Προς το περιεχόμενο

Νοοτροπία αξιολογήσεων σε υπηρεσίες


funbreaker

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Διαπιστώνω συνεχώς τον τελευταίο καιρό την αδυναμία του καταναλωτικού κοινού να αξιοποιήσει τις υπηρεσίες που δέχεται με σωστό τρόπο.

Για παράδειγμα:

Στην πλατφόρμα airbnb όλα τα σπίτια βαθμολογούνται υπερβολικά καλά. Το 5/5 μπαίνει πολύ εύκολα και γενικά υπάρχει η νοοτροπία ακόμη και στα σχόλια να κρυφτούν τα μειονεκτήματα και να τονιστούν τα πλεονεκτήματα. Αν διαβάσεις κριτικές όλα τα σπίτια περιγράφονται ως τέλεια μέχρι την στιγμή που θα πας και θα βρεις διάφορα μειονεκτήματα που είναι φυσιολογικό να υπάρχουν. Αν βάζεις5/5 στο κάθε μέσο σπίτι επειδή δεν έπεφταν οι σοβάδες και δεν είχε κατσαρίδες, στο καλό τί θα βάλεις;

Το ίδιο και σε πλατφόρμες διανομής φαγητού. Αν το φαί δεν βρωμάει τότε 5/5. Δεν γίνεται δηλαδή το 3/5 να σημαίνει πως πρόκειται για μέτριο φαγητό; Γιατί με την υπάρχουσα κλίμακα το 3/5 είναι δηλητηριασμένο φαγητό, το 4.5 μέτριο, το 4.7 καλό και το 5 πολύ καλό. Από την άλλη, αν κάποιος στραβώσει με κάτι, π.χ. 5-10 λεπτά καθυστέρηση ενώ πεινάει μπορεί να πετάξει ένα 0/5.

Δεν ξέρω για τα αίτια αυτής της αδυναμίας του κοινού να αξιολογήσει. Ίσως οφείλεται στο υπερβολικό φιλότιμό του (λες και είναι φίλοι με τους ιδιοκτήτες και ντρέπονται να βαθμολογήσουν με κάτω απο 4.5) ή στην μη αίσθηση της κλίμακας.

Μιας και το εκνευριστικό αυτό φαινόμενο που αχρηστεύει το όπλο της αξιολόγησης από τους καταναλωτές, υποθέτω πως κι εσύ που διαβάζεις αυτή την δημοσίευση αυτή την στιγμή, θεωρείς χάλια το 4 αντι για το 1, μέτριο το 4.5 αντι για το 3 και καλό το 4.7 αντι για το 4. Μπορείς να μου εξηγήσεις γιατί;

  • Like 17
  • Thanks 1
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 64
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

τουρισμος σχολεια επιχειρησεις εστιαση κατεστραμενα απο λουκετα κοβιντ κλπ.

θα γινει της κινας σε λιγο καιρο , σε μεροκαματα κ προσληψεις.

νομιζεις οτι θα ενδιαφερονται πολλοί για υψηλες απαιτησεις? 

οταν το 80-90?% κοιταζει μονο το πιο φτηνο για να επιβιωσει,

ποιος θα καθησει να ασχοληθει με κουλτουριαρικες καταστασεις περα απο 5% των καταναλωτων κλπ?

να σαι καλα.

στο στρατο δεν θυμασαι τι ωραια περασαμε? ισως δεν εχεις παει ακομη.

τωρα παμε για αναλογες εποχες σε ολες τις ηλικιες 

πλατφορμες διανομης φαγητου ...

στο στρατο λεγαμε σήμερα εχει (κρεας) γκοτζίλα.😀

αξεχαστες ηρωικες εποχες.😀

  • Confused 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, funbreaker είπε

Διαπιστώνω συνεχώς τον τελευταίο καιρό την αδυναμία του καταναλωτικού κοινού να αξιοποιήσει τις υπηρεσίες που δέχεται με σωστό τρόπο.

