Προς το περιεχόμενο

H Tesla συνεχίζει να αναθεωρεί τους ισχυρισμούς της περί πλήρως αυτόνομων αυτοκινήτων


Snoob

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Super Moderators

Μόλις το 2016, η εταιρία διατυμπάνιζε πως τα αυτοκίνητά της σύντομα θα κυκλοφορούσαν χωρίς παρέμβαση ανθρώπου

Το 2019, η Tesla συγκέντρωσε δισεκατομμύρια δολάρια διαφημίζοντας τα σχέδιά της να έχει δημιουργήσει μέσα στον επόμενο χρόνο στόλο ενός εκατομμυρίου ρομποτικών ταξί. Όμως, ήδη από την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρίας για το τρίτο τρίμηνο του 2019, ο Ίλον Μασκ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, άρχισε να υπαναχωρεί σε σχέση με κάποιους από αυτούς τους ισχυρισμούς. Παρόμοια διευκρίνηση 

Κατ' αρχάς, στο πλαίσιο εκείνης της ενημέρωσης, ο Μασκ ξεκίνησε λέγοντας πως η "πλήρης" έκδοση του "City Streets" στην ουσία σήμαινε πως το λογισμικό θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί, όχι πως θα μπορούσε στην πράξη να κατευθύνει ένα αυτοκίνητο χωρίς τη συνδρομή ανθρώπου. Ένα χρόνο αργότερα, σε έγγραφα τα οποία κατέθεσε στη ρυθμιστική αρχή της Καλιφόρνια, η Tesla ανέφερε πως "Επομένως, η τελική έκδοση του City Streets θα συνεχίσει ως σύστημα υποβοηθούμενης οδήγησης Κατηγορίας 2". Σύμφωνα με την αποδεκτή ορολογία σχετικά με τα επίπεδα αυτόνομης οδήγησης, ένα πλήρως αυτόνομο όχημα κατατάσσεται στην Κατηγορία 5. Η Κατηγορία 2 σημαίνει απλά πως η εταιρία παρέχει κάποια λειτουργία υποβοήθησης, όμως ο οδηγός απαιτείται να είναι διαρκώς προσηλωμένος στην οδήγηση.

Στα τέλη Απριλίου, η Tesla κατέθεσε τα αποτελέσματα τριμήνου στην Επιτροπή Κεφαλαιαγορών. Η έκθεση αυτή περιλαμβάνει ορισμένες ενδιαφέρουσες διατυπώσεις σχετικά με την αυτόνομη οδήγηση, οι οποίες δεν υπήρχαν σε προηγούμενα έγγραφα. Στην ενότητα "παράγοντες επισφάλειας", η Tesla αναφέρει τα εξής:

"Για παράδειγμα, αναπτύσσουμε τεχνολογίες αυτόνομης και υποβοηθούμενης οδήγησης οι οποίες βασίζονται σε οπτικούς αισθητήρες, αντίθετα με εναλλακτικές τεχνολογίες υπό ανάπτυξη οι οποίες απαιτούν επιπροσθέτως και άλλους, πλεονάζοντες αισθητήρες. Δεν είναι βέβαιο πως οι όποιες σταδιακές μεταβολές στο συγκεκριμένο εξοπλισμό που χρησιμοποιούμε στα οχήματά μας με την πάροδο του χρόνου δεν θα οδηγήσει σε αρχικές λειτουργικές διαφορές σε σχέση με προηγούμενες εκδοχές ή ότι θα αποδώσουν τα αναμενόμενα μέσα στο χρονικό πλαίσιο που προβλέπουμε ή ακόμη και καθόλου".

Με άλλα λόγια, η Tesla θεωρεί πως το ερώτημα κατά πόσο θα μπορέσει να παρουσιάσει ένα πραγματικά αυτόνομο όχημα είναι πλέον περισσότερο προβληματικό από ό,τι παλαιότερα.

Αντικειμενικά, πολλοί από τους κινδύνους που περιγράφονται σε έγγραφα αυτού του είδους είναι απίθανο να πραγματωθούν. Από την άλλη, ο συγκεκριμένος παράγοντας είναι σημαντικός, για μια σειρά από λόγους:

Πρώτον, η συγκεκριμένη επιφύλαξη δεν αφορά εξωγενείς παράγοντες. Οι περισσότεροι παράγοντες που περιγράφονται στο έγγραφο είναι εξωγενείς -ρυθμιστικά ζητήματα, κρατικά ζητήματα, ζητήματα που αφορούν διαθεσιμότητα ανταλλακτικών κτλ. Ο συγκεκριμένος κίνδυνος, όμως, έχει να κάνει με τη βασική τεχνολογία της Tesla, μια τεχνολογία την οποία διαθέτει προς πώληση εδώ και πέντε χρόνια. Ο κίνδυνος, δηλαδή, έχει να κάνει με το αν θα καταφέρει να προσφέρει λειτουργίες τις οποίες έχει ήδη πουλήσει.

Για παράδειγμα, στην ανάλογη ενότητα των εγγράφων της Microsoft, όλοι οι παράγοντες επισφάλειας που περιγράφονται αφορούν τον ανταγωνισμό. Η Microsoft δεν παραθέτει κανέναν παράγοντα που να αφορά στο αν θα μπορέσει να παρουσιάσει το λογισμικό που έχει υποσχεθεί, ανακοινώσει ή πουλήσει. Η πλησιέστερη αναφορά σε ζήτημα απόδοσης έχει να κάνει με τον κίνδυνο να διαθέσει προϊόντα με ελαττώματα, όχι στην αδυναμία της να διαθέσει ένα προϊόν.

Ενδιαφέρον επίσης παρουσιάζει το γεγονός πως αυτές οι διατυπώσεις εμφανίζονται τώρα για πρώτη φορά. Ενδεχομένως αυτό να δείχνει απλά μια αλλαγή στον τρόπο σκέψης της νομικής ομάδας της Tesla. Εναλλακτικά, θα μπορούσε να οφείλεται στο γεγονός πως, καθώς αναπτύσσεται το λογισμικό, ο αριθμός των οριακών καταστάσεων αυξάνεται. Είναι πιθανό αυτές οι καταστάσεις να πολλαπλασιάζονται ανάλογα με τον αριθμό των σεναρίων στα οποία εμπλέκεται το όχημα. Ένα όχημα Κατηγορίας 4 μπορεί να λειτουργήσει σε ορισμένους χώρους υπό ορισμένες συνθήκες, δημιουργώντας ένα άκρως ελεγχόμενο πλαίσιο. Ένας πλήρως αυτόνομο όχημα, όμως, μπορεί να βρεθεί πολύ ευκολότερα σε απρόβλεπτες καταστάσεις.

Ενδεχομένως, ο αρχικός ενθουσιασμός για τη δημιουργία ενός οχήματος Κατηγορίας 5 να οφειλόταν κυρίως σε μια παρεξήγηση ως προς τη σχέση μεταξύ ανθρώπων και μηχανών. Τώρα που το πρόγραμμα έχει ωριμάσει, έχουν προκύψει αναπόδραστα σχεδιαστικά προβλήματα, τα οποία δημιουργούν πολύ πιο συγκεκριμένα εμπόδια στην Tesla. Ενδεχομένως η ομάδα των μηχανικών να είχε αρχικά ένα όραμα για το τι ήθελε να πετύχει. Όμως η πραγματικότητα των διαρκώς αυξανόμενων οριακών καταστάσεων, σε συνδυασμό με το γεγονός πως τα σύγχρονα οδικά δίκτυα βασίζονται όχι μόνο στη λογική αλλά και σε κοινωνικούς δείκτες, ωθεί την ομάδα στο να καλύψει τα νώτα της.

Σε όλα τα παραπάνω, έρχεται να προστεθεί η σημερινή είδηση. «Ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Elon Musk, υπερεκτιμά τις δυνατότητες του προηγμένου συστήματος υποβοήθησης οδήγησης» δήλωσε ο διευθυντής της εταιρείας Autopilot στο California Department of Motor Vehicles. Το σχόλιο προήλθε από ένα σημείωμα που κυκλοφόρησε η νομική ομάδα διαφάνειας PlainSite, η οποία έλαβε τα έγγραφα από ένα δημόσιο αίτημα εγγραφής.

Σε κάθε περίπτωση, η πορεία είναι σαφής. Από το 2016 μέχρι το 2019, η πλήρης αυτονομία απείχε ένα βήμα. Σύντομα θα ήμαστε σε θέση να πατήσουμε ένα πλήκτρο και να έρθει μόνο του το αυτοκίνητό μας από τη Νέα Υόρκη στο Λος Άντζελες για να μας παραλάβει, εντοπίζοντας σταθμούς ανεφοδιασμού στη διαδρομή. Από τα τέλη του 2019, η Tesla όλο και περισσότερο υπαναχωρεί από το συγκεκριμένο ισχυρισμό. Πλέον, όπως προκύπτει από τα έγγραφα που κατέθεσε προ ημερών στις ρυθμιστικές αρχές, υπάρχει περίπτωση να μην πραγματώσει ποτέ το συγκεκριμένο στόχο.

 


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 37
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

το κυκλοφοριακό σύστημα έχει πάρα πολλούς βαθμούς ελευθερίας ώστε να μπουν όλοι σε σχετικές παραμέτρους ενός λογισμικού και να καταστήσουν ένα όχημα 100% αυτόνομο.

Είναι χαοτική η σκέψη του τί μπορεί να συμβεί και αν το λογισμικό θα έχει παραμέτρους αντίδρασης σε οτιδήποτε μπορεί να έχει ο οποιοσδήποτε άλλος οδηγός ή πεζός στο κεφάλι του. εάν υπάρχει η πιθανότητα για 100% αυτόνομα οχήματα νοιώθω ότι αυτό θα ήταν εφικτό μόνο αν ήταν όλα 100% αυτόνομα.

  • Like 19
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και να φανταστείτε το πρόγραμμα αυτό έχει πολλαπλάσιες γραμμές κώδικα από οτιδήποτε άλλο software έχει φτιάχνει μέχρι σήμερα.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Νομίζω (κρίνοντας κι από τα όσα λένε ανάμεσα στα λόγια τους...) πως το πρόβλημα είναι νομικό κυρίως και λιγότερο πρακτικό. Ας αναφέρουμε τα  ζητήματα ευθύνης σε περίπτωση ατυχήματος (που τώρα επιρρίπτονται στον οδηγό). Δεν βλέπω λόγο να μην είναι έτοιμα τα οχήματα κατηγορίας 5 σύντομα, όμως το κοινωνικό σύνολο και το νομικό σύστημα θα αργήσει να κάνει την αποδοχή τους πράξη...

Επεξ/σία από DrFreeman
typos
  • Like 4
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

17 λεπτά πριν, skiabox είπε

Και να φανταστείτε το πρόγραμμα αυτό έχει πολλαπλάσιες γραμμές κώδικα από οτιδήποτε άλλο software έχει φτιάχνει μέχρι σήμερα.

Οι γραμμές κώδικα τι σχέση έχουν?

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
10 λεπτά πριν, DrFreeman είπε

Νομίζω (κρίνοντας κι από τα όσα λένε ανάμεσα στα λόγια τους...) πως το πρόβλημα είναι νομικό κυρίως και λιγότερο πρακτικό. Ας αναφέρουμε ταζΖητήματα ευθύνης σε περίπτωση ατυχήματος (που τώρα επιρρίπτονται στον οδηγό). Δεν βλέπω λόγο να μην είναι έτοιμα τα οχήματα κατηγορίας 5 σύντομα, όμως το κοινωνικό σύνολο και το νομικό σύστημα θα αργήσει να κάνει την αποδοχή τους πράξη...

Το πρόβλημα είναι πρακτικό. Η υπολογιστική ισχύ που απαιτείται ώστε ένα FSD σύστημα να είναι καλύτερο από τον άνθρωπο σε όλες τις συνθήκες είναι τεράστια. Ειδικά όταν μιλάμε για ένα σύστημα που δεν έχει περιθώριο να καταναλώνει πάνω από 100W. 

Επεξ/σία από michael92
  • Like 7
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
8 λεπτά πριν, michael92 είπε

Το πρόβλημα είναι πρακτικό. Η υπολογιστική ισχύ που απαιτείται ώστε ένα FSD σύστημα να είναι καλύτερο από τον άνθρωπο σε όλες τις συνθήκες είναι τεράστια. Ειδικά όταν μιλάμε για ένα σύστημα που δεν έχει περιθώριο να καταναλώνει πάνω από 100W. 

Καλά μη φανταστείς ότι χρησιμοποιούν τους κλασικούς επεξεργαστές.Χρησιμοποιούν εντελώς εξειδικευμένους.

Δες για παράδειγμα τον m1 που μοιάζει να ήρθε από το μέλλον.

Επεξ/σία από skiabox
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 λεπτά πριν, skiabox είπε

Καλά μη φανταστείς ότι χρησιμοποιούν τους κλασικούς επεξεργαστές.Χρησιμοποιούν εντελώς εξειδικευμένους.

Δες για παράδειγμα τον m1 που μοιάζει να ήρθε από το μέλλον.

Nvidia Drive AGX Orin: 200TOPS

Human brain (estimated): ~1EOPS

Η πολυπλοκότητα του ανθρώπινου εγκεφάλου είναι περίπου 5000 φορές μεγαλύτερη από τα state of the art AI συστήματα. 

  • Like 8
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

o Μασκ ειχε παραμυθιασει την  αγορα  οτι τα αυτοκινητα του θα ειχαν πληρη αυτονομια. αυτο ηταν και  το βασικο  θελγητρο αγορας   τους,  με   την  πρασινη  ηλεκτροκινηση   το δεύτερο.  Οπως ηταν αναμενομενο κατι τετοιο δεν ισχυει, δεν υπαρχει αυτη η τεχνολογια ακομη και θα αργησει παρα πολυ μεχρι να υλοποιηθει. Τωρα ειτε υπολογιζε οτι θα το ειχε πετυχει μετα απο καποια χρονια και επεσε εξω, ειτε νομικα καταλαβε οτι δεν μπορουσε να συνεχισει για ακομη την παραπλανηση, οποτε αρχισε να τα μαζευει πλεον.

ενταξει, καλλιο αργα παρα ποτε. αλλα αναρωτιεται κανεις αν καποια απο τα θανατηφορα δυστυχηματα θα ειχαν αποφευχθει αν ηταν πιο ειλικρινης με τις υποσχεσεις του.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 ώρες πριν, miltos_id είπε

Απατεώνας.

Ε όχι και απατεώνας. Οι απατεώνες είναι στη φυλακή.

Αυτός είναι ένας πολύ ταλαντούχος αεριτζής. Ξέρει να πουλάει όραμα και υποσχέσεις. Και οι πελάτες γράφονται στην λίστα αναμονής για να αγοράσουν. Μετά πληρώνουν και πακέτα αναβάθμισης με την ελπίδα ότι θα έρθουν πιό κοντά στο όραμα.

  • Like 4
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, KilliK είπε

o Μασκ ειχε παραμυθιασει την  αγορα  οτι τα αυτοκινητα του θα ειχαν πληρη αυτονομια. αυτο ηταν και  το βασικο  θελγητρο αγορας   τους,  με   την  πρασινη  ηλεκτροκινηση   το δεύτερο.  Οπως ηταν αναμενομενο κατι τετοιο δεν ισχυει, δεν υπαρχει αυτη η τεχνολογια ακομη και θα αργησει παρα πολυ μεχρι να υλοποιηθει. Τωρα ειτε υπολογιζε οτι θα το ειχε πετυχει μετα απο καποια χρονια και επεσε εξω, ειτε νομικα καταλαβε οτι δεν μπορουσε να συνεχισει για ακομη την παραπλανηση, οποτε αρχισε να τα μαζευει πλεον.

ενταξει, καλλιο αργα παρα ποτε. αλλα αναρωτιεται κανεις αν καποια απο τα θανατηφορα δυστυχηματα θα ειχαν αποφευχθει αν ηταν πιο ειλικρινης με τις υποσχεσεις του.

Το κυριότερο θέμα είναι ο νόμος του Moore. Αν ο νόμος του Moore δεν είχε αρχίσει να επιβραδύνεται από το 2012, πολύ πιθανό το 2030 να είχαμε αυτόνομη οδήγηση ή τουλάχιστον την απαραίτητη υπολογιστική ισχύ για αυτόνομη οδήγηση. Με την σημερινή εξέλιξη της τεχνολογίας, μιλάμε σε βάθος 40-50 ετών και αν. Δεν ξέρω γιατί, αλλά γενικά επικρατεί ακόμα η άποψη ότι η τεχνολογία εξελίσσεται με ραγδαίους ρυθμούς, κάτι που έχει πάψει να ισχύει εδώ και μια δεκαετία.

  • Like 6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και η αρχική του εκτίμηση πριν πολλά πολλά χρόνια ήταν ότι το 2018 θα έκανε ταξίδια αναψυχής στη Σελήνη. Και όμως πολλοί πιστεύουν ότι δεν μας δουλεύει.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...