Προς το περιεχόμενο

Συνέντευξη για θέση προγραμματιστή


Επισκέπτης

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Επειδή λίγο ή πολύ όλοι μας έχουμε εμπλακεί στον μαραθώνιο τον συνεντεύξεων, θα ήθελα να ακούσω τις γνώμες / απόψεις σας για τα παρακάτω:

1) Εργάζεσαι ήδη κάπου αλλά ψάχνεις κάτι καλύτερο. Οι recruiters θέλουν βίντεο-συνέντευξη 9-5 ή 10-6 όπου εκ των πραγμάτων πρέπει να πάρεις άδεια. Ξοδεύεις άδεια όμως όταν ξέρεις ότι είναι σε πολύ πρώιμο στάδιο και για την ίδια θέση θα μιλήσει με άλλους 10-20;

2) Αυτά που είπες στην πρώτη συνέντευξη με τον recruiter (π.χ. προϋπηρεσία, τεχνολογίες που ασχολήθηκες, notice period), τα επαναλαμβάνεις ξανά και ξανά στα επόμενα στάδια έχοντας την αίσθηση ότι μιλάς με άτομα που δεν συνεννοούνται μεταξύ τους.

3) Περνάς με απόλυτη επιτυχία το technical project και σου έρχεται αρνητική απάντηση ότι ναι μεν το έλυσες σωστά αλλά όχι με τον τρόπο που το ήθελαν, έχοντας την αίσθηση ότι έκανες δωρεάν outsourcing.

4) Περνάς με απόλυτη επιτυχία το technical assessment και μετά τα επόμενα 2 ή 3 στάδια βιντεο-συνεντεύξεων (με Senior και Team Lead) τα οποία πήγαν καλά, λαμβάνεις το αυτοματοποιημένο μήνυμα ότι επέλεξαν κάποιον άλλο που ήταν πιο κοντά στα ζητούμενα της θέσης.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μιας και δεν ειμαι προγραμματιστης ,θα σου απαντησω για τα 1 και 2.

1)Προφανως και δεν παιρνεις αδεια.Περσι μεσω ενος προγραμματος ειχα παει σε τοσες συνεντευξεις που δε θα μου εφταναν οι αδειες.

Κυριοι μπορω μετα τη 5,εναλλακτικα αν θελετε νωρις στη 9 (και βρισκεις μια δικαιολογια για να καθυστερησεις στη δουλεια).Αν δε μπορουν,σας ευχαριστω πολυ ,γεια σας.

Εκτος και εαν καιγεσαι για τη συγκεκριμενη θεση.

2)Αυτο ειναι αυτονοητο.Δε καθονται για τη μυριαδα υποψηφιων που βλεπουν να συζητανε μεταξυ τους.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για το 3 να είσαι σίγουρος οτι είναι τεράστια λαμογιά και όντως ισχύει.

Δίνουν τη δουλειά "και καλά για να δουν τι κάνεις" και τους προσφέρεις τσάμπα ιδέες και λύσεις δίχως να σε πληρώσουν. Έχω άπειρα παραδείγματα επιβεβαιωμένα.

  • Like 4
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
19 λεπτά πριν, greekfragma είπε

Για το 3 να είσαι σίγουρος οτι είναι τεράστια λαμογιά και όντως ισχύει.

Δίνουν τη δουλειά "και καλά για να δουν τι κάνεις" και τους προσφέρεις τσάμπα ιδέες και λύσεις δίχως να σε πληρώσουν. Έχω άπειρα παραδείγματα επιβεβαιωμένα.

Δεν ξέρω αν γίνεται αυτό, αλλά με απλή και λογική σκέψη, αν κάποιος μπορεί σε μία συνέντευξη να προσφέρει λύσεις σε μία εταιρία, γιατί να μην τον προσλάβει;

Επεξ/σία από Lanike71
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, Lanike71 είπε

Δεν ξέρω αν γίνεται αυτό, αλλά με απλή και λογική σκέψη, αν κάποιος μπορεί σε μία συνέντευξη να προσφέρει λύσεις σε μία εταιρία, γιατί να μην τον προσλάβει;

Είναι συχνό φαινόμενο.

Βγάζουν δουλειά έτσι τζάμπα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, Lanike71 είπε

Δεν ξέρω αν γίνεται αυτό, αλλά με απλή και λογική σκέψη, αν κάποιος μπορεί σε μία συνέντευξη να προσφέρει λύσεις σε μία εταιρία, γιατί να μην τον προσλάβεις;

γιατί η εταιρία ψάχνει για κορόιδα ανεβάζοντας αγγελία προσφοράς εργασίας ανά τακτά χρονικά διαστήματα γιατί δε θελει να πληρώσει κάποιον μόνιμα για να το κάνει.

ξέρεις πόσα παλικαράκια και κοπελίτσες κάνουν τσαμπέ outsourcing μέσω αγγελιών για δοκιμαστικά projects;

άσε...το χουμε δει το έργο εδώ και μια 5ετία μη σου πω και παραπάνω.

Αφού τους τα λύνουν ολόκληρα (οι πιο πονηροί τα δίνουν τμηματικά σε διαφορετικούς υποψηφίους για να μη τους πάρουν χαμπάρι) ....γιατί να μη συνεχίσουν να εκμεταλλεύονται τη πονηράδα;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, Lanike71 είπε

Δεν ξέρω αν γίνεται αυτό, αλλά με απλή και λογική σκέψη, αν κάποιος μπορεί σε μία συνέντευξη να προσφέρει λύσεις σε μία εταιρία, γιατί να μην τον προσλάβει;

Γιατί αρκετές εταιρείες, θέλουν να την βγάλουν στο τσάμπα.

Εδώ έχω ακούσει περιπτώσεις που στο τηλέφωνο συμφώνησαν σε ένα ποσό και στην σύμβαση έγραφε άλλο (προφανώς μικρότερο)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

44 λεπτά πριν, greekfragma είπε

Για το 3 να είσαι σίγουρος οτι είναι τεράστια λαμογιά και όντως ισχύει.

Δίνουν τη δουλειά "και καλά για να δουν τι κάνεις" και τους προσφέρεις τσάμπα ιδέες και λύσεις δίχως να σε πληρώσουν. Έχω άπειρα παραδείγματα επιβεβαιωμένα.

Εάν ισχύει αυτό, τότε δεν είναι καλύτερα που δεν σε προσλαμβάνουν; Θα ήθελες να πας σε μία εταιρία που χρησιμοποιεί τέτοια μέσα; 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

14 λεπτά πριν, DrKo είπε

Εάν ισχύει αυτό, τότε δεν είναι καλύτερα που δεν σε προσλαμβάνουν; Θα ήθελες να πας σε μία εταιρία που χρησιμοποιεί τέτοια μέσα; 

το καλύτερο είναι να μην κάνεις τσάμπα δουλειά. αν σου πουν δείξε μας τι ξέρεις πάνω σε αυτό το project και αν το καταφέρεις θα πληρωθείς για ότι έφτιαξες,  αλλάζει το πράγμα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νομιζω ειναι standard και μεγάλες εταιρίες σε σκιζουν στα τεστ. Απο εκει και περα μπορει να γινει fail για χιλιους λογους. Εγω ειχα μια λύση που νομιζε οτι ηταν λαθος ο senior αλλα του ειπε ο αλλος senior πως ειναι σωστη, αλλα γενικα δε με γουσταρε οποτε δε προχωρησε και με πιεζε πολυ με ερωτησεις που δεν ξερω αν ειχαν τοσο νοημα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Γενικα εγω τα παω καλα με σύντομες τεχνικες ερωτήσεις και μικρές ασκησουλες.  Η συζήτηση προχωράει γρήγορα και ολοι ειναι happy.

Μετα σου βαζουν ενα design problem. Π.χ να δεις κωδικα (5-6 αρχεια) ή να σχεδιασεις ενα μικρο προγραμματακι μονο UML. Εδω αρχίζουν τα δυσκολα, η αποψη μου δεν συμφωνεί σχεδόν ποτε με τη δική τους. Προτιμώ ελάχιστες κλάσεις, χωρίς περιττα abstractions, οχι unit tests, θελω η μεθοδος να κανει κατι μονη της, οχι μικρες που καλουν αλλες μικρες ... και καμια δεν κανει κατι απο μονη της. Συνηθως διαφωνούμε και ξερω απο μονος οτι αποριφθηκα. 

Επεξ/σία από albNik
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, wotw είπε

Επειδή λίγο ή πολύ όλοι μας έχουμε εμπλακεί στον μαραθώνιο τον συνεντεύξεων, θα ήθελα να ακούσω τις γνώμες / απόψεις σας για τα παρακάτω:

1) Εργάζεσαι ήδη κάπου αλλά ψάχνεις κάτι καλύτερο. Οι recruiters θέλουν βίντεο-συνέντευξη 9-5 ή 10-6 όπου εκ των πραγμάτων πρέπει να πάρεις άδεια. Ξοδεύεις άδεια όμως όταν ξέρεις ότι είναι σε πολύ πρώιμο στάδιο και για την ίδια θέση θα μιλήσει με άλλους 10-20;

