Προς το περιεχόμενο

Εξαιρετικά κερδοφόρο είναι πλέον το τμήμα «gaming» της AMD, χάρη στις κονσόλες PS5 και Xbox X|S


polemikos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

13 hours ago, Hacker?pcs said:

Στις κονσόλες δεν γίνεται να υπάρξει competitive και δεν έχει υπάρξει λόγω των μοχλών που είναι αστείοι για competitive επίπεδο, τα esports και competitive παιχνίδια είναι όλα για PC

Όλα? 

Τα τουρνουά Smash για παράδειγμα τα παίζουν σε PC? 

Επίσης υπάρχει περίπτωση σε τουρνουά Call of Duty να παίζουν με χειριστήρια? 

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 65
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Τα χειριστήρια μια χαρά είναι για shooters, εφόσον μάθει κάποιος να παίζει με αυτά και ειδικά αν υπάρχει ΚΑΙ γυροσκόπιο.

Το ότι κάποιοι είναι άμπαλοι (δεν είναι ντροπή να το παραδεχτούν) και δεν ξέρουν να σημαδέψουν ούτε μπεκάτσα στο μισό μέτρο είναι γεγονός... δεν είναι τυχαίο πόσο βρισίδι/υποτίμηση τρώει αυτό το genre («ααα σιγά μην παίξω CoD, εγώ είμαι κουλτουριάρης mature gamer, το CoD είναι για παιδάκια»). Ναι, για αυτό το αγοράζουν ακόμα και 40άρηδες παντρεμένοι με παιδιά και ενίοτε βάζουν στην θέση τους τσιρίζοντα 12χρονα με καλύτερα αντανακλαστικά...

Στο Twitch υπάρχουν παιχταράδες με controller που «γαζώνουν» PCMR παίκτες με keyboard+mouse σε cross-play/platform MP. Ψάξτε τους, έχετε να μάθετε πολλά από αυτούς (ΑΝ σας ενδιαφέρει να γίνετε καλοί στα shooters).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
58 λεπτά πριν, Tetrabitos είπε

Υπάρχει aim assist  στις κονσόλες, balancaρεται λιγάκι.

Όχι σε όλα τα παιχνίδια... αν θες, μπορώ να σου προτείνω μερικά χωρίς aim assist. Επίσης μην μπερδεύεις το aim assist με το auto-aim, γιατί δεν είναι το ίδιο πράγμα.

Πάντως παραπάνω μιλούσα για Twitch παίκτες που παίζουν με XBOX controller σε PC...

ΥΓ: Ακόμα και με aim assist, ΠΑΛΙ μερικοί δεν μπορούν να στοχεύσουν μπεκάτσα στο μισό μέτρο. Μας λέει κάτι αυτό;

Με auto-aim ναι, θα μπορούσαν (είναι στα ΑΜΕΑ/accessibility options μερικών παιχνιδιών).

Να τα ξεχωρίσουμε αυτά τα 2, γιατί γίνονται παρεξηγήσεις, ειδικά από όσους δεν έχουν σχετική εμπειρία.

11 ώρες πριν, Tlykog είπε

Ζει, αλλά δεν βασιλεύει. Η Apple εδώ και αρκετές γενιές iphones χρησιμοποιεί gpus δική της κατασκευής. Όχι της power VR. Μερικά low end gpus της έχω δει σε κάποια mediatek, όπως και σε κάποια λίγο παλιότερα μοντέλα της Unisoc. Έχει πέσει πάρα πολύ... Άρα το πρώτο που γράφεις δεν ισχύει.

Της βγήκε όσο συνεργάζονταν με την Apple. Μετά το χάος. Πιο συγκεκριμένα η συνεργασία τους τελείωσε το 2017. Από iphone 8 (2017, Α11) και μετά δε μπήκε σε κανένα iphone ξανά. Το τελευταίο SOC της Apple με powerVr ήταν το Α10Χ, στο ipad pro 2017. Μάλιστα θυμάμαι ότι διάβασα ένα άρθρο τότε που έγραφε ότι η αξία της εταιρείας έπεσε στο 60% περίπου, όταν διέκοψε τη συνεργασία με την Apple. Αυτό ήταν και το τεράστιο λάθος της: πόνταρε σχεδόν όλη της την παραγωγή σε ένα μόνο πελάτη. Οπότε η δεύτερη φράση είναι εν μέρει σωστή, αλλά όχι ακριβώς.

