Προς το περιεχόμενο
  • Εγγραφή

Νοοτροπία αξιολογήσεων σε υπηρεσίες


funbreaker

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Στις 16/2/2021 στις 9:08 ΠΜ, funbreaker είπε

Διαπιστώνω συνεχώς τον τελευταίο καιρό την αδυναμία του καταναλωτικού κοινού να αξιοποιήσει τις υπηρεσίες που δέχεται με σωστό τρόπο.

Για παράδειγμα:

Στην πλατφόρμα airbnb όλα τα σπίτια βαθμολογούνται υπερβολικά καλά. Το 5/5 μπαίνει πολύ εύκολα και γενικά υπάρχει η νοοτροπία ακόμη και στα σχόλια να κρυφτούν τα μειονεκτήματα και να τονιστούν τα πλεονεκτήματα. Αν διαβάσεις κριτικές όλα τα σπίτια περιγράφονται ως τέλεια μέχρι την στιγμή που θα πας και θα βρεις διάφορα μειονεκτήματα που είναι φυσιολογικό να υπάρχουν. Αν βάζεις5/5 στο κάθε μέσο σπίτι επειδή δεν έπεφταν οι σοβάδες και δεν είχε κατσαρίδες, στο καλό τί θα βάλεις;

Το ίδιο και σε πλατφόρμες διανομής φαγητού. Αν το φαί δεν βρωμάει τότε 5/5. Δεν γίνεται δηλαδή το 3/5 να σημαίνει πως πρόκειται για μέτριο φαγητό; Γιατί με την υπάρχουσα κλίμακα το 3/5 είναι δηλητηριασμένο φαγητό, το 4.5 μέτριο, το 4.7 καλό και το 5 πολύ καλό. Από την άλλη, αν κάποιος στραβώσει με κάτι, π.χ. 5-10 λεπτά καθυστέρηση ενώ πεινάει μπορεί να πετάξει ένα 0/5.

Δεν ξέρω για τα αίτια αυτής της αδυναμίας του κοινού να αξιολογήσει. Ίσως οφείλεται στο υπερβολικό φιλότιμό του (λες και είναι φίλοι με τους ιδιοκτήτες και ντρέπονται να βαθμολογήσουν με κάτω απο 4.5) ή στην μη αίσθηση της κλίμακας.

Μιας και το εκνευριστικό αυτό φαινόμενο που αχρηστεύει το όπλο της αξιολόγησης από τους καταναλωτές, υποθέτω πως κι εσύ που διαβάζεις αυτή την δημοσίευση αυτή την στιγμή, θεωρείς χάλια το 4 αντι για το 1, μέτριο το 4.5 αντι για το 3 και καλό το 4.7 αντι για το 4. Μπορείς να μου εξηγήσεις γιατί;

Πολύ σωστός.Και εν μέρη το ίδιο συμβαίνει και εδώ μέσα.Μερικοι υπερηφανεύονται για τις αξιολογήσεις τους αλλά μιλοντας Μαζι τους καταλαβαίνεις ότι όλες αυτές ήταν απλά επιτυχημένες συναλλαγές.Ο καλός πωλητής/αγοραστής θα φανεί άμα κάτι στραβωσει η από τον τρόπο που θα σε αντιμετωπίσει. Αν έχεις 50 θετικές και 2 αρνητικές δεν έχεις καλο ratio και μην υπερηφανεύεται για τις αξιολογήσεις σου.

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • Απαντήσεις 64
  • Δημιουργία
  • Τελευταία απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλή Μηνύματα

Δεν πιστεύω να είσαι κανένας παράξενος;

Διαπιστώνω συνεχώς τον τελευταίο καιρό την αδυναμία του καταναλωτικού κοινού να αξιοποιήσει τις υπηρεσίες που δέχεται με σωστό τρόπο. Για παράδειγμα: Στην πλατφόρμα airbnb όλα τα σπίτια βαθμ

Ανθρωπε μου που ησουν τοσο καιρό ??? Την ιδια απορία εχω και εγω, δεν υπαρχει καμία κουλτουρα καταναλωτη σε αυτη την χωρα, οπως σε ολα τα πράγματα, καμια ομάδα (πχ καταναλωτες σε αυτη την περιπτω

7 λεπτά πριν, antoine21 είπε

Πολύ σωστός.Και εν μέρη το ίδιο συμβαίνει και εδώ μέσα.Μερικοι υπερηφανεύονται για τις αξιολογήσεις τους αλλά μιλοντας Μαζι τους καταλαβαίνεις ότι όλες αυτές ήταν απλά επιτυχημένες συναλλαγές.Ο καλός πωλητής/αγοραστής θα φανεί άμα κάτι στραβωσει η από τον τρόπο που θα σε αντιμετωπίσει. Αν έχεις 50 θετικές και 2 αρνητικές δεν έχεις καλο ratio και μην υπερηφανεύεται για τις αξιολογήσεις σου.

Εδώ μέσα είναι είτε θετική είτε αρνητική εμπειρία. Θες να μας πείσεις ότι 50 θετικές και 2 αρνητικές είναι κακό αποτέλεσμα;

Ή μήπως αν ήταν με άριστα το 5 θα έπρεπε να βάζουμε σε όλους 3 μιας και θα πρέπει να σκεφτόμαστε ότι θα μπορούσε να κάνει κατι παραπάνω ο πωλητής; Πχ να χαθεί το δέμα και να πάει να ζαλίζει τα ΕΛΤΑ όλη μέρα.

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στην Ελλάδα έχουμε μεσογειακό ταμπεραμέντο, είμαστε ή του ύψους ή του βάθους.

Όσο εύκολα θα εκθειάσουμε κάτι, τόσο εύκολα θα εκμηδενίσουμε κάτι άλλο, ή ακόμα και το ίδιο πράγμα που είχαμε εκθειάσει στο παρελθόν.

Το χειρότερο είναι ότι δεν υπάρχουν σοβαρά επιχειρήματα για κάθε αξιολόγηση.

Δείτε π.χ. τις κριτικές στο skroutz, στο οτιδήποτε. Είναι να τραβάς τα μαλλιά σου.

Γενικότερα είμαστε λαός που βαριέται τις εξηγήσεις. Γιατί; Επειδή έτσι.

  • Like 3
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
25 λεπτά πριν, antoine21 είπε

Πολύ σωστός.Και εν μέρη το ίδιο συμβαίνει και εδώ μέσα.Μερικοι υπερηφανεύονται για τις αξιολογήσεις τους αλλά μιλοντας Μαζι τους καταλαβαίνεις ότι όλες αυτές ήταν απλά επιτυχημένες συναλλαγές.Ο καλός πωλητής/αγοραστής θα φανεί άμα κάτι στραβωσει η από τον τρόπο που θα σε αντιμετωπίσει. Αν έχεις 50 θετικές και 2 αρνητικές δεν έχεις καλο ratio και μην υπερηφανεύεται για τις αξιολογήσεις σου.

για να φας 2 αρνητικες κριτικες στις αξιολογησεις σου στις αγγελιες εδω, πρεπει να εχεις κανει κατι παρα πολυ στραβα.

πρακτικα να κοροιδεψες καποιον.

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 ώρες πριν, GeorgeKatz είπε

Κατά την άποψή μου η τιμή παιζει ρόλο, αλλιώς δεν θα υπήρχε κάν η έκφραση "value for money".

Airbnb στην Αθήνα έχει τίτλο *The ManCave* και ειναι ένας χώρος 3x3 ταρατσοδώμα. Σιδερένιο κρεβάτι, κουζινούλα, μπανάκι, wifi και κλιματιστικό. Λιτό ως διακόσμηση και μωσαικό ως πάτωμα. Νομίζω όλοι καταλάβαμε το concept.

Ε, κοστίζει 20ευρώ τη βραδία τις περισσότερες περιόδους! Το έχουν τιμήσει φίλοι και γνωστοί από την επαρχεία που έρχονται Αθήνα κέντρο για δουλειές (Νοσοκομείο και δικαστήριο). Όλοι ειναι υπερευχαριστημένοι και λένε ότι για ένα ντουζ και έναν ύπνο είναι ιδανικό, γιατι η εναλλακτική είναι μονόκλινο στο President με 70ευρώ τη βραδία. Δεν ειναι λογικό αυτά τα άτομα να βαθμολογούν με 5/5 γιατι νιώθουν ότι έλαβαν μια τίμια υπηρεσία σε σχέση με τα χρήματα που έδωσαν;

Αξίζει το ταρατσοδώμα με μωσαικό 5/5; Ε απ οτι φαινεται για 20 ευρώ, ναι το αξίζει.

(θα πάρω το ωραίο πάραδειγμα σου)

Νομιζω οτι αυτο ειναι το γενικό μας προβλημα σαν χωρα, το value for money. Το έχουμε συνδυάσει με φτηνό και καλο με βασει τις δικές μας ανάγκες της στιγμής, δεν ειναι αυτο ομως. Το value for money ειναι ότι αξίζει τα λεφτά του σε οτι και αν μου προσφέρεις είτε τα χρειάζομαι είτε όχι. Εχει και 50 ευρω value for money και με 100 ευρώ και με 500 value for money.

Το θεμα ειναι οτι συνδυάζουμε την βαθμολογία με αυτο που εμεις το θελουμε, αλλα δεν πρεπει να ειναι ετσι οταν γραφουμε κριτικη που θα δει αλλος κοσμος. Επίσης γίνεται στην συγκεκριμένη περίπτωση που περιγράφεις  και μια σύγκριση με το αμέσως επόμενο που και αυτό ειναι λάθος. Γενικά ειναι κατι που γίνεται μόνιμα ειδικά σε νησιά κτλ, ολοι λενε τι το θελουμε το δωματιο ? για εναν υπνο, ενα ντουζ και τέλος, που βασικά όλα τα δωμάτια το προσφέρουν αυτό, ολα εχουν κρεβάτι ολα εχουν ενα μπανιο αλίμονο , αρα ολα ειναι οκ και παιζουμε μονο με την τιμή, αν μου ζητησουν 20 ευρω θα βαλω 5 αστερια αν μου πουν 50 θα βαλω 3 αστερια.. αμ δεν ειναι ετσι.

Υπαρχει μπανιο που εχει κλειστη ντουζιερα με τζαμια χωρις αλατα και με σωστο τηλεφωνο ντουζ με σωστη πιεση που πεταει σωστα το νερο και υπαρχει και μπανιο με ντουζιερα χωρις κουρτινα καν η με κουρτινα μεσα στην λερα που η μιση κρεμεται απο 2 κρικους και μολις βγεις απο το ντουζ πρεπει να καλεσεις την πυροσβεστικη να μαζεψει το νερο απο κατω. Αμα και τα 2 αυτα δωματια με αυτα τα μπανια εκαναν 20 ευρω την νυχτα και στο πρωτο βαζαμε 5 στο δευτερο τι θα επρεπε να βαλουμε ? 5 και πάλι με την λογική "ενα μπανιο μωρε θα κάνουμε δεν βαριέσαι " ,  δεν γινεται.

Για το ωραιο παραδειγμα που παρεθεσε ο φίλος, μπορω με λιγα λογια να δικαιολογησω οτι τα 70 του ξενοδοχείου ειναι πιο value απο το 20αρικο. Και αυτο ειναι υπηρεσίες που προσφέρονται, και οχι μονο.

Καποια θα τα κοροιδεψετε αλλα και καποια ευχομαι να μην σας τυχουν οσο σοβαρα ή χαζά ειναι.

Στο δωματιο με το 20αρικο αν τελειωσει το χαρτι υγειας τι γινεται ? ας πουμε βραχει απο το ντους καταλαθος ? Ξεκινάς να ψάχνεις το κουζίνας αν υπαρχει ή βαρας στους γείτονες να σε δανείσουν ? 

Αν κατι δεν δουλευει σωστα τι κάνεις ? χαλαει ας πουμε η παροχη του νερου ή γινεται μπλακ αουτ απο τον πινακα, παιρνεις τηλ ηλεκτρολόγο ? παιρνεις αυτον που σου νοικιασε το δωματιο να βρει ηλεκτρολόγο να στον στειλει ? και πότε ? αν αισθανθεις χάλια για καποιο λόγο τι κάνεις ? αν δεν δουλευει το ιντερνετ ? αν μπουν και σου ψειρίσουν τα διαμέρισμα ?? και χιλια 2 άλλα που εχοντας μεινει αρκετο καιρο σε ξενοδοχεια και σε airbnb ανα το κόσμο εχω δει και μου εχουν τυχει.

Αρα το president που με ενα τηλ μπορουν να σου φερουν στην πορτα σου οτι χρειαστεις ολο το 24ωρο ( σε λογικα πλαισια) , που στην ταρατσα μπορεις να ανεβεις και να κατσεις σε ενα χωρο μεγαλυτερο απο τους 4 τοιχους και να συναντηθεις με εναν συνεργάτη σου πχ , που οσο κανεις μπανιο αυτοι σου ψαχνουν ταξι να σε περιμένει απο κατω χωρις να ασχολεισαι με applications κτλ που δεν τα δουλεύουν ολοι, που άμα διπλωσεις απο τον πονο παιρνεις τηλ και σου φερνουν παθολογο στο δωμάτιο ή καλούν ασθενοφόρο και κανονίζουν οτι χρειάζεται και σου φυλάνε τα πράγματα με ασφάλεια , οτι αμα θες να πλυνεις ή σιδερωσεις κάτι και δεν εχεις το χρόνο ή δεν γνωρίζεις μπορεις παλι με ενα τηλεφωνο να ερθουν να στο παρουν και να στο φερουν στην πορτα σου, οτι καθε μερα περνανε και καθαρίζουν το δωμάτιο. Μπορει καποιος να γραψει παρα πολλα, σιγουρα καποιος θα πει οτι αυτα που γραφεις φίλε δεν ειναι τσαμπα , ναι καποια δεν ειναι τσαμπα , αλλα οποια δεν ειναι τσαμπα στο president δεν ειναι τσαμπα και στο airbnb, αλλα στο airbnb πρεπει να το κανεις μονος σου και να το πληρωσεις επίσης, ενω στο president ναι πληρωνεις αλλα το κανει άλλος, δεν πληρωνεις και σε χρόνο για το ίδιο πράγμα.

Θα μου πειτε ρε φίλε να δινω εγω συνέχεια 70ευρα για μην τυχον και μια φορά μου τύχει κάτι? Οχι αν δεν γουστάρεις δεν τα δίνεις, μένεις στο 20ευρω και παιζεις με τις πιθανότητες ή βολευεσαι με την κατασταση που σου δίνει το 20ευρω,αλλα αυτό ρε τύπε δεν ειναι 5 αστέρια, και σύγκριση με το 70ευρω του president δεν μπορεί να γίνει, αν θέλουμε να την κανουμε με το ζόρι τοτε το man cave σε κλίμακα απο 0-10 ειναι 4αρι και το president ειναι 6αρι

σορρυ για το σεντόνι 😄

 

2 ώρες πριν, Jos3ph είπε

ένα μεγάλο ποσοστό των πελατών δεν μπορεί να βάλει 1 εως 5 αστέρια με βάση την γενική εικόνα , αλλά βάζει 1 αστέρι γιατί άργησε 3 λεπτά ή βάζει 5 αστέρια επειδή παίρνει πάντα από το ίδιο οπότε δεν έχει συγκριτικά μεγέθη. 

Άνοιξες μεγάλο θέμα , λύνεται με ερωτηματολόγια , αλλά ούτε 5 λεπτά δεν μπορεί να αφιερώσει κάποιος. 

Οπότε μπορεί να μπει ένα hybrid σύστημα ,

πχ όταν μπαίνει 5 αστέρια , όχι ερωτηματολόγιο ,

αν είναι 4 αστέρια , 2-3 ερωτήσεις ,

ενδιάμεσα ανάλογα με το προιόν/υπηρεσία

αν είναι 1 αστέρι , πλήρες ερωτηματολόγιο χωρίς δικαίωμα κατάθεσης για 1 αστέρι αν δεν συμπληρώσεις ερωτηματολόγιο.

Παντου ερωτηματολόγιο με στοχευμενες ερωτησεις, και το 5 οχι ερωτηματολόγιο δεν ειναι σωστο, πρεπει να καταλαβει το συστημα καλυτερα γιατι βαζεις 5 ωστε να μπορει να βγαλει αποτέλεσμα.

 

2 ώρες πριν, Dinos_12345 είπε

Αυτό κάνει το Beat με τα ταξί

περίπου, αλλα απο την μέρα που σταμάτησε να μου δίνει εμενα να διαλέγω το ταξί που θέλω βασει βαθμολγίας που εβλεπα και μου στελνει το beat οποιον γουστάρει εφαγε μαυρο απο εμένα.

Επεξ/σία από Giallo
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
4 ώρες πριν, Ntinaras είπε

για να φας 2 αρνητικες κριτικες στις αξιολογησεις σου στις αγγελιες εδω, πρεπει να εχεις κανει κατι παρα πολυ στραβα.

πρακτικα να κοροιδεψες καποιον.

Ναι δεν λέω το αντίθετο.

4 ώρες πριν, george1807 είπε

Εδώ μέσα είναι είτε θετική είτε αρνητική εμπειρία. Θες να μας πείσεις ότι 50 θετικές και 2 αρνητικές είναι κακό αποτέλεσμα;

Ή μήπως αν ήταν με άριστα το 5 θα έπρεπε να βάζουμε σε όλους 3 μιας και θα πρέπει να σκεφτόμαστε ότι θα μπορούσε να κάνει κατι παραπάνω ο πωλητής; Πχ να χαθεί το δέμα και να πάει να ζαλίζει τα ΕΛΤΑ όλη μέρα.

Point missed.

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 ώρες πριν, Giallo είπε

Αν κατι δεν δουλευει σωστα τι κάνεις ? χαλαει ας πουμε η παροχη του νερου ή γινεται μπλακ αουτ απο τον πινακα, παιρνεις τηλ ηλεκτρολόγο ? παιρνεις αυτον που σου νοικιασε το δωματιο να βρει ηλεκτρολόγο να στον στειλει ? και πότε ? αν αισθανθεις χάλια για καποιο λόγο τι κάνεις ? αν δεν δουλευει το ιντερνετ ? αν μπουν και σου ψειρίσουν τα διαμέρισμα ?? και χιλια 2 άλλα που εχοντας μεινει αρκετο καιρο σε ξενοδοχεια και σε airbnb ανα το κόσμο εχω δει και μου εχουν τυχει.

[...]

Θα μου πειτε ρε φίλε να δινω εγω συνέχεια 70ευρα για μην τυχον και μια φορά μου τύχει κάτι? Οχι αν δεν γουστάρεις δεν τα δίνεις, μένεις στο 20ευρω και παιζεις με τις πιθανότητες ή βολευεσαι με την κατασταση που σου δίνει το 20ευρω,αλλα αυτό ρε τύπε δεν ειναι 5 αστέρια, και σύγκριση με το 70ευρω του president δεν μπορεί να γίνει, αν θέλουμε να την κανουμε με το ζόρι τοτε το man cave σε κλίμακα απο 0-10 ειναι 4αρι και το president ειναι 6αρι

 

Ευχαριστώ που βρήκες ωραίο το παράδειγμά μου, είναι πραγματική ιστορία.


Δεν διαφωνώ ότι το President και το κάθε ξενοδοχείο με 24ωρη υποδοχή έχει παροχές που πρέπει να τις πληρωθεί. Το θέμα είναι ότι ο κόσμος δεν είναι διατεθειμένος να τις πληρώσει και, ανεξάρτητα αν συμφωνώ ή όχι, τον καταλαβαίνω. Δεχόμαστε το ρίσκο του να χρησιμοποιούμε υποδεέστερα αγαθά και υπηρεσίες για να εξοικονομήσουμε χρήματα και οι αποφάσεις είναι υποκειμενικές:

  • 95άρα βενζίνη ή 100άρα;
  • White label γάλα ή επώνυμο;
  • Αυθεντικό ανταλλακτικό ή μεταχειρισμένο ή απομίμηση;
  • Καινούριο pc ή refurbished;
  • Σωστή και προγραμματισμένη ετήσια συντήρηση ή το πιέζουμε για συντήρηση ανα 15 μήνες;
  • Συντήρηση σε αντιπροσωπία ή στο συνεργείο της γειτονιάς;
  • Λάστιχα καινούρια Fulda ή μεταχειρισμένα Michelin ή καινούρια Michelin;
  • καψουλα αυθεντική Nespresso ή από τον Γρηγόρη ή noname από το καφεκοπτείο της γειτονιάς;

Value for money δεν σημαίνει ευτελές και φτηνό, αλλά ότι για τα χρήματα που έδωσες πήρες μια ικανοποιητική υπηρεσία σύμφωνα με τις προσδοκίες σου.

Προφανώς και αν το χρήμα υπήρχε άφθονο όλοι θα απαντούσαμε στις παραπάνω και σε παρόμοιες ερωτήσεις "το καλύτερο", αλλά το χρήμα παίζει το ρόλο του!

Γενικότερο παράπονο τώρα :) Σε όποιον επαγγελματία πας, προσπαθεί να σου κάνει upselling, δηλαδή να σου πουλήσει το πιο premium προιόν. To έχω βαρεθεί αυτό πραγματικά γιατι τα παραπάνω ευρώ που ζητά αυτός, δεν ξέρει εγώ με τι κόπο τα έβγαλα και δεν μπορεί να περιφρονεί την απόφασή μου να πάρω κάτι απλο για να κάνω τη δουλειά μου γιατι δεν έχω παραπάνω χρήματα να διαθέσω για το συγκεκριμένο τομέα.

Κάποιοι άνθρωποι θέλουμε αναπτήρα bic με 50 cents και τον βαθμολογούμε 5/5. Δεν διαφωνώ ότι ο zippo ειναι καλύτερος στα μποφορ και στα όλα του, αλλά κάνει και 30 ευρώ, οποτε εγώ προτιμώ bic και τα 29.50 στη τσέπη :)

Συνοψίζοντας φιλε @Giallo ως καταναλωτή έχει να κάνει περισσότερο με το τι ένιωσα εγώ λαμβάνοντας αυτή την υπηρεσία παρά με μια λίστα από παροχές. Μακάρι να αποτυπωνόταν καλύτερα στις αξιολογίσεις αυτό, αλλά γι αυτό υπάρχουν και τα ανοιχτού τύπου σχόλια για να γράφω και εγώ την αιτιολογία της βαθμολογίας μου.

Ως bonus σου έχω και άλλη πραγματική προσωπική ιστορία :) το καλοκαίρι πήρα ένα projector Blitzwolf, 72euro τελική τιμή, 720p ανάλυση. Ε για Netflix στο μπαλκόνι και προβολές στη τέντα, είναι σούπερ! Ξέρω, δεν είναι LED, ούτε έχει τα χίλια δύο καλά που έχει ένας προβολέας των 1000 ευρώ, αλλά αντικειμενικά τη δουλειά του για την κατάσταση που θέλω να στήσω στο μπαλκόνι την κάνει μια χαρά! Μου έδωσε μια αίσθηση  θερινού σινεμά στο μπαλκόνι με 72 ευρώ, άρα 5/5 👍

Επεξ/σία από GeorgeKatz
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
10 λεπτά πριν, GeorgeKatz είπε

Ευχαριστώ που βρήκες ωραίο το παράδειγμά μου, είναι πραγματική ιστορία.


Δεν διαφωνώ ότι το President και το κάθε ξενοδοχείο με 24ωρη υποδοχή έχει παροχές που πρέπει να τις πληρωθεί. Το θέμα είναι ότι ο κόσμος δεν είναι διατεθειμένος να τις πληρώσει και, ανεξάρτητα αν συμφωνώ ή όχι, τον καταλαβαίνω. Δεχόμαστε το ρίσκο του να χρησιμοποιούμε υποδεέστερα αγαθά και υπηρεσίες για να εξοικονομήσουμε χρήματα και οι αποφάσεις είναι υποκειμενικές:

  • 95άρα βενζίνη ή 100άρα;
  • White label γάλα ή επώνυμο;
  • Αυθεντικό ανταλλακτικό ή μεταχειρισμένο ή απομίμηση;
  • Καινούριο pc ή refurbished;
  • Σωστή και προγραμματισμένη ετήσια συντήρηση ή το πιέζουμε για συντήρηση ανα 15 μήνες;
  • Συντήρηση σε αντιπροσωπία ή στο συνεργείο της γειτονιάς;
  • Λάστιχα καινούρια Fulda ή μεταχειρισμένα Michelin ή καινούρια Michelin;

Value for money δεν σημαίνει ευτελές και φτηνό, αλλά ότι για τα χρήματα που έδωσες πήρες μια ικανοποιητική υπηρεσία σύμφωνα με τις προσδοκίες σου.

Προφανώς και αν το χρήμα υπήρχε άφθονο όλοι θα απαντούσαμε στις παραπάνω και σε παρόμοιες ερωτήσεις "το καλύτερο", αλλά το χρήμα παίζει το ρόλο του!

Γενικότερο παράπονο τώρα :) Σε όποιον επαγγελματία πας, προσπαθεί να σου κάνει upselling, δηλαδή να σου πουλήσει το πιο premium προιόν. To έχω βαρεθεί αυτό πραγματικά γιατι τα παραπάνω ευρώ που ζητά αυτός, δεν ξέρει εγώ με τι κόπο τα έβγαλα και δεν μπορεί να περιφρονεί την απόφασή μου να πάρω κάτι απλο για να κάνω τη δουλειά μου γιατι δεν έχω παραπάνω χρήματα να διαθέσω για το συγκεκριμένο τομέα.

Κάποιοι άνθρωποι θέλουμε αναπτήρα bic με 50 cents και τον βαθμολογούμε 5/5. Δεν διαφωνώ ότι ο zippo ειναι καλύτερος στα μποφορ και στα όλα του, αλλά κάνει και 30 ευρώ, οποτε εγώ προτιμώ bic και τα 29.50 στη τσέπη :)

Συνοψίζοντας φιλε @Giallo ως καταναλωτή έχει να κάνει περισσότερο με το τι ένιωσα εγώ λαμβάνοντας αυτή την υπηρεσία παρά με μια λίστα από παροχές. Μακάρι να αποτυπωνόταν καλύτερα στις αξιολογίσεις αυτό, αλλά γι αυτό υπάρχουν και τα ανοιχτού τύπου σχόλια για να γράφω και εγώ την αιτιολογία της βαθμολογίας μου.

Ως bonus σου έχω και άλλη πραγματική προσωπική ιστορία :) το καλοκαίρι πήρα ένα projector Blitzwolf, 80euro τελική τιμή, 720p ανάλυση. Ε για Netflix στο μπαλκόνι και προβολές στη τέντα, είναι σούπερ! Ξέρω, δεν είναι LED, ούτε έχει τα χίλια δύο καλά που έχει ένας προβολέας των 1000 ευρώ, αλλά αντικειμενικά τη δουλειά του για την κατάσταση που θέλω να στήσω στο μπαλκόνι την κάνει μια χαρά! Μου έδωσε έναν αέρα θερινού σινεμά στο μπαλκόνι με 80 ευρώ, άρα 5/5 👍

Τα παρουσιάζεις πολύ σωστά, θα ήθελα να σε ρωτήσω όμως η δική σου επιλογή έχει να κάνει με την κρίση σου στις δικές σου απαιτησεις στην υπηρεσία ή το προιόν που επιλέγεις? Γιατι αυτο νομίζω γινεται απο τους περισσότερους, εκει ειναι ο λακος της φαβας.

Ενας φίλος μου μου είχε πει μια κουβέντα παλαιότερα και όσο περνάει ο καιρός τοσο πιο πολυ συμφωνω μεταξύ τους, ειχε πει "το φθηνό στο τέλος θα σου βγεί πιο ακριβο" , και τις περισσότερες φορές αν οχι ολες εχει βγει αληθινος, οπου προσπαθησα να παω στο φθηνό στο τελος το πληρωσα διπλό, αλλα πρεπει να έχεις και το θαρρος να το παραδεχτείς γιατι οι περισσοτεροι δεν το κάνουν αυτο απο εγωισμο και μονο μην τυχον και παραδεχτουν οτι την πατησαν.

Για να μπω περισσοτερο στο θεμα μας, για να κρινεις ενα προιόν και να προσπαθησεις να βοηθησεις τους αλλους, γιατι γι αυτο τον λογο το κανεις ,δεν γραφεις κριτική για να δειξεις οτι μπορεις να το αγορασεις  , το κανεις για βοηθεια, πρεπει να μπορεις να ξεχωρίσεις τις αναγκες σου απο αυτο που λεει οτι προσφέρει το προιον ή η υπηρεσία.

Τωρα για τον προτζεκτορα (βρηκες πολυ ακραιο παραδειγμα ρε φίλε απο 80 στα 1000 ευρω 😀) τι να σου πω .. 80 ευρω δεν παιρνεις ουτε την λαμπα απο εναν που κανει 700 ευρω , εκει δεν χωράνει κριτικές, αν εβρισκες εναν  με 200 ευρω με καλυτερη ποιοτητα 1080 και με στερεο ηχειακια ( που εσενα στην τεντα εξω δεν σου χρειάζεται η αναλυση ) θα του εβαζες 4 ? οχι νομιζω , γιατι για εσενα μπαλκονατος και 4Κ με 20 ευρω να παρεις δεν εχει σημασία, δεν μπορεις να διαβασεις την πληροφορία στην τεντα, μετα μπορει να μην εχεις και νετφλιξ 4Κ συνδρομη και να μην εχεις και υλικο αναλογο να του δωσεις να παιξει, εκει τι κανουμε ? του βαζουμε 5 ? του βαζουμε 3?, 

Εκει θελω να καταληξω, οτι αλλος δεν σε γνωρίζει και δεν ξερει γιατι εσυ επελεξες τον συγκεκριμένο, θελει να μαθει , τουλαχιστον εγω αυτο θελω, αν τα χαρακτηριστικα ειναι οντως αυτα που διαφημιζει οτι εχει και μετα αν αυτα τα χαρακτηριστικα ειναι ποιοτικά. 

Τωρα στο κομματι value from money (σορρυ που απανταω μπερδεμενα και οχι σε σειρα οπως τα εγραψες ) στην Ελλαδα το value for money ειναι δινω οσο λιγοτερα για να παρω περισσοτερα. Προσεξε ομως, περισσοτερα , τωρα αν αυτα ειναι ποιοτικα ή απλα τα εχει σαν επιλογη δεν τους νοιαζει. Επισης ελαχιστοι εχουν την δικη σου λογικη οτι σε ολες τις κλιμακες ποσου υπαρχει το value for money.

Και εγω σαν και εσενα αντιλαμβανομαι οτι ο κοσμος δεν εχει ορεξη ή και το χρήμα να πληρωσει υπηρεσιες που δεν θελει να χρησιμοποιησει, αλλα η τιμη των 70 ευρω για το president εχει μεσα και αυτες τις υπηρεσίες , δεν θεωρεις οτι ειναι αδικο να συγκρινεται με το 20ευρω δωματιο με ενα κρεβάτι και ενα μπανιο ? και οχι μονο αυτο , αλλα να βαζει και 5 στο man cave και 3 στο president ? μηλα με μηλα πρεπει να γινονται οι συγκρισεις , και ειδικα οταν θελει καποιος να γραψει κριτικη για να ενημερώσει και άλλους πρεπει να ειναι το πρωτο που πρεπει να σκέφτεται. Τωρα αν η τρυπα με το 20ευρω βολευει καποιους συγκεκριμένα δεν μπορει να πουμε ολοι οτι ειναι 5αρι. Ας δεχθει ο καθένας το ρισκο οπως λες αλλα που το λεει στον άλλον οτι υπαρχει αυτο, και ποιος θα βαλει κριτική στο ρίσκο ?

Το θεμα με τις κριτικές ειναι καλο οταν συνδιαζουν προιον και υπηρεσία, εκει υπαρχει το θεμα, στα προιοντα αν εισαι γνωστης και ενας μπαγλαμας που δεν ξερει τι του γίνεται γραψει οτι η τηλεοραση παιζει σουπερ 4Κ ενω ξερεις και λεει το πανελ οτι ειναι 1080 μπορεις να καταλαβεις οτι ειναι λαθος και να μην την λαβεις υπ οψιν σου, δεν ειναι ολοι ομως γνωστες, και ειδικα σε τουριστικα καταλύματα και σε αλλα που δεν εχουν πισω στην συσκευασία τους αναλυτικά τι περιέχουν περιμενουν απο κριτικές και άλλες πληροφορίες να βγαλουν ακρη για να κανουν την επιλογή τους. 

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
1 ώρα πριν, Giallo είπε

Τα παρουσιάζεις πολύ σωστά, θα ήθελα να σε ρωτήσω όμως η δική σου επιλογή έχει να κάνει με την κρίση σου στις δικές σου απαιτησεις στην υπηρεσία ή το προιόν που επιλέγεις? Γιατι αυτο νομίζω γινεται απο τους περισσότερους, εκει ειναι ο λακος της φαβας.

Χαίρομαι και χαιρετίζω τον διάλογό μας!

Να σου απαντήσω ότι έχει να κάνει ξεκάθαρα με τις απαιτήσεις ως προς το προϊόν, οι απαιτήσεις αυτές φυσικά αλλάζουν μέσα στα χρόνια. Το ίδιο άτομο ανάλογα με την ηλικία μπορεί να θέλει ως κρεβάτι:
-    10άρης μαθητής, ενθουσιάστηκε το έντονο μπλε με μπάλες ποδοσφάιρου μόνο κρεβάτι με σεταρισμένο μπλε γραφείο και βιβλιοθήκη
-    18άρης φοιτητής, καραγούσταρε το ημίδιπλο σιδερένιο μαύρο κρεβάτι από φοιτητικά έπιπλα με ένα απλό στρώμα με σούστες
-    24άρης εργαζόμενος, ομοίως απόλαυσε το διπλό κρεβάτι από ΙΚΕΑ που μετέφερε και συναρμολόγησε μονός του. Το στρώμα επίσης ΙΚΕΑ, τύπου αφρολέξ.
-    Ο 35άρης, παντρεμένος, θέλει king size κρεβάτι, γιατί έρχεται και το παιδί χαράματα στο μεγάλο κρεβάτι, στρώμα-υπόστρωμα-ανώστρωμα και σεταρισμένες κουρτίνες
Αν ρωτήσεις το παραπάνω άτομο, μετά από κάθε αγορά «Πώς σας φάνηκε τα προϊόν μας», κάθε φορά θα σου απαντήσει 5/5, γιατί έχει να  κάνει με το συναίσθημα που του προκαλεί και όχι με τα αντικειμενικά χαρακτηριστικά του προϊόντος.

1 ώρα πριν, Giallo είπε

Ενας φίλος μου μου είχε πει μια κουβέντα παλαιότερα και όσο περνάει ο καιρός τοσο πιο πολυ συμφωνω μεταξύ τους, ειχε πει "το φθηνό στο τέλος θα σου βγεί πιο ακριβο" , και τις περισσότερες φορές αν οχι ολες εχει βγει αληθινος, οπου προσπαθησα να παω στο φθηνό στο τελος το πληρωσα διπλό, αλλα πρεπει να έχεις και το θαρρος να το παραδεχτείς γιατι οι περισσοτεροι δεν το κάνουν αυτο απο εγωισμο και μονο μην τυχον και παραδεχτουν οτι την πατησαν.

Η κουβέντα του φίλου σου υπάρχει και στα αγγλικά, “cheap is cheap” λέγεται και συμφωνώ σε γενικές γραμμές, όμως θα πρέπει να υπάρχουν φτηνές επιλογές και άτομα είναι χαρούμενα που τις επέλεξαν και αποδέχτηκαν ένα ρίσκο για να πετύχουν κάτι μεγαλύτερο, μερικά παραδείγματα:

  1. Άνεργος από επαρχία έμεινε το mancave για να πάει την άλλη μέρα σε συνέντευξη για δουλειά
  2. Νέος εργαζόμενος πήρε κουστούμι από τα Glue (έχουν κλείσει) με 150 ευρώ γιατί η νέα του δουλειά είχε dresscode και ο Vardas τιμολογει σε χιλιάρικα.
  3. Νέο ζευγάρι στήνει σπίτι με συσκευές Arielli και F&U
  4. Οικογένεια αγοράζει φτηνοτάμπλετ σε όλα του τα παιδιά για να κάνουν τηλεκπαίδευση

Αν στις παραπάνω καταστάσεις υπήρχε μόνο η ακριβή επιλογή, τότε η ενέργεια δεν θα γινόταν.

1 ώρα πριν, Giallo είπε

Για να μπω περισσοτερο στο θεμα μας, για να κρινεις ενα προιόν και να προσπαθησεις να βοηθησεις τους αλλους, γιατι γι αυτο τον λογο το κανεις ,δεν γραφεις κριτική για να δειξεις οτι μπορεις να το αγορασεις  , το κανεις για βοηθεια, πρεπει να μπορεις να ξεχωρίσεις τις αναγκες σου απο αυτο που λεει οτι προσφέρει το προιον ή η υπηρεσία.

Εκει θελω να καταληξω, οτι αλλος δεν σε γνωρίζει και δεν ξερει γιατι εσυ επελεξες τον συγκεκριμένο, θελει να μαθει , τουλαχιστον εγω αυτο θελω, αν τα χαρακτηριστικα ειναι οντως αυτα που διαφημιζει οτι εχει και μετα αν αυτα τα χαρακτηριστικα ειναι ποιοτικά.

Δεν είμαι σίγουρος ότι ο περισσότερος κόσμος βαθμολογεί με αυτό το κριτήριο. Πάνω από το 80% είναι κάτι τυπικό για να πάρεις πόντους στη πλατφόρμα και γράφεις ένα τυπικό "5/5 - Όλα καλά". 10% είναι άτοπες, τι σου φταίει το προϊόν αν ο κούριερ έκανε 2 μήνες να στο φέρει, οπότε μετά από ψάξιμο μένει ένα 10% στη καλύτερη για να διαβάσεις και να ενημερωθείς.

 

1 ώρα πριν, Giallo είπε

Τωρα στο κομματι value from money (σορρυ που απανταω μπερδεμενα και οχι σε σειρα οπως τα εγραψες ) στην Ελλαδα το value for money ειναι δινω οσο λιγοτερα για να παρω περισσοτερα. Προσεξε ομως, περισσοτερα , τωρα αν αυτα ειναι ποιοτικα ή απλα τα εχει σαν επιλογη δεν τους νοιαζει. Επισης ελαχιστοι εχουν την δικη σου λογικη οτι σε ολες τις κλιμακες ποσου υπαρχει το value for money.

Και εγω σαν και εσενα αντιλαμβανομαι οτι ο κοσμος δεν εχει ορεξη ή και το χρήμα να πληρωσει υπηρεσιες που δεν θελει να χρησιμοποιησει, αλλα η τιμη των 70 ευρω για το president εχει μεσα και αυτες τις υπηρεσίες , δεν θεωρεις οτι ειναι αδικο να συγκρινεται με το 20ευρω δωματιο με ενα κρεβάτι και ενα μπανιο ? και οχι μονο αυτο , αλλα να βαζει και 5 στο man cave και 3 στο president ? μηλα με μηλα πρεπει να γινονται οι συγκρισεις , και ειδικα οταν θελει καποιος να γραψει κριτικη για να ενημερώσει και άλλους πρεπει να ειναι το πρωτο που πρεπει να σκέφτεται. Τωρα αν η τρυπα με το 20ευρω βολευει καποιους συγκεκριμένα δεν μπορει να πουμε ολοι οτι ειναι 5αρι. Ας δεχθει ο καθένας το ρισκο οπως λες αλλα που το λεει στον άλλον οτι υπαρχει αυτο, και ποιος θα βαλει κριτική στο ρίσκο ?

Το θεμα με τις κριτικές ειναι καλο οταν συνδιαζουν προιον και υπηρεσία, εκει υπαρχει το θεμα, στα προιοντα αν εισαι γνωστης και ενας μπαγλαμας που δεν ξερει τι του γίνεται γραψει οτι η τηλεοραση παιζει σουπερ 4Κ ενω ξερεις και λεει το πανελ οτι ειναι 1080 μπορεις να καταλαβεις οτι ειναι λαθος και να μην την λαβεις υπ οψιν σου, δεν ειναι ολοι ομως γνωστες, και ειδικα σε τουριστικα καταλύματα και σε αλλα που δεν εχουν πισω στην συσκευασία τους αναλυτικά τι περιέχουν περιμενουν απο κριτικές και άλλες πληροφορίες να βγαλουν ακρη για να κανουν την επιλογή τους. 

Το VFM έχει περάσει σε πολλούς τομείς της ζωής μας και για να επενδύεις σε ποιότητα πρέπει να έχεις λύσει αρκετά προβλήματα γύρω σου, πράγμα που συνήθως έρχεται μετά από κάποια ηλικία. Ναι το κρεβάτι από πιεσμένο πριονίδι, που πήρες στα 24, δεν θα βγάλει 10ετία και 2-3 μετακομίσεις, αλλά δεν πειράζει γιατί μετά από μια 10ετια οι ανάγκες σου και οι επιθυμίες σου άλλαξαν και αγοράζεις κάτι καλύτερο.

Τώρα το President δεν συγκρίνεται με το Airbnb, το πρώτο πρέπει να συγκριθεί με ένα ανάλογο κεντρικό ξενοδοχείο με 24ωρη υποδοχή και παροχές, αυτό είναι το λογικό.

Οπώς είπα και πιο πάνω, συμφωνώ ότι ένα 10% στην καλύτερη των αξιολογίσεων έχει σημασία και γι αυτό πρέπει να μην αποτελεί το βασικό σου κριτήριο για την επιλογή σου. Στα τουριστικά καταλύματα ειδικά, αν δεν πάρεις γνώμη από κάποιον που ξέρει, την έχεις πατήσει, αλλά είναι ένας ακόμα παράγοντας για να κρίνεις το καταλύμα. Αν έχουν γράψει αρκετοί "υπάρχει οσμή από την αποχέτευση" ε μάλλον ισχύει. Αν δεις γραμμένο "Δεν υπήρχαν αρκετές vegan επιλογές στο μπουφέ" και δεν εισαι vegeterian, μπορεις να το αγνοήσεις κ.α.

Φιλε @Giallo από ποια πλευρά βλέπεις το θέμα; από την πλευρά του κρινόμενου, οτι υπάρχουν ανακριβείς αξιολογίσεις; ή από τη πλευρά του καταναλωτή ότι οι ανακριβείς αξιολογίσεις δεν σε αφήνουν να επιλέξεις με ορθά κριτήρια ένα προιόν;

Σε κάθε περίπτωση, και κλεινω, οτιδήποτε επαφίεται στο crowdsourcing και σε ερασιτέχνες έχει χαμηλή ποιότητα παραδοτέου και ψάχνεις διαμαντάκια στα άχυρα. Οι επαγγελματίες κριτές (unboxers, influencers) τα βλέπουν όλα σαν χορηγίες και οι επαγγελματιες πωλητές θέλουν απλά να κάνουν νούμερα. Η πιο αξιόπιστη λύση είναι ο κοινωνικός σου περιγυρος και οριακά forum όπως αυτό. Θα σου πει ο φιλος: "Τράβα Φοινικούντα στον Χ, ειναι ωραία για οικογενιακές διακοπές" και τον εμπιστεύεσαι και τέλος :)

 

 

 

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Για αρχη χαίρομαι που συμφωνούμε σε πολλα κομματια , ειχα καιρο να συμφωνησω με καποιον και ειδικα που χρησιμοποιεί επιχειρήματα και είχα αρχίσει να πιστευω οτι ξεκίνησα να γινομαι τοσο περίεργος που οι αποψεις μου με εχουν περιθωριοποιήσει. 🙂

1 ώρα πριν, GeorgeKatz είπε

Να σου απαντήσω ότι έχει να κάνει ξεκάθαρα με τις απαιτήσεις ως προς το προϊόν, οι απαιτήσεις αυτές φυσικά αλλάζουν μέσα στα χρόνια. Το ίδιο άτομο ανάλογα με την ηλικία μπορεί να θέλει ως κρεβάτι:
-    10άρης μαθητής, ενθουσιάστηκε το έντονο μπλε με μπάλες ποδοσφάιρου μόνο κρεβάτι με σεταρισμένο μπλε γραφείο και βιβλιοθήκη
-    18άρης φοιτητής, καραγούσταρε το ημίδιπλο σιδερένιο μαύρο κρεβάτι από φοιτητικά έπιπλα με ένα απλό στρώμα με σούστες
-    24άρης εργαζόμενος, ομοίως απόλαυσε το διπλό κρεβάτι από ΙΚΕΑ που μετέφερε και συναρμολόγησε μονός του. Το στρώμα επίσης ΙΚΕΑ, τύπου αφρολέξ.
-    Ο 35άρης, παντρεμένος, θέλει king size κρεβάτι, γιατί έρχεται και το παιδί χαράματα στο μεγάλο κρεβάτι, στρώμα-υπόστρωμα-ανώστρωμα και σεταρισμένες κουρτίνες
Αν ρωτήσεις το παραπάνω άτομο, μετά από κάθε αγορά «Πώς σας φάνηκε τα προϊόν μας», κάθε φορά θα σου απαντήσει 5/5, γιατί έχει να  κάνει με το συναίσθημα που του προκαλεί και όχι με τα αντικειμενικά χαρακτηριστικά του προϊόντος.

Μια σημειωση εδω σε αυτο, γενικα συμφωνω, εχεις μπλεξει και το συναισθημα και ξεκινάς και μπαινεις σε μαρκετινγκ σημεία και το κανεις ακόμα πιο ενδιαφέρον.

Οι περιπτωσεις των ηλικιών που σωστα αναγραφεις στην τεχνη της αξιολόγησης αυτοδιαγραφονται, με την εννοια οτι ενα κρεβατι που ψαχνω εγω ειναι πιο πιθανο να έχει κριτικες απο εναν 40αρη σαν και εμενα και οχι απο καποιον 24αρη που πηρε οπως σωστα λες απο ΙΚΕΑ κτλ. Αν κοιταω ενω ειμαι 40 χρονων να αγοράσω για μένα κρεβάτι που ειναι στα χρωματα μιας ομάδας πχ το πιο πιθανο ειναι να κουβαλάω τα μυαλα του 10-15 χρονου οποτε και παλι σωστα θα κοιταξω την αποψη του, και εμενα θα με νοιαζουν τα ιδια που νοιαζουν και αυτον. Δεν θα κοιταξω τι στρωμα εχει κτλ, απλα στο προσκεφαλη να εχει τυπωμενο τον σκορερ και μεγαλη μεταγραφη της ομάδας που θελω.

 

1 ώρα πριν, GeorgeKatz είπε

Δεν είμαι σίγουρος ότι ο περισσότερος κόσμος βαθμολογεί με αυτό το κριτήριο. Πάνω από το 80% είναι κάτι τυπικό για να πάρεις πόντους στη πλατφόρμα και γράφεις ένα τυπικό "5/5 - Όλα καλά". 10% είναι άτοπες, τι σου φταίει το προϊόν αν ο κούριερ έκανε 2 μήνες να στο φέρει, οπότε μετά από ψάξιμο μένει ένα 10% στη καλύτερη για να διαβάσεις και να ενημερωθείς.

Σωστος και εδω, δεν βαθμολογει έτσι, αυτο ειναι και το θεμα μας σε αυτο το νημα, οτι οι αξιολογήσεις ειναι ''οτι να ναι''.

1 ώρα πριν, GeorgeKatz είπε

Στα τουριστικά καταλύματα ειδικά, αν δεν πάρεις γνώμη από κάποιον που ξέρει, την έχεις πατήσει, αλλά είναι ένας ακόμα παράγοντας για να κρίνεις το καταλύμα. Αν έχουν γράψει αρκετοί "υπάρχει οσμή από την αποχέτευση" ε μάλλον ισχύει. Αν δεις γραμμένο "Δεν υπήρχαν αρκετές vegan επιλογές στο μπουφέ" και δεν εισαι vegeterian, μπορεις να το αγνοήσεις κ.α.

Εδω θα σταθω λιγο, η γνωμη των αλλων εχεις δικιο , και εγω ετσι κανω που και παλι οταν λεμε αλλους πρεπει παλι να εχεις τσεκαρει τι κριτήρια εχει αυτος ο αλλος. Αν εχουν γραψει και πολυ σωστα οτι υπαρχει οσμη απο την αποχετευση εμενα με βοηθαει πολυ, οχι μονο για να μην παω, αλλα για να παρω και τηλεφωνο και να ρωτησω αν εχει φτιαχθει το προβλημα που εχω διαβάσει και γενικα να κρινω απο το πως θα μου απαντησει με τι ανθρωπο θα εχω να κανω μολις φτασω εκει και αντιμετωπισω προβλημα. Γιατι στην αρχη ολοι ειναι οι καλυτεροι μεχρι να δημιουργηθει το πρωτο προβλημα, συμβαινει παντου αυτο, ολα οταν στα παρουσιαζουν δουλευουν και τα κανουν ολα τελεια και μολις τα αγορασεις αρχιζουν να βγαινουν οι λεπτομέριες οτι για να δουλεψει οπως σου δειξαμε εχει αλλους 100 παραμέτρους που δεν σου αναλυσαμε στην αρχη γιατι εννοούνται.

 

1 ώρα πριν, GeorgeKatz είπε

Φιλε @Giallo από ποια πλευρά βλέπεις το θέμα; από την πλευρά του κρινόμενου, οτι υπάρχουν ανακριβείς αξιολογίσεις; ή από τη πλευρά του καταναλωτή ότι οι ανακριβείς αξιολογίσεις δεν σε αφήνουν να επιλέξεις με ορθά κριτήρια ένα προιόν;

ειμαι και απο τις 2 μεριές αλλα εδω αναφέρομαι για την πλευρα του καταναλωτη και οπως παλι σωστα γράφεις οι ανακριβεις αξιολογησεις δεν αφηνουν να κανεις την σωστη επιλογή ή τουλαχιστον αυτην που καλυπτει περισσοτερο απο άλλες τις αναγκες σου, που μπορει να ειναι και καποιες φορές οχι η ακριβοτερη επιλογη.

Οπως αναφερε και ο φιλος που ξεκινησε το θέμα η αδυναμία αξιολογησης ειναι προβλημα, και επειδη δεν μπηκε και σε αλλες λεπτομέριες οπως οτι μια σωστη αξιολογηση βοηθαει γενικά τους καταναλωτές και ειναι και το μόνο οπλο ας το πω ετσι που εχουν για να ρυθμίσουν μια αγορά. Δηλαδή οταν ολοι γραφουν ποσο καταπληκτική ειναι μια τρύπα για δωμάτιο και συνεχίζει να πηγαινει κοσμος και να εχει δουλεια αυτος ο τύπος προωθείται η εντυπωση στους ιδιοκτητες των συγκεκριμένων δωματίων οτι ειναι οκ να συνεχίζει να νοικιάζει και αλλες τρύπες , και στην συνέχεια θα ριχνει ακομα περισσοτερο την ποιοτητα γιατι παλι θα μαζευει κόσμο και θα βγαζει λεφτα σε σχεση με την επενδυση που θα εχει κανει που ειναι η ελαχιστη αφου προσφέρει προιον σκουπιδι. Και αυτο παει αλυσίδα παντου σε ολα τα εμπορικά βηματα.

Να το παω στο φαγητο που λογω της ωρας θα ειναι και καλυτερο παράδειγμα και το εθιξαν και άλλα παιδια εδω μέσα.

Αμα ανοιξω πλατφορμα φαγητου και ψαξω για σουβλακι τυλιχτο , γυρο πιτα ας πουμε δεν θα βρω κατω απο 2,80 πουθενα, ειτε εχει 3 αστερια το μαγαζί είτε 5 , και καλα να έχει 5 , αλλα και με το 3 παλι ίδια τιμή ? και ειναι και ακομα ανοιχτοι ολοι αυτοι. Μην μπουμε στο θεμα οτι σε μια νυχτα απο 2,20 πηγαν ολα 2,80 λογω της γριπης των χοιρων καποια στιγμη και παρέμειναν εκεί παρόλο που εχει φτιαξει το θεμα με την ζητηση.

Πιστευεις οτι μπορει η τιμή να κατέβει αν υπηρχε απο τους καταναλωτες και με τις επιλογες τους αλλα και με την αξιολόγηση που προσφερουν οι πλατφόρμες ο σωστος τρόπος πίεσης ? εγω πιστευω ναι γιατι το εχω δει να γίνεται, και οχι μονο έγινε να πεσει η τιμή σε ενα προιόν η μαλλον για να ειμαι πιο σωστος δεν αφησαν οι καταναλωτες να ξεφυγει η τιμη αλλα αυτο μετακυλιθηκε και προς τα επάνω , ενοικια κτλ.

Κλεινοντας, ειμαι της αποψης οτι ολο αυτο το αστειο υφος που αντιμετωπιζουν οι καταναλωτες τις αξιολογήσεις μονο σε αυτους κανει κακό, οι επιχειρήσεις τις διαβάζουν και γελάνε.

Επεξ/σία από Giallo
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
14 ώρες πριν, Giallo είπε

Ενας φίλος μου μου είχε πει μια κουβέντα παλαιότερα και όσο περνάει ο καιρός τοσο πιο πολυ συμφωνω μεταξύ τους, ειχε πει "το φθηνό στο τέλος θα σου βγεί πιο ακριβο" , και τις περισσότερες φορές αν οχι ολες εχει βγει αληθινος, οπου προσπαθησα να παω στο φθηνό στο τελος το πληρωσα διπλό, αλλα πρεπει να έχεις και το θαρρος να το παραδεχτείς γιατι οι περισσοτεροι δεν το κάνουν αυτο απο εγωισμο και μονο μην τυχον και παραδεχτουν οτι την πατησαν.

Στο συγκεκριμενο παραδειγμα του @GeorgeKatz πως θα βγει σε καποιον τελικα κατι πιο ακριβο? Οσοι ερχοντουσαν απο Αθηνα, ηθελαν κυιολεκτικα ενα στρωμα να κοιμηθουν και ενα μπανιο. Ουτε για ταξιδι αναψυχης πηγαν, ουτε με παρεα για κατι μεγαλυτερο. Αρα θα μπορουσε να τους βγει πιο ακριβο.

Αυτη η λογικη παει σε συγκεκριμενα προιοντα και υπηρεσιες (ανταλλακτικα, υπηρεσιες οπως πχ καθαρισμου, φωτογραφων κτλ). 

Προσωπικα βλεπω μεσο ορο, και μετα βλεπω τις αρνητικες αξιολογησεις του.  Αν οι αξιολογησεις αυτες αφορουν τιμη, τις προσπερναω. Ξερω οτι πχ Χριστουγεννα θα παω να φαω καπου με συγκεκριμενο budget. Αν εχω φαει καλυτερα με τα ιδια λεφτα, θα αξιολογησω σχολιαζοντας το φαγητο, για να ξερει και ο επομενος τι να περιμενει.

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
11 ώρες πριν, Giallo είπε

Οι περιπτωσεις των ηλικιών που σωστα αναγραφεις στην τεχνη της αξιολόγησης αυτοδιαγραφονται, με την εννοια οτι ενα κρεβατι που ψαχνω εγω ειναι πιο πιθανο να έχει κριτικες απο εναν 40αρη σαν και εμενα και οχι απο καποιον 24αρη που πηρε οπως σωστα λες απο ΙΚΕΑ κτλ. Αν κοιταω ενω ειμαι 40 χρονων να αγοράσω για μένα κρεβάτι που ειναι στα χρωματα μιας ομάδας πχ το πιο πιθανο ειναι να κουβαλάω τα μυαλα του 10-15 χρονου οποτε και παλι σωστα θα κοιταξω την αποψη του, και εμενα θα με νοιαζουν τα ιδια που νοιαζουν και αυτον. Δεν θα κοιταξω τι στρωμα εχει κτλ, απλα στο προσκεφαλη να εχει τυπωμενο τον σκορερ και μεγαλη μεταγραφη της ομάδας που θελω.

Εδώ διαφωνώ, γιατί τα πράγματα που μπλέκονται γιατι δεν ξέρεις ποιός είναι αυτός που κάνει την αξιολόγηση. Για το μπλε κρεβάτι του 10χρονου ποιός αφήνει αξιολόγηση; Ίσως η μητέρα του που μπορεί να το χαντακώσει γιατι οι μεταφορείς της έγδαραν τον τοίχο. Ίσως ένας 40άρης νονός που πλήρωσε το κρεβάτι και δεν το έχει δει καν. Πήρε μερικές φωτογραφίες “Ευχαριστώ Νονέ!” και είπε “5/5 - Όλα καλά”. Ενα nickname πχ giallo δεν λεει δημογραφικά ποιός/α έκανε την αξιολόγηση, τι μυαλά κουβαλά και τι ήθελε να πετύχει με την αγορά αυτή.

Και όμως ο 40άρης θα κοιτάξει να πάρει κρεβάτι για τον 10χρονο βαφτιστήρι του ή να βοηθήσει τον φοιτητή ανιψιό του στο νέο του σπιτικό, οπότε όλοι αγοράζουν τα πάντα για όλους :)

11 ώρες πριν, Giallo είπε

Οπως αναφερε και ο φιλος που ξεκινησε το θέμα η αδυναμία αξιολογησης ειναι προβλημα, και επειδη δεν μπηκε και σε αλλες λεπτομέριες οπως οτι μια σωστη αξιολογηση βοηθαει γενικά τους καταναλωτές και ειναι και το μόνο οπλο ας το πω ετσι που εχουν για να ρυθμίσουν μια αγορά. Δηλαδή οταν ολοι γραφουν ποσο καταπληκτική ειναι μια τρύπα για δωμάτιο και συνεχίζει να πηγαινει κοσμος και να εχει δουλεια αυτος ο τύπος προωθείται η εντυπωση στους ιδιοκτητες των συγκεκριμένων δωματίων οτι ειναι οκ να συνεχίζει να νοικιάζει και αλλες τρύπες , και στην συνέχεια θα ριχνει ακομα περισσοτερο την ποιοτητα γιατι παλι θα μαζευει κόσμο και θα βγαζει λεφτα σε σχεση με την επενδυση που θα εχει κανει που ειναι η ελαχιστη αφου προσφέρει προιον σκουπιδι. Και αυτο παει αλυσίδα παντου σε ολα τα εμπορικά βηματα.

Σε μια ελεύθερη αγορά υπάρχει προσφορά και ζήτηση και η ποιότητα είναι απλά μια παράμετρος. Θεωρώ ότι πρέπει να υπάρχουν επιλογές. Και φτηνό και μέτριο και ακριβό και κάθε επιλογή να έχει και την τιμή που της αντιστοιχεί. Ναι, αν ο οικοδεσπότης με το mancave έχει συνέχεια δουλειά και πιστούς πελάτες, σημαίνει ότι κάτι κάνει καλά και έπιασε το segment της αγοράς που θελει ακριβώς αυτες τις υπηρεσίες (και το ρίσκο που τις συνοδεύουν) σε αυτή ακριβώς την τιμή. Δεν συμπιέζει αυτός τις υπηρεσίες hospitality προς τα κάτω, απλά οι άλλοι είχαν φύγει (προ airbnb) πολύ ψηλά για το κομμάτι αυτό των Ελλήνων. Προ airbnb, υπήρχαν φίλοι από επαρχία που ήταν σχετικά αυτονόητο ότι θα φιλοξενηθούν σε φίλους ή συγγενείς αν έρθουν στη πόλη για δουλειές, τώρα σχεδόν όλοι κλείνουν ένα απλό σπιτάκι και κάνουν τη δουλειά τους.

Μιλησα πιο πάνω για segment αγοράς. Το ότι ο οικοδεσπότης επένδυσε και παρέχει PS5 στο σαλόνι, στοίβα με DVD για προβολή, smart TV με Netflix, WiFi με οπτική ίνα για έναν επισκέπτη που ήρθε Αθήνα για μια δουλειά ή πήγε νησί για διακοπές, δεν του λένε τίποτα και δεν ψήνεται να τα πληρώσει ως υπεραξία στο κρεβάτι του, στις πετσέτες του, στην καθαριότητα του και στον κλιματισμό του. Είπαμε μερικοί θέλουν αναπτήρα bic και είναι χαρούμενοι με αυτόν.

Αν, ως οικοδεσπότης, έχεις μπει σε μια εξοπλιστική κούρσα ανταγωνισμού, πρέπει πάντα να υπολογίζεις ότι υπάρχει και κάποιος για να σου πληρώσει τα χρυσά πομολα που παρέχεις, αλλιώς επιχειρηματικά είναι μια λάθος κίνηση.

11 ώρες πριν, Giallo είπε

Να το παω στο φαγητο που λογω της ωρας θα ειναι και καλυτερο παράδειγμα και το εθιξαν και άλλα παιδια εδω μέσα.

Αμα ανοιξω πλατφορμα φαγητου και ψαξω για σουβλακι τυλιχτο , γυρο πιτα ας πουμε δεν θα βρω κατω απο 2,80 πουθενα, ειτε εχει 3 αστερια το μαγαζί είτε 5 , και καλα να έχει 5 , αλλα και με το 3 παλι ίδια τιμή ? και ειναι και ακομα ανοιχτοι ολοι αυτοι. Μην μπουμε στο θεμα οτι σε μια νυχτα απο 2,20 πηγαν ολα 2,80 λογω της γριπης των χοιρων καποια στιγμη και παρέμειναν εκεί παρόλο που εχει φτιαξει το θεμα με την ζητηση.

Για φαγητό και καφέ μέσω App προσωπικά δεν κοιτώ αξιολογήσεις. Ένας καφές είναι, δεν είναι και επιλογή ζωής. Αγοράζω από μαγαζιά που έχω αγοράσει και από κοντά και δεν δοκιμάζω νέα μαγαζια. Συντηρητικός μεν, αλλά δεν είμαι για πειράματα με το ΜπάμπηςCafe και τον καφέ του.

11 ώρες πριν, Giallo είπε

Πιστευεις οτι μπορει η τιμή να κατέβει αν υπηρχε απο τους καταναλωτες και με τις επιλογες τους αλλα και με την αξιολόγηση που προσφερουν οι πλατφόρμες ο σωστος τρόπος πίεσης ? εγω πιστευω ναι γιατι το εχω δει να γίνεται, και οχι μονο έγινε να πεσει η τιμή σε ενα προιόν η μαλλον για να ειμαι πιο σωστος δεν αφησαν οι καταναλωτες να ξεφυγει η τιμη αλλα αυτο μετακυλιθηκε και προς τα επάνω , ενοικια κτλ.

Κλεινοντας, ειμαι της αποψης οτι ολο αυτο το αστειο υφος που αντιμετωπιζουν οι καταναλωτες τις αξιολογήσεις μονο σε αυτους κανει κακό, οι επιχειρήσεις τις διαβάζουν και γελάνε.

Πιστεύω ότι ο σωστός επιχειρηματίας θα πάρει πληροφορίες από τα σχόλια, αφαιρώντας τον
θόρυβο και θα καταλάβει τι θέλει η μερίδα του κοινού (segment) που τον ενδιαφέρει να πουλήσει. Σε κάθε πώληση, η τιμή δεν ορίζεται από τον πελάτη, αλλά από τον πωλητή και ο πωλητής κάνει την έρευνα αγοράς πριν θέσει την τιμή του, που περιλαμβάνει κοστολόγια, τιμή ανταγωνισμού και άλλες αρκετές παράμετροι και φυσικά ανάδραση από τα σχόλια, αλλά όχι μόνο ανάδραση από τα σχόλια.

Οι καταναλωτές το έχουν βρει ως ένα μέτρο εκδικησης και πίεσης για κάτι που δεν τους αρέσει, οι επιχειρήσεις κατά την άποψή μου ασχολούνται και υποκύπτουν πιο πολύ απ όσο θα έπρεπε. Δεν είναι λογικοί οι εκβιασμοι σε ταβέρνα “Καλα ένα γλυκό δεν θα μας κεράσεις, κάτσε να το γράψουμε στην αξιολόγηση”. Τέλος αν τις διαβάζουν και γελούσαν δεν θα παρακαλούσαν-ζητιάνευαν οι επιχειρησεις για αξιολογήσεις. Αργά η γρήγορα θα ισορροπήσει και αυτό και θα εμπορευματοποιηθει. Θα σου ζητά πχ η google maps λίγα ευρώ για να σβήσει τις κακίες αξιολογήσεις που έχουν περάσει 2 χρόνια και η επιχείρηση θα δίνει τα λιγα ευρώ με χαρά και όλοι θα είναι χαρούμενοι.

Συνοψίζοντας αργά ή γρήγορα οι (πολυεθνικές) πλατφόρμες θα είναι η κερδισμένες και όχι αυτός που πραγματική πληρώνει ή πραγματικά παράγει. Ο μεσάζοντας αποκτά άλλο ένα μέσο πίεσης και έλεγχου, δηλαδή δύναμης.

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
13 ώρες πριν, GeorgeKatz είπε

Στα τουριστικά καταλύματα ειδικά, αν δεν πάρεις γνώμη από κάποιον που ξέρει, την έχεις πατήσει, αλλά είναι ένας ακόμα παράγοντας για να κρίνεις το καταλύμα. Αν έχουν γράψει αρκετοί "υπάρχει οσμή από την αποχέτευση" ε μάλλον ισχύει. Αν δεις γραμμένο "Δεν υπήρχαν αρκετές vegan επιλογές στο μπουφέ" και δεν εισαι vegeterian, μπορεις να το αγνοήσεις κ.α.

Την πατησαμε φετος ετσι με τα εστιατορια προς Πρεβεζα και Παργα μερια. Βλεπαμε ψιλο νορμαλ αξιολογησεις και τελικα οτι καναμε στο σπιτι, το φαγαμε με μεγαλυτερη ευχαριστηση. Καθισαμε συνολικα 8 μερες οποτε φαγαμε και αρκετα εξω, και απλα, απογοητευση. Οι περισσοτερες αξιολογησεις ηταν θετικες με λιγες να αφορουν πχ service, τις οποιες τις προσπερασα μιας και εχουμε/ειχαμε εστιατορια και σε τουριστικα μερη και ξερω οτι οταν πεσουν ολοι μαζι, υπαρχει μια λογικη καθυστερηση που ο Ελληνας μερικες φορες δεν την καταλαβαινει.

Επεξ/σία από SabotazNic
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
6 λεπτά πριν, SabotazNic είπε

Την πατησαμε φετος ετσι με τα εστιατορια προς Πρεβεζα και Παργα μερια. Βλεπαμε ψιλο νορμαλ αξιολογησεις και τελικα οτι καναμε στο σπιτι, το φαγαμε με μεγαλυτερη ευχαριστηση. Καθισαμε συνολικα 8 μερες οποτε φαγαμε και αρκετα εξω, και απλα, απογοητευση. Οι περισσοτερες αξιολογησεις ηταν θετικες με λιγες να αφορουν πχ service, τις οποιες τις προσπερασα μιας και εχουμε/ειχαμε εστιατορια και σε τουριστικα μερη και ξερω οτι οταν πεσουν ολοι μαζι, υπαρχει μια λογικη καθυστερηση που ο Ελληνας μερικες φορες δεν την καταλαβαινει.

Ήμουν από τους πρώτους χρήστες του tripadvisor και ενθουσιασμένος γιατι σε νέα μέρη το θα έπαιζα ότι γνωρίζω ψαγμένα μέρη και στέκια. Μέχρι που το tripadvisor μοίραζε αυτοκόλλητα και πλακέτες με τις βαθμολογίες στα μαγαζιά. Εκεί κάτι κατάλαβα ότι πάει λάθος στο σύστημα. Μετά το είδα σε περιοχές που γνωρίζω και έχω μεγαλώσει και ξέρω που πάει ο κόσμος και τα στέκια και λέω ότι δεν γίνεται να προτείνει μαγαζιά που δεν πατάει άνθρωπος. Εκεί ήμουν σίγουρος ότι ήταν εμπόρευμα και απενεργοποίησα τον λογαριασμό μου.

Και το 2021, μονο ο κοινωνικός περίγυρος θα σε στείλει κάπου καλά. Σε ένα νέο μέρος, οι συστάσεις του ρεσεψιονιστ-οικοδεσπότη, του βενζινά και του φούρναρη είναι χρυσός.

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...

Με την περιήγησή σας στο insomnia.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies που ενισχύουν σημαντικά την εμπειρία χρήσης.