Προς το περιεχόμενο

Masters of photography


anestis1975

Προτεινόμενες αναρτήσεις

https://donmccullin.com/

    Παρακολουθώ με ενδιαφέρον το νήμα , αν μου επιτρέπεται να προσθέσω κάποιον από αυτούς που " Συμφωνώ " μαζί τους σε κάποια πράγματα άμεσα συνυφασμένα με το τελικό αποτέλεσμα δλδ την φωτογραφία αυτή καθεαυτή . Οτιδήποτε άλλο , ειδικά σε ότι αφορά τα τεχνικά , απλά δεν με αφορά . Κάποτε θα εξηγήσω το νόημα αυτής της φράσης .

   Ο συγκεκριμένος φωτογράφος , όπως και άλλοι , έχει να διδάξει πολλά γύρω από την προσέγγιση της φωτογραφίας σαν προσωπική έκφραση , εκτίμηση , αποτίμηση του κόσμου γύρω του .

  Το τελικό αποτέλεσμα , το οποίο με βρίσκει σύμφωνο σε πολλά , γύρω από την έκφραση κάτι που δεν συμβαίνει πάντα , είναι απόλυτα ταιριαστό με τόν τρόπο που βλέπει και αισθάνεται αυτό που τον περιβάλλει . Έχει μία μοναδικότητα που φαίνεται στο πόσο ταιριάζει η εικόνα που αποτυπώνει με τον λόγο του .

  Είναι φοβερά ενδιαφέρον να παρακολουθήσει κανείς την μετάβαση του από το αναλογικό μέσον στο ψηφιακό , ένα βήμα που δεν τον εμποδίζει στο ελάχιστο να συνεχίζει να εκφράζεται το ίδιο απρόσκοπτα . Αυτό από μόνο του δείχνει πως σίγουρα το μέσον βοηθάει , δεν είναι όμως και δεν πρόκειται να αποτελεσει το πρώτο ζητούμενο .

  Το έργο του , θυμίζει ( εντός εισαγωγικών ) το έργο του Daido Moriyama , όχι όσον αφορά το τελικό αποτέλεσμα , που είναι τελείως μα τελείως διαφορετικό , όσο για την προσέγγιση τους . Θα μπορούσε κανείς να παρακολουθεί με τις ώρες να μιλάνε , τους δύο τους , για την φωτογραφία .

 

   

  https://www.moriyamadaido.com/en/

  Τον προσθέτω αναγκαστικά ........ σαν μοναδικό δείγμα γραφής , δεν συμφωνώ ( αρέσει ) με την δουλειά του , αν μου επιτρέπεται η έκφραση , αυτό φυσικά έχει να κάνει με την προσωπική εκτίμηση του καθενός ....... κάποτε πρέπει να μάθουμε να λέμε αλλά και να αντιλαμβανόμαστε τα πράγματα με το όνομα τους .

   Θα μπορούσα να κάθομαι με τις ώρες , μέρες , χρόνια ........ να τον ακούω να μιλάει για την φωτογραφία του , τον τρόπο του , την σκέψη του . 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 59
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

1 ώρα πριν, babisskg είπε

https://donmccullin.com/

    Παρακολουθώ με ενδιαφέρον το νήμα , αν μου επιτρέπεται να προσθέσω κάποιον από αυτούς που " Συμφωνώ " μαζί τους σε κάποια πράγματα άμεσα συνυφασμένα με το τελικό αποτέλεσμα δλδ την φωτογραφία αυτή καθεαυτή . Οτιδήποτε άλλο , ειδικά σε ότι αφορά τα τεχνικά , απλά δεν με αφορά . Κάποτε θα εξηγήσω το νόημα αυτής της φράσης .

   Ο συγκεκριμένος φωτογράφος , όπως και άλλοι , έχει να διδάξει πολλά γύρω από την προσέγγιση της φωτογραφίας σαν προσωπική έκφραση , εκτίμηση , αποτίμηση του κόσμου γύρω του .

