Προς το περιεχόμενο

Οι απάτες συγκεκριμένων e-shop, τα πρόστιμα της ΓΓΕΠΚ, και η τρέχουσα κατάσταση


Zazula

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Παρότι το θέμα εμφανίζεται κι επανέρχεται κατά καιρούς και συζητιέται στο insomnia, παίρνω αφορμή από ένα σημερινό δημοσίευμα στο insidestory (που ενδεχομένως ενδιαφέρει κάποια μέλη του φόρουμ για να δουν και τους τζίρους των απατεώνων) το οποίο κάνει μια ανακεφαλαίωση και συγκροτημένη παρουσίαση της κατάστασης, κι έτσι άνοιξα αυτό το νήμα συζήτησης (καθότι και τα όποια παλιά νήματα είναι κλειδωμένα).

Το δημοσίευμα: https://insidestory.gr/article/eshop-apati?token=A8LB1MDD6F Ενδεικτικά σημεία του δημοσιεύματος:

[...] Έως τον Οκτώβριο η Γενική Γραμματεία Εμπορίου επέβαλε διοικητικά πρόστιμα σε ακόμη δέκα ηλεκτρονικά καταστήματα, συνολικού ύψους ύψους €1.710.000, για παρεμφερείς παραβιάσεις της νομοθεσίας για την προστασία του καταναλωτή.

spacer.png

[...] «Από το τέλος Νοεμβρίου 2019 άρχισαν να έρχονται βροχή οι καταγγελίες –γιατί την περίοδο των Χριστουγέννων ανεβαίνουν οι διαδικτυακές πωλήσεις– και συνεχίστηκε αυτό μέχρι και την ολοκλήρωση της καραντίνας τον Μάιο. Σε αυτό το διάστημα και μέχρι σήμερα είχαμε τεράστιο αριθμό αναφορών. Συγκεκριμένα, από 1.396 αναφορές όλο το 2019 ήδη έχουμε 2.770 το 10μηνο του 2020. Όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μιλάμε για την κορυφή του παγόβουνου. Αυτά έρχονται σε εμάς. Υπάρχει πλήθος περιστατικών που δεν φτάνουν στον Συνήγορο του Καταναλωτή. Υπολογίζω ότι είναι δεκαπλάσια αυτά που δεν φτάνουν σε εμάς» λέει στο inside story ο Λευτέρης Ζαγορίτης. Σύμφωνα με υπολογισμούς του, οι «εξαφανισμένες» παραγγελίες κατά μέσο όρο ανέρχονται στα €500-550.

spacer.png

Όπως μας εξηγεί η δικηγόρος Μαρία Μακρή, που αυτή τη στιγμή εκπροσωπεί 25 εξαπατημένους πελάτες της Shop 44 –μεταξύ αυτών και τον εαυτό της– που έχουν καταθέσει αγωγή κατά της εταιρείας, τα θετικά σχόλια και οι αξιολογήσεις δεν αποτελούν πανάκεια. Το συγκεκριμένο eshop, αναφέρει, ξεκίνησε να λειτουργεί πέρυσι το καλοκαίρι και «λειτουργούσε υποδειγματικά» τους πρώτους μήνες. «Λόγω των χαμηλών τιμών κατάφερε να είναι πολύ ψηλά σε πλατφόρμες αναζήτησης προϊόντων και σύγκρισης τιμών, οπότε δέχθηκε πάρα πολλές παραγγελίες και είχαν πάρα πολύ καλά σχόλια και έτσι ανέπτυξαν εμπιστοσύνη. Μετά ξεκίνησαν να δέχονται παραγγελίες και να μην τις εκτελούν, επικαλούμενοι ότι είχαν καθυστέρηση από τον προμηθευτή. Σε κάποια φάση μάλιστα επέστρεφαν και χρήματα σε πελάτες, μετά σταμάτησαν». [...]

Το GFElectronics.gr το 2019 ξεπέρασε σε πωλήσεις τα €2,2 εκατομμύρια. [...]

 

Προηγούμενα σχετικά νέα στο insomnia:

Παλιότερα συναφή νήματα συζήτησης:

  • Like 1
  • Thanks 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

....κ η λύση που προτείνεται ποιά είναι????

Δεδομένου ότι η ελληνική δικαιοσύνη (όταν δεν κάνει τα στραβά μάτια) κ οι ελεγκτικοί μηχανισμοί (όταν λειτουργούν αποτελεσματικά κ γρήγορα) κωλυσιεργεί κ εσύ είσαι αναγκασμένος να κάνεις την αγορά με βαρύ καπέλο, απο το εγχώριο καρτέλ/νταβατζιδες ("ελληνικές" γνωστές αλυσίδες).

....????

Επεξ/σία από TechnoState
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, TechnoState είπε

....κ η λύση που προτείνεται ποιά είναι????

Δεδομένου ότι η ελληνική δικαιοσύνη (όταν δεν κάνει τα στραβά μάτια) κ οι ελεγκτικοί μηχανισμοί (όταν λειτουργούν αποτελεσματικά κ γρήγορα) κωλυσιεργεί κ εσύ είσαι αναγκασμένος να κάνεις την αγορά με βαρύ καπέλο, απο το εγχώριο καρτέλ/νταβατζιδες ("ελληνικές" γνωστές αλυσίδες).

....????

Η λύση είναι πληρωμή με PayPal και έχεις το κεφάλι σου ήσυχο. Πλέον εγώ, αν σκρουτζο-μαγαζο δεν έχει PayPal το προσπερναω και πάω στο επόμενο. Αλλιώς αντικαταβολή , που και πάλι αυτό , τώρα με την καραντίνα το έχω κόψει, κυρίως για να μην γίνονται ανταλλαγές με χρήματα χέρι με χέρι.

Και εντάξει, για να μην είμαστε και τελείως άδικοι, υπάρχουν μαγαζιά στο Σκρουτζ που λειτουργούν εδώ και χρόνια και είναι υπόδειγμα (πχ τζαμπας, απόθεμα, Κάιζερ κλπ). 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

31 λεπτά πριν, TechnoState είπε

....κ η λύση που προτείνεται ποιά είναι????

Αυτονόητες λύσεις που πια δεν θα έπρεπε να τις λέμε:

ΟΧΙ προπληρωμή!

ΝΑΙ αντικαταβολή

ΝΑΙ Paypal

Απλό ε; Κι όμως, πάμε για 2021 και είμαστε ακόμα εδώ και λέμε τα ίδια και τα ίδια.

 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

34 λεπτά πριν, TechnoState είπε

....κ η λύση που προτείνεται ποιά είναι????

Δεδομένου ότι η ελληνική δικαιοσύνη (όταν δεν κάνει τα στραβά μάτια) κ οι ελεγκτικοί μηχανισμοί (όταν λειτουργούν αποτελεσματικά κ γρήγορα) κωλυσιεργεί κ εσύ είσαι αναγκασμένος να κάνεις την αγορά με βαρύ καπέλο, απο το εγχώριο καρτέλ/νταβατζιδες ("ελληνικές" γνωστές αλυσίδες).

....????

Η επιλογή "Άμεση Παραλαβή" καθαρίζει τα σκουπίδια και όλως τυχαίως μένουν τα γνωστά καλά μαγαζιά πάντα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

....τα τελευταία 2 refund με έχουν ταλαιπωρήσει τρομερά στο PayPal.

(Tο ένα ειδικά τρέχει απο μέσα/τέλη Ιουλίου κ ακόμα δεν έχω δει πίστωση ποσού)

Δεν ξέρω τελικά αν έχει πάρει κ αυτό την κάτω βόλτα... πάντως δηλώνω προβληματισμένος.

Σημειώνω πως(για αποφυγή misunderstanding):

1.δεν είμαι συστηματικός refund-er

2. Στο dispute η απόφαση κρίθηκε υπέρ μου (full refund)... σχεδόν ένα μήνα μετά (παρά την εβδομάδα max που αναφέρεται στο PayPal) παρέχοντας ΟΛΑ τα στοιχεία αοο την αρχή για να "μην χαθεί χρόνος" (χρεώσεις, κινήσεις λογ/σμου, συνομιλίες με support agents, τόσο σε chatting όσο κ mailing, etc).

3. H αγορά έγινε απο γνωστό/μεγάλο κατάστημα της Κίνας.

4. Υπάρχουν αρκετές οχλήσεις με mail (καμιά απάντηση... παρά μόνο οι ενημερώσεις, για την έκβαση του αιτήματος αποζημίωσης μου).

5. Φυσικά η αιτίαση: αποδεδειγμένα, δεν παρέλαβα ποτέ λόγω παρέλευσης χρόνου αναμονής (εντελώς λάθος συνενόηση με το κατάστημα-πωλητη / σε άλλο ταχυμεταφορόα το είχαν στείλει κ αλλού με έστειλαν να το ψάχνω).

6. 3ψήφιο ποσό συναλλαγής.

 

Επεξ/σία από TechnoState
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το "άμεση παραλαβή" που αναφέρουν αρκετοί, το λαμβάνω ως ανέκδοτο.

Δε θέλει μυαλό για να καταλάβετε ότι δε ζουνε όλοι στην Αθήνα, ή δίπλα στο κάθε κατάστημα. Αλλιώς είναι αυτονόητο ότι όλοι θα το κάνανε.

Η αντικαταβολή έχει το κακό ότι αυξάνει το κόστος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, Bitbit είπε

Το "άμεση παραλαβή" που αναφέρουν αρκετοί, το λαμβάνω ως ανέκδοτο.

Δε θέλει μυαλό για να καταλάβετε ότι δε ζουνε όλοι στην Αθήνα, ή δίπλα στο κάθε κατάστημα. Αλλιώς είναι αυτονόητο ότι όλοι θα το κάνανε.

Η αντικαταβολή έχει το κακό ότι αυξάνει το κόστος

Φαντάζομαι δεν εννοούν να πας στο κατάστημα να το πάρεις... Εννοούν ότι υπάρχει στις αποθήκες του καταστήματος...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 λεπτά πριν, filip123go είπε

Φαντάζομαι δεν εννοούν να πας στο κατάστημα να το πάρεις... Εννοούν ότι υπάρχει στις αποθήκες του καταστήματος...

Κυριως εννοούν ότι υπάρχει στις αποθήκες του προμηθευτή τους, όχι στις δικές τους, τεράστια παραπλάνηση.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, Alxnks είπε

Κυριως εννοούν ότι υπάρχει στις αποθήκες του προμηθευτή τους, όχι στις δικές τους, τεράστια παραπλάνηση.

Ακριβώς αυτό· πλέον αποτελεί συστηματική τακτική συγκεκριμένων καταστημάτων. Με τον τρόπο αυτόν, αποφεύγουν το φιλτράρισμα και τσιμπάνε αγορές με αθέμιτο ανταγωνισμό στα άλλα καταστήματα. Για μένα αυτό είναι τεράστιο αλάρμ να μην προχωρήσω σε συναλλαγή.

1 ώρα πριν, TechnoState είπε

....κ εσύ είσαι αναγκασμένος να κάνεις την αγορά με βαρύ καπέλο, απο το εγχώριο καρτέλ/νταβατζιδες ("ελληνικές" γνωστές αλυσίδες).

 

18 λεπτά πριν, Bitbit είπε

Η αντικαταβολή έχει το κακό ότι αυξάνει το κόστος

Και στις δύο περιπτώσεις το επιπρόσθετο κόστος μπορεί να εκληφθεί ως μια μορφή ασφαλίστρου για την ομαλή ολοκλήρωση της συναλλαγής χωρίς παρατράγουδα, κι έτσι συχνά δικαιολογείται αν δεν προκύπτει παράλογα υψηλή επιβάρυνση.

Κι όσον αφορά τα υπόλοιπα καταστήματα, αφενός μεν υπάρχουν και στα σκρουτζομάγαζα υγιείς επιχειρήσεις με ανταγωνιστικές τιμές, κι αφετέρου πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι οι ψηλότερες τιμές εν μέρει αντισταθμίζουν και το ότι ένα κατάστημα αναγκάζεται να λειτουργεί ακολουθώντας όλους τους κανόνες. Γι' αυτό άλλωστε λέω και πιο πάνω ότι οι απατεώνες είναι ό,τι το χειρότερο όχι μόνον για τους καταναλωτές που πέφτουν θύματά τους, αλλά και για τη συνολική υγεία της αγοράς εν γένει και τη σωστή λειτουργία του ανταγωνισμού.

1 ώρα πριν, N3M3SiS είπε

Και αμα τα δουν ποτε αυτα τα λεφτα, σφυρατε μου.

Αυτό είναι σχεδόν βέβαιο, πως το κράτος δεν θα εισπράξει τίποτα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 12/11/2020 στις 10:26 ΠΜ, AristidisZ είπε

Paypal ή αντικαταβολή (και μπόλικο αντισηπτικό αν αγχώνεστε)

Και το καλάθι του skroutz νομίζω είναι καλή ιδέα

Το καλάθι του skroutz αποδεικνύεται πολύ καλή ιδέα διότι αν πέσεις σε κάναν πονηρό που βάζει το προϊόν για να βγαίνει στ' αποτελέσματα αλλά τελικά δεν το έχει, αντί να τραβιέσαι μαζί του και αν και πότε θα σου επιστρέψει τα χρήματα, παίρνεις την πίστωση αμέσως και μαζί κι ένα κουπονάκι για "ψυχική οδύνη": 🙂

spacer.png

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

19 λεπτά πριν, Salvation81 είπε

Το κρατος κατι θα εισπραξει, απλα στο τελος θα εισπραξει το 1/10 πχ απο το να μην εισπραξει τιποτα.

Πιθανό είναι κι αυτό, αν και ο κανόνας είναι πως οι απατεώνες φροντίζουν να έχουν έναν μπροστινό ως κατά νόμο υπεύθυνο — οπότε μηδενίζεται η προοπτική εισπραξιμότητας.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...