Προς το περιεχόμενο

Τα καινούρια μου τρίδρομα


PC_Science_Lefkada
Μετάβαση στην απάντηση Απαντήθηκε από TEOKOS,

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Επιτέλους, κατάφερα να τελειώσω και τις σίτες τους και είμαι σε θέση να σας παρουσιάσω το καινούριο μου ζευγάρι ηχείων. Αποτελούν ιδιοκατασκευή επάνω σε δικό μου σχέδιο που μου πήρε πολλούς μήνες να το βγάλω.

Τα μεγάφωνα που χρησιμοποίησα (δωδεκάιντσο woofer, πεντάιντσο mid woofer και tweeter θόλου μιας ίντσας) τα είχα ήδη. Έπαιζαν με δύο στέρεο ενισχυτές και ενεργό crossover, σε δύο ζευγάρια καμπίνες (δεξί/αριστερό sub, δεξί/αριστερό δορυφόρι).

Spoiler

Οι παλιές καμπίνες είχαν φτιάχτει για χρήση PA που δεν τους προέκυψε τελικά, με όσες γνώσεις είχα όταν πρωτοξεκίνησα να ασχολούμαι με σχεδιασμό ηχείων και με πατέντες και τόνους ΕQ, ήταν το σύστημα που χρησιμοποιούσα ως pc speakers σε πολύ μικρό και δύστροπο δωμάτιο. Τα sub μόνο, ήταν 65x40x35cm. Δε με ικανοποιούσε το αποτέλεσμα και είχαν μείνει άβαφες οι καμπίνες λόγω και του ότι μου έπιαναν πολύ χώρο. Τις θεωρούσα προσωρινή λύση. Προσωρινή λύση που με βόλεψε όμως μια δεκαετία, με ελάχιστο κόστος. Φωτογραφίες τους ευτυχώς δε διασώζονται.

Τα μεγάφωνα είναι όλα τους της ιταλικής Sica, αγορασμένα από την επίσημη αντιπροσωπεία της στην Ελλάδα. Είναι όλα τους με μαγνήτες φερρίτη, προσαρτημένους επάνω σε απλά λαμαρινένια σασί. Πιο συγκεκριμμένα τα μεγάφωνα είναι τα εξής:

Δωδεκάιντσο (ημι)επαγγελματικό (sub)woofer, χαρτονένιου κώνου:                                     Sica 12S 2.5CS                 κωδικός κατασκευαστή: Ζ007931

Πεντάιντσο (ημι)επαγγελματικό mid woofer, αδιαβροχοποιημένου χαρτονένιου κώνου:   Sica 5Ε 1.25CS                 κωδικός κατασκευαστή: Ζ002601

Τweeter θόλου μιας ίντσας hi-fi, υφασμάτινου/μεταξένιου κώνου:                                          Sica LP 110.25/245TW   κωδικός κατασκευαστή: Z009220

 

Πρώτη προτεραιότητα μου κατά το σχεδιασμό ήταν η ελαχιστοποίηση του μεγέθους των καινούριων ηχείων και δεύτερη η ελαχιστοποίηση του επιπλέον κόστους.

Από τις διατάξεις που μπορούσαν να δώσουν μικρά κουτιά,  αυτή που προκρίθηκε ήταν η διάταξη στην οποία η καμπίνα του mid είναι μικρό κλειστό κουτί (acoustic suspension) και η καμπίνα του woofer είναι ζωνοπερατή μονού κουρδίσματος (single-tuned bandpass), αποτελούμενη από δύο θαλάμους: Έναν κλειστό στη μία πλευρά του δωδεκάντσου (πίσω) και έναν αεριζόμενο στην άλλη (μπροστά). Ας δούμε μία πρώτη φώτο από την κατασκευή του πίσω θαλάμου:

02 - Rear Chamber.jpg

Η πίσω πλευρά της καμπίνας αποτελεί τη μεγαλύτερη ενιαία επιφάνεια της και δεν μπορούσε να μείνει αμπράτσωτη. Την έκανα σουρωτήρι στα βιδάκια. Παρόλο που ο μαγνήτης του δωδεκάιντσου απέχει 4-5 πόντους από την πλάτη και η πλάτη έχει και αυτή επιπλέον πάχος 12mm, το μαγνητικό πεδίο είναι ακόμα ισχυρό στην περιοχή της καμπίνας που βρίσκεται ακριβώς πίσω από το μαγνήτη του δωδεκάιντσου. Δες τε πως σήκωσε σούζα κάποιες βίδες που περίσσεψαν:

04-B0.81Tesla.jpg.eb52f433300cf6e6967384cda5300272.jpg

Έχω χρησιμοποιήσει παντού mdf 12mm, εκτός της εσωτερικής μπάφλας πάνω στην οποία είναι βιδωμένο το 12ιντσο. Αυτή υπήρχε και είναι από κόντρα πλακέ 15mm. Επίσης φαίνεται στην παραπάνω φωτογραφία το υλικό με το οποίο έχω περάσει όλα τα ξύλα τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά κάτω από το αστάρι ούτως ώστε να τα αδιαβροχοποιήσω πλήρως. Είναι μονωτικό για ταράτσες πολυουθάνης (PU).

Τα tweeter είναι ουτως η άλλως κλειστά από πίσω και δε χρειάζονται δικιά τους ξεχωριστή καμπίνα. Φιλοξενούνται, όπως και το πεντάιντσο μαζί με το δικό του ξεχωριστό υποθάλαμο, στον μπροστά θάλαμο του δωδεκάιντσου, ούτως ώστε να βρίσκονται και οι τρεις ευθέως ακτινοβολούσες επιφάνειες στην ίδια πλευρά της καμπίνας:

01-FrontChamber.jpg.1b851cfb2a20ae75b059c42c93ec3a1d.jpg

Από τη φωτογραφία λείπει το αριστερό μισό της εξωτερικής (μπροστά) μπάφλας που φιλοξενεί και την πόρτα του μπροστά θαλάμου, ουτωσώστε να είναι ορατό το εσωτερικό του. Ο μπροστινός θάλαμος φιλοξενεί και το παθητικό ηλεκτρονικό crossover, όπως φαίνεται στην επάνω αριστερά γωνία της καμπίνας. To ηλεκτρονικό crossοver περιλαμβάνει  δεύτερη τάξης high pass στο tweeter και δεύτερης τάξης low pass στο woofer. To ηλεκτρικό crosspoint εντοπίζεται στα 1.4ΚΗz έχοντας ως αποτέλεσμα ένα πολύ όμορφο ακoυστικό crosspoint στα 1.9KHz on axis, 1.675KHz off axis. To mid με το woofer δεν απαιτούν ηλεκτρονική υποβοήθηση προκειμένου να κροσσάρουν αποδεκτά και έχουν αφεθεί να κροσσάρουν ακουστικά-μηχανικά στα 225Ηz και η ονομαστική αντίσταση του ηχείου να είναι 4Ω.

Φιλοξενούμενο το crossover σε αεριζόμενο και όχι σε κλειστό θάλαμο, αυξάνεται η ικανότητα διαχείρησης ισχύος των πηνίων του μέσω βεβιασμένης ροής αέρα που δημιουργείται εντός αυτού του θαλάμου (forced convection cooling). O μπροστά θάλαμος είναι βαμμένος εσωτερικά και αυτός με το ίδιο χρώμα που έβαψα και εξωτερικά, καθώς η πολύ ανοιχτή πόρτα του όπως θα δείτε στη συνέχεια, κάνει ορατό ένα μεγάλο τμήμα του.

Μία τελευταία φωτογραφία από την κατασκευή. Παρόλο που χρειάζονται ακόμη καναδυο χέρια, το χρώμα της καμπίνας ξεκινάει να πλησιάζει στο τελικό. Στη φωτό εμφανίζονται οι πίσω, επάνω και δεξιά πλευρά της δεξιά καμπίνας από τις δύο:

03-Almostdone.jpg.7310dd51c62be954688db320f68410e5.jpg

Κάτω από τις διάφανες ταινίες προκειμένου να γλιτώσει τις μπογιές, κρύβεται ο κοννέκτορας (μπόρνα). Χρησιμοποίησα αστάρι και χρώμα διαλύτη. Καθώς η κατασκευή έγινε σε ημιστεγασμένο υπαίθριο χώρο (ταράτσα) πολύ βροχερή περίοδο (Μάρτη), τα χέρια δε στέγνωναν με τίποτα και μου πήρε πολλές περισσότερες βδομάδες από ότι είχα υπολογίσει.