Η powerVr πήγε χαμένη, γιατί δεν εκμεταλλεύτηκε, τελικά, η ίδια την ιδέα αυτή, αλλά οι άλλοι. Οπότε αυτή έχασε και οι άλλοι κέρδισαν από την ιδέα της. 

Χμμμ, εδώ άλλα βλέπω πάντως (και έλεγα μήπως με γελάει η μνήμη μου):

https://en.wikipedia.org/wiki/PowerVR#IMG_A-Series_(Albiorix)

"The A-Series GPUs offer up to 250% better performance density than the previous Series 9. These GPUs are no longer called PowerVR, they are called IMG.[48] Imagination Technologies signed a new "multi-year, multi-lease agreement" with Apple for integration in future iOS devices on January 2, 2020.[49] The re-kindling of the partnership between the two companies comes as Apple's licences to Imagination graphics IP expire at the end of 2019.[50]"


Όταν έχεις φτιάξει ένα μεγάλο οικοσύστημα (iOS) βασισμένο στις PowerVR GPUs (που πλέον δεν λέγονται έτσι, αλλά έχει καμία σημασία?) και διάφορες πατέντες, κομματάκι δύσκολο το βρίσκω να κόψεις τον ομφάλιο λώρο και να στείλεις το backwards compatibility για βρούβες...

PowerVR legacy still lives on. ;)

Εκτός αν ισχυρίζεσαι ότι η Apple έφτιαξε GPUs εκ του μηδενός με ολότελα νέα τεχνογνωσία/τρόπο λειτουργίας και με μηδέν εξάρτηση από πατέντες της πάλαι ποτέ PowerVR... είναι εφικτό κάτι τέτοιο;

ΥΓ: Είναι σαν να συζητάμε αν οι IKEA batteries (LADDA) δεν είναι Panasonic/Sanyo, επειδή δεν γράφουν "Eneloop". So what?

Επεξ/σία από bedazzled
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

20 ώρες πριν, SkaL- είπε

Ναι ήταν κορυφή, τεράστιο τεχνολογικό άλμα σε σχέση με την προηγούμενη γενιά gtx 2χχ. Η gtx 470 αν και 12 χρόνων υποστηρίζει dx12 και έπαιζε με αξιοπρέπεια και με γραφικά πάνω από medium σε 1080p παιχνίδια ακόμα και 5 χρόνια μετά το release της.

6 μήνες αργοπορημένη, μεγάλη κατανάλωση για τις επιδόσεις της, χειρότερες επιδόσεις από τον ανταγωνισμό (HD5870) και ακριβότερη.  Κορυφή σου λέω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

26 λεπτά πριν, Aten-Ra είπε

6 μήνες αργοπορημένη, μεγάλη κατανάλωση για τις επιδόσεις της, χειρότερες επιδόσεις από τον ανταγωνισμό (HD5870) και ακριβότερη.  Κορυφή σου λέω.

6 μήνες αργοπορημένη από τι ; Η 5870 δεν ήταν άμεσος ανταγωνιστής της, ο ανταγωνιστής της ήταν η 6950 αλλά και η 5870 και η 6950 ήταν dx11 και όχι dx 12 κάρτες και δυστυχώς δεν γέρασαν το ίδιο καλά με τις 7xxx. Στις καταναλώσεις ναι η 470 ήταν 50w παραπάνω, ακριβότερες όμως δεν ήταν, ίσως δεν θυμάσαι καλά τις τιμές αλλά αγόραζες την κάρτα σαν καινούρια γύρω στα 300-350 ευρώ ανάλογα την υλοποίηση  και πολύ σύντομα μερικούς μήνες μετά το release γύρω στα 250 ευρώ, οι τιμές ήταν αντίστοιχες σε amd/nvidia. Είχες τότε και την δυνατότητα να πάρεις την. Gtx 465 με τιμές κοντά στα 250 που στις πρώτες φουρνιές γίνονταν όλες 470. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

58 λεπτά πριν, SkaL- είπε

6 μήνες αργοπορημένη από τι ; Η 5870 δεν ήταν άμεσος ανταγωνιστής της, ο ανταγωνιστής της ήταν η 6950 αλλά και η 5870 και η 6950 ήταν dx11 και όχι dx 12 κάρτες και δυστυχώς δεν γέρασαν το ίδιο καλά με τις 7xxx. Στις καταναλώσεις ναι η 470 ήταν 50w παραπάνω, ακριβότερες όμως δεν ήταν, ίσως δεν θυμάσαι καλά τις τιμές αλλά αγόραζες την κάρτα σαν καινούρια γύρω στα 300-350 ευρώ ανάλογα την υλοποίηση  και πολύ σύντομα μερικούς μήνες μετά το release γύρω στα 250 ευρώ, οι τιμές ήταν αντίστοιχες σε amd/nvidia. Είχες τότε και την δυνατότητα να πάρεις την. Gtx 465 με τιμές κοντά στα 250 που στις πρώτες φουρνιές γίνονταν όλες 470. 

