Προς το περιεχόμενο
  • Εγγραφή

Αντιμονοπωλιακή έρευνα ξεκινά η ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο για το marketplace του Facebook


polemikos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

H Ευρωπαϊκή Επιτροπή καθώς και το Ηνωμένο Βασίλειο, ανακοίνωσαν σήμερα την έναρξη αντιμονοπωλιακής έρευνας για το ενδεχόμενο το Facebook παραβίασε τους κανόνες ανταγωνισμού της ΕΕ.

Η έρευνα αφορά το ενδεχόμενο το Facebook να χρησιμοποίησε διαφημιστικά δεδομένα που συγκεντρώνει ιδίως από τους διαφημιζόμενους για να τους ανταγωνιστεί σε αγορές όπου δραστηριοποιείται, όπως στο marketplace, την ενότητα  αγγελιών που διαθέτει.

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, η έρευνα θα αξιολογήσει επίσης κατά πόσον το Facebook συνδέει τη διαδικτυακή υπηρεσία μικρών αγγελιών «Facebook Marketplace» με το κοινωνικό του δίκτυό κατά παράβαση των κανόνων ανταγωνισμού της ΕΕ.  Κατόπιν προκαταρκτικής έρευνας, η Επιτροπή ανησυχεί ότι το Facebook ενδέχεται να χρησιμοποιεί τα δεδομένα που αποκτά από ανταγωνιστικούς παρόχους στο πλαίσιο της διαφήμισης τους στο κοινωνικό δίκτυο του Facebook, για να βοηθήσει το Facebook Marketplace να τους ανταγωνιστεί.

Όπως αναφέρει η ΕΕ, το Facebook θα μπορούσε, για παράδειγμα, να λαμβάνει ακριβείς πληροφορίες για τις προτιμήσεις των χρηστών από τις διαφημιστικές δραστηριότητες των ανταγωνιστών του και να χρησιμοποιεί τα δεδομένα αυτά για να προσαρμόζει ανάλογα το Facebook Marketplace. Η Επιτροπή θα εξετάσει επίσης κατά πόσον ο τρόπος με τον οποίο το Facebook Marketplace έχει ενσωματωθεί στο κοινωνικό δίκτυο συνιστά μια μορφή σύνδεσης που του παρέχει πλεονέκτημα στην προσέγγιση πελατών και αποκλείει ανταγωνιστικές διαδικτυακές υπηρεσίες μικρών αγγελιών. Εάν αποδειχθούν, οι διερευνώμενες πρακτικές ενδέχεται να παραβιάζουν τους κανόνες ανταγωνισμού της ΕΕ περί συμφωνιών μεταξύ εταιρειών που θίγουν τον ανταγωνισμό (άρθρο 101 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης) και/ή για την κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης (άρθρο 102 ΣΛΕΕ). Η Επιτροπή θα διεξαγάγει τώρα τη διεξοδική της έρευνα κατά προτεραιότητα. Η έναρξη επίσημης έρευνας δεν προδικάζει την έκβασή της.

Η κ. Μαργκρέιτε Βέστεϊγιερ, Εκτελεστική Αντιπρόεδρος της Επιτροπής αρμόδια για την πολιτική ανταγωνισμού δήλωσε σχετικά: «Το Facebook χρησιμοποιείται από σχεδόν 3 δισεκατομμύρια ανθρώπους σε μηνιαία βάση και συνολικά περίπου 7 εκατομμύρια επιχειρήσεις διαφημίζονται σε αυτό. Το Facebook συλλέγει τεράστιες ποσότητες  δεδομένων σχετικά με τις δραστηριότητες των χρηστών του κοινωνικού δικτύου του και όχι μόνο, γεγονός που του επιτρέπει να στοχεύει συγκεκριμένες ομάδες πελατών. Θα εξετάσουμε διεξοδικά κατά πόσον τα δεδομένα αυτά παρέχουν στο Facebook αδικαιολόγητο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, ιδίως στον τομέα των διαδικτυακών μικρών αγγελιών, όπου γίνονται καθημερινές αγοραπωλησίες προϊόντων, και όπου το Facebook ανταγωνίζεται τις εταιρείες από τις οποίες συλλέγει δεδομένα. Στη σημερινή ψηφιακή οικονομία, τα δεδομένα δεν θα πρέπει να χρησιμοποιούνται με τρόπους που στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό».

 


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

τρομερό χιούμορ αυτός που έφτιαξε τη φωτό του άρθρου, ωραίο τρολάρισμα!!!! 😛

για να δούμε τι θα βγει!!!

  • Like 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με ποιο δικαιωμα Το φαψεβοοκ ειναι μεγαλο; Ας το σπασουμε σε 10 οπως γταν η αγορα των σοσιαλ το 2005. Επισης ας γυρισουμε στις σπηλιες και να καταργησουμε τα σουπερ μαρκετ γιατι νοθευουν τον ανταγωνισμο. Απορω ποιοι διαβαζοθν αυτες τις μπουρδες και δεν εξεγειρονται

 

δηλαδη για να καταλαβω. Το φαψεβοοκ πρεχει διαφημισεις για δισκους και κρτες γραφικων ενω στην ταδε γκομενα τσαντες και γοβες. Απαραδεκτο. Που το ξερει οτι αυτα ειναι τα ενδιαφεροντα; Επρεπε να μου βαζει εμενα γοβες. 
 

στοκοι των βρυξελλων ως συνηθως. 

  • Like 1
  • Haha 2
  • Confused 2
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
20 λεπτά πριν, dieksodo είπε

Με ποιο δικαιωμα Το φαψεβοοκ ειναι μεγαλο; Ας το σπασουμε σε 10 οπως γταν η αγορα των σοσιαλ το 2005. Επισης ας γυρισουμε στις σπηλιες και να καταργησουμε τα σουπερ μαρκετ γιατι νοθευουν τον ανταγωνισμο. Απορω ποιοι διαβαζοθν αυτες τις μπουρδες και δεν εξεγειρονται

δηλαδη για να καταλαβω. Το φαψεβοοκ πρεχει διαφημισεις για δισκους και κρτες γραφικων ενω στην ταδε γκομενα τσαντες και γοβες. Απαραδεκτο. Που το ξερει οτι αυτα ειναι τα ενδιαφεροντα; Επρεπε να μου βαζει εμενα γοβες. 
 

στοκοι των βρυξελλων ως συνηθως. 

Το πρόβλημα είναι όταν εσυ βλέπεις π.χ την rtx3080 στο xe.gr αξίας 1300€ και το FB στο καπάκι σου βγάζει διαφήμιση rtx3080 στα 1200€ (ή οτιδήποτε κάτω απο 1300€ ). Για τον χρήστη είναι πολύ χρήσιμο, απλά τσακίζει τον ανταγωνισμό.


(by the way, τις αγγελίας απο Insomnia δεν τις διαβάζει, αλλά απο XE ή Google search σίγουρα, τουλάχιστον αυτό παρατήρησα)

  • Like 3
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
11 λεπτά πριν, Bi2Lmet1234 είπε

Το πρόβλημα είναι όταν εσυ βλέπεις π.χ την rtx3080 στο xe.gr αξίας 1300€ και το FB στο καπάκι σου βγάζει διαφήμιση rtx3080 στα 1200€ (ή οτιδήποτε κάτω απο 1300€ ). Για τον χρήστη είναι πολύ χρήσιμο, απλά τσακίζει τον ανταγωνισμό.


(by the way, τις αγγελίας απο Insomnia δεν τις διαβάζει, αλλά απο XE ή Google search σίγουρα, τουλάχιστον αυτό παρατήρησα)

Ναι αλλα απο την ωρα που αγοραζει αυτα τα δεδομενα, που ειναι το κακο? Αγοραζει για να τα εφαρμοσει στην δικια του υπηρεσια.

Η ΕΕ δεν εχει τι να κανει τελευταια και κυνηγαει μαλ**ιες

  • Confused 2
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
1 ώρα πριν, dimtsef είπε

ότι και να κάνει το marketplace οι αγγελίες στο insomnia είναι έτη φωτός μπροστά !!

Με την εξαίρεση ότι ακόμα δεν επιτρέπονται οι αρνητικές αξιολογήσεις στους πωλητές - αρκεί να χρησιμοποιούν το κόλπο της αγγελίας με τα πολλά, ανανεούμενα προϊόντα που δεν κλείνει ποτέ.

  • Like 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
5 ώρες πριν, SabotazNic είπε

Ναι αλλα απο την ωρα που αγοραζει αυτα τα δεδομενα, που ειναι το κακο? Αγοραζει για να τα εφαρμοσει στην δικια του υπηρεσια.

Η ΕΕ δεν εχει τι να κανει τελευταια και κυνηγαει μαλ**ιες

Δεν αγοραζει τα δεδομενα, στο αρθρο αναφερει οτι χρησιμοποιεί δεδομενα διαφημιζομενων εις βαρος τους. Η δικη σου αδυναμια αντίληψης δεν ειναι λογος για να μην λαβει μετρα η οποιαδηποτε εε σε τετοιες πρακτικες

  • Like 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
17 hours ago, Bi2Lmet1234 said:

Το πρόβλημα είναι όταν εσυ βλέπεις π.χ την rtx3080 στο xe.gr αξίας 1300€ και το FB στο καπάκι σου βγάζει διαφήμιση rtx3080 στα 1200€ (ή οτιδήποτε κάτω απο 1300€ ). Για τον χρήστη είναι πολύ χρήσιμο, απλά τσακίζει τον ανταγωνισμό.


(by the way, τις αγγελίας απο Insomnia δεν τις διαβάζει, αλλά απο XE ή Google search σίγουρα, τουλάχιστον αυτό παρατήρησα)

Με αυτή τη λογική, πρέπει να κυνηγήσουν και το skroutz 😑
1100% αύξηση του τζίρου σε μικρομεσσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα το 2021. Just saying.

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
7 ώρες πριν, Lomar είπε

Με αυτή τη λογική, πρέπει να κυνηγήσουν και το skroutz 😑
1100% αύξηση του τζίρου σε μικρομεσσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα το 2021. Just saying.

Το Σκρουρζ εμφανίζει εταιρείες που συνεργάζεται και είναι η φύση της σελίδας τέτοια ώστε να κάνει σε αυτά αναζήτηση, δεν είναι κοινωνικό δίκτυο όπου στο ενδιάμεσο απο κάτι άλλο να σου εμφανίζει διαφήμιση από κάτι που έψαξες  στο Insomnia / xe.gr και να σου εμφανίζει κάτι σε πιο ανταγωνιστική τιμή. 
Σωστά κάνει έλεγχο η ΕΕ, τώρα αν βρουν κάτι ή όχι άλλο αυτό, πάντως ενώ σε εμένα παρατήρησα ότι κάνει.

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
1 hour ago, Bi2Lmet1234 said:

Το Σκρουρζ εμφανίζει εταιρείες που συνεργάζεται και είναι η φύση της σελίδας τέτοια ώστε να κάνει σε αυτά αναζήτηση, δεν είναι κοινωνικό δίκτυο όπου στο ενδιάμεσο απο κάτι άλλο να σου εμφανίζει διαφήμιση από κάτι που έψαξες  στο Insomnia / xe.gr και να σου εμφανίζει κάτι σε πιο ανταγωνιστική τιμή. 
Σωστά κάνει έλεγχο η ΕΕ, τώρα αν βρουν κάτι ή όχι άλλο αυτό, πάντως ενώ σε εμένα παρατήρησα ότι κάνει.

Πρακτικά στο τέλος της μέρας είναι το ίδιο: Είτε μέσω του tracking cookie σε άκυρο site θα βρεις κάτι φθηνότερο, ή απλά θα βρεις την ώρα που θες directly το φθηνότερο.

Ο τζίρος του μικρομεσαίου αυξήθηκε δε μειώθηκε. Το πραγματικό πρόβλημα είναι οι περιπτώσεις τύπου Cambridge Analytica.

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...

Με την περιήγησή σας στο insomnia.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies που ενισχύουν σημαντικά την εμπειρία χρήσης.