babisskg Δημοσ. 23 Μαΐου 2022 Δημοσ. 23 Μαΐου 2022 (επεξεργασμένο) Η εικόνα τραβήχτηκε με μία Olympus Camedia C - 5050 και φυσικά χωρίς οπτική σταθεροποίηση με την μηχανή στα χέρια . Έγινε απόπειρα εστίασης στα χόρτα στο βάθος ( μάλλον μη βρώσιμη αγριοβρώμη ) ώστε να φαίνεται η κίνηση των υπολοίπων στο foreground , ενώ δεν δοκίμασα το ανάποδο . Τι είναι λοιπόν η οπτική σταθεροποίηση σαν μηχανισμός , πόσο απαραίτητη είναι και κάτω από ποιες συνθήκες , πόσο ποιοτικός κατασκευαστικά είναι ένας τέτοιος μηχανισμός , αν πρέπει ( εφόσον υπάρχει ) να προτιμάται επάνω στον φακό η το σώμα , αν κόβει stop , αν μπορεί να λειτουργήσει παράλληλα με χρήση τρίποδα , πόσο κοστίζει η επισκευή σε περίπτωση αστοχίας υλικού μαζί με εναλλακτικές προτάσεις για οικονομία αφού οι καιροί που ζούμε είναι τέτοιοι , ότι άλλο κρίνετε απαραίτητο να προσθέσετε από την εμπειρία χρήσης και από την γνώση του καθενός , ακόμη κι' από εμπειρίες συγκεκριμένων φακών / σωμάτων εταιρειών ώστε να έχουν όλοι μία εκτίμηση για το τι να περιμένουν . Έχω δηλώσει πως ναι μεν , αλλά είμαι επιφυλακτικός λόγω κόστους αγοράς και επισκευής πως δεν αρνούμαι αλλά φοβάμαι την αστοχία του υλικού , οπότε μην παρεξηγήσετε την θέση μου . Πάσα πληροφορία χρήσιμη και καλοδεχούμενη . Δεκτές οι απόψεις του είδους δεν γίνεται χωρίς την ύπαρξη του χαρακτηριστικού , όμως θα βοηθήσει η τεχνική αιτιολόγηση , ώστε να χρυσώσουμε το χάπι στον εαυτό μας πριν κάποια αγορά . Κάτι επίσης που επιθυμώ να ακούσω , είναι πόσο πιο χρήσιμη είναι σε διάφορα συστήματα αφού υπάρχει σημαντική διαφορά όγκου και βάρους μεταξύ πχ μιάς DSLR και μιάς mirrorles η οτιδήποτε άλλου . Αν τέλος πάντων , μπορούμε να ζήσουμε και χωρίς το χαρακτηριστικό , κάτι που θα οφείλεται πρωτίστως σε οικονομικούς λόγους κι' όχι από άρνηση της αξίας του , ποιες μπορεί να είναι οι εναλλακτικές λύσεις που θα βοηθούσαν να παρακάμψουμε την έλλειψη . Επεξ/σία 23 Μαΐου 2022 από babisskg 2
GQPhDFBI Δημοσ. 23 Μαΐου 2022 Δημοσ. 23 Μαΐου 2022 Για να κατανοήσει κανείς τι ακριβώς κάνει η σταθεροποίηση ( VR, IS, SR κλπ) θα πρέπει να σκεφτεί τη λειτουργία του γυροσκόπιου. Ο σταθεροποιητής μπορεί να βρίσκεται στο φακό ή στον αισθητήρα. Σε κάποια συστήματα τώρα τελευταία βλέπουμε χρήση σταθεροποίησης και στο σώμα και στο φακός για καλύτερο αποτέλεσμα. Η δουλειά του είναι να αντισαθμίζει το τρεμόπαιγμα των χεριών μας όταν κρατάμε τη μηχανή, και μας επιτρέπει να έχουμε καθαρές φωτογραφίες σε χαμηλές ταχύτητες κλείστρο όταν το θέμα είναι ακίνητο. Μόνο αυτό και τίποτα άλλο. Δεν μπορεί να παγώσει ένα θέμα εν κινήση .