Προς το περιεχόμενο

H Tesla συνεχίζει να αναθεωρεί τους ισχυρισμούς της περί πλήρως αυτόνομων αυτοκινήτων


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Εγώ αυτό που έχω διαπιστώσει από την εμπειρία της ζωής μου, είναι ότι τεχνολογικά δεν είμαστε τόσο μπροστά όσο οι περισσότεροι νομίζουμε,  σε άπειρα ζητήματα, από απλά πράγματα μέχρι την ιατρική και την κατάκτηση του διαστήματος. Ένα μικρό παράδειγμα, στο Άρη, ανθρώπινο κατασκεύασμα πήγε από τον Ιούλιο του 1976, δεν πήγαμε τώρα. Απλά τώρα έχουμε καλύτερα οχήματα για την εξερεύνησή του. Τα τεχνολογικά άλματα όσο πάμε γίνονται βηματάκια πια. Και η επιβράδυνση φαίνεται. Ότι λέω δεν αφορά τον τομέα του λογισμικού αλλά του Hardware. Όπως επίσης με ξεπερνάει το διαφημιστικό τρίκ του "AI". Σαφέστατα το software έχει αναπτυχθεί τόσο, ώστε να δημιουργεί μια ψευδεύσθηση αλλά πραγματικό AI κατα τη γνώμη μου θα συμβεί όταν το Hardware θα μπορεί να αναπτύσεται μέσω της μάθησης μαζί με το software. Όπως συμβαίνει και με τον ανθρώπινο εγκέφαλο όπου βιολογικά οι νευρώνες δημιουργούν και νέες συνδέσεις (αναπτύσουν το Hardware με άλλα λόγια) για να μπορέσουν να διαχειριστούν τις απαιτήσεις του software. Αλλιώς το AI καθίσταται πεπερασμένο, αφού πάντα θα έχει ένα στόπ, εκεί που το Hardware του δεν θα έχει άλλους πόρους.

  • Like 10
  • Thanks 2
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • Απαντήσεις 36
  • Δημιουργία
  • Τελευταία απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλή Μηνύματα

το κυκλοφοριακό σύστημα έχει πάρα πολλούς βαθμούς ελευθερίας ώστε να μπουν όλοι σε σχετικές παραμέτρους ενός λογισμικού και να καταστήσουν ένα όχημα 100% αυτόνομο. Είναι χαοτική η σκέψη του τί μπ

ΜΟΝΟ ΕΣΥ

Εγώ αυτό που έχω διαπιστώσει από την εμπειρία της ζωής μου, είναι ότι τεχνολογικά δεν είμαστε τόσο μπροστά όσο οι περισσότεροι νομίζουμε,  σε άπειρα ζητήματα, από απλά πράγματα μέχρι την ιατρική και τ

Δημοσιευμένες Εικόνες

10 ώρες πριν, miltos_id είπε

Απατεώνας.

Εχεις ενα ανθρωπο που παει να πιασει το ταυρο απο τα κερατα στα πιο δυσκολα προβληματα σε πολλαπλες βιομηχανιες, εχει φερει ουσιαστικη επανασταση και αλλαγη νοοτροπιας όπου και αν εχει περασει αλλα επειδη δε μπορει να φερει το αυριο εδω και τωρα ειναι απατεωνας. Δεν εχουμε πολλους σημερα με το οραμα και την ικανοτητα να φερουν την αλλαγη, οι πιο πολλοι κοιταζουν πως θα βγαλουν γρηγορο χρημα με ελαχιστη προσπαθεια. ΟΚ μπορει να εχει πει υπεραισιοδοξα πραγματα, ομως και αυτο ειναι μερος του παιχνιδιου για να φερει επενδυτες, το βασικο ειναι οτι δε τσεπωσε τα χρηματα τους και εφυγε για Μαλβιδες, παλευει για να πραγματοποιησει αυτους τους στοχους. Απο εμενα εχει πολλα respect.

  • Like 10
  • Thanks 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
12 ώρες πριν, skiabox είπε

Και να φανταστείτε το πρόγραμμα αυτό έχει πολλαπλάσιες γραμμές κώδικα από οτιδήποτε άλλο software έχει φτιάχνει μέχρι σήμερα.

Not quite.. Ένα απλό νευρωνικό δίκτυο είναι με inputs τους κάθε λογής αισθητήρες που έχει το αυτοκίνητο και outputs γκάζι/φρένο, τιμόνι και φλας.

Επεξ/σία από solution1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Θα θελα να προλαβω να δω στο λιμανι του Πειραια σε περιοδο αιχμης και σε πραγματικες συνθηκες :

1) Εναν τρακτορα αυτονομο να κοτσαρει το επικαθημενο , να εισερχεται στο επιβατηγο - οχηματαγωγο

να το αποθετει οπου του υποδειξει το πληρωμα  και κατοπιν να εξερχεται του πλοιου για να παραλαβει το επομενο

κ.ο.κ.

2) Υπο τις ιδιες συνθηκες την ιδια μανουβρα να μπορει να εκτελεσει και το προσεχως(τελος της δεκαετιας) λαικο-των μαζων- ηλεκτρικο προφανως

αυτοκινητο της μικρομεσαιας κατηγοριας πχ polo , fiesta , 208 , corsa κτλπ ...

Φυσικα γινεται δεκτο οτι θα απαιτειται το πλοιο αλλα και οι αποβαθρες του λιμενα να φερουν στοιχειωδεις διαγραμμισεις , καποιους αισθητηρες

και ενδεχομενως ενα συστημα επικοινωνιας και feedback με τα οχηματα.

Τετοιες υποδομες ειναι σχετικα ευκολο να δημιουργηθουν πανω σε ενα πλοιο η και στους χωρους των λιμανιων , αλλα φανταζει αδυνατον

εως πολυ δυσκολο στο εν γενει οδικο δικτυο χωρων οπως της Ελλαδας.

Ως εκ τουτου μαλλον δεν θα προλαβω να δω αυτονομη οδηγηση cat 5 ενος λαικου αυτοκινητου στο λεκανοπεδιο Αττικης η και στα

στενα δρομακια των Ελληνικων νησιων . Δεν θα ελεγα το ιδιο για το υπεραστικο , περιαστικο και ημιαστικο οδικο δικτυο χωρών

όπως η Ολλανδία.

 

Σενάριο επιστημονικης φαντασιας προς το παρον : Στελνεις το οχημα σου εντελως μονο του στο νησι των ονειρων σου , για την ακριβεια

του υπαγορευεις να το πραξει μονο του , να κλεισει θεση , να πληρωσει εισιτηριο κτλπ ... και να σε περιμενει να σε παραλαβει

στην αποβαθρα οπου θα καταπλευσει αργοτερα το υδροπλανο που θα σε "πεταξει" ταχυτατα και οικονομικα ,οταν καποτε

τους επιτραπει να εκτελουν εμπορικα , δηλ εκει που παει ο πολυ κοσμος , δρομολογια.

 

 

Επεξ/σία από nepomuk
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
11 ώρες πριν, michael92 είπε

Nvidia Drive AGX Orin: 200TOPS

Human brain (estimated): ~1EOPS

Η πολυπλοκότητα του ανθρώπινου εγκεφάλου είναι περίπου 5000 φορές μεγαλύτερη από τα state of the art AI συστήματα. 

«Human brain (estimated):~1EOPS .

Όχι σε όλους ,κάποιοι έχουν κενό αέρος 

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 3
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Για να δουλέψει η αυτόματη οδήγηση στο 100% θέλει και οδικά δίκτυα κατασκευασμένα με αντίστοιχες προδιαγραφές. Συν ότι οποιοδήποτε αυτοκίνητο κινείται εκεί πρέπει και αυτό να έχει τις αντίστοιχες προδιαγραφές, Ακόμα και τα "manual" αυτοκίνητα θα πρέπει να "βλέπουν" τα πλήρως αυτοματοποιημένα και να αλληλεπιδρούν ανάλογα. Οτιδήποτε άλλο είναι απρόβλεπτο ή πολύ περιορισμένο στη χρήση.

Επεξ/σία από shadowlike
  • Like 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
59 λεπτά πριν, solution1 είπε

Not quite.. Ένα απλό νευρωνικό δίκτυο είναι με inputs τους κάθε λογής αισθητήρες που έχει το αυτοκίνητο και outputs γκάζι/φρένο, τιμόνι και φλας.

Απλό νευρωνικό ΔΕΝ το λες και εννοείται πως δεν είναι μόνο ένα. Σίγουρα υπάρχουν παραλλαγές του YOLO (you only look once) και του SegNet για semantic segmentation. Επιπλέον παίζουν με sensor fusion και kalman filtering καθώς έχουν ένα κάρο αισθητήρες πάνω τους. Και αυτά είναι απλά η κορυφή του παγόβουνου.

Επεξ/σία από DaemonLord92
  • Like 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

O Musk υπαναχωρεί για να μην έχει προβλήματα με το νόμο. Το ονομάζει "κατηγορίας 2" και δεν τον ενδιαφέρει πλέον αν συμβεί ατύχημα καθώς αυτός ξεκαθάρισε οτι θα πρέπει να κρατάτε το τιμόνι πάντοτε. Είναι ξεκάθαρο όμως τι μπορεί το σύστημα να κάνει και πόσο μα πόσο μπροστά σε σχέση με τον ανταγωνισμό βρίσκεται. Οι άλλοι ακόμη κάνουν δοκιμές με επαγγελματίες οδηγούς και σε ελεγχόμενες συνθήκες.

Αν έχετε απορία ή δεν γνωρίζετε πόσο ικανό είναι το σύστημα ψάξτε λίγο στο youtube.

  • Like 2
  • Thanks 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
15 ώρες πριν, dchatz είπε

το κυκλοφοριακό σύστημα έχει πάρα πολλούς βαθμούς ελευθερίας ώστε να μπουν όλοι σε σχετικές παραμέτρους ενός λογισμικού και να καταστήσουν ένα όχημα 100% αυτόνομο.

Είναι χαοτική η σκέψη του τί μπορεί να συμβεί και αν το λογισμικό θα έχει παραμέτρους αντίδρασης σε οτιδήποτε μπορεί να έχει ο οποιοσδήποτε άλλος οδηγός ή πεζός στο κεφάλι του. εάν υπάρχει η πιθανότητα για 100% αυτόνομα οχήματα νοιώθω ότι αυτό θα ήταν εφικτό μόνο αν ήταν όλα 100% αυτόνομα.

For the record αισθανομαι πολυ πιο ασφαλης με ενα αυτοματο συστημα πλοηγησης και ας μη λαμβανει υποψη ολες τις παραμετρους, παρα με τα εκατομμυρια ανευθυνους οδηγους που ειτε πιανουν τιμονι μεθυσμενοι, ειτε οδηγουν επικυνδινα και επιπολαια

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
3 ώρες πριν, solution1 είπε

Not quite.. Ένα απλό νευρωνικό δίκτυο είναι με inputs τους κάθε λογής αισθητήρες που έχει το αυτοκίνητο και outputs γκάζι/φρένο, τιμόνι και φλας.

image.png.67de1fc1020ece68f6fc43340b5c5a2d.png

  • Like 2
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
16 ώρες πριν, dchatz είπε

το κυκλοφοριακό σύστημα έχει πάρα πολλούς βαθμούς ελευθερίας ώστε να μπουν όλοι σε σχετικές παραμέτρους ενός λογισμικού και να καταστήσουν ένα όχημα 100% αυτόνομο.

Είναι χαοτική η σκέψη του τί μπορεί να συμβεί και αν το λογισμικό θα έχει παραμέτρους αντίδρασης σε οτιδήποτε μπορεί να έχει ο οποιοσδήποτε άλλος οδηγός ή πεζός στο κεφάλι του. εάν υπάρχει η πιθανότητα για 100% αυτόνομα οχήματα νοιώθω ότι αυτό θα ήταν εφικτό μόνο αν ήταν όλα 100% αυτόνομα.

Αυτά τα προγράμματα δεν λειτουργούν όπως υποθέτω ότι νομίζεις. Δεν χρειάζεται να βάλουμε κάθε παράμετρο και συνθήκη για να βρει πως θα αντιδράσει το πρόγραμμα σε κάθε συμβάν.

Εκτός αυτού έρχονται και νέες επαναστατικές αλλαγές στα νευρωνικά δίκτυα, όπου τα πράγματα θα βελτιωθούν πολύ χωρίς να χρειαστεί να αλλάξουμε hw.

Επεξ/σία από Retromaniac
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
7 ώρες πριν, asmilon είπε

Εχεις ενα ανθρωπο που παει να πιασει το ταυρο απο τα κερατα στα πιο δυσκολα προβληματα σε πολλαπλες βιομηχανιες, εχει φερει ουσιαστικη επανασταση και αλλαγη νοοτροπιας όπου και αν εχει περασει αλλα επειδη δε μπορει να φερει το αυριο εδω και τωρα ειναι απατεωνας. Δεν εχουμε πολλους σημερα με το οραμα και την ικανοτητα να φερουν την αλλαγη, οι πιο πολλοι κοιταζουν πως θα βγαλουν γρηγορο χρημα με ελαχιστη προσπαθεια. ΟΚ μπορει να εχει πει υπεραισιοδοξα πραγματα, ομως και αυτο ειναι μερος του παιχνιδιου για να φερει επενδυτες, το βασικο ειναι οτι δε τσεπωσε τα χρηματα τους και εφυγε για Μαλβιδες, παλευει για να πραγματοποιησει αυτους τους στοχους. Απο εμενα εχει πολλα respect.

είναι 2 διαφορετικά πράγματα να έχεις έναν άνθρωπο ο οποίος ο ίδιος εξελίσσει κάτι και κάποιον που απλά μπαίνει μπροστά σε κάτι. στα περισσότερα που προσπαθεί να εφεύρει, τα χρήματα δεν είναι καν δικά του. απλά είναι η βιτρίνα να μαθευτεί το project

τόσοι άνθρωποι και εταιρείες προσπαθούν να πρωτοπορήσουν, εμείς ασχολούμαστε μαζί του παρόλο που γνωρίζουμε πως συνεχώς πέφτει έξω. βέβαια δεν μπορεί να πει σε επενδυτή πως ''κύριε δεν ξέρω πότε θα έχω αποτελέσματα'' αλλά θα του πει ''κύριε θα αποτελέσματα θα τα έχω σε 1 ή 2 χρόνια'' για να τον βάλει μέσα. αυτό δεν είνιαι υπεραισιοδοξία αλλά εφόσον γίνεται επανειλλημένα πρόκειται ακόμη και για χειραγώγηση αγοράς. φαντάζεσαι να έβγαιναν φαρμακευτικές και να έλεγαν πως σε 5 χρόνια θα έχουμε φάρμακο για να θεραπεύσουμε τον καρκίνο; + 10000% πάνω οι μετοχές τους κτλ κτλ. σε 5 χρονάκια θα έλεγαν, ξέρετε δεν πάνε καλά οι έρευνες, δεν μας φτάνουν οι πρώτες ύλες, υπάρχει ανταγωνισμός κτλ. θα τους κρέμαγαν ανάποδα! ο Musk είναι ο dreamer...

σχετικά με τους πλούσιους, έχεις χάσει λίγο το ακριβώς θέλουν στην ζωή τους. δεν ξέρω εάν έχεις γνωρίσεις κάποιους στην ζωή σου. το να έχουν παραπάνω χρήματα δεν τους είναι πλέον στόχος. τους παρέχει ένα κάποιο κίνητρο αλλά η επιλογή όσων έχουν λεφτά δεν είναι να πάνε για άραγμα αλλά να έχουν κάτι να ''παίζουν''. θέλουν να δείχνουν πως επηρεάζουν, πως έχουν δύναμη σε άλλους. ο Musk αυτό που θέλει να κάνει είναι να βγαίνει και να τον ακούνε όλοι και να ανεβάζει τις μετοχές των εταιρειών του. και το έχει καταφέρει αυτό.

  • Like 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ο Ελον παραδοσιακα υπόσχεται περισσότερα απο όσα μπορεί. Σε ολα, απο διάστημα εως αυτοκίνητο. Στο τέλος όμως συνήθως δίνει αυτο που υπόσχεται ή κατι πολύ κοντά, απλα πολύ αργότερα. 

Στη συγκεκριμένη περίπτωση,  καλύπτεται και από διάφορα ατυχήματα καθώς παύει να ισχυρίζεται οτι είναι εντελώς αυτόνομο, ακόμα και όταν γινει. Η αυτόνομη οδήγηση του έχει γίνει πολύ καλή, εξελίσσεται συνέχεια και θα συνεχίσει να εξελίσσεται. Ρίχτε μια ματιά στο YouTube κυκλοφορουν άπειρα βίντεο. Θα δείτε που ήτανε και που έχει φτάσει. 

Επεξ/σία από oldnew
  • Like 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
17 ώρες πριν, KilliK είπε

αλλα αναρωτιεται κανεις αν καποια απο τα θανατηφορα δυστυχηματα θα ειχαν αποφευχθει αν ηταν πιο ειλικρινης με τις υποσχεσεις του.

Νταξει ενα τελευταιο ατυχημα με 2 που καθονταν στα πισω καθισματα οκ μαλλον εκει καταλαβε οτι η βλακεια του κοσμου ειναι ανικητη κ οτι πολλες φορες οσο περισσοτερα εργαλεια του δινεις τοσο θα βρει την επικινδυνη τρυπα ωστε να πανε ολα κατα διαολου.Δε νικιεται ο ανικητος με τπτ.

Ισως ειμαστε σε ενα μεταβατικο σταδιο απο την πληρη εμπορικη εκεμταλλευση αυτης της τεχνολογιας καθως κατι φωνουλες απο γερμανια μερια δινουν στιγμα οτι θα χρεωνουν την "υπηρεσια" αυτη 7 ευρω την ωρα..οποτε..μαλλον κονομα κ συντεχνια παιζει στη μεση.Σιγα που ντραπηκε ο μασκ που παει τρενο τη φαση κ βαραει αλυπητα 5 χρονια τωρα..Απλα βγηκαν οι πετρολχεντς ιδρωμενοι κ μαυρισμενοι καταλαβαν που παει το πραμα κ του ειπαν κατσε  μεγαλε ωπα λιγο γιατι θα μας μεινουν τα πιστονια αμανατι κ μεις ανεργοι.

Στο μεταξυ σε 15-20 χρονια που ολα θαναι αυτονομα κ δε θα υπαρχουν καγκουρες/ακαταλληλοι/ανεπαρκεις οδηγοι τριγυρω τοτε ναι θα μπορει να υπαρξει 100% αυτονομη οδηγηση κ αυτοκινητο,οπου απλα θα μπαινεις κ θα πηγαινεις οπου θες.Ισως παραλληλα να καταργηθει κ η εννοια ιδιοκτησια ως τοτε κ ναναι ενα μερος γενικοτερης "υπενοικιασης" με αντιστοιχα πακετα εξυπηρετησης πχ θελω αμαξι στις 8 ναπαω δουλεια στις 5 να γυρισω κ ισως στις 10 το σαββατο για ψωνια,αλλα κ σε 5' αν χρειαστω οπου κ ναμαι με αντιστοιχες ζωνες χρεωσης..ενα συγχρονο ταξι χωρις ταξιτζη.

Επεξ/σία από magicnumbers
  • Like 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...

Με την περιήγησή σας στο insomnia.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies που ενισχύουν σημαντικά την εμπειρία χρήσης.