iazriel Δημοσ. 5 Μαϊου Δημοσ. 5 Μαϊου (επεξεργασμένο) 23 λεπτά πριν, pirmen56 είπε Στο game αυτό έχω δει γκριζάρισμα στο HUD ή και λίγο ρόζιασμα όταν είναι μπροστά από αρκετά σκούρο φόντο. Όταν κάνεις διόρθωση στα χρώματα πρέπει ΠΑΝΤΑ να βλέπεις grey scale και την κάνεις για το δικό σου τεμάχιο. Γιατί σε μένα π.χ.(και όχι μόνο) το λευκό διορθώνεται απόλυτα στο μάτι με RGB=45-47-50. Όμως αυτά τα settings προκαλούν χρωματισμούς αλλού. Έτσι μπορεί να προκύψουν προβλήματα σαν αυτό που δείχνεις. Όμως με ισόποση μείωση σε R,G ή και καθόλου πείραγμα τέτοιοι χρωματισμοί είναι εξαιρετικά σπάνιοι. Πάντως, εξαιτίας της φύσης αυτών των αλγόριθμων το gamma θα είναι πάντα χειρότερο σε σχέση με OLED, μέχρι να φτάσουμε σε πλήθος όπου η επέμβαση τους να είναι ελάχιστη. Το θέμα είναι αν θες χρωματική πιστότητα(σωστό HDR) ή προτιμάς τεράστιες αντιθέσεις(αληθινό HDR). Γιατί και τα δύο μόνο σε ultra high end LG OLED TV τα βρίσκεις σε επαρκή ποσότητα. Επειδή μου έβγαλε καμένο πιξελ με το καλημέρα περιμένω αντικατάσταση αύριο και θα δω και με αυτό το RGB που λες στο καινούριο μοντέλο. Τώρα από τα δύο HDR που λες μάλλον τείνω προς την χρωματική πιστότητα αλλά γενικά από το HDR όπως το έχω και τώρα δεν έχω παράπονο είναι εξαιρετικό με εξαίρεση το παραπάνω θέμα. Αναρωτιέμαι αν το άφηνα με reference settings από το nvcp αν θα μου το έκανε, θα το δοκιμάσω. Επεξ/σία 5 Μαϊου από iazriel 1
kostiger Δημοσ. 6 Μαϊου Δημοσ. 6 Μαϊου https://www.techspot.com/review/2982-lg-45gx950a/ Τα αρνητικά του χτυπούν πολυ στα 2000 που κοστίζει... 1
aki Δημοσ. 6 Μαϊου Δημοσ. 6 Μαϊου (επεξεργασμένο) Στις 4/5/2025 στις 6:01 ΜΜ, akoinonitos είπε Αφου λοιπον το σεταρε και διορθωσε το red tint στο hdr με τις ρυθμισεις που κυκλοφορουν απο ενα παιδι στο reddit μου εστειλε αυτο και με ρωτουσε γιατι ειναι γριζομπλε το εικονιδιο ενω θα επρεπε να ειναι λευκο. Αυτα ειναι τα θεματα του local dimming και των mini led που δεν λυνονται ευκολα . Φυσιολογικά δείχνει, είναι η αναμενόμενη συμπεριφορά και δεν φταίει το Local Dimming που δεν είναι άσπρο. Είναι χαρακτηριστικό των HUD elements που η φωτεινότητα τους ορίζεται σε SDR εντάσεις (~200nits) σε HDR περιεχόμενο. Τα περισσότερα παιχνίδια επιτρέπουν την αλλαγή φωτεινότητας πάντως αν του φαίνεται περίεργο. Παρόμοιο πρόβλημα παρατηρείται σε υπότιτλους των HDR ταινιών ορισμένες φορές, γκρι κείμενο σε λαμπρό υπόβαθρο (εμετικό). Όσο για τη μπλε απόχρωση πιθανότατα φταίνε οι ρυθμίσεις που πέρασε στην οθόνη, drivers, κτλ. Επεξ/σία 6 Μαϊου από aki 1
akoinonitos Δημοσ. 7 Μαϊου Δημοσ. 7 Μαϊου (επεξεργασμένο) 1 ώρα πριν, aki είπε Φυσιολογικά δείχνει, είναι η αναμενόμενη συμπεριφορά και δεν φταίει το Local Dimming που δεν είναι άσπρο. Είναι χαρακτηριστικό των HUD elements που η φωτεινότητα τους ορίζεται σε SDR εντάσεις (~200nits) σε HDR περιεχόμενο. Τα περισσότερα παιχνίδια επιτρέπουν την αλλαγή φωτεινότητας πάντως αν του φαίνεται περίεργο. Παρόμοιο πρόβλημα παρατηρείται σε υπότιτλους των HDR ταινιών ορισμένες φορές, γκρι κείμενο σε λαμπρό υπόβαθρο (εμετικό). Όσο για τη μπλε απόχρωση πιθανότατα φταίνε οι ρυθμίσεις που πέρασε στην οθόνη, drivers, κτλ. Μπα το local dimming φταιει ,το ντιμαρει πολυ εγω τα βλεπω κομπλε, γενικα οτι ειναι μικρο πχ γραμματα κλπ το xiaomi τα ντιμαρει αρκετα. Στο ιδιο game Spoiler Επεξ/σία 7 Μαϊου από akoinonitos
