Προς το περιεχόμενο

Γιατί ο επεξεργαστής έχει περισσότερο bottleneck σε 1080p από ότι σε 1440p?


JohnChol

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Καλησπέρα

Για να εξηγήσω καλύτερα την κατάσταση μου. Εχω έναν i7-4790 με μια 760 και έψαχνα να δω τι αναβαθμίσεις μπορώ να κάνω στον υπάρχων pc(που είναι οικογενειακός) πριν φτιάξω από την αρχή έναν δικό μου.

Κοίταγα επιλογές όπως καμιά 1660super η 6500XT και παρατήρησα το εξής παράδοξο σε όλα τα bottleneck calculators,αν βάλω τα γραφικά σε 1440p (που παρεμπιπτόντως η οθόνη μου είναι 2560 x 1440) ο calculator λέει δεν θα έχω μεγάλο bottleneck ακόμα και με την 4790 όμως αν τα βάλω σε απλά 1080p έχω από 15-17% ανάλογα την κάρτα.

Μπορεί κανείς να μου εξηγήσει την λογική πίσω από αυτό? γιατί πιστεύω το HD θα έπρεπε να είναι λιγότερο βάναυσο για το σύστημα από το 2Κ.

Ευχαριστώ.

Επεξ/σία από JohnChol
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 146
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

1 ώρα πριν, JohnChol είπε

Καλησπέρα

Για να εξηγήσω καλύτερα την κατάσταση μου. Εχω μια i7-4790 με μια 760 και έψαχνα να δω τι αναβαθμίσεις μπορώ να κάνω στον υπάρχων pc(που είναι οικογενειακός) πριν φτιάξω από την αρχή έναν δικό μου.

Κοίταγα επιλογές όπως καμιά 1660super η 6500XT και παρατήρησα το εξής παράδοξο σε όλα τα bottleneck calculators,αν βάλω τα γραφικά σε 1440p (που παρεμπιπτόντως η οθόνη μου είναι 2560 x 1440) ο calculator λέει δεν θα έχω μεγάλο bottleneck ακόμα και με την 4790 όμως αν τα βάλω σε απλά 1080p έχω από 15-17% ανάλογα την κάρτα.

Μπορεί κανείς να μου εξηγήσει την λογική πίσω από αυτό? γιατί πιστεύω το HD θα έπρεπε να είναι λιγότερο βάναυσο για το σύστημα από το 2Κ.

Ευχαριστώ.

Θα χάσεις κάποια απόδοση με 6500ΧΤ λόγω των pcie lanes, κοίτα για 6600

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 ώρες πριν, JohnChol είπε

Καλησπέρα

Για να εξηγήσω καλύτερα την κατάσταση μου. Εχω μια i7-4790 με μια 760 και έψαχνα να δω τι αναβαθμίσεις μπορώ να κάνω στον υπάρχων pc(που είναι οικογενειακός) πριν φτιάξω από την αρχή έναν δικό μου.

Κοίταγα επιλογές όπως καμιά 1660super η 6500XT και παρατήρησα το εξής παράδοξο σε όλα τα bottleneck calculators,αν βάλω τα γραφικά σε 1440p (που παρεμπιπτόντως η οθόνη μου είναι 2560 x 1440) ο calculator λέει δεν θα έχω μεγάλο bottleneck ακόμα και με την 4790 όμως αν τα βάλω σε απλά 1080p έχω από 15-17% ανάλογα την κάρτα.

Μπορεί κανείς να μου εξηγήσει την λογική πίσω από αυτό? γιατί πιστεύω το HD θα έπρεπε να είναι λιγότερο βάναυσο για το σύστημα από το 2Κ.

Ευχαριστώ.

Καλά εγώ δεν θα έπαιρνα τα bottleneck calulators κατα γράμμα αλλά ναι έχει λογική (και δεν έχει σχέση με την μητρική αλλά με τον επεξεργαστή και την κάρτα γραφικών) 

Εν ολίγοις όπως είπαν και τα παιδιά πιο πάνω ο επεξεργαστής λόγω παλαιότητας δεν μπορεί (ενδεχόμενα γιατί με i7 4790 θα είσαι μια χαρά για κάρτες επιπέδου 1660 πιστεύω γιαυτό λέω δεν θα έπαιρνα ψωμοτύρι τα calculators αυτά  είναι λίγο ότι νάναι σαν το userbenchmark κτλ παίρνουν δηλαδή generic στοιχεία και κάνουν δικές τους προσεγγίσεις δεν ειναι μετρήσεις που γίνανε σε πραγματικό hardware δηλαδή. ) να ανταπεξέλθει στο φορτίο. 

