Προς το περιεχόμενο

Gaming Monitors News/Comparison


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, prefuse είπε

Δεν προσπαθείς να καταλάβεις τι κάνει το HDR, και την ίδια στιγμή προσπαθείς να το εξηγήσεις σε ανθρώπους που μάλλον εχουν διαβάσει και εχουν ασχοληθεί λιγο με το θέμα.

Έχεις μπερδέψει το diffuse white με το paper white, και δεν έχεις καταλάβει ότι το HDR ΔΕΝ ανεβάζει αντιληπτικά τα midtones – αυτά παραμένουν ίδια με το SDR σήμα. Κι όμως, αρκετοί εδω μέσα δηλώνετε ότι σας ενδιαφέρει το HDR… ενώ δεν έχετε καταλάβει τα βασικά.

Όσοι ανεβάζουν το diffuse white στο mastering – από τα 203 cd/m² στα 300 ή 400 – καταστρέφουν τις αναλογίες του contrast. Ουσιαστικά, μειώνουν το δυναμικό εύρος, χάνουν πληροφορία στα φωτεινά λόγω clipping και περιορίζουν το οπτικό impact που θα μπορούσε να έχει η εικόνα.

Το paper white είναι κάτι διαφορετικό. Το ορίζει ο χρήστης, π.χ. στα games, και αν δεν ξέρει τι κάνει (που τις περισσότερες φορές δεν ξέρει), προκαλεί όλα τα παραπάνω προβλήματα, μαζί με banding.

Κατά τα άλλα, «γεροί να είστε να παραπληροφορείτε», όπως και άλλα παιδιά εδώ μέσα, όπου – ανάλογα με το τι έχει αγοράσει ο καθένας – το παρουσιάζει ως “ιδανικό” για να καλύψει την ανασφάλειά του.

Αντί να καθίσει κάποιος να μάθει κάτι και να το συζητήσει, σε ένα – υποτίθεται – “τεχνολογικό” φόρουμ, καταφεύγει στη βολική λύση: αντιγραφή διαφημιστικών φυλλαδίων, links και προσφορών ή προσπαθεί να βρει διάσπαρτες πληροφορίες στο ιντερνετ ωστε να φανεί αληθοφανές ένα συγκεκριμένο αφήγημα.

Όποιος όμως επιχειρεί λίγο πιο τεχνολογική συζήτηση, θεωρείται «κουραστικός» και του προτείνουν να πάει στο AVForums, υποβιβάζοντας έτσι και τους εαυτούς τους, καταφεύγοντας στη φθηνή λογική του “μοιραζόμαστε προσφορές” και αλληλοεπιβεβαιωνόμαστε για τις αγορές μας.

Είναι τρομακτικό το πόσο βαθιά έχει κατανοήσει το marketing τον μικροαστό. Πριν μερικά χρόνια, υπήρχε μια διαφήμιση που έλεγε:

«Δεν με ενδιαφέρει να το καταλάβω αλλά να το έχω.»

 

Paper white η diffuse(διάχυτο) white brightness είναι η φωτεινότητα ενός λευκού αντικειμένου που:

Α) Δεν αντανακλά φως μιας άλλης πηγής σαν καθρέπτης(specular). Όπως μια κόλλα χαρτί(paper) ή ένα κατάλευκο ρούχο που διαχέουν φως(diffuse) προς όλες τις κατευθύνσεις.

Β) Δεν παράγει δικό του φως(όπως π.χ. μια λάμπά ή ο ήλιος).

Με απλά λόγια paper white = το φωτεινότερο αντικείμενο στην οθόνη που ΔΕΝ είναι highlight. Είναι κάτι που σχετίζεται με το mid point του HDR και την μέση φωτεινότητα. Αφού όσο μεγαλύτερο paper white έχουμε τόσο φωτεινότερη θα είναι η εικόνα κατά μέσο όρο(εξαιρουμένων των highlights).

https://daejeonchronicles.com/2021/02/13/hdr-reference-white/

spacer.png

Αναφορά σε κείμενο

In addition, despite ITU recommendations, most theatrical and episodic HDR content does not have a diffuse white level of 203 nits. The diffuse white level in such content usually changes from scene to scene, and is far closer to the typical diffuse white level of SDR content of between 80 and 100 nits at most. 

Αναφορά σε κείμενο

In reality, there is no such thing as reference white, any more than there is a fixed value for 18% gray or fair skin. Diffuse white can be 140 nits or less indoors or as much as 400 nits outdoors, skin tones can be + 1.7 stops brighter outdoors than indoors, and the same goes for 18% gray!

Αναφορά σε κείμενο

“One key new feature of HDR is that it can allow for scene to scene overall luminance changes, so that daylight scenes can feel substantially different from indoor scenes, and night scenes. Thus, constraining a system to set the diffuse white point to a constant luminance defeats some of the advantages of HDR.”

Στη φωτογραφία βλέπουμε ότι για να πετύχεις καλή αντίθεση πρέπει τα highlights(λάμπα) να είναι 5 έως 10 φορές πιο φωτεινά από το diffuse white(πουκάμισο).

Σε πολλές ταινίες το diffuse white στις εξωτερικές σκηνές δεν διαφέρει σημαντικά από τις εσωτερικές σκηνές. Με απλά λόγια οι εξωτερικές σκηνές είναι πολύ μουντές σε σχέση με τα HDR nature porn videos στο youtube.

OXI γιατί έτσι θα 'πρεπε αλλά γιατί ένα OLED με 2% window peak brightness των 1000 nits δεν θα κατάφερνε να δείξει σημαντική αντίθεση ανάμεσα στην λάμπα και το λευκό πουκάμισο της κοπέλας(αν ήταν στα 400 nits). Εκτός αυτού το OLED δεν μπορεί να βγάλει 400 nits sustained σε μεγάλες λευκές επιφάνειες όπως μια εικόνα γεμάτη με λευκά κτίρια στο φως της μέρας.

Ενώ ένα mini LED με 4000 nits peak μπορεί να βγάλει diffuse white στα 400 nits για μεγάλές επιφάνειες αποδίδοντας ρεαλιστικά μια εξωτερική σκηνή και παράλληλα να διατηρήσει την 10 προς 1 αναλογία παράγοντας highlights στα 4.000 nits.

Πάρ' το χαμπάρι επιτέλους ότι τα θεοποιημένα OLED κρατούσαν πίσω τόσα χρόνια το HDR και όχι το ανάποδο. Αν δεν το παραδεχθείς από άνθρωπο που είναι του επαγγέλματος δεν θα το παραδεχθείς ποτέ. Περισσότερο για τους άλλους το βάζω.

Επεξ/σία από pirmen56

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...