Περασμένα μεγάλια... Αγόραζες κάρτα των 300 ευρώ 300 ευρώ... Θα μ πεις τώρα έχουν καπέλο 200 ευρώ.. Ωχου λεπτομέρειες 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 ώρες πριν, bedazzled είπε

Όχι σε όλα τα παιχνίδια... αν θες, μπορώ να σου προτείνω μερικά χωρίς aim assist. Επίσης μην μπερδεύεις το aim assist με το auto-aim, γιατί δεν είναι το ίδιο πράγμα.

Πάντως παραπάνω μιλούσα για Twitch παίκτες που παίζουν με XBOX controller σε PC...

ΥΓ: Ακόμα και με aim assist, ΠΑΛΙ μερικοί δεν μπορούν να στοχεύσουν μπεκάτσα στο μισό μέτρο. Μας λέει κάτι αυτό;

Με auto-aim ναι, θα μπορούσαν (είναι στα ΑΜΕΑ/accessibility options μερικών παιχνιδιών).

Να τα ξεχωρίσουμε αυτά τα 2, γιατί γίνονται παρεξηγήσεις, ειδικά από όσους δεν έχουν σχετική εμπειρία.

Χμμμ, εδώ άλλα βλέπω πάντως (και έλεγα μήπως με γελάει η μνήμη μου):

https://en.wikipedia.org/wiki/PowerVR#IMG_A-Series_(Albiorix)

"The A-Series GPUs offer up to 250% better performance density than the previous Series 9. These GPUs are no longer called PowerVR, they are called IMG.[48] Imagination Technologies signed a new "multi-year, multi-lease agreement" with Apple for integration in future iOS devices on January 2, 2020.[49] The re-kindling of the partnership between the two companies comes as Apple's licences to Imagination graphics IP expire at the end of 2019.[50]"


Όταν έχεις φτιάξει ένα μεγάλο οικοσύστημα (iOS) βασισμένο στις PowerVR GPUs (που πλέον δεν λέγονται έτσι, αλλά έχει καμία σημασία?) και διάφορες πατέντες, κομματάκι δύσκολο το βρίσκω να κόψεις τον ομφάλιο λώρο και να στείλεις το backwards compatibility για βρούβες...

PowerVR legacy still lives on. ;)

Εκτός αν ισχυρίζεσαι ότι η Apple έφτιαξε GPUs εκ του μηδενός με ολότελα νέα τεχνογνωσία/τρόπο λειτουργίας και με μηδέν εξάρτηση από πατέντες της πάλαι ποτέ PowerVR... είναι εφικτό κάτι τέτοιο;

ΥΓ: Είναι σαν να συζητάμε αν οι IKEA batteries (LADDA) δεν είναι Panasonic/Sanyo, επειδή δεν γράφουν "Eneloop". So what?

Λάθος κατάλαβες φίλε μου. Εδώ είναι τα άρθρα στα οποία στηρίχθηκε το κείμενο που παραθέτεις. Τα πήρα από το wiki που μου παράθεσες:

https://fudzilla.com/news/43284-apple-to-drop-imagination-technologies-licenses-by-2019

https://www.anandtech.com/show/15156/imagination-announces-a-series-gpu-architecture

 

Αυτό που γράφει το άρθρο είναι ότι η Apple σταμάτησε να συνεργάζεται με την powerVr και κράτησε μόνο μερικές πατέντες τις οποιές και θα κόψει στο μέλλον. Χαρακτηριστικά στο δεύτερο γράφει:

"The more important situation to consider is that the two leading GPUs in the mobile market today – Apple and Qualcomm – are designs that are internally developed by the SoC vendors themselves."

"While officially we have no concrete information on the behind-the-scenes details of Apple's design, it's commonly regarded as a design forked-off from Imagination IP back in 2015, which Apple continues to independently develop thanks to an architectural license."