Σε 1080p αν η κάρτα ειναι δυνατή επεξεργάζεται πολλά FPS ανα δευτερόλεπτο (που σημαίνει ότι αυξάνει το φορτίο για τον επεξεργαστή και εκει ειναι που μειώνονται τα FPS αυτά που έχεις δηλαδή σε σύγκριση με αυτά που θα μπορούσες να έχεις με την ίδια κάρτα αλλά καλύτερο επεξεργαστή) 

Στ 1440p κάποιες κάρτες ζορίζονται παραπάνω άρα βγάζουν μικρότερο αριθμό FPS άρα και το φορτίο του επεξεργαστή ειναι μικρότερο και δεν στρεσάρεται τόσο οπότε δεν φαίνεται η παλαιότητα του και πολύ. 


Όπως είπα όμως στην περίπτωση σου για τέτοιες κάρτες που ψάχνεις είσαι κομπλέ δεν θα έχεις bottleneck ούτε σε 1440p  και άσε το calculator να λέει τα δικά του. 
 

6 ώρες πριν, hln3 είπε

Θα χάσεις κάποια απόδοση με 6500ΧΤ λόγω των pcie lanes, κοίτα για 6600

Τι εννοεί ο ποιητής; 

Επεξ/σία από Dr_Pepper
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 λεπτά πριν, Τέρης Α. είπε

Αυτό: 

RX 6500 XT | Bus Interface PCIe 4.0 x4

E ναι θέλω να πω ότι η κάρτα δεν "ζορίζεται" λόγω των lains ειναι μια χαρά για την κατιγορία της ( PCIe 3.0 x4 ειναι 4GB/s pcie4 x4 ειναι τα διπλά 8Gb/s) 

δηλαδή ακόμη και σε PCIe 3.0 να μπεί μπορεί να εξυπηρετεί το  100% της vram 

Είναι απλά μια μικρότερη κάρτα σαφέστατα πιο αργή απο την 6600 αλλά και φθηνότερη το ότι έχει λιγότερα lanes δηλαδή ειναι περισσότερο λόγω ότι δεν τα χρειάζεται όχι ότι ήθελαν να κόψουν την ταχύτητα της με αυτόν τον τρόπο. 

  • Like 1
  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Dr_Pepper είπε

E ναι θέλω να πω ότι η κάρτα δεν "ζορίζεται" λόγω των lains ειναι μια χαρά για την κατιγορία της ( PCIe 3.0 x4 ειναι 4GB/s pcie4 x4 ειναι τα διπλά 8Gb/s) 

δηλαδή ακόμη και σε PCIe 3.0 να μπεί μπορεί να εξυπηρετεί το  100% της vram 

Είναι απλά μια μικρότερη κάρτα σαφέστατα πιο αργή απο την 6600 αλλά και φθηνότερη το ότι έχει λιγότερα lanes δηλαδή ειναι περισσότερο λόγω ότι δεν τα χρειάζεται όχι ότι ήθελαν να κόψουν την ταχύτητα της με αυτόν τον τρόπο. 

Average.png

H διαφορά αγγίζει το 30%, μεταξύ pcie3.0 και pcie4.0

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
45 λεπτά πριν, hln3 είπε

Average.png

H διαφορά αγγίζει το 30%, μεταξύ pcie3.0 και pcie4.0

To βρίσκω αρκετά περίεργο αυτό έχεις την πηγή να δω ακριβώς πως γίνανε οι μετρήσεις; ακόμη και σε ίδιο σύστημα να γίνανε η PCIe 3 vs 4 πιο πιθανό μου φαίνεται η μητρική να έχει θέμα όταν υποβαθμίζει το slot σε PCIe3 παρά η κάρτα. 

πχ και εδώ δείχνει 5-10 FPS λιγότερα να έχει στα περισσότερα παιχνίδια σε Pcie3 vs PCIe4 αλλά με την διαφορά ότι το ένα σύστημα τρέχει 10900 και το άλλο 12900! Αν και το τύπος το "έπαιξε" καλά και έβαλε ίδια clocks ο 12900Κ έχει καλύτερο IPC όμως οπότε η μικρή διαφορά κατα 99.9% ειναι εξαιτίας αυτού. 
 

 

Ψάχνοντας το λίγο παραπάνω βρήκα και αυτό το αλάνι(tech yes city) έκανε κάτι πολύ σωστό που δεν το σκέφτηκα γιατί όπως έγραψα πιο πάνω ακόμη και σε ίδιο σύστημα να κάνεις τις μετρήσεις ειναι αρκετά πιθανό να πέφτουν οι επιδόσεις απο το εξτρα latency ή τρόπο που "μεταφράζει" μια μητρική το native gen 4 σε gen 3

αν κάνεις σύγκριση με native gen 3 vs native gen 4 όπως ο φίλος που έβαλα πιο πάνω ακόμη και ίδια clocks θα έχεις διαφορές λόγου διαφορετικών επεξεργαστών με διαφορετικό IPC 

Ο tech yes city κάνει την εξής πονηριά (και πολύ βάσιμη όμως) 

Συγκρίνει  6500 xt 3050 και 2060 αλλά όχι μεταξύ τους!! 

Τις βάζει σε native συστήματα  (στα ίδια για το κάθε PCIe) και συκρίνει την διαφορά το πόσο πέφτουν δηλαδή απο 4 σε 3  οπότε πχ  αν η 3050 σε native PCIe 4 βγάζει πχ 78 FPS και σε native PCIe 3 70 (διαφορά 8 FPS) και η 6500 xt σε native pcie 4 βγάζει πχ 69 FPS και σε native PCIe 3 βγάζει 60 FPS (9 fps διαφορά) πάει να πει ότι δεν ειναι θέμα των λιγότερων lanes αλλά η διαφορά προκύπτει από την διαφορά των συστημάτων (μιας και έχουν άλλο επεξεργαστή) 
 

 

Επεξ/σία από Dr_Pepper
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Dr_Pepper είπε

To βρίσκω αρκετά περίεργο αυτό έχεις την πηγή να δω ακριβώς πως γίνανε οι μετρήσεις; ακόμη και σε ίδιο σύστημα να γίνανε η PCIe 3 vs 4 πιο πιθανό μου φαίνεται η μητρική να έχει θέμα όταν υποβαθμίζει το slot σε PCIe3 παρά η κάρτα. 

πχ και εδώ δείχνει 5-10 FPS λιγότερα να έχει στα περισσότερα παιχνίδια σε Pcie3 vs PCIe4 αλλά με την διαφορά ότι το ένα σύστημα τρέχει 10900 και το άλλο 12900! Αν και το τύπος το "έπαιξε" καλά και έβαλε ίδια clocks ο 12900Κ έχει καλύτερο IPC όμως οπότε η μικρή διαφορά κατα 99.9% ειναι εξαιτίας αυτού. 
 

 

Ψάχνοντας το λίγο παραπάνω βρήκα και αυτό το αλάνι(tech yes city) έκανε κάτι πολύ σωστό που δεν το σκέφτηκα γιατί όπως έγραψα πιο πάνω ακόμη και σε ίδιο σύστημα να κάνεις τις μετρήσεις ειναι αρκετά πιθανό να πέφτουν οι επιδόσεις απο το εξτρα latency ή τρόπο που "μεταφράζει" μια μητρική το native gen 4 σε gen 3

αν κάνεις σύγκριση με native gen 3 vs native gen 4 όπως ο φίλος που έβαλα πιο πάνω ακόμη και ίδια clocks θα έχεις διαφορές λόγου διαφορετικών επεξεργαστών με διαφορετικό IPC 

Ο tech yes city κάνει την εξής πονηριά (και πολύ βάσιμη όμως) 

Συγκρίνει  6500 xt 3050 και 2060 αλλά όχι μεταξύ τους!! 

Τις βάζει σε native συστήματα  (στα ίδια για το κάθε PCIe) και συκρίνει την διαφορά το πόσο πέφτουν δηλαδή απο 4 σε 3  οπότε πχ  αν η 3050 σε native PCIe 4 βγάζει πχ 78 FPS και σε native PCIe 3 70 (διαφορά 8 FPS) και η 6500 xt σε native pcie 4 βγάζει πχ 69 FPS και σε native PCIe 3 βγάζει 60 FPS (9 fps διαφορά) πάει να πει ότι δεν ειναι θέμα των λιγότερων lanes αλλά η διαφορά προκύπτει από την διαφορά των συστημάτων (μιας και έχουν άλλο επεξεργαστή) 
 

 



https://www.techspot.com/review/2398-amd-radeon-6500-xt/

 

Το ίδιο ακριβώς σύστημα χρησιμοποιήσε, απλώς πήγε και κατέβασε από το bios το pcie setting σε 3.0

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 ώρες πριν, hln3 είπε



https://www.techspot.com/review/2398-amd-radeon-6500-xt/

 

Το ίδιο ακριβώς σύστημα χρησιμοποιήσε, απλώς πήγε και κατέβασε από το bios το pcie setting σε 3.0

E αυτό είναι το πρόβλημα, η CPU έχει PCI 4.0 lanes η επιλογή για παλιότερα gen PCIe ειναι απλά εκει για θέματα συμβατότητας θα χάνει κάποια ταχύτητα ή θα έχει παραπάνω latency 

Γιατί σε όλα τα bench που είδα να το κάνουν αυτό με την ίδια μητρική είχαν κακά αποτελέσματα απο την άλλη σε bench που είδα με παλιότερα συστήματα που έχουν native PCIe 3.0 ειναι κανονικά τα αποτελέσματα. 

Πχ (πέρα ότι το αποδεικνύει και ο tech yes city αλλά και το άλλο βίντεο -για διαφορετικούς λόγους το καθένα βέβαια- )  στο shadow of the tomb raider στο highest preset δείχνει να παίζει με 47 το techspot 

Ενώ πχ εδώ με i7 3770 και σε custom ultra preset (δηλαδή μεγαλύτερο απο το highest ) βλέπουμε να το παίζει με 56-60 FPS... 
 


Λίγο πιο κάτω απο το PCI 4.0 αποτέλεσμα του tech spot (με λίγο χαμηλότερα settings όμως! ) 

Εγώ αυτό που πιστεύω ότι γίνεται (και λέω πιστεύω και όχι ότι ειμαι βέβαιος απλά και μόνο επειδή δεν έχω διαβάσει το σχετικό documentation αλλά ειμαι αρκετά σίγουρος για αυτός) η απώλεια συμβαίνει επειδή αλλάζοντας απο την ίδια μητρική (όπου ο επεξεργαστής έχει PCIe 4.0 lanes στο die του) την PCIe 4 σε παλιότερη γενιά αυτό το σήμα μετά μετατοπίζεται στο chipset και εκει είναι που συμβαίνει η απώλεια. 

Σε native σύστημα όπου δηλαδή η CPU έχει PCIe 3.0 lanes στο die της και πάνε κατευθείαν στα slot δεν έχουμε τέτοιες απώλειες και γιαυτό και δεν παρατηρείται κάτι αντίστοιχο σε benchmark με τέτοια συστήματα.

image.png.38cfdb24fa132b89a562e7ae2575c5ba.png

Γιατί η κάρτα έχει 4GB vram όλα κιόλα και το PCI 3.0 x4 έχει 4GB ταχύτητα μεταφοράς οπότε βάσει spec δεν βλέπω κάποιο πρόβλημα επίσης δεν θεωρώ ηλίθιους τους μηχανικούς της AMD να μην ξέρουν πόσα lanes επαρκούν για την ταχύτητα της κάρτας. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν μπορείς να συγκρίνεις τα νούμερα από το ένα review στο άλλο όταν αλλάζουν τα settings οι σκηνές κ.ο.κ
Αυτό που αναφέρει είναι μια θεωρία που δεν έχει κάτι να την στηρίξει - δες π.χ όταν τεσταρε το techpowerup την 3080

average-fps_1920_1080.png

Εδώ υπάρχουν μικροδιαφορές - αν ήταν θέμα latency θα έβγαιναν εντελώς χάλια νούμερα.

Όμως η 3080 εχει 10 gb οπότε δεν χρειαζεται τοσο μεγάλο bandwidth στο slot, η 6500ΧΤ οταν φτάνει η μνήμη της στα όρια είναι που την κόβει και άλλο το σλοτ.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
21 ώρες πριν, hln3 είπε

Δεν μπορείς να συγκρίνεις τα νούμερα από το ένα review στο άλλο όταν αλλάζουν τα settings οι σκηνές κ.ο.κ
Αυτό που αναφέρει είναι μια θεωρία που δεν έχει κάτι να την στηρίξει - δες π.χ όταν τεσταρε το techpowerup την 3080

average-fps_1920_1080.png

Εδώ υπάρχουν μικροδιαφορές - αν ήταν θέμα latency θα έβγαιναν εντελώς χάλια νούμερα.

Όμως η 3080 εχει 10 gb οπότε δεν χρειαζεται τοσο μεγάλο bandwidth στο slot, η 6500ΧΤ οταν φτάνει η μνήμη της στα όρια είναι που την κόβει και άλλο το σλοτ.

Μα και εδώ φαίνεται το latency PCIe x16 2.0 έχει σχεδόν 10 FPS διαφορά  στο average του συνόλου των παιχνιδιών ενώ συνεχίζει να είναι αρκετά γρήγορο για την κάρτα (x16 PCI express 2.0 ειναι 8GB/s, και το PCIe 3.0 έχει αμελητέα διαφορά αλλά και πάλι εδώ μιλάμε για x16 lanes δηλαδή για 16GB/s υπεραρκετά δηλαδή για την RTX 3080  ) 

Τώρα θα μου πεις σιγά 10 FPS ε ναι αλλά και η 3080 ειναι αρκετά γρήγορη GPU δηλαδή το συμμαζεύει απο εκει στην 6500 xt η διαφορά ειναι μεγαλύτερη γιατί πολύ απλά ειναι τσίμα τσίμα η GPU για τέτοια workloads ειναι μια entry level κάρτα άσχετα αν ειναι ακριβή λόγω της κατάστασης με τις τιμές. 

Ενδεικτικά για το ότι το bandwidth ειναι αρκετό: 

Εδώ ryzen 3600 (στο techpowerup τρέχουν 3900) και RTX 3070 σε native PCIe 3.0  δείχνοντας διαφορές σε x4(4GB) x8(8GB) x16(16GB)


Βλέπεις ότι x8(8GB) vs x16(16GB) για μια rtx 3070 8GB GDDR6 κάρτα η διαφορά πχ στο Witcher 3 είναι σχεδόν το ίδιο (4 FPS διαφορά το πολύ) 

Το ίδιο game απο το άθρο του techpowerup δεν έχει x8 PCIe 3.0(8GB/s) αλλά έχει x16 PCIe 2.0 που έχει το ίδιο ακριβώς bandwidth δηλαδή 8GB/s 

Εχει 25 FPS διαφορά με την GPU να είναι ταχύτερη! (3080 vs 3070) 

image.png.d4e38fb8e080c8d8a5d5b6b29ec660a0.png


 

21 ώρες πριν, hln3 είπε

Δεν μπορείς να συγκρίνεις τα νούμερα από το ένα review στο άλλο όταν αλλάζουν τα settings οι σκηνές

Όταν τα settings ειναι ανώτερα (δηλαδή πιο βαρύ φορτίο) στο παράδειγμα που δεν έχει διαφορά με το παράδειγμα που έχει διαφορά μπορείς να συγκρίνεις. 

"Κενό" θα υπύρχε μόνο αν σου έδειχνα ίδιο game αλλά με ελαφρύτερα settings και να δειχνει ότι δεν έχει διαφορά, απότι αυτά στο συγκριτικό που έχει διαφορά.  εκει θα μπορούσες να πεις πχ ότι επειδή ειναι ελαφρύτερα τα settings δεν χρειάζεται την ίδια ταχύτητα στα lanes.

Επίσης να επαναφέρω το βίντεο του tech yes city που εκει αντικειμενικά φαίνεται χωρίς να έχει σημασία η κάρτα η τα settings ότι η διαφορά μεταξύ PCI είναι ποσοστιαία το ίδιο σε native συστήματα. 

Επεξ/σία από Dr_Pepper
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 2/7/2022 στις 6:40 ΜΜ, JohnChol είπε

Μπορεί κανείς να μου εξηγήσει την λογική πίσω από αυτό? γιατί πιστεύω το HD θα έπρεπε να είναι λιγότερο βάναυσο για το σύστημα από το 2Κ.

στα 1080 επειδή η gpu μπορεί να βγάλει πολλά fps παραπάνω απο τα 1440, ζητάει απο την cpu πολυ περισσότερα δεδομένα 

 είναι περίπου αυτο που περιγράφεται απο κάτω :

''You can divide any game into two broad aspects: logic and visuals.

The logic is all about how the game behaves.

For example, when you’re playing a first-person shooter game, the logic includes all the calculations that have to run for the game to detect whether you’ve hit an enemy.

Intelligent non-player characters also fall under logic because they need an algorithm that controls their interactions with the player.

In contrast, visuals pertain to the game’s appearance, including object positions, textures, lighting, shadows, and colors.

With that separation of concerns, it’s easy to see that the CPU handles the logic while the GPU takes care of the visuals.''

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Aris_ είπε

ζητάει απο την cpu πολυ περισσότερα δεδομένα 

Για να το πάμε ακριβοδίκαια ζητάει τα ίδια δεδομένα με πριν ανα frame αλλά περισσότερες φορές ανα δευτερόλεπτο (όσο ανεβαίνουν τα FPS) :P 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...