Για παράδειγμα:

Στην πλατφόρμα airbnb όλα τα σπίτια βαθμολογούνται υπερβολικά καλά. Το 5/5 μπαίνει πολύ εύκολα και γενικά υπάρχει η νοοτροπία ακόμη και στα σχόλια να κρυφτούν τα μειονεκτήματα και να τονιστούν τα πλεονεκτήματα. Αν διαβάσεις κριτικές όλα τα σπίτια περιγράφονται ως τέλεια μέχρι την στιγμή που θα πας και θα βρεις διάφορα μειονεκτήματα που είναι φυσιολογικό να υπάρχουν. Αν βάζεις5/5 στο κάθε μέσο σπίτι επειδή δεν έπεφταν οι σοβάδες και δεν είχε κατσαρίδες, στο καλό τί θα βάλεις;

Το ίδιο και σε πλατφόρμες διανομής φαγητού. Αν το φαί δεν βρωμάει τότε 5/5. Δεν γίνεται δηλαδή το 3/5 να σημαίνει πως πρόκειται για μέτριο φαγητό; Γιατί με την υπάρχουσα κλίμακα το 3/5 είναι δηλητηριασμένο φαγητό, το 4.5 μέτριο, το 4.7 καλό και το 5 πολύ καλό. Από την άλλη, αν κάποιος στραβώσει με κάτι, π.χ. 5-10 λεπτά καθυστέρηση ενώ πεινάει μπορεί να πετάξει ένα 0/5.

Δεν ξέρω για τα αίτια αυτής της αδυναμίας του κοινού να αξιολογήσει. Ίσως οφείλεται στο υπερβολικό φιλότιμό του (λες και είναι φίλοι με τους ιδιοκτήτες και ντρέπονται να βαθμολογήσουν με κάτω απο 4.5) ή στην μη αίσθηση της κλίμακας.

Μιας και το εκνευριστικό αυτό φαινόμενο που αχρηστεύει το όπλο της αξιολόγησης από τους καταναλωτές, υποθέτω πως κι εσύ που διαβάζεις αυτή την δημοσίευση αυτή την στιγμή, θεωρείς χάλια το 4 αντι για το 1, μέτριο το 4.5 αντι για το 3 και καλό το 4.7 αντι για το 4. Μπορείς να μου εξηγήσεις γιατί;

Ανθρωπε μου που ησουν τοσο καιρό ???

Την ιδια απορία εχω και εγω, δεν υπαρχει καμία κουλτουρα καταναλωτη σε αυτη την χωρα, οπως σε ολα τα πράγματα, καμια ομάδα (πχ καταναλωτες σε αυτη την περιπτωση) δεν μπορουν να λειτουργησουν ομαδικα προς συμφέρον όλων.Το οπλο των αξιολογήσεων το εχουν καταστρεψει, αν βασιστείς σε οτι διαβάζεις θα νομιζεις οτι ζεις στην απολυτη χωρα σε όλους τους κλάδους. Ολοι 5 αστερια στα πάντα, ολοι ειναι καταπληκτικοι, λογικό και να μην χρειαζεται καμία βελτίωση.

Η χωρα που έχουμε αναγάγει το μέτριο σε άριστο δεν μπορεις να περιμένεις και πολλά, βασικες εννοιες τους εχουμε κάνει αρετές.

Πολλα παραδειγματα σε πολλους κλαδους, τι να πρωτοπεί κανείς, οτι αν ερχονται στην ωρα που λένε καποιοι το θεωρουν αθλο ? που για να ερθει μια σωστη coca cola αν θες zero και όχι κόκκινη απλη , νομιζεις οτι πετυχες το καλυτερο μαγαζι που μπορει να υπαρξει ?

Δεν εχουμε καμία παιδεία στο να απαιτούμε αυτα που πληρωνουμε, σε όλα νομιζεις οτι σου κάνουν ''χαρη'' . Στην χώρα του ''ελα μωρε δεν βαριέσαι'' να λες παλι καλα που ειμαστε εδω που ειμαστε

 

  • Like 13
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

27 minutes ago, peiraiask said:

τουρισμος σχολεια επιχειρησεις εστιαση κατεστραμενα απο λουκετα κοβιντ κλπ.

θα γινει της κινας σε λιγο καιρο , σε μεροκαματα κ προσληψεις.

νομιζεις οτι θα ενδιαφερονται πολλοί για υψηλες απαιτησεις? 

οταν το 80-90?% κοιταζει μονο το πιο φτηνο για να επιβιωσει,

ποιος θα καθησει να ασχοληθει με κουλτουριαρικες καταστασεις περα απο 5% των καταναλωτων κλπ?

να σαι καλα.

στο στρατο δεν θυμασαι τι ωραια περασαμε? ισως δεν εχεις παει ακομη.

τωρα παμε για αναλογες εποχες σε ολες τις ηλικιες 

πλατφορμες διανομης φαγητου ...