Η Power Vr δεν φτιάχνει gpus για iphone και κανένα iphone δεν περιέχει gpu της εδώ και χρόνια. Η power Vr έχει πουληθεί σε κινέζους επενδυτές, σύμφωνα με το άρθρο.

https://www.anandtech.com/show/11569/imagination-technologies-formally-puts-itself-up-for-sale

Σίγουρα δεν βασιλεύει και δεν υπάρχει πλέον σε Apple gpus.  Πατέντες χρησιμοποιούν πολλές εταιρείες. Αυτό δε σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι το τελικό προϊόν ανήκει στην εταιρεία που της ανήκουν οι πατέντες. Η σχεδίαση της gpu γίνεται από την Apple. Η συμφωνία για τις πατέντες ανανεώθηκε το 2020, αλλά η πρόθεση της Apple είναι ξεκάθαρα να αποκοπεί μελλοντικά ακόμα και από αυτές. Δεν αναφέρεται πουθενά αυτό που υπονοεις, ότι ουσιαστικά οι gpus της Apple είναι οι gpus της Imagination με άλλο όνομα. Το ακριβώς ανάποδο γράφει το Anandtech (το οποίο χρησιμοποίησε ως πηγή το wiki). Γράφει ότι ο σχεδιασμός είναι από την Apple. 

Η Imagination πήγε για φούντο κανονικότατο και σήμερα δεν τα πάει και καλύτερα... Βγάζει gpu, αλλά δεν τις βρίσκω σε προϊόντα της αγοράς. Μετά το 2020 δεν υπάρχει στην αγορά. Σίγουρα δεν "ζει και βασιλεύει"... Πατέντες πούλαγε και πριν κλείσει (ουσιαστικά) το μαγαζί η Blackberry. Αυτό δε σημαίνε ότι όσοι αγόρασαν πατέντες δουλευαν γι αυτή. Για την ακρίβεια η πώληση ή ενοικίαση πατεντών σημαίνει το αντίστροφο.

Επεξ/σία από Tlykog
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, SkaL- είπε

6 μήνες αργοπορημένη από τι ; Η 5870 δεν ήταν άμεσος ανταγωνιστής της, ο ανταγωνιστής της ήταν η 6950 αλλά και η 5870 και η 6950 ήταν dx11 και όχι dx 12 κάρτες και δυστυχώς δεν γέρασαν το ίδιο καλά με τις 7xxx. Στις καταναλώσεις ναι η 470 ήταν 50w παραπάνω, ακριβότερες όμως δεν ήταν, ίσως δεν θυμάσαι καλά τις τιμές αλλά αγόραζες την κάρτα σαν καινούρια γύρω στα 300-350 ευρώ ανάλογα την υλοποίηση  και πολύ σύντομα μερικούς μήνες μετά το release γύρω στα 250 ευρώ, οι τιμές ήταν αντίστοιχες σε amd/nvidia. Είχες τότε και την δυνατότητα να πάρεις την. Gtx 465 με τιμές κοντά στα 250 που στις πρώτες φουρνιές γίνονταν όλες 470. 

Ξαναδιάβασε κάνα review της Fermi να τα ξαναθυμηθείς, ο ανταγωνιστής ήταν η 5870 που είχε βγει 6 μήνες νωρίτερα και όχι η 6950/70.  Είχα πάρει τον Δεκέμβριο του 2009 την HD5970 (dual HD5870) και ακόμα δεν είχε βγει η GTX480. Όταν βγήκε η GTX480 στα $499 τέλος Μάρτιου 2010 (6 μήνες μετά την HD5870) , η HD5970 ήταν 30% ταχύτερη (1080p) και με μικρότερη κατανάλωση.  🤣

Όσο για τις τιμές, όταν βγήκε η GTX470/480 στο τέλος Μαΐου 2010,  η HD5870 είχε πέσει στα ίδια λεφτά με την GTX470.  Όποιος αγόραζε τότε Fermi η δεν γνώριζε η ήταν μερακλής με τις NVIDIA🤣

Ps.  Ήμουν ένας από τους μερακλήδες, ακόμα έχω την GTX480. 😁

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 λεπτά πριν, Aten-Ra είπε

Ξαναδιάβασε κάνα review της Fermi να τα ξαναθυμηθείς, ο ανταγωνιστής ήταν η 5870 που είχε βγει 6 μήνες νωρίτερα και όχι η 6950/70.  Είχα πάρει τον Δεκέμβριο του 2009 την HD5970 (dual HD5870) και ακόμα δεν είχε βγει η GTX480. Όταν βγήκε η GTX480 στα $499 τέλος Μάρτιου 2010 (6 μήνες μετά την HD5870) , η HD5970 ήταν 30% ταχύτερη (1080p) και με μικρότερη κατανάλωση.  🤣

