Προς το περιεχόμενο
  • Εγγραφή

Εγγυήσεις οθονών και Ευρωπαικός νόμος για ελλαττωματικά προιοντα


pogchamp

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Κανονικά πρέπει να μπορείς να κινηθείς είτε με τη νομική (πωλητής) εγγύηση, είτε με την εμπορική (Gigabyte). Όμως:

Τα 2-3 κολλημένα pixels δεν ξέρω αν θα θεωρηθούν βλάβη, ώστε να σε καλύψει η νομική εγγύηση (είναι μέσα στις  ανοχές ενός panel). Η επιπρόσθετη προστασία που δίνει η Gigabyte στην εμπορική της εγγύηση, δεν συνδέεται με τη νομική εγγύηση. Άρα. ίσως, τονίζω το ίσως, ο πωλητής να μην αποδεχτεί ύπαρξη βλάβης.

Ως προς την καθυστέρηση, εγώ θυμάμαι γύρω στο '08 που δούλευα στο e-shop έναν προβολέα της Philips που έκανε τη βόλτα Ελλάδα - Ολλανδία, αντικαταστάθηκε και γύρισε μέσα σε μία εβδομάδα. Με την Gigabyte, βέβαια, δεν έχω εμπειρία.

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • Απαντήσεις 37
  • Δημιουργία
  • Τελευταία απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλή Μηνύματα

Αν αγοράζουμε απ όπου να ναι, αυτά γίνονται. Στη σελίδα του εμπόρου τι αναφέρει; Εγγύηση εμπόρου η αντιπροσωπείας; Είναι υποχρεωμένος να κινήσει αυτός τις διαδικασίες και όχι εσύ. Επίσης αν κάνει πάνω

DOA έχεις τις πρώτες 10 ημέρες μετά πας με την διαδικασία του RMA και περιμένεις. Το 2-3 μήνες που λες είναι υπερβολικό , επίσης τσέκαρε μήπως υπάρχει πανευρωπαική εγγύηση και ελληνικό επισκ

Να αγοράζεις μάρκες που έχουν επισκευαστικό κέντρο στην Ελλάδα , p.x. LG , SAMSUNG etc

Δημοσιευμένες Εικόνες

13 λεπτά πριν, Orestis_G είπε

Κανονικά πρέπει να μπορείς να κινηθείς είτε με τη νομική (πωλητής) εγγύηση, είτε με την εμπορική (Gigabyte). Όμως:

Τα 2-3 κολλημένα pixels δεν ξέρω αν θα θεωρηθούν βλάβη, ώστε να σε καλύψει η νομική εγγύηση (είναι μέσα στις  ανοχές ενός panel). Η επιπρόσθετη προστασία που δίνει η Gigabyte στην εμπορική της εγγύηση, δεν συνδέεται με τη νομική εγγύηση. Άρα. ίσως, τονίζω το ίσως, ο πωλητής να μην αποδεχτεί ύπαρξη βλάβης.

Ως προς την καθυστέρηση, εγώ θυμάμαι γύρω στο '08 που δούλευα στο e-shop έναν προβολέα της Philips που έκανε τη βόλτα Ελλάδα - Ολλανδία, αντικαταστάθηκε και γύρισε μέσα σε μία εβδομάδα. Με την Gigabyte, βέβαια, δεν έχω εμπειρία.

image.png.a8aba739c91b079c74289d6f6d782281.png

 

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
18 λεπτά πριν, Sakiz105 είπε

image.png.a8aba739c91b079c74289d6f6d782281.png

 

Ναι, και τι διαφορετικό λέω εγώ; Αυτή είναι η εμπορική εγγύηση της Gigabyte. Η νομική εγγύηση (που δεσμεύει τον πωλητή), δεν είμαι σίγουρος αν εφαρμόζεται εδώ. Εννοείται ότι η εγγύηση της Gigabyte έχει εφαρμογή!

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολύ χρήσιμες όλες οι απόψεις και ευχαριστώ. 

Ωστόσο δεν μπορώ να καταλάβω πως μια συσκευή που στόχος είναι να απεικονίζει, και παρουσιάζει κολλημένα ή καμμένα πίξελ δεν θεωρείται ελλαττωματικη. Γενικά όλο αυτό με το panel lottery έχει κουράσει γενικά. Backlight bleed, glow κλπ. 

Από όσο έχω καταλάβει μόνο η Dell είναι σοβαρή και είναι και στην χώρα μας. Και λέω σοβαρή γιατί σου αντικαθιστά άμεσα αν κατάλαβα καλά και δεν ξεμένεις μέχρι να γίνει το RMA. 