στο στρατο λεγαμε σήμερα εχει (κρεας) γκοτζίλα.😀

αξεχαστες ηρωικες εποχες.😀

Οκ. Άρα η άποψή σου ως συμπέρασμα του κειμένου σου ειναι είναι πως ο λόγος της κακής χρήσης της αξιολόγησης είναι η πτώση των απαιτήσεων του καταναλωτικού κοινού λόγω κρίσης γι αυτό και τα αξιολογούν όλα ως γαμάτα. Δεν συμφωνώ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

32 λεπτά πριν, peiraiask είπε

τουρισμος σχολεια επιχειρησεις εστιαση κατεστραμενα απο λουκετα κοβιντ κλπ.

θα γινει της κινας σε λιγο καιρο , σε μεροκαματα κ προσληψεις.

νομιζεις οτι θα ενδιαφερονται πολλοί για υψηλες απαιτησεις? 

οταν το 80-90?% κοιταζει μονο το πιο φτηνο για να επιβιωσει,

ποιος θα καθησει να ασχοληθει με κουλτουριαρικες καταστασεις περα απο 5% των καταναλωτων κλπ?

να σαι καλα.

στο στρατο δεν θυμασαι τι ωραια περασαμε? ισως δεν εχεις παει ακομη.

τωρα παμε για αναλογες εποχες σε ολες τις ηλικιες 

πλατφορμες διανομης φαγητου ...

στο στρατο λεγαμε σήμερα εχει (κρεας) γκοτζίλα.😀

αξεχαστες ηρωικες εποχες.😀

ναι γιατι προ-covid ηταν Μοντε Καρλο η Ελλάδα και δεν το ξέραμε.

Στο στρατο ηταν τσαμπα ( δεν το δικαιολογει βεβαια) , στις πλατφορμες φαγητου πληρωνεις.. αλλα ετσι οπως παει θα φερνουν γκοτζιλα και αυτοι θα πληρωνουμε θα λεμε ευχαριστω και θα βαζουμε και 5 αστερακια.

 

Παντως στις πλατφορμες φαγητου οι ίδιες οι πλατφόρμες σβηνουν αξιολογήσεις κακές 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, funbreaker είπε

Το ίδιο και σε πλατφόρμες διανομής φαγητού. Αν το φαί δεν βρωμάει τότε 5/5. Δεν γίνεται δηλαδή το 3/5 να σημαίνει πως πρόκειται για μέτριο φαγητό; Γιατί με την υπάρχουσα κλίμακα το 3/5 είναι δηλητηριασμένο φαγητό, το 4.5 μέτριο, το 4.7 καλό και το 5 πολύ καλό. Από την άλλη, αν κάποιος στραβώσει με κάτι, π.χ. 5-10 λεπτά καθυστέρηση ενώ πεινάει μπορεί να πετάξει ένα 0/5.

Επειδη εχουμε εστιατοριο, το χειροτερο ειναι οταν βαθμολογουν με κατι μικροτερο του 5 και δεν λενε τον λογο, και οταν σχολιαζουν τις τιμες ενω τους ειναι γνωστες (και δε οταν πουλας μια τσιπουρα 8 ευρω και γκρινιαζει στρατιωτικος (τον ξεραμε))

Το ολο συστημα της αξιολογησης θα λειτουργουσε πολυ καλυτερα αν ολοι σχολιαζαν την εμπειρια τους. Ειναι τοσοι που εχουν μεινει ευχαριστημενοι με τα διαφορα καταστηματα και τις υπηρεσιες, και δεν το γραφουν επειδη ειναι και λογικο να ειναι ευχαριστημενοι, ενω η εικονα μπορει να χαλασει τοσο ευκολα απο 5 αρνητικες εμπειριες πελατων.

Επεξ/σία από SabotazNic
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ας συνεισφέρω λοιπόν. Από τη μια έχουμε αυτούς που βάζουν 10 ή 5 αναλόγως το άριστα σε όλα. Από την άλλη έχουμε τους δύσκολους που το άριστα είναι για τον Θεό.

Θεωρώ πως είναι λίγο άχρηστο το να βαθμολογουμε κάτι με άριστα το 10 σε υπηρεσίες. Αυτό που νοιάζει κάποιον είναι αν είναι πραγματικά καλό, μέτριο ή άθλιο. Τι σημασία έχει το 7 ή το 3;

Από την άλλη έχουμε αυτούς που θεωρούν ότι είναι οι food bloggers ή travel bloggers. Βάζουν μια βαθμολογία αλλά ξεχνάνε και πόσο πλήρωσαν για την υπηρεσία. 

Όσο αξίζει 10 ένα ξενοδοχείο 3 αστέρων άλλο τόσο αξίζει και ένα 5 στερο και το αντίστροφο. Άλλη κλίμακα τιμής και άλλες απαιτήσεις.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, george1807 είπε

Από την άλλη έχουμε αυτούς που θεωρούν ότι είναι οι food bloggers ή travel bloggers. Βάζουν μια βαθμολογία αλλά ξεχνάνε και πόσο πλήρωσαν για την υπηρεσία. 

Όσο αξίζει 10 ένα ξενοδοχείο 3 αστέρων άλλο τόσο αξίζει και ένα 5 στερο και το αντίστροφο. Άλλη κλίμακα τιμής και άλλες απαιτήσεις.

Η τιμη που κολλαει? Αν καποιος εχει ενα συγκεκριμενο budget, θα ψαξει αντιστοιχα ξενοδοχεια. Ενα 3 αστερων μπορει να αξιζει το 10, ενω ενα 5αστερο να αξιζει για 5 αναλογα την εξυπηρετηση και το τι περιμενεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Άσχετος κόσμος αλλά και καταστάσεις στυλ αυθεντικό άμαζον και στο γιαλαντζί ΕΛ άμαζον με μποτ(ή υπαλλήλους) να βάζουν ψεύτικες κριτικές.
Το δεύτερο παίζει πολύ σε ορισμένες πλατφόρμες και το χειρότερο είναι ότι σβήνονται και τα αρνητικά. 
Επίσης πολλοί οι ριβιούερς που τα πήραν για να βάλουν καλό βαθμό, τουλάχιστον σε ορισμένα προϊόντα και υπηρεσίες. 

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 ώρες πριν, funbreaker είπε

Διαπιστώνω συνεχώς τον τελευταίο καιρό την αδυναμία του καταναλωτικού κοινού να αξιοποιήσει τις υπηρεσίες που δέχεται με σωστό τρόπο.

Για παράδειγμα:

Στην πλατφόρμα airbnb όλα τα σπίτια βαθμολογούνται υπερβολικά καλά. Το 5/5 μπαίνει πολύ εύκολα και γενικά υπάρχει η νοοτροπία ακόμη και στα σχόλια να κρυφτούν τα μειονεκτήματα και να τονιστούν τα πλεονεκτήματα. Αν διαβάσεις κριτικές όλα τα σπίτια περιγράφονται ως τέλεια μέχρι την στιγμή που θα πας και θα βρεις διάφορα μειονεκτήματα που είναι φυσιολογικό να υπάρχουν. Αν βάζεις5/5 στο κάθε μέσο σπίτι επειδή δεν έπεφταν οι σοβάδες και δεν είχε κατσαρίδες, στο καλό τί θα βάλεις;

Το ίδιο και σε πλατφόρμες διανομής φαγητού. Αν το φαί δεν βρωμάει τότε 5/5. Δεν γίνεται δηλαδή το 3/5 να σημαίνει πως πρόκειται για μέτριο φαγητό; Γιατί με την υπάρχουσα κλίμακα το 3/5 είναι δηλητηριασμένο φαγητό, το 4.5 μέτριο, το 4.7 καλό και το 5 πολύ καλό. Από την άλλη, αν κάποιος στραβώσει με κάτι, π.χ. 5-10 λεπτά καθυστέρηση ενώ πεινάει μπορεί να πετάξει ένα 0/5.

Δεν ξέρω για τα αίτια αυτής της αδυναμίας του κοινού να αξιολογήσει. Ίσως οφείλεται στο υπερβολικό φιλότιμό του (λες και είναι φίλοι με τους ιδιοκτήτες και ντρέπονται να βαθμολογήσουν με κάτω απο 4.5) ή στην μη αίσθηση της κλίμακας.

Μιας και το εκνευριστικό αυτό φαινόμενο που αχρηστεύει το όπλο της αξιολόγησης από τους καταναλωτές, υποθέτω πως κι εσύ που διαβάζεις αυτή την δημοσίευση αυτή την στιγμή, θεωρείς χάλια το 4 αντι για το 1, μέτριο το 4.5 αντι για το 3 και καλό το 4.7 αντι για το 4. Μπορείς να μου εξηγήσεις γιατί;

Συμφωνώ γενικά με τον προβληματισμό σου. Και σίγουρα, κατά τη γνώμη μου πάντα, έχει να κάνει και με το "φιλότιμο" που αναφέρεις αλλά και την μη αίσθηση κλίμακας. Και αυτό το λέω κρίνοντας πρώτα από τον εαυτό μου αφού όντως δύσκολα θα πάω σε βαθμολογίες του 1, 2 ή 3.