  Το τελικό αποτέλεσμα , το οποίο με βρίσκει σύμφωνο σε πολλά , γύρω από την έκφραση κάτι που δεν συμβαίνει πάντα , είναι απόλυτα ταιριαστό με τόν τρόπο που βλέπει και αισθάνεται αυτό που τον περιβάλλει . Έχει μία μοναδικότητα που φαίνεται στο πόσο ταιριάζει η εικόνα που αποτυπώνει με τον λόγο του .

  Είναι φοβερά ενδιαφέρον να παρακολουθήσει κανείς την μετάβαση του από το αναλογικό μέσον στο ψηφιακό , ένα βήμα που δεν τον εμποδίζει στο ελάχιστο να συνεχίζει να εκφράζεται το ίδιο απρόσκοπτα . Αυτό από μόνο του δείχνει πως σίγουρα το μέσον βοηθάει , δεν είναι όμως και δεν πρόκειται να αποτελεσει το πρώτο ζητούμενο .

  Το έργο του , θυμίζει ( εντός εισαγωγικών ) το έργο του Daido Moriyama , όχι όσον αφορά το τελικό αποτέλεσμα , που είναι τελείως μα τελείως διαφορετικό , όσο για την προσέγγιση τους . Θα μπορούσε κανείς να παρακολουθεί με τις ώρες να μιλάνε , τους δύο τους , για την φωτογραφία .

 

   

  https://www.moriyamadaido.com/en/

  Τον προσθέτω αναγκαστικά ........ σαν μοναδικό δείγμα γραφής , δεν συμφωνώ ( αρέσει ) με την δουλειά του , αν μου επιτρέπεται η έκφραση , αυτό φυσικά έχει να κάνει με την προσωπική εκτίμηση του καθενός ....... κάποτε πρέπει να μάθουμε να λέμε αλλά και να αντιλαμβανόμαστε τα πράγματα με το όνομα τους .

   Θα μπορούσα να κάθομαι με τις ώρες , μέρες , χρόνια ........ να τον ακούω να μιλάει για την φωτογραφία του , τον τρόπο του , την σκέψη του . 

Το νήμα δεν είναι δικό μου εγώ απλός το έφτιαξα αφού πρώτα μίλησα και με την @XrysaKakou.... ο καθένας μπορεί να προσθέσει η να πει την γνώμη του για κάποιον από τους παραπάνω  φωτογράφους η να προσθέσει κάποιον άλλο. 

Ο συγκεκριμένος ήταν μεγάλος σαν φωτογράφος αλλά αυτό που τον κάνει ακόμη μεγαλύτερο ήταν ολα αυτά που έκανε για να αναγνωριστεί η φωτογραφία σαν τέχνη  

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, anestis1975 είπε

Το νήμα δεν είναι δικό μου εγώ απλός το έφτιαξα αφού πρώτα μίλησα και με την @XrysaKakou.... ο καθένας μπορεί να προσθέσει η να πει την γνώμη του για κάποιον από τους παραπάνω  φωτογράφους η να προσθέσει κάποιον άλλο. 

Ο συγκεκριμένος ήταν μεγάλος σαν φωτογράφος αλλά αυτό που τον κάνει ακόμη μεγαλύτερο ήταν ολα αυτά που έκανε για να αναγνωριστεί η φωτογραφία σαν τέχνη  

     Σε ποιό σημείο είπα ότι είναι το νήμα κάποιου ......... αν έγραψα κάτι τέτοιο ( γεράματα γαρ ) οφείλω να το διορθωσω φυσικά ! 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

47 λεπτά πριν, babisskg είπε

     Σε ποιό σημείο είπα ότι είναι το νήμα κάποιου ......... αν έγραψα κάτι τέτοιο ( γεράματα γαρ ) οφείλω να το διορθωσω φυσικά ! 

Όχι δεν είπες ότι είναι κάποιου απλά έγραψες αν μου επιτρέπετε και λέω γιατί να μην επιτρέπετε φυσικά και μπορείς ... Ίσα ίσα αυτό το νήμα γι αυτό έγινε .... Η φωτογραφία δεν είναι απλά ένα κλικ υπάρχουν και άλλα .   Για εμένα αυτά είναι τα σημαντικά 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Αυτος ειναι ο Κωνσταντίνος Μανος ενας Έλληνας φωτογράφος  . Οι φωτογραφίες ειναι απο το έργο του Amerikan color και το Greek portfolio
https://fotografes.gr/home-gallery-archive-2-2-2-5-2/

Εχει μια συνέντευξη και τις δουλείες του !!!
 

America at the Beach: A Color Study • Constantine Manos • Magnum Photos

http://storage.ning.com/topology/rest/1.0/file/get/2060803839?profile=original

American Color • Constantine Manos • Magnum Photos

iFocus School: Constantine Manos - iFocus

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

O Constantine Manos είναι Αμερικάνος με Ελληνικές ρίζες (γεννημένος και μεγαλωμένος στην Αμερική από Έλληνες μετανάστες), με σημαντική δουλειά στην έγχρωμη φωτογραφία.

Ξεπετάχτηκε μέσα από τις φωτογραφίες της Ελλάδας που τράβηξε στις αρχές της δεκαετίας του '60, οι οποίες ήταν κάπως πρωτόγνωρες και ιδιαίτερες για το δυτικό κόσμο της εποχής, που είχε σαφή εικόνα για την Ελλάδα της αρχαιότητας αλλά δεν ήξερε και πολλά για την κατάσταση της Ελλάδας στη σύγχρονη εποχή. Η δουλειά αυτή τον βοήθησε να να γίνει μέλος στο πρακτορείο Magnum, ένα από τα πιο "καλλιτεχνικά" φωτογραφικά πρακτορεία. 

Οι εικόνες του A Greek Portfolio είναι ως επί το πλείστον λαογραφικές, με απλά, στατικά, καλοτακτοποιημένα κάδρα και χωρίς ιδιαίτερο δυναμισμό, εν αντιθέσει με τους σημαντικούς φωτογράφους που έκαναν κοινωνική, documentary και street φωτογραφία την εποχή εκείνη στην Αμερική (Gary Winogrand, Lee Friedlander, Diane Arbus, Bruce Davidson - με το εξαιρετικό Brooklyn Gang, δημοσιευμένο το 1959). Θα έλεγε κανείς ότι οι εικόνες του A Greek Portfolio είναι "τουριστικές", μια αποτύπωση σκηνών και καταστάσεων που φαντάζουν εξωτικές στα μάτια ενός δυτικοφερμένου μεσοαστού. Ξυπόλητα παιδιά, φουστανέλες, παπάδες, βοσκοί, ζώα, καφενεία, δουλειές του χωριού και φτώχεια, φτώχεια, πολλή φτώχεια. Δεν είναι τυχαίο ότι δεν ασχολήθηκε με τη ζωή των αστικών κέντρων, επιλέγοντας να καταγράψει κυρίως στιγμιότυπα της επαρχίας.

Costa_Manos_A_Greek_Portfolio_003_NYC3558.jpg.8f148673c71b4e42df7f58506d351d6f.jpg Costa_Manos_A_Greek_Portfolio_035_NYC8292.jpg.9c751bc331fb5e571302937456c1b8ef.jpgCosta_Manos_A_Greek_Portfolio_011_NYC8384.jpg.bfa696a75f4940f8acf8b68cae42d926.jpg

Costa_Manos_A_Greek_Portfolio_008_NYC8354.jpg.e62215ebf1b896467c410e6500f41087.jpgCosta_Manos_A_Greek_Portfolio_017_NYC8364.jpg.2f228787e757ca7c56733142e16435d6.jpg

Costa_Manos_A_Greek_Portfolio_020_NYC8385.jpg.001f0324a61e2c887c97ffb6e30c1f49.jpgCosta_Manos_A_Greek_Portfolio_028_NYC8371.jpg.2d184339e8c9557cd1f6a739270bcb84.jpgCosta_Manos_A_Greek_Portfolio_039_NYC8311.jpg.68611b90ebbecfb08df92768b2127d6f.jpgCosta_Manos_A_Greek_Portfolio_040_NYC8390.jpg.293251ed8d0d56dc0b19516b66a94186.jpgCosta_Manos_A_Greek_Portfolio_072_NYC8324.jpg.b2ded4671d4a7742bb188f4eafec4137.jpg

Costa_Manos_A_Greek_Portfolio_099_NYC8373.jpg.a7713f367eea897c5b0a317071d70d04.jpgCosta_Manos_A_Greek_Portfolio_097_NYC8393.jpg.b3a92d3cd3b006bb12f511ce5db93aea.jpgCosta_Manos_A_Greek_Portfolio_059_NYC8395.jpg.3571785ccf0e286e9da92b5d840f1f0a.jpg

Costa_Manos_A_Greek_Portfolio_082_NYC8387.jpg.567261cd139d978eca2daeeadecc5581.jpgCosta_Manos_A_Greek_Portfolio_111_NYC11167.jpg.beeab76ffa0dc42822a608b2c05d5973.jpgCosta_Manos_A_Greek_Portfolio_084_NYC11161.jpg.21dbee024318012c7744a1ef20dfdab7.jpg Costa_Manos_A_Greek_Portfolio_095_NYC8325.jpg.b8693613b427baa870e4565bdcdcff62.jpg

Κατ'επέκταση, η αξία του A Greek Portfolio στην εποχή του, αλλά και στο σήμερα, είναι περισσότερο λαογραφική παρά φωτογραφική. Είναι ένα ντοκουμέντο της εποχής και των τόπων όπου περιηγήθηκε, ένα νοσταλγικό παράθυρο στο παρελθόν. Αυτό δε σημαίνει ότι οι φωτογραφίες είναι κακές - τουναντίον, είναι καλοτραβηγμένες και παρουσιάζουν συνοχή όσον αφορά την οπτική (που είναι πάντα σημάδι ώριμης φωτογραφικής σκέψης). Σημαίνει όμως ότι το υλικό αυτό αναλώνεται στο προφανές του θέματος: ένα ντοκουμέντο, ένα σύνολο φωτογραφιών που θα τραβούσε οποιοσδήποτε καταρτισμένος φωτογράφος αφιέρωνε 3 χρόνια στον τόπο αυτό. Είναι δηλαδή ένα υλικό που δεν έδωσε μια νέα οπτική, δεν άνοιξε νέους δρόμους στην τέχνη της φωτογραφίας, δεν την εξέλιξε με κάποιο τρόπο, δε θεωρείται "ορόσημο".

Γράφω όλα τα ανωτέρω όχι για να μειώσω τη δουλειά του Costa Manos, αλλά για να αναδείξω την πραγματικά αξιόλογη δουλειά του, αυτή που θεωρείται ορόσημο. Είναι η συλλογή που δημοσιεύτηκε 20+ χρόνια μετά το A Greek Portfolio, και συγκεκριμένα το 1995: το American Color.

(to be continued...)

 

  • Like 7
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
8 ώρες πριν, thodorisarch είπε

O Constantine Manos είναι Αμερικάνος με Ελληνικές ρίζες (γεννημένος και μεγαλωμένος στην Αμερική από Έλληνες μετανάστες), με σημαντική δουλειά στην έγχρωμη φωτογραφία.

Ξεπετάχτηκε μέσα από τις φωτογραφίες της Ελλάδας που τράβηξε στις αρχές της δεκαετίας του '60, οι οποίες ήταν κάπως πρωτόγνωρες και ιδιαίτερες για το δυτικό κόσμο της εποχής, που είχε σαφή εικόνα για την Ελλάδα της αρχαιότητας αλλά δεν ήξερε και πολλά για την κατάσταση της Ελλάδας στη σύγχρονη εποχή. Η δουλειά αυτή τον βοήθησε να να γίνει μέλος στο πρακτορείο Magnum, ένα από τα πιο "καλλιτεχνικά" φωτογραφικά πρακτορεία. 

