Προς το περιεχόμενο

Η Ευρωπαϊκή Ένωση επιβάλει πρόστιμο σε Γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες για σύσταση καρτέλ


polemikos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Μόλις τώρα, Deyjandi είπε

Συγκρίνεις τις αγορές πριν 20-25 χρονια με σήμερα? Σοβαρά τώρα?

Κανεις τρελες πιρουετες και του την λες κιολας. Το δικο σου επιχειρημα ήταν οτο η διάρκεια ζωης των αυτοκινητων ειναι συνυφασμένη με την εγγύηση που δινει ο κατασκευαστης. Μετα αλλαξες το επιχειρημα και μιλας για θερμοκρασίες και fuel injection. Aρα μονος σου καταρριπτεις το επιχειρημα σου περι εγγυησης. 

3 λεπτά πριν, Deyjandi είπε

 

Η εταιρία που έκλεβε στις μετρήσεις ρύπων ενδιαφέρεται τώρα για το περιβάλλον?

Απλοικη η σκεψη σου. Η vw πιθανον να μην ενδιαδερεται για το περιβάλλον. Ενδιαφέρεται ομως να πουλησει σε πελατες που ενδιαφέρονται για το περιβαλλον, οποτε θα αναγκαστεί να φτιάξει φιλικα οχήματα 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
8 λεπτά πριν, Herald είπε

Κανεις τρελες πιρουετες και του την λες κιολας. Το δικο σου επιχειρημα ήταν οτο η διάρκεια ζωης των αυτοκινητων ειναι συνυφασμένη με την εγγύηση που δινει ο κατασκευαστης. Μετα αλλαξες το επιχειρημα και μιλας για θερμοκρασίες και fuel injection. Aρα μονος σου καταρριπτεις το επιχειρημα σου περι εγγυησης. 

Αιτιολόγησα γιατί η διάρκεια ζωής αυτοκινήτων είναι περίπου τα 5 χρόνια. Το ότι αιτιολόγησα το επιχείρημα μου σου κάνει για πιρουέτα.... (facepalm)

Επίσης δεν την είπα σε κανένα. Δεν μπορείς να συγκρίνεις καρπούζια με πεπόνια. 20-25 χρονια πριν η "εγγύηση" δεν αποτελούσε αντικείμενο μάρκετινγκ. Τι να κάνουμε τώρα.

Επεξ/σία από Deyjandi
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 minutes ago, Deyjandi said:

Αιτιολόγησα γιατί η διάρκεια ζωής αυτοκινήτων είναι περίπου τα 5 χρόνια. Το ότι αιτιολόγησα το επιχείρημα μου σου κάνει για πιρουέτα.... (facepalm)

Επίσης δεν την είπα σε κανένα. Δεν μπορείς να συγκρίνεις καρπούζια με πεπόνια. 20-25 χρονια πριν η "εγγύηση" δεν αποτελούσε αντικείμενο μάρκετινγκ. Τι να κάνουμε τώρα.

Από πότε και μετά δηλαδή η εγγύηση δείχνει τη διάρκεια ζωής των αυτοκινήτων? 

Από το 2005 και μετά ας πούμε? Νωρίτερα? Αργότερα? 

Επίσης η Ford έδινε κάποια στιγμή ως προσφορά, δεν ξέρω αν το έχει ακόμα, 8 χρόνια εγγύηση. Αυτά τα Ford ήταν καλύτερα από τα άλλα με τη λιγότερη? 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, NickTG είπε

Από πότε και μετά δηλαδή η εγγύηση δείχνει τη διάρκεια ζωής των αυτοκινήτων? 

Από το 2005 και μετά ας πούμε? Νωρίτερα? Αργότερα? 

Επίσης η Ford έδινε κάποια στιγμή ως προσφορά, δεν ξέρω αν το έχει ακόμα, 8 χρόνια εγγύηση. Αυτά τα Ford ήταν καλύτερα από τα άλλα με τη λιγότερη? 

Η εγγύηση δεν είναι κάτι απόλυτο. Είναι και τα ψιλά γράμματα και το αν την κάνουν "honor" οι dealerships.
Τι να την κάνω την εγγύηση αν πηγαίνω στο dealership με το αμάξι κουδουνίστρα και να μου λέει ότι όλα είναι οκ. Ή να καίει λάδι ο κινητήρας και να μου λέει: α έτσι είναι σχεδιασμένος ο κινητήρας. (κανένας τετράχρονος κινητήρας δεν πρέπει να καίει λάδι - period.)

Ο κατασκευαστής έχει κατασκευάσει τα εξαρτήματα του αυτοκινήτου να έχουν μια συγκεκριμένη διάρκεια ζωής. Κατά τον σχεδιασμό των διαφόρων εξαρτημάτων τρέχουν simulations και στο τέλος βγάζουν ένα ΜΟ που είναι η εγγύηση του αυτοκινήτου.

Μια από τις διαφορές του παλιά με το σήμερα είναι ότι παλιά:
Το κόστος για τις εταιρίες να τρέχουν τέτοια simulations ήταν απαγορευτικό και ασύμφορο με αποτέλεσμα να μην ξέρουν το πόσο μπορεί να αντέξει το κάθε εξάρτημα. Η λύση ήταν να κάνουν overengineer τα πάντα. Επίσης το reliability ήταν prestige. Βλ Toyota, Honda κλπ.

Δες ποια είναι η κατάσταση σήμερα (ως προς το prestige):

Tesla: https://www.cnet.com/roadshow/news/tesla-model-3-y-recall-brake-caliper-bolts/

General Motors: https://abcnews.go.com/US/wireStory/gm-recall-side-air-bags-explode-chevy-gmc-78752840

Audi: https://www.audi-sport.net/xf/threads/audi-a3-1-8tfsi-excessive-oil-consumption.268907

Mini Cooper (BMW): https://www.northamericanmotoring.com/forums/r56-hatch-talk-2007/298107-thermostat-housing-cracked.html

Ένα αμάξι μπορεί να είναι "καλό" ως προς την οδηγική του συμπεριφορά, την κατανάλωση, το κόστος συντήρησης, την εμφάνιση, χώρους, accessories, κλπ κλπ.
Κάθε άνθρωπος βάσει των αναγκών του έχει άλλες προτεραιότητες. Αν δεν σκοπεύεις να κρατήσεις το αμάξι μετά το πέρας της εγγύησης του κατασκευαστή, μπορείς να βγάλεις από την εξίσωση το κόστος συντήρησης και το reliability.
 

Επεξ/σία από Deyjandi
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Deyjandi είπε

Συγκρίνεις τις αγορές πριν 20-25 χρονια με σήμερα? Σοβαρά τώρα?

Τα λινκ δεν πρόλαβα να τα δω. Σου παραθέτω το 5%. https://www.bbc.com/news/business-56574779

"Currently, globally, it's very hard to get detailed figures for what percentage of lithium-ion batteries are recycled, but the value everyone quotes is about 5%," says Dr Anderson. "In some parts of the world it's considerably less."

Και για τα diesel τα ίδια έλεγαν στις αρχές του 2000.

Η εταιρία που έκλεβε στις μετρήσεις ρύπων ενδιαφέρεται τώρα για το περιβάλλον?

Ακριβώς το ίδιο link παραθέσαμε, τα ίδια λόγια σου έκανα copy paste. Με την υποσημείωση ότι ποσταρα papers, ενώ αυτό δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένα δημοσιογραφικό άρθρο που αναφερεται σε quotes, χωρις κανένα επιστημονικό δεδομένο, και μάλιστα quotes του τύπου "the value everyone quotes is about 5%". Κοινώς, καμία επιστημονική αξία.

Με όλο το σεβασμό, αλλά αν δεν μπήκες καν στον κόπο να δεις ότι σου ποσταρα το ίδιο άρθρο, και πώς το εξήγησα, πώς γίνεται να μου ζητάς papers, και περαιτέρω, γιατί καθομαι και σου ποσταρω papers σχετικά με την τωρινή κατασταση της ανακύκλωσης των μπαταριών και τις προβλέψεις για το πώς θα κινηθεί; Γιατί περιμένω να τα διαβάσεις;

1 ώρα πριν, Deyjandi είπε

Η εταιρία που έκλεβε στις μετρήσεις ρύπων ενδιαφέρεται τώρα για το περιβάλλον?

Όχι, δεν ενδιαφέρεται για το περιβαλλον. Ενδιαφέρεται για το image της που είχε φάει ισχυρό χτύπημα πριν κάποια χρόνια και ακολουθεί την ανάποδη στρατηγική. Δεν είναι τόσο δύσκολο να γίνει κατανοητό...

Επεξ/σία από MikeKata
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 λεπτά πριν, MikeKata είπε

Ακριβώς το ίδιο link παραθέσαμε, τα ίδια λόγια σου έκανα copy paste. Με την υποσημείωση ότι ποσταρα papers, ενώ αυτό δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένα δημοσιογραφικό άρθρο που αναφερεται σε quotes, χωρις κανένα επιστημονικό δεδομένο, και μάλιστα quotes του τύπου "the value everyone quotes is about 5%". Κοινώς, καμία επιστημονική αξία.

Με όλο το σεβασμό, αλλά αν δεν μπήκες καν στον κόπο να δεις ότι σου ποσταρα το ίδιο άρθρο, και πώς το εξήγησα, πώς γίνεται να μου ζητάς papers, και περαιτέρω, γιατί καθομαι και σου ποσταρω papers σχετικά με την τωρινή κατασταση της ανακύκλωσης των μπαταριών και τις προβλέψεις για το πώς θα κινηθεί; Γιατί περιμένω να τα διαβάσεις;

Όχι, δεν ενδιαφέρεται για το περιβαλλον. Ενδιαφέρεται για το image της που είχε φάει ισχυρό χτύπημα πριν κάποια χρόνια και ακολουθεί την ανάποδη στρατηγική. Δεν είναι τόσο δύσκολο να γίνει κατανοητό...

Ανέφερα στην απάντηση μου ότι δεν τα διάβασα γιατί εκτιμώ το ότι μπήκες στον κόπο να συμπεριλάβεις στην απάντηση σου papers κλπ άπλα δεν έχω αυτή τη στιγμή χρόνο και το μυαλό για να τα διαβάσω. Ο λόγος που απάντησα ήταν για να τεκμηριώσω το που είδα το 5% (γιατί το έγραψα έτσι αυθαίρετα στο προηγούμενο ποστ).

Το quote αυτό είναι από επιστήμονα btw και το πόσταρα γιατί με ρώτησες πού το είδα το 5%....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

33 minutes ago, Deyjandi said:

Η εγγύηση δεν είναι κάτι απόλυτο. Είναι και τα ψιλά γράμματα και το αν την κάνουν "honor" οι dealerships.
Τι να την κάνω την εγγύηση αν πηγαίνω στο dealership με το αμάξι κουδουνίστρα και να μου λέει ότι όλα είναι οκ. Ή να καίει λάδι ο κινητήρας και να μου λέει: α έτσι είναι σχεδιασμένος ο κινητήρας. (κανένας τετράχρονος κινητήρας δεν πρέπει να καίει λάδι - period.)

Ο κατασκευαστής έχει κατασκευάσει τα εξαρτήματα του αυτοκινήτου να έχουν μια συγκεκριμένη διάρκεια ζωής. Κατά τον σχεδιασμό των διαφόρων εξαρτημάτων τρέχουν simulations και στο τέλος βγάζουν ένα ΜΟ που είναι η εγγύηση του αυτοκινήτου.

Μια από τις διαφορές του παλιά με το σήμερα είναι ότι παλιά:
Το κόστος για τις εταιρίες να τρέχουν τέτοια simulations ήταν απαγορευτικό και ασύμφορο με αποτέλεσμα να μην ξέρουν το πόσο μπορεί να αντέξει το κάθε εξάρτημα. Η λύση ήταν να κάνουν overengineer τα πάντα. Επίσης το reliability ήταν prestige. Βλ Toyota, Honda κλπ.

Δες ποια είναι η κατάσταση σήμερα (ως προς το prestige):

Tesla: https://www.cnet.com/roadshow/news/tesla-model-3-y-recall-brake-caliper-bolts/

General Motors: https://abcnews.go.com/US/wireStory/gm-recall-side-air-bags-explode-chevy-gmc-78752840

Audi: https://www.audi-sport.net/xf/threads/audi-a3-1-8tfsi-excessive-oil-consumption.268907

Mini Cooper (BMW): https://www.northamericanmotoring.com/forums/r56-hatch-talk-2007/298107-thermostat-housing-cracked.html

Ένα αμάξι μπορεί να είναι "καλό" ως προς την οδηγική του συμπεριφορά, την κατανάλωση, το κόστος συντήρησης, την εμφάνιση, χώρους, accessories, κλπ κλπ.
Κάθε άνθρωπος βάσει των αναγκών του έχει άλλες προτεραιότητες. Αν δεν σκοπεύεις να κρατήσεις το αμάξι μετά το πέρας της εγγύησης του κατασκευαστή, μπορείς να βγάλεις από την εξίσωση το κόστος συντήρησης και το reliability.
 

Δεν μου απάντησες σε κανένα ερώτημά μου. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
11 λεπτά πριν, Deyjandi είπε

Το quote αυτό είναι από επιστήμονα btw και το πόσταρα γιατί με ρώτησες πού το είδα το 5%....

Πληροφοριακά, να ενημερώσω, ότι σε κανένα επιστημονικό κλάδο, δε λαμβάνεται ως σοβαρό ένα quote από οποιονδήποτε και να γίνεται, ακόμα και το μεγαλύτερο νομπελίστα, αν δεν έχει δεδομένα να το υποστηρίξει. Μόνο τα δεδομένα και οι peer reviewed έρευνες παίζουν ρόλο. Πόσο μάλλον, όταν ακόμα και σε αυτό το quote, ο κύριος Anderson, λέει κι ο ίδιος ότι είναι γενικολογο "the value everyone quotes".

Δεν το γράφω για να σου την μπω, απλά εξηγώ τη διαφορά δεδομένων με quotes που είπε κάποιος, καποτε. Γιατί δυστυχώς κάτι λέει ένας επιστήμονας σε ένα δημοσιογραφο, αλλά πώς το βάζει αυτός στο κείμενο, είναι άλλο ζήτημα, και συνήθως, χαλάει όλο το context.

Επεξ/σία από MikeKata
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, MikeKata είπε

Πληροφοριακά, να ενημερώσω, ότι σε κανένα επιστημονικό κλάδο, δε λαμβάνεται ως σοβαρό ένα quote από οποιονδήποτε και να γίνεται, ακόμα και το μεγαλύτερο νομπελίστα, αν δεν έχει δεδομένα να το υποστηρίξει. Μόνο τα δεδομένα και οι peer reviewed έρευνες παίζουν ρόλο. Πόσο μάλλον, όταν ακόμα και σε αυτό το quote, ο κύριος Anderson, λέει κι ο ίδιος ότι είναι γενικολογο "the value everyone quotes".

Δεν το γράφω για να σου την μπω, απλά εξηγώ τη διαφορά δεδομένων με quotes που είπε κάποιος, καποτε. Γιατί δυστυχώς κάτι λέει ένας επιστήμονας σε ένα δημοσιογραφο, αλλά πώς το βάζει αυτός στο κείμενο, είναι άλλο ζήτημα, και συνήθως, χαλάει όλο το context.

Συμφωνώ απολύτως με όλα τα παραπάνω, απλά ξαναλέω δεν το πόσταρα για να αντικρούσω αυτά που γράφεις επί του θέματος ούτε το πόσταρα ως κάτι επιστημονικό. Το πόσταρα ως αναφορά το που είδα τον αριθμό 5%.

11 λεπτά πριν, NickTG είπε

Δεν μου απάντησες σε κανένα ερώτημά μου. 

Με ρωτάς κάτι τίγκα γενικό, η απάντηση μου λοιπόν είναι: περί ορέξεως.
 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 hours ago, Deyjandi said:

Με ρωτάς κάτι τίγκα γενικό, η απάντηση μου λοιπόν είναι: περί ορέξεως.

Ρώτησα κάτι συγκεκριμένο. 

Από πότε και μετά η εγγύηση δείχνει τη ζωή του αυτοκινήτου. 

Είσαι τόσο συγκεκριμένος στα 5 χρόνια ζωής των καινούριων αυτοκινήτων αλλά δεν ξέρεις να μας πεις από πότε έχουν αυτή τη ζωή? 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, NickTG είπε

Ρώτησα κάτι συγκεκριμένο. 

Από πότε και μετά η εγγύηση δείχνει τη ζωή του αυτοκινήτου. 

Είσαι τόσο συγκεκριμένος στα 5 χρόνια ζωής των καινούριων αυτοκινήτων αλλά δεν ξέρεις να μας πεις από πότε έχουν αυτή τη ζωή? 

 

Είπα 5 γιατί κατα τη γνώμη μου είναι ενας καλός ΜΟ. Επίσης είπα ότι τα έτη  εγγύησης ταυτίζονται με τα χρόνια ζωής που δίνει ο κατασκευαστής. Οι εγγυήσεις διαφέρουν ανά μοντέλο. Επίσης η εγγύηση πάει και ανάλογα τα χλμ.

Αυτό λοιπόν ξεκίνησε απ όταν η ΕΕ / EPA άρχισε να κάνει πολύ πιο αυστηρά τα emission regulations.

Οι κατασκευαστές για να μειώσουν την κατανάλωση και να αυξήσουν την ωφέλιμη ενέργεια (η οποία είναι κάτω από 50%) που παράγουν οι βενζινοκινητήρες (otto engine) έχουν φτάσει σε σημείο να κάνουν:


1) πιο αεροδυναμικά τα αμάξια για να μειώνεται το air drag
2) χρησιμοποιούν πιο αραιό - "ελαφρύ" λάδι (από 10w40 στο 0w30 / 0w20 και σε ακραίες περιπτώσεις 0w16)
3) direct fuel injection
4) variable valve lift και variable valve timing
5) ελάφρυνση κινούμενων και μη εξαρτημάτων (αφαιρώντας μέταλλο) ή χρησιμοποιώντας πλαστικό
6) piston rings τα οποία έχουν μειωμένη τριβή με τους κυλίνδρους
7) λίγα κυβικά σε συνδυασμό με forced induction
9) closed loop θερμοκρασίες άνω των 90 βαθμών C
10) start - stop
11) αφαίρεση των balance shafts

και άλλα πολλά........

από το 2 και κάτω όλα αυτά είναι αρνητικά για την υγεία και την μακροζωία ενός κινητήρα.

Όλα τα παραπάνω απαιτούν RnD το οποίο δεν μπορούν να το χρεώσουν στην τελική τιμή του προϊόντος. Οπότε μειώνουν το κόστος κατασκευής από όπου μπορούν.

Εντωμεταξύ, ένας σύγχρονος κινητήρας που υπολειτουργεί παράγει πιο πολλούς ρύπους από έναν "παλαιότερης" τεχνολογίας. Το ότι πλέον τα intake manifolds, valve covers, thermostat housings, κλπ κλπ κλπ είναι από πλαστικό (με διάρκεια ζωής περίπου 100κ χλμ), είναι πλέον αναλώσιμα - τα οποία φτιαγμένα από πλαστικό ΔΕΝ επισκευάζονται και πετιούνται στις χωματερές.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Deyjandi είπε

 

Είπα 5 γιατί κατα τη γνώμη μου είναι ενας καλός ΜΟ. Επίσης είπα ότι τα έτη  εγγύησης ταυτίζονται με τα χρόνια ζωής που δίνει ο κατασκευαστής. Οι εγγυήσεις διαφέρουν ανά μοντέλο. Επίσης η εγγύηση πάει και ανάλογα τα χλμ.

Αυτό λοιπόν ξεκίνησε απ όταν η ΕΕ / EPA άρχισε να κάνει πολύ πιο αυστηρά τα emission regulations.

Οι κατασκευαστές για να μειώσουν την κατανάλωση και να αυξήσουν την ωφέλιμη ενέργεια (η οποία είναι κάτω από 50%) που παράγουν οι βενζινοκινητήρες (otto engine) έχουν φτάσει σε σημείο να κάνουν:


1) πιο αεροδυναμικά τα αμάξια για να μειώνεται το air drag
2) χρησιμοποιούν πιο αραιό - "ελαφρύ" λάδι (από 10w40 στο 0w30 / 0w20 και σε ακραίες περιπτώσεις 0w16)
3) direct fuel injection
4) variable valve lift και variable valve timing
5) ελάφρυνση κινούμενων και μη εξαρτημάτων (αφαιρώντας μέταλλο) ή χρησιμοποιώντας πλαστικό
6) piston rings τα οποία έχουν μειωμένη τριβή με τους κυλίνδρους
7) λίγα κυβικά σε συνδυασμό με forced induction
9) closed loop θερμοκρασίες άνω των 90 βαθμών C
10) start - stop
11) αφαίρεση των balance shafts

και άλλα πολλά........

από το 2 και κάτω όλα αυτά είναι αρνητικά για την υγεία και την μακροζωία ενός κινητήρα.

Όλα τα παραπάνω απαιτούν RnD το οποίο δεν μπορούν να το χρεώσουν στην τελική τιμή του προϊόντος. Οπότε μειώνουν το κόστος κατασκευής από όπου μπορούν.

Εντωμεταξύ, ένας σύγχρονος κινητήρας που υπολειτουργεί παράγει πιο πολλούς ρύπους από έναν "παλαιότερης" τεχνολογίας. Το ότι πλέον τα intake manifolds, valve covers, thermostat housings, κλπ κλπ κλπ είναι από πλαστικό (με διάρκεια ζωής περίπου 100κ χλμ), είναι πλέον αναλώσιμα - τα οποία φτιαγμένα από πλαστικό ΔΕΝ επισκευάζονται και πετιούνται στις χωματερές.

Όλα αυτά που γράφεις υπάρχουν τουλάχιστον 15 χρόνια πάντως.

Τα αντιγράφεις από κάπου και τα μισά τα γράφεις στα αγγλικά;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το να μεταβεις σε ενα ηλεκτρικο τι θα σου προσφερει ?

range ?  Δεν!

Αξιοποιστια ? Δεν!

Χαμηλο κοστος μετακινησης το οποιο θα καταληξει σε τελικο οφελος για τον καταναλωτη στο τελος χρησης ? Δεν!

Ζημιες ? Αγνωστο!

Θα σωσεις τον πλανητη ? Δεν! 

Για τους παραπανω λογους η ηλεκτροκινηση απλα δεν.....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
10 ώρες πριν, NT1G είπε

Όλα αυτά που γράφεις υπάρχουν τουλάχιστον 15 χρόνια πάντως.

Τα αντιγράφεις από κάπου και τα μισά τα γράφεις στα αγγλικά;

Όχι ξέρω πολύ καλά αγγλικά, έχω σπουδές και επιστημονικό υπόβαθρο και καταλαβαίνω. Επίσης έχω δικό μου garage και εργαλεία και συντηρώ / επισκευάζω το αμάξι και την μηχανή μου μόνος μου. Δεν ξέρω τις ελληνικές ορολογίες (αν υπάρχουν) και δεν θέλω να μπω στην διαδικασία να μεταφράσω.

Συνδυαστικά δεν υπάρχει αμάξι 15 χρονών που να έχει όλα τα παραπάνω.
Πχ: βρες μου ένα αμάξι 15ετίας που ο κατασκευαστής του να προτείνει στο workshop / owners's manual 0w16 λάδι.

Εσένα ποια είναι η σχέση σου με την επιστήμη?

Επεξ/σία από Deyjandi
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 ώρες πριν, SeriesX είπε

Το να μεταβεις σε ενα ηλεκτρικο τι θα σου προσφερει ?

range ?  Δεν!

Αξιοποιστια ? Δεν!

Χαμηλο κοστος μετακινησης το οποιο θα καταληξει σε τελικο οφελος για τον καταναλωτη στο τελος χρησης ? Δεν!

Ζημιες ? Αγνωστο!

Θα σωσεις τον πλανητη ? Δεν! 

Για τους παραπανω λογους η ηλεκτροκινηση απλα δεν.....

To tesla model 3 έχει 568 χιλιόμετρα αυτονομία. Λίγο λιγότερα απ το ford fiesta μου. Ωστόσο δεν πρόκειται και απαγορεύεται να κάνεις τόσα χιλιόμετρα συνεχόμενα  μαζεμένα* . Τόσα χιλιόμετρα στην Ελλάδα, θα τα κάνεις σε δρόμους όπως Αθήνα - Θεσσαλονίκη και είναι υπερβολικά δύσκολο να μην κάνεις έστω και μία στάση 30 λεπτών, στην οποία θα φορτίσεις.

Όσον αφορά τώρα την αξιοπηστία . Ένα tesla δίνει 4 χρόνια εγγύηση στο αυτοκίνητο και 8 στην μπαταρία η οποία είναι απ τα πιο πιθανά εξαρτήματα που θα χαλάσει. Σε σχέση με τα 3 χρόνια που δίνουν τα γερμανικά αυτοκίνητα ή τα 5 που δίνουν σε κινητήρα τα toyota αλλά 1-2 στα ηλεκτρικά, η tesla υπερέχει. Ίδια πολιτική ακολουθεί και η ford
Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν πάνω τους ένα σωρό αναλώσιμα κινούμενα μέρη που κάθε 15000km η και πιο νωρίς πολλές φορές θέλουν αλλαγή ή συντήρηση.

Ο παράγοντας περιβάλλον επωφελείται απ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε διάφορους τομείς. Αρχικά το αυτοκίνητο δεν ρυπαίνει καθώς κινείτε ή η ρύπανση αυτή είναι αμελητέα λόγο του ότι ο κινητήρας δεν χρησιμοποιεί κάποια καύσιμη ύλη και τα κινούμενα μέρη όπως προανέφερα είναι ελάχιστα. Σε σχέση με τα συμβατικά ρυπαίνει 17-30% λιγότερο. Ωστόσο το τεράστιο όφελος απ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ότι δεν εκπέμπουν τα καυσαέρια μέσα στην πόλη. Το ρεύμα παράγετε εκτός πόλης και οι μπαταρίες επίσης. Έτσι μία πόλη γεμάτη με ηλεκτρικά οχήματα θα έχει πολύ καθαρό αέρα σε σχέση με σήμερα. Βέβαια όσο στρεφόμαστε σε παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές το ηλεκτρικό αυτοκίνητο γίνεται ακόμη καλύτερο σε σχέση με αυτό της εσωτερικής καύσης.
Μπορείς να δεις κι άλλα στο άρθρο της edf και να εξερευνήσεις και τις πηγές της

Για τις ζημιές αναφέρθηκα παραπάνω, οι οποίες πλέον δεν είναι άγνωστες. Αυτό που λες "Χαμηλο κοστος μετακινησης το οποιο θα καταληξει σε τελικο οφελος για τον καταναλωτη στο τελος χρησης ? Δεν!" , μπορείς να το εξηγήσεις λίγο καλύτερα ;

 

 

*Για το όριο των χιλιομέτρων που επιτρέπετε κάποιος να διανύσει συνεχόμενα δεν μπορώ να βρω κάποια νομοθεσία. Το θυμάμαι απ τον καιρό που έδινα σήματα και ως εκ τούτου είμαι επιφυλακτικός για την ισχύ του

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...