Προς το περιεχόμενο

Αστοχίες υλικού ( φωτογραφικού ) και άλλα ευτράπελα .......


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Στις 17/3/2022 στις 12:09 ΠΜ, stratigos24 είπε

Όχι εγώ αλλά φιλος μου..

Σχολάει από τη δουλειά 17:00. Άλλος   Φιλος θελει να ασχοληθεί με τη φωτογραφία (δεν είχε κάμερα τότε) και τον ψήνει να ξεκινήσουν από Αθήνα να πάνε στο ακρωτήριο Ταιναρο να βγάλουν αστροφωτογραφια. Παρατάνε οικογένειες, ο πρώτος που είχε μηχανη την παίρνει μαζί και  τρίποδο κλπ κλπ και ξεκινάνε. Φτάνουν κάπου, παρκάρουν και περπατάνε 1.5 ώρα στα σκοτάδια με φουλ κουνούπια και ορατότητα 0. Φτάνουν στο φάρο, ανοίγει μηχανη και τί βλέπει;;; 10% μπαταρία ή και πιο κατω… εντάξει… κλάμα… 

Ευτυχώς κάτι βγήκε στις λίγες λήψεις που έκανε… (πού χρονοσ για δοκιμές και άλλες γωνιές λήψης  κλπ… τίποτα… ένα στήσιμο ότι βγήκε.)  

D850, tamron 15-30. 

Tainaron lighthouse Milky Way

Πάλι πίσω 1.5 ώρα περπάτημα και κάπου 4-5 οδήγηση…

Το αποτέλεσμα όμως εξαιρετικό!

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 39
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Στις 17/3/2022 στις 11:22 ΠΜ, maik42 είπε

Σωτήριον έτος 2000,

Είμαι με την Nikon f90x και περιμένοντας να μου έρθει η F5 δεν ήθελα να παω σε καλυψη γαμου με μια μηχανή, δανείζομαι μια canon eos50e.

Η συγκεκριμενη είιχε μια λειτουργια  κατοπιν ρύθμισης στο μαζεμα του φιλμ αφηνε την ακρη του απο εξω, οπως οταν ειναι αχρησιμοποίητο. Να μην τα πολυλογώ δυο φιλμ με διπλοέκθεση, ευτυχώς μονο στην δεξίωση- γλέντι.

Μικρό το κακό, εγινε προς το τελος της δεξίωσης δεν ελλειπε καμία ουσιώδης σταση.

    F90x ....... διαμάντι ....... 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

On 17/03/2022 at 00:09, stratigos24 said:

Όχι εγώ αλλά φιλος μου..

Σχολάει από τη δουλειά 17:00. Άλλος   Φιλος θελει να ασχοληθεί με τη φωτογραφία (δεν είχε κάμερα τότε) και τον ψήνει να ξεκινήσουν από Αθήνα να πάνε στο ακρωτήριο Ταιναρο να βγάλουν αστροφωτογραφια. Παρατάνε οικογένειες, ο πρώτος που είχε μηχανη την παίρνει μαζί και  τρίποδο κλπ κλπ και ξεκινάνε. Φτάνουν κάπου, παρκάρουν και περπατάνε 1.5 ώρα στα σκοτάδια με φουλ κουνούπια και ορατότητα 0. Φτάνουν στο φάρο, ανοίγει μηχανη και τί βλέπει;;; 10% μπαταρία ή και πιο κατω… εντάξει… κλάμα… 

Ευτυχώς κάτι βγήκε στις λίγες λήψεις που έκανε… (πού χρονοσ για δοκιμές και άλλες γωνιές λήψης  κλπ… τίποτα… ένα στήσιμο ότι βγήκε.)  

D850, tamron 15-30. 

