Προς το περιεχόμενο

Η Blue Origin στοχεύει να πραγματοποιήσει την πρώτη επανδρωμένη της πτήση τον Ιούλιο


Snoob

Προτεινόμενες αναρτήσεις

12 ώρες πριν, KaRouLi είπε

Μόνο εμένα με φοβίζει αυτό?

Κατά τα άλλα, γκρίνιαζαν που δεν πήρανε την επιχορήγηση από την NASA... Και τι κάνουν? Fun trips στο διάστημα για τουρίστες. 

Ενώ η SpaceX ετοιμάζεται για Artemis mission και τον Άρη. Η μία κάνει πλάκα, ενώ η άλλη κάνει real business. 

Το διάβασα μόνο μία φορά, οπότε μπορεί να κάνω λάθος. Αλλά αυτήν την εντύπωση μου αφήνει. Της πλάκας.

Πλάκα δεν ξέρω αν κάνει. Κονόμα θα κάνει πάντως. Τουριστική υπόθεση σε απλά ελληνικά 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 44
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Επισκέπτης
31 λεπτά πριν, thanosAIAS είπε

Όντως δε γίνονται, όχι γιατί είναι ανέφικτα, και η ΝΑΣΑ μπορούσε να το κάνει παλιά, αλλά γιατί είναι ΑΣΥΜΦΟΡΑ!!!

Το κόστος στην επιθεώρηση και όχι μόνο για ένα επαναχρησιμοποιούμενο πύραυλο είναι αστρονομικό!

Και σε χρόνο και σε χρήμα!

Να σου υπενθυμίσω επίσης, ότι ολα αυτά τα κάνει χρησιμοποιώντας το προσωπικό της ΝΑΣΑ που το πληρώνει ο Αμερικανός φορολογούμενος...δηλαδή το δημόσιο.

Τέτοιο ινοβέισιον...

Δεν νομίζω να πληρώνει η NASA το refubrishing.  Η NASA είναι ο πελάτης και δεν ενδιαφέρεται αν ο εξοπλισμός είναι νέος ή refurbished. Η ανάπτυξη, η κατασκευή, το κέντρο ελέγχου, η περισυλλογή και το refubrishing γίνεται απο την SpaceX, την Blue Origin και τους εργαζομένους τους. Μάλιστα στην SpaceX το κόστος των αποστολών είναι το 1/8 απο αυτό που πλήρωνε ο Αμερικανός φορολογούμενος για τις αποστολές του space shuttle.

Ειδικά ο New Shepard του άρθρου, δεν ανακατεύεται καθόλου με την NASA. Όλος ο κύκλος λειτουργίας είναι εκτός NASA και αυτός όπως ο Falcon9 είναι επαναχρησιμοποιούμενος.

Η μόνη εμπλοκή που έχει η NASA και οι εργαζόμενοι/εγκαταστάσεις της είναι ότι 1) τους έχει νοικιάσει κάποιες απο τις εγκαταστάσεις εκτόξευσης στην Florida, απο την στιγμή που η ίδια δεν έχει οχήματα για να τις χρησιμοποιεί 2) δίνει τις προδιαγραφές και την έγκριση για τις αποστολές της.

Αυτό που μάλλον έχεις στο μυαλό σου είναι το Space Shuttle της NASA, το οποίο ήταν επαναχρησιμοποιήσιμο και όντως ήθελε συντήρηση εκατοντάδων εκατομμυρίων μεταξύ των αποστολών την οποία την κάνανε υπάλληλοι της NASA και τις χρεωνόταν ο Αμερικανος φορολογούμενος. BlueOrigin και SpaceX δεν κάνανε τα ίδια λάθη. Σχεδιάσανε τα οχήματα τα τους, ώστε να είναι όντως οικονομικά. Βλέπεις πρέπει να μπορούν να συντηρηθούν, δεν μπορούν να δουλεύουν σαν την NASA μόνιμα με ελλείμματα και λεφτά φορολογουμένων. Για να καταλάβεις μόνο το 33% των εσόδων της SpaceX έρχεται απο την NASA, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να είναι αποδοτική και ανταγωνιστική για τους ιδιώτες πελάτες της.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 ώρες πριν, thanosAIAS είπε

Αν στείλει ποτέ η space X στον Άρη άνθρωπο, πάρε μας τηλέφωνο...

Ωχ, νατος ο Έλληνας ο επιστήμονας.

Κάποτε δεν μπορούσαν να φανταστούν τις μηχανές.

Κάποτε δεν μπορούσαν να φανταστούν τα αυτοκίνητα και τα αεροπλάνα.

Κάποτε δεν μπορούσαν να φανταστούν τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές.

Κάποτε το να πάμε στη Σελήνη ήταν στη σφαίρα της φαντασίας.

Μάντεψε τι έχουν όλα αυτά κοινό: πραγματοποιήθηκαν.

Φυσικά και θα πάει η SpaceX στον Άρη με άνθρωπο. Απλώς, θέλει πολύ χρόνο και χρήμα. Χρόνος υπάρχει, και όσον αφορά το χρήμα, θα πρέπει να φανούν έξυπνοι για να βρουν πιο οικονομικούς τρόπους για να το πετύχουν, που ήδη το κάνουν.

  • Like 6
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

42 λεπτά πριν, thanosAIAS είπε

Έτσι είναι άμα έτσι νομίζεις...

Εσύ το λες με λέξεις εγώ στο έδειξα με εικόνα… ο χρόνος όπως πάντα αποδεικνύει ποιος είχε δίκιο…

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 ώρες πριν, thanosAIAS είπε

Όντως δε γίνονται, όχι γιατί είναι ανέφικτα, και η ΝΑΣΑ μπορούσε να το κάνει παλιά, αλλά γιατί είναι ΑΣΥΜΦΟΡΑ!!!

Το κόστος στην επιθεώρηση και όχι μόνο για ένα επαναχρησιμοποιούμενο πύραυλο είναι αστρονομικό!

Και σε χρόνο και σε χρήμα!

Να σου υπενθυμίσω επίσης, ότι ολα αυτά τα κάνει χρησιμοποιώντας το προσωπικό της ΝΑΣΑ που το πληρώνει ο Αμερικανός φορολογούμενος...δηλαδή το δημόσιο.

Τέτοιο ινοβέισιον...

Έχεις μπλέξει το Space Shuttle με τους Falcon 9. Ένας από τους βασικούς λόγους που το διαστημικό λεωφορείο είχε αστρονομικό κόστος και χρόνο επαναχρησιμοποίησης, ήταν τα πλακίδια προστασίας κατά την επανείσοδο που έπρεπε να ελεγχθούν ή να αντικατασταθούν ένα-ένα και οι RS-25 κινητήρες που έπαιρναν τεράστιο χρόνο refurbishing λόγω πολυπλοκότητας. Ο Falcon 9 είναι σχεδιασμένος για να επαναχρησιμοποιείται γρήγορα και φθηνά. Τα διαστημικά λεωφορεία σχεδιάστηκαν αρχικά για ορίζοντα λειτουργίας μόλις 10 ετών. Σα να συγκρίνουμε αυτοκίνητο με ποδήλατο επειδή και τα 2 έχουν ρόδες.

Επεξ/σία από MikeKata
  • Thanks 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 ώρες πριν, thanosAIAS είπε

Όντως δε γίνονται, όχι γιατί είναι ανέφικτα, και η ΝΑΣΑ μπορούσε να το κάνει παλιά, αλλά γιατί είναι ΑΣΥΜΦΟΡΑ!!!

Το κόστος στην επιθεώρηση και όχι μόνο για ένα επαναχρησιμοποιούμενο πύραυλο είναι αστρονομικό!

Και σε χρόνο και σε χρήμα!

Να σου υπενθυμίσω επίσης, ότι ολα αυτά τα κάνει χρησιμοποιώντας το προσωπικό της ΝΑΣΑ που το πληρώνει ο Αμερικανός φορολογούμενος...δηλαδή το δημόσιο.

Τέτοιο ινοβέισιον...

Και εννοειται πολυ πιο φθηνο το κοστος απο το να χρησιμοποιεις νεους πυραυλους ξανα και ξανα. Αρα σιγουρα το main focus για το μελλον για να ειναι βιοσιμο το διαστημικο προγραμμα ειναι οι επαναχρησιμοποιησιμοι πυραυλοι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 ώρες πριν, merphi είπε

Δεν νομίζω να πληρώνει η NASA το refubrishing.  Η NASA είναι ο πελάτης και δεν ενδιαφέρεται αν ο εξοπλισμός είναι νέος ή refurbished. Η ανάπτυξη, η κατασκευή, το κέντρο ελέγχου, η περισυλλογή και το refubrishing γίνεται απο την SpaceX, την Blue Origin και τους εργαζομένους τους. Μάλιστα στην SpaceX το κόστος των αποστολών είναι το 1/8 απο αυτό που πλήρωνε ο Αμερικανός φορολογούμενος για τις αποστολές του space shuttle.

Ειδικά ο New Shepard του άρθρου, δεν ανακατεύεται καθόλου με την NASA. Όλος ο κύκλος λειτουργίας είναι εκτός NASA και αυτός όπως ο Falcon9 είναι επαναχρησιμοποιούμενος.

Η μόνη εμπλοκή που έχει η NASA και οι εργαζόμενοι/εγκαταστάσεις της είναι ότι 1) τους έχει νοικιάσει κάποιες απο τις εγκαταστάσεις εκτόξευσης στην Florida, απο την στιγμή που η ίδια δεν έχει οχήματα για να τις χρησιμοποιεί 2) δίνει τις προδιαγραφές και την έγκριση για τις αποστολές της.

Αυτό που μάλλον έχεις στο μυαλό σου είναι το Space Shuttle της NASA, το οποίο ήταν επαναχρησιμοποιήσιμο και όντως ήθελε συντήρηση εκατοντάδων εκατομμυρίων μεταξύ των αποστολών την οποία την κάνανε υπάλληλοι της NASA και τις χρεωνόταν ο Αμερικανος φορολογούμενος. BlueOrigin και SpaceX δεν κάνανε τα ίδια λάθη. Σχεδιάσανε τα οχήματα τα τους, ώστε να είναι όντως οικονομικά. Βλέπεις πρέπει να μπορούν να συντηρηθούν, δεν μπορούν να δουλεύουν σαν την NASA μόνιμα με ελλείμματα και λεφτά φορολογουμένων. Για να καταλάβεις μόνο το 33% των εσόδων της SpaceX έρχεται απο την NASA, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να είναι αποδοτική και ανταγωνιστική για τους ιδιώτες πελάτες της.

Να στο πω Ελληνικά για να το καταλάβεις και συ και οι άλλοι καλύτερα.

ΣΔΙΤ...έτσι το λέμε σήμερα στην Ελλάδας. Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα.

πχ στην υγεία όταν θα κάνει ΣΔΙΤ, οι φορολογούμενοι θα βάζουμε τα νοσοκομεία, τους ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ τα μηχανηματα και αυτοί το management.

Φυσικά θα έχουν μικρότερο κόστος, αφού στους ισολογισμούς τους δε θα φαίνεται το κόστος λειτουργίας και συντήρησης του δημοσίου.

Η τα εμβόλια για παράδειγμα για τον Κορωναϊό που είναι και επίκαιρο θέμα.

1 δισσ δολλάρια στην moderna (μια startup που δεν την ήξερε κανείς) για την έρευνα και 1.5 δισσ για τις πρώτες δόσεις του εμβολίου. Όλα τα κέρδη δικά τους εννοείται.

Λες και δεν υπάρχουν δημόσια πανεπιστήμια να χρηματοδοτήσουν την έρευνα.

Με δημόσιο χρήμα γίνομαι και γω επιχειρηματίας.

Η σαν την τράπεζα Πειραιώς...την παίρνεις, τη χρεωκοπεις γιατί είσαι και πολύ άριστος στο επιχειρείν, την κρατικοποιεις μαζί με τα χρέη εννοείται και μετα την ιδιωτικοποιεις πάλι, χωρίς τα χρεη εννοείται.

Έτσι κάνει και ο Έλλον και ο κάθε Έλλον Μάσκ.

 

Όσο για το αν μπορούμε να στείλουμε στον Άρη επανδρωμένη αποστολή, δεν αναφέρουν στην ανικανότητα του ιδιωτικού τομέα που είναι πασιφανές παντού πλέον, αλλά στο ΓΕΓΟΝΟΣ ότι δεν έχουμε τεχνολογία να προστατέψουμε έμβια όντα που θα ταξιδέψουν μακριά από το γήινο μαγνητικό πεδίο από την ακτινοβολία του ήλιου και όχι μόνο. Φτάνει μέχρι και την σελήνη γι'αυτό και μπορέσαμε να πάμε εκεί.

Μέχρι να φτάσουν στον προορισμό τους θα έχουν πεθάνει.

Ούτε διαφαίνεται στον ορίζοντα κάποια τεχνολογία ικανή να το πράξει.

Οπότε το να υπόσχεται κανείς ότι σε λίγα χρόνια θα μας πάει στον Άρη είναι ψέμμα και αποσκοπεί στο να συνεχίσει να ΑΡΜΕΓΕΙ κρατικό χρήμα για τις επιχειρήσεις του, κάνει και καμιά εκτόξευση της πλάκας που κοστίζει ελάχιστα, πουλάει και λίγο όραμα να πείσει ότι δικαιούται τα τεράστια ποσά που του δίνουν.