π.χ εάν φωτογραφίζουμε ένα παιδί που τρέχει, το μοναδικό πράγμα που θα παγώσει το παιδί είναι η ταχύτητα του κλείστρου. Μπορώ όμως σε ένα χώρο χαμηλού φωτισμού που πρέπει να ρίξω ταχύτητα (π.χ βράδι στην πλατεία),και θέλω να βγάλω ένα πορτραίτο τη γυναίκα μου, μπορώ να της ζητήσω να μείνει για λίγο ακίνητη, να ενεργοποιήσω την σταθεροποίηση και να βγάλω τη φωτογραφία καθαρή. Θα πρέπει πάντα στη φωτογραφία να σκεφτόμαστε ότι έχουμε στα χέρια μας ένα πολυσύνθετο μηχάνημα που όλα τα μέρη του, αλλά και το θέμα μας, επηρεάζουν το τελικό αποτέλεσμα. Για να είναι η φωτογραφία απαλλαγμένη από το κούνημα των χεριών, πρέπει η ταχύτητα του κλείστρου να είναι ίση με το εστιακό μήκος του φακού. Εάν ο φακός είναι 50mm τότε "ιδανική" ταχύτητα είναι 1/50 και πάνω ( στην πράξη κάποιοι άνθρωπο μπορούν με τον ίδιο φακό να βγάζουν χωρίς σταθεροποίηση και με 1/15 και κάποι άλλοι όχι). Με ένα σταθεροποιητή 5 στοπ, με τον ίδιο φακό, μπορούμε να δοκιμάσουμε λήψεις με ταχύτητα 1/2 (μισό δευτερόλεπτο). Η σταθεροποίηση παίζει πολύ μεγαλύτερο ρόλο στο βίντεο, παρά στη φωτογραφία, που το τρεμόπαιγμα των χεριών φαίνεται περισσότερο. Έχω πάντα την σταθεροποίηση απενεργοποιημένη, δεν μου αρέσει να κουνιέται ο αισθητήρας της μηχανής ή τα κρύσταλλα στον φακό μου. Αυτό όμως έιναι κόλλημα δικό και δεν αντικατοπτρίζει τις ανάγκες όλων ή και την πραγματικότητα. Ότι προσφέρει η τεχνολογία όπως ανέφερε και ο @highpriest είναι εργαλείο που ο καθένας στη πράξη θα δει εάν και πόσο χρήσιμο του είναι. 1 2
DVaderLa Δημοσ. 23 Μαΐου 2022 Δημοσ. 23 Μαΐου 2022 Η συνδυασμένη χρήση is και ibis υπάρχει στις Panasonic εδώ και χρόνια. Με την Lumix G9 και τον 12 60 f2.8-4 με τη χρήση του Dual IS μπορεί κανείς να βγάλει με χρόνο 1'' κατ' επανάληψη. Η άποψή μου είναι ότι εφόσον δεν βλάπτει κάπου, είναι ένα εργαλείο που επιτρέπει να βγάλει κανείς πολύ μεγαλύτερο αριθμό μη κουνημένων φωτογραφιών. Ή ακόμη και φωτογραφίες που αλλιώς δε βγαίνουν. Πχ από το επίπεδο της μέσης και ενώ περπατάς. 2 1
Cntrl+X Δημοσ. 23 Μαΐου 2022 Δημοσ. 23 Μαΐου 2022 6 ώρες πριν, GQPhDFBI είπε Για να είναι η φωτογραφία απαλλαγμένη από το κούνημα των χεριών, πρέπει η ταχύτητα του κλείστρου να είναι ίση με το εστιακό μήκος του φακού. Εάν ο φακός είναι 50mm τότε "ιδανική" ταχύτητα είναι 1/50 και πάνω Για full frame κάδρα. Για μικρότερους αισθητήρες θέλουμε ακόμα ταχύτερους χρόνους κλείστρου για την ίδια εστιακή απόσταση. Π.χ. για Nikon APS-C για να σταθεροποιήσω ένα φακό 50mm θέλω χρόνο 1/75sec (1 / (προς εστιακό μήκος x crop factor) ). 1 2