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
8 ώρες πριν, pogchamp είπε

Ωστόσο δεν μπορώ να καταλάβω πως μια συσκευή που στόχος είναι να απεικονίζει, και παρουσιάζει κολλημένα ή καμμένα πίξελ δεν θεωρείται ελλαττωματικη. Γενικά όλο αυτό με το panel lottery έχει κουράσει γενικά. Backlight bleed, glow κλπ. 

Από όσο έχω καταλάβει μόνο η Dell είναι σοβαρή και είναι και στην χώρα μας. Και λέω σοβαρή γιατί σου αντικαθιστά άμεσα αν κατάλαβα καλά και δεν ξεμένεις μέχρι να γίνει το RMA. 

Οι κατασκευαστικές διαδικασίες, έχουν κάποιο ποσοστό ανοχής. Για τα panels, αυτό καθορίζεται κατά βάση από το πρότυπο ISO 13406-2 ISO 9241. Ένας αριθμός ελαττωματικών pixels απλά θεωρείται μέσα στα πλαίσια των ανοχών που η συγκεκριμένη κατασκευή έχει. Οι επιπλέον εγγυήσεις είναι θέμα της εκάστοτε εταιρείας. Η αντίστοιχη πολιτική της Dell, μιας και την ανέφερες, που την εντάσσει στην εγγύηση "premium panel warranty", είναι αυτή.

Τώρα ως προς το "σοβαρή", θεωρώ μάλλον υπερβολικό να χαρακτηρίζεται μία εταιρεία "μη σοβαρή" επειδή δεν έχει next business day αντικατάσταση.

 

Να εξηγήσω λίγο και το σκεπτικό μου στην απάντηση που έδωσα και στον @Sakiz105 πιο πάνω: Αν επιχειρηθεί να γίνει χρήση της νομικής εγγύησης (ΕΕ κ.λπ), θα πρέπει τα προβληματικά pixels να είναι αρκετά ώστε με βάση την κλάση του panel να μπορούν να το καταστήσουν ελαττωματικό σύμφωνα με το ISO 9241.

Επεξ/σία από Orestis_G
ενημέρωση προτύπου ISO
  • Like 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
32 λεπτά πριν, Orestis_G είπε

Να εξηγήσω λίγο και το σκεπτικό μου στην απάντηση που έδωσα και στον @Sakiz105 πιο πάνω: Αν επιχειρηθεί να γίνει χρήση της νομικής εγγύησης (ΕΕ κ.λπ), θα πρέπει τα προβληματικά pixels να είναι αρκετά ώστε με βάση την κλάση του panel να μπορούν να το καταστήσουν ελαττωματικό σύμφωνα με το ISO 9241.

Το γνωρίζω. ΑΠλά αυτό που απάντησες σε μένα δεν έχει καμία σχέση με αυτό που έγραψες τώρα οπότε δεν υπήρχε λόγος να απαντήσω.

Το ιδιο ισχύουν και για τα manufacturing defects. 'Εχουν ένα "αποδεκτό" ποσοστό λάθους στο blb ( το οποίο ορίζεται ως edge led pressure spot) και glow το οποίο πρακτικά δεν είναι κατασκευαστικό λάθος.

Για το blb, θεωρητικά και 1 pressure spot να έχει η οθόνη, μπορείς να ζητήσεις να στην αλλάξουν. Ωστόσο ξεκινάς το lottery μετά. Και μπορεί η πρώτη να ήταν η καλύτερη που είχες ακόμα και μετά από 10 διαφορετικές.  

Ωστόσο, συνήθως θα αρνηθούν να στην αλλάξουν επειδή με την πάροδο του χρόνου, τα πλαστικά "μαλακώνουν" και το pressure spot "αποπιέζεται" και γίνεται λιγότερο εμφανές. 

Τώρα για τα καμμένα/bright pixel, ισχύει ότι ανάλογα την ανάλυση της οθόνης, έχεις ένα αποδεκτό όριο καμμένων pixel που μπορεί να έχει μια οθόνη χωρίς να "είναι ενοχλητική". Τα bright όμως, επειδή αλλοιώνουν το οπτικό αποτέλεσμα (κυριολεκτικά αλλάζει το χρώμα) οι περισσότερες εταιρίες σου αλλάζουν ακόμα και με 1 bright. 

