Προς το περιεχόμενο

Αντιπαγωτικο παρπιζ και παραφλου


μπαρμπαγιωργος

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Μιας που έρχεται κρύο, Ψάχνω οικονομικές λύσεις για να βάλω στο δοχείο διαστολής του ψυγείου, και στο ρεζερβουάρ νερού για το παρπιζ.

Στο ψυγείο είχα βάλει παραφλου αλλά έχω συμπληρώσει απιονισμένο αρκετό. Ροζ ακόμη βέβαια αλλά δεν νομίζω οτι έχει αντιπαγωτικες ιδιότητες πλέον.

Καμιά "οικιακή" λύση; 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 58
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

τα παραφλού τα αλλάζουμε κάθε 2-3 χρόνια. το κόστος του μπουκαλιού για να αλλάξεις όλο το κύκλωμα έχει 10-15ευρώ

https://www.skroutz.gr/s/23966673/Valeo-Protectiv-40-Αντιψυκτικό-25-C-Μπλε-5lt.html

πάρε ένα μπουκάλi και κράτα 10-15 ευρώ για τα επόμενα 3 χρόνια.

στο παρπρίζ δε βάζεις τίποτα από σκέτο νερό. λίγο καθαρό οινόπνευμα αν θες αλλά πολύ λίγο που κατεβάζει κάπως το σημείο πήξης από τους 0 σε -5 έως -10.

μην προσθέσεις τίποτε άλλο γιατί προξενείς ζημιά στα μέρη που πετάνε το νερό στα τζάμια.

όσο πιο καθαρά κρατάς και τα τζάμια τόσο δυσκολότερα να πιάσουν πάγο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, greekfragma είπε

τα παραφλού τα αλλάζουμε κάθε 2-3 χρόνια. το κόστος του μπουκαλιού για να αλλάξεις όλο το κύκλωμα έχει 10-15ευρώ

https://www.skroutz.gr/s/23966673/Valeo-Protectiv-40-Αντιψυκτικό-25-C-Μπλε-5lt.html

πάρε ένα μπουκάλi και κράτα 10-15 ευρώ για τα επόμενα 3 χρόνια.

στο παρπρίζ δε βάζεις τίποτα από σκέτο νερό. λίγο καθαρό οινόπνευμα αν θες αλλά πολύ λίγο που κατεβάζει κάπως το σημείο πήξης από τους 0 σε -5 έως -10.

μην προσθέσεις τίποτε άλλο γιατί προξενείς ζημιά στα μέρη που πετάνε το νερό στα τζάμια.

όσο πιο καθαρά κρατάς και τα τζάμια τόσο δυσκολότερα να πιάσουν πάγο.

Δεν με νοιάζει να πιάσει πάγο το τζαμί

Αλλά να μη ραγίσουν οι σωληνώσεις και το δοχείο των υαλοκαθαριστήρων. Το οινόπνευμα το σκέφτηκα, αλλά μπορεί να ξεράνει όλα τα πλαστικά μέρη

 

Όσο για το παραφλου έχω vag τρομάρα μου, που υποτίθεται θέλει G12 για κάποιο λόγο. Λες και τα άλλα δεν κάνουν ...?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Just now, μπαρμπαγιωργος said:

Δεν με νοιάζει να πιάσει πάγο το τζαμί

Αλλά να μη ραγίσουν οι σωληνώσεις και το δοχείο των υαλοκαθαριστήρων. Το οινόπνευμα το σκέφτηκα, αλλά μπορεί να ξεράνει όλα τα πλαστικά μέρη

 

αν είναι σε μικρή αναλογία δεν κάνει ζημιά. γι αυτό σου είπα λίγο. π.χ. 200ml σε 2 λίτρα παγούρι...1:10

το δοχείο είναι πλαστικό και δε το γεμίζουμε ποτέ τέρμα. γι αυτό έχει και ένδειξη μαξ...οπότε έχει χώρο να παγώσει και να γίνει διαστολή.

 

 

2 minutes ago, μπαρμπαγιωργος said:

Δεν με νοιάζει να πιάσει πάγο το τζαμί

Αλλά να μη ραγίσουν οι σωληνώσεις και το δοχείο των υαλοκαθαριστήρων. Το οινόπνευμα το σκέφτηκα, αλλά μπορεί να ξεράνει όλα τα πλαστικά μέρη

 

Όσο για το παραφλου έχω vag τρομάρα μου, που υποτίθεται θέλει G12 για κάποιο λόγο. Λες και τα άλλα δεν κάνουν ...?

αν ο κατασκευαστής σου λέει G12 θα βάλεις G12. 

κάθε G είναι για συγκεκριμένου τύπου ψυγεία.

https://www.skroutz.gr/s/24412418/Valeo-Αντιψυκτικό-G12-Κόκκινο-5lt.html

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, greekfragma είπε

αν είναι σε μικρή αναλογία δεν κάνει ζημιά. γι αυτό σου είπα λίγο. π.χ. 200ml σε 2 λίτρα παγούρι...1:10

το δοχείο είναι πλαστικό και δε το γεμίζουμε ποτέ τέρμα. γι αυτό έχει και ένδειξη μαξ...οπότε έχει χώρο να παγώσει και να γίνει διαστολή.

 

 

200μλ σε 2 λίτρα τι σημείο τήξης θα δώσει;

Βασικά δεν είναι δοχείο, για τους υαλοκαθαριστήρες. Απλά βάζεις σε ένα σωλήνα και όταν ξεχυλισει σταματάς. Τώρα αν εννοείς το δοχείο του ψυγείο ναι οκ, αλλά το πρόβλημα εκεί είναι τα κολάρα και το μπλοκ του κινητήρα. Αντίστοιχα και στους υαλοκαθαριστήρες τα σωληνάκια

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 minute ago, μπαρμπαγιωργος said:

200μλ σε 2 λίτρα τι σημείο τήξης θα δώσει;

Βασικά δεν είναι δοχείο, για τους υαλοκαθαριστήρες. Απλά βάζεις σε ένα σωλήνα και όταν ξεχυλισει σταματάς. Τώρα αν εννοείς το δοχείο του ψυγείο ναι οκ, αλλά το πρόβλημα εκεί είναι τα κολάρα και το μπλοκ του κινητήρα. Αντίστοιχα και στους υαλοκαθαριστήρες τα σωληνάκια

επειδή φαίνεται οτι δε το κατέχεις το αντικείμενο αλλά λες οτι λεφτά δεν έχεις (ας πούμε για μάστορα)...θα σου πω απλά οτι ο σωλήνας καταλήγει σε δοχείο.

δε βάζεις μέχρι να ξεχειλίσει. κάθε αμάξι έχει εγχειρίδιο που λέει πόσα λίτρα παίρνει μέσα.

θα χρειαστείς δοσομετρικό μπουκάλι. με 2% vol σε οινόπνευμα θα κατεβάσεις σημείο παγώματος κατά 5-10 βαθμούς περίπου. Δε ξέρω τι θερμοκρασίες περιμένεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Το G12 (και όλα αυτά που βασίζονται στην γλυκόλη πως λέγεται) σε μείγμα 60-40, νερό-G12, αντέχει μέχρι -25 °C. Δύσκολα να πέσει τόσο πολύ στην Ελλάδα...

Για το παρμπρίζ υπάρχουν αντίστοιχα πράματα. κάτι τέτοιο π.χ.,

https://www.praktiker.gr/p/antipagotiko-katharistiko-parmpriz-mple-230ml-116165

Επεξ/σία από NT1G
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 λεπτά πριν, greekfragma είπε

θα σου πω απλά οτι ο σωλήνας καταλήγει σε δοχείο.

Με αυτή τη λογική δεν θα βάζαμε αντιπαγωτικο

12 λεπτά πριν, greekfragma είπε

δε βάζεις μέχρι να ξεχειλίσει. κάθε αμάξι έχει εγχειρίδιο που λέει πόσα λίτρα παίρνει μέσα.

Εσύ δηλαδή για τους υαλοκαθαριστήρες μετράς πόσο βάζεις; Και ξέρεις και πόσο έχει μέσα; Ή υπολογίζεις κάθε φορά που καθαρίζεις τα τζάμια τι καταναλωσες;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, NT1G είπε

Το G12 (και όλα αυτά που βασίζονται στην γλυκόλη πως λέγεται) σε μείγμα 60-40, νερό-G12, αντέχει μέχρι -25 °C. Δύσκολα να πέσει τόσο πολύ στην Ελλάδα...

Για το παρμπρίζ υπάρχουν αντίστοιχα πράματα.

Τα περισσότερα αντιψυκτικα που έχω δει είναι έτοιμα για -15

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
9 λεπτά πριν, NT1G είπε

οπότε φοβάσαι μην πέσει πιο κάτω από -15;

Όχι απλά επειδή μιλάς για αραιώσεις για να φτάσει -25

Εγώ έχω απλό και έχω ήδη συμπληρώσει πολύ νερό.

15 λεπτά πριν, greekfragma είπε

παραδίνομαι.... κάνε οτι σε φωτίσει.

Btw fyi

 με 10% αιθανόλη το σημείο τήξης είναι -4

22 λεπτά πριν, NT1G είπε

Ναι το ξέρω.. αλλά είναι ακριβά. Για να είσαι στους -8 θες αναλογία 1:2 

Αν παίρνει 2 λίτρα το "δοχείο" για τους υαλοκαθαριστήρες θες περίπου 3 συσκευασίες. Ε τώρα να δώσω 5€ για να καθαρίζω το παρπιζ... ?!?!

Επεξ/σία από μπαρμπαγιωργος
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Στο δοχείο των υαλοκαθαριστήρων γενικά υπάρχει χώρος για διαστολή, στα σωληνάκια το ίδιο. Για τον φραγκοφονιά που δεν ρίχνει τπτ κύριο θέμα είναι τα άλατα και η μάκα, αλλά οκ, και αυτό δεν είναι τραγικό για το κύκλωμα νερού του υαλοκαθαριστήρα. Κανείς δεν σε υποχρεώνει να βάλεις full αντιπαγωτικό μέσα. Ενα μπουκαλάκι μια στο τόσο και το υπόλοιπο νερό θα κάνει δουλειά ρίχνοντας το σημείο πήξεως κάποιους βαθμούς. Είναι θέμα ασφάλειας δικής σου* (μια φορά θα χρειαστεί) αυτά τα 2 ευρώ μια φορά το χρόνο στα κρύα.

Για το παραφλού, αν τα 10-15 ευρώ το 5λιτρο κάθε x  χρόνια είναι πολλά, ένα ραγισμένο ή τρύπιο από τα άλατα ψυγείο ή ακόμα χειρότερα,  κοστίζει περισσότερα από όλα τα παραφλού που θα βάλεις σε 30 χρόνια.

(Για το πλέον αραιωμένο παραφλού, και στα πρατήρια μπορούν να σου μετρήσουν τους αντιψυκτικούς βαθμούς του μείγματος που έχεις τώρα στο παγούρι. Η "οικονομία" πάντως με αραίωση δεν αξίζει)

 

* Αληθινή ιστορία (μήπως και φυλαχτεί κάποιος που τη διαβάσει)

Spoiler

Ταξίδι στην εθνική με χειμερινά λάστιχα μετά από χιόνια τις προηγούμενες μέρες, με περιστασιακό λασπαριό το ενά-μισι ρεύμα κυκλοφορίας από τα αλάτια και βουνά από παγωμένο χιόνι από τα μηχανήματα στην άκρη. Πολύ αραιή κίνηση, λιακάδα, ξεκίνησα με πιτσιλίθρες να δουλεύουν στην κίνηση μέσα στην πόλη. Κάποια στιγμή -και ενώ είχα ώρα να διασταυρωθώ με άλλο όχημα- με προσπέρασε βιαστικό φορτηγό (100+ χλμ) και έγινε το παρμπριζ.. καφέ. Το νερό στις πιτσιλίθρες είχε παγώσει στο μεταξύ από τον κρύο αέρα με το νερό που δεν κυκλοφορούσε. Οι στεγνοί υαλοκαθαριστήρες φυσικά το πασάλειψαν και το έκαναν χειρότερο. Να τυφλώνεσαι ξαφνικά με 90-100χλμ, να επείγεσαι να σταματήσεις και να μην βλέπεις ούτε μπροστά, ούτε πόσο χώρο έχεις να κάνεις δεξιά (μαζεμένα παγωμένα χιόνια στην άκρη), διακινδυνεύοντας για δευτερόλεπτα -από το πουθενά- τα χειρότερα για τις... πιτσιλίθρες? Αξία ανεκτίμητη.

Στην πρώτη έξοδο, πρατήριο, και ένα μπουκαλάκι 250ml ήταν αρκετό να ξεπαγώσει μέχρι ψηλά  τις πιτσιλίθρες (δεν είχε δα και μείον, αλλά για ένα αυτοκίνητο που τρέχει λόγω του κρύου αέρα τελικά στάθηκε αρκετό για να τις παγώσει την πιο άκυρη στιγμή)

 

Επεξ/σία από iml
  • Like 2
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πιο πιθανό είναι να τελείωσε το υγρό παρά να πάγωσε εν κινήσει, ίσα ίσα μπορεί να ξεκινήσεις με παγωμένο υγρό και στην πορεία μόλις ζεσταθεί η μηχανή και ο χώρος της μηχανής να ξεπαγωσει το υγρό

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και να μην παγωσει στο παγούρι  μπορεί να παγώσει οταν θα ψεκάσεις το παρμπριζ  και να μην βλέπεις τίποτα.

Οποτε βάζεις ενα ειδικό σαπούνι για χειμωνα ,και το λιντλ φέρνει,και είσαι σίγουρος.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...