konkarien Δημοσ. 23 Μαΐου 2022 Δημοσ. 23 Μαΐου 2022 7 ώρες πριν, GQPhDFBI είπε Για να κατανοήσει κανείς τι ακριβώς κάνει η σταθεροποίηση ( VR, IS, SR κλπ) θα πρέπει να σκεφτεί τη λειτουργία του γυροσκόπιου. Ο σταθεροποιητής μπορεί να βρίσκεται στο φακό ή στον αισθητήρα. Σε κάποια συστήματα τώρα τελευταία βλέπουμε χρήση σταθεροποίησης και στο σώμα και στο φακός για καλύτερο αποτέλεσμα. Η δουλειά του είναι να αντισαθμίζει το τρεμόπαιγμα των χεριών μας όταν κρατάμε τη μηχανή, και μας επιτρέπει να έχουμε καθαρές φωτογραφίες σε χαμηλές ταχύτητες κλείστρο όταν το θέμα είναι ακίνητο. Μόνο αυτό και τίποτα άλλο. Δεν μπορεί να παγώσει ένα θέμα εν κινήση .π.χ εάν φωτογραφίζουμε ένα παιδί που τρέχει, το μοναδικό πράγμα που θα παγώσει το παιδί είναι η ταχύτητα του κλείστρου. Μπορώ όμως σε ένα χώρο χαμηλού φωτισμού που πρέπει να ρίξω ταχύτητα (π.χ βράδι στην πλατεία),και θέλω να βγάλω ένα πορτραίτο τη γυναίκα μου, μπορώ να της ζητήσω να μείνει για λίγο ακίνητη, να ενεργοποιήσω την σταθεροποίηση και να βγάλω τη φωτογραφία καθαρή. Θα πρέπει πάντα στη φωτογραφία να σκεφτόμαστε ότι έχουμε στα χέρια μας ένα πολυσύνθετο μηχάνημα που όλα τα μέρη του, αλλά και το θέμα μας, επηρεάζουν το τελικό αποτέλεσμα. Για να είναι η φωτογραφία απαλλαγμένη από το κούνημα των χεριών, πρέπει η ταχύτητα του κλείστρου να είναι ίση με το εστιακό μήκος του φακού. Εάν ο φακός είναι 50mm τότε "ιδανική" ταχύτητα είναι 1/50 και πάνω ( στην πράξη κάποιοι άνθρωπο μπορούν με τον ίδιο φακό να βγάζουν χωρίς σταθεροποίηση και με 1/15 και κάποι άλλοι όχι). Με ένα σταθεροποιητή 5 στοπ, με τον ίδιο φακό, μπορούμε να δοκιμάσουμε λήψεις με ταχύτητα 1/2 (μισό δευτερόλεπτο). Η σταθεροποίηση παίζει πολύ μεγαλύτερο ρόλο στο βίντεο, παρά στη φωτογραφία, που το τρεμόπαιγμα των χεριών φαίνεται περισσότερο. Έχω πάντα την σταθεροποίηση απενεργοποιημένη, δεν μου αρέσει να κουνιέται ο αισθητήρας της μηχανής ή τα κρύσταλλα στον φακό μου. Αυτό όμως έιναι κόλλημα δικό και δεν αντικατοπτρίζει τις ανάγκες όλων ή και την πραγματικότητα. Ότι προσφέρει η τεχνολογία όπως ανέφερε και ο @highpriest είναι εργαλείο που ο καθένας στη πράξη θα δει εάν και πόσο χρήσιμο του είναι. Άκρως κατατοπιστικός. Παρ' όλα αυτά θέλω να μάθω γιατί όταν έχουμε φωτιστικές συνθήκες,που μας επιτρέπουν ταχύτητα κλείστρου που δεν θα βγει κουνημένη φωτογραφία ή κάνουμε χρήση τριπόδου,σε τι ωφελεί να απενεργοποιούμε την σταθεροποίηση. 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα