Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
8 λεπτά πριν, 29gk είπε

Kαι μια απαραιτητη θεωρω, διευκρινιση. Restocking fee ή Αμοιβη επιστροφης στα ελληνικα, σημαινει ανοιγμενη μεν συσκευασια αλλα οπωσδηποτε πληρης και με ΑΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΤΟ το προιον. Απατητα παπουτσια, οχι "δοκιμασμενο" μελανι, ρουχο με τα ταμπελακια του ( που θα εμποδιζουν να φορεθει στον δρομο ), μηδενικα χιλιομετρα στο κοντερ και παει λεγοντας.

Και παντα για τις αγορες απο αποσταση οπου ευλογα καποιος δεν μπορει να σχηματισει πληρη και ισως κι επαρκη εικονα. Ακομα κι αν αυτη αφορα αισθητικα και προσωπικα γουστα σε ενα προιον που καλυπτει παρολα αυτα τις τεχνικες απαιτησεις του.

Προφανως και δεν διαφωνω με κατι τετοιο. Εδω ομως μιλαμε για χρησιμοποιημενο προιον, οχι κατι που ηταν στην αρχικη του κατασταση. Και αυτο υποστηριζουν και καποιοι εδω. Δεν ειναι δυνατον ενα καταστημα να δεχτει επιστροφη και επιστροφη χρηματων για ενα μεταχειρισμενο ουσιαστικα προιον.

  • Like 1
  • Απαντ. 108
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ορθώς. Όσον αφορά το θέμα restocking fee που αναφέραμε, το προϊόν θα πρέπει να βρίσκεται στην αρχική κατάσταση αγοράς, χωρίς φθορές (φυσιολογικής χρήσης ή κατάχρησης).

Επεξ/σία από Dante80
Δημοσ.
39 λεπτά πριν, Dante80 είπε

Ορθώς. Όσον αφορά το θέμα restocking fee που αναφέραμε, το προϊόν θα πρέπει να βρίσκεται στην αρχική κατάσταση αγοράς, χωρίς φθορές (φυσιολογικής χρήσης ή κατάχρησης).

Επειδη ανεφερες το εξωτερικο, γενικα βεβαια και οχι ανα χωρα, δεχονται επιστροφες εκει που αναφερεσαι χρησιμοποιημενων προιοντων; Και πως εξισωνεται η μη χρηση = αμεταχειριστο αρα καινουργιο με την "φυσιολογικη" χρηση; Για παραδειγμα ενα ζευγαρι παπουτσια που "εγραψε" 2χλμ βαδισματος χωρις να κλωτσησει μια πετρα κανοντας ετσι μια "φυσιολογικη" χρηση, ειναι σα να λεμε καινουργιο και ιδιο με το "του κουτιου";

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
38 λεπτά πριν, 29gk είπε

Επειδη ανεφερες το εξωτερικο, γενικα βεβαια και οχι ανα χωρα, δεχονται επιστροφες εκει που αναφερεσαι χρησιμοποιημενων προιοντων; Και πως εξισωνεται η μη χρηση = αμεταχειριστο αρα καινουργιο με την "φυσιολογικη" χρηση; Για παραδειγμα ενα ζευγαρι παπουτσια που "εγραψε" 2χλμ βαδισματος χωρις να κλωτσησει μια πετρα κανοντας ετσι μια "φυσιολογικη" χρηση, ειναι σα να λεμε καινουργιο και ιδιο με το "του κουτιου";

Από προσωπική εμπειρία με ένα μόνο προϊόν, το δέχτηκαν. Η σκάλα που γύρισα πίσω είχε χρησιμοποιηθεί για εγκατάσταση φωτιστικών στο σπίτι μου και..το ανέφερα στον έμπορο. Φυσικά δεν είχε πρόβλημα, καθώς η σκάλα ήταν αγρατζούνιστη, στην αρχική κατάσταση. Μιλάμε για Ισπανία. Νομίζω πως δεν έπαιξε ρόλο το γεγονός πως πήρα στο καπάκι άλλη σκάλα από αυτόν, είχαμε ήδη τελειώσει την διαδικασία επιστροφής.