Από την άλλη όμως ας έρθουμε και στο τι σημαίνει 5/5. Αν σημαίνει την απόλυτη εξυπηρέτηση τότε πρέπει να σου πω ότι προσωπικά είμαι "φάουλ" πολλές φορές. Σίγουρα, από το όποιο κατάστημα, κατάλυμα ή φαγάδικο μπορεί να βαθμολόγησα ποτέ με 5 υπάρχουν πολλά άλλα που συγκριτικά θα το "έστελναν" στο -5. Αν μιλάμε για απόλυτα αντικειμενική (συγκριτική) βαθμολόγηση. Αν όμως ξέρεις που απευθύνθηκες και το βάλεις και αυτό μέσα στην αξιολόγησή σου τότε τα πράγματα αλλάζουν.

Πχ παίρνω το delivery  από "σπιτικό φαγητό" και βλέπω ότι είναι νόστιμο (για μένα πάντα), η μερίδα είναι χορταστική, παραδόθηκε σε ικανοποιητική θερμοκρασία, κατάλληλη συσκευασία και στον ορισμένο χρόνο. 5άρι από μένα. Δηλαδή θα πρέπει να σκεφτώ ότι υπάρχουν καλύτερα; Προφανώς και υπάρχουν αλλά τη δεδομένη στιγμή αξιολογώ το συγκεκριμένο και το βαθμολογώ για την επαφή που είχα

Πάω στο ενοικιαζόμενο της κυρά Μαριώς στην Άνω-Κάτω Πετροραχούλα. Αν το συγκρίνεις, στα πλαίσια μιας αντικειμενικής βαθμολογίας, με τον Χ ξενώνα των Καλαβρύτων μπορεί να πρέπει να μην βάλεις καν βαθμολογία και να την παρακινήσεις (την κυρά Μαριώ) να ασχοληθεί με το πλέξιμο, αφού "δεν το 'χει" με τα του τουρισμού. Αν όμως ξέρεις που πας, δεις ότι το δωμάτιο απλό μεν αλλά καθαρό και νοικοκυρεμένο, το πρωινό δεν έχει 4 είδη καπνιστό αλλά έχει τη νόστιμη μαρμελάδα που κάνει εκείνη για την οικογένειά της και τέλος βιώσεις ενδιαφέρον και φροντίδα νομίζω μια χαρά μπαίνει το 5/5

Για να καταλήξω, το ερώτημα για μένα είναι: Βαθμολογούμε απόλυτα (και συγκριτικά μεταξύ τους) ή βαθμολογούμε το καθετί αυτόνομα.

(προσωπικά επιλέγω το δεύτερο κι έτσι μπορεί να πάρει 5άρι ο Χ κουλουρτζής ενώ 4 ή 3 το Ψ εστιατόριο, με σκούφο ή όχι :) Και το κυριότερο, συνήθως αφήνω και διευκρινιστικά σχόλια που να εξηγούν το 1 ή το 5 κι έτσι να έχει εικόνα και αυτός που το διαβάζει για το τι είδους πελάτης/αξιολογητής είμαι).

Και κάτι τελευταίο. Παιδιά μπορεί όλοι να καταφεύγουμε σε αξιολογήσεις και reviews για αγορές, κλπ αλλά λίγοι (συγκριτικά) γράφουμε. Αυτό το "εργαλείο" έχει νόημα όταν το κάνουν πολλοί. Και για πληρέστερη ενημέρωση αλλά και σαν υποχρέωσή μας, αφού θέλουμε να το χρησιμοποιούμε.

Επεξ/σία από haris_216
  • Like 11
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, SabotazNic είπε

Η τιμη που κολλαει? Αν καποιος εχει ενα συγκεκριμενο budget, θα ψαξει αντιστοιχα ξενοδοχεια. Ενα 3 αστερων μπορει να αξιζει το 10, ενω ενα 5αστερο να αξιζει για 5 αναλογα την εξυπηρετηση και το τι περιμενεις.

Κολλάει στο ότι δεν μπορείς να δίνεις πχ 40€ για διαμονή και να έχεις απαιτήσεις για 100€. Και φυσικά μετά θα στραβωσει και θα βάλει χαμηλή βαθμολογία.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ απ την άλλη εργαζόμενος στον τουρισμό παρατήρησα ότι ο Έλληνας δε θα ασχοληθεί με τις θετικές αξιολογήσεις και τόσο πολύ (εκτός αν είναι μαγαζί κολλητούλη του ή απ τα ντεμεκ χάη μαγαζιά οπότε με ένα 5/5 νιώθει μέρος της ομάδας) αλλά θα κινησει γη και ουρανό για να σε θάψει αν κάτι δε πήγε καλά, το οποίο συνήθως δεν έχει καν σχέση με την αρχική εμπειρία που του παρέχεις εσυ.

  • Like 3
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...