Προς το περιεχόμενο

Με επένδυση $47 δισεκατομμυρίων σε gigafactories μπαταριών η Ευρώπη καταφέρνει σημαντικό πλήγμα στην Ασία


polemikos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καθώς οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων (EV) βρίσκονται σε διαρκή άνοδο, σε μία προσπάθεια να ενισχύσει την παραγωγική της ικανότητα για να καλύψει τις ανάγκες της εγχώριας αγοράς σε μπαταρίες και να μειώσει την εξάρτηση της από Ασιατικές χώρες όπως η Κίνα, η Ιαπωνία και η Νότιος Κορέα, η Ευρώπη αποφάσισε να επενδύσει στις δικές της δυνάμεις.

Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του μη κυβερνητικού οργανισμού Transport & Environment, από τον Μάιο του 2021, έχουν κατασκευαστεί ή βρίσκονται σε φάση κατασκευής 38 μεγάλα εργοστάσια (gigafactories) παραγωγής κυψελών μπαταριών στην Ευρώπη και στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Από τα 38 έργα, για την ώρα έχουν εξασφαλίσει χρηματοδότηση τα 17, με το ποσό της χρηματοδότησης να εκτιμάται ότι βρίσκεται κάπου κοντά στα 30 δισεκατομμύρια δολάρια. Αναφερόμαστε τόσο σε ιδιωτική όσο και σε δημόσια χρηματοδότηση, συμπεριλαμβανομένου και του Gigafactory της Tesla στο Βερολίνο, για το οποίο η Αμερικάνικη εταιρεία έλαβε 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια από το Γερμανικό κράτος. Τα υπόλοιπα έργα έχουν εξασφαλίσει μερική χρηματοδότηση που φτάνει περίπου τα $16,8 δισεκατομμύρια. Ανάμεσα σε αυτά περιλαμβάνονται και πολλά κρατικά εγχειρήματα και έργα, κάτι που αποτελεί κλειδί για την Ευρωπαϊκή αυτάρκεια, όπως είναι η Verkor στη Γαλλία, η Britishvolt στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Italvolt στην Ιταλία, η Basquevolt-Nabatt στην Ισπανία και η Freyr στη Νορβηγία.

Πρόσφατα επίσης ανακοινώθηκαν 11 ακόμα μεγάλα εργοστάσια παραγωγής κυψελών μπαταριών χωρίς ωστόσο να έχουν συγκεκριμενοποιηθεί κάποιες σημαντικές δεσμεύσεις, όπως η τοποθεσία, η παραγωγική τους ικανότητα ή οι επενδύσεις. Σε κάθε περίπτωση, αν κατασκευαστούν και τα 38 Ευρωπαϊκά gigafactories, η παραγωγή κυψελών μπαταριών θα μπορούσε να φτάσει τις 462 GWh το 2025 και τις 1.144 GWh το 2030 - δηλαδή 13 φορές υψηλότερη από την τρέχουσα παραγωγική ικανότητα της Ευρώπης που φτάνει μόλις τις 87 GWh το 2021. Σύμφωνα με την ανάλυση του οργανισμού Transport & Environment, αν τεθούν σε λειτουργία και τα 38 εργοστάσια, η Ευρώπη θα είναι υπεύθυνη για το ένα πέμπτο (1/5) της παγκόσμιας παραγωγής κυψελών μπαταριών έως το 2025, με την Ευρώπη να βρίσκεται στη 2η θέση στη παγκόσμια κατάταξη μετά την Κίνα.

Παρόλα αυτά, την ώρα που η εκτιμώμενη συνολική παραγωγή των περίπου 1100 GWh θα επέτρεπε στην Ευρώπη να τροφοδοτήσει άνω του 90% όλων των νέων πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι 2030, οποιαδήποτε επιβράδυνση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων θα έθετε σε κίνδυνο την ευκαιρία της να γίνει παγκόσμιος ηγέτης. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να υπάρξουν και άλλες πρωτοβουλίες μείωσης των εκπομπών CO2 και να δοθούν κίνητρα στους κατασκευαστές αυτοκινήτων να κλιμακώσουν την παραγωγή και τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων έως τουλάχιστον μέχρι το 2030 επίσης.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ας πούμε λύνονται τα άλλα προβλήματα με την φόρτιση και την αυτονομία. Οπότε καλά τα εργοστάσια και μπράβο αλλά οι μπαταρίες των αυτοκινήτων (και γενικά οι μπαταρίες) για να παραχθούν θέλουν συγκεκριμένα ορυκτά κάποια από τα οποία αποκαλούνται και σπάνιες γαίες και άλλες βέβαια λιγότερο σπάνιες αλλά όχι σε μεγάλη αφθονία.  

Ήμαστε 7.674.000.000 άνθρωποι σε αυτόν τον πλανήτη και οι περισσότεροι θα ήθελαν να αποκτήσουν ένα ή/και περισσότερα αυτοκίνητα στη ζωή τους. Αν υποθέσουμε πως θα τα αλλάζουν κάθε έστω 10 χρόνια (5 θα ήθελαν οι Γερμανοί) ή να αλλάζουν τις μπαταρίες των αυτοκινήτων κάθε 6-7 το πολύ 10 έτη γιατί θα χαλάνε (όπως καλά ξέρουμε) πως αυτές θα φτάσουν να καλύψουν τις ανάγκες ΤΟΣΟ ενεργοβόρων οχημάτων των 1.5-2 τόνων (200 κιλά οι μπαταρίες μόνο). Δεν μιλάμε για ΜΙΑ γενιά. Μιλάμε και για τις επόμενες. Εδώ ανησυχούν οι επιστήμονες για την επάρκεια για τις μπαταρίες κινητών σε βάθος χρόνου για τα αυτοκίνητα πως ακριβώς θα δουλεύει το "σύστημα"; 

Υ.Γ. η ανακύκλωση είναι μια λύση όχι τέλεια αν δείτε το επίπεδο πολλών χωρών (και της Ελλάδας). Μια άλλη λύση θα ήταν μπαταρίες από κοινά υλικά σε αφθονία. Υπάρχουν όμως τέτοιες με χαρακτηριστικά όπως τα θέλει η αυτοκινητοβιομηχανία; (γρήγορη φόρτιση, χωρητικότητα, αντοχή, μικρό βάρος)

  • Like 18
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

36 λεπτά πριν, keysmith είπε

Ας πούμε λύνονται τα άλλα προβλήματα με την φόρτιση και την αυτονομία. Οπότε καλά τα εργοστάσια και μπράβο αλλά οι μπαταρίες των αυτοκινήτων (και γενικά οι μπαταρίες) για να παραχθούν θέλουν συγκεκριμένα ορυκτά κάποια από τα οποία αποκαλούνται και σπάνιες γαίες και άλλες βέβαια λιγότερο σπάνιες αλλά όχι σε μεγάλη αφθονία.  

Ήμαστε 7.674.000.000 άνθρωποι σε αυτόν τον πλανήτη και οι περισσότεροι θα ήθελαν να αποκτήσουν ένα ή/και περισσότερα αυτοκίνητα στη ζωή τους. Αν υποθέσουμε πως θα τα αλλάζουν κάθε έστω 10 χρόνια (5 θα ήθελαν οι Γερμανοί) ή να αλλάζουν τις μπαταρίες των αυτοκινήτων κάθε 6-7 το πολύ 10 έτη γιατί θα χαλάνε (όπως καλά ξέρουμε) πως αυτές θα φτάσουν να καλύψουν τις ανάγκες ΤΟΣΟ ενεργοβόρων οχημάτων των 1.5-2 τόνων (200 κιλά οι μπαταρίες μόνο). Δεν μιλάμε για ΜΙΑ γενιά. Μιλάμε και για τις επόμενες. Εδώ ανησυχούν οι επιστήμονες για την επάρκεια για τις μπαταρίες κινητών σε βάθος χρόνου για τα αυτοκίνητα πως ακριβώς θα δουλεύει το "σύστημα"; 

Υ.Γ. η ανακύκλωση είναι μια λύση όχι τέλεια αν δείτε το επίπεδο πολλών χωρών (και της Ελλάδας). Μια άλλη λύση θα ήταν μπαταρίες από κοινά υλικά σε αφθονία. Υπάρχουν όμως τέτοιες με χαρακτηριστικά όπως τα θέλει η αυτοκινητοβιομηχανία; (γρήγορη φόρτιση, χωρητικότητα, αντοχή, μικρό βάρος)

Απο που προκυπτει οτι σε 6 με 10 χρονια οι μπαταριες θα χαλανε;

  • Like 5
  • Thanks 1
  • Confused 2
  • Sad 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

46 λεπτά πριν, keysmith είπε

Ας πούμε λύνονται τα άλλα προβλήματα με την φόρτιση και την αυτονομία. Οπότε καλά τα εργοστάσια και μπράβο αλλά οι μπαταρίες των αυτοκινήτων (και γενικά οι μπαταρίες) για να παραχθούν θέλουν συγκεκριμένα ορυκτά κάποια από τα οποία αποκαλούνται και σπάνιες γαίες και άλλες βέβαια λιγότερο σπάνιες αλλά όχι σε μεγάλη αφθονία.  

Ήμαστε 7.674.000.000 άνθρωποι σε αυτόν τον πλανήτη και οι περισσότεροι θα ήθελαν να αποκτήσουν ένα ή/και περισσότερα αυτοκίνητα στη ζωή τους. Αν υποθέσουμε πως θα τα αλλάζουν κάθε έστω 10 χρόνια (5 θα ήθελαν οι Γερμανοί) ή να αλλάζουν τις μπαταρίες των αυτοκινήτων κάθε 6-7 το πολύ 10 έτη γιατί θα χαλάνε (όπως καλά ξέρουμε) πως αυτές θα φτάσουν να καλύψουν τις ανάγκες ΤΟΣΟ ενεργοβόρων οχημάτων των 1.5-2 τόνων (200 κιλά οι μπαταρίες μόνο). Δεν μιλάμε για ΜΙΑ γενιά. Μιλάμε και για τις επόμενες. Εδώ ανησυχούν οι επιστήμονες για την επάρκεια για τις μπαταρίες κινητών σε βάθος χρόνου για τα αυτοκίνητα πως ακριβώς θα δουλεύει το "σύστημα"; 

Υ.Γ. η ανακύκλωση είναι μια λύση όχι τέλεια αν δείτε το επίπεδο πολλών χωρών (και της Ελλάδας). Μια άλλη λύση θα ήταν μπαταρίες από κοινά υλικά σε αφθονία. Υπάρχουν όμως τέτοιες με χαρακτηριστικά όπως τα θέλει η αυτοκινητοβιομηχανία; (γρήγορη φόρτιση, χωρητικότητα, αντοχή, μικρό βάρος)

Κλασσική περίπτωση ημιμαθείας.

Κάποιοι πουλάνε παραμύθι για "τζάμπα - καθαρή"...ο αδαείς κοσμακης το χαφτει (ακόμη και υποτίθεται επιστήμονες που είναι και στην Βουλή μας)...και σε 20 χρόνια δεν θα υπάρχει τοίχος να χτυπήσουμε το κεφάλι μας

  • Like 7
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

22 λεπτά πριν, Volga είπε

Απο που προκυπτει οτι σε 6 με 10 χρονια οι μπαταριες θα χαλανε;

Από τα ήδη υπάρχοντά ηλεκτρικά οχήματα, πχ στην εταιρεία που εργάζομαι τα ηλεκτρικά κλαρκ χρήζουν αλλαγής ανά 5-6 χρόνια

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
41 λεπτά πριν, Fil_X είπε

Από τα ήδη υπάρχοντά ηλεκτρικά οχήματα, πχ στην εταιρεία που εργάζομαι τα ηλεκτρικά κλαρκ χρήζουν αλλαγής ανά 5-6 χρόνια

Μηπως γιατι οι μπαταριες τους ειναι Μολυβδου ; Δηλ σαν κι αυτες που εχει καθε οχημα  και δικυκλο για να

γυρναει τη μιζα . Φθηνες και βαρειες οι μολυβδου και με σχετικα μετρια ενεργειακη πυκνοτητα ειναι εντελως ακαταλληλες για τα

συγχρονα ηλεκτρικα αυτοκινητα .Αν καταλαβα καλα εδω στο ινσομνια ολιγοι ενημερωνονται για την επανασταση που συντελειται στις

μπαταριες .Δαπαπανωνται τεραστια ποσα σε ερευνα και αναπτυξη και σε λιγα χρονια θα εχουμε τις μπαταριες στερεας καταστασης

(solid state) οπου σε συνδυασμο με αλλες τεχνολογιες θα χωρανε διπλασια ενεργεια ,στο μισο βαρος και κοστος απο τις σημερινες.

Μεχρι το 2030 θα ειναι κοινος τοπος για να φλομωσει  η αγορα με φθηνα ηλεκτρικα αυτοκινητα και μοτο .Ενα ερωτημα αφορα τα μεγαλα οχηματα

, νταλικες , υπεραστικα λεωφορεια μεγαλων αποστασεων κτλπ , οπου ισως το υδρογονο να ειναι η λυση .

Με κατι τετοιες μπαταριες το  "μεσο" σμαρτ  των 250 ευρω του 2030 θα τη βγαζει  τλχ   3ημερο ακομα και με το 5G στο φουλ.

Συστηνεται υπομονη για λιγα χρονια.

Επεξ/σία από nepomuk
  • Like 7
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, tsakvas είπε

εγω προτιμω το υδρογονο αντι των μπαταριων. σε 5λεπτα εχεις φουλαρει και πας στον προορισμο σου

1. Έχει πολύ μεγάλες απώλειες η μετατροπή υδρογόνου σε ηλεκτρική ενέργεια.

2. Οι σταθμοί γεμίσματος είναι πολλές δεκάδες φορές πιο ακριβοί στην κατασκευή.

Εξάλλου, οι γρήγοροι φορτιστές ηλεκτρικών έχουν κάνει άλματα. Βλέπεις 150kW και 250kW φορτιστές, που σε 5 λεπτά με τον 250kW παίρνεις 100km αυτονομία, δεν είναι και άσχημα.

  • Like 5
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

45 λεπτά πριν, GrandGamer είπε

Η Sunlight θα πάρει καμιά χρηματοδότηση ή πάλι στην απ' έξω θα μείνουμε;

Μόνο το εργοστάσιο στην Θράκη θα πάρει 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, nepomuk είπε

Μηπως γιατι οι μπαταριες τους ειναι Μολυβδου ; Δηλ σαν κι αυτες που εχει καθε οχημα  και δικυκλο για να

γυρναει τη μιζα . Φθηνες και βαρειες οι μολυβδου και με σχετικα μετρια ενεργειακη πυκνοτητα ειναι εντελως ακαταλληλες για τα

συγχρονα ηλεκτρικα αυτοκινητα .Αν καταλαβα καλα εδω στο ινσομνια ολιγοι ενημερωνονται για την επανασταση που συντελειται στις

μπαταριες .Δαπαπανωνται τεραστια ποσα σε ερευνα και αναπτυξη και σε λιγα χρονια θα εχουμε τις μπαταριες στερεας καταστασης

(solid state) οπου σε συνδυασμο με αλλες τεχνολογιες θα χωρανε διπλασια ενεργεια ,στο μισο βαρος και κοστος απο τις σημερινες.

Μεχρι το 2030 θα ειναι κοινος τοπος για να φλομωσει  η αγορα με φθηνα ηλεκτρικα αυτοκινητα και μοτο .Ενα ερωτημα αφορα τα μεγαλα οχηματα

, νταλικες , υπεραστικα λεωφορεια μεγαλων αποστασεων κτλπ , οπου ισως το υδρογονο να ειναι η λυση .

Με κατι τετοιες μπαταριες το  "μεσο" σμαρτ  των 250 ευρω του 2030 θα τη βγαζει  τλχ   3ημερο ακομα και με το 5G στο φουλ.

Συστηνεται υπομονη για λιγα χρονια.

Παίζει να είναι όπως τα λες δεν είναι ο τομέας μου, αλλά μέχρι να δούμε τις solid state στην αγορά η λύση είναι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης.

  • Like 1
  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 ώρες πριν, keysmith είπε

Ας πούμε λύνονται τα άλλα προβλήματα με την φόρτιση και την αυτονομία. Οπότε καλά τα εργοστάσια και μπράβο αλλά οι μπαταρίες των αυτοκινήτων (και γενικά οι μπαταρίες) για να παραχθούν θέλουν συγκεκριμένα ορυκτά κάποια από τα οποία αποκαλούνται και σπάνιες γαίες και άλλες βέβαια λιγότερο σπάνιες αλλά όχι σε μεγάλη αφθονία.  

Ήμαστε 7.674.000.000 άνθρωποι σε αυτόν τον πλανήτη και οι περισσότεροι θα ήθελαν να αποκτήσουν ένα ή/και περισσότερα αυτοκίνητα στη ζωή τους. Αν υποθέσουμε πως θα τα αλλάζουν κάθε έστω 10 χρόνια (5 θα ήθελαν οι Γερμανοί) ή να αλλάζουν τις μπαταρίες των αυτοκινήτων κάθε 6-7 το πολύ 10 έτη γιατί θα χαλάνε (όπως καλά ξέρουμε) πως αυτές θα φτάσουν να καλύψουν τις ανάγκες ΤΟΣΟ ενεργοβόρων οχημάτων των 1.5-2 τόνων (200 κιλά οι μπαταρίες μόνο). Δεν μιλάμε για ΜΙΑ γενιά. Μιλάμε και για τις επόμενες. Εδώ ανησυχούν οι επιστήμονες για την επάρκεια για τις μπαταρίες κινητών σε βάθος χρόνου για τα αυτοκίνητα πως ακριβώς θα δουλεύει το "σύστημα"; 

Υ.Γ. η ανακύκλωση είναι μια λύση όχι τέλεια αν δείτε το επίπεδο πολλών χωρών (και της Ελλάδας). Μια άλλη λύση θα ήταν μπαταρίες από κοινά υλικά σε αφθονία. Υπάρχουν όμως τέτοιες με χαρακτηριστικά όπως τα θέλει η αυτοκινητοβιομηχανία; (γρήγορη φόρτιση, χωρητικότητα, αντοχή, μικρό βάρος)

Αν δεν κάνω λάθος οι εταιρείες δίνουν στα αυτοκίνητα μια εγγύηση μπαταρίας 8 χρόνια με ~75+% της αρχικής χωρητικότητας. Όταν την αλλάξεις η παλιά ανακυκλώνεται και συνήθως φτιάχνονται από αυτήν εκατοντάδες μπαταρίες μικρότερης χωρητικότητας για άλλες συσκευές. Δεν πάνε χαμένες.

Τώρα αν το παραπάνω μένει μόνο στην θεωρία δεν το γνωρίζω.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...