Προς το περιεχόμενο

Θεωρητική και ανεργία


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, fysikos είπε

Όταν αυξομειώνονται οι θέσεις αυξομειώνονται οι ανάγκες σε σπίτια σε πόλεις που περιμένουν τους φοιτητές για να κινηθεί η αγορά....κλείσανε τη σχολή στην Βέροια και ο κόσμος που είχε σπίτια προς ενοικίαση εξαγριώθηκε...όπως πήγε να γίνει στο Βόλο που είπανε ότι θα φύγει το στρατόπεδο των πεζοναυτών...

Το ότι κάποιοι έχουν καλομάθει να τους ζουν για πάντα τα σπίτια που άφησαν οι πρόγονοί τους δεν θα έπρεπε να αποτελεί παράγοντα....Δεν χρειάζεται κάθε πόλη να έχει πανεπιστήμια/στρατόπεδα για να έχουν νοικάρηδες οι ντόπιοι, και πελάτες οι καφετέριες...

Επίσης άλλη ελληνική πατέντα τα επαρχιακά πανεπιστήμια που αντί να έχουν ένα μεγάλο ωραίος campus έχουν ένα τμήμα στο Κολοκοτρωνίτσι, ένα άλλο στην Πέρα Ραχούλα και ένα άλλο στην δώθε ( να μην μιλήσω καν για το Πανεπιστήμιο Αιγαίου).

Επεξ/σία από MajinBu
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 76
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

17 ώρες πριν, xgol είπε

Ενας ιατρος δηλαδη σε ποια εταιρία θα δουλεψει; Ενας δασκαλος;  

Ο ιατρός μπορεί να εργαστεί σε Ιδιωτική Κλινική, Θεραπευτήριο, κλπ ή μπορεί να εργαστεί ως ελεύθερος επαγγελματίας με Ατομική Επιχείρηση, που είναι και το πιο σύνηθες

Ο δάσκαλος μπορεί να εργαστεί σε Ιδιωτικό Σχολείο

Σε μία χώρα που το μεγαλύτερο ποσοστό υποψηφίων, χαράσσει την πορεία ολόκληρης της ζωής του με στόχο να γίνει υπάλληλος ενός και μοναδικού οργανισμού, ενός και μοναδικού ΑΦΜ, το Ελληνικό Δημόσιο, δε μπορεί παρά η οικονομία να οδηγηθεί σε μία αρρωστημένη κατάσταση, όπως αυτή που βλέπουμε τριγύρω, με την απουσία Ιδιωτικών εταιριών και χιλιάδες αποφοίτους αφηνιασμένους να ψάχνουν απεγνωσμένα και να κάνουν οτιδήποτε περνάει από το χέρι τους, για να γίνουν υπάλληλοι αυτού του ΑΦΜ (Ελληνικό Δημόσιο)

 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

32 λεπτά πριν, archer100 είπε

Ο ιατρός μπορεί να εργαστεί σε Ιδιωτική Κλινική, Θεραπευτήριο, κλπ ή μπορεί να εργαστεί ως ελεύθερος επαγγελματίας με Ατομική Επιχείρηση, που είναι και το πιο σύνηθες

Ο δάσκαλος μπορεί να εργαστεί σε Ιδιωτικό Σχολείο

Σε μία χώρα που το μεγαλύτερο ποσοστό υποψηφίων, χαράσσει την πορεία ολόκληρης της ζωής του με στόχο να γίνει υπάλληλος ενός και μοναδικού οργανισμού, ενός και μοναδικού ΑΦΜ, το Ελληνικό Δημόσιο, δε μπορεί παρά η οικονομία να οδηγηθεί σε μία αρρωστημένη κατάσταση, όπως αυτή που βλέπουμε τριγύρω, με την απουσία Ιδιωτικών εταιριών και χιλιάδες αποφοίτους αφηνιασμένους να ψάχνουν απεγνωσμένα και να κάνουν οτιδήποτε περνάει από το χέρι τους, για να γίνουν υπάλληλοι αυτού του ΑΦΜ (Ελληνικό Δημόσιο)

 

Αληθεια; Και πως θα γινει ιατρος αν δεν εργαστει επι μια 5 ετια τουλαχιστον σε Δημοσιο νοσοκομειο; Ουρανοκατεβατα θα ρθει η ειδικοτητα;

  • Like 1
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 10/4/2021 στις 12:50 ΜΜ, StavrosApost είπε

Τι πραγματικά φταίει και στις θεωρητικές σπουδές ο κόσμος δεν μπορεί να εργαστεί στην Ελλάδα;

 

Στις 10/4/2021 στις 12:50 ΜΜ, StavrosApost είπε

Τι πραγματικά φταίει και στις θεωρητικές σπουδές ο κόσμος δεν μπορεί να εργαστεί στην Ελλάδα;

οπου υπαρχουν ταλεντα κ ικανοτητες,

με λιγη υπομονη κ προσπαθεια γινονται τα καλα

πχ οσο καλλιτεχνες θα παρεχουν ρυθμικα τραγουδια κ καλα αποτελεσματα ο κοσμος θα τους στηριζει κλπ

περα απο τιτλους χρειαζονται κ αποτελεσματα, πρακτικες εφαρμογες, πιασάρικες , λαικά πραγματα κλπ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

19 ώρες πριν, Bitbit είπε

συγνώμη ρε φίλε αλλά τι ακριβώς ρωτάς τώρα; Μιλάμε για ένα κλάδο που χρόνια τώρα έχει τιγκάρει. Δεν έγινε τώρα, αλλά εδώ και χρόνια. Είναι γνωστό σε όλους. Και παρόλο αυτά μερικοί πηγαίνουν και σπουδάζουν σε αυτές τις σχολές και μετά κλαίγονται ότι δε βρίσκουν δουλειά. Είναι σα να ξέρω ότι το αεροπλάνο έχει απογειωθεί και παρόλο αυτά να τρέχω στο αεροδρόμιο να το προλάβω. Όποιος λοιπόν συμπεριφέρεται με αυτόν τον τρόπο, είναι απλά ηλίθιος και δε τον λυπάμαι καθόλου. Δεν υπάρχει άλλη εξήγηση. Οπότε τι άρα τι; με τι απορείς; Σχολές μπορεί να υπάρχουν και για το πως κόβεις το ζαμπον για το τοστ. Τι σημαίνει αυτό; ότι θα πας να σπουδάσεις; Επίσης τι θα πει αν δε το έχει στα θετικά μαθήματα; Δηλαδή τι θες να γίνει; Ας βρει κάτι να κάνει. Είναι πολύ απλά τα πράγματα και απορώ για΄τι τα κάνετε δύσκολα

 

σωστό. Δυστυχώς αυτοί της θεωρητικής θεωρούν ότι τους χρωστάνε δουλειά και παραπονιούνται για διορισμούς.

Υπογράψανε κανένα συμβόλαιο ότι θα τους διορίζανε όταν τελειώσουν τη σχολή;

Με την ίδια λογική να αρχίζουν να παραπονιούνται και οι ηλεκτρολόγοι. Γιατί να μη διοριστούν και αυτοί; Και γενικά όλα τα επαγγέλματα.

Όλα αυτα επιβεβαιώνουν αυτό που πιστεύω και έγραψα πριν. Αν δεν έχει μυαλό ο άλλος αυτά είναι τα αποτελέσματα. Και 100 πτυχία να έχεις αν δεν έχεις μυαλό δε πας πουθενα.

το συγκεκριμένο που λες (μια παραλαγή) το είχα διαβάσει σε ελληνικό φόρουμ (νομίζω των εκπαιδευτικών) που συζητούσαν το μέλλον των φιλολόγων. Κι ένας έγραψε ότι το μόνο που κάνουν οι φιλόλογοι ή μπορούν να κάνουν είναι να κάνουν ιδιαίτερα σε άλλα άτομα τα οποία έχουν σκοπό να γίνουν φιλόλογοι οι οποίοι με τη σειρά τους θα κάνουν ιδιαίτερα σε άλλα άτομα που και αυτά θέλουν να γίνουν φιλόλογοι για να κάνουν με τη σειρά τους ιδιαίτερα......και συνεχίζει ο κύκλος. Και είναι ο ακριβ΄λης ορισμός.

Η ουσία είναι μια για να μη πολυλογούμε. Υπάρχει ένας κλάδος ο οποίος έχει κορεστεί εδώ και χρόνια. Κάποιοι όμως εξακολουθούν να σπουδάζουν το αντικείμενο και να γκρινιάζουν για το ότι δε βρίσκουν δουλειά. Ποιος φταίει εδώ και πόσο IQ πρέπει να έχει κάποιος για να κάνει τέτοια επιλογή;

Γιατι σου κανει εντυπωση αυτο που ρωτησα για το οτι μπορει καποιος να μην το εχει στα θετικα μαθηματα; Ολοι εχουν το ιδιο μυαλο; Ολοι ειναι αστερια στη φυσικη και τα μαθηματικα; Ειναι κατι που το εχεις εκ φυσεως αυτο. Δεν ειναι πχ ενα κειμενο που καθενας με την καταλληλη υπομονη μπορει να το μαθει απ'εξω. Εσυ τα θεωρεις ολα δεδομενα με αυτο το σχολιο. Ειναι σαν να μου λες "μη παει κανενας να σπουδασει φιλολογος, εστω και αν το αγαπαει αυτο". 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 ώρες πριν, james01gr είπε

για αυτά τα δύο που έχω κάνει επισημάνει στο κείμενό σου δείχνει ακριβώς τον λόγο που οι εταιρείες δεν πρέπει να έχουν λόγο στην εκπαίδευση. εφόσον δώσουν στο Πανεπιστήμιο κατευθύνσεις για το τι θέλουν τώρα, θα βγάλουν έναν εντελώς εξειδευμένο υπάλληλο που θα είναι τέλειος για τις ανάγκες των εταιρειών. τώρα όμως. σε 10 χρόνια θα είσαι ξεπερασμένος γιατί πολύ απλά δεν θα έχεις το φάσμα των γνώσεων που θα σου επιτρέψει να προσαρμοστείς στα δεδομένα της εποχής. η εταιρεία που θα σε προσλάβει πρέπει να είνια υπεύθυνη για την εξειδίκευσή σου, όχι το Πανεπιστήμιο.

Έχεις απόλυτο δίκιο, δεν διαφωνούμε καθόλου. Όμως καταρχάς οι εταιρείες πουθενά δεν έχουν λόγο στην εκπαίδευση, τα ίδια τα ιδρύματα στα σοβαρά κράτη επιλέγουν ύλη ώστε οι απόφοιτοι τους να απορροφούνται ευκολότερα στην αγορά εργασίας με στόχο να προσελκύσουν τα καλύτερα μυαλά (και με την καλή απορρόφηση να μην τους νοιάζουν και τα υψηλά δίδακτρα γιατί τα παίρνουν σε φοιτητικό δάνειο που αποπληρώνουν σύντομα). Οι εταιρείες δεν επιβάλλουν τίποτα, μάλλον τα μεγάλα πανεπιστήμια διαγωνίζονται ποιο συμπλευσει καλύτερα με την αγορά για τους λόγους που είπα. Προφανώς όμως ούτε μια αυστηρά τεχνική εκπαίδευση με στόχο συγκεκριμένη εταιρική θέση είναι επιθυμητή για την κοινωνία, οπότε η ισορροπία είναι στο τεχνική κατάρτιση αλλά με ανοιχτούς ορίζοντες.

Και τέλος έχεις δίκιο ότι οι εταιρείες είναι υπεύθυνες για την εξειδίκευση σου, το πρόβλημα είναι (και το λες κι εσύ όπως καταλαβα) ότι πολλές σχολές δεν βγάζουν καν εξειδικευσιμους αποφοίτους σε αυτό που ζητάει η αγορά. Ο φιλόλογος σε τι που να έχει αυξημένη ζήτηση σήμερα μπορεί να εξειδικευτει, χωρίς να ήταν καλύτερα αν επέλεγε εξαρχής την αντίστοιχη σχολή (πχ μαρκετινγκ που ειπωθηκε)? Είναι άλλο πράγμα να αντιληφθείς ότι μέρος των σπουδών σου είναι sunk cost και να αλλάξεις εγκαίρως ροτα πχ με μεταπτυχιακό (αξιέπαινο κατ εμε) και άλλο να ξεκινάς εξαρχής με το "έχει ο Θεός". Η ελπίδα δεν είναι στρατηγική.

Επεξ/σία από anonymous999
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

22 ώρες πριν, Bitbit είπε

επειδή πλατιάζει πολύ το θέμα, όπως με όλα τα θέματα εξάλλου, τα πράγματα είναι απλά.

  • Δεν είναι μόνο οι θεωρητικοί που έχουν το πρόβλημα στην ελλάδα. Η ανεργία τους έχει χτυπήσει όλους
  • Υπάρχει πολύ μεγάλη προσφορά και όσο πάει αυξάνεται. Λογικό είναι να μη μπορούν να εργαστούν.

τώρα το γιατί γίνεται αυτό ή τι έπρεπε να γίνει για να μη φτάσουμε σε αυτή την κατάσταση ή τι πρέπει να γίνει από εδώ και πέρα, είναι άλλο θέμα.

Επίσης μια συμβουλή στους νεότερους.

Ξεκολλήστε το μυαλό μας. Σπουδάσατε κάτι (γενικά μιλάω) και δε μπορείτε να βρείτε δουλειά πάνω σε αυτό. Αντί να κάθεστε όλη μέρα και να βρίζετε για την κατάσταση, εξελιχθείτε. Έχω βαρεθεί να ακούω την ίδια μίρλα από πολλούς: σπούδασα αυτό και δε βρίσκω δουλειά και δε διορίζομαι μπλα μπλα μπλα......

Ένας φίλος μου πχ τελείωσε μια σχολή ΤΕΙ, δούλεψε ελάχιστα, είδε ότι δε τραβάει και πήγε σε άλλη σχολή (ΙΕΚ)να μάθει κάτι άλλο και μετά πήγε και σε τρίτη. Τελικά τώρα ασχολείται με το αντικείμενο της 2ης σχολής και τα πάει μια χαρά.

Άλλος φίλος πάλι τα ίδια, τελείωσε Θεωρητική σχολή, δε δούλεψε ούτε 1 ώρα στον τομέα του και πήγε κι αυτός σε ΙΕΚ και τελικά δούλεψε πάνω σε αυτό.

Τρίτο παράδειγμα μια φίλη, τελείωσε Θεωρητική σχολή, δούλεψε ελάχιστα και ξαναμπήκε σε ΑΕΙ, τελείωσε 2η σχολή και αμέσως βρήκε δουλειά και ακόμα δουλεύει.

Εδώ έχουμε μάθει να είμαστε αραχτοί στον καναπέ και να περιμένουμε πότε θα διοριστούμε. 

Βλέπεις ρε φίλε ότι δε τραβάει αυτό που έχεις επιλέξει, τι περιμένεις; Το θαύμα; Να αλλάξει η κατάσταση; Δε θα αλλάξει, εσύ πρέπει να αλλάξεις. Ασφαλώς δε το κάνουν όλοι αυτό αλλά δεν είναι και λίγοι.

Όλοι αυτοί οι φίλοι σου φαίνεται πως έχουν τους γονείς να χρηματοδοτούν για να πηγαίνουν σε δύο και τρεις σχολές. Όποιος είναι σε ανάγκη κοιτάζει άρον άρον να βρει δουλειά διότι διαφορετικά δεν θα τα βγάζει πέρα σπαταλόντας δεκαετίες έως ότου βγει στην αγορά εργασίας (για να μην αναφέρω πόσο μετράει η εμπειρία σε ένα αντικείμενο και σίγουρα ο εργοδότης θα αναρωτηθεί τι έκανες τόσα χρόνια).

Επίσης στις σοβαρές και δύσκολες σχολές είναι σχεδόν απίθανο να παρακολουθείς τα μαθήματα και παράλληλα να δουλεύεις (συνήθως ως σερβιτόρος). Άρα δεν έχει το ''βγάζω ένα χαρτζιλίκι'' ενώ σπουδάζω μηχανικός ή φυσικός.

Όποιος είναι προνομιούχος και έχει τους γονείς να τα στάζουν ας σπουδάζει εφόρου ζωής, δεν είμαστε όλοι όμως τόσο τυχεροί και πρέπει εξαρχής να επιλέξουμε σχολή η οποία θα σου δίνει παραπάνω πιθανότες για επαγγελματική αποκατάσταση (δηλαδή κάποια σχολή του STEM).

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 10/4/2021 στις 12:50 ΜΜ, StavrosApost είπε

Τι πραγματικά φταίει και στις θεωρητικές σπουδές ο κόσμος δεν μπορεί να εργαστεί στην Ελλάδα;

Είναι παγκόσμιο το φαινόμενο. Οι περισσότερες σχολές θεωρητικής κατεύθυνσης δεν βγάζουν τα χρήματα τους.

Νομίζω πως αν μιλάγαμε για μια σχολή που ζούσε αποκλειστικά από εισφορές των φοιτητών χωρίς επιδότηση από το κράτος ή επιδοτούμενα φοιτητικά δάνεια, πολύ απλά όλες αυτές οι σχολές δεν θα υπήρχαν. 

Πχ ένας νέος δεν θα δώσει 15.000 ευρώ σε δίδακτρα για να πάρει ένα πτυχίο ιστορίας της τέχνης και να γίνει σερβιτόρος. Αλλά με την τωρινή κατάσταση όλοι εμείς οι φορολογούμενοι τα δίνουμε και δυστυχώς ο νέος μετά γίνεται σερβιτόρος ή ντελιβεράς.

Ίσως στην Ελλάδα θέλουμε 1-2 καθηγητικές σχολές φιλολογίας για την δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση και that's it. Αντίστοιχα 1-2 σχολές ιστορίας-αρχαιολογίας για να στελεχωθούν τα σχολεία και τα μουσεία μας κλπ. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Θα σας δώσω ένα παράδειγμα:

Όταν σπούδαζα στο πανεπιστήμιο είχαμε ένα μάθημα σχετικά με τον σχεδιασμό μαθημάτων εξ' αποστασεως εκπαίδευσης -πολύ επίκαιρο αλλά πριν 10 χρονια-.

Τότε ένας πολύ σοφός καθηγητής μας, είχε πει ότι δεν πρόκειται ποτέ καμία εταιρεία να προσλάβει άλλο υπάλληλο για να σχεδιάσει την πλατφόρμα, και μετά να προσλάβει ξεχωριστά έναν μαθηματικό/φιλόλογο/χημικό για να προσθέσει το υλικό στην πλατφόρμα. Θα προσλάβει ΕΝΑΝ και θα περιμένει να ολοκληρώσει το πρότζεκτ αυτός. 

Με λίγα λόγια, αν δεν μπορείς να ελιχθεις στην αγορά εργασίας αύριο-μεθαυριο, δεν πρόκειται να έχεις δουλειά. 

Μπορεί να σπούδασες φιλόλογος, αλλά μην επίκεντρωνεσε εκεί. 

Αυτή την στιγμή, κάνω μια δουλειά που απαιτεί να έχω γνώσεις λίγο λογιστικής, λίγο γεωπονικής, λίγο δασολόγου, λίγο πληροφορικής, λίγο συγγραφέα, λίγο ψυχολόγου κ λίγο μαντάμ ζαιρας. 

Επεξ/σία από MarikaPiou
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οι περισσότεροι που θα μπουν σε μια σχολή οπως το Παιδαγωγικό, Φιλοσοφική, ειναι άτομα που έχουν ως στοχο τη διδασκαλία. Πολύ δυσκολα θα απασχοληθουν αλλού. Λαμβάνοντας υποψη τους μισθους στον ιδιωτικο τομέα, θα προσπαθησουν να μπουν στο δημόσιο. Ειδικά αυτές οι σχολές έχουν υπερκορεστεί. 

Κατ εμέ θα έπρεπε να μειωθουν οι εισακτέοι για μερικά χρόνια, ώσπου να μπορουν ξανα να απορροφηθουν αλλά με τόσους που περιμένουν ακομα και αν έκλειναν οι 2 αυτές σχολές για 10 χρόνια, πάλι θα ειχαμε άνεργους εκπαιδευτικους να περιμένουν.

Υπάρχουν βέβαια και σχολές που μπορουν να σου προσφέρουν μελλοντικά δουλειά αλλά εκει για να τελειωσεις δε θέλεις παπαγαλία αλλά να καταλάβεις το αντικείμενο. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

παιδια σε ολο το κοσμο ειναι δυσκολη η αποκατασταση απο τις θεωρητικες κατευθυνσεις , δεν ειναι μονο ελληνικο το φαινομενο..

απο κει και περα υπαρχουν καποιες επιλογες , ξερω ατομα απο παιδαγωγικα που υστερα απο καποιο σχετικο μεταπτυχιακο το γυρισαν ευκολα σε human resources, development and learning κλπ. σε εταιριες , αλλοι σε communications specialists κλπ. αλλα εκει θελει να το κυνηγας μιας και ειναι δυσκολο εταιρεια να σου πει ¨ελα εσυ και μην αγχωνεσαι θα σου πληρωσω ολες τις μετεκπαιδευσεις εξαρχης¨ 

Αν μιλαμε για Ελλαδα.. οι περισσοτεροι γνωστοι/πρωην συμμαθητες που ξερω οτι ειχαν θεωρητικη και φιλοσοφικες/παιδαγωγικα κλπ. ειτε δουλευουν μαυρα ειτε κανουν εργασιες ασχετες με το αντικειμενο σπουδων. Επισης συχνα μπερδευουμε το "εχει αναγκη η χωρα απο Χ" (οπου χ βαλτε οποιο επαγγελμα θελετε, αποφοιτους παιδαγωγικου, φιλοσοφικης, γιατρους κλπ κλπ) με το "εχει αναγκη η χωρα απο Χ ακριβως στην πολη/περιοχη που θελω εγω" / φυσικα χωρις να παραβλεπω την πολυ πολυ ζορικη κατασταση στην Ελλαδα απο αποψη ευκαιριων εργασιας..

Επεξ/σία από epp
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

δυστυχώς στην Ελλάδα παράγουμε πολλά. και πολλούς γιατρούς, και πολλούς μηχανικούς, και πολλούς λογιστές, και πολλούς καθηγητές κτλ κτλ. και σα να μην φτάνουν όλοι οι πτυχιούχοι, έχουμε και πόσους ακόμη που πάνε να σπουδάσουν στο εξωτερικό να μεγαλώσουμε και άλλον τον αριθμό.

απλά φανταστείτε τι θα γινόταν στην Ελλάδα εάν (όπως στις υπόλοιπες χώρες του κόσμου) δεν είχαμε φροντιστήρια. τι ανεργία θα υπήρχε σε αυτούς τους κλάδους. όπως επίσης και το τι γίνεται στην υγεία. όλα αυτά συνδέονται, εάν η δημόσια υγεία ήταν όπως έπρεπε οι ιδιωτικοί γιατροί θα πείναγαν. το ίδιο και για τους καθηγητές εάν η παιδεία ήταν όπως έπρεπε. ή δεν πιστεύετε πως η επιτροπή των πανελλαδικών για παράδειγμα δεν γνωρίζει πως θα θέματα που βάζει στις πανελλήνιες επ ουδενί δεν έχουν διδαχθεί στα σχολεία; αυτά είμαι σίγουρος γίνονται επίτηδες για να αυξηθεί ο ρόλος των φροντιστηρίων αλλιώς οι καθηγητές πραγματικά δεν θα είχαν αντικείμενο

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
10 ώρες πριν, Ihavetheanswers είπε

Είναι παγκόσμιο το φαινόμενο. Οι περισσότερες σχολές θεωρητικής κατεύθυνσης δεν βγάζουν τα χρήματα τους.

Νομίζω πως αν μιλάγαμε για μια σχολή που ζούσε αποκλειστικά από εισφορές των φοιτητών χωρίς επιδότηση από το κράτος ή επιδοτούμενα φοιτητικά δάνεια, πολύ απλά όλες αυτές οι σχολές δεν θα υπήρχαν. 

Πχ ένας νέος δεν θα δώσει 15.000 ευρώ σε δίδακτρα για να πάρει ένα πτυχίο ιστορίας της τέχνης και να γίνει σερβιτόρος. Αλλά με την τωρινή κατάσταση όλοι εμείς οι φορολογούμενοι τα δίνουμε και δυστυχώς ο νέος μετά γίνεται σερβιτόρος ή ντελιβεράς.

Ίσως στην Ελλάδα θέλουμε 1-2 καθηγητικές σχολές φιλολογίας για την δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση και that's it. Αντίστοιχα 1-2 σχολές ιστορίας-αρχαιολογίας για να στελεχωθούν τα σχολεία και τα μουσεία μας κλπ. 

Γιατί και τώρα δεν υπάρχουν πολλοί που τα δίνουν πχ σε κολέγια;

Όλοι αυτοί καταλήγουν επιστήμονες και καταξιωμένοι επαγγελματίες στον κλάδο που σπούδασαν νομίζεις;

Επεξ/σία από agnostos13
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, james01gr είπε

δυστυχώς στην Ελλάδα παράγουμε πολλά. και πολλούς γιατρούς, και πολλούς μηχανικούς, και πολλούς λογιστές, και πολλούς καθηγητές κτλ κτλ. και σα να μην φτάνουν όλοι οι πτυχιούχοι, έχουμε και πόσους ακόμη που πάνε να σπουδάσουν στο εξωτερικό να μεγαλώσουμε και άλλον τον αριθμό.

απλά φανταστείτε τι θα γινόταν στην Ελλάδα εάν (όπως στις υπόλοιπες χώρες του κόσμου) δεν είχαμε φροντιστήρια. τι ανεργία θα υπήρχε σε αυτούς τους κλάδους. όπως επίσης και το τι γίνεται στην υγεία. όλα αυτά συνδέονται, εάν η δημόσια υγεία ήταν όπως έπρεπε οι ιδιωτικοί γιατροί θα πείναγαν. το ίδιο και για τους καθηγητές εάν η παιδεία ήταν όπως έπρεπε. ή δεν πιστεύετε πως η επιτροπή των πανελλαδικών για παράδειγμα δεν γνωρίζει πως θα θέματα που βάζει στις πανελλήνιες επ ουδενί δεν έχουν διδαχθεί στα σχολεία; αυτά είμαι σίγουρος γίνονται επίτηδες για να αυξηθεί ο ρόλος των φροντιστηρίων αλλιώς οι καθηγητές πραγματικά δεν θα είχαν αντικείμενο

Και έχεις και δεν έχεις δίκιο, εξαρτάται πώς ορίζει κάποιος το "παράγουμε πολλούς". Όταν η παραγωγικότητα είναι χαμηλή, τους χρειάζεσαι τους πολλούς για να έχεις ένα ανεκτό επίπεδο υπηρεσιών. Πχ αν ένας γιατρός ξοδεύει 50% του χρόνου του γράφοντας παραπεμπτικα και εξιτηρια, χρειάζονται 2 για να γίνει η δουλειά. Και οι 2 καλύπτουν όμως υπαρκτή ανάγκη (απλά αυτή της γραμματέως και όχι του γιατρού). Έτσι εξηγείται σε μεγάλο βαθμό το πώς γίνεται στην Ελλάδα να έχουμε και πλεόνασμα πτυχιούχων σε κάποιους τομείς και κακές υπηρεσίες σε αυτό που προσφέρουν. Παράδειγμα δε κακής κατανομής είναι το "ενας για όλες τις δουλειές" που αναφέρθηκε παραπάνω. Αυτό είναι ίσως αναγκαίο μοντέλο όταν έχεις 1-2 πρότζεκτ, αλλά στα πολλά είναι κακό και εμποδίζει μια επιχείρηση να επεκταθεί. Δυστυχώς τα πλεονεκτήματα της οικονομίας κλιμακας ισχύουν και σε αυτή την περίπτωση.

Για να παραφράσω ένα ρητό, είναι λάθος ερώτηση το πόσους πτυχιουχους μπορεί να απορροφήσει η αγορά εργασίας. Το ερώτημα είναι τι αγορά εργασίας (μισθούς, δικαιώματα κλπ) διαμορφώνει ο εκάστοτε αριθμός πτυχιούχων. Την απάντηση νομίζω τη ζούμε.

Επεξ/σία από anonymous999
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, agnostos13 είπε

Γιατί και τώρα δεν υπάρχουν πολλοί που τα δίνουν πχ σε κολέγια;

Όλοι αυτοί καταλήγουν επιστήμονες και καταξιωμένοι επαγγελματίες στον κλάδο που σπούδασαν νομίζεις;

Πάντα υπάρχουν κάποια πλουσιόπαιδα που μπορούν να σπουδάσουν απλά από καύλα όποιο αντικείμενο θέλουν χωρίς να τους ενδιαφέρει το κόστος κλπ. 

Πάντως στα περισσότερα ιδιωτικά ΙΕΚ και κολέγια έχω παρατηρήσει ότι τα αντικείμενα σπουδών είναι πολύ πιο συνδεδεμένα με την πραγματική οικονομία. Δηλαδή θα δεις πολλά bachelor's ναυτιλιακών, τουρισμού, πληροφορικής κλπ και όχι πολλά τμήματα θεωρητικών σπουδών ή άλλα υπερκορεσμένα αντικείμενα.  

Επεξ/σία από Ihavetheanswers
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...