Αν το πάμε πιο γενικά, και χωρίς να έχω άλλη εμπειρία, στο παράδειγμά σου ο έμπορος δεν θα δεχόταν επιστροφή. Είναι αδύνατον να παραδοθεί ένα παπούτσι στην αρχική του κατάσταση (δλδ του κουτιού), αν κάνεις 2χλμ με αυτό. Σε γενικές γραμμές, αυτό υποθέτω είναι που ενδιαφέρει την επιχείρηση που δέχεται επιστροφές. Να μπορεί να ξαναπουλήσει ως καινούριο και χωρίς φθορές το προϊόν που επιστρέφεις, αφού τους πληρώσεις κιόλας την ρήτρα ώστε να το συσκευάσουν εκ νέου.

Τον ορισμό του "καινούριου, χωρίς φθορές" φυσικά μόνο η επιχείρηση που ελέγχει όταν δέχεται το προϊόν μπορεί να τον δώσει. Οπότε, εν μέρει αυτό ισχύει κατά περίπτωση, ή καλύτερα, κατά κατηγορία προϊόντος υποθέτω. Ένα παπούτσι μπορεί να "βγει off" με μισή ώρα βάδην. Μια μεταλλική σκάλα όχι.

Επεξ/σία από Dante80
Δημοσ.

To παραδειγμα της σκαλας, δεν μπορει νομιζω να επιχειρηματολογησει, οχι ευκολα εστω, στο θεμα που συζητουμε. Στο κομματι της "φυσιολογικης" χρησης. Γιατι ως "φυσιολογικο" μπορει να θεωρηθει και η μια γουλια απο ενα κουτακι μπυρας και για αυτους τους ευνοητους λογους στα τροφιμα, τα προιοντα υγειας κτλ δεν υπαρχει απολυτως κανενα ζητημα επιστροφης.

 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
8 λεπτά πριν, 29gk είπε

To παραδειγμα της σκαλας, δεν μπορει νομιζω να επιχειρηματολογησει, οχι ευκολα εστω, στο θεμα που συζητουμε. Στο κομματι της "φυσιολογικης" χρησης. Γιατι ως "φυσιολογικο" μπορει να θεωρηθει και η μια γουλια απο ενα κουτακι μπυρας και για αυτους τους ευνοητους λογους στα τροφιμα, τα προιοντα υγειας κτλ δεν υπαρχει απολυτως κανενα ζητημα επιστροφης.

Με ρώτησες επί πραγματικότητας όμως, αυτή είναι η εμπειρία μου. Και για αυτόν τον λόγο ο ίδιος ο νόμος αναφέρεται σε κατηγορίες προϊόντων που δεν επιδέχονται επιστροφής.

Μερικές φορές, ο νόμος πάει με τον καταναλωτή, ακόμα και σε αυτές τις περιπτώσεις προϊόντων όμως. Δες ένα παράδειγμα δικαστηρίου για στρώμα κρεβατιού (αντικείμενο υγειονομικής σημασίας) που ανοίχτηκε, δοκιμάστηκε και μετά επιστράφηκε.

https://curia.europa.eu/jcms/upload/docs/application/pdf/2019-03/cp190042el.pdf

Ενδιαφέρον έχει το γεγονός πως η δικαστική απόφαση αναφέρεται και σε πιθανές ρήτρες όπως το restocking fee που συζητούσαμε, με βάση την πιθανή απομείωση της αξίας του προϊόντος.