aki Δημοσ. 7 Μαϊου Δημοσ. 7 Μαϊου (επεξεργασμένο) 11 ώρες πριν, akoinonitos είπε Μπα το local dimming φταιει ,το ντιμαρει πολυ εγω τα βλεπω κομπλε, γενικα οτι ειναι μικρο πχ γραμματα κλπ το xiaomi τα ντιμαρει αρκετα. Στο ιδιο game Απόκρυψη περιεχομένων Συγκρίνεις ανόμοια πράγματα. Του φίλου σου είναι σε φωτεινό Λιβάδι ενώ το video σου σε σκοτεινή πλαγιά. Δεν υπολόγισες τον παράγοντα ABL με Win HDR Calibration, σε μεγάλες φωτεινές επιφάνειες η qdoled καταφέρνει μέχρι ~350nits (όταν στο 100% είναι 250nits) και το σημείο του Screenshot της Gpro27i έχει ξεκάθαρα λουλούδια που είναι και πιο μικρά και πιο φωτεινά από το HUD. Αυτό καταφέρνει το sustained 1200+nits. Έχει τρομερή διάφορα το Sustained σε Mixed καταστάσεις όπως είναι τα SDR-HUD με HDR υπόβαθρο Επεξ/σία 7 Μαϊου από aki 1
music_lover Δημοσ. 7 Μαϊου Δημοσ. 7 Μαϊου 19 ώρες πριν, kostiger είπε https://www.techspot.com/review/2982-lg-45gx950a/ Τα αρνητικά του χτυπούν πολυ στα 2000 που κοστίζει... 2 χιλιάρικα? 🤑 Εδώ είμαστε: Spoiler 😝😝😝 με τα ψιλάαααα 2
prefuse Δημοσ. 7 Μαϊου Δημοσ. 7 Μαϊου (επεξεργασμένο) 3 hours ago, aki said: Έχει τρομερή διάφορα το Sustained σε Mixed καταστάσεις όπως είναι τα SDR-HUD με HDR υπόβαθρο Έχει τρομερή διάφορα το Sustained σε Mixed καταστάσεις όπως είναι τα SDR-HUD με HDR υπόβαθρο Μήπως θα μπορούσες να εξηγήσεις τι ακριβώς εννοείς παραπάνω; 3 hours ago, aki said: Αυτό καταφέρνει το sustained 1200+nits. Το sustained 1200+ από μόνο του δεν λεει τίποτα απολύτως. Πρέπει να υπάρχουν ανάγκες στην εικόνα για να πας σε αυτά τα nits. Πέρα από αυτό, λόγο τις ιδιαιτερότητας του HDR που γεννήθηκε από τον εντυπωσιασμό μη επιστημονικά καταρτισμένων ανθρώπων και ούτε καλλιτεχνών, διευθυντών φωτογραφίας, σκηνοθετών κτλ απλα έδωσαν σε ενα δείγμα average joe, ένα ειδικό μόνιτορ ικανό για 20.000 nits και δύο δείκτες στους οποίους μπορούσαν να μετακινήσουν το πιο σκοτεινό σημείο και πιο φωτεινό σημείο, που μπορεί να δείξει το ιδιαίτερο αυτο "μονιτορ". Έτσι γεννήθηκαν τα 10.000 nits του HDR με τρομερά επιστημονικό και καλλιτεχνικό τρόπο! το αναφέρει η ιδια η Dolby.. που ουσιαστικά προσπαθεί μέσω dolby vision, να λυσει ενα πρόβλημα που ηταν εγγενής στο HDR. Ετσι έχει κέρδος και αυτή και οι κατασκευαστες που πουλάνε μια τεχνολογία που αν απο την αρχή ειχε σχεδιαστεί σωστά το HDR, δεν θα χρειαζόταν. Παράλληλα, και οι λιγότερο ενημερωμένοι τεχνολογικά ή καλλιτεχνικά καταναλωτές νιώθουν ικανοποιημένοι, καθώς η νέα τους τηλεόραση διαθέτει άλλη μία “σφραγίδα” ή προδιαγραφή που φαίνεται εντυπωσιακή. Και φυσικά ολα αυτά αυξάνουν και το κόστος των τηλεοράσεων, win win για Dolby, κατασκευαστές. Φυσικά από πίσω είναι κατασκευαστές οθονών που αναζητούν νέες τεχνολογίες εντυπωσιασμού για να "αναγκάζουν" τον κόσμο σε νέες πωλήσεις προϊόντων. Πέρα από όλα αυτά, όταν στην ίδια εικόνα, έχεις silly nits για specular highlights, τόσο πιο σκοτεινή θα γίνεται η βασική εικόνα πχ ο χαρακτήρας του παιχνιδιού, που είτε σε SDR signal, είτε σε HDR έχει τα ίδια nits. Γι'αυτό και το HDR σας φαίνεται σκοτεινότερο. Με λίγα λόγια το πρόβλημα του HDR είναι ότι είναι absolute standard, ενώ το SDR που είναι relative και εδώ και αρκετές δεκαετίες μας εξυπηρετεί πολύ καλύτερα είναι Πέρα από τα πρόβληματα tone mapping που όχι μόνο δεν υπάρχει συνοχή στην εικόνα, κάθε μόνιτορ δείχνει διαφορετικό την ίδια εικόνα... Αλλά είναι απίθανο να μπορεί κάποιος να έχει έλεγχο στο τελικό αποτέλεσμα. Οι ζωγραφιές του Caravaggio είναι αριστουργηματικές όχι γιατί έχουν αστρονομικά contrast ratio, ούτε 200:1 δεν έχουν... αλλά για έναν άλλο λόγο που οι πιο καταρτισμένοι θα εχουν καταλάβει έως τώρα και