Για την dell, ο μόνος λόγος που έχει on site support είναι επειδή δεν είναι gaming company. Πουλάει εκατομμύρια μονιτορ σε επιχειρήσεις και είναι φθηνότερο να σου αλλάξει την οθόνη χωρίς πολλές ερωτήσεις, παρά να χάνει πωλήσεις επειδή μια επιχείριση έμεινε χωρίς μονιτορ για 1 μήνα + τα μεταφορικά είναι ακριβά. (πχ, η lg οταν την στέλνεις πίσω σου λέω στείλτην χωρίς την βάση για το βάρος)

Τώρα για το mr cheap και κάθε mr cheap, δεν ξέρω τι ισχύει. Ξέρω οτι τις περισσότερες φορές στα μονιτορ εχεις να κανεις μονο με τον κατασκευαστή / importer (πχ infoquest,octabit). Αν το mr.cheap την πήρε με παραεισαγωγέα , τότε για αυτό σου την στέλνουν εκεί. 

 

image.png.9f598d439b3d09a74ca8487901ba8de2.png

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@Sakiz105 Ναι, κακή διατύπωση. Δεν απάντησα σε εσένα, εξήγησα γενικά το σκεπτικό της απάντησης που είχα δώσει σε εσένα πριν. :)

Για τη Dell έχεις απόλυτο δίκιο! Η γκάμα προϊόντων, ειδικά στο business sector, καθώς και ο όγκος πωλήσεων, δικαιολογούν το να έχει εγχώρια υποστήριξη.

Όσο για το MrCheap (και το κάθε αντίστοιχο), η άποψή μου είναι ότι αν μπορεί να βρει το class της οθόνης (λογικά Class 1 θα είναι) και τα pixels είναι περισσότερα, μπορεί να ζητήσει και την τήρηση της νομικής εγγύησης. Δεδομένου πάντως ότι τα defects ορίζονται ανά 1.000.000 pixels και μία FHD οθόνη έχει πάνω από 2.000.000, μάλλον τα 2-3 pixels δεν θα τον καλύψουν.

 

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
4 ώρες πριν, Orestis_G είπε

@Sakiz105 Ναι, κακή διατύπωση. Δεν απάντησα σε εσένα, εξήγησα γενικά το σκεπτικό της απάντησης που είχα δώσει σε εσένα πριν. :)

Για τη Dell έχεις απόλυτο δίκιο! Η γκάμα προϊόντων, ειδικά στο business sector, καθώς και ο όγκος πωλήσεων, δικαιολογούν το να έχει εγχώρια υποστήριξη.

Όσο για το MrCheap (και το κάθε αντίστοιχο), η άποψή μου είναι ότι αν μπορεί να βρει το class της οθόνης (λογικά Class 1 θα είναι) και τα pixels είναι περισσότερα, μπορεί να ζητήσει και την τήρηση της νομικής εγγύησης. Δεδομένου πάντως ότι τα defects ορίζονται ανά 1.000.000 pixels και μία FHD οθόνη έχει πάνω από 2.000.000, μάλλον τα 2-3 pixels δεν θα τον καλύψουν.

 

Πως βρισκεις το class της?

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτή είναι μια καλή ερώτηση...δεν έχω δει να αναφέρεται σε προδιαγραφές οθονών. Δεν θεωρώ πολύ πιθανό, εν τούτοις να είναι class 0

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
13 λεπτά πριν, Orestis_G είπε

Αυτή είναι μια καλή ερώτηση...δεν έχω δει να αναφέρεται σε προδιαγραφές οθονών. Δεν θεωρώ πολύ πιθανό, εν τούτοις να είναι class 0

Και μια ακόμα καλύτερη ερώτηση, τελικά τι θα πει νομική εγγύηση ρε παιδιά? :D Δλδ πχ, αν έπαυε να λειτουργεί μια μέρα εντός εγγύησης, απλά μαύρη οθόνη, πάλι δεν θα μου έλεγε κάνε RMA? Δεν είμαι σε θέση να την ελέγξω εγώ και να βρω το root cause ως έμπορος δίχως εξειδικευμένο τμήμα σε οθόνες X μάρκας, άρα την στέλνεις και πάλι έξω και από μένα έχεις απλά το λινκ για το RMA :D

Επεξ/σία από pogchamp
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
12 λεπτά πριν, pogchamp είπε

Και μια ακόμα καλύτερη ερώτηση, τελικά τι θα πει νομική εγγύηση ρε παιδιά? :D Δλδ πχ, αν έπαυε να λειτουργεί μια μέρα εντός εγγύησης, απλά μαύρη οθόνη, πάλι δεν θα μου έλεγε κάνε RMA? Δεν είμαι σε θέση να την ελέγξω εγώ και να βρω το root cause ως έμπορος δίχως εξειδικευμένο τμήμα σε οθόνες X μάρκας, άρα την στέλνεις και πάλι έξω και από μένα έχεις απλά το λινκ για το RMA :D

για 7 μέρες έχεις doa, 15 μέρες εντολή υπαναχώρησης. Μετά συνήθως σε στέλνουν στον κατασκευαστή γιατί έτσι και αλλιώς τα μεταφορικά δωρεάν είναι και γλιτώνεις δρομολόγιο καθώς πάει αμέσως εκεί και όχι στο μαγαζί πρώτα. 

Οπως βλεπεις πάνω στην εικόνα που έβαλα, σε aorus ο κατασκευαστής καλύπτει 0 bright pixel για 12 μήνες.

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 λεπτά πριν, Sakiz105 είπε

για 7 μέρες έχεις doa, 15 μέρες εντολή υπαναχώρησης. Μετά συνήθως σε στέλνουν στον κατασκευαστή γιατί έτσι και αλλιώς τα μεταφορικά δωρεάν είναι και γλιτώνεις δρομολόγιο καθώς πάει αμέσως εκεί και όχι στο μαγαζί πρώτα. 

Οπως βλεπεις πάνω στην εικόνα που έβαλα, σε aorus ο κατασκευαστής καλύπτει 0 bright pixel για 12 μήνες.

Το ξέρω, απλά με ενοχλεί απίστευτα να μείνω δίχως monitor για 1 μήνα στην καλύτερη και 2 μήνες στην χειρότερη, ένα μήνα αφότου την αγόρασα. Ειδικά με τον Covid-19 δεν ξέρω και εγώ πόσο θα κρατήσει όταν με ACER Γερμανία έκανα 2 μήνες. Γι'αυτό θέλω να πιέσω των έμπορο που στην τελική, αν μου έκανε αντικατάσταση και έκανε το RMA για λογαριασμό του δεν θα ήταν τόσο μπελάς όσο ο δικός μου που δεν έχω 2η οθόνη. Και δεν είναι μικρό κατάστημα, έχει ένα σκασμό προιόντα και όλα σχεδόν άμεσα διαθέσιμα. 

Επεξ/σία από pogchamp
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
3 ώρες πριν, pogchamp είπε

Και μια ακόμα καλύτερη ερώτηση, τελικά τι θα πει νομική εγγύηση ρε παιδιά? :D Δλδ πχ, αν έπαυε να λειτουργεί μια μέρα εντός εγγύησης, απλά μαύρη οθόνη, πάλι δεν θα μου έλεγε κάνε RMA? Δεν είμαι σε θέση να την ελέγξω εγώ και να βρω το root cause ως έμπορος δίχως εξειδικευμένο τμήμα σε οθόνες X μάρκας, άρα την στέλνεις και πάλι έξω και από μένα έχεις απλά το λινκ για το RMA :D

Νομική εγγύηση θα πει ότι αν μια μέρα έπαυε να λειτουργεί (και αυτό συνέβαινε μέσα στο πρώτο εξάμηνο, γιατί μετά αλλάζουν λίγο τα πράγματα), το προϊόν θα θεωρείτο ως εξ αρχής ελαττωματικό, και θα μπορούσες να απαιτήσεις από τον έμπορο την αντικατάσταση/επισκευή κ.λπ. Φυσικά ο έμπορος θα προσπαθούσε να το αποφύγει και να σε βάλει να κάνεις χρήση της εμπορικής, αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία.

Αν όμως η X εταιρεία αγοράζει panels τα οποία μπορούν να έχουν Y κολλημένα pixels και αποφασίζει η ίδια ότι θα υλοποιήσει zero pixel εγγύηση, αυτό δεν καθιστά τα panels ελαττωματικά.

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

http://www.mindev.gov.gr/wp-content/uploads/2019/06/ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ-ΠΡΟΪΟΝΤΑ_1520-27.6.19.pdf

Ακόμα και σε αυτό, από το Υπουργείο, παντού την ευθύνη λέει την έχει ο πωλητής. Ούτε ο αγοραστής, ούτε εισαγωγέας, ούτε ο κατασκευαστής. Γενικά μάθανε μου φαίνεται εδώ να γράφει ο καθένας την δική του νομοθεσία.

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Στις 12/1/2021 στις 4:25 ΜΜ, Sakiz105 είπε

image.png.a8aba739c91b079c74289d6f6d782281.png

 

Επίσης μια που παρέθεσες αυτό. "otherwise called dark dots (pixels that light up abnormally on other color background are also called dark dots)."

Εμένα το 1 από τα 3 είναι γαλάζιο σε μαύρο φόντο. Τα άλλα 2 είναι σε μαύρο μαύρα, σε άσπρο/γκρι γαλάζια, σε κόκκινο μπλε σκούρα... Με την λογική τους παρόλο που δεν είναι νεκρά, τα λένε dark dots? 

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...

Με την περιήγησή σας στο insomnia.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies που ενισχύουν σημαντικά την εμπειρία χρήσης.