Δεν παίρνεις άδεια για να κάνεις συνέντευξη. Είτε λες στη δουλειά ότι σήμερα θα αργήσεις το πρωί ή θα φύγεις νωρίτερα το απόγευμα και κλείνεις interview μέχρι τις 10 ή από τις 4 και μετά, ή λες στην εταιρεία που θέλει να κάνετε interview μόνο μετά τις 5 ή 6. Δε θα χαραμίζεις εσύ τις άδειές σου για μια συνέντευξη που δε ξέρεις καν αν όντως ενδιαφέρονται για σένα ή αν σε ενδιαφέρει εσένα σίγουρα η εταιρεία. Και όπως αναφέρθηκε, αν δεν τους αρέσει, thank you, next. Η μόνη εξαίρεση για τα παραπάνω θα ήταν αν θες να πας σε κάποια σημαντική για σένα εταιρεία ,που μπορεί να έχετε διαφορά ώρας που να μη βολεύει άλλες ώρες, ή που να έχει μεγάλη διάρκεια συνεντεύξεων (4-6 μήνες) οπότε πρέπει να είσαι available όποτε μπορούν και αυτοί. Αλλά εδώ μιλάμε για σοβαρό commitment και από τις 2 πλευρές, πράγμα που το κυνηγάς και εσύ όσο μπορείς. Τώρα για κάτι startups και οικογενειακές εταιρείες, τους δίνεις την ατζέντα σου και αν τους βολεύει, δε θα ξεβολευτείς εσύ.

2 ώρες πριν, wotw είπε

2) Αυτά που είπες στην πρώτη συνέντευξη με τον recruiter (π.χ. προϋπηρεσία, τεχνολογίες που ασχολήθηκες, notice period), τα επαναλαμβάνεις ξανά και ξανά στα επόμενα στάδια έχοντας την αίσθηση ότι μιλάς με άτομα που δεν συνεννοούνται μεταξύ τους.

Εδώ καταλαβαίνεις και πράγματα για την εταιρεία, κυρίως για την οργάνωσή τους. Υπάρχουν περιπτώσεις που καταλαβαίνεις ότι ο "φάκελός" σου κυκλοφορεί εντός της εταιρείας, και ο κόσμος έχει context για σένα, που σημαίνει ότι μάλλον υπάρχει καλή επικοινωνία εσωτερικά. Βέβαια το να μη συμβαίνει αυτό δε σημαίνει ότι η εταρεία δεν είναι καλή, αλλά σίγουρα το extra mile που μπορεί να κάνει μια εταιρεία, μπορεί να εκτιμηθεί. Αλλά γενικά αυτό συμβαίνει (να μιλάς με άτομα σαν να μιλάς πρώτη φορά) όταν πχ υπάρχουν πολλές ανοιχτές θέσεις και γίνονται πολλαπλά interviews παράλληλα.

2 ώρες πριν, wotw είπε

3) Περνάς με απόλυτη επιτυχία το technical project και σου έρχεται αρνητική απάντηση ότι ναι μεν το έλυσες σωστά αλλά όχι με τον τρόπο που το ήθελαν, έχοντας την αίσθηση ότι έκανες δωρεάν outsourcing.

Αυτό δυστυχώς δεν είναι εύκολο να το προβλέψεις, αλλά είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα συμβεί είτε σε μικρές εταιρείες, είτε σε πιο sweatshops (βλέπε εταιρεία που μπορεί κάθε 6μηνο να απολύει και να προσλαμβάνει μεγάλο αριθμό υπαλλήλων). Συμβαίνει γενικά, όχι σε μεγάλο βαθμό βέβαια. Αλλά θα ήταν καλό να χρησιμοποιούνται διάφορες online υπηρεσίες για να δηλώνονται αυτά τα περιστατικά, πχ glassdoor ή ακόμα και https://blacklist.radicalit.gr/views/map (εννοείται εδώ ποστάρεις και οποιαδήποτε άλλη αυθαιρεσία εργοδοτών).

2 ώρες πριν, wotw είπε

4) Περνάς με απόλυτη επιτυχία το technical assessment και μετά τα επόμενα 2 ή 3 στάδια βιντεο-συνεντεύξεων (με Senior και Team Lead) τα οποία πήγαν καλά, λαμβάνεις το αυτοματοποιημένο μήνυμα ότι επέλεξαν κάποιον άλλο που ήταν πιο κοντά στα ζητούμενα της θέσης.

Αυτό συμβαίνει, και δυστυχώς είναι λυπηρό. Όμως εδώ προσπαθείς να ζητήσεις πραγματική επεξήγηση στο γιατί δεν σε επέλεξαν. Συνήθως είναι προφάσεις αυτές με το ότι βρήκαν κάποιον άλλο πιο κοντά στα ζητούμενα. Μπορεί να μην τους άρεσε το επικοινωνιακό σου attitude, ή να μην τους άρεσαν οι λύσεις που έδινες σε προβλήματα, οπότε λίγο πιο εποικοδομητική απάντηση στα ερωτήματά σου θα ήταν χρήσιμη και για σένα. Αλλά συνήθως αυτό το πρόβλημα το χω αντιμετωπίσει σε πιο high level θέσεις, για πιο entry/mid engineering position δε μου χει τύχει, ούτε σαν interviewer ούτε σαν interviewee.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, albNik είπε

Γενικα εγω τα παω καλα με σύντομες τεχνικες ερωτήσεις και μικρές ασκησουλες.  Η συζήτηση προχωράει γρήγορα και ολοι ειναι happy.

Μετα σου βαζουν ενα design problem. Π.χ να δεις κωδικα (5-6 αρχεια) ή να σχεδιασεις ενα μικρο προγραμματακι μονο UML. Εδω αρχίζουν τα δυσκολα, η αποψη μου δεν συμφωνεί σχεδόν ποτε με τη δική τους. Προτιμώ ελάχιστες κλάσεις, χωρίς περιττα abstractions, οχι unit tests, θελω η μεθοδος να κανει κατι μονη της, οχι μικρες που καλουν αλλες μικρες ... και καμια δεν κανει κατι απο μονη της. Συνηθως διαφωνούμε και ξερω απο μονος οτι αποριφθηκα. 

Τι εννοείς όχι  unit tests? Συνήθως το καλό design απαίτει modularity ώστε να μπορούν εύκολα να γίνουν αλλαγές(παράδειγμα: αλλάζουν τα performance requirements και πρέπει να αλλάξεις την βάση ή να βάλεις cache. Με καλό design δεν πρέπει να είναι καμία φοβερή αλλαγή αυτό) καθώς επίσης να μπορείς να κάνεις ολόκληρα components mock για να μπορείς να κάνεις πιο εύκολα testing.

Γενικότερα το system design είναι και λίγο τέχνη που χτίζεται με την εμπειρία αλλά υπάρχουν εργαλεία για βοήθεια πχ  design patterns.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 λεπτά πριν, kaliakman είπε

Τι εννοείς όχι  unit tests? Συνήθως το καλό design απαίτει modularity ώστε να μπορούν εύκολα να γίνουν αλλαγές(παράδειγμα: αλλάζουν τα performance requirements και πρέπει να αλλάξεις την βάση ή να βάλεις cache. Με καλό design δεν πρέπει να είναι καμία φοβερή αλλαγή αυτό) καθώς επίσης να μπορείς να κάνεις ολόκληρα components mock για να μπορείς να κάνεις πιο εύκολα testing.

Γενικότερα το system design είναι και λίγο τέχνη που χτίζεται με την εμπειρία αλλά υπάρχουν εργαλεία για βοήθεια πχ  design patterns.

Παραθετω αυτη την απάντηση με την οποια συμφωνώ.

Αναφορά σε κείμενο

Unit testing, leading to dependency injection, leading to IoC containers, leading to lots of tools to assemble, intercept and rewrite code at execution time.

But mostly unit testing. The commitment to isolated testable units of code is what generates abstractions of dubious value.

Don't use a class where you could use an interface: easier to mock. Don't use a static method where you could use an instance method on a collaborator: easier to inject, replace and mock. Your object graph getting too hard to compose, or other design smells? Don't worry, we have tools to handle the complexity, so you don't have to try and reduce it.

https://news.ycombinator.com/item?id=25414534

Σχετικα με το παρακατω θεμα

https://www.quantcast.com/blog/death-by-1000-layers-the-perils-of-over-abstraction-in-java/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 λεπτά πριν, albNik είπε

Παραθετω αυτη την απάντηση με την οποια συμφωνώ.

https://news.ycombinator.com/item?id=25414534

Σχετικα με το παρακατω θεμα

https://www.quantcast.com/blog/death-by-1000-layers-the-perils-of-over-abstraction-in-java/

Δες το παρακάτω talk αν έχεις χρόνο: 

 

Σε κάθε περίπτωση το καλό design με interfaces/abstractions βοηθάει στο modularity. Ναι προφάνως το να έχεις 100  layers από abstractions δεν βοηθάει αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν πρέπει να τα χρησιμοποιούμε.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...