δεν θα χρειαζόταν όλη η φλυαρία παραπάνω. That been said, το HDR φυσικά έχει και αυτό την χρήση του, είτε για επιστημονικές εικόνες ειτε για καλλιτέχνες που ενδιαφέρονται για υψηλά specular highlights. Θα έχει ενδιαφέρον ένα art installation όπου με δική του ευθύνη θα μπαίνει ο θεατής σε μια 360 προβολή και θα κατακλύζεται από 10.000 nits ψυχεδελικων χρώματων σε προβολή strobe mode μερικών εκατοστών του δευτερολέπτου για κάνα 10 λεπτό μέχρι το σημείο της επιληψίας. Με πολύ φθηνό εισιτήριο και φυσικά με την απόλυτη συγκατάθεση του θεατή. Με soundtrack από power electronic artists, Merzbow, Wolf Eyes, Pharmakon κτλ ή για τους πιο groovy θεατές, aphex twin, squarepusher. Και για οσους αντέξουν το 10 λεπτο, έξτρα 10 λεπτο 10.000 nits, με encore με το εύστοχο και αριστουργηματικό, constant shallowness leads to evil. Αυτό ήταν άκρως εντυπωσιακό σε κινηματογραφική αίθουσα και ήταν κάτω από 48 nits. Επεξ/σία 7 Μαϊου από prefuse
akoinonitos Δημοσ. 7 Μαϊου Δημοσ. 7 Μαϊου 4 ώρες πριν, aki είπε Συγκρίνεις ανόμοια πράγματα. Του φίλου σου είναι σε φωτεινό Λιβάδι ενώ το video σου σε σκοτεινή πλαγιά. Δεν υπολόγισες τον παράγοντα ABL με Win HDR Calibration, σε μεγάλες φωτεινές επιφάνειες η qdoled καταφέρνει μέχρι ~350nits (όταν στο 100% είναι 250nits) και το σημείο του Screenshot της Gpro27i έχει ξεκάθαρα λουλούδια που είναι και πιο μικρά και πιο φωτεινά από το HUD. Αυτό καταφέρνει το sustained 1200+nits. Έχει τρομερή διάφορα το Sustained σε Mixed καταστάσεις όπως είναι τα SDR-HUD με HDR υπόβαθρο Το hud παραμενει ιδιο σε φωτεινοτητα οπου και αν εισαι ,δεν αλλαζει ,εκτος αν εχεις mini led. Επισης ειχα και το xiaomi και ξερω πως ντιμαρει γραμματοσειρες κλπ με local dimming high. 2
prefuse Δημοσ. 7 Μαϊου Δημοσ. 7 Μαϊου (επεξεργασμένο) Τα αποτελέσματα που παρουσιάζονται παρακάτω προέκυψαν από μια άρτια σχεδιασμένη και αυστηρά εφαρμοζόμενη επιστημονική μεθοδολογία. Κάθε στάδιο της ανάλυσης SDR και HDR, διεξήχθη με τη δέουσα επιμέλεια και σύμφωνα με αναγνωρισμένα επιστημονικά πρωτόκολλα, διασφαλίζοντας την ακρίβεια και την αξιοπιστία των δεδομένων. Ως εκ τούτου, τα ευρήματα είναι επιστημονικά τεκμηριωμένα και απολύτως έγκυρα. Για εκμάθηση με επιστημονική βάση και απόλυτη εγκυρότητα, μπορείτε να αποκτήστε τα tutorial στον σύνδεσμο που βρίσκεται στην περιγραφή του color scientist, Samuel Bilodeau, έχει κάνει όντως καταπληκτική δουλειά για να αναδείξει τις διαφορές. @elpenor έδω μάλιστα, φαίνεται ξεκάθαρα η υπεροχή του HDR. Επεξ/σία 7 Μαϊου από prefuse
aki Δημοσ. 7 Μαϊου Δημοσ. 7 Μαϊου 52 λεπτά πριν, akoinonitos είπε Το hud παραμενει ιδιο σε φωτεινοτητα οπου και αν εισαι ,δεν αλλαζει ,εκτος αν εχεις mini led. Επισης ειχα και το xiaomi και ξερω πως ντιμαρει γραμματοσειρες κλπ με local dimming high. Το γνωρίζω, τα HUD στοιχεία έχουν Fixed Brightness με default να είναι συνήθως τα 200 με 250 nits όταν έχεις ενεργοποιήσει το HDR περιεχόμενο, μπορείς να το αλλάξεις από τις ρυθμίσεις του παιχνιδιού αυτό αν δεν δείχνει σωστά. Μια QD OLED (Gen/2/3) στο HDR Calibration θα καταφέρει 1000+ nits στο πρώτο Test Panel, που είναι το Peak Brightness, αλλά στο τελευταίο Test Panel που είναι με 100% coverage, καταφέρνει περίπου 250 nits και είναι αυτό που λέμε: 1000 Peak / 250 sustained. Ανάλογα το περιεχόμενο και την τεχνολογία Panel, η οθόνη θα κάνει Tonemapping για να αναδείξει το περιεχόμενο χωρίς να κάψει τις λεπτομέρειες. Οι QD-OLED είναι ~350 nits λένε τα reviews. Όμως η Xiaomi G pro 27, στο HDR Calibration ξεπερνάει τα 1300 nits στο 100% Coverage, που θα πει ότι δεν κάνει ToneMapping... Δείχνει μόνο ό,τι προστάζει το περιεχόμενο! H φωτογραφία από το session του φίλου σου δεν ταιριάζει με τα προβλήματα που εισάγει το Local Dimming. Το σκοτείνιασμα γύρω από τα γράμματα (Vigniette) δεν διακρίνεται και είναι πιο σκοτεινό το HUD από τα γειτονικά στοιχεία.