Όσο για τις τιμές, όταν βγήκε η GTX470/480 στο τέλος Μαΐου 2010,  η HD5870 είχε πέσει στα ίδια λεφτά με την GTX470.  Όποιος αγόραζε τότε Fermi η δεν γνώριζε η ήταν μερακλής με τις NVIDIA🤣

Ps.  Ήμουν ένας από τους μερακλήδες, ακόμα έχω την GTX480. 😁

Κοίτα και εγώ τις είχα όλες τότε 5850cf 5870, 470 και 480. Η 5970 ήταν γρηγορότερη όπου δούλευε το cf αλλά η γρηγορότερη single gpu ήταν η 480 κάποιες φορές με πολύ μεγάλη διαφορά από την 5870. Πάντως παραδέχομαι ότι έχεις δίκιο στο κομμάτι του ανταγωνισμού τυπικά ήταν ανταγωνιστές αφού και οι hd 5xx και οι gtx 4xx ήταν οι πρώτες dx11 κάρτες.

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@Tlykog

Τα πράγματα είναι απλά:

PowerVR συνεχίζει και υπάρχει με άλλη ονομασία (Imagination Technologies/IMG GPUs). Άλλαξε ο Μανωλιός και φόρεσε το branding αλλιώς...

Η Apple προφανώς λόγω όγκου πωλήσεων (μόνο σε ένα 6μηνο πουλάει τόσα iPhone, όσα PlayStation πουλάει η Sony σε μια ολόκληρη γενιά 7 ετών!) ήταν δυσαρεστημένη από τα (υπέρογκα λόγω όγκου?) royalties που πλήρωνε για τις πατέντες (TBDR και όχι μόνο) και είπε να διακόψει την συνεργασία τους. Θυμίζω ότι είναι No1 παγκοσμίως στα smartphones.

Έλα όμως που νομικά δεν γίνεται αυτό και το 2020 επαναδιαπραγματεύτηκαν νέα πολυετή συμφωνία (ποιός ξέρει με τι νέους οικονομικούς όρους? μπορεί να τους έδωσαν Apple μετοχές κατά ένα μέρος). Είμαστε στο 2022 (μόλις 2 χρόνια μετά την πολυετή συμφωνία), αλλά όχι, η Apple δεν χρησιμοποιεί τεχνογνωσία/πατέντες της PowerVR (νυν Imagination Technologies)... έτσι είναι, αν έτσι νομίζετε.

Μιλάμε για την No1 computing πλατφόρμα (mobile >>> PC), αλλά όχι, δεν ζει και βασιλεύει η PowerVR μέσα από την σχεδόν καθολική επικράτηση του iPhone. Μόνο αν έβγαζε καμία 800W TDP/Kyro on steroids dGPU με 3-4 fans ή AIO θα βασίλευε στο μυαλό της PCMR. Αυτά παθαίνεις αν δεν καταλαβαίνεις τα περί red vs blue ocean (ή pill όπως λέει μια ψυχή).

Όσο μιλάμε για rasterization, ΔΕΝ υπάρχει τρόπος να βγάλεις κάτι ολότελα καινούριο που δεν διατηρεί δεσμούς με το παρελθόν.

Εκτός αν είσαι μάγκας (και έχεις και το transistor budget) να αναπτύξεις GPU με 0% rasterization και 100% RT (full ray-tracing pipeline)... αυτό κανείς δεν το έχει καταφέρει (όλοι RT extensions βάζουν πάνω σε rasterizers). Ξαναμιλάμε το 2040 και βλέπουμε σύμφωνα με τον Πέτσα της nVidia.

https://blog.imaginationtech.com/understanding-powervr-series5xt-powervr-tbdr-and-architecture-efficiency-part-4/


"PowerVR is the only Tile Based Deferred Rendering (TBDR) implementation"

https://en.wikipedia.org/wiki/Tiled_rendering#Commercial_products_–_Embedded

Στην ίδια κατηγορία βρίσκουμε PowerVR & Apple Silicon GPUs... χμμμ, τυχαίο;

Μόνο ένας τρόπος υπάρχει να απεξαρτηθεί η Apple από την τεχνογνωσία της PowerVR και τον έγραψα παραπάνω. Όσο και να στίψουν το μυαλό τους οι (άψογα καταρτισμένοι) μηχανικοί της Apple, είναι τεχνικά αδύνατο όταν μιλάμε για rasterization να αναπτύξουν εντελώς νέες τεχνικές rendering.

Απλά δεν γίνεται, όπως δεν γίνεται να αναπτύξει κανείς εναλλακτική για το... Πυθαγόρειο Θεώρημα (αν ήμασταν μάγκες, να το πατεντάραμε κι εμείς, να ζούμε από τα royalties). Μιλάμε για γνώση που χρησιμοποιεί καθολικά η ανθρωπότητα σε κάθε εφαρμογή.

Ό,τι είχα να πω το είπα και ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματά του.

Οτιδήποτε άλλο λεχθεί, θα είναι arguing for the sake of arguing/arguing semantics (not my cup of tea). :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, bedazzled είπε

@Tlykog

Τα πράγματα είναι απλά:

PowerVR συνεχίζει και υπάρχει με άλλη ονομασία (Imagination Technologies/IMG GPUs). Άλλαξε ο Μανωλιός και φόρεσε το branding αλλιώς...

Η Apple προφανώς λόγω όγκου πωλήσεων (μόνο σε ένα 6μηνο πουλάει τόσα iPhone, όσα PlayStation πουλάει η Sony σε μια ολόκληρη γενιά 7 ετών!) ήταν δυσαρεστημένη από τα (υπέρογκα λόγω όγκου?) royalties που πλήρωνε για τις πατέντες (TBDR και όχι μόνο) και είπε να διακόψει την συνεργασία τους. Θυμίζω ότι είναι No1 παγκοσμίως στα smartphones.

Έλα όμως που νομικά δεν γίνεται αυτό και το 2020 επαναδιαπραγματεύτηκαν νέα πολυετή συμφωνία (ποιός ξέρει με τι νέους οικονομικούς όρους? μπορεί να τους έδωσαν Apple μετοχές κατά ένα μέρος). Είμαστε στο 2022 (μόλις 2 χρόνια μετά την πολυετή συμφωνία), αλλά όχι, η Apple δεν χρησιμοποιεί τεχνογνωσία/πατέντες της PowerVR (νυν Imagination Technologies)... έτσι είναι, αν έτσι νομίζετε.

Μιλάμε για την No1 computing πλατφόρμα (mobile >>> PC), αλλά όχι, δεν ζει και βασιλεύει η PowerVR μέσα από την σχεδόν καθολική επικράτηση του iPhone. Μόνο αν έβγαζε καμία 800W TDP/Kyro on steroids dGPU με 3-4 fans ή AIO θα βασίλευε στο μυαλό της PCMR. Αυτά παθαίνεις αν δεν καταλαβαίνεις τα περί red vs blue ocean (ή pill όπως λέει μια ψυχή).

Όσο μιλάμε για rasterization, ΔΕΝ υπάρχει τρόπος να βγάλεις κάτι ολότελα καινούριο που δεν διατηρεί δεσμούς με το παρελθόν.

Εκτός αν είσαι μάγκας (και έχεις και το transistor budget) να αναπτύξεις GPU με 0% rasterization και 100% RT (full ray-tracing pipeline)... αυτό κανείς δεν το έχει καταφέρει (όλοι RT extensions βάζουν πάνω σε rasterizers). Ξαναμιλάμε το 2040 και βλέπουμε σύμφωνα με τον Πέτσα της nVidia.

https://blog.imaginationtech.com/understanding-powervr-series5xt-powervr-tbdr-and-architecture-efficiency-part-4/


"PowerVR is the only Tile Based Deferred Rendering (TBDR) implementation"

https://en.wikipedia.org/wiki/Tiled_rendering#Commercial_products_–_Embedded

Στην ίδια κατηγορία βρίσκουμε PowerVR & Apple Silicon GPUs... χμμμ, τυχαίο;

Μόνο ένας τρόπος υπάρχει να απεξαρτηθεί η Apple από την τεχνογνωσία της PowerVR και τον έγραψα παραπάνω. Όσο και να στίψουν το μυαλό τους οι (άψογα καταρτισμένοι) μηχανικοί της Apple, είναι τεχνικά αδύνατο όταν μιλάμε για rasterization να αναπτύξουν εντελώς νέες τεχνικές rendering.

Απλά δεν γίνεται, όπως δεν γίνεται να αναπτύξει κανείς εναλλακτική για το... Πυθαγόρειο Θεώρημα (αν ήμασταν μάγκες, να το πατεντάραμε κι εμείς, να ζούμε από τα royalties). Μιλάμε για γνώση που χρησιμοποιεί καθολικά η ανθρωπότητα σε κάθε εφαρμογή.