Αναφορά σε κείμενο

Εντούτοις, το Δικαστήριο υπενθυμίζει ότι, κατά την οδηγία, ο καταναλωτής ευθύνεται για κάθε απομείωση της αξίας των αγαθών που τυχόν προκύψει από χειρισμούς οι οποίοι δεν ήταν απαραίτητοι προκειμένου να προσδιοριστούνη φύση, τα χαρακτηριστικά και η καλή λειτουργία του αγαθού, χωρίς ωστόσο να στερείται το δικαίωμά του υπαναχώρησης

 

Επεξ/σία από Dante80
Δημοσ.
2 λεπτά πριν, Dante80 είπε

Με ρώτησες επί πραγματικότητας όμως, αυτή είναι η εμπειρία μου. Και για αυτόν τον λόγο ο ίδιος ο νόμος αναφέρεται σε κατηγορίες προϊόντων που δεν επιδέχονται επιστροφής.

Μερικές φορές, ο νόμος πάει με τον καταναλωτή, ακόμα και σε αυτές τις περιπτώσεις προϊόντων όμως. Δες ένα παράδειγμα δικαστηρίου για στρώμα κρεβατιού (αντικείμενο υγειονομικής σημασίας) που ανοίχτηκε, δοκιμάστηκε και μετά επιστράφηκε.

https://curia.europa.eu/jcms/upload/docs/application/pdf/2019-03/cp190042el.pdf

Εδω λες κατι αλλο ομως.

Καταρχην το δικαστηριο δεν ειναι ελληνικο, με ολες τις διαφορες και οτι αυτο συνεπαγεται για την ταλαιπωρια ενος διαμαρτυρομενου Ελληνα καταναλωτη, κερδισει ή χασει, κατα δευτερον το στρωμα ειναι πλησιεστερα προς το παραδειγμα της σκαλας παρα προς εκεινο της καρτας γραφικων που συζητουμε εδω και τελος καποιος θα χρειαστει να παει δικαστικα, και παλι με οτι συνεπαγεται αυτο στην Ελλαδα για αμφισβητουμενο κερδος ή δικαιωση της αποψης του.

Δημοσ.

Ρε παιδιά αρκετά διυλησατε τον κονοπα. Πιστεύω όλοι μπορούμε να καταλάβουμε την διαφορα στην χρήση μιας σκαλας με την τοποθέτηση ενός ευαίσθητου ηλεκτρονικού εξαρτήματος με ότι μπορεί αυτό να σημαίνει για την λειτουργικότητα του.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 λεπτά πριν, 29gk είπε

Εδω λες κατι αλλο ομως.

Καταρχην το δικαστηριο δεν ειναι ελληνικο, με ολες τις διαφορες και οτι αυτο συνεπαγεται για την ταλαιπωρια ενος διαμαρτυρομενου Ελληνα καταναλωτη, κερδισει ή χασει, κατα δευτερον το στρωμα ειναι πλησιεστερα προς το παραδειγμα της σκαλας παρα προς εκεινο της καρτας γραφικων που συζητουμε εδω και τελος καποιος θα χρειαστει να παει δικαστικα, και παλι με οτι συνεπαγεται αυτο στην Ελλαδα για αμφισβητουμενο κερδος ή δικαιωση της αποψης του.

Η συζήτηση που κάνουμε είναι υποθετική εδώ και ώρα, και τα σχόλια μου βασίζονταν στο restocking fee που συζητούσαμε, για Ευρώπη κλπ. Για την περίπτωση του OP, το θέμα έχει λήξει από την πρώτη σελίδα. E-mail για νόμιμη υπαναχώρηση με CC τον συνήγορο του Καταναλωτή, καταγγελία κλπ. Είναι παράνομος ο έμπορος, τώρα το αν θα δικαιωθεί ή όχι είναι έτερο ζήτημα. Προσωπικά, τον Κωτσόβολο τον έχω τρέξει για τηλεόραση, και μου τα έδωσε όλα πίσω.

 

Δυστυχώς, αν πρόκειται για τον Κωτσόβολο πράγματι, έχει τρέξιμο για να πάρει πίσω τα λεφτά του.