Οι εικόνες του A Greek Portfolio είναι ως επί το πλείστον λαογραφικές, με απλά, στατικά, καλοτακτοποιημένα κάδρα και χωρίς ιδιαίτερο δυναμισμό, εν αντιθέσει με τους σημαντικούς φωτογράφους που έκαναν κοινωνική, documentary και street φωτογραφία την εποχή εκείνη στην Αμερική (Gary Winogrand, Lee Friedlander, Diane Arbus, Bruce Davidson - με το εξαιρετικό Brooklyn Gang, δημοσιευμένο το 1959). Θα έλεγε κανείς ότι οι εικόνες του A Greek Portfolio είναι "τουριστικές", μια αποτύπωση σκηνών και καταστάσεων που φαντάζουν εξωτικές στα μάτια ενός δυτικοφερμένου μεσοαστού. Ξυπόλητα παιδιά, φουστανέλες, παπάδες, βοσκοί, ζώα, καφενεία, δουλειές του χωριού και φτώχεια, φτώχεια, πολλή φτώχεια. Δεν είναι τυχαίο ότι δεν ασχολήθηκε με τη ζωή των αστικών κέντρων, επιλέγοντας να καταγράψει κυρίως στιγμιότυπα της επαρχίας.

Costa_Manos_A_Greek_Portfolio_003_NYC3558.jpg.8f148673c71b4e42df7f58506d351d6f.jpg Costa_Manos_A_Greek_Portfolio_035_NYC8292.jpg.9c751bc331fb5e571302937456c1b8ef.jpgCosta_Manos_A_Greek_Portfolio_011_NYC8384.jpg.bfa696a75f4940f8acf8b68cae42d926.jpg

Costa_Manos_A_Greek_Portfolio_008_NYC8354.jpg.e62215ebf1b896467c410e6500f41087.jpgCosta_Manos_A_Greek_Portfolio_017_NYC8364.jpg.2f228787e757ca7c56733142e16435d6.jpg

Costa_Manos_A_Greek_Portfolio_020_NYC8385.jpg.001f0324a61e2c887c97ffb6e30c1f49.jpgCosta_Manos_A_Greek_Portfolio_028_NYC8371.jpg.2d184339e8c9557cd1f6a739270bcb84.jpgCosta_Manos_A_Greek_Portfolio_039_NYC8311.jpg.68611b90ebbecfb08df92768b2127d6f.jpgCosta_Manos_A_Greek_Portfolio_040_NYC8390.jpg.293251ed8d0d56dc0b19516b66a94186.jpgCosta_Manos_A_Greek_Portfolio_072_NYC8324.jpg.b2ded4671d4a7742bb188f4eafec4137.jpg

Costa_Manos_A_Greek_Portfolio_099_NYC8373.jpg.a7713f367eea897c5b0a317071d70d04.jpgCosta_Manos_A_Greek_Portfolio_097_NYC8393.jpg.b3a92d3cd3b006bb12f511ce5db93aea.jpgCosta_Manos_A_Greek_Portfolio_059_NYC8395.jpg.3571785ccf0e286e9da92b5d840f1f0a.jpg

Costa_Manos_A_Greek_Portfolio_082_NYC8387.jpg.567261cd139d978eca2daeeadecc5581.jpgCosta_Manos_A_Greek_Portfolio_111_NYC11167.jpg.beeab76ffa0dc42822a608b2c05d5973.jpgCosta_Manos_A_Greek_Portfolio_084_NYC11161.jpg.21dbee024318012c7744a1ef20dfdab7.jpg Costa_Manos_A_Greek_Portfolio_095_NYC8325.jpg.b8693613b427baa870e4565bdcdcff62.jpg

Κατ'επέκταση, η αξία του A Greek Portfolio στην εποχή του, αλλά και στο σήμερα, είναι περισσότερο λαογραφική παρά φωτογραφική. Είναι ένα ντοκουμέντο της εποχής και των τόπων όπου περιηγήθηκε, ένα νοσταλγικό παράθυρο στο παρελθόν. Αυτό δε σημαίνει ότι οι φωτογραφίες είναι κακές - τουναντίον, είναι καλοτραβηγμένες και παρουσιάζουν συνοχή όσον αφορά την οπτική (που είναι πάντα σημάδι ώριμης φωτογραφικής σκέψης). Σημαίνει όμως ότι το υλικό αυτό αναλώνεται στο προφανές του θέματος: ένα ντοκουμέντο, ένα σύνολο φωτογραφιών που θα τραβούσε οποιοσδήποτε καταρτισμένος φωτογράφος αφιέρωνε 3 χρόνια στον τόπο αυτό. Είναι δηλαδή ένα υλικό που δεν έδωσε μια νέα οπτική, δεν άνοιξε νέους δρόμους στην τέχνη της φωτογραφίας, δεν την εξέλιξε με κάποιο τρόπο, δε θεωρείται "ορόσημο".

Γράφω όλα τα ανωτέρω όχι για να μειώσω τη δουλειά του Costa Manos, αλλά για να αναδείξω την πραγματικά αξιόλογη δουλειά του, αυτή που θεωρείται ορόσημο. Είναι η συλλογή που δημοσιεύτηκε 20+ χρόνια μετά το A Greek Portfolio, και συγκεκριμένα το 1995: το American Color.

(to be continued...)

 

πολύ ωραίες οι παρατηρήσεις σου . .... θα περιμένουμε και συνέχεια !!!

 

Επεξ/σία από anestis1975
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

 

Francesca Woodman April 3, 1958 – January 19, 1981 η αμερικανίδα φωτογράφος που έδωσε τέλος στην ζωή της στα 22 της χρόνια. Θα μπορούσε να είναι η Sylvia Plath της φωτογραφίας αφού οι φωτογραφίες της είναι βγαλμένες μέσα από το φως και το σκοτάδι με ποιητικό και άλλοτε σουρεαλιστικό τρόπο. Το έργο της αναγνωρίστηκε μετά θάνατον και οι φωτογραφίες της έγιναν άκρως συλλεκτικές.

Αυτή η φωτογραφία πουλήθηκε για 16.000$ σε δημοπρασία στη Νέα Υόρκη τον Ιούλιο του 2020

It must be time for lunch now, New York

1979

It must be time for lunch now, New York

1976

francesca-woodman.jpg

 

609c29da0cc0325f9cf0772a_FW-House-4-The-

P028-1-2-sil-930x917.jpg

078-untitled-boulder-colorado-1976-930x6

7.-12347_232fd09024ede62462528f3c8798816

ezgif.com-gif-maker-2022-09-08T115916.93

 

 

 

Επεξ/σία από XrysaKakou
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Η Έλλη Σουγιουλτζόγλου – Σεραϊδάρη (23 Νοεμβρίου 1899 – 17 Αυγούστου 1998), γνωστή ως Nelly’s από την αγγλική υπογραφή της, υπήρξε μια πολύ τολμηρή φωτογράφος με διεθνή καριέρα που έφερε μεγάλη αναστάτωση στην συντηρητική τότε Ελλάδα.

Τα γνωστά γυμνά της αφορούν δύο διαφορετικές φωτογραφίσεις, πρώτα της Mona Paeva, διάσημης χορεύτριας της Opera Comique, που έδινε εκείνο τον καιρό παραστάσεις στην Αθήνα (1928) και εν συνεχεία της Ουγγαρέζας χορεύτριας Nikolska ένα χρόνο αργότερα (1929).

Φωτογράφησε επίσης πολύ σπουδαία πρόσωπα της εποχής.

 

 

Αλέξανδρος Ιόλας στην Ακρόπολη 1925-30

1112.jpg

Nelly’s Ο ποιητής Κωστής Παλαμάς. Αθήνα, 1936

https://www.photologio.gr/wp-content/uploads/2018/02/Nellys-%CE%9F-%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%B7%CF%84%CE%AE%CF%82-%CE%9A%CF%89%CF%83%CF%84%CE%AE%CF%82-%CE%A0%CE%B1%CE%BB%CE%B1%CE%BC%CE%AC%CF%82.-%CE%91%CE%B8%CE%AE%CE%BD%CE%B1-1936.jpg

 

download2.jpg

download4.jpg

download3.jpg

download5.jpg

Επεξ/σία από XrysaKakou
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 ώρες πριν, XrysaKakou είπε

Η Έλλη Σουγιουλτζόγλου – Σεραϊδάρη (23 Νοεμβρίου 1899 – 17 Αυγούστου 1998), γνωστή ως Nelly’s από την αγγλική υπογραφή της, υπήρξε μια πολύ τολμηρή φωτογράφος με διεθνή καριέρα που έφερε μεγάλη αναστάτωση στην συντηρητική τότε Ελλάδα.

Τα γνωστά γυμνά της αφορούν δύο διαφορετικές φωτογραφίσεις, πρώτα της Mona Paeva, διάσημης χορεύτριας της Opera Comique, που έδινε εκείνο τον καιρό παραστάσεις στην Αθήνα (1928) και εν συνεχεία της Ουγγαρέζας χορεύτριας Nikolska ένα χρόνο αργότερα (1929).

Φωτογράφησε επίσης πολύ σπουδαία πρόσωπα της εποχής.

 

 

Αλέξανδρος Ιόλας στην Ακρόπολη 1925-30

1112.jpg

Nelly’s Ο ποιητής Κωστής Παλαμάς. Αθήνα, 1936

https://www.photologio.gr/wp-content/uploads/2018/02/Nellys-%CE%9F-%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%B7%CF%84%CE%AE%CF%82-%CE%9A%CF%89%CF%83%CF%84%CE%AE%CF%82-%CE%A0%CE%B1%CE%BB%CE%B1%CE%BC%CE%AC%CF%82.-%CE%91%CE%B8%CE%AE%CE%BD%CE%B1-1936.jpg

 

download2.jpg

download4.jpg

download3.jpg

download5.jpg

Σήμερα διάβαζα ότι το μουσείο Μπενάκη θα κάνει έκθεση με τις φωτογραφίες της 

https://www.lifo.gr/now/entertainment/nellys-mia-nea-ekthesi-me-ergo-tis-koryfaias-fotografoy-sto-moyseio-mpenaki

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

21 ώρες πριν, anestis1975 είπε

Σήμερα διάβαζα ότι το μουσείο Μπενάκη θα κάνει έκθεση με τις φωτογραφίες της 

https://www.lifo.gr/now/entertainment/nellys-mia-nea-ekthesi-me-ergo-tis-koryfaias-fotografoy-sto-moyseio-mpenaki

Έχω προγραμματίσει να πάω φοβερή σύμπτωση ευχαριστούμε 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Αυτος ειναι ο Brassai ......

Το Brassaï είναι ψευδώνυμο του Gyula Halász που γεννήθηκε στις 9 Σεπτεμβρίου του 1899 στο Brassó της Τρανσυλβανίας και πέθανε στις 8 Ιουλίου του 1984 στην Νίκαια της Γαλλίας. O Brassai είναι ένας ακόμη φωτογράφος-μαθητής του André Kertész και ανήκει στον περίφημο κύκλο των Ούγγρων εμιγκρέδων καλλιτεχνών στο Παρίσι του μεσοπολέμου. Σπούδασε γλυπτική και ζωγραφική στην σχολή καλών τεχνών στην Βουδαπέστη. Το 1920 μετανάστευσε στο Βερολίνο όπου δούλεψε σαν δημοσιογράφος ενώ συνέχισε τις σπουδές του στο σπουδαιότερο πανεπιστήμιο τεχνών της Ευρώπης το τότε Berlin-Charlottenburg Academy of Fine Arts, σημερινό Universität der Künste Berlin.

Σύντομα το 1924 εγκατέλειψε το Βερολίνο για το παγκόσμιο κέντρο της τέχνης εκείνη την εποχή, το Παρίσι. Στο Παρίσι γνώρισε και συναναστράφηκε με μερικούς από τους διασημότερους καλλιτέχνες αργότερα, αλλά τότε στα πρώτα τους βήματα. Παράλληλα με το καλλιτεχνικό του έργο ο Brassaï για λόγους βιοπορισμού ασχολήθηκε και στο Παρίσι με την δημοσιογραφία και ασχολήθηκε με την φωτογραφία για να βγάζει λίγα παραπάνω χρήματα με τα άρθρα του. Όμως τελικά η φωτογραφία ήταν αυτή που του χάρισε αναγνώριση και χρήματα. Τότε υιοθέτησε και το ψευδώνυμο Brassaï που σημαίνει αυτός που είναι από το Brassó, την γενέτειρα πόλη του.