Ό,τι είχα να πω το είπα και ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματά του.

Οτιδήποτε άλλο λεχθεί, θα είναι arguing for the sake of arguing/arguing semantics (not my cup of tea). :)

Δεν είπε κανένας ότι δεν υπάρχει η εταιρεία. Έγραψα αρκετές φορές ότι ζει, αλλά δε βασιλεύει.

Η Samsung είναι η νούμερο 1 στις πωλήσεις των smartphones

https://www.counterpointresearch.com/global-smartphone-share/

Η Apple έχει τα μεγαλύτερα έσοδα στην αγορά των smartphones, δεν πουλάει τα περισσότερα κομμάτια.

Η Apple στα παλαιότερα smartphones δεν πλήρωνε δικαιώματα. ΑΓΟΡΑΖΕ ΑΥΤΟΥΣΙΑ τη gpu  από την PowerVR. Αλλά επειδή η Apple... είναι Apple και θέλει  τα πάντα να τα φτιάχνει η ίδια αποφάσισε να φτιάξει δικιά της gpu. Ο Steve Jobs υποστήριζε πάντα ότι το καλύτερο για μία εταιρεία τεχνολογίας είναι να ελέγχει το hardware και το software των συσκευών της και αυτό προσπαθεί να κάνει η Apple. Σιγά σιγά δημιουργεί δικό της custom hardware για τα πάντα.

Επίσης δεν είπε κανένας ότι δε χρησιμοποιεί πατέντες η Apple. Είπαμε ότι δεν κατασκευάζει gpu για iphones, πλέον, η Imagination Technologies, το οποίο και ισχύει. Έγραψες ότι κατασκευάζει gpus για τα iphone, που δεν ισχύει και επιπλέον έγραψες ότι "ζει και βασιλεύει", κάτι που επίσης δεν ισχύει. Πάτωσε και πουλήθηκε σε εταιρεία που στηρίζεται από Κίνα.

Πώς γίνεται να "ζει και να βασιλεύει", αλλά ταυτόχρονα η μετοχή της να πέφτει και να πουλιέται;

Μια χαρά ίσχυε νομικά, αλλά η Apple δεν είναι έτοιμη ακόμα να βγάλει ΕΝΤΕΛΩΣ δική της gpu χρησιμοποιώντας 100% δικές της πατέντες. 

Το λάθος εδώ είναι ότι μπλέκεις την πατέντα με την κατασκευή. Πχ με τη δική σου λογική:

https://en.wikipedia.org/wiki/MacOS

το MacOs ξεκίνησε από Unix

https://en.wikipedia.org/wiki/Linux

τα Linux ξεκίνησαν από Unix,  άρα MacOS=Linux.

Λίγες εταιρείες ξεκινούν από το μηδέν. Αν τα Unix είχαν αναπτυχθεί από μία κερδοσκοπική εταιρεία, τότε και η Apple και το Linux foundation θα πλήρωνε πατέντες. Το ίδιο είναι και εδώ.

Αυτά που γράφεις σε αυτό το μήνυμα δεν είναι αυτά που έγραψες αρχικά και διαφώνησα πάντως.

Δεν προσπαθώ να σε φέρω σε δύσκολη θέση, αλλά αυτό που κάνεις δεν είναι σωστό. Θα μπορούσες να γράψεις εξαρχής, ότι μπερδεύτηκες και όντως η PowerVR/Imagination Technologies δεν πάει και πολύ καλά και όντως έχει θέματα, όπως και το ότι δεν κατασκευάζει τις gpus των iphones σήμερα και θα είχε τελειώσει η συζήτηση. Δεν κάνουμε δικαστήριο εδώ. Κουβέντα κάνουμε.:) 

Εδώ παραθέτω και το αρχικό σου ποστ, στο οποίο και διαφωνώ:

"Η PowerVR ζει και βασιλεύει στα κινητά (iPhone).

Προσανατολισμό άλλαξε από red ocean (PC/nVidia vs ATi) σε blue ocean (mobile SoCs) και της βγήκε, αφού σε PC δεν.


Επίσης η τεχνολογία που λες με τα pixels ζει και βασιλεύει παντού πλέον (Switch, PS5, XBOX Series), όχι μόνο στα κινητά. Γενικώς χαμένη δεν πήγε η PowerVR."