Επεξ/σία από PC_Science_Lefkada
Ζητάω συγγνώμη που ανεβάζω σε δόσεις, δημιουργήθηκε κάποιο bug από τις μεγάλες φωτογραφίες και δεν είχα άλλη επιλογή.
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Και επιτέλους το τελικό προϊόν:

05-Set-up.jpg.9c2a6e67eef3142f86a52757d59a7c54.jpg

Οι εξωτερικές τους διαστάσεις είναι 40x34x30 cm. Για μέτρο σύγκρισης, η οθόνη είναι εικοσιτεσσάρα. Η κάρτα ήχου είναι Edirol UA-25 και ο ενισχυτής είναι ο επαγγελματικός τελικός ΜΑΧ2500 της Phonic με ονομαστική ισχύ 2x500w@8Ω@0.1%THD , 2x750w@4Ω@0.1%THD:

Spoiler

Max 2500 specs.jpg

Δεν είναι καθόλου απαραίτητος τόσο δυνατός ενισχυτής για τα ηχεία που έφτιαξα, όμως αυτόν έχω.

Μία τελευταία, χαμηλότερη φωτογραφία, λίγο πιο πίσω μόνο από τη θέση ακρόασης ούτως ώστε να χωράνε στο κάδρο:

06-Somepower.jpg.6f42b2ff1dfe794a533e316cd6d2896e.jpg

Με τον phonic στα πράσινα (signal) ο ήχος παραμένει απαραμόρφωτος, τα ντεσιμπέλ όμως είναι πάρα πολλά λόγω της υψηλής ευαισθησίας των ηχείων (δεν έχει μετρηθεί ακόμα, 98-99 dΒSPL@1w/1m/ημιεπίπεδο βάσει υπολογισμών) και σε τόσο μικρό δωμάτιο δεν είναι για στέκεσαι. Ανέβασα ένταση μόνο για λόγους φωτογράφισης. Δε βλέπω ποτέ πράσινα σε φυσιολογική χρήση.

Το ακουστικό αποτέλεσμα το βρήκα πολύ ευχάριστο. Περισσότερο με εντυπωσίασε το πόσο συγχρονισμένα παίζουν τα ηχεία. Χτυπάει το κάθε ένα τους σούμπιτο, όλο μαζί από επάνω έως κάτω, σε όλο το φάσμα των συχνοτήτων. Αποτέλεσμα στεροφωνία και τρισδιάστατα εφέ που δεν έχω ξαναακούσει. Τα μπάσα τους είναι κοφτά και πειθαρχημένα, όπως τα ήθελα. Έκανα το παν να τα κουτσουρέψω κατά το σχεδιασμό. Τη basshead φάση μου κατά την οποία ήθελα βαθιά μπάσα με την ένταση τους στο θεό, την έχω περάσει και δε θα επιστρέψω. Επιπλέον το δωμάτιο με το οποίο θα δέσουν τα ηχεία έχει πολύ έντονη διπλή ιδιοσυχνότητα στα 50-55Ηz και αν αυτές οι συχνότητες δεν είναι μειωμένες ο ήχος γίνεται λασπώδης.

Το frequency response δεν είναι φλατ, καθώς δεν το ήθελα φλατ. Προσπάθησα να δημιουργήσω το ήχο των μεγάλων αμερικάνικων και εγγλέζικων τετράδρομων συστημάτων PA με το χτυπητό-τρυπητό τους μπάσο και ζεστό-καυτό τους μεσαίο σε τρίδρομο εκμεταλευόμενος την απλόχερη ενίσχυση χαμηλών που προσφέρουν τα μικρά δωμάτια. Χωρίς όλα τα ντεσιμπέλ και τα artifacts των χωνιών τους φυσικά.

Μετρήσεις που πήρα με φτηνό μικρόφωνο της πλάκας Shure C606 δεν τις θεωρώ αντιπροσωπευτικές, αλλά επειδή μετρήσεις με επαγγελματικά, ποιοτικά μικρόφωνα χιλιάδων ευρώ μπορεί να αργήσουν, θα σας δώσω τουλάχιστον ένα καθόλου ενδεικτικό frequency response:

noiseRinverseEQ.jpg.9de8a43c0f79de2c02d153698df79bb9.jpg

In room είναι, στη θέση ακρόασης, επάνω από το πληκτρολόγιο. Μικρή σχέση έχει με αυτό που ακούω στις χαμηλές, αλλά τέλωσπάντων. Θα χρησιμοποιήσω πιο προχωρημένες τεχνικές ηχογράφησης όταν νοικιάσω ακριβά μικρόφωνα.