Tainaron lighthouse Milky Way

Πάλι πίσω 1.5 ώρα περπάτημα και κάπου 4-5 οδήγηση…

Εγώ θα κοίταζα και στον φάρο μήπως είναι κανένας. 2/3 είναι η πιθανότητα :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

     Δεν ακουμπάμε τις μηχανές ΟΠΟΥ ναναι ......... διότι ο συνεργάτης που ήρθε για απολύμανση στον χώρο ........ ψέκασε την ευρύτερη περιοχή ......... αφού μου είπε να περιμένω λίγο έξω ........ και φυσικά και την D610 την οποία ξέχασα να πάρω κοντά μου , ενώ την άφησα πάνω σε ένα γραφείο .......... και φυσικά την πήρα ψεκασμένη δεόντως ........... ευτυχώς χωρίς σοβαρές ζημίες ......... δεν διαπίστωσα συμπτώματα όπως να βγαίνουν ψεκασμένες και οι φωτογραφίες που τραβούσε στην συνέχεια ........ όπως επίσης δεν γνωρίζω αν υπάρχει φίλτρο σε προγράμματα επεξεργασίας ( που δεν χρησιμοποιώ έτσι κι'αλλιώς ) που να αφαιρεί τα ψεκαστικά συμπτώματα σε αρχεία εικόνας ......... 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 1 μήνα μετά...

     Για ρίξτε ιδέες , μην σας έχω και κάθεστε ....... σαν τι είδους ζημία σας φαίνεται ?

    Για την ιστορία , τραβήχτηκε από την Nikon D1 , η οποία ναι μεν λειτουργούν όλα και ακούγονται κιόλας όπως πρέπει ........ αλλά ....... έχουν γίνει όλα όσα έπρεπε , από κάρτες φορμαρισμένες , reset στο σώμα , το διάφραγμα ελέγχεται , μπαταρία φορτισμένη ........ 

    Αυτά που δεν έγιναν ακόμη , να δοκιμάσω να φορτίσω ξανά την μπαταρία και να δοκιμάσω με άλλον φακό , λέμε τώρα ........

sketch-1651475297831.jpg

  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 2/5/2022 στις 10:13 ΠΜ, babisskg είπε

     Για ρίξτε ιδέες , μην σας έχω και κάθεστε ....... σαν τι είδους ζημία σας φαίνεται ?

    Για την ιστορία , τραβήχτηκε από την Nikon D1 , η οποία ναι μεν λειτουργούν όλα και ακούγονται κιόλας όπως πρέπει ........ αλλά ....... έχουν γίνει όλα όσα έπρεπε , από κάρτες φορμαρισμένες , reset στο σώμα , το διάφραγμα ελέγχεται , μπαταρία φορτισμένη ........ 

    Αυτά που δεν έγιναν ακόμη , να δοκιμάσω να φορτίσω ξανά την μπαταρία και να δοκιμάσω με άλλον φακό , λέμε τώρα ........

sketch-1651475297831.jpg

Υπάρχει περίπτωση να έχει μπει κάποιο από αυτά τα χαζούλικα εφέ που βάζουν στις μηχανές? 

Επεξ/σία από Iliemp
Καταλαθως το εγραψα μεσα στην Παράθεση
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βγάλε 1 φωτογραφία που θα στήσεις 3 χρωματιστά χαρτιά το ένα δίπλα στο άλλο.
Ένα κόκκινο χαρτί, ένα μπλε χαρτί και ένα πράσινο, να καλύπτουν το κάδρο πλήρως.
Μόλις δεις τη φωτογραφία νομίζω θα πάρεις την απάντηση σου...

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, GQPhDFBI είπε

Βγάλε 1 φωτογραφία που θα στήσεις 3 χρωματιστά χαρτιά το ένα δίπλα στο άλλο.
Ένα κόκκινο χαρτί, ένα μπλε χαρτί και ένα πράσινο, να καλύπτουν το κάδρο πλήρως.
Μόλις δεις τη φωτογραφία νομίζω θα πάρεις την απάντηση σου...

 

     Μεγάλο ευχαριστώ για την βοήθεια , σήμερα το πρωί τραβώντας κάποιες φωτογραφίες , επειδή είχε ησυχία , αντί του γνωστού μπιπ ας πούμε , σαν επιβεβαίωση εστίασης ακουγόταν μέσα από το καβούκι του πενταπρισματος κάτι σαν χριτς χριτς η κάπως έτσι . Παρόλα αυτά το κεντρικό focus point , έδειχνε ξεκάθαρα πως υφίσταται εστίαση κι' αυτό βέβαια συμβαίνει , άσχετα με το τελικό αποτέλεσμα σε εικόνα . 

   Τώρα μένει να δούμε αν συμβαίνει κάτι με το φωτόμετρο ? ίσως ....... λέμε τώρα .

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 10/5/2022 στις 2:05 ΜΜ, babisskg είπε

     Μεγάλο ευχαριστώ για την βοήθεια , σήμερα το πρωί τραβώντας κάποιες φωτογραφίες , επειδή είχε ησυχία , αντί του γνωστού μπιπ ας πούμε , σαν επιβεβαίωση εστίασης ακουγόταν μέσα από το καβούκι του πενταπρισματος κάτι σαν χριτς χριτς η κάπως έτσι . Παρόλα αυτά το κεντρικό focus point , έδειχνε ξεκάθαρα πως υφίσταται εστίαση κι' αυτό βέβαια συμβαίνει , άσχετα με το τελικό αποτέλεσμα σε εικόνα . 

   Τώρα μένει να δούμε αν συμβαίνει κάτι με το φωτόμετρο ? ίσως ....... λέμε τώρα .

Μπάμπη είπαμε , έχεις δουλειά εδώ με τα τεστ'ς ..... :-)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...
17 ώρες πριν, GQPhDFBI είπε

Μόλις κατέστρεψα ένα ρολό tri-x.
IMG_0013.jpg.b11d0eb33e766ecb521c952a09f2d85c.jpg

    Εύγε νέε μου ......... αφού δεν τραβούσες με το καρούλι να μην γυρίζει καν ........ ώστε να πετύχεις long exposure με φίλμ ......... 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βασικά το παρακάτω δεν αφορά αστοχία, αλλά τρόπο λειτουργίας. Όποιος ξέρει ας μου εξηγήσει

 

Φωτογραφίζω με τις ίδιες παραμέτρους που φωτογράφιζα με την προηγούμενη APS-C μου κάμερα. Θεώρησα πως λόγο του μεγέθους του σένσορα θα πρέπει να ξεκινήσω ή απο τις ίδιες ρυθμίσεις ή να κάνω ελαφρώς overexpose 1/3 στοπ ή και λίγο παραπάνω για να πάρω ίδια φωτεινότητα στις φώτο.

Διαπιστώνω το εξής παράδοξο. Ενώ τώρα φωτογραφίζω σε μηχανή με Μ4/3 σένσορα, στο ίδιο διάφραγμα και τις ίδιες ταχύτητες (και στο χαμηλότερο δυνατό iso) οι φώτο μου βγαίνουν ελαφρώς overexposed. Δεν θα έπρεπε να συμβαίνει το αντίθετο; 

 

Αν στο f3,5 σε μια APS-C δέχεται ο σένσορας Χ φως, τότε σε μια M4/3 ακόμη και αν παίρνει το ίδιο φως στο ίδιο f3,5 δεν θα έπρεπε να έχει παρόμοια ή έστω κοντινή έκθεση;

Μπορεί ένας φακός στο ίδιο άνοιγμα διαφράγματος να είναι πιο φωτεινός απο έναν άλλο, ακόμη και αν καταλήγει σε μικρότερο σένσορα; Υπάρχει κάποια άλλη μέτρηση που δεν λαμβάνω υπόψιν; (κάτι για t stop πήρε το μάτι μου κάπου αλλά δεν ψάχτηκα παραπάνω)

 

Υ.Γ Θα αρχίζω να δουλεύω την ζεβρα για το exposure που ευτυχώς έχει. Όσοι έχετε εμπειρία με την G9 πείτε μου σε τι ποσοστό να βάλω την ζέβρα να δουλεύει. Πάντως για την ώρα έχω μείνει έκπληκτος απο το πως βγάζει αυτή η μηχανή. Υπερβαίνει τις προσδοκίες μου ακόμη και με τον κιτ φακό.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 λεπτά πριν, highpriest είπε

Βασικά το παρακάτω δεν αφορά αστοχία, αλλά τρόπο λειτουργίας. Όποιος ξέρει ας μου εξηγήσει

 

Φωτογραφίζω με τις ίδιες παραμέτρους που φωτογράφιζα με την προηγούμενη APS-C μου κάμερα. Θεώρησα πως λόγο του μεγέθους του σένσορα θα πρέπει να ξεκινήσω ή απο τις ίδιες ρυθμίσεις ή να κάνω ελαφρώς overexpose 1/3 στοπ ή και λίγο παραπάνω για να πάρω ίδια φωτεινότητα στις φώτο.