Επεξ/σία από Tlykog
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 λεπτά πριν, Tlykog είπε

Δεν είπε κανένας ότι δεν υπάρχει.

Η Samsung είναι η νούμερο 1 στις πωλήσεις των smartphones

https://www.counterpointresearch.com/global-smartphone-share/

Η Apple έχει τα μεγαλύτερα έσοδα στην αγορά των smartphones, δεν πουλάει τα περισσότερα κομμάτια.

Η Apple στα παλαιότερα smartphones δεν πλήρωνε δικαιώματα. ΑΓΟΡΑΖΕ ΑΥΤΟΥΣΙΑ τη gpu  από την PowerVR. Αλλά επειδή η Apple... είναι Apple και θέλει  τα πάντα να τα φτιάχνει η ίδια αποφάσισε να φτιάξει δικιά της gpu. Ο Steve Jobs υποστήριζε πάντα ότι το καλύτερο για μία εταιρεία τεχνολογίας είναι να ελέγχει το hardware και το software των συσκευών της και αυτό προσπαθεί να κάνει η Apple. Σιγά σιγά δημιουργεί δικό της custom hardware για τα πάντα.

Επίσης δεν είπε κανένας ότι δε χρησιμοποιεί πατέντες η Apple. Είπαμε ότι δεν κατασκευάζει gpu η Imagination Technologies, το οποίο και ισχύει. Έγραψες ότι κατασκευάζει gpus για τα iphone, που δεν ισχύει και επιπλέον έγραψες ότι "ζει και βασιλεύει", κάτι που επίσης δεν ισχύει. Πάτωσε και πουλήθηκε σε εταιρεία που στηρίζεται από Κίνα.

Πώς γίνεται να "ζει και να βασιλεύει", αλλά ταυτόχρονα η μετοχή της να πέφτει και να πουλιέται;

Μια χαρά ίσχυε νομικά, αλλά η Apple δεν είναι έτοιμη ακόμα να βγάλει ΕΝΤΕΛΩΣ δική της gpu χρησιμοποιώντας 100% δικές της πατέντες. 

Το λάθος εδώ είναι ότι μπλέκεις την πατέντα με την κατασκευή. Πχ με τη δική σου λογική:

https://en.wikipedia.org/wiki/MacOS

το MacOs ξεκίνησε από Unix

https://en.wikipedia.org/wiki/Linux

τα Linux ξεκίνησαν από Unix,  άρα MacOS=Linux.

Λίγες εταιρείες ξεκινούν από το μηδέν. Αν τα Unix είχαν αναπτυχθεί από μία κερδοσκοπική εταιρεία, τότε και η Apple και το Linux foundation θα πλήρωνε πατέντες. Το ίδιο είναι και εδώ.

Αυτά που γράφεις σε αυτό το μήνυμα δεν είναι αυτά που έγραψες αρχικά και διαφώνησα πάντως.

Δεν προσπαθώ να σε φέρω σε δύσκολη θέση, αλλά αυτό που κάνεις δεν είναι σωστό. Θα μπορούσες να γράψεις εξαρχής, ότι μπερδεύτηκες και όντως η PowerVR/Imagination Technologies δεν πάει και πολύ καλά και όντως έχει θέματα, όπως και το ότι δεν κατασκευάζει τις gpus των iphones σήμερα και θα είχε τελειώσει η συζήτηση. Δεν κάνουμε δικαστήριο εδώ. Κουβέντα κάνουμε.:) 

Ρε αδερφέ.. Μπαταρία - πάνελ οθόνης - ψηφιοποίητης - τσιπάκια ραμ - ρομ - κάμερες τα αγοράζει.. Σιγά ντε που τα φτιάχνει μόνη της.. :)

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
11 λεπτά πριν, Mythoplasths είπε

Ρε αδερφέ.. Μπαταρία - πάνελ οθόνης - ψηφιοποίητης - τσιπάκια ραμ - ρομ - κάμερες τα αγοράζει.. Σιγά ντε που τα φτιάχνει μόνη της.. :)

Σωστό. Δεν είπα ότι έχει καταφέρει να τα φτιάξει όλα μόνη της. Απλά προσπαθεί να έχει τον έλεγχο σε hardware και software στις συσκευές της και το SOC είναι πολύ σημαντικό για να το αφήσει έτσι... CPU ή GPU να τη φτιάχνει τρίτος;... Απαπαπαπαπαπα....:D

Στην Apple αυτό δεν γίνεται.

Επεξ/σία από Tlykog
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...