akoinonitos Δημοσ. 7 Μαϊου Δημοσ. 7 Μαϊου 2 λεπτά πριν, aki είπε Το γνωρίζω, τα HUD στοιχεία έχουν Fixed Brightness με default να είναι συνήθως τα 200 με 250 nits όταν έχεις ενεργοποιήσει το HDR περιεχόμενο, μπορείς να το αλλάξεις από τις ρυθμίσεις του παιχνιδιού αυτό αν δεν δείχνει σωστά. Μια QD OLED (Gen/2/3) στο HDR Calibration θα καταφέρει 1000+ nits στο πρώτο Test Panel, που είναι το Peak Brightness, αλλά στο τελευταίο Test Panel που είναι με 100% coverage, καταφέρνει περίπου 250 nits και είναι αυτό που λέμε: 1000 Peak / 250 sustained. Ανάλογα το περιεχόμενο και την τεχνολογία Panel, η οθόνη θα κάνει Tonemapping για να αναδείξει το περιεχόμενο χωρίς να κάψει τις λεπτομέρειες. Οι QD-OLED είναι ~350 nits λένε τα reviews. Όμως η Xiaomi G pro 27, στο HDR Calibration ξεπερνάει τα 1300 nits στο 100% Coverage, που θα πει ότι δεν κάνει ToneMapping... Δείχνει μόνο ό,τι προστάζει το περιεχόμενο! H φωτογραφία από το session του φίλου σου δεν ταιριάζει με τα προβλήματα που εισάγει το Local Dimming. Το σκοτείνιασμα γύρω από τα γράμματα (Vigniette) δεν διακρίνεται και είναι πιο σκοτεινό το HUD από τα γειτονικά στοιχεία. Μπερδευεις λιγο τα πραγματα. Ο αλγοριθμος του local dimming θα αποφασισει ποσο φωτεινο θα ειναι ενα highlight η ενα element. Το xiaomi ειναι ρυθμισμενο να κατεβαζει την φωτεινοτητα σε μικρα στοιχεια για να διατηρησει το μαυρο σε καλα επιπεδα. Αυτο που γραφεις θα ηταν τον ιδανικο για ενα μονιτορ που μπορει να κανει τα παντα. Στο συγκεκριμενο παιχνιδι δεν ρυθμιζεις εσυ την φωτεινοτητα του hud ξεχωριστα. 1
aki Δημοσ. 7 Μαϊου Δημοσ. 7 Μαϊου 3 λεπτά πριν, akoinonitos είπε Μπερδευεις λιγο τα πραγματα. Ο αλγοριθμος του local dimming θα αποφασισει ποσο φωτεινο θα ειναι ενα highlight η ενα element. Το xiaomi ειναι ρυθμισμενο να κατεβαζει την φωτεινοτητα σε μικρα στοιχεια για να διατηρησει το μαυρο σε καλα επιπεδα. Αυτο που γραφεις θα ηταν τον ιδανικο για ενα μονιτορ που μπορει να κανει τα παντα. Στο συγκεκριμενο παιχνιδι δεν ρυθμιζεις εσυ την φωτεινοτητα του hud ξεχωριστα. Έκανα Crop και Gaussian για να φανεί καλύτερα και έχεις δίκιο, είναι Local Dimming πρόβλημα. Το Top Bracket γίνεται πιο φωτεινό στη δεξιά γωνία (δίπλα στα φωτεινά άνθη), τo Berries Icon είναι πάνω από καφέ background και το 5 είναι ανεπαίσθητα πιο φωτεινό στο κάτω τμήμα (γρασίδι) από το πάνω τμήμα (βράχος). 2
prefuse Δημοσ. 7 Μαϊου Δημοσ. 7 Μαϊου 23 minutes ago, aki said: Όμως η Xiaomi G pro 27, στο HDR Calibration ξεπερνάει τα 1300 nits στο 100% Coverage, που θα πει ότι δεν κάνει ToneMapping... Δείχνει μόνο ό,τι προστάζει το περιεχόμενο! Δεν υπάρχει μόνιτορ χωρίς tone mapping γιατί κανένα μόνιτορ δεν φτάνει 10.000 nits. Για ακόμα μια φορά θα υπενθυμίσω ότι το HDR είναι absolute, όταν κατανοήσουμε τι σημαίνει αυτό και τι πραγματικά είναι το HDR, θα σας λυθούν πολλές απορίες.
