Προς το περιεχόμενο
  • Εγγραφή

Κατασκευάστηκαν οι πρώτες μπαταρίες για ηλεκτρικά οχήματα χωρίς κοβάλτιο


polemikos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Η Κινέζικη εταιρεία κατασκευής μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα (EV) ανακοίνωσε ότι κατασκεύασε την πρώτη μπαταρία χωρίς κοβάλτιο (cobalt-free).

Η εταιρεία βρέθηκε στο Chengdu Motor Show όπου και πραγματοποίησε επίδειξη του νέου καινοτόμου battery pack της, το οποίο βρισκόταν στο εσωτερικό ενός Ora Cherry Cat από την Κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία Great Wall Motors.

Καθώς γίνονται διαρκώς προσπάθειες για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα από όλες τις χώρες στον κόσμο και αυξάνεται η ευαισθητοποίηση του κόσμου, η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα βρίσκεται σε άνοδο. Τα περισσότερα από τα σημερινά ηλεκτρικά οχήματα εφοδιάζονται με μπαταρίες ιόντων λιθίου, οι οποίες τόσο για την παραγωγή τους όσο και για τη λειτουργία τους απαιτείται το κοβάλτιο. Και αυτό επειδή το κοβάλτιο παίζει «ζωτικής σημασίας» ρόλο για την ενίσχυση της ενεργειακής πυκνότητας και της διάρκειας ζωής της μπαταρίας καθώς διατηρεί τη δομή των ιόντων λιθίου σταθερή.

ORA-Cherry-Cat-front.jpeg

Δυστυχώς, η εξόρυξη και η χρήση κοβαλτίου έχει πολλά αρνητικά. Καταρχήν, την ώρα που η ζήτηση για το πολύτιμο ορυκτό αυξάνεται διαρκώς γνωρίζουμε ότι τα αποθέματα του δεν θα κρατήσουν για πολύ καιρό ακόμα. Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του Cobalt Institute, η ζήτηση κοβαλτίου για χρήση σε μπαταρίες ιόντων λιθίου, που χρησιμοποιούνται κυρίως σε φορητές ηλεκτρονικές συσκευές και ηλεκτρικά οχήματα αυξήθηκε με ετήσιο ρυθμό 10% από το 2013 έως στο 2020. Το Cobalt Institute εκτιμά ακόμα υψηλότερη αύξηση στη ζήτηση μπαταριών που χρησιμοποιούν κοβάλτιο καθώς η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα θα έχει ετήσια αύξηση 30% έως το 2025. Ως εκ τούτου, δεν είναι παράλογο να αναρωτιόμαστε αν τα παγκόσμια αποθέματα κοβαλτίου θα είναι αρκετά για να συμβαδίσουν με την αύξηση του ρυθμό παραγωγής μπαταριών.

Δεύτερον, η εξόρυξη του γίνεται σε μεγάλο βαθμό στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, η οποία αντιπροσωπεύει το 66% της εξόρυξης που πραγματοποιείται σε ορυχεία και δυστυχώς, στο 20% των ορυχείων στην Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό χρησιμοποιούνται παιδιά για την εξόρυξη του.

Και τελευταίο, αξιολογώντας τον κύκλο ή τη διαδρομή της εξόρυξης κοβαλτίου, επιστήμονες κατέληξαν ότι η χρήση του δεν είναι 100% πράσινη. Αντιθέτως, στην έρευνα που πραγματοποίησαν τεκμηριώνεται ότι η εξόρυξη κοβαλτίου είναι επιζήμια για το περιβάλλον. Για όλους τους παραπάνω λόγους, οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να μειώσουν σημαντικά τη ποσότητα κοβαλτίου στις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων τους. Για παράδειγμα, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης Battery Day 2020, η Tesla ανακοίνωσε ότι θα κατασκευάζει οχήματα με μπαταρίες χωρίς κοβάλτιο ενώ η GM την ίδια χρονιά παρουσίασε την μπαταρία Ultium που χρησιμοποιεί 70% λιγότερο κοβάλτιο από όλες τις άλλες μπαταρίες που υπάρχουν στην αγορά.

Σήμερα, η Κινέζικη SVOLT υπόσχεται μία μπαταρία απαλλαγμένη από το κοβάλτιο χωρητικότητας 82,5 KWh, η οποία μπορεί να προσφέρει αυτονομία 600 χλμ. με μία φόρτιση και επιτρέπει στο ηλεκτρικό όχημα να επιταχύνει από στάση στα 96 χλμ./ώρα σε 5 δευτερόλεπτα. Η εταιρεία έκανε γνωστό ότι το προϊόν της θα διατεθεί στην Κίνα ωστόσο δεν έκανε γνωστό το πότε ακόμα. 


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • Απαντήσεις 33
  • Δημιουργία
  • Τελευταία απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλή Μηνύματα

πάμε πάλι.. .. τα ηλεκτρικά οχήματα δεν έχουν καμία ελπίδα με τις σημερινές μπαταρίες να υιοθετηθούν από όλο τον κόσμο. Απλά δεν γίνεται, δεν αρκούν τα ορυκτά. Ασε τις άλλες αδυναμίες τους (αργή

Παρόλο που γενικά είμαι θετικός απέναντι στους Κινέζους, όταν είναι για μπαταρίες, το μυαλό μου πηγαίνει σε κάτι τέτοιες.

"κατέληξαν ότι η χρήση του δεν είναι 100% πράσινη." και "χρησιμοποιούνται παιδιά για την εξόρυξη του." Φυσικά όλα ξεκινούν από την, δίχως αντίκρισμα, μόδα της οικολογίας. Όπως έλεγ

Τι μείωση κοβαλτίου και ιστορίες! Βάλτε 4 πεταλιέρες στο αυτοκίνητο και λάστιχα ποδηλάτου και όλοι οι δείκτες πράσινης ενέργειας αυξάνονται στο μάξιμουμ! 

  • Like 5
  • Haha 2
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

To κοβάλτιο κανει 2 δουλειές :

Προστατεύει τη κάθοδο απο οξείδωση και κρατά τη αντίδραση σε μια σταθερη κατάσταση για να μην προκληθεί φωτία.. Επίσης ενισχύει τη πυκνότητα ενέργειας (wh/kg) . Πως ακριβώς θα το αντικαταστήσουν και οταν φορτίζει ταχέως δεν θα βλέπουμε hearts on fire?

  • Like 1
  • Thanks 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
14 λεπτά πριν, Alexaras1991 είπε

"στο 20% των ορυχείων στην Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό χρησιμοποιούνται παιδιά για την εξόρυξη του"

Ήμαρτον!

Πως οριζεται το παιδι στο  Κογκό ; Μεχρι την παιδικη ηλικια ; Δηλ τα 12 ετη  η περιλαμβανει και τους εφηβους μεχρι τα 18 ; 

Στην πατριδα μας απο 15 ετων επιτρεποταν η εργασια  , πλην υπερωριων.

  • Like 2
  • Haha 1
  • Confused 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
9 λεπτά πριν, nepomuk είπε

Πως οριζεται το παιδι στο  Κογκό ; Μεχρι την παιδικη ηλικια ; Δηλ τα 12 ετη  η περιλαμβανει και τους εφηβους μεχρι τα 18 ; 

Στην πατριδα μας απο 15 ετων επιτρεποταν η εργασια  , πλην υπερωριων.

Για το 1ο δεν γνωρίζω.

Άλλο τα ορυχεία άλλο οι εργασίες για παιδιά εδώ που συνήθως είναι απ'τις ελαφριές.

Μην συγκρίνεις π.χ. μοίρασμα φυλλαδίων ή κατασκευή φραπέ με σπάσιμο πέτρας / σκάψιμο.

  • Like 3
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
21 λεπτά πριν, nepomuk είπε

Πως οριζεται το παιδι στο  Κογκό ; Μεχρι την παιδικη ηλικια ; Δηλ τα 12 ετη  η περιλαμβανει και τους εφηβους μεχρι τα 18 ; 

Στην πατριδα μας απο 15 ετων επιτρεποταν η εργασια  , πλην υπερωριων.

τα ορυχεία είναι τρύπες και δεν χωράει πλήρης ενήλικας , όσο πιο μικρό , τόσο μικρότερη πιθανότητα να καταρεύσει , το ίδιο συμβαίνει στα περισσότερα ορυχεία σε πάρα πολλές χώρες που δεν υπάρχουν ούτε οι τυπικές μηχανές.

Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
29 λεπτά πριν, nepomuk είπε

Πως οριζεται το παιδι στο  Κογκό ; Μεχρι την παιδικη ηλικια ; Δηλ τα 12 ετη  η περιλαμβανει και τους εφηβους μεχρι τα 18 ; 

Στην πατριδα μας απο 15 ετων επιτρεποταν η εργασια  , πλην υπερωριων.

7 (σύμφωνα με κάποια paper για για την παιδική εργασία στο Κογκό) μέχρι τα 16 που λέει ο νόμος.

congo_child_miners.jpg

drc10.jpg?cb=623710cd5189b37f04dc33f6c12

στην πράξη ακόμα και τεσσάρων...

Επεξ/σία από kifinas
  • Sad 6
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
1 ώρα πριν, absoluteblade είπε

Τι μείωση κοβαλτίου και ιστορίες! Βάλτε 4 πεταλιέρες στο αυτοκίνητο και λάστιχα ποδηλάτου και όλοι οι δείκτες πράσινης ενέργειας αυξάνονται στο μάξιμουμ! 

Κάτι τέτοιο δηλαδή;

9k=.jpg

  • Haha 3
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
1 ώρα πριν, nepomuk είπε

Πως οριζεται το παιδι στο  Κογκό ; Μεχρι την παιδικη ηλικια ; Δηλ τα 12 ετη  η περιλαμβανει και τους εφηβους μεχρι τα 18 ; 

Στην πατριδα μας απο 15 ετων επιτρεποταν η εργασια  , πλην υπερωριων.

Όταν γράφουν παιδική εργασία εννοούν παιδιά ως και 14 ετών, ενώ όταν αναφέρουν ανήλικη εργασία εννοούν άτομα ως και 17…

  • Thanks 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

"κατέληξαν ότι η χρήση του δεν είναι 100% πράσινη."

και

"χρησιμοποιούνται παιδιά για την εξόρυξη του."

Φυσικά όλα ξεκινούν από την, δίχως αντίκρισμα, μόδα της οικολογίας.

Όπως έλεγε και ο George Carlin.

They don't care about the planet

Αυτά τα ολίγα από εμένα.

Επεξ/σία από Vempire_G4
Προσθήκη άποψης
  • Like 8
  • Thanks 1
  • Haha 1
Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...

Με την περιήγησή σας στο insomnia.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies που ενισχύουν σημαντικά την εμπειρία χρήσης.