Επεξ/σία από Dante80
Δημοσ.

Δυστηχως δεν εχει ληξει. Δηλαδη εξακολουθει να υπαρχει διαφωνια. Δηλαδη για εμενα ΔΕΝ μπορει να αποδεχτει το καταστημα ως επιστροφη την καρτα γραφικων. Και οτι νομιμο κατι τετοιο επισης και ΔΕΝ ειναι.

Αρα, εαν σε κατι καταληγουμε, δεν ειναι η προσωπικη σου περιπετεια με την τηλεοραση που μπορει οι συνθηκες να ειναι διαφορετικες απο το ειδος εως και τους λογους για τους οποιους η επιστροφη τελικα εγινε αποδεκτη, αλλα το οτι εαν οι προσπαθειες του Συνηγορου αποτυχουν, τοτε αρμοδια ειναι τα τοπικα δικαστηρια. Κι επανερχομαστε ετσι σε αυτα που γραφω στο προηγουμενο μηνυμα μου.

Να προσθεσω βεβαια εδω, οτι προ πολλων, παρα πολλων ετων, μεγαλοκαταστημα στο Μαντσεστερ, δεχτηκε να αλλαξει ως μη λειτουργικο εναν ολοκαινουργιο και πανακριβο τοτε pc και μαλιστα χωρις ελεγχο. Το ειχε επιστρεψει ξαδελφος μου, την επομενη της αγορας επειδη "δεν αναβε". Κατι που φυσικα ηταν πολυ ευκολα αντιληπτο. Εκεινο που δεν αντιληφθηκε κανεις, ηταν τον ξαδελφο μου που το προηγουμενο βραδυ, αλλαξε τα volt στο τροφοδοτικο ( τοτε υπηρχε διακοπτακι ) και φυσικα το εκαψε !!!

Βεβαια καποια χρονια μετα, οι πολιτικες των καταστηματων, οπως και του συγκεκριμενου, αλλαξαν και κατι τετοιο πλεον δεν θα μπορουσε να "περασει". Βλεπεις ομως οτι τα προιοντα, οι "φυσιολογικες" χρησεις και το τι αποδεχεται ο καθε ενας πελατης και πωλητης, οπως φυσικα και οι ερμηνειες των νομων που εξειδικευονται μονον στο δικαστηριο, διαφερουν.

  • Like 3
Δημοσ.

Όλοι όσοι ισχυρίζονται στο συγκεκριμένο τόπικ πως σαφώς και ο έμπορος δεν είναι υποχρεωμένος να δεχτεί επιστροφή της κάρτας επειδή "θα έχει χασούρα", να υπενθυμίσω πως το μεγαλύτερο κατάστημα πληροφορικής στην Ελλάδα έχει ανοίξει stock house για αυτόν ακριβώς τον λόγο, ώστε να πουλάει τις επιστροφές του σε χαμηλότερη τιμή και να μειώνει στο ελάχιστο την χασούρα. Ξέρει πως έτσι θα κρατήσει τους πελάτες στο μέλλον, και πως οι πελάτες που κάνουν επιστροφές με υπαναχώρηση κατ' εξακολούθηση είναι ασήμαντο μέρος της πελατειακής του βάσης.

Το ότι τα μικρά καταστήματα δεν έχουν τη δυνατότητα να το κάνουν αυτό επειδή ακόμα και μια απώλεια της τάξεως του 10% για τα προϊόντα που επιστρέφονται είναι δυσβάσταχτη είναι γνωστό. Δεν είναι όμως αυτό το θέμα της συζήτησης. Το θέμα είναι αν μπορεί ο καταναλωτής βάσει ισχύουσας νομοθεσίας να επιστρέψει το προϊόν αν δεν του κάνει αφού το δοκιμάσει, και η απάντηση είναι σαφώς ναι, καθώς μιλάμε για το 99% των ειδών στα οποία αναφέρεται ο Νόμος 4512/2018 και όχι για τις εξαιρέσεις (π.χ. τρόφιμα, εσώρουχα). Και οι πολιτικές καταστημάτων που αφήνουν "παραθυράκια" για τους καταστηματάρχες, δεν αναιρούν σε καμμία περίπτωση την ισχύουσα νομοθεσία, ακόμα και το restocking fee που αναφέρθηκε είναι παράνομο στην Ελλάδα. Οπότε ας αφήσουμε κατά μέρας τις φιλοσοφικές κουβέντες για το τι είναι "ηθικό" και τι όχι, όταν είναι σαφές το τι ισχύει επί της ουσίας.

  • Like 2
Δημοσ.
7 λεπτά πριν, Narayan είπε

Όλοι όσοι ισχυρίζονται στο συγκεκριμένο τόπικ πως σαφώς και ο έμπορος δεν είναι υποχρεωμένος να δεχτεί επιστροφή της κάρτας επειδή "θα έχει χασούρα", να υπενθυμίσω πως το μεγαλύτερο κατάστημα πληροφορικής στην Ελλάδα έχει ανοίξει stock house για αυτόν ακριβώς τον λόγο, ώστε να πουλάει τις επιστροφές του σε χαμηλότερη τιμή και να μειώνει στο ελάχιστο την χασούρα. Ξέρει πως έτσι θα κρατήσει τους πελάτες στο μέλλον, και πως οι πελάτες που κάνουν επιστροφές με υπαναχώρηση κατ' εξακολούθηση είναι ασήμαντο μέρος της πελατειακής του βάσης.

Το ότι τα μικρά καταστήματα δεν έχουν τη δυνατότητα να το κάνουν αυτό επειδή ακόμα και μια απώλεια της τάξεως του 10% για τα προϊόντα που επιστρέφονται είναι δυσβάσταχτη είναι γνωστό. Δεν είναι όμως αυτό το θέμα της συζήτησης. Το θέμα είναι αν μπορεί ο καταναλωτής βάσει ισχύουσας νομοθεσίας να επιστρέψει το προϊόν αν δεν του κάνει αφού το δοκιμάσει, και η απάντηση είναι σαφώς ναι, καθώς μιλάμε για το 99% των ειδών στα οποία αναφέρεται ο Νόμος 4512/2018 και όχι για τις εξαιρέσεις (π.χ. τρόφιμα, εσώρουχα). Και οι πολιτικές καταστημάτων που αφήνουν "παραθυράκια" για τους καταστηματάρχες, δεν αναιρούν σε καμμία περίπτωση την ισχύουσα νομοθεσία, ακόμα και το restocking fee που αναφέρθηκε είναι παράνομο στην Ελλάδα. Οπότε ας αφήσουμε κατά μέρας τις φιλοσοφικές κουβέντες για το τι είναι "ηθικό" και τι όχι, όταν είναι σαφές το τι ισχύει επί της ουσίας.

Δεν το δέχεται πίσω το κατάστημα. Έστειλα και εμαιλ στον συνήγορο του καταναλωτή. Θα δούμε. Ευχαριστώ 

Δημοσ.

Όλοι θέλουμε να γυρίζουμε προϊόντα που χρησιμοποιήσαμε αλλά όλοι δεν θέλουμε να μας δώσουν προϊόν που έχει χρησιμοποιήσει ο άλλος...

Δημοσ.
11 λεπτά πριν, achilles_g_ είπε

Όλοι θέλουμε να γυρίζουμε προϊόντα που χρησιμοποιήσαμε αλλά όλοι δεν θέλουμε να μας δώσουν προϊόν που έχει χρησιμοποιήσει ο άλλος...

Όχι όλοι και όχι πάντα. Πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια θέλω διότι μια 3060 δεν κάνει για αυτό που θέλω RTx ray tracing all full 

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.
  • Δημιουργία νέου...