Προς το περιεχόμενο

Boeing: Ποινικές κατηγορίες και πρόστιμο 2,5 δισ. δολαρίων για ψευδείς αναφορές για τις αεροπορικές τραγωδίες με τα 737 Max


JohnVani18

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ αναφέρει ότι η Boeing τους εξαπάτησε λέγοντας ψέματα στην FAA

Η Boeing κατηγορήθηκε εγκληματικά για συνωμοσία και εξαπάτηση των Ηνωμένων Πολιτειών από το Υπουργείο Δικαιοσύνης, με αποτέλεμα να πρέπει να καταβάλλει πρόστιμο ύψους 2,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, καθώς προχώρησε σε ψευδείς δηλώσεις στην Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας, πριν και μετά τις συντριβές των αεροπλάνων 737 Max το 2018 και το 2019.

Το Τμήμα Δικαιοσύνης ανακοίνωσε την Πέμπτη τις κατηγορίες και το πρόστιμο, τα οποία αποτελούν μέρος μιας αναβαλλόμενης συμφωνίας εισαγγελίας. Το πρόστιμο των 2,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων περιλαμβάνει 243,6 εκατομμύρια δολάρια χρηματική ποινή, 1,77 δισεκατομμύρια δολάρια που θα καταβληθούν σε αεροπορικές εταιρείες που χρησιμοποιούσαν το συγκεκριμένο αεροπλάνο της και 500 εκατομμύρια δολάρια που θα διατεθούν σε ένα ταμείο για να βοηθήσουν τις οικογένειες και τους συγγενείς ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους στις δύο συντριβές.

Πριν αρκετούς μήνες, η Boeing ανακοίνωσε πως το ποσό 100 εκατομμυρίων δολαρίων θα διατεθεί στις οικογένειες των 346 ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους στα ατυχήματα. Αυτό έγινε σε μια χρονιά, όπου η Boeing είχε έσοδα 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων και κέρδη 12 δισεκατομμυρίων δολαρίων, το 2018.

"Οι παραπλανητικές δηλώσεις, μισές αλήθειες και παραλείψεις που κοινοποιήθηκαν από τους υπαλλήλους της Boeing στην FAA εμπόδισαν την κυβέρνησης να διασφαλίσει την ασφάλεια του ιπτάμενου κοινού", ανέφερε ο δικηγόρος των ΗΠΑ Erin Nealy Cox σε δήλωσή του. "Αυτή η υπόθεση στέλνει ένα σαφές μήνυμα: Το Υπουργείο Δικαιοσύνης θα θεωρεί υπεύθυνους κατασκευαστές όπως τη Boeing για απάτη ρυθμιστικών αρχών - ειδικά σε βιομηχανίες όπου τα μερίδια είναι τόσο υψηλά".

Το 737 Max της Boeing προοριζόταν ως ένα νέο αεροπλάνο που θα βοηθούσε την εταιρεία να προσφέρει μια αποδοτικότερη και οικονομικότερη (όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμων) πρόταση σε σύγκριση με τα μοντέλα της Airbus. Ωστόσο, η εταιρεία δεν είχε τον απαραίτητο χρόνο έρευνας, με αποτέλεσμα να παρουσιάζουν φαινόμενα stall εν ώρα απογειώσεων. Η Boeing δημιούργησε ένα λογισμικό αποκλειστικά για αυτή τη περίπτωση, με στόχο να εξουδετερώσει αυτό το ελάττωμα σχεδίασης, πιέζοντας αυτόματα τη μύτη του αεροπλάνου προς τα κάτω. Αλλά η εταιρεία δεν το ανέφερε ποτέ στην FAA, τις αεροπορικές εταιρείες ή τους πιλότους που χρησιμοποιούσαν τα συγκεκριμένα αεροπλάνα, με σκοπό να εξοικονομήσει χρόνο και χρήμα.

Το χειρότερο της υπόθεσης είναι πως το λογισμικό βασιζόταν σε τιμές από μόλις έναν εξωτερικό αισθητήρα του αεροπλάνου - που σημαίνει ότι δεν υπάρχει τρόπος να γνωρίζουμε αν η συμπεριφορά ήταν λόγω κακών μετρήσεων ή αν ο αισθητήρας είχε υποστεί ζημιά. Αυτός ο συνδυασμός ελαττωματικού σχεδιασμού και έλλειψη ειλικρίνειας της Boeing, οδήγησαν στις δύο θανατηφόρες συντριβές των 737 Max, όπως ανακαλύφθηκε σε επακόλουθες έρευνες και εκθέσεις του Κογκρέσου. Χωρίς την έγκυρη αποκάλυψη σε ρυθμιστικές αρχές ή αεροπορικές εταιρείες, η Boeing επέτρεψε στους πιλότους της πτήσης 610 της Lion Air και 302 της Ethiopian Airlines να απογειωθούν με ένα λογισμικό που δεν ήξεραν πως υπάρχει.

Ορισμένοι υπάλληλοι της Boeing γνώριζαν καλά ότι αυτό που έκαναν ήταν λάθος, όπως τεκμηριώθηκε από μηνύματα συνομιλίας και e-mail που δημοσίευσε το Κογκρέσο στις αρχές του 2020. Από τότε, το 737 Max επέστρεψε και κάνει δρομολόγια, φυσικά μετά την προσπάθεια της Boeing να διορθώσει τα προβλήματα, με τις αεροπορικές εταιρείες να επαναφέρουν το αεροπλάνο στους στόλους τους. Ωστόσο, σε μια έκθεση της Γερουσίας που κυκλοφόρησε μόλις τον περασμένο μήνα, ανακαλύφθηκε ότι η Boeing και η FAA συνεργάστηκαν για να παραποιήσουν ορισμένες από τις δοκιμές που έγιναν κατά τη διαδικασία πιστοποίησης. Η χαλαρή προσέγγιση της FAA στους κανονισμούς, αποτελούν και το λόγο των κατηγοριών που έχει δεχθεί για συμβολή της στα προβλήματα που οδήγησαν στις δύο θανατηφόρες συντριβές των 737 Max.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 37
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

"....Η ανάλαφρη προσέγγιση της FAA έχει επίσης κατηγορηθεί για τη συμβολή στα προβλήματα που οδήγησαν στις δύο θανατηφόρες συντριβές 737 Max..." (SIC)

Προσοχή. To Google translate δεν αρκεί σε δύσκολα κείμενα με νομικούς όρους

Επεξ/σία από kalmik
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

2,5 δισ πρόστιμο αλλά δεν αναφέρουν σε τι ποσά ανέρχονται οι πλάγιες επιχορηγήσεις από το δημόσιο των ΗΠΑ προς την Boeing.To ίδιο κάνουν και οι ευρωπαίοι με την Airbus.

Επεξ/σία από Raptorex
  • Like 3
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αναφορά σε κείμενο

1,77 δισεκατομμύρια δολάρια που θα καταβληθούν σε αεροπορικές εταιρείες που χρησιμοποιούσαν το συγκεκριμένο αεροπλάνο της και 500 εκατομμύρια δολάρια που θα διατεθούν σε ένα ταμείο για να βοηθήσουν τις οικογένειες και τους συγγενείς ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους στις δύο συντριβές.

Τα θύματα παιρνουν το 1/3 απο τις εταιρείες. Αυτος είναι ο κόσμος μας. 

  • Like 15
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γελοίο πόσο για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα απόκρυψης και παραπλάνησης, που θα μπορούσε να έχει οδηγήσει σε πολύ περισσότερα ατυχήματα και θανάτους.

  • Like 13
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

οτι ναναι, η εταιρεια ΔΟΛΟΦΟΝΗΣΕ τοσους εκατονταδες ανθρωπους και το μονο που κανουν ειναι να τους βαλουν προστιμο 2,5 δις ενω το 2018 ειχαν κερδη 12 δις!!!

 

 

Επεξ/σία από papercuts
  • Like 8
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 λεπτά πριν, papercuts είπε

οτι ναναι, η εταιρεια ΔΟΛΟΦΟΝΗΣΕ τοσους εκατονταδες ανθρωπους και το μονο που κανουν ειναι να τους βαλουν προστιμο 2,5 δις ενω το 2018 ειχαν κερδη 12 δις!!!

Και να τους πάρουν δηλαδή 12,1 δις για τιμωρία; Δεν λέω πολύ κρίμα οι άνθρωποι που έπεσαν και τσακίστηκαν από ένα λάθος του software. Αλλά με τον να χαντακωσεις την εταιρεία, να την διαλύσεις και να στείλεις τους εργαζόμενους ανέργους, δεν γυρνούν πίσω οι νεκροί.

  • Like 3
  • Confused 9
  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

58 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε

Τα θύματα παιρνουν το 1/3 απο τις εταιρείες. Αυτος είναι ο κόσμος μας. 

Who cares. Πεθαναν. Το αν θα γλεντίσουν τα χρήματα οι οικογένειες θα έπρεπε να είναι αδιάφορο. Το θέμα είναι ότι συνέβη 2 φορές. Η πρώτη πτήση που έπεσε λόγω του "αόρατου" λογισμικού" θα έπρεπε να σηματοδοτήσει την παύση λειτουργίας των συγκεκριμένων σκαφών.

Κοινώς, τζάμπα πέθαναν οι πρώτοι, χρειάστηκαν και δεύτεροι.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

49 λεπτά πριν, MakeGreeceSexyAgain είπε

Γελοίο πόσο για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα απόκρυψης και παραπλάνησης, που θα μπορούσε να έχει οδηγήσει σε πολύ περισσότερα ατυχήματα και θανάτους.

Έπεσε άλλο ένα Sriwijaya Air Boeing 737 passenger plane feared to have crashed in Indonesia

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

23 λεπτά πριν, coffeex είπε

B737-500 κατασκευασμένο το 1994. Καμία σχέση με το θέμα

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Περα απο τα λεφτα και τα λοιπα. Οι μηχανικοι και αυτοι στο management που το κανανε επιτηδες για να γλιτωσουν λεφτα και χρονο πως ζουνε με τον εαυτο τους οταν ξερουν οτι οι μαλακιες τους εχουν σκοτωσει εκατονταδες και καταστρεψει οικογενειες ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...