Προς το περιεχόμενο

Apple και Facebook σε πορεία μετωπικής σύγκρουσης


Snoob

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Super Moderators

Tι συμβαίνει όταν μια ασταμάτητη δύναμη προσκρούει πάνω σε ένα αμετακίνητο αντικείμενο;

 

Σε πρόσφατη ομιλία του, στο πλαίσιο της Ημερίδας Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, στις Βρυξέλλες, ο Tim Cook, διευθύνων σύμβουλος της Apple, πέρασε στην επίθεση, απέναντι στο Mark Zuckerberg και το Facebook. H ομιλία του Cook φαίνεται πως αποτελεί σαφή απάντηση στην πρόσφατη επίθεση του Facebook στην Apple, όταν το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο στον πλανήτη καταχώρησε ολοσέλιδες διαφημίσεις σε σειρά εφημερίδων, επιτιθέμενο στις πρόσφατες αλλαγές που επέφερε η Apple στο πλαίσιο προστασίας των προσωπικών δεδομένων.

Το πλέον εντυπωσιακό στοιχείο, όμως, είναι πως ο Cook σημάδεψε ξεκάθαρα το Facebook, χωρίς καν να κατονομάσει την εταιρία.

Απλά, διαβάστε το απόσπασμα που ακολουθεί:

«Η τεχνολογία δεν χρειάζεται αχανείς όγκους προσωπικών δεδομένων, συγκεντρωμένων μέσα από δεκάδες ιστοσελίδες και εφαρμογές, προκειμένου να πετύχει. Η διαφήμιση ζούσε και βασίλευε επί δεκαετίες χωρίς αυτά, και έχουμε φτάσει στο σημείο όπου βρισκόμαστε σήμερα επειδή ο εύκολος δρόμος σπάνια είναι ο σοφός δρόμος.

Εφόσον μια επιχείρηση οικοδομείται πάνω στην παραπλάνηση των χρηστών σχετικά με την εκμετάλλευση των [προσωπικών] δεδομένων, τότε δεν της αξίζουν οι έπαινοί μας. Της αξίζουν μεταρρυθμίσεις.

Δεν πρέπει να αποστρέψουμε το βλέμμα μας από τη μεγάλη εικόνα και μια κατάσταση όπου η παραπληροφόρηση ξεφεύγει από κάθε έλεγχο, ενώ οι θεωρίες συνωμοσίας ενισχύονται από αλγορίθμους. Είναι αδύνατον πλέον να κάνουμε τα στραβά μάτια, αντιμέτωποι με μια αντίληψη περί τεχνολογίας που βαφτίζει θετική κάθε συμμετοχή, όσο μεγαλύτερη σε διάρκεια τόσο το καλύτερο, κι όλα αυτά με σκοπό τη συλλογή όσο το δυνατόν περισσότερων δεδομένων.

Υπερβολικά μεγάλος αριθμός εμπλεκομένων εξακολουθούν να θέτουν το ερώτημα, «Ως πού μας παίρνει να το τραβήξουμε;» Ενώ οφείλουν να διερωτηθούν, «Ποιες είναι οι συνέπειες;»

Ποιες είναι οι συνέπειες από την προβολή θεωριών συνομωσίας και προτροπών σε βίαια επεισόδια, απλά και μόνο επειδή αυτά εξασφαλίζουν υψηλά επίπεδα συμμετοχής;

Ποιες είναι οι συνέπειες όχι απλά της ανοχής, αλλά και της επιβράβευσης ενός περιεχομένου το οποίο υποσκάπτει την εμπιστοσύνη του κόσμου στους σωτήριους εμβολιασμούς;

Ποιες είναι οι συνέπειες του να βλέπεις χιλιάδες χρήστες να εγγράφονται σε εξτρεμιστικές ομάδες και στη συνέχεια να διατηρείς έναν αλγόριθμο ο οποίος τους προτείνει ακόμη περισσότερες τέτοιες ομάδες;

Έχει παρέλθει προ πολλού η στιγμή που πρέπει να πάψουμε να προσποιούμαστε πως η προσέγγιση αυτή προκύπτει χωρίς αιτία. Η πόλωση που προκύπτει μέσα από τη χαμένη εμπιστοσύνη και, ναι, η βία.

