2.5 ευρώ και για κάθε λεπτό επιπλέον 0.25€. Πλέον η χρέωση γίνεται με την kWh η οποία αγγίζει το 0.62€. (Οι τιμές αφορούν τους φορτιστές 50kW).

Στο ταξίδι που πραγματοποιήσαμε καταναλώσαμε σχεδόν 34 kWh. Η ένδειξη στη Jaguar από 100% έπεσε στο 59%. Επειδή πλέον η χρέωση γίνεται με την kWh και όχι με το χρόνο φορτίσαμε τις μπαταρίες στο μέγιστο (100%). Να σημειώσουμε πως από το 80 έως το 100% η ταχύτητα φόρτισης μειώνεται σημαντικά.

Τα νέα της πιάτσας, 309…

Μετά από 1 ώρα και 11 λεπτά «πήραμε» 34kWh και το κόστος ανήλθε στα 21.06 ευρώ. Αν κάνουμε την αναλογία στα 100 χιλιόμετρα διαπιστώνουμε πως στα 100 χιλιόμετρα το κόστος άγγιξε τα 16.57 ευρώ.

211109102420_Price_recharge_electric_car

Κόστος ρεύματος σε φορτιστή 50kW*
– Χρόνος: 1:11.21
– kWh: 33.967
– Χρέωση: 21.06 ευρώ
*από 59%-100%
**με Jaguar i-Pace

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ιδού τα 10 φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα (τιμές)
Δοκιμή: Skoda Kodiaq 2.0 TDI 4×4
Tesla: Wallbox για όλα τα EV

 

 
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στην αρχή είναι όλα τζάμπα. Μέχρι να διαδοθεί για τα καλά. Τότε αρχίζει το άρμεγμα.

Δεν αναφέρομαι μόνο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Είναι κάτι που ισχύει γενικά

 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, telis είπε

Στην περίπτωση του σπιτιού που γίνεται χρήση πρίζας ή ενός wallbox το κόστος ρεύματος για μετακινήσεις με ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι προσιτό. Χαρακτηριστικό είναι το τιμολόγιο εταιρεία παροχής ρεύματος που χρεώνει την kWh, 0.059 ευρώ.

+ ρήτρα αναπροσαρμογής μείον επιδότηση (αν καλύπτει) = 0,20€/kw (χωρίς ρυθμιζόμενες) για το συγκεκριμένο πρόγραμμα

προφανώς κάποιος που παίρνει ηλεκτρικό δεν τον ενδιαφέρει ούτε η οικονομία (ούτε ψευτοοικολογικές μπαρούφες)

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απίστευτη αύξηση κόστους χρέωσης ρεύματος στους φορτιστές στους αυτοκινητόδρομους! 😬

Αν δεν φορτίζεις μόνο σε οικιακό ρεύμα, δύσκολο το κίνητρο να γυρίσεις άμεσα σε ηλεκτροκίνηση, πριν περάσουν χρόνια και πέσουν σημαντικά οι τιμές αρχικής αγοράς.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο ανταγωνισμός θα φέρει ισορροπία στο τοπίο. Προς το παρόν, οι όμιλοι ΕΛΠΕ και MotorOil (που έχουν παρουσία στις Εθνικές Οδούς μέσω EKO/BP και AVIN/SHELL αντίστοιχα) έχουν σχηματίσει κάποιο προφανές "καρτέλ" απ' ότι φαίνεται, χωρίς φυσικά να έχω κάποια χειροπιαστά στοιχεία, καθώς οι χρεώσεις DC που εφαρμόζουν στους αυτοκινητόδρομους είναι πανομοιότυπες. €0.60/kWh και €0.62/kWh αντίστοιχα, για ταχύτητες φόρτισης έως 50kW. Πράγματι υπερβολικά υψηλή τιμή.

Ήδη η Tesla έχει αρχίζει και ανοίγει πιλοτικά τους Superchargers της στην Ευρώπη. Οι χρέωση που εφαρμόζει είναι χαμηλότερη (€0.57/kWh), για 5 φορές μεγαλύτερη μέγιστη ταχύτητα. Επομένως, αναμένουμε...

Δυστυχώς για τους ομίλους, δεν είναι τόσο εύκολο να στήσεις καρτέλ στη φόρτιση αυτοκινήτων, καθώς στο ρεύμα υπάρχει ο "μπούσουλας" της οικιακής χρέωσης, κάτι που δεν ισχύει στα ορυκτά καύσιμα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 λεπτά πριν, Thanar είπεΔυστυχώς για τους ομίλους, δεν είναι τόσο εύκολο να στήσεις καρτέλ στη φόρτιση αυτοκινήτων, καθώς στο ρεύμα υπάρχει ο "μπούσουλας" της οικιακής χρέωσης, κάτι που δεν ισχύει στα ορυκτά καύσιμα.

Ετοιμάσου, στο μοτίβο πετρέλαιο θέρμανσης με πετρέλαιο κίνησης. Όλα γίνονται αν υπάρχει θέληση.

παντως με ανακοίνωση απαγόρευσης των νέων ντηζελ κτλ απο 2030 θα περιμένω κρατική παρέμβαση στο στήσιμο δικτύου και ίσως και στις τιμές.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 λεπτά πριν, dstilio είπε

θα περιμένω κρατική παρέμβαση στο στήσιμο δικτύου

κάντε καταγγελίες , βασικά ψάξτε οδηγίες υποδομής και χρονοδιαγράμματα ,μόνο έτσι υπάρχει μικρή ελπίδα οτι δε φάνε τα ΕΣΠΑ όπως με το φυσικό αέριο

17 λεπτά πριν, dstilio είπε

ίσως και στις τιμές.

χλωμό, εξαρτάται απο την εταιρία προμήθειας του πρατηρίου που θα έχει φορτιστές συν το κέρδος του πρηατηρίου , αλλά κάτι αστρονομικά 0,60€/kw να τα κυνηγάτε

Ψάξτε πχ και αν υπάρχει επιδότηση για το ρεύμα σε σταθμούς φόρτισης ωστε να δείτε αν υπάρχει αισχροκέρδεια ή όχι

23 λεπτά πριν, dstilio είπε

παντως με ανακοίνωση απαγόρευσης των νέων ντηζελ κτλ απο 2030

ακόμα δεν ψηφίστηκε κάτι , ότι πει η Ε.Ε

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

52 λεπτά πριν, korakios είπε

 

ακόμα δεν ψηφίστηκε κάτι , ότι πει η Ε.Ε

Το ανακοίνωσε ο πρωθυπουργος οτι το φερνει για ψήφιση για το 2030. Ενώ η υπόλοιπη Ευρώπη θα το πάει περίπου 5 χρόνια πιο αργα (2035).

Τη στιγμή που τα ηλεκτρικά είναι 10χιλ. πιο ακριβά, όταν λέω ότι εννοώ παρεμβάσεις εννοώ να μην βάλει συν 70% φόρους όπως κάνει στη βενζίνη. Αντιθετα να προσπαθήσει να ελέγξει τις τιμές προς τα κάτω αφού σε αναγκάζει να πας προς τα εκεί.

Διαφορετικα, ας φτιάξει καλύτερα ΜΜΜ αφού η αυτοκίνηση θα γίνει πολυτέλεια για λίγους.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στην εξίσωση αν αξίζει να πάρεις ηλεκτρικό έβαλε κανείς μέσα την τιμή του ρεύματος ας πούμε το 2030; 

Άμα γίνει σημαντική αύξηση στην κιλοβατώρα που αυτό θα γίνει θα αξίζει τότε το ηλεκτρικό;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...