Εδώ η Ίντελ, ζήτησε κρατική υποστήριξη 50δισσ δολλάρια από την κυβέρνηση. Τι να λέμε τώρα, όλοι τα ίδια κάνουν.

Ο Αμερικανός διοικητής της ΝΑΣΑ είχε πει κάποτε ότι από τις 100 εκτοξεύσεις το χρόνο, τις 98 τις κάνουν με Σογιούζ. Πυραύλους της Ρωσίας. Είναι πολύ φτηνότερα και απείρως πιο αξιόπιστα. Κάνουν και κάνα δυο το χρόνο για το image της Αμερικής σε κάποιες διάσημες εκτοξεύσεις οπως το όχημα που στείλαν στον Άρη κλπ. Για το κύρος της κακομοίρης Αμερικής που δεν έχει μάσκες και εμβόλια....εκεί κατάντησαν.

 

Αυτό που θέλω να πω είναι να μην τσιμπάει ο κόσμος, είναι ψεύτες και κομπογιαννίτες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, thanosAIAS είπε

Να στο πω Ελληνικά για να το καταλάβεις και συ και οι άλλοι καλύτερα.

ΣΔΙΤ...έτσι το λέμε σήμερα στην Ελλάδας. Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα.

πχ στην υγεία όταν θα κάνει ΣΔΙΤ, οι φορολογούμενοι θα βάζουμε τα νοσοκομεία, τους ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ τα μηχανηματα και αυτοί το management.

Φυσικά θα έχουν μικρότερο κόστος, αφού στους ισολογισμούς τους δε θα φαίνεται το κόστος λειτουργίας και συντήρησης του δημοσίου.

Η τα εμβόλια για παράδειγμα για τον Κορωναϊό που είναι και επίκαιρο θέμα.

1 δισσ δολλάρια στην moderna (μια startup που δεν την ήξερε κανείς) για την έρευνα και 1.5 δισσ για τις πρώτες δόσεις του εμβολίου. Όλα τα κέρδη δικά τους εννοείται.

Λες και δεν υπάρχουν δημόσια πανεπιστήμια να χρηματοδοτήσουν την έρευνα.

Με δημόσιο χρήμα γίνομαι και γω επιχειρηματίας.

Η σαν την τράπεζα Πειραιώς...την παίρνεις, τη χρεωκοπεις γιατί είσαι και πολύ άριστος στο επιχειρείν, την κρατικοποιεις μαζί με τα χρέη εννοείται και μετα την ιδιωτικοποιεις πάλι, χωρίς τα χρεη εννοείται.

Έτσι κάνει και ο Έλλον και ο κάθε Έλλον Μάσκ.

 

Όσο για το αν μπορούμε να στείλουμε στον Άρη επανδρωμένη αποστολή, δεν αναφέρουν στην ανικανότητα του ιδιωτικού τομέα που είναι πασιφανές παντού πλέον, αλλά στο ΓΕΓΟΝΟΣ ότι δεν έχουμε τεχνολογία να προστατέψουμε έμβια όντα που θα ταξιδέψουν μακριά από το γήινο μαγνητικό πεδίο από την ακτινοβολία του ήλιου και όχι μόνο. Φτάνει μέχρι και την σελήνη γι'αυτό και μπορέσαμε να πάμε εκεί.

Μέχρι να φτάσουν στον προορισμό τους θα έχουν πεθάνει.

Ούτε διαφαίνεται στον ορίζοντα κάποια τεχνολογία ικανή να το πράξει.

Οπότε το να υπόσχεται κανείς ότι σε λίγα χρόνια θα μας πάει στον Άρη είναι ψέμμα και αποσκοπεί στο να συνεχίσει να ΑΡΜΕΓΕΙ κρατικό χρήμα για τις επιχειρήσεις του, κάνει και καμιά εκτόξευση της πλάκας που κοστίζει ελάχιστα, πουλάει και λίγο όραμα να πείσει ότι δικαιούται τα τεράστια ποσά που του δίνουν.

Εδώ η Ίντελ, ζήτησε κρατική υποστήριξη 50δισσ δολλάρια από την κυβέρνηση. Τι να λέμε τώρα, όλοι τα ίδια κάνουν.

Ο Αμερικανός διοικητής της ΝΑΣΑ είχε πει κάποτε ότι από τις 100 εκτοξεύσεις το χρόνο, τις 98 τις κάνουν με Σογιούζ. Πυραύλους της Ρωσίας. Είναι πολύ φτηνότερα και απείρως πιο αξιόπιστα. Κάνουν και κάνα δυο το χρόνο για το image της Αμερικής σε κάποιες διάσημες εκτοξεύσεις οπως το όχημα που στείλαν στον Άρη κλπ. Για το κύρος της κακομοίρης Αμερικής που δεν έχει μάσκες και εμβόλια....εκεί κατάντησαν.

 

Αυτό που θέλω να πω είναι να μην τσιμπάει ο κόσμος, είναι ψεύτες και κομπογιαννίτες.

Πραγματικά, από πού να το πιάσεις και πού να το αφήσεις αυτό το σχόλιο. Δε θα ασχοληθώ με το ότι έχεις μπλέξει μέσα εντελώς άσχετα πράγματα (εμβόλια), ας το κάνει κάποιος άλλος που έχει την όρεξη. Θα σου αναλύσω τα καραμπινάτα λάθη.

2 ώρες πριν, thanosAIAS είπε

Φτάνει μέχρι και την σελήνη γι'αυτό και μπορέσαμε να πάμε εκεί

1. Το μαγνητικό πεδίο της Γης ΔΕ φτάνει μέχρι τη Σελήνη. Αυτό που αναφέρετε πράγματα που δεν έχετε αναζητήσει ποτέ με ύφος παντογνώστη, δε θα το καταλάβω ποτέ. Το μαγνητικό πεδίο της Γης εκτείνεται περίπου 65.000 χιλιόμετρα από την επιφάνειά της. Η Σελήνη, στο κοντινότερο σημείο της τροχιάς της γύρω από τη Γη είναι σχεδόν στα 360.000 χιλιόμετρα απόσταση. Όχι, δεν πήγαμε εκεί επειδή μας κάλυπτε το μαγνητικό πεδίο.

2. Έχεις μπλέξει χρεοκοπημένες τράπεζες και σύμπραξη ιδιωτικού με δημόσιο τομέα, με τη SpaceX και τη NASA. Η SpaceX ΠΟΥΘΕΝΑ δε διασώθηκε από τα λεφτά των φορολογουμένων. Δημιουργήθηκε από το 0 και για 10 χρόνια ανέπτυσσε τα πάντα καθαρά με το κεφάλαιο του ιδιοκτήτη της. Έφτιαξε ένα ανώτερο προϊόν από τη NASA, το οποίο είναι φθηνότερο και πιο αποδοτικό και το πουλάει. Δεν πήρε τα λεφτά που θα πήγαιναν στη NASA και τα έφαγε. Ίσα ίσα γλίτωσε λεφτά από τους φορολογούμενους ρίχνοντας το κόστος εκτόξευσης κάτω από το 10% αυτού της NASA. Δε στηρίζεται στη NASA για να επιβιώσει. Πουλάει εκτοξεύσεις σε όποιον πληρώνει και βρίσκει χρηματορροές και από αλλού πλέον (βλέπε Starlink). Τα ποσά που λες ότι "αρμέγει" είναι ελάχιστα σε σχέση με αυτά που έπαιρνε η NASA ή άλλες εταιρίες με lobby όπως η Boeing. Αλλά πρέπει να πετάξουμε  και κάτι για τα οικονομικά, έτσι για  να το πούμε, χωρίς να έχουμε δει τα νούμερα. Δίνει τη δυνατότητα στις ΗΠΑ να μη στηρίζονται στους Ρώσους και να πληρώνουν Soyuz, ταυτόχρονα ρίχνει ολόκληρα μεγέθη κλίμακας το κόστος, παράγει νέες τεχνολογίες και θέσεις εργασίας. Δεν υπάρχει ούτε για το κράτος, ούτε για τον Αμερικανό φορολογούμενο ήττα εδώ πέρα. Το Soyuz τους κοστίζει περίπου 80 εκατομμύρια ΑΝΑ ΘΕΣΗ, ενώ το Falcon 9 62 εκατομμύρια σύνολο ανά πτήση. Μαθηματικά είναι.

3. Μια χαρά ικανή τεχνολογία έχουμε για τον Άρη. Το πρόβλημα είναι ότι πρώτα χρειάζεται τεστ και ξανά τεστ πριν πάμε. Και φυσικά να μεταφέρουμε τον απαραίτητο εξοπλισμό για να δημιουργήσουμε εγκαταστάσεις εκεί προκειμένου να επιβιώσουμε. Και ένα όχημα ικανό να κρατήσει τόσο φορτίο. Τώρα αναπτύσσεται αυτό και λέγεται Starship. Η ακτινοβολία που ευαγγελίζεσαι αντιμετωπίζεται με διάφορους τρόπους, όπως τοποθετώντας τις δεξαμενές νερού με πάχος γύρω στο 1,5 μέτρο, γύρω από τα διαμερίσματα όπου θα ζουν οι αστροναύτες στο ταξίδι. Το νερό αυτό προσφέρει επαρκή προστασία από την ακτινοβολία. Και χίλιοι δυο άλλοι τρόποι υπάρχουν. Η δυσκολία ως τώρα ήταν στην ανάπτυξη του κατάλληλου οχήματος, τόσο από άποψη όγκου, όσο και από άποψη payload.

Να φανταστώ και το 2016, τα ίδια λέγατε μερικοί; "Δεν έχουμε την τεχνολογία για πυραύλους που προσγειώνονται κάθετα, και ούτε πρόκειται να υπάρξει".

Υ.Γ. Αναφερόμαστε στα επιτεύγματα της SpaceX γιατί είναι η μόνη που έχει αποδεδειγμένο track record και οικονομικά μεγέθη.

Επεξ/σία από MikeKata
  • Like 2
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
1 ώρα πριν, thanosAIAS είπε

Να στο πω Ελληνικά για να το καταλάβεις και συ και οι άλλοι καλύτερα.

ΣΔΙΤ...έτσι το λέμε σήμερα στην Ελλάδας. Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα.

πχ στην υγεία όταν θα κάνει ΣΔΙΤ, οι φορολογούμενοι θα βάζουμε τα νοσοκομεία, τους ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ τα μηχανηματα και αυτοί το management.

Φυσικά θα έχουν μικρότερο κόστος, αφού στους ισολογισμούς τους δε θα φαίνεται το κόστος λειτουργίας και συντήρησης του δημοσίου.

Η τα εμβόλια για παράδειγμα για τον Κορωναϊό που είναι και επίκαιρο θέμα.

1 δισσ δολλάρια στην moderna (μια startup που δεν την ήξερε κανείς) για την έρευνα και 1.5 δισσ για τις πρώτες δόσεις του εμβολίου. Όλα τα κέρδη δικά τους εννοείται.

Λες και δεν υπάρχουν δημόσια πανεπιστήμια να χρηματοδοτήσουν την έρευνα.

Με δημόσιο χρήμα γίνομαι και γω επιχειρηματίας.

Η σαν την τράπεζα Πειραιώς...την παίρνεις, τη χρεωκοπεις γιατί είσαι και πολύ άριστος στο επιχειρείν, την κρατικοποιεις μαζί με τα χρέη εννοείται και μετα την ιδιωτικοποιεις πάλι, χωρίς τα χρεη εννοείται.

Έτσι κάνει και ο Έλλον και ο κάθε Έλλον Μάσκ.

Όσο για το αν μπορούμε να στείλουμε στον Άρη επανδρωμένη αποστολή, δεν αναφέρουν στην ανικανότητα του ιδιωτικού τομέα που είναι πασιφανές παντού πλέον, αλλά στο ΓΕΓΟΝΟΣ ότι δεν έχουμε τεχνολογία να προστατέψουμε έμβια όντα που θα ταξιδέψουν μακριά από το γήινο μαγνητικό πεδίο από την ακτινοβολία του ήλιου και όχι μόνο. Φτάνει μέχρι και την σελήνη γι'αυτό και μπορέσαμε να πάμε εκεί.

Μέχρι να φτάσουν στον προορισμό τους θα έχουν πεθάνει.

Ούτε διαφαίνεται στον ορίζοντα κάποια τεχνολογία ικανή να το πράξει.

Οπότε το να υπόσχεται κανείς ότι σε λίγα χρόνια θα μας πάει στον Άρη είναι ψέμμα και αποσκοπεί στο να συνεχίσει να ΑΡΜΕΓΕΙ κρατικό χρήμα για τις επιχειρήσεις του, κάνει και καμιά εκτόξευση της πλάκας που κοστίζει ελάχιστα, πουλάει και λίγο όραμα να πείσει ότι δικαιούται τα τεράστια ποσά που του δίνουν.

Εδώ η Ίντελ, ζήτησε κρατική υποστήριξη 50δισσ δολλάρια από την κυβέρνηση. Τι να λέμε τώρα, όλοι τα ίδια κάνουν.

Ο Αμερικανός διοικητής της ΝΑΣΑ είχε πει κάποτε ότι από τις 100 εκτοξεύσεις το χρόνο, τις 98 τις κάνουν με Σογιούζ. Πυραύλους της Ρωσίας. Είναι πολύ φτηνότερα και απείρως πιο αξιόπιστα. Κάνουν και κάνα δυο το χρόνο για το image της Αμερικής σε κάποιες διάσημες εκτοξεύσεις οπως το όχημα που στείλαν στον Άρη κλπ. Για το κύρος της κακομοίρης Αμερικής που δεν έχει μάσκες και εμβόλια....εκεί κατάντησαν.

Αυτό που θέλω να πω είναι να μην τσιμπάει ο κόσμος, είναι ψεύτες και κομπογιαννίτες.

Δεν ξέρω αν τρολάρεις ή τα εννοείς αυτά που λες, αλλά εγώ θα σου απαντήσω σοβαρά. Φαίνεται πως δεν μπαίνεις καν στον κόπο να διαβάσεις ή να καταλάβεις τι σου λένε οι άλλοι, απλά επαναλαμβάνεις μια καθαρά ιδεολογική θέση εναντίων της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, η οποία δεν στηρίζεται σε πραγματικά δεδομένα.

Καταρχήν δεν ξέρω γιατί συγκρίνεις τις NASA-SpaceX με την Ελληνική πραγματικότητα.  Η NASA δεν κάνει δημιουργική λογιστική, δεν είναι ο σκοπός της να κρύψει χρήματα. Το κογκρέσο δίνει χρηματοδότηση στην NASA και αυτή τα ξοδεύει όπως αυτή θεωρεί καλύτερα. Δεν δίνει χώρια χρήματα το κογκρέσο στην NASA και χώρια στην Spacex, ώστε να φαίνονται λιγότερα στην NASA, αλλά τα δίνει στην NASA και αυτή απο τον προϋπολογισμό της τα δίνει στην SpaceX.  Για παράδειγμα η NASA δίνει με διαφορά τα περισσότερα λεφτά της στο Caltech (τμήμα JPL, Jet Propulsion Laboratory), παρόλο που το ίδιο το πανεπιστήμιο έχει και κρατική χρηματοδότηση. Αυτά που γράφεις δεν ισχύουν για αυτή την περίπτωση. Ισως για τα νοσοκομεία στην Ελλάδα, γιατί σίγουρα δεν ισχύουν για τα νοσοκομεία στην Αμερική.

Επίσης σου είπανε ξανά και ξανά πως η SpaceX και η Blue origin δεν απασχολούν προσωπικό της NASA, ούτε χρησιμοποιούν εξοπλισμό και εγκαταστάσεις τους αλλά για κάποιο περίεργο λόγο επιμένεις να το αναφέρεις ξανά και ξανά.

Μετά λες ξανά για την ανικανότητα του ιδιωτικού τομέα η οποία είναι λες πασιφανές παντού (!!!). Η αλήθεια είναι πως αν θέλεις κάτι να γίνει γρήγορα το δίνεις σε ιδιώτες. Για παράδειγμα το JPL που χρηματοδοτεί η NASA είναι ιδιωτικό ινστιτούτο. Η για να αναφέρω το παράδειγμα για το εμβόλιο που ανέφερες, οι εταιρίες βιοτεχνολογίας απασχολούν δεκάδες ή και εκατοντάδες επιστήμονες με εμπειρία στην έρευνα, ανάπτυξη και παραγωγή. Επίσης χρηματοδοτήθηκαν και πανεπιστήμια αλλά για κάποιο περίεργο λόγο εσύ απλά δεν θέλεις να δίνουν χρήματα σε ιδιωτικές εταιρείες. Τα λεφτά είναι λεφτά είτε τα ξοδέψεις στον ιδιωτικό τομέα είτε στο δημόσιο. Και παρόλο που ξοδεύτηκαν δις σε ινστιτούτα και δημόσια και ιδιωτικά πανεπιστήμια σε όλον τον κόσμο, η δουλειά έγινε τελικά απο τις ίδιες τις εταιρίες που κατηγορείς.

Επίσης το γεγονός ότι η Αμερική στηριζόταν πολύ στην Ρωσία για τις εκτοξεύσεις, είναι ο λόγος που είχε την εκρηκτική ανάπτυξη η SpaceX. Η NASA μετά τα space shuttle είχε ξεκινήσει να παράγει το δικό της πύραυλο με τον κλασσικό τρόπο (υπεργολάβος), αλλά δεν προχωρούσε, οπότε είπε να ζητήσει βοήθεια απο τον ιδιωτικό τομέα που το έκανε σε κλάσμα του κόστους. Τα σογιούζ είναι φθηνά γιατί δεν έχει γίνει πραγματική έρευνα και ανάπτυξη τα τελευταία 50 χρόνια, απλά τα κατασκευάζουν. Είναι αξιόπιστα ακριβώς γιατί μετά απο 50 χρόνια ξέρουν όλα τα κουσούρια τους.

Όσο για το ταξίδι στον Αρη, ΔΕΝ το χρηματοδοτεί η NASA. Το αναφέρεις ξανά και ξανά λες και είναι γεγονός, αλλά η ανάπτυξη γίνεται με ιδιωτικά κεφάλαια. Μέχρι στιγμής η SpaceX δεν έχει πάρει δολάριο για το Starship απο την NASA ή τον Αμερικανό φορολογούμενο. Ισως στο μέλλον για το ταξίδι στην Σελήνη αν προχωρήσει το σχέδιο, διαφορετικά όλα είναι χρήματα απο ιδιώτες.

Οσο για τις δυσκολίες του ταξιδιού και της επιβίωσης στον Αρη, τα ξέρουμε δεκαετίες. Για όλα υπάρχουν προτεινόμενες λύσεις. Θωράκιση για το σκάφος, η διατροφή που πρέπει να προσαρμοστεί, το ότι πρέπει να γίνει terraforming σε βάθος δεκαετιών κτλ. Όταν λέει ο Elon πως θα πεθάνουν άνθρωποι κατα την αποίκηση του Αρη, εννοεί και αυτά μέχρι να μάθουμε.

Ξανά. Στην SpaceX περισσότερο απο τα μισά κεφάλαια της είναι ιδιωτικά και όσα δεν είναι, είναι για δουλειά που έχει γίνει και μάλιστα σε πολύ καλή τιμή. Αυτό είναι το αντίθετο του κομπογιαννίτη. Αντίθετα δεν υπάρχει ακόμα υπηρεσία για την οποία έχει πληρωθεί και δεν την έχει κάνει. Η Blue Origin του άρθρου έχει ιδιωτική χρηματοδότηση περισσότερο απο 90%. Οπότε αφήστε τα ο φτωχός φορολογούμενος και οι κλέφτες.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, MikeKata είπε

Πραγματικά, από πού να το πιάσεις και πού να το αφήσεις αυτό το σχόλιο. Δε θα ασχοληθώ με το ότι έχεις μπλέξει μέσα εντελώς άσχετα πράγματα (εμβόλια), ας το κάνει κάποιος άλλος που έχει την όρεξη. Θα σου αναλύσω τα καραμπινάτα λάθη.

1. Το μαγνητικό πεδίο της Γης ΔΕ φτάνει μέχρι τη Σελήνη. Αυτό που αναφέρετε πράγματα που δεν έχετε αναζητήσει ποτέ με ύφος παντογνώστη, δε θα το καταλάβω ποτέ. Το μαγνητικό πεδίο της Γης εκτείνεται περίπου 65.000 χιλιόμετρα από την επιφάνειά της. Η Σελήνη, στο κοντινότερο σημείο της τροχιάς της γύρω από τη Γη είναι σχεδόν στα 360.000 χιλιόμετρα απόσταση. Όχι, δεν πήγαμε εκεί επειδή μας κάλυπτε το μαγνητικό πεδίο.

2. Έχεις μπλέξει χρεοκοπημένες τράπεζες και σύμπραξη ιδιωτικού με δημόσιο τομέα, με τη SpaceX και τη NASA. Η SpaceX ΠΟΥΘΕΝΑ δε διασώθηκε από τα λεφτά των φορολογουμένων. Δημιουργήθηκε από το 0 και για 10 χρόνια ανέπτυσσε τα πάντα καθαρά με το κεφάλαιο του ιδιοκτήτη της. Έφτιαξε ένα ανώτερο προϊόν από τη NASA, το οποίο είναι φθηνότερο και πιο αποδοτικό και το πουλάει. Δεν πήρε τα λεφτά που θα πήγαιναν στη NASA και τα έφαγε. Ίσα ίσα γλίτωσε λεφτά από τους φορολογούμενους ρίχνοντας το κόστος εκτόξευσης κάτω από το 10% αυτού της NASA. Δε στηρίζεται στη NASA για να επιβιώσει. Πουλάει εκτοξεύσεις σε όποιον πληρώνει και βρίσκει χρηματορροές και από αλλού πλέον (βλέπε Starlink). Τα ποσά που λες ότι "αρμέγει" είναι ελάχιστα σε σχέση με αυτά που έπαιρνε η NASA ή άλλες εταιρίες με lobby όπως η Boeing. Αλλά πρέπει να πετάξουμε  και κάτι για τα οικονομικά, έτσι για  να το πούμε, χωρίς να έχουμε δει τα νούμερα. Δίνει τη δυνατότητα στις ΗΠΑ να μη στηρίζονται στους Ρώσους και να πληρώνουν Soyuz, ταυτόχρονα ρίχνει ολόκληρα μεγέθη κλίμακας το κόστος, παράγει νέες τεχνολογίες και θέσεις εργασίας. Δεν υπάρχει ούτε για το κράτος, ούτε για τον Αμερικανό φορολογούμενο ήττα εδώ πέρα. Το Soyuz τους κοστίζει περίπου 80 εκατομμύρια ΑΝΑ ΘΕΣΗ, ενώ το Falcon 9 62 εκατομμύρια σύνολο ανά πτήση. Μαθηματικά είναι.

3. Μια χαρά ικανή τεχνολογία έχουμε για τον Άρη. Το πρόβλημα είναι ότι πρώτα χρειάζεται τεστ και ξανά τεστ πριν πάμε. Και φυσικά να μεταφέρουμε τον απαραίτητο εξοπλισμό για να δημιουργήσουμε εγκαταστάσεις εκεί προκειμένου να επιβιώσουμε. Και ένα όχημα ικανό να κρατήσει τόσο φορτίο. Τώρα αναπτύσσεται αυτό και λέγεται Starship. Η ακτινοβολία που ευαγγελίζεσαι αντιμετωπίζεται με διάφορους τρόπους, όπως τοποθετώντας τις δεξαμενές νερού με πάχος γύρω στο 1,5 μέτρο, γύρω από τα διαμερίσματα όπου θα ζουν οι αστροναύτες στο ταξίδι. Το νερό αυτό προσφέρει επαρκή προστασία από την ακτινοβολία. Και χίλιοι δυο άλλοι τρόποι υπάρχουν. Η δυσκολία ως τώρα ήταν στην ανάπτυξη του κατάλληλου οχήματος, τόσο από άποψη όγκου, όσο και από άποψη payload.

Να φανταστώ και το 2016, τα ίδια λέγατε μερικοί; "Δεν έχουμε την τεχνολογία για πυραύλους που προσγειώνονται κάθετα, και ούτε πρόκειται να υπάρξει".

Υ.Γ. Αναφερόμαστε στα επιτεύγματα της SpaceX γιατί είναι η μόνη που έχει αποδεδειγμένο track record και οικονομικά μεγέθη.

Το λοιπόν....απο το πανεπιστήμιο του Stanford:

http://large.stanford.edu/courses/2015/ph241/clark1/

1.Conclusions
Examining the different methods of space radiation shielding, it is clear that no single good solution currently exists to adequately protect astronauts from the radiation environment of space. If we wish to travel to Mars, asteroids, or even to the moon for long duration missions, major developments must be made. However, the ideas being examined now lay a solid foundation to grow into feasible solutions in the future.

Κοινώς, δεν πας πουθενά, ούτε τώρα ούτε στο μέλλον. Οι λύσεις που σκέφτονται δεν  μπορούν τεχνολογικά να εφαρμοστούν...αυτό με το νερό ειδικά ήταν για γέλια και για κλάμματα. Ούτε  υλικά απο νανοσωλήνες άνθρακα δε φτάνουν για τους προστατέψουν όχι απλά νεράκι.

 

2. Η προστασία φτάνει μέχρι τα 300,00 χιλιόμετρα. Η εγγύτητα της γής και του φεγγαριού στο μαγνητικό πεδίο ΚΑΙ του ήλιου τους προστάτεψε κατι που δε θα γίνει στο ταξίδι στον Άρη, είναι πού μακρια. Και πάλι κινδύνεψαν αλλα στις 3 μερες ταξίδι πήγαινε και άλλες 3 επιστροφή, μικρός χρόνος στάθηκαν τυχεροί. Κοινώς το τζόγαραν.

Άρα υπάρχει πρόβλημα με την ακτινοβολία και το διαστημικό ταξίδι, δεν τα βγάζω απο το μυαλό μου.

https://sci.esa.int/web/cluster/-/31313-earth-s-magnetic-field#:~:text=The bullet shaped magnetic bubble,the Sun in the magnetotail.

However, Earth's magnetic field lines are not symmetric with respect to its magnetic axis, unlike those of a bar magnet. The impact of a continuous stream of solar particles (the solar wind) causes the lines facing the Sun to be compressed. The field lines facing away from the Sun get stretched and elongated, forming the Earth's magnetotail. The bullet shaped magnetic bubble formed by the terrestrial magnetic field lines is called the Earth's magnetosphere. The magnetosphere extends into the vacuum of space, on average, from approximately 60 000 kilometres sunward, and trails out more than 300 000 kilometres away from the Sun in the magnetotail.

https://theconversation.com/space-radiation-the-apollo-crews-were-extremely-lucky-120339

The increased strength of the sun’s magnetic field that permeates the solar system acts like an umbrella – shielding the Earth, moon and planets from galactic cosmic rays and therefore lessening the impact on astronaut radiation doses.

 

3. Με συμβόλαια δισσεκατομυρίων φτιάχτηκαν, τους διέσωσαν απο τη χρεωκοπία και τους χρηματοδοτούν και σήμερα. ΑΥτα τα λεφτά αλήθεια, τα βάζεις μέσα στο λογαρισμό για το κόστος του πυραύλου??? 

Δηλαδή αν αύριο η Πειραιώς μας το παίζει υγιείς επιχείρηση με κέρδη, τα σπασμένα που πληρώσαμε ΔΕΝ ΜΕΤΡΑΝΕ???

https://www.planetary.org/articles/nasa-versus-spacex

How does SpaceX rely on NASA?
Without the investment of NASA, private spaceflight today would look very different. In 2006, NASA began investing in private space companies with the hope that they could one day provide cargo and crew transportation to the International Space Station. SpaceX was one of the first companies to receive money from NASA; the company was just 4 years old at the time. NASA paid for roughly half the cost to develop SpaceX’s workhorse Falcon 9 rocket.

In 2008, SpaceX received a multi-billion dollar contract to fly cargo to the ISS. The company was on the verge of bankruptcy and would likely have run out of money without NASA. Today, SpaceX generates revenue from a variety of customers, but a significant portion of its funding comes from flying crew and cargo to the ISS as well as launching NASA science spacecraft. SpaceX also flies payloads for the U.S. Department of Defense, another taxpayer-funded entity.

 

Και στο φινάλε, αφού είναι ΤΟΣΟ καλές και φτηνές εταιρείες, γιατι δεν κλείνουν τη ΝΑΣΑ και να κρατήσουν εταιρείες σαν του Ελον?

 

Γιατι απλούστατα χωρις κρατικό χρήμα δε γίνεται τίποτα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, thanosAIAS είπε

Το λοιπόν....απο το πανεπιστήμιο του Stanford:

http://large.stanford.edu/courses/2015/ph241/clark1/

1.Conclusions
Examining the different methods of space radiation shielding, it is clear that no single good solution currently exists to adequately protect astronauts from the radiation environment of space. If we wish to travel to Mars, asteroids, or even to the moon for long duration missions, major developments must be made. However, the ideas being examined now lay a solid foundation to grow into feasible solutions in the future.

Κοινώς, δεν πας πουθενά, ούτε τώρα ούτε στο μέλλον. Οι λύσεις που σκέφτονται δεν  μπορούν τεχνολογικά να εφαρμοστούν...αυτό με το νερό ειδικά ήταν για γέλια και για κλάμματα. Ούτε  υλικά απο νανοσωλήνες άνθρακα δε φτάνουν για τους προστατέψουν όχι απλά νεράκι.

 

2. Η προστασία φτάνει μέχρι τα 300,00 χιλιόμετρα. Η εγγύτητα της γής και του φεγγαριού στο μαγνητικό πεδίο ΚΑΙ του ήλιου τους προστάτεψε κατι που δε θα γίνει στο ταξίδι στον Άρη, είναι πού μακρια. Και πάλι κινδύνεψαν αλλα στις 3 μερες ταξίδι πήγαινε και άλλες 3 επιστροφή, μικρός χρόνος στάθηκαν τυχεροί. Κοινώς το τζόγαραν.

Άρα υπάρχει πρόβλημα με την ακτινοβολία και το διαστημικό ταξίδι, δεν τα βγάζω απο το μυαλό μου.

https://sci.esa.int/web/cluster/-/31313-earth-s-magnetic-field#:~:text=The bullet shaped magnetic bubble,the Sun in the magnetotail.

However, Earth's magnetic field lines are not symmetric with respect to its magnetic axis, unlike those of a bar magnet. The impact of a continuous stream of solar particles (the solar wind) causes the lines facing the Sun to be compressed. The field lines facing away from the Sun get stretched and elongated, forming the Earth's magnetotail. The bullet shaped magnetic bubble formed by the terrestrial magnetic field lines is called the Earth's magnetosphere. The magnetosphere extends into the vacuum of space, on average, from approximately 60 000 kilometres sunward, and trails out more than 300 000 kilometres away from the Sun in the magnetotail.

https://theconversation.com/space-radiation-the-apollo-crews-were-extremely-lucky-120339

The increased strength of the sun’s magnetic field that permeates the solar system acts like an umbrella – shielding the Earth, moon and planets from galactic cosmic rays and therefore lessening the impact on astronaut radiation doses.

 

3. Με συμβόλαια δισσεκατομυρίων φτιάχτηκαν, τους διέσωσαν απο τη χρεωκοπία και τους χρηματοδοτούν και σήμερα. ΑΥτα τα λεφτά αλήθεια, τα βάζεις μέσα στο λογαρισμό για το κόστος του πυραύλου??? 

Δηλαδή αν αύριο η Πειραιώς μας το παίζει υγιείς επιχείρηση με κέρδη, τα σπασμένα που πληρώσαμε ΔΕΝ ΜΕΤΡΑΝΕ???

https://www.planetary.org/articles/nasa-versus-spacex

How does SpaceX rely on NASA?
Without the investment of NASA, private spaceflight today would look very different. In 2006, NASA began investing in private space companies with the hope that they could one day provide cargo and crew transportation to the International Space Station. SpaceX was one of the first companies to receive money from NASA; the company was just 4 years old at the time. NASA paid for roughly half the cost to develop SpaceX’s workhorse Falcon 9 rocket.

In 2008, SpaceX received a multi-billion dollar contract to fly cargo to the ISS. The company was on the verge of bankruptcy and would likely have run out of money without NASA. Today, SpaceX generates revenue from a variety of customers, but a significant portion of its funding comes from flying crew and cargo to the ISS as well as launching NASA science spacecraft. SpaceX also flies payloads for the U.S. Department of Defense, another taxpayer-funded entity.

 

Και στο φινάλε, αφού είναι ΤΟΣΟ καλές και φτηνές εταιρείες, γιατι δεν κλείνουν τη ΝΑΣΑ και να κρατήσουν εταιρείες σαν του Ελον?

 

Γιατι απλούστατα χωρις κρατικό χρήμα δε γίνεται τίποτα.

1. Δεν ξέρεις/επιλέγεις να μην ξέρεις να διαβάζεις.

Πάμε για μάθημα orbital mechanics λοιπόν.

https://sci.esa.int/web/cluster/-/31313-earth-s-magnetic-field#:~:text=The bullet shaped magnetic bubble,the Sun in the magnetotail.

"The magnetosphere extends into the vacuum of space, on average, from approximately 60 000 kilometres sunward, and trails out more than 300 000 kilometres AWAY FROM THE SUN IN THE MAGNETOTRAIL."

Αν δεν καταλαβαίνεις τι διαφορά έχει αυτό που έγραψες από αυτό που λέει το άρθρο (και το επόμενο που έκανες copy paste), ξαναδιάβασε τι είναι η μαγνητόσφαιρα. Το "magnetotrail" που αναφέρει βρίσκεται στην ευθεία Γης-Ηλίου, κοινώς "πίσω" από τη Γη. Οι αστροναύτες του Apollo βρίσκονταν σε σημείο όπου φωτογράφιζαν το μισό πλανήτη να φωτίζεται (Earthrise). Η Σελήνη επίσης φωτιζόταν, εν ολίγοις βρίσκονταν σε διαφορετική γωνία από την ευθεία Γης-Ηλίου. Κοινώς, ΕΞΩ από το "magnetotrail". Η Σελήνη βρίσκεται σε εκείνη την περιοχή ΜΟΝΟ όταν περνάει. Σε 8 μέρες που διήρκεσε το ταξίδι, οι αστροναύτες ήταν το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου έξω από αυτή την περιοχή. Αυτό εννοεί. Κοινώς, δεν πήγαν στη Σελήνη επειδή προστατεύονταν. Όταν διαβάζουμε λάθος τις πηγές που ποστάρουμε, καλό είναι να είμαστε μετριόφρονες.

https://www.nasa.gov/topics/moonmars/features/magnetotail_080416.html

Έχει και εικόνες να σου το κάνουν ξεκάθαρο. περίπου τα 3/4 της τροχιάς της Σελήνης είναι έξω από το magnetotrail.

2. Όσον αφορά την ακτινοβολία στο ταξίδι προς τον Άρη, αντί να ποστάρω ένα απλό γενικόλογο course του 2015 που κάνουν στους μαθητές στο Standford, πάμε σε πιο εξειδικευμένα.
   α) https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0969806X20301171?via%3Dihub
   β) https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00295450.2019.1681221
   γ) https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2214552414000686?via%3Dihub

Και κάτι πιο εύπεπτο... https://blogs.scientificamerican.com/life-unbounded/deep-space-shielding/

Έχει πολλά ακόμα, αλλά μην κουράζω. Κοινώς, έχουμε δεκάδες τρόπους, όπως σου είπα και πριν, χρειάζεται ανάλυση για να βρεθεί ο καλύτερος, οικονομικότερος, ελαφρύτερος κλπ τρόπος που ταιριάζει σε κάθε αποστολή.

3. Κυριολεκτικά, σε ΟΛΑ όσα ανέφερες για οικονομικά, σου απάντησε ο φίλος μετά από μένα. Βέβαια, πάλι μπλέκεις τη διάσωση τραπεζών που είναι απλά ζημία για το κράτος, με την ΑΓΟΡΑ παραγωγικών δυνατοτήτων από ιδιώτες (SpaceX) που βγήκε στο αμερικανικό δημόσιο φθηνότερα από το να έκαναν την ίδια δουλειά κρατικές υπηρεσίες (NASA). Όσο και να προσπαθείς να τα εξισώσεις, είναι δύο διαφορετικά πράγματα. Ξέμπλεξέ τα στο κεφάλι σου.

Edit: Τα πρώτα 10 χρόνια, η SpaceX έλαβε περίπου 500 εκατομμύρια όλα κι όλα από τη NASA. Αν ακόμα δεν καταλαβαίνεις πόσο μικρός είναι αυτός ο αριθμός, θα σου πω ότι μόνο το κόστος ανάπτυξης του Falcon 1 (να μη μιλήσουμε για το RnD του Falcon 9) ήταν 90 εκατομμύρια. Μόνο το κόστος ανάπτυξης. Βάλε μέσα όλα τα RnD των υπολοίπων project, κόστη εκτόξευσης, κόστη αποτυχιών, κατασκευαστικά, λειτουργικά έξοδα κλπ (θυμίζω όλα αυτά για 10 χρόνια, όχι ένα). Τώρα ελπίζω να κατάλαβες την κλίμακα.

https://arstechnica.com/science/2017/07/spacex-urges-lawmakers-to-commercialize-deep-space-exploration/

"For example, in 2011, NASA estimated that it would have cost the agency about $4 billion to develop a rocket like the Falcon 9 booster based upon NASA's traditional contracting processes. A more "commercial development" approach might have allowed the agency to pay only $1.7 billion."

Υ.Γ. Μόλις πρόσεξα ότι πόσταρες ολόκληρο άρθρο από το The Conversation και έκανες copy paste σημεία που σε βόλευαν και δεν έκανες copy paste το σημείο του άρθρου που πεντακάθαρα κάνει debunk αυτό που έλεγες. Θα το κάνω εγώ.

https://theconversation.com/space-radiation-the-apollo-crews-were-extremely-lucky-120339

"During the Apollo missions, the spacecraft were outside the Earth’s protective magnetosphere for most of their flight. As such, they and their crews were vulnerable to unpredictable solar flares and events and the steady flux of galactic cosmic rays. "

Να θυμίσω ότι είπες πως πήγαμε στη Σελήνη γιατί το μαγνητικό πεδίο της Γης "Φτάνει μέχρι και την σελήνη γι'αυτό και μπορέσαμε να πάμε εκεί";

Επεξ/σία από MikeKata
  • Like 2
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 8/5/2021 στις 10:41 ΜΜ, Dr_Pepper είπε

Φήμες λένε πως μέσα του κουβαλούσε dogecoin :P 

μπερδευεσαι μαν, η space x το κανει επισημα. οχι φημες. Ανακοινωθηκε χτες, q1 2022 doge1 mission, funded by dogecoin only. Elon ξεπερασε το να trollαρει, πλεον το κανει πραγματικοτητα. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...