Ένα κοινωνικό δίλημμα δεν είναι δυνατόν να αφεθεί να εξελιχτεί σε κοινωνική καταστροφή».

Το γεγονός πως ο Cook δεν κατονομάζει το Facebook για κάποιο λόγο ενισχύει τον αντίκτυπο της τοποθέτησής του. Κι αυτό γιατί, ακούγοντας την ομιλία του Cook, είναι αδύνατο να μην πάει απευθείας ο νους σου στο οικοδόμημα που έχτισε ο Zuckerberg.

Αν  αναρωτιέστε πώς κατέληξαν να έρθουν σε ρήξη η Apple με το Facebook, μπορείτε να διαβάσετε περισσότερες λεπτομέρειες εδώ. Η αλήθεια, όμως, είναι πως αυτοί οι δύο τεχνολογικοί γίγαντες όδευαν προς μια οξεία σύγκρουση εδώ και αρκετό καιρό.

Το πρόβλημα έγκειται στο ότι οι επιχειρηματικές φιλοσοφίες της Apple και του Facebook είναι εκ διαμέτρου αντίθετες:

Η Apple είναι μια εταιρία που προωθεί έναν ολόκληρο τρόπο ζωής. Και μέρος του τρόπου ζωής που προωθεί η Apple θέλει τους χρήστες να έχουν περισσότερο έλεγχο πάνω στα προσωπικά τους δεδομένα.

Το Facebook, αντίθετα, δραστηριοποιείται στον τομέα συλλογής δεδομένων. Όσο περισσότερα δεδομένα των χρηστών συγκεντρώνουν, τόσο αποτελεσματικότερα μπορούν να πωλούν στοχευμένες διαφημίσεις.

Όμως η συλλογή και πώληση όλων αυτών των δεδομένων συνοδεύεται από τεράστιο κόστος, όπως επισημαίνει ο Cook. «Το τελικό αποτέλεσμα όλης αυτής της κατάστασης είναι πως δεν είσαι πλέον ο πελάτης», σχολίασε χαρακτηριστικά ο Cook. «Είσαι το προϊόν».

Στη συνέχεια, ο Cook περιέγραψε αναλυτικότερα τις διαφορές μεταξύ των φιλοσοφιών που προωθεί η Apple και το Facebook, με τρόπο που δεν άφηνε περιθώρια παρερμηνειών.

«Εμείς πιστεύουμε πως ηθική τεχνολογία είναι η τεχνολογία που λειτουργεί προς όφελος του ατόμου», ανέφερε ο Cook. «Είναι η τεχνολογία που σε βοηθά να κοιμηθείς, όχι αυτή που σε κρατάει ξάγρυπνο. Είναι η τεχνολογία που σου επισημαίνει πότε το παράκανες. Η τεχνολογία που σου παρέχει χώρο να δημιουργήσεις, να ζωγραφίσεις, να γράψεις ή να μάθεις, κι όχι απλά να ανανεώσεις [την ιστοσελίδα όπου βρίσκεσαι] μία ακόμη φορά».

Με μια πρώτη ματιά, θα έλεγε κανείς πως Apple και Facebook ακολουθούν αποκλίνοντα μονοπάτια. Στην πραγματικότητα, όμως, βρίσκονται σε πορεία μετωπικής σύγκρουσης.

Οπότε, τι συμβαίνει τελικά, όταν μια ασταμάτητη δύναμη προσκρούει πάνω σε ένα αμετακίνητο αντικείμενο;

Το ένα από τα δύο καταστρέφεται.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 69
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Αναφορά σε κείμενο

Tι συμβαίνει όταν μια ασταμάτητη δύναμη προσκρούει πάνω σε ένα αμετακίνητο αντικείμενο;

όποιος έχει ποιο καλή ασφάλεια 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Μια πολύ καλή κίνηση marketing από την Apple, μιας και η ίδια μαζεύει αρκετά δεδομένα των χρηστών της και παράλληλα πουλάει και "προστασία προσωπικών δεδομένων". Το θέμα είναι ότι στο τέλος θα τα βρούνε, χωρίς καμία ουσιαστική υποχώρηση από μέρους του ο καθένας και όλα θα γίνουν όπως πριν...

https://eu.usatoday.com/story/tech/talkingtech/2018/04/17/apple-make-simpler-download-your-privacy-data-year/521786002/

"Apple says it doesn't share that info with outside companies. It does, however, allow advertisers to target users based on their history in the App Store and News app."

Επεξ/σία από Tlykog
  • Like 1
  • Thanks 1
  • Confused 6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

τελικα αλλες εταιριες δεν υπαρχουν, μονο η apple?

facebook vs samsung vs huawei vs xiaomi.

να εχει και λιγο σασπενς η υποθεση.

 

 

Επεξ/σία από Επισκέπτης
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, Tlykog είπε

Μια πολύ καλή κίνηση marketing από την Apple, μιας και η ίδια μαζεύει αρκετά δεδομένα των χρηστών της και παράλληλα πουλάει και "προστασία προσωπικών δεδομένων". Το θέμα είναι ότι στο τέλος θα τα βρούνε, χωρίς καμία ουσιαστική υποχώρηση από μέρους του ο καθένας και όλα θα γίνουν όπως πριν...

Δεν θα τα βρούνε, αν ήταν να τα βρούνε θα τα είχαν βρει ήδη.

Όπως τα βρήκε με τη Google.

Google apps will stop using tracking ID that would require upcoming iOS 14 permission prompt

https://9to5google.com/2021/01/27/google-ios-14-allow-tracking/

Preparing our partners for Apple’s iOS 14 policy updates

https://blog.google/products/ads-commerce/preparing-developers-and-advertisers-for-policy-updates/

Η μόνη που κλαίγεται σαν γεροντοκόρη είναι η κυρά Facebook.

  • Like 2
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
13 λεπτά πριν, dimitrisgales είπε

Να φέρω ποπ κορν ? Θέλει κανείς να κάτσουμε αν δούμε το ματς ?

Να βάλω το λάδι στη κατσαρόλα.

Εεεε ρε κάτι μηνύσεις που θα πέσουν 🤣

Facebook is reportedly prepping an antitrust lawsuit against Apple focused on its App Store rules

https://www.businessinsider.com/facebook-apple-antitrust-lawsuit-app-store-2021-1

Facebook Preps Antitrust Lawsuit Against Apple

https://www.theinformation.com/articles/facebook-looks-to-take-its-fight-with-apple-to-court

Επεξ/σία από aypnia
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
31 λεπτά πριν, aypnia είπε

Δεν θα τα βρούνε, αν ήταν να τα βρούνε θα τα είχαν βρει ήδη.

Όπως τα βρήκε με τη Google.

Google apps will stop using tracking ID that would require upcoming iOS 14 permission prompt

https://9to5google.com/2021/01/27/google-ios-14-allow-tracking/

Preparing our partners for Apple’s iOS 14 policy updates

https://blog.google/products/ads-commerce/preparing-developers-and-advertisers-for-policy-updates/

Η μόνη που κλαίγεται σαν γεροντοκόρη είναι η κυρά Facebook.

Μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για το Facebook. Την εταιρεία που χρησιμοποιούν πάρα πολλοί χρήστες της Apple. Για να υπάρξει κάποια ουσιαστική αλλαγή θα πρέπει να γίνει κάποιος σοβαρός διακανονισμός. Αυτό σημαίνει ότι είτε η μία εταιρεία, είτε η άλλη θα χάσει πολλά χρήματα. Δε νομίζω ότι κάποια από τις 2 είναι διατεθειμένη να το κάνει. Άρα, στο τέλος, θα τα συμφωνήσουν με πολύ μικρές υποχωρήσεις για να αιτιολογήσουν το τέλος της διαμάχης. Τίποτα ουσιαστικό δηλαδή.

Τουλάχιστον, αυτό λέει η δική μου λογική. 

Επεξ/σία από Tlykog
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Μας κοροϊδεύουν ψιλό γαζί. Αυτοί κάνουν θεατράκι μεταξύ τους για να δικαιολογήσουν το μαζικό moderation του ιντερνετ που ετοιμάζουν.

Αλήθεια ήρθαν σε ρήξη;; Εγώ αλλού διάβασα πως ο Ζακεμπέργκ έχει ακριβώς τέτοια σχέδια....

Αναφορά σε κείμενο

Facebook CEO Mark Zuckerberg has said that the social media company will be reducing the amount of political content on its platform.

In the company’s fourth-quarter earning’s call, Mr Zuckerberg said that there were numerous groups that he did not want on the social media platform “even if they don’t violate [Facebook’s] policies”.

Mr Zuckerberg also said that Facebook would be reducing the amount of political content in the News Feed, although the company is “still working through exactly the best ways to do this”.

Although political groups and discussions will still continue on the platform, “one of the top pieces of feedback that we are hearing from our community right now is that people don't want politics and fighting to take over their experience on our services”, Zuckerberg added.

https://www.independent.co.uk/life-style/gadgets-and-tech/zuckerberg-facebook-violence-capitol-riot-b1794059.html

Επεξ/σία από Sanjuro
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators
45 minutes ago, Tlykog said:

Μια πολύ καλή κίνηση marketing από την Apple, μιας και η ίδια μαζεύει αρκετά δεδομένα των χρηστών της και παράλληλα πουλάει και "προστασία προσωπικών δεδομένων". Το θέμα είναι ότι στο τέλος θα τα βρούνε, χωρίς καμία ουσιαστική υποχώρηση από μέρους του ο καθένας και όλα θα γίνουν όπως πριν...

Είναι άλλο θέμα να αξιοποιείς δεδομένα των πελατών σου για να βελτιώσεις τις διάφορες υπηρεσίες που προσφέρεις και άλλο να τα πουλάς σε τρίτους! 

  • Like 11
  • Thanks 3
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στο τέλος θα ηρεμήσει η κατάσταση με πλαγιομετωπική σύγκρουση για να μην υπάρξουν τραυματισμοί.

Εξάλλου και οι 2 έχουν "μεικτή ασφάλεια".

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολύ εύκολη η μάχη. Ρουφά αυγουλακι ζουκερμπεκ

Λόγω του γεγονότος ότι το Facebook έχει επιλέξει να εμπλέξει λογισμικό που επιτρέπει την κλοπή προσωπικών πληροφοριών, δηλώνω τα εξής:
Σήμερα, 1 Φλεβάρη του 2021, απαντώντας στις νέες κατευθυντήριες γραμμές του Facebook και σύμφωνα με τα άρθρα L.111,112 και 113 του κώδικα πνευματικής ιδιοκτησίας, δηλώνω ότι τα δικαιώματά μου είναι συνδεμένα με όλα τα προσωπικά μου δεδομένα, σχέδια, τέχνη, φωτογραφίες, κείμενα, κλπ, που δημοσιεύθηκαν στο προφίλ μου.

Η παραβίαση της ιδιωτικής ζωής μου, τιμωρείται από το νόμο (UCC 1 1-308 – 308 1 έως 103 και του Καταστατικού της Ρώμης).

Το Facebook είναι πλέον μια ανοικτή οντότητα κεφαλαίου.

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...