Ήδη από το 1933 εκδόθηκε το πρώτο του φωτογραφικό λεύκωμα με τίτλο “Paris de nuit”, δηλαδή το Παρίσι την νύχτα. Την ίδια χρονιά συμμετείχε από την ίδρυση του στο φωτογραφικό πρακτορείο Rapho του φίλου του Ούγγρου εμιγκρέ Charles Rado. Το πρακτορείο έκλεισε κατά την διάρκεια του 2ου παγκόσμιου πολέμου, αλλά όταν ξανάνοιξε αντιπροσώπευσε μερικούς από τους σπουδαιότερους φωτογράφους του 20ου αιώνα. Το έργο του Brassaï άρχισε να γίνεται γνωστό μετά από τις ατομικές εκθέσεις στο MoMA και σε άλλα μουσεία στην Αμερική ήδη από το 1948 ενώ τα αφιερώματα στο έργο του στις πρώτες φωτογραφικές συναντήσεις στην Arles την δεκαετία του 70′ εκτίναξαν την φήμη του και τον καθιέρωσαν ανάμεσα στους σπουδαίους φωτογράφους του 20ου αιώνα.

Σαν φωτογράφος ο Brassaï είναι πρωτοπόρος καθώς είναι από τους πρώτους φωτογράφους που ασχολήθηκαν τόσο συστηματικά με την νυχτερινή φωτογραφία και με εξαιρετικά αποτελέσματα. Για αυτό το λόγο είναι κυρίως γνωστός για αυτή την πρώτη περίοδο του έργου του. Σπουδαίο είναι και το ζωγραφικό έργο του. Χαρακτηριστική είναι μια φράση του Πικάσο όταν είχε δει πίνακές του, “Brassai κάθεσαι πάνω σε ένα χρυσορυχείο και εσύ ασχολείσαι με το αλατωρυχείο, εννοώντας το ζωγραφικό του έργο που δεν είχε την προβολή που του άξιζε”.

130 Brassai ideas | brassai, french photographers, photographer

70 Brassai ideas | φωτογραφία, φωτογραφίες δρόμου, ξύλινη καλύβα

History of Art: Brassai

The Eye of Paris": Brassaï (Gyula Halász) 1899-1984

Επεξ/σία από anestis1975
  • Like 4
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Πρόσφατα τον ανακάλυψα και έχω πραγματικά ΞΕΤΡΕΛΑΘΕΙ!! Τyler Shields ; ο οποίος παραδίδει και μαθήματα φωτογραφίας! Μιλάμε για εξαιρετική δουλειά!

https://www.tylershields.com/

aaaaa329303-plane-copy.jpgaB7057174.jpgaB8494159.jpegaaaA8433142 copy.JPGvioletPHONE_001-copy.jpg

Επεξ/σία από XrysaKakou
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

43 λεπτά πριν, XrysaKakou είπε

Πρόσφατα τον ανακάλυψα και έχω πραγματικά ΞΕΤΡΕΛΑΘΕΙ!! Τyler Shields ; ο οποίος παραδίδει και μαθήματα φωτογραφίας! Μιλάμε για εξαιρετική δουλειά!

https://www.tylershields.com/

aaaaa329303-plane-copy.jpgaB7057174.jpgaB8494159.jpegaaaA8433142 copy.JPGvioletPHONE_001-copy.jpg

Ενδιαφέρον!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, konkarien είπε

Ενδιαφέρον!!!

Αν δει κάποιος το portfolio του θα ανακαλύψει ότι έχει μεγάλη γκάμα θεματολογίας και τεχνικής. Θα τον μελετήσω εκτενέστερα 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...