Προς το περιεχόμενο

Η Ευρωπαϊκή Ένωση επιβάλει πρόστιμο σε Γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες για σύσταση καρτέλ


polemikos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

10 ώρες πριν, SeriesX είπε

Τα Γερμανικα εχουν ποιοτητα σε ολα τα επιπεδα.

Τωρα εαν η  VW πουλαει φθηνα αλογα, σε γκαζοφονιαδες και τρεχουν στα συνεργεια αλλο πραγμα. (βενζινοκινητα)

Οσον αφορα τα diesel, για αρκετο κοσμο ειναι μονοδρομος! Προσωπικα το γερμανικο diesel με εσωσε, καταναλωση, ροπες, δυναμη απο χαμηλα.....ουτε λαμπακια, ουτε βλαβες, ουτε λαδια, μπουζι, πολλαπλασιαστες. Δεδομενου οτι κανω 30.000 χλμ το ετος εχω γλυτωσει πολλα χρηματα απο το κοστος μετακινησης (καυσιμα + service). Eχει και free pass απο δακτυλιο καθημερινα.

Την δυναμη του diesel (ροπη και δυναμη απο χαμηλα) + χαμηλη καταναλωση (+ σε υψηλες ταχυτητες) + το range που βγαζει με ενα γεμισμα το καθιστουν χωρις αντιπαλο στην αγορα.

Με diesel κινειται το 99% των μηχανων του πλανητη. Ακομα απορειτε το γιατι ? 😂

Τα στατιστικα λενε οτι ο στολος της Ε.Ε. αποτελειται:

- Ηeavy Vehicles, 98% diesel

- Buses, 95% diesel

- Passengers Car, 45% diesel

 

Αγοραστε Hybrid και καθε λιγο στα συνεργεια να σας ελεγχουν την μπαταρια... 😁

CHR και Corollες, η ντροπη της αυτοκινησης....οι κατοχοι τους πανε σα χελωνες στο δρομο. 

 

Οι κατοχοι των ηλεκτρικων κανουν κατα μεσο ορο στην Αμερικη, 8.000 χλμ το ετος. Tι να λεμε....οσα κανω σε 2-3 μηνες!

Τι? Λες να μην ισχύει ότι θα καταργηθούν τα ντιζελ? Λες να μην γίνουν όλα ηλεκτρικά? Δεν είναι δηλαδή εφικτό αυτό? Δεν μπορεί κάποιος στην Κυψέλη να πετάει μπαλαντέζα απ τον 6ο όροφο και να την τραβάει 3 τετράγωνα μακριά για να φορτίσει το αμάξι του? 
 

Μπράβο ρε φίλε! Κάποιος έπρεπε να τα πει, γιατί έχω βαρεθεί να ακούω τις ίδιες καραμέλες τόσα χρόνια! 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

16 hours ago, SeriesX said:

Αγοραστε Hybrid και καθε λιγο στα συνεργεια να σας ελεγχουν την μπαταρια... 😁

Το κάθε λίγο είναι 1 φορά το χρόνο στο σέρβις. Εννοείται είναι δωρεάν και γίνεται για να έχεις έξτρα εγγύηση μέχρι τα 11 χρόνια. 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 ώρες πριν, MikeKata είπε

Ο όρος "πράσινη" δεν αναφέρεται σε μηδενικές εκπομπές ρύπων, αλλά σε πολύ λιγότερες. Για πες μας σε παρακαλώ την πρότασή σου για "πράσινη" κίνηση οχημάτων.

Όλοι νομίζουν οτι τα αυτοκίνητα παράγουν ρύπους ΜΟΝΟ κατά την κίνηση τους. Σε 5 - 10 χρόνια που η μπαταρία του ηλεκτροκινητου θα έχει βγει off και η καινούρια μπαταρία θα κοστίζει περισσότερο από το υπόλοιπο αμάξι που θα καταλήξουν όλα αυτά τα ηλεκτροκίνητα? Τι θα γίνει με τα παλιά αμάξια? Με ποια διαδικασία θα ανακυκλώνονται? Με ποια διαδικασία θα ανακυκλώνονται οι μπαταρίες των ηλεκτροκίνητων?

Αν εγώ αγοράζω αμάξι κάθε χρόνο (το ένα αμάξι πιο πράσινο από το άλλο) και το παλιό το φουντάρω στη χωματερή κάνω καλό στο περιβάλλον?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

20 ώρες πριν, dieksodo είπε

η γνωστη συνταγη της ΕΣΣΔ ενωμενης σοσιαλιστικης σοβιετικης ευρωπαικων δημοκρατιων.

αντι δηλαδη να αυξησει τους φορους για τους ρυπους και να καταστησει τους ρυπους ασυμφορους αρα και το να κυκλοφορεις ενα αμαξι χωρις αυτη την νεα τεχνολογια ασυμφορο βαζει προστιμο στις εταιριες γιατι δεν χρησιμοποιουν τεχνολογια που οι ιδιες ανακαλυψαν

εγω αν πηγαινα στο δικαστηριο και με ρωταγε ο δικαστης γιατι κυριε δεν εβαλες σως στο μαρουλι στο εστιατοριο σου κυριε ? θα απαντουσα γιατι ετσι γουσταρω μανταμ. πηγαινε αλλου αν θες σως

 

 

Το πρόστιμο μπήκε γιατί οι εταιρίες τα έκαναν πλακάκια μεταξύ τους για να μην εξελιχθεί η τεχνολογία. Απ την μία θα έλεγε κάποιος δικαίωμα τους, ωστόσο εδώ δεν παίζουν με την τσέπη του καταναλωτή αλλά με το περιβάλλον και δεν έχουμε πολλά περιθώρια για τέτοια παιχνίδια

«Οι εταιρείες έχουν την ευχέρεια να συνεργαστούν με πολλούς τρόπους για να βελτιώσουν την ποιότητα των προϊόντων τους. Ωστόσο, οι κανόνες ανταγωνισμού της Ε.Ε. δεν τους επιτρέπουν να συνεργάζονται για το ακριβώς αντίθετο: για τη μη βελτίωση των προϊόντων τους,

 

18 ώρες πριν, georgerapp είπε

κ επειδή μιλαμε για πετρέλαια άρα επαγγελματικα οχήματα , μεροκάματο ετσι δεν βγαίνει .
<....>
Μιλάω φυσικά για το ελλεινο dpf .  

 

Παράδειγμα , μικρο 5τονο σε νησί !!! 

 

Τελειωμένη δουλειά.

Ειδικα εαν το πρατήριο ειναι 1 κ αυτος που το εχει στο καφενείο τον φωνάζουν ο "θολος" .

Δυστυχώς δεν είναι μόνο τα επαγγελματικά. Δεν είναι μικρό το κοινό που κυκλοφορεί αμάξι με dpf μέσα στην Αθήνα και μιλάμε για ΙΧ επιβατικό. Είναι άθλια τεχνολογία, αλλά είναι και αυτή που επέτρεψε στα επιβατικά να μπαίνουν σε μεγάλες πόλεις. Λίγο βέβαια οι έμποροι, λίγο και το ξερό κεφάλι των καταναλοτών, έχουν αγοράσει αυτοκίνητα που δεν προβλέπονται για 10 χιλιόμετρα πήγαινε - έλα. 

 

8 ώρες πριν, SkaL- είπε

Φίλε μου μίλησα γενικά για την αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας, όχι ειδικά για το group vag, για το συνολο αλλά αφού το έπιασες το vag πέρσι ήταν σε πτώση 8% σε σχέση με το 19 φέτος θα δούμε. Σίγουρα δεν πάτωσε σε πωλήσεις  όταν υπάρχουν μέσα στο group τόσες εταιρείες audi, Porsche, vw και η καλύτερη με διάφορα skoda το αστέρι του group όλες μαζί κάνουν μεγάλους αριθμούς σε σχέση με την toyota πχ που είναι μόνη της.

Είχαμε και ένα κορωναϊό πέρσι, που σε αποθάρρυνε να αγοράσεις αυτοκίνητο, αφού με καραντίνες και περιορισμένες μετακινήσεις σε όλη την Ευρώπη, τι να το κάνεις ; Αν πάλι θέλεις αναγκαστικά αυτοκίνητο, με την οικονομία να κυλάει την κατηφόρα, θα πας εύκολα σε κάτι πιο οικονομικό πχ Fiat

5 ώρες πριν, xenos.p είπε

Τι? Λες να μην ισχύει ότι θα καταργηθούν τα ντιζελ? Λες να μην γίνουν όλα ηλεκτρικά? Δεν είναι δηλαδή εφικτό αυτό? Δεν μπορεί κάποιος στην Κυψέλη να πετάει μπαλαντέζα απ τον 6ο όροφο και να την τραβάει 3 τετράγωνα μακριά για να φορτίσει το αμάξι του? 
 

Μπράβο ρε φίλε! Κάποιος έπρεπε να τα πει, γιατί έχω βαρεθεί να ακούω τις ίδιες καραμέλες τόσα χρόνια! 

Αυτό το επιχείρημα έχει κουράσει λίγο. Δεν είπε κανένας ότι όλα τα οχήματα θα είναι ηλεκτρικά. Προβλέπετε μάλιστα σε 10 χρόνια από τώρα το 1/3 να είναι ηλεκτρικά. Η Αθήνα τώρα έχει ένα σωρό κακά. Ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα μπορούσε να φιλοξενήσει ; Χρειάζεσαι θέση στάθμευσης ειδικά αν θες να βάλεις δικό σου φορτιστή. Ωστόσο θα υπήρχε μια βελτίωση όσον αφορά τους ρύπους αν ένα ποσοστό που κάνει μικρές μετακινήσεις τύπου  Σπίτι - Δουλειά που είναι μικρότερες των 100km χρησιμοποιούσε ηλεκτρικό όχημα.

Εγώ για παράδειγμα που μένω στην επαρχία του Ηρακλείου Κρήτης και έχω χώρο στάθμευσης και κάνω καθημερινά 70km θα ήταν πολύ καλύτερη επιλογή το Ηλεκτρικό σε σχέση με την βενζίνη που έχω τώρα ή το πετρέλαιο που σε τόσα χιλιόμετρα θα μπούκωνε το dpf. Αν μια 2 φορές τον χρόνο θέλω να πάω Χανιά, λόγο του ότι δεν υπάρχουν φορτιστές, ενοικιάζω ένα πετρέλαιο και κάνω την δουλειά μου.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, NickTG είπε

Το κάθε λίγο είναι 1 φορά το χρόνο στο σέρβις. Εννοείται είναι δωρεάν και γίνεται για να έχεις έξτρα εγγύηση μέχρι τα 11 χρόνια. 

 

Εγω που κανω 30.000 χλμ και οχι 15.000 χλμ που εχουν τα Toyota θα πληρωνω τα service και τους ελεγχους για να πηγαινω σα χελωνα στην ασφαλτο ?

Ο χρονος ειναι ΧΡΗΜΑ! 

Καλα μην πω οτι τα service της Τοyota που ειναι πανακριβα. 

Ακου, για το απλο-κλασικο service των 30.000 χλμ (ή 2 χρονια) στη BMW δινω 200 ευρω 😁 Αυτο εχει...δεν εχει αλλο! Δηλαδη 100 ευρω το χρονο για καλυψη 15.000 χλμ!

Για βαλε ποσα θελει ενας ΚΟΥΒΑΣ-ΤΑΠΕΡ YARIS σε service για αποσταση 30.000 χλμ (ή δυο χρόνια)! Και οταν πας στα 90.000 χλμ αλλα λεφτα.... 

Μεχρι σημερα τα 160.000 χλμ με 5 επισκεψεις στη BMW. H Τοyota θελει 15 επισκεψεις! Σε θελει στα συνεργεια της για να σε μαδαει....

Επεξ/σία από SeriesX
  • Like 1
  • Confused 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 ώρες πριν, SkaL- είπε

Φίλε μου μίλησα γενικά για την αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας, όχι ειδικά για το group vag, για το συνολο αλλά αφού το έπιασες το vag πέρσι ήταν σε πτώση 8% σε σχέση με το 19 φέτος θα δούμε. Σίγουρα δεν πάτωσε σε πωλήσεις  όταν υπάρχουν μέσα στο group τόσες εταιρείες audi, Porsche, vw και η καλύτερη με διάφορα skoda το αστέρι του group όλες μαζί κάνουν μεγάλους αριθμούς σε σχέση με την toyota πχ που είναι μόνη της.

Πέρσι ήταν 2020 και ήμασταν στο peak της πανδημίας, πήγαινε κανείς να αγοράσει αμάξι;

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 minutes ago, SeriesX said:

Εγω που κανω 30.000 χλμ και οχι 15.000 χλμ που εχουν τα Toyota θα πληρωνω τα service και τους ελεγχους για να πηγαινω σα χελωνα στην ασφαλτο ?

Ο χρονος ειναι ΧΡΗΜΑ! 

Καλα μην πω οτι τα service της Τοyota που ειναι πανακριβα. 

Ακου, για το απλο-κλασικο service των 30.000 χλμ (ή 2 χρονια) στη BMW δινω 200 ευρω 😁 Αυτο εχει...δεν εχει αλλο!

Για βαλε ποσα θελει ενα YARIS σε service για αποσταση 30.000 χλμ (ή δυο χρόνια)! 

Μεχρι σημερα τα 160.000 χλμ με 5 επισκεψεις στη BMW. H Τοyota θελει 15 επισκεψεις! Σε θελει στα συνεργεια της για να σε μαδαει....

Έτσι ακριβώς είναι. Όπως τα λες. 

Καλή συνέχεια. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 ώρες πριν, NickTG είπε

Έτσι ακριβώς είναι. Όπως τα λες. 

Καλή συνέχεια. 

Βαλε τα service της Toyota να τα δεις, εδω τα γραφεται και επισημα στο site. Ολη την ωρα στα συνεργεια! 

Δωσε μου αναλυτικα service μεχρι τα 150.000 χλμ για το κουβαδακι YARIS. Για οποιον θελει να τα δει, τα κατεβαζει και απο το επισημα site της Toyota 😂

Οταν πεφτω πισω απο HYBRID TOYOTA, τον παω ΣΟΥΖΑ με την ΚΟΡΝΑ της BMW! Γερμανικη κορνα! Αλλο πραγμα!

Προχθες, CHR σε Αθηνων Λαμιας με 70 χλμ στη μεσαια λωριδα. Ρουφαγε μπαταρια...φλασακι και αντε γεια 😁

Επεξ/σία από SeriesX
  • Thanks 1
  • Sad 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, Deyjandi είπε

Όλοι νομίζουν οτι τα αυτοκίνητα παράγουν ρύπους ΜΟΝΟ κατά την κίνηση τους. Σε 5 - 10 χρόνια που η μπαταρία του ηλεκτροκινητου θα έχει βγει off και η καινούρια μπαταρία θα κοστίζει περισσότερο από το υπόλοιπο αμάξι που θα καταλήξουν όλα αυτά τα ηλεκτροκίνητα? Τι θα γίνει με τα παλιά αμάξια? Με ποια διαδικασία θα ανακυκλώνονται? Με ποια διαδικασία θα ανακυκλώνονται οι μπαταρίες των ηλεκτροκίνητων?

Αν εγώ αγοράζω αμάξι κάθε χρόνο (το ένα αμάξι πιο πράσινο από το άλλο) και το παλιό το φουντάρω στη χωματερή κάνω καλό στο περιβάλλον?

Στους "ολους", σου συνιστώ να μη συμπεριλαμβάνεις εμένα, μιας και η περιβαλλοντική μηχανική είναι ο κλάδος μου.

1. Αλήθεια; Αγοράζεις αμάξι ΚΑΘΕ ΧΡΌΝΟ; Θα μιλάμε με λογικά σενάρια ή με ακραία υποθετικα και ανυπόστατα σεναρια;

2. Ήδη δημιουργούνται εργοστάσια ανακύκλωσης μπαταριών (π.χ της Volkswagen στο Saltzgitter) ηλεκτρικών  οχημάτων και μπορούμε να ανακτήσουμε σε αυτά κοβάλτιο, νικέλιο, λίθιο, μαγγάνιο κλπ. Το αλουμίνιο και το χαλκό τα ανακτουμε από τα ήδη υπάρχοντα εργοστάσια ανακύκλωσης. Η Renault ήδη ανακυκλωνει όλες τις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων της. Και έχουμε συνέχεια. Εν ολίγοις; Οι μπαταριες ΑΝΑΚΥΚΛΏΝΟΝΤΑΙ.

3. Τα ηλεκτρικά από δω και στο εξής, με τη χρηση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, μπορούν να γίνουν έως και 78% λιγότερο ρυπογόνα σε σχέση με τις μηχανές εσωτερικής καύσης σε ΟΛΟ τον κύκλο ζωής τους. Αν θες να αναφερω και ενα paper για παράδειγμα, στα γρήγορα μπορεις να βρεις το " Comparative Environmental Life Cycle and Cost Assessment of Electric, Hybrid, and Conventional Vehicles in Lithuania".

3. Να το πω απλά. Τα ηλεκτρικά αυτοκινητα (BEVs) δεν είναι ένα μεμονωμένο μεταφορικό μέσο. Είναι ένα κομματι του συστήματος "παραγωγη ενεργειας από ΑΠΕ/πυρηνικά-μεταφορες-οικιακες/βιομηχανικές εφαρμογές". Με ηλεκτρικά οχήματα και την παραγωγη ενεργειας από "πράσινες" μορφές ενέργειας, οι εκπομπές μπορούν να πέσουν κατακόρυφα. Τα οχήματα με μηχανές εσωτερικής καύσης (ICEVs) δεν μπορούν να ενταχθούν σε αυτό το σύστημα, για αυτό δεν μπορουν να έχουν ποτέ τα συγκεκριμένα πλεονεκτήματα. Για να μην αναφερθουμε σε ηχορρύπανση, στη μεγέθυνση του προβληματος της θερμικής νησίδας στις πόλεις και χίλια δυο άλλα...

Μη βλεπετε ένα θέμα μονοδιάστατα...

Επεξ/σία από MikeKata
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

17 λεπτά πριν, MikeKata είπε

Στους "ολους", σου συνιστώ να μη συμπεριλαμβάνεις εμένα, μιας και η περιβαλλοντική μηχανική είναι ο κλάδος μου.

1. Αλήθεια; Αγοράζεις αμάξι ΚΑΘΕ ΧΡΌΝΟ; Θα μιλάμε με λογικά σενάρια ή με ακραία υποθετικα και ανυπόστατα σεναρια;

2. Ήδη δημιουργούνται εργοστάσια ανακύκλωσης μπαταριών (π.χ της Volkswagen στο Saltzgitter) ηλεκτρικών  οχημάτων και μπορούμε να ανακτήσουμε σε αυτά κοβάλτιο, νικέλιο, λίθιο, μαγγάνιο κλπ. Το αλουμίνιο και το χαλκό τα ανακτουμε από τα ήδη υπάρχοντα εργοστάσια ανακύκλωσης. Η Renault ήδη ανακυκλωνει όλες τις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων της. Και έχουμε συνέχεια. Εν ολίγοις; Οι μπαταριες ΑΝΑΚΥΚΛΏΝΟΝΤΑΙ.

3. Τα ηλεκτρικά από δω και στο εξής, με τη χρηση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, μπορούν να γίνουν έως και 78% λιγότερο ρυπογόνα σε σχέση με τις μηχανές εσωτερικής καύσης σε ΟΛΟ τον κύκλο ζωής τους. Αν θες να αναφερω και ενα paper για παράδειγμα, στα γρήγορα μπορεις να βρεις το " Comparative Environmental Life Cycle and Cost Assessment of Electric, Hybrid, and Conventional Vehicles in Lithuania".

3. Να το πω απλά. Τα ηλεκτρικά αυτοκινητα (BEVs) δεν είναι ένα μεμονωμένο μεταφορικό μέσο. Είναι ένα κομματι του συστήματος "παραγωγη ενεργειας από ΑΠΕ/πυρηνικά-μεταφορες-οικιακες/βιομηχανικές εφαρμογές". Με ηλεκτρικά οχήματα και την παραγωγη ενεργειας από "πράσινες" μορφές ενέργειας, οι εκπομπές μπορούν να πέσουν κατακόρυφα. Τα οχήματα με μηχανές εσωτερικής καύσης (ICEVs) δεν μπορούν να ενταχθούν σε αυτό το σύστημα, για αυτό δεν μπορουν να έχουν ποτέ τα συγκεκριμένα πλεονεκτήματα. Για να μην αναφερθουμε σε ηχορρύπανση, στη μεγέθυνση του προβληματος της θερμικής νησίδας στις πόλεις και χίλια δυο άλλα...

Μη βλεπετε ένα θέμα μονοδιάστατα...

Αφου είναι ο κλάδος σου υπάρχει κάποια έρευνα που να δείχνει το σύνολο των ρύπων των εργοστασίων παραγωγής ενέργειας απέναντι στου ρύπους που παράγουν τα αυτοκίνητα ?

Δεν είναι ειρωνική ερώτηση ούτε το παίζω έξυπνος μην με παρεξηγήσεις , απλά ρωτάω επειδή είπες ότι είναι η δουλειά σου και η μεγαλύτερη αντιδικία που διαβάζω εγώ ως άσχετος είναι η παραπάνω σύγκριση.

Γιατί προφανώς για να θεωρηθεί "πράσινο" όλο το θέμα της ηλεκτροκίνησης πρέπει να υπάρχει η αντίστοιχη σύγκριση. Αν είναι να μεταφερθούν οι ρύποι απο τα αυτοκίνητα στην παραγωγή ενέργειας τότε είναι μία τρύπα στο νερό

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
49 λεπτά πριν, tsofras είπε

Αφου είναι ο κλάδος σου υπάρχει κάποια έρευνα που να δείχνει το σύνολο των ρύπων των εργοστασίων παραγωγής ενέργειας απέναντι στου ρύπους που παράγουν τα αυτοκίνητα ?

Δεν είναι ειρωνική ερώτηση ούτε το παίζω έξυπνος μην με παρεξηγήσεις , απλά ρωτάω επειδή είπες ότι είναι η δουλειά σου και η μεγαλύτερη αντιδικία που διαβάζω εγώ ως άσχετος είναι η παραπάνω σύγκριση.

Γιατί προφανώς για να θεωρηθεί "πράσινο" όλο το θέμα της ηλεκτροκίνησης πρέπει να υπάρχει η αντίστοιχη σύγκριση. Αν είναι να μεταφερθούν οι ρύποι απο τα αυτοκίνητα στην παραγωγή ενέργειας τότε είναι μία τρύπα στο νερό

Σωστή η σκέψη σου, ωστοσο δεν είναι τόσο απλό. Γιατί, όπως εξήγησα, το να μεταφέρεις τους ρύπους των ICEVs στην πρωτογενή παραγωγή της ενέργειας έχει τεράστια πλεονεκτήματα. Και εξηγούμαι.

1. Έχεις κεντρική παραγωγη ενεργειας (και ρύπων) που είναι ευκολότερα διαχειρισιμη. Μπορείς δηλαδή να ελέγξεις πολύ καλυτερα (π.χ με φίλτρα) τη ρύπανση.

2. Μπορείς να ελέγξεις περαιτέρω τη ρύπανση με την αλλαγή της πηγής παραγωγής ενέργειας. Αντί για εργοστάσια λιγνίτη κλπ, να χρησιμοποιήσεις ΑΠΕ ή πυρηνική (κατ'εμε, η καθαρότερη μορφή ενέργειας στο σύνολο του κύκλου ζωής).

3. Για να εξηγήσω πού κουμπωνει στο σκεπτικό σου. Τα ICEVs (τα γράφω επιγραμματικα, εξηγώ στο προηγούμενο σχόλιο τι είναι) έχουν μια ενεργειακη αποδοτικότητα της τάξης του 35% κατά μέσο όρο. Στα ηλεκτρικά εξαρτάται από ποια πηγή θα παράγει την ενέργεια. Επίσης, σε ένα θεωρητικό μέλλον με "καθαρές" μορφές ενέργειας όπου δεν έχουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το κλάσμα της ρύπανσης για το οποίο ευθύνονται σε σχέση με άλλες πηγές, θα μεγαλώνει, διότι οι άλλες πηγές θα ρυπαίνουν λιγότερο, όμως αυτά μένουν πάνω κάτω σταθερά. Αντιθέτως, αν τα αυτοκίνητα είναι ηλεκτρικά, το κλάσμα ρύπανσης τους θα μείνει πάνω κάτω σταθερό (για τον ίδιο αριθμό οχημάτων, χρήση κλπ) γιατί η συνολική ρυπανση που θα παράγουν θα ακολουθεί το γενικότερο trend μείωσης, καθώς η παραγωγή της ενέργειας δε θα γινεται σε αυτά. Αν βάλουμε στο παιχνίδι και δευτερογενή ρύπανση από επεξεργασια του καυσίμου, λιπαντικα κλπ, χειροτερεύει η κατάσταση.

Για την έρευνα που θες με το σύνολο των εργοστασίων παραγωγής ενέργειας απέναντι στους ρύπους των αυτοκινήτων, δεν είναι κάτι δύσκολο, είναι απλά αβάσιμο να το συζητάμε. Εξήγησα στην προηγούμενη παράγραφο γιατί. Εν ολίγοις, δε θα μεταφέρουμε τη ρύπανση τους στα εργοστάσια παραγωγής ενέργειας. Θα μεταφερουμε την παραγωγή ενέργειας τους εκεί γιατί μπορουμε ευκολοτερα και πιο αποδοτικά να ελέγξουμε τη ρύπανση που θα παράγουν. Ωστόσο, αν σε ενδιαφέρει (δεν είναι paper αλλά σου το ποσταρω γιατί έχει πολλά μαζεμένα δεδομένα και φυσικά τις πηγές τούς), σου δίνω ένα link από το ourworldindata για το συγκεκριμένο αντικείμενο.

https://ourworldindata.org/emissions-by-sector

Με βάση την EPA, για τις ΗΠΑ που είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα δυτικής χώρας, οι εκπομπές ρύπων από τις μεταφορές για το 2019 ήταν περιπου το 29% των συνολικών εκπομπών.

https://www.epa.gov/ghgemissions/sources-greenhouse-gas-emissions

Υ.Γ. Ελπίζω να βοήθησα και να μην τα εγραψα μπερδεμενα.

Επεξ/σία από MikeKata
  • Like 2
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, MikeKata είπε

Σωστή η σκέψη σου, ωστοσο δεν είναι τόσο απλό. Γιατί, όπως εξήγησα, το να μεταφέρεις τους ρύπους των ICEVs στην πρωτογενή παραγωγή της ενέργειας έχει τεράστια πλεονεκτήματα. Και εξηγούμαι.

1. Έχεις κεντρική παραγωγη ενεργειας (και ρύπων) που είναι ευκολότερα διαχειρισιμη. Μπορείς δηλαδή να ελέγξεις πολύ καλυτερα (π.χ με φίλτρα) τη ρύπανση.

2. Μπορείς να ελέγξεις περαιτέρω τη ρύπανση με την αλλαγή της πηγής παραγωγής ενέργειας. Αντί για εργοστάσια λιγνίτη κλπ, να χρησιμοποιήσεις ΑΠΕ ή πυρηνική (κατ'εμε, η καθαρότερη μορφή ενέργειας στο σύνολο του κύκλου ζωής).

3. Για να εξηγήσω πού κουμπωνει στο σκεπτικό σου. Τα ICEVs (τα γράφω επιγραμματικα, εξηγώ στο προηγούμενο σχόλιο τι είναι) έχουν μια ενεργειακη αποδοτικότητα της τάξης του 35% κατά μέσο όρο. Στα ηλεκτρικά εξαρτάται από ποια πηγή θα παράγει την ενέργεια. Επίσης, σε ένα θεωρητικό μέλλον με "καθαρές" μορφές ενέργειας όπου δεν έχουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το κλάσμα της ρύπανσης για το οποίο ευθύνονται σε σχέση με άλλες πηγές, θα μεγαλώνει, διότι οι άλλες πηγές θα ρυπαίνουν λιγότερο, όμως αυτά μένουν πάνω κάτω σταθερά. Αντιθέτως, αν τα αυτοκίνητα είναι ηλεκτρικά, το κλάσμα ρύπανσης τους θα μείνει πάνω κάτω σταθερό (για τον ίδιο αριθμό οχημάτων, χρήση κλπ) γιατί η συνολική ρυπανση που θα παράγουν θα ακολουθεί το γενικότερο trend μείωσης, καθώς η παραγωγή της ενέργειας δε θα γινεται σε αυτά. Αν βάλουμε στο παιχνίδι και δευτερογενή ρύπανση από επεξεργασια του καυσίμου, λιπαντικα κλπ, χειροτερεύει η κατάσταση.

Για την έρευνα που θες με το σύνολο των εργοστασίων παραγωγής ενέργειας απέναντι στους ρύπους των αυτοκινήτων, δεν είναι κάτι δύσκολο, είναι απλά αβάσιμο να το συζητάμε. Εξήγησα στην προηγούμενη παράγραφο γιατί. Ωστόσο, αν σε ενδιαφέρει (δεν είναι paper αλλά σου το ποσταρω γιατί έχει πολλά μαζεμένα δεδομένα και φυσικά τις πηγές τούς), σου δίνω ένα link από το ourworldindata για το συγκεκριμένο αντικείμενο.

https://ourworldindata.org/emissions-by-sector

Με βάση την EPA, για τις ΗΠΑ που είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα δυτικής χώρας, οι εκπομπές ρύπων από τις μεταφορές για το 2019 ήταν περιπου το 29% των συνολικών εκπομπών.

https://www.epa.gov/ghgemissions/sources-greenhouse-gas-emissions

Υ.Γ. Ελπίζω να βοήθησα και να μην τα εγραψα μπερδεμενα.

Σε ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σου και την ανάλυση

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ενώ εκεί εφαρμόζονται οι νόμοι όπως και αλλού, στην Ελλάδα τα δικά μας καρτέλ αλωνίζουν και με πολιτικούς προστάτες ακόμα κι όταν αλλάζουν κυβερνήσεις...Ω Ελλάς ηρώων χώρα όπως γράφει και ο προφητικός Σουρής....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
9 ώρες πριν, xenos.p είπε

Τι? Λες να μην ισχύει ότι θα καταργηθούν τα ντιζελ? Λες να μην γίνουν όλα ηλεκτρικά? Δεν είναι δηλαδή εφικτό αυτό? Δεν μπορεί κάποιος στην Κυψέλη να πετάει μπαλαντέζα απ τον 6ο όροφο και να την τραβάει 3 τετράγωνα μακριά για να φορτίσει το αμάξι του? 
 

Μπράβο ρε φίλε! Κάποιος έπρεπε να τα πει, γιατί έχω βαρεθεί να ακούω τις ίδιες καραμέλες τόσα χρόνια! 

Για να γίνουν όλα ηλεκτρικά (στην Ελλάδα) θα πρέπει:

α) Να γεμίσει η Κυψέλη φορτιστές ωστέ να μην χρειάζεται 500m μπαλαντέζα.

ή

β) Να φτάσει η τεχνολογία να δίνει ταχυφόρτιση που με 10-15 λεπτά φορτίζεις για 200-300km αυτονομία.

1 ώρα πριν, tsofras είπε

Αφου είναι ο κλάδος σου υπάρχει κάποια έρευνα που να δείχνει το σύνολο των ρύπων των εργοστασίων παραγωγής ενέργειας απέναντι στου ρύπους που παράγουν τα αυτοκίνητα ?

Δεν είναι ειρωνική ερώτηση ούτε το παίζω έξυπνος μην με παρεξηγήσεις , απλά ρωτάω επειδή είπες ότι είναι η δουλειά σου και η μεγαλύτερη αντιδικία που διαβάζω εγώ ως άσχετος είναι η παραπάνω σύγκριση.

Γιατί προφανώς για να θεωρηθεί "πράσινο" όλο το θέμα της ηλεκτροκίνησης πρέπει να υπάρχει η αντίστοιχη σύγκριση. Αν είναι να μεταφερθούν οι ρύποι απο τα αυτοκίνητα στην παραγωγή ενέργειας τότε είναι μία τρύπα στο νερό

Αν και δεν είναι ο κλάδος μου θα πω από την πλευρά μου οτι στην παρούσα φαίνεται πως δεν μας νοιάζει τόσο το εργοστάσιο παραγωγής-ανακύκλωσης καθώς αυτό μπορεί κάλλιστα να μεταφερθεί σε κάποια άλλη (πιθανώς τριτοκοσμική) χώρα και έτσι να βελτιωθεί αντίστοιχα το (μικρό)κλίμα των χωρών της ΕΕ.

Η "λύση" είναι σαφώς στη λογική "κρύβω το πρόβλημα κάτω από το χαλί", αλλά δεν μου κάνει εντύπωση που επιλέγονται και εδώ τέτοιες πρακτικές.

Επεξ/σία από agnostos13
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...