elpenor Δημοσ. 7 Μαϊου Δημοσ. 7 Μαϊου (επεξεργασμένο) 3 hours ago, prefuse said: Πέρα από όλα αυτά, όταν στην ίδια εικόνα, έχεις silly nits για specular highlights, τόσο πιο σκοτεινή θα γίνεται η βασική εικόνα πχ ο χαρακτήρας του παιχνιδιού, που είτε σε SDR signal, είτε σε HDR έχει τα ίδια nits. Γι'αυτό και το HDR σας φαίνεται σκοτεινότερο. Δεν καταλαβαίνω την πρόταση σου θέλεις να εξηγήσεις λίγο; Ο βασικός λόγος που το HDR φαίνεται σκοτεινό σε filmmaker mode είναι γιατί ο χρήστης δεν μπορεί να πειράξει το brightness. Γράφει πχ η ταινία στο τάδε frame, code value 512 για το τάδε pixel και αυτό στο 10bit HDR10 (PQ) μεταφράζεται σαν 100nit, απόλυτο νούμερο οπότε και αυτό δείχνει το monitor ή η τηλεόραση σε filmmaker mode. Αν είσαι σε σωστή απόσταση σε σκοτεινό δωμάτιο με καλή οθόνη/τηλεόραση όλα είναι super. Αν είσαι σε φωτεινό δωμάτιο δεν μπορείς να κάνεις τίποτα πέρα από το να αλλάξεις το mode στην τηλεόραση και να ελπίζεις. Από την άλλη στο SDR βλέπεις από το calibration του rtings ότι το σωστό brightness level για sRGB calibration είναι το πχ 24 (για να βλέπεις σωστά την φωτεινότητα σαν αυτό που έβλεπε αυτός που έκανε το mastering), όμως τι συμβαίνει στην πράξη, ο χρήστης και το default του monitor είναι στο 75 brightness, διπλάσια nits και βάλε. Ακόμα και αν το mastering έχει γίνει στα 250nits οι gaming οθόνες δείχνουν 350-400nits. Ο πιο ψαγμένος χρήστης μπορεί να καταλάβει ότι κάτι δεν πάει καλά όταν είναι σε σκοτεινό δωμάτιο και να το ρίξει στο 40 όμως η πλειονότητα δεν θα το κάνει και σε κάθε περίπτωση είναι δύσκολο να πείσεις κάποιον ότι η φωτεινότερη εικόνα δεν είναι η καλύτερη εικόνα. Αν εσύ πιστεύεις ότι το HDR φαίνεται πιο σκοτεινό επειδή σε μία ακρούλα της οθόνης κάποιο μέταλλο έχει γυαλάδα με highlights στα 1000 nits ή επειδή κάποιο φως που μπαίνει στο πλάνο μπορεί στο κέντρο να είναι 600nits και αυτό κάνει την κόρη να συστέλλεται με αποτέλεσμα να μας φαίνεται πιο σκοτεινό είμαι σίγουρος ότι κάνεις λάθος. Μπορείς εύκολα να το δεις στην πράξη, κλείδωσε τη φωτογραφική να μην αλλάζει χρόνο και διάφραγμα και τράβα το ίδιο πλάνο σε HDR, το ίδιο πλάνο σε SDR με brightness default και το ίδιο πλάνο σε SDR με brightness όσο γράφει το rtings για σωστό sRGB calibration. 25 minutes ago, prefuse said: Δεν υπάρχει μόνιτορ χωρίς tone mapping γιατί κανένα μόνιτορ δεν φτάνει 10.000 nits. Για ακόμα μια φορά θα υπενθυμίσω ότι το HDR είναι absolute, όταν κατανοήσουμε τι σημαίνει αυτό και τι πραγματικά είναι το HDR, θα σας λυθούν πολλές απορίες. Ναι αλλά το monitor βλέπει από τα metadata (static ή dynamic) πόσα nits θα χρειαστεί να προβάλει και αν είναι μέσα στο όριο του δεν χρειάζεται να κάνει κάποια "συμπίεση" στη φωτεινότητα, μπορεί να τα προβάλει ακριβώς όσο είναι και το απόλυτο νούμερο που γράφει η ταινία. Ή τουλάχιστον έτσι φαντάζομαι και μου φαίνεται να είναι το λογικό. Επεξ/σία 7 Μαϊου από elpenor
prefuse Δημοσ. 7 Μαϊου Δημοσ. 7 Μαϊου 40 minutes ago, elpenor said: Δεν καταλαβαίνω την πρόταση σου θέλεις να εξηγήσεις λίγο; Ο βασικός λόγος που το HDR φαίνεται σκοτεινό σε filmmaker mode είναι γιατί ο χρήστης δεν μπορεί να πειράξει το brightness. Γράφει πχ η ταινία στο τάδε frame, code value 512 για το τάδε pixel και αυτό στο 10bit HDR10 (PQ) μεταφράζεται σαν 100nit, απόλυτο νούμερο οπότε και αυτό δείχνει το monitor ή η τηλεόραση σε filmmaker mode. Αν είσαι σε σωστή απόσταση σε σκοτεινό δωμάτιο με καλή οθόνη/τηλεόραση όλα είναι super. Αν είσαι σε φωτεινό δωμάτιο δεν μπορείς να κάνεις τίποτα πέρα από το να αλλάξεις το mode στην τηλεόραση και να ελπίζεις. Από την άλλη στο SDR βλέπεις από το calibration του rtings ότι το σωστό brightness level για sRGB calibration είναι το πχ 24 (για να βλέπεις σωστά την φωτεινότητα σαν αυτό που έβλεπε αυτός που έκανε το mastering), όμως τι συμβαίνει στην πράξη, ο χρήστης και το default του monitor είναι στο 75 brightness, διπλάσια nits και βάλε. Ακόμα και αν το mastering έχει γίνει στα 250nits οι gaming οθόνες δείχνουν 350-400nits. Ο πιο ψαγμένος χρήστης μπορεί να καταλάβει ότι κάτι δεν πάει καλά όταν είναι σε σκοτεινό δωμάτιο και να το ρίξει στο 40 όμως η πλειονότητα δεν θα το κάνει και σε κάθε περίπτωση είναι δύσκολο να πείσεις κάποιον ότι η φωτεινότερη εικόνα δεν είναι η καλύτερη εικόνα. Αν εσύ πιστεύεις ότι το HDR φαίνεται πιο σκοτεινό επειδή σε μία ακρούλα της οθόνης κάποιο μέταλλο έχει γυαλάδα με highlights στα 1000 nits ή επειδή κάποιο φως που μπαίνει στο πλάνο μπορεί στο κέντρο να είναι 600nits και αυτό κάνει την κόρη να συστέλλεται με αποτέλεσμα να μας φαίνεται πιο σκοτεινό είμαι σίγουρος ότι κάνεις λάθος. Μπορείς εύκολα να το δεις στην πράξη, κλείδωσε τη φωτογραφική να μην αλλάζει χρόνο και διάφραγμα και τράβα το ίδιο πλάνο σε HDR, το ίδιο πλάνο σε SDR με brightness default και το ίδιο πλάνο σε SDR με brightness όσο γράφει το rtings για σωστό sRGB calibration. Ναι αλλά το monitor βλέπει από τα metadata (static ή dynamic) πόσα nits θα χρειαστεί να προβάλει και αν είναι μέσα στο όριο του δεν χρειάζεται να κάνει κάποια "συμπίεση" στη φωτεινότητα, μπορεί να τα προβάλει ακριβώς όσο είναι και το απόλυτο νούμερο που γράφει η ταινία. Ή τουλάχιστον έτσι φαντάζομαι και μου φαίνεται να είναι το λογικό. Είχα προτείνει να ψάξεις στο ίντερνετ, αφού φαίνεται ότι δεν το έκανες... Spoiler You are absolutely correct that most consumer HDR displays perform some form of tone mapping because they don't reach the theoretical 10,000 nits that the PQ (Perceptual Quantizer) curve, central to HDR standards like HDR10, is capable of representing. However, the nuance goes a bit deeper than simply the display not reaching 10,000 nits. Here's a breakdown: * The PQ Curve (ST.2084): The PQ curve is an absolute luminance-based electro-optical transfer function (EOTF). It maps digital code values to specific absolute luminance levels, ranging from a black level (typically 0.0001 nits) up to 10,000 nits. When a movie is graded in HDR, the colorist is working within this absolute luminance space defined by the PQ curve. * Mastering Display vs. Consumer Display: * Mastering Display: This is the high-end monitor used in post-production to grade the HDR content. It will have a specific peak luminance capability (e.g., 1000 nits, 4000 nits). The content is graded with this display's capabilities in mind, but the data itself is encoded using the full 10,000-nit range of the PQ curve. Metadata, such as MaxCLL (Maximum Content Light Level) and MaxFALL (Maximum Frame Average Light Level), is embedded in the content to indicate the peak luminance of the brightest pixel and the brightest frame in the program. * Consumer Display: Your TV at home has its own peak luminance capability (e.g., 500 nits, 1000 nits, 2000 nits). * Why Tone Mapping is Often Necessary: * Display Limitations: The primary reason is that your TV likely cannot reproduce the full range of luminance values encoded in the HDR signal, especially if highlights in the content go beyond your TV's peak luminance. The tone mapping process compresses the luminance range of the content to fit within the display's capabilities, aiming to preserve the creative intent as much as possible. * Preserving Detail: Tone mapping isn't just about clipping highlights. A good tone mapping algorithm will intelligently compress the brighter tones to avoid losing detail in specular highlights and other bright areas. * Creative Intent vs. Display Capability: Even if a movie was mastered on a 1000-nit monitor, there might be moments where the creative intent pushed certain highlights close to or at that 1000-nit limit. If your 1000-nit TV's tone mapping is set aggressively or its internal processing differs slightly, it might still apply some compression to ensure those highlights are handled gracefully within its specific performance characteristics. * The 10,000 Nit Headroom: The fact that the PQ curve can represent up to 10,000 nits means that even content mastered at a lower level like 1000 nits still exists within that larger potential range. A display needs to understand where the content sits within that 10,000-nit container to correctly map it to its own capabilities. The metadata helps the display understand the intended peak luminance. * Tone Mapping and Trim Passes (4000 nits and 1000 nits): * Trim passes are essentially versions of the HDR grade optimized for displays with different peak luminance capabilities. A movie might have a primary grade at, say, 1000 nits, and then trim passes are created to see how that content will look on displays that can reach 4000 nits or are limited to 1000 nits (or even lower for SDR conversions, though that's a different process). * When you watch content with a 4000-nit trim pass on a 1000-nit TV, the TV will definitely perform tone mapping to bring the 4000-nit range down to its 1000-nit capability. * If you watch content with a 1000-nit trim pass, the creative intent for that version is targeted at a 1000-nit display. * Your Specific Question: Movie Mastered on HDR 1000 nits and Your 1000-nit TV: If a movie is mastered on HDR at 1000 nits, and your TV is also capable of 1000 nits, your TV will still likely perform some form of tone mapping. Here's why: * Metadata Interpretation: Your TV reads the HDR metadata (including MaxCLL and MaxFALL) from the content. If the MaxCLL indicates peaks reaching 1000 nits, your TV knows the content utilizes luminance levels up to its own maximum. * Display's Internal Processing: Even with matching peak luminance capabilities, different displays have different tone mapping algorithms. Your TV's internal processing will analyze the incoming HDR signal and map it to its specific display characteristics to provide the optimal picture within its capabilities. This might involve slight adjustments to preserve detail in near-peak highlights or manage the overall brightness distribution. * Dynamic Tone Mapping: Many modern HDR TVs employ dynamic tone mapping, which analyzes each scene or even each frame in real-time to optimize the mapping based on the content's characteristics. This process is still a form of tone mapping, even if the overall peak luminance matches. * Headroom Management: While the content might be mastered to a 1000-nit peak, the PQ curve still has headroom up to 10,000 nits. The display needs to process the signal within the context of that larger range, even if the content doesn't use the upper limits. In summary: While a movie mastered at 1000 nits on a 1000-nit capable TV will require less aggressive tone mapping than watching 4000-nit content on the same TV, it's still highly probable that your TV will engage in some level of tone mapping. This is because the display's role is to interpret the HDR signal (encoded within the 10,000-nit PQ space with associated metadata) and map it optimally to its own specific capabilities and processing pipeline, even when the peak luminance figures align. The goal is to render the image faithfully while maximizing the use of the display's dynamic range. Spoiler When dealing with HDR content and display capabilities, tone mapping is influenced by both the mastering parameters and the display's characteristics. Here's a structured breakdown: ### 1. **HDR Mastering and Tone Mapping Basics** - **HDR10 Standard**: Uses a 10,000-nit container, even if content is mastered at lower nit levels (e.g., 1000 nits). The PQ (Perceptual Quantizer) EOTF curve is defined up to 10,000 nits, requiring displays to interpret this curve regardless of the content's actual peak brightness. - **Trim Passes**: These are versions of the content optimized for specific peak brightness levels (e.g., 4000 or 1000 nits). A 1000-nit trim pass is designed to minimize tone mapping on a 1000-nit display. ### 2. **Scenario: 1000-nit Master on a 1000-nit TV** - **Theoretical Case**: If the TV matches the content’s peak brightness (1000 nits) and the metadata (MaxCLL/MaxFALL) aligns, tone mapping *should* be minimal. The PQ curve values are within the display’s capabilities, avoiding clipping. - **Practical Reality**: - **Container Framework**: Since HDR10 uses a 10,000-nit container, the TV may still apply subtle tone mapping to adapt the PQ curve to its specific display characteristics (e.g., color volume, roll-off near peak brightness). - **Calibration Differences**: Variations between the mastering monitor and the consumer TV (e.g., panel type, color primaries) often necessitate adjustments to preserve creative intent, even if nit levels match. ### 3. **Trim Passes and Their Role** - **Purpose**: Trim passes (e.g., 4000-nit, 1000-nit) reduce reliance on aggressive tone mapping. A 1000-nit trim pass on a 1000-nit TV should ideally bypass significant scaling, but: - **Metadata Handling**: If the trim pass is packaged in an HDR10 container, the TV might still process the signal within the 10,000-nit framework, leading to minor adjustments. - **Dynamic Metadata**: Formats like Dolby Vision or HDR10+ (with dynamic metadata) optimize tone mapping per scene, but HDR10’s static metadata applies a fixed curve, potentially requiring slight tweaks. ### 4. **Key Takeaways** - **Tone Mapping Occurs Almost Always**: Even with matched nit levels, displays typically apply some tone mapping due to the 10,000-nit container and hardware/software processing. - **Trim Passes Minimize Mapping**: Using a 1000-nit trim pass on a 1000-nit TV reduces the need for drastic adjustments, but subtle processing may still occur for alignment with display-specific traits. - **Display Variability**: No two displays are identical; calibration, panel technology, and tone-mapping algorithms affect how content is rendered, even at matched nits. In short, while a 1000-nit master on a 1000-nit TV requires *less* tone mapping than higher-nit content, some processing is still likely due to the HDR10 framework and display-specific optimizations. Trim passes help, but perfect 1:1 replication without adjustments is rare in practice.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα