Προς το περιεχόμενο

Apple και Facebook σε πορεία μετωπικής σύγκρουσης


Snoob

Προτεινόμενες αναρτήσεις

το ωραιο ειναι οτι τα σχολια ειναι του στυλ>

εχω iphone ...

σερσε δε μπικικινι μαγκες. ολα τα αλλα ειναι απλα κουβεντες καφενειου οπως κανουμε ως τωρα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 69
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

8 ώρες πριν, Federer είπε

Έσβησα το Facebook πριν 5-6 μήνες και η ζωή μου έχει ανέβει τουλάχιστον 3 επίπεδα ποιοτικά! Αισθάνομαι πιο ανεξάρτητος, απελευθερωμένος, υγιής και δεν παραβιάζεται η ιδιωτικότητα μου 24/7 από μια εταιρεία! Η ζωή μου είναι πιο γεμάτη και δημιουργική ενώ ταυτόχρονα η επικοινωνία με τους πραγματικούς μου φίλους έγινε πιο άμεση, ουσιαστική και αληθινή! Δεν μου λείπει ούτε δευτερόλεπτο...δεν έχω ανάγκη ούτε να κάνω τσεκιν, ούτε να ποστάρω που είμαι, ούτε να ανεβάσω τραγούδια. Είμαι απαλλαγμένος απο το "μάτι του μεγάλου αδελφού" που παρακολουθούσε 24/7 τι κάνω και που βρίσκομαι! Όσο για τους φίλους μου που θέλουν να δουν τις "περιπέτειες μου το προηγούμενο Σαββατοκύριακο", ας ηταν μαζί μου να μοιραζόμασταν αυτές τις στιγμές ή ας μου ζητήσουν να στείλω φωτογραφίες...οχι να τις βλέπουν εκατομμύρια άλλοι χρήστες! Σας συμβουλεύω να σβήσετε το facebook! Μόνο σε καλο θα σας βγει!

 

Το ανέβασες στο Instagram να το μάθουν κι άλλοι;

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 ώρες πριν, petasis είπε

Τελικά κανείς δεν φαίνεται να έχει καταλάβει τι θέλει να αλλάξει η apple...

Αν περιμένει κάποιος από άρθρα σαν κι αυτό να καταλάβει ατύχησε. Ελπίζω το παρακάτω να βοηθήσει

Εν αρχή υπήρχε το UDID. Αυτό είναι ένας μοναδικός αριθμός που είχαν οι iOS συσκευές μέχρι και το iOS 5. Μέσω αυτού κάποιος μπορούσε να γνωρίζει επακριβώς ποια συσκευή ανήκει σε ποιον. Ούτε λόγος για privacy λοιπόν στις πρώτες εκδόσεις του iOS. Ένα θεματάκι το είχε όταν η συσκευή άλλαζε χέρια και ο νυν κάτοχος ξαφνικά άρχισε να βλέπει διαφημίσεις για δονητές εκεί που ως τώρα έβλεπε χτενίσματα σκύλων.

Πήρε λίγο χρόνο στις facebook/google και άλλες εταιρίες να μάθουν τη σωστή χρήση του UDID (CFUUIDCreate) και να αποθηκεύουν το UUID στο πρώτο launch και να το παίρνουν στο restore οπότε οι μερακλήδες συνέχισαν να βλέπουν τις Ασιάτισες και μετά την αγορά της νέας τους συσκευής έπειτα restore της facebook app, και ο νέος κάτοχος της μεταχείρας δε χρειάστηκε να ψάχνει δικαιολογίες για τη γυναίκα του.