Διαπιστώνω το εξής παράδοξο. Ενώ τώρα φωτογραφίζω σε μηχανή με Μ4/3 σένσορα, στο ίδιο διάφραγμα και τις ίδιες ταχύτητες (και στο χαμηλότερο δυνατό iso) οι φώτο μου βγαίνουν ελαφρώς overexposed. Δεν θα έπρεπε να συμβαίνει το αντίθετο; 

 

Αν στο f3,5 σε μια APS-C δέχεται ο σένσορας Χ φως, τότε σε μια M4/3 ακόμη και αν παίρνει το ίδιο φως στο ίδιο f3,5 δεν θα έπρεπε να έχει παρόμοια ή έστω κοντινή έκθεση;

Μπορεί ένας φακός στο ίδιο άνοιγμα διαφράγματος να είναι πιο φωτεινός απο έναν άλλο, ακόμη και αν καταλήγει σε μικρότερο σένσορα; Υπάρχει κάποια άλλη μέτρηση που δεν λαμβάνω υπόψιν; (κάτι για t stop πήρε το μάτι μου κάπου αλλά δεν ψάχτηκα παραπάνω)

 

Υ.Γ Θα αρχίζω να δουλεύω την ζεβρα για το exposure που ευτυχώς έχει. Όσοι έχετε εμπειρία με την G9 πείτε μου σε τι ποσοστό να βάλω την ζέβρα να δουλεύει. Πάντως για την ώρα έχω μείνει έκπληκτος απο το πως βγάζει αυτή η μηχανή. Υπερβαίνει τις προσδοκίες μου ακόμη και με τον κιτ φακό.

Δεν είμαι σίγουρος οπότε υποθέσεις θα κάνω, ελπίζω κάποιος πιο έμπειρος να σε βοηθήσει περισσότερο.

Πρώτον ο κάθε κατασκευαστής πιθανό να έχει διαφορετική απόδοση στο τι θεωρεί σωστή έκθεση (αν και χλωμό).

Δεύτερον αυτό που λες για το t stop που είναι για μένα πιθανότερο. Το f stop είναι το αποτέλεσμα ενός μαθηματικού τύπου ουσιαστικά που εξαρτάται από το εστιακό μήκος και τη διάμετρο του φακού. Το t stop είναι η "πραγματική ποσότητα" του φωτός που περνάει εν τέλει. Μπορεί να είναι ίδιος αριθμός, μπορεί και όχι. Οι cinematic φακοί έχουν πάνω t stops συνήθως για αυτόν τον λόγο.  Εγώ π.χ. έχω 2 zoom φακούς, έναν 10-24mm f4 και έναν 18-55mm 2.8-4.0. Όταν φωτογραφίσω με τον 10-24 στα 24mm και f4 και με τον 18-55mm στα 24mm f4 η εικόνα στον 10-24mm είναι πιο σκοτεινή με όλες τις άλλες ρυθμίσεις ίδιες. Έχω καταλήξει πως ο 10-24 έχει ελαφρώς διαφορετικό t stop, μπορεί να είναι κάπου στο 4.5-5.0 άρα περνάει λιγότερο φως και έτσι με τις ίδιες ρυθμίσεις το αποτέλεσμα είναι πιο σκοτεινό. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, thodorisarch είπε

Είναι μεσαίο φορμά;

Πως το κατάφερες αυτό; Μη επαρκής ποσότητα χημικών;

Μεσαίο φορμά, δεν μπήκε σωστά το φιλμ στο καρούλι και κόλλησε, οι τελευταίες 4 πόζες βγήκαν καλά.
Ευτυχώς ήταν κάτι δοκιμαστικές λήψεις με μία lubitel 166 που έχει πέσει στα χέρια μου και ήθελα να δω σε τι κατάσταση είναι η μηχανή.

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...