Εν μέρη αυτό άλλαξε στα iOS6 με την έλευση του IDFA. Αυτό πρακτικά λέει στις Facebook/Google ότι αυτό είναι ένα iphone ή ένα iPad αλλά δε λέει ποιανού. Αν φυσικά κάνεις login σαν amav στο facebook προφανώς θα είναι σαν χρησιμοποιείς UDID αφού είναι εύκολο το correlation. Αν αναρωτιέσαι το λόγο που το φτιάξανε αυτός ήταν για να κρύψουν πληροφορίες όπως το serial number της συσκευής και όχι να κόψουν το tracking από τις διαφημιστικές εταιρίες. Να θυμίσω ότι και η Apple ήθελε να έχει μερίδιο στη διαφημιστική πίτα αλλά επειδή δεν ήταν τόσο target abusive δεν την προτίμησε κανείς.

Στην επόμενη έκδοση του iOS παρουσιάστηκε το option στις ρυθμίσεις ο χρήστης να κόβει σε ΟΛΕΣ τις εφαρμογές την πρόσβαση στο IDFA. Από default λοιπόν η πρόσβαση στο IDFA επιτρεποταν μέχρι ο χρήστης να πάει στις ρυθμίσεις του κινητού του και να κόψει την πρόσβαση σε ΟΛΕΣ τις εφαρμογές.

Ερχόμαστε στο iOS 14.Χ και πλέον θα υπάρχει το App Tracking Transparency framework κοινώς ATT. Εδώ οι εφαρμογές για να πάρουν το IDFA της συσκευής πρέπει να ζητήσουν άδεια από το λειτουργικό σύστημα. Αυτό σημαίνει ότι είναι ο ίδιος μηχανισμός που υπήρχε τόσα χρόνια απλά τώρα θα ξεκινάμε με default deny και η κάθε εφαρμογή που θα θέλει πρόσβαση στο IDFA, όταν τη ζητήσει από το λειτουργικό με τη χρήση του νέου framework αυτό θα πετάξει ένα dialog box στον χρήστη που ίσως να τον προβληματίσει για τη @@ που πάει να κάνει.

Είναι πρακτικά σαν να βάζει μια φωτογραφία από μαύρα πνευμόνια ο περιπτεράς σε κάθε ένα από τα πακέτα τσιγάρων που σου πουλάει και πριν στο δώσει να σου ρωτάει αν είσαι σίγουρος γι' αυτό που πας να κάνεις και εκεί είναι το όλο θέμα. Το Facebook και το Google δεν θέλουν να ξέρουν οι χρήστες τους παραπάνω από όσα ξέρανε ως τώρα, αυτό και τίποτα παραπάνω

  • Like 8
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 ώρες πριν, atheatos είπε

Από ότι φαίνεται έχει κάτι που ενοχλεί το Facebook. 
Θα έπρεπε το Facebook να μας εξηγήσει γιατί κάνει αυτή την επίθεση.

Αν και κάποιοι ήδη ξέρουμε και το λέγαμε ότι το iOS 14 θα έφερνε τα πάνω κάτω στην διαφήμιση και το τρόπο που ελέγχονται τα δεδομένα πολλοί κοροϊδεύανε και ειρωνευοντουσαν , με τα γνωστά σχόλια περί Apple...φύκια και μεταξωτές κορδέλες κτλ.

Όχι τώρα ότι θα αλλάξει κάτι. Πάλι θα διαβάσουμε τα ίδια από τους γνωστούς και θα κοιτάνε να μας πείσουν ότι η κακιά η Apple , πάλι marketing κάνει κτλ.

Δεν έχω Facebook και δεν βλέπω τον λόγο που γίνεται αυτή επίθεση. Όσιοι όμως έχουν , καλό θα είναι να μας απαντήσουν .

 

 

Δεν είναι τόσο απλό. Όλες οι εταιρίες συγκεντρώνουν στοιχεία χρηστών. Το πρόβλημα μεταξύ των εταιριών και η κόντρα τους είναι ότι τα στοιχεία αυτά θέλουν να μένουν αποκλειστικά για δικιά τους χρήση. Η Apple δεν είναι τόσο privacy και δεν είναι τόσο αθώα, όσο αφήνει το marketing της να εννοηθεί. Τα ενσωματωμένα εργαλεία που έχει η Apple στο λογισμικό της κρατάει ακριβώς το ίδιο όγκο δεδομένων που κρατάει η Google και πλέον θέλει και η Microsoft να κρατήσει. Η Microsoft είναι τελευταία και κατα ιδρωμένη, αλλά θέλει και αυτή να έχει πρόσβαση σε ευαίσθητα δεδομένα χρηστών και σε κάθε νέα εγκατάσταση των windows 10 πλέον περνάς απο 10 σελίδες να κάνεις deny ή approve the minimum amount of your data. Αφιερώστε λίγο χρόνο και διαβάστε για την νέα πολιτική της Apple που έσκασε απότομα στους early adopters των Μ1 chip: 
https://www.iphonehacks.com/2020/11/security-researcher-privacy-issues-mac-m1-chip.html

Aν κάποιος έχει χρόνο μπορεί να διαβάσει (στα αγγλικά) το αναλυτικότατο Your Computer Isn't Yours συγκεκριμένα για το νέο macOS και αυτή την αλλαγή της Apple στα στοιχεία που θέλει να συλλέγει στους νέους M1. Στο χώρο των macOS users υπάρχει δυσφορία που όμως αντισταθμίζεται από την μειωμένη τιμή των προϊόντων Μ1. Το θέμα του FB είναι ότι δεν έχει λειτουργικό σαν google, apple, MS αλλά εφαρμογές που θέλουν να κρατάνε τα δεδομένα και θέλει να χρησιμοποιούνται από τους άλλους. Οι άλλοι όμως (google, apple, MS) θέλουν να κρατάνε τα δεδομένα για την πάρτι τους. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 ώρες πριν, MikeKata είπε

Σοβαρή ερώτηση, μιας και δεν έχω iPhone, χωρίς ίχνος ειρωνίας. Σε σχέση με τα, λιγο πιο στοχευμένα σε σχέση με πριν, app permissions που έχει εισάγει το Android,  "only this time", "while in use" και "deny", ποια η διαφορά αυτής της ρύθμισης στο iOS, πέραν του προφανούς, ότι δηλαδή στοχεύει ξεκάθαρα διαφημίσεις και κοινωνικά δίκτυα που χρησιμοποιούν τα δεδομένα μας; Ρωτάω, να δω αν υπάρχει περίπτωση να ακολουθήσει και το Android (χλωμό, μιας και η Google στη διαφήμιση στηρίζεται).

Αυτά τα έχει και το iOS, απλά προσθέτει άλλο ένα όσον αφορά τη χρήση του IDFA του tag δηλαδή που οι εφαρμογές χρησιμοποιούν για να κάνουν identify. Πλέον η κάθε εφαρμογή θα πρέπει την πρώτη φορά που θα ξεκινήσει για να πάρει το tag να το ζητήσει από του λειτουργικό και αυτό θα ενημερώσει τον χρήστη ότι η συγκεκριμένη εφαρμογή θέλει τα προσωπικά του στοιχεία. Ποια είναι αυτά; Και εδώ είναι ένα θέμα, η κάθε εφαρμογή είναι υποχρεωμένη να παρέχει όλη τη λίστα με τη πιθανή χρήση που θα κάνει των δεδομένων σου και αυτή δεν είναι όμορφη.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Facebook, Instagram, WhatsApp από που ακόμα θέλει να μαζεύει στοιχεία ; Μόνο σκάνδαλα είναι ότι αφορά τα προσωπικά δεδομένα. Πρέπει λίγο να χαλαρώσουν. Κανείς δεν λέει ότι υπόλοιπες εταιρείες είναι 🐑 αλλά υπάρχουν και κάπου όρια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 λεπτά πριν, hyperlost είπε

Δεν είναι τόσο απλό. Όλες οι εταιρίες συγκεντρώνουν στοιχεία χρηστών. Το πρόβλημα μεταξύ των εταιριών και η κόντρα τους είναι ότι τα στοιχεία αυτά θέλουν να μένουν αποκλειστικά για δικιά τους χρήση. Η Apple δεν είναι τόσο privacy και δεν είναι τόσο αθώα, όσο αφήνει το marketing της να εννοηθεί. Τα ενσωματωμένα εργαλεία που έχει η Apple στο λογισμικό της κρατάει ακριβώς το ίδιο όγκο δεδομένων που κρατάει η Google και πλέον θέλει και η Microsoft να κρατήσει. Η Microsoft είναι τελευταία και κατα ιδρωμένη, αλλά θέλει και αυτή να έχει πρόσβαση σε ευαίσθητα δεδομένα χρηστών και σε κάθε νέα εγκατάσταση των windows 10 πλέον περνάς απο 10 σελίδες να κάνεις deny ή approve the minimum amount of your data. Αφιερώστε λίγο χρόνο και διαβάστε για την νέα πολιτική της Apple που έσκασε απότομα στους early adopters των Μ1 chip: 
https://www.iphonehacks.com/2020/11/security-researcher-privacy-issues-mac-m1-chip.html

Aν κάποιος έχει χρόνο μπορεί να διαβάσει (στα αγγλικά) το αναλυτικότατο Your Computer Isn't Yours συγκεκριμένα για το νέο macOS και αυτή την αλλαγή της Apple στα στοιχεία που θέλει να συλλέγει στους νέους M1. Στο χώρο των macOS users υπάρχει δυσφορία που όμως αντισταθμίζεται από την μειωμένη τιμή των προϊόντων Μ1. Το θέμα του FB είναι ότι δεν έχει λειτουργικό σαν google, apple, MS αλλά εφαρμογές που θέλουν να κρατάνε τα δεδομένα και θέλει να χρησιμοποιούνται από τους άλλους. Οι άλλοι όμως (google, apple, MS) θέλουν να κρατάνε τα δεδομένα για την πάρτι τους. 

Πολλά θέματα το παραπάνω post. Από που να το πιάσω....

Η κάθε εταιρία που βγάζει ένα προιόν σήμερα σε τέτοια κλίματα όπως η Microsoft, η Google και η Apple έχουν telemetry για να μπορεί να κάνει σωστά τη δουλειά της, για να φτιάξει ένα προιόν που θα έχει όσο δυνατόν λιγότερα προβλήματα. Αν αφαιρέσουμε το τεχνικό aspect προφανώς θέλουν να δουν και πως χρησιμοποιείς το προϊόν τους για να μπορέσουν να δώσουν περισσότερο βάρος εκεί που πρέπει. Αν εσύ φτιάξεις ένα site που απευθύνεται σε εκατομμύρια, πόσο μάλλον σε δις που απευθύνονται αυτοί, οι τεχνικοί σου και οι μανατζαρέοι σου είναι σίγουρο ότι θα σου ζητήσουν insight για να κάνουν τη δουλειά τους.

Από αυτό, μέχρι μαζεύω όσα περισσότερα στοιχεία μπορώ για τον κάθε άνθρωπο στον πλανήτη έχει τεράστια απόσταση. Ακόμα και το Netflix αγοράζει προσωπικά στοιχεία από διάφορα sites που μπαίνει ο κόσμος για να έχει πιο πλήρη εικόνα του εν δυνάμει πελάτη του. Εδώ είδαμε ότι αλλάζουν κυβερνήσεις με το facebook και την Cambridge analytics, ας μην τους τσουβαλιάζουμε όλους δεν είναι όλοι ίδιοι, αυτό μου θυμίζει ολοκληρωτισμό και κοινωνικό αυτοματισμό.

Αυτό που λες για τον M1 δεν ισχύει. Ο Gatekeeper είναι ένα αρχαίο future και δεν στέλνει το τι κάνεις αλλά είναι OCSP call με το certificate του developer της εφαρμογής για να δει αν είναι valid ώστε να επιτρέψει την εκτέλεση της εφαρμογής. Μην βασίζεσαι στα δικά μου λόγια, εσύ ο ίδιος λες να αφιερώσουμε λίγο χρόνο για να ενημερωθούμε, κάνε το ίδιο, το έχουν κάνει τόσοι άλλοι με wireshark.

Όλα τα άλλα περί "ο καθένας να κρατάει τα δεδομένα για τη πάρτη του," αναρωτήσου πόσες φορές έψαξες στη μηχανή αναζήτηση της google και της Microsoft και πόσες στης Apple. Πόσες φορές για να πας κάπου στο internet πέρασες από την Google και πόσες από την Apple για να φτάσεις σε ένα site στο internet και κατά πόσο σου επηρεάζει τη ζωή η μία και κατά πόσο η άλλη. Ο περισσότερος κόσμος, θέλει δε θέλει, θα πάρει android ο βασικός λόγος το κόστος ενός iPhone η συνεχή πλύση εγκεφάλου και φυσικά η άγνοια. Το 99.999% από αυτούς δεν έχουν τη δυνατότητα να βάλουν κάποια XDA ROM. Είναι πολλοί λίγοι αυτοί που ξέρουν πως θα το κάνουν και δεν φοβούνται να βάλουν OS στο κινητό τους από κάποιον άγνωστο στο internet. Προσωπικά δε θα το έκανα και να με πληρώνανε, ούτε καν στο desktop μου. Για τα windows θα μπορούσα να μιλάω για ώρες αλλά έχω ήδη κουράσει,

Τα γράφω όλα αυτά για να πω ότι ο κόσμος είναι χειροπόδαρα δεμένος και για να αλλάξει κάτι πρέπει να έχει σοβαρή και τεκμηριωμένη ενημέρωση για τα καθέκαστα στον χώρο. Από αυτά που διαβάζω εδώ μέσα από τα ίδια τα άρθρα αλλά και τις απαντήσεις (όχι κατ ανάγκη τη δική σου, αυτή ήταν αφορμή) τρομάζω. Αν εμείς δε μπορούμε να συμφωνήσουμε στα βασικά και οφθαλμοφανή που στο χώρο μας είναι απτά και μετρήσιμα τι περισσότερο μπορούμε να περιμένουμε;

  • Like 6
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με το ios 14 σε καποιο update αργότερα ότι θα μου δίνεται η επιλογή να επιλέξω ποιος θα εχει πρόσβαση στα δεδομένα μου ειναι παρα πολυ σημαντικο  (εκτός βέβαια από την ίδια την apple που είναι αυτονόητο ότι συλλέγει τα δεδομένα μας από την στιγμή που περνουμε apple συσκευή ας μην γελιόμαστε)... ?και μονο που βλεπω το fecebook να κανει ετσι ειναι μαλλον προς την θετική κατεύθυνση .. η apple και για λογους μάρκετινγκ προωθεί παρα πολυ την προστασία των προσωπικών δεδομένων εδω και καιρο .. εχουν γίνει διαφορες έρευνες για το τι πιστεύουν ότι ειναι ποιο σημαντικο οι χρήστες στις συσκευές τους και η ασφάλεια και η προστασία των προσωπικών δεδομένων βγαινει πρωτη με συντριπτική πλειοψηφία ... τα βλεπει αυτα η apple και ανάλογα κινείται προκειμένου να δείξει ότι ακούει τους χρήστες της και στην συνέχεια να στο διαφημίσει για να προωθήσει τα προϊόντα της ως τα ποιο ασφαλές κ.α ... το θετικό ειναι ότι τουλαχιστον θα υπαρχει ενας έλεγχος στις τρίτες εφαρμογές αν θα συλλέγουν ... μακάρι να ακολουθήσει και το android ...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
21 ώρες πριν, billdanos είπε

Είναι άλλο θέμα να αξιοποιείς δεδομένα των πελατών σου για να βελτιώσεις τις διάφορες υπηρεσίες που προσφέρεις και άλλο να τα πουλάς σε τρίτους! 

Εδώ θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε τί θεωρεί ο νόμος "προσωπικά δεδομένα". Θεωρεί όλα αυτά τα δεδομένα που μπορούν να σε αναγνωρίσουν άμεσα, όπως όνομα, email κτλ. Όχι όλα αυτά που προσδιορίζουν πχ τις καταναλωτικές συνήθειές σου, την κουλτούρα σου και όλα τα πράγματα που δείχνουν ποιος πραγματικά είσαι.

Με αυτή τη λογική ούτε η Google πουλάει τα προσωπικά σου δεδομένα, ούτε το facebook. Πράγμα το οποίο ισχύει με την παραπάνω λογική και επιτρέπει στις εταιρείες αυτές να ισχυριστούν το ίδιο με αυτή και νομικά να έχουν δίκιο. Βάσει λογικής δεν έχουν δίκιο. Αυτά τα δεδομένα δεν αποκαλύπτουν την ταυτότητά σου, αλλά το ποιος πραγματικά είσαι και αυτό έχει μεγαλύτερη σημασία. Στον τομέα των διαφημίσεων δε μετράει ποιος είσαι. Κανέναν δεν ενδιαφέρει κάτι τέτοιο, εκτός κι αν είσαι κάποιος επιφανής και υπάρχει κάποιο ειδικό συμφέρον. Μετράει το πώς σκέφτεσαι και πώς καταναλώνεις. Εκεί είναι το χρήμα.

Το facebook, η MS, η Google κάνουν ακριβώς αυτό: δημιουργούν προφίλ, όπου καταχωρούν ένα σωρό πληροφορίες για εσένα. Η Apple κρατάει τα προσωπικά δεδομένα για δικό της marketing. Συγνώμη που δεν παίρνω πολύ σοβαρά το λόγο της περί "προστασίας των προσωπικών δεδομένων" που δηλώνει. Χρησιμοποιεί μια χαρά τα δεδομένα των χρηστών για εξατομικευμένες διαφημίσεις, βάσει ιστορικού, στο appstore και στην εφαρμογή για τα νέα....

https://eu.usatoday.com/story/tech/talkingtech/2018/04/17/apple-make-simpler-download-your-privacy-data-year/521786002/

"Apple says it doesn't share that info with outside companies. It does, however, allow advertisers to target users based on their history in the App Store and News app."

 

Δε λέω ότι έχει το ίδιο επιχειρηματικό μοντέλο με τη Google για παράδειγμα, αλλά μαζεύει μια χαρά δεδομένα χρηστών και όχι μόνο για την παροχή υπηρεσιών της.

  

Επεξ/σία από Tlykog
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

14 ώρες πριν, Tlykog είπε

Μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για το Facebook. Την εταιρεία που χρησιμοποιούν πάρα πολλοί χρήστες της Apple. Για να υπάρξει κάποια ουσιαστική αλλαγή θα πρέπει να γίνει κάποιος σοβαρός διακανονισμός. Αυτό σημαίνει ότι είτε η μία εταιρεία, είτε η άλλη θα χάσει πολλά χρήματα. Δε νομίζω ότι κάποια από τις 2 είναι διατεθειμένη να το κάνει. Άρα, στο τέλος, θα τα συμφωνήσουν με πολύ μικρές υποχωρήσεις για να αιτιολογήσουν το τέλος της διαμάχης. Τίποτα ουσιαστικό δηλαδή.

Τουλάχιστον, αυτό λέει η δική μου λογική. 

Τα ίδια λέγανε για το fortnite. Μάντεψε όμως, δεν την νοιάζει, πόσους μήνες μετά το fortnite ακόμα δεν υπάρχει στο App Store. Η apple κυκλοφόρησε ήδη την beta iOS 14.5 που φέρνει αυτές τις αλλαγές. Και στο κάτω κάτω πολύ καλά κάνει η apple γιατί η θα αναγκαστεί το Facebook και το κάθε Facebook να συμμορφωθεί η θα πάρει την θέση του κάποιο άλλο που θα συμμορφώνεται με τους νέους κανόνες. Εν κατακλείδι η apple έχει τον κόσμο με το μέρος της, γι αυτό το Facebook είναι σε πολύ δύσκολη θέση, είναι έτσι κι αλλιώς εδώ και ποσό καιρό μετά τα απανωτά σκάνδαλα. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, Tlykog είπε

Δε λέω ότι έχει το ίδιο επιχειρηματικό μοντέλο με τη Google για παράδειγμα, αλλά μαζεύει μια χαρά δεδομένα χρηστών και όχι μόνο για την παροχή υπηρεσιών της.

Άρα και για τι αλλο; Για να καταλάβω πως το εκλαμβάνεις κι εσύ και όλοι οι άλλοι που λένε πως ¨μα και η Apple συλλέγει προσωπικά δεδομένα."

Προσπαθώ να καταλάβω πως συγκρίνετε καν δεδομένα χρήσης του App Store για διαφημίσεις εντός App Store με πρακτικές εταιριών που έχουν μαζέψει τόσα δεδομένα και έχουν τροφοδοτήσει τόσο εξελιγμένες μηχανές που έχουν κάνει πάρα πολύ κόσμο να νομίζει πως όντως τους παρακολουθούν σε προσωπικό επίπεδο (το κλασικό "τα μικρόφωνα των smartphones μας μας ακούνε συνεχώς")

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πρώτη φορά θα χειροκρότησε απερίφραστα και με ελάχιστη δεύτερη σκέψη δήλωση της Apple.

Από τις 9 παραγράφους του κειμένου οι πρώτες 6 φωτογραφίζουν την Google κι οποιαδήποτε άλλη εταιρεία στηρίζεται στην συλλογή/επεξεργασία/μεταπώληση προσωπικών δεδομένων.

Στην 7η παράγραφο αναφέρεται σε κοινωνικό δίκτυο αλλά και πάλι δεν θα έλεγε κάποιος που δεν ξέρει την πρότερη κόντρα Apple Facebook ότι στοχοποιεί το φατσοβιβλίο κι όχι κάποιο άλλο που επιτρέπει γκρουπ ανθρώπων με τις ίδιες εξτρεμιστικές ή συνωμοσιολογικές απόψεις.

Στην 9η παράγραφο "Ένα κοινωνικό δίλημμα δεν είναι δυνατόν να αφεθεί να εξελιχτεί σε κοινωνική καταστροφή"λ κλείνει το μάτι σε εκατομμύρια κόσμου που έχουν Νετφλιξ και έχουν δει το must see ντοκιμαντέρ The social dilemma παίρνοντας με πολύ διπλωματικό τρόπο το μέρος του "ανυπεράσπιστου" λαού. Υποκριτικό προφανώς για την Apple αλλά εγκρίνω για το αναπάντεχα καλή στον πυρήνα της κριτική με στερεά επιχειρήματα.

Έχει κρατήσει το ζουμί και το κεντρικό μήνυμα του ντοκιμαντέρ αυτού που πρωτεργάτες και αρχιπρογραμματιστες του Facebook κυρίως αλλά κι άλλων τεχνολογικών κολοσσών αηδίασαν κι αρνήθηκαν να συνεχίσουν τις κακοπληρωμένες τους δουλειές για τους ηθικούς λόγους που επικαλείται και ο Cook:

"«Εμείς πιστεύουμε πως ηθική τεχνολογία είναι η τεχνολογία που λειτουργεί προς όφελος του ατόμου», ανέφερε ο Cook. «Είναι η τεχνολογία που σε βοηθά να κοιμηθείς, όχι αυτή που σε κρατάει ξάγρυπνο. Είναι η τεχνολογία που σου επισημαίνει πότε το παράκανες. Η τεχνολογία που σου παρέχει χώρο να δημιουργήσεις, να ζωγραφίσεις, να γράψεις ή να μάθεις, κι όχι απλά να ανανεώσεις [την ιστοσελίδα όπου βρίσκεσαι] μία ακόμη φορά»"

 

Μάλιστα χρησιμοποιεί και την τριμμένη φράση που χρησιμοποιείται στο Social dilemma ότι δεν είσαι ο πελάτης, είσαι το προϊόν.

 

Δεν περίμενα τέτοια συλλογιστική κοινωνικής επανάστασης, κοινωνικής αλληλεγγύης από την Apple. Θα περιμενα μαλιστα να ήταν από τις τελευταίες...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, hyperlost είπε

Αφιερώστε λίγο χρόνο και διαβάστε για την νέα πολιτική της Apple που έσκασε απότομα στους early adopters των Μ1 chip: 
https://www.iphonehacks.com/2020/11/security-researcher-privacy-issues-mac-m1-chip.html

Aν κάποιος έχει χρόνο μπορεί να διαβάσει (στα αγγλικά) το αναλυτικότατο Your Computer Isn't Yours συγκεκριμένα για το νέο macOS και αυτή την αλλαγή της Apple στα στοιχεία που θέλει να συλλέγει στους νέους M1.

Φυσικά τα άρθρα που παραθέτεις (πέρα από διάφορα λογικά σφάλματα) έχουν ήδη απαντηθεί και από την Apple και πρακτικά, και ήδη ο συντάκτης του Your Computer Isn't Yours (που προς έκπληξη μου ψέγει άλλους αρθρογράφους για clickbait όταν ο ίδιος έχει τον πιο clickbait τίτλο ever) αναφέρει αυτές τις απαντήσεις. Προσοχή, όχι πως δεν ανέδειξε κάποια θέματα το original άρθρο, αλλά συμπεράσματα τύπου τα Mac με M1 δεν bootάρουν καν αν δεν συνδεθούν με την Apple, είναι όσο πιο απλουστευτικά γίνεται, και δεν ξέρω τι εξυπηρετούν.

Εννοείται βέβαια πως το άρθρο αυτό θα μείνει (και λόγω τίτλου) στο πάνθεον των "όπλων" εναντίον της Apple, no matter what!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εφόσον λοιπόν δεν υπάρχει ουσιαστική προστασία των προσωπικών δεδομένων μας , δεν πρέπει να επέμβει μια δημόσια αρχή (κυβέρνηση , κομισσιόν , δικαστήριο ) και να τους αναγκάσουν να μαζευτούν? Γιατί αν θέλουν να τους περιορίσουν μπορούν πολύ εύκολα να το κάνουν . Το πρόβλημα βρίσκεται στο ότι ιδιωτικές εταιρείες έχουν αποκτήσει πολύ μεγάλη δύναμη , και κάποιος πρέπει να τους κόψει τον ....π...πο. Δεν το κάνουν οι πολιτικοί , άρα είναι στο κόλπο και αυτοί. Και ξαναρωτάω , ο απλός χρήστης έχει επιτέλους τη δυνατότητα να ξυλώσει το app του τρισάθλιου facebook από το κινητό του με ένα απλό κλικ , η χρειάζεται γνώσεις root κλπ για να το κάνει. Και γιατί δεν του δίνει αυτή τη δυνατότητα το λειτουργικό ? (μιλάω για android) . Γιατί προφανώς όλοι κερδίζουν.

Υ.Γ. Σιγά μην τον έπιασε τον μάγειρα ο πόνος για τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...