Επεξ/σία από PC_Science_Lefkada
  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τέλος, θα ήθελα να ευχαριστήσω το φόρουμ του insomnia και πιο συγκεκριμμένα την υποκατηγορία του Home Theatre για τη φιλοξενία, όπως και όσους μπήκαν στον κόπο να διαβάσουν τα παραπάνω. Θα χαρώ πάρα πολύ να διαβάσω τυχόν παρατηρήσεις και σχόλιά σας και δε θα θεωρήσω κανένα τους επικριτικό.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Λύση

Μπράβο για την προσπάθεια

Για κανονική παρουσίαση ένα umik 1 των 90-100 ευρώ και το δωρεάν rew είναι αρκετό 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

14 ώρες πριν, TEOKOS είπε

Μπράβο για την προσπάθεια

Σε ευχαριστώ, @TEOKOS.

14 ώρες πριν, TEOKOS είπε

Για κανονική παρουσίαση ένα umik 1 των 90-100 ευρώ και το δωρεάν rew είναι αρκετό 

Είναι σίγουρα κελεπούρι με τόσο καλές προδιαγραφές το umik-1. Θα κοιτάξω τι μπορώ να κάνω σύντομα.

Αντιλαμβάνομαι ότι σας έχω κινήσει κάπως το ενδιαφέρον, χωρίς όμως να δίνω αρκετές πληροφορίες για να έπαιρνα πιο συγκεκριμμένο feedback. Θα συμπληρώσω ότι μπορέσω, κανονική παρουσίαση όμως μην περιμένετε σε αυτή την περίπτωση. Είναι κάτι που δεν αντιστοιχεί στον ούτως ή άλλως προκατειλημένο κατασκευαστή ενός ηχείου. Αν βγάλω κάποιο επόμενο από Σεπτέμβρη, θα ήθελα πολύ να το στείλω σε κάποιον για review ή συγκριτικό με άλλο ηχείο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 1/6/2023 στις 12:38 ΜΜ, kriosgr είπε

Την επόμενη φορά ελπίζω να αλλάξεις το χρώμα. 😃

Αυτό είναι σίγουρο. Να τα κάνω καναρινί αντί για μπανανί; 'Η μήπως ένα ροζάκι ανοιχτό;

Σοβαρά τώρα, δε με απασχόλησε πολύ το χρώμα τους, μέσα στο χρωματοπωλείο το αποφάσισα. Ήθελα ένα χρώμα που να μην είναι κυριλέ για ηχείο, ούτως ώστε να με αποτρέψει να διανοηθώ καν να τα πούλαγα στο μέλλον, μιας και θέλω να τα κρατήσω.

Στις 1/6/2023 στις 1:11 ΜΜ, Mpiftekis είπε

Πάρε βάσεις από καλό αφρώδες υλικό, κατάλληλο για το βάρος των ηχείων, να βάλεις κάτω απ'τα ηχεία. Θα ακούσεις τρομερή διαφορά ;)

Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τη συνεισφορά σου, @Mpiftekis. Η συμβουλή σου είναι σωστή σε δύο πολύ συνηθισμένες περιπτώσεις:

α.) Στην περίπτωση που αναφέρεται σε ηχεία που έχουν σχεδιαστεί να παίζουν επάνω σε βάσεις και η ακουστική σύζευξη (κουπλάρισμα) με ένα γραφείο τονίζει τις χαμηλές τους περισσότερο από όσο χρειάζεται. Με το αφρώδες υλικό ξεχωρίζουμε τα ηχεία από το γραφείο και σπάμε το κουπλάρισμα σε κάποιο βαθμό όπως με το να τα βάζαμε επάνω σε βάσεις.

β.) Σε συμβατικά ηχεία τα οποία έχουν την τάση να τραντάζονται όταν αποδίδουν μεγάλης έντασης χαμηλές (ή μεσοχαμηλές) συχνότητες. Εκεί το αφρώδες υλικό λειτουργεί ως μηχανική μόνωση του στερεόφερτου θορύβου και τον αποτρέπει από το να διαδοθεί στο γραφείο.

Στα δικά μου όμως δεν ισχύει κάποια από τις δύο. Δεν είναι συμβατικά ηχεία. Τα έχω κάνει για εμένα, με υπερβολικό μεράκι. Σε σχέση με το α.), το ακουστικό κουπλάρισμα με το γραφείο το επιθυμώ, το έλαβα υπ' όψιν κατά το σχεδιασμό. Εάν τα ανυψώσω, οι χαμηλές τους θα είναι πιο άδειες από όσο τις θέλω. Σε σχέση με το β.), στις μικρές και μεσαίες εντάσεις που τα χρησιμοποιώ δεν μεταφέρονται καθόλου τρανταγμοί στο γραφείο διότι ελέγχονται πολύ καλά από τα τραβερσώματα/μπρατσώματα που του έχω κάνει εσωτερικά και αντιμετοπίζονται εν τη γενέσει τους. Σε μεγάλες εντάσεις, τις οποίες τις έχω χρησιμοποιήσει μόνο για να δω ποια είναι τα όρια τους και για επίδειξη σε φίλους που έχω φέρει να τα ακούσουν, το γραφείο τραντάζεται λίγο είναι η αλήθεια. Μου είναι αδιάφορο όμως, γιατί δε χρειάζονται καθόλου τέτοιες εντάσεις (110+ dB).

 

Σας έχω ετοιμάσει μια σύντομη παρουσίαση από μετρήσεις που πήρα με μικρόφωνα που δανείστηκα. Τα μικρόφωνα είναι και τα δύο τους RTA-M της dBx. Παραπλήσιας τιμής αγοράς και προδιαγραφών με το umik-1 που μου πρότεινε τις προάλλες ο @TEOKOS. Για τις μετρήσεις χρησιμοποίησα το REW, όπως μου πρότεινε. Οι θέσεις στις οποίες στήθηκαν τα μικρόφωνα φαίνονται στην παρακάτω φωτογραφία:

Spoiler

07-RecordingSet-up.jpg.54560e46c9c1e03150b7c48aff2f1053.jpg

Τα μικρόφωνα δεν έχουν στηθεί ακόμα κοντύτερα στη θέση ακρόασης για λόγους τόσο πρακτικούς, όσο και για να μειωθεί, έστω και λιγάκι, η επίδραση του δωματίου. Αφού καλιμπράρισα την κάρτα ήχου, πήρα μετρήσεις ηχογραφόντας sine sweep 2Μ (47.4 sec). Πρώτα μόνο με το αριστερό ηχείο να παίζει και το αριστερά μικρόφωνο να ηχογραφεί, έπειτα μόνο με το δεξιά ηχείο και το δεξιό μικρόφωνο. Oι ακριβείς διαστάσεις του δωματίου είναι 3.39 x 2.96 x 2.88 m. Οι μετρήσεις αντιστοιχούν στα διαγράμματα που ακολουθούν.

 

Αριστερό ηχείο, group delay (ολική υστέρηση), no smoothing (χωρίς εξομάλυνση):

Spoiler

GDnosmoothing.jpg.15d0edd41491950921bb7bf53feffb95.jpg

 

Αριστερό ηχείο, group delay, 1/12 octave smoothing:

Spoiler

GDtwelvethoct.jpg.29613c6ad3cdcc3e2fdc6649c0e257cc.jpg

 

Αριστερό ηχείο, group delay, 1/3 octave smoothing:

Spoiler

GDthirdoct.jpg.e246a32fa63793ee638edb69db787e7a.jpg

 

Αριστερό ηχείο, frequency response. No /// 1/12 /// 1/3 octave smoothing, στο ίδιο διάγραμμα:

Spoiler

REW3in1spl.jpg.84836931f26780362cf40b4aba12cd5e.jpg

 

Αριστερό ηχείο, THD (συνολική αρμονική παραμόρφωση):

Spoiler

THD.jpg.976faef389611bc486b079237d6cbc5b.jpg

 

Αριστερό ηχείο, spectral decay rate / waterfall, default settings, 1/48 octave smoothing:

Spoiler

Waterfallcropped.jpg.662e46303cba44e194caa241813e7ab4.jpg

 

Δεξιό ηχείο, group delay, no smoothing:

Spoiler

GD.jpg.468eae3bb8018899d4ba9b887aa433ba.jpg

 

Δεξιό ηχείο, frequency response, no smoothing:

Spoiler

FreqResp.jpg.198d91f8195e950f6eb604148a4894ca.jpg

 

Δεξιό ηχείο, THD:

Spoiler

THD.jpg.f8a0103650d11ef773d40f28a96dafb4.jpg

 

Δεξιό ηχείο, waterfall, default settings, 1/48 octave smoothing:

Spoiler

Waterfall.jpg.0db31e08b1d09e2cfe1403524db33f21.jpg

 

 

Τέλος, ηχογράφησα και μια επιλογή 13 κομματιών για όποιον ενδιαφέρεται να πάρει μια ιδέα του πως ακούγονται τα ηχεία. Αντίθετα από τις μετρήσεις, οι ηχογραφήσεις αυτών των κομματιών έγιναν και με τα δύο ηχεία να παίζουν και με τα δύο μικρόφωνα να ηχογραφούν ταυτόχρονα. Μπορείτε να τα κατεβάσετε εδώ. (Εάν σας χρειάζεται κάποιο από τα πρωτότυπα κομμάτια, όπως τα έβαλα να παίξουν, θα τα βρείτε εδώ.)

Επεξ/σία από PC_Science_Lefkada
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ωραίος 

Τρελό χόμπι ε ; :)

σέταρες το mic με rew με το σωστό calibration file ;

Νομίζω αυτό είναι με μια πρώτη μάτια που έριξα 

https://www.hometheatershack.com/attachments/dbx-rta-m-cal.9291/

 

 

Ανέβασε all spl με 1/6 smoothing και ανά 5db στην κλίμακα

 

 

15939E23CC9A41E49AAAB02DFBC47F31.jpeg

Ανέβασε spectrogram μέχρι 200hz , (βάζω και ρυθμίσεις στις photo)

 

 

 

 

08A545A509104684AE6A1F2CF483F004.jpeg

Βάλε και ένα rt60 να δούμε και λίγο τον χώρο

το topt μας ενδιαφέρει

 

 

DD8BB74590784CF6AB5A06AE93BAE855.jpeg


 

 

 

 

 

 

Και επειδή καταλαβαίνω την ψώρα να δούμε που φθάσαμε και τι καταφέραμε , σου βάζω και μετρήσεις από το δικό μου να συγκρίνεις με διορθώσεις ,όπου είναι εφικτό βέβαια 

Είναι ακριβούτσικο  και έχει άριστες μετρήσεις ( σε ανηχοικό θάλαμο βέβαια)

Αφού ανηχοικό δεν ,ούτε ταράτσα παίζει να ανέβω ,βάζω από σαλόνι στο 1 μέτρο

 

D7D99C0FA12C49E784C88479EF591020.jpeg

BFEE6464C43B45BCA26CBF407B4DE3D1.jpeg

602BB26178BB4DD2BAA79AAE10031886.jpeg

06949C72DEE24AFABD77356B12FC33CD.jpeg

59E6FBF31E4D4F7382F9904471C5F1C3.jpeg

Επεξ/σία από TEOKOS
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 ώρες πριν, TEOKOS είπε

Ωραίος 

Τρελό χόμπι ε ; :)

Καθόλου άσχημο. Έλεγα να τις παραλήψω τελείως τις μετρήσεις. Μου έδωσες όμως μια συγκεκριμμένη πρόταση για mic+software και κατάφερα να ξεμπερδέψω αναίμακτα με τις μετρήσεις. Το αποτέλεσμα ήταν να πάρω μια πιο ακριβή εικόνα για τις αδυναμίες των ηχείων μου από αυτήν που ήδη είχα.

3 ώρες πριν, TEOKOS είπε

σέταρες το mic με rew με το σωστό calibration file ;

Νομίζω αυτό είναι με μια πρώτη μάτια που έριξα 

https://www.hometheatershack.com/attachments/dbx-rta-m-cal.9291/

Όχι. Είχα σετάρει μόνο την κάρτα ήχου. Το calibration file του μικροφώνου περίμενα να μου το βρει ο ειδικός. Thanks! Στις μετρήσεις που ανεβάζω παρακάτω έχει περαστεί και το μικρόφωνο πλέον.

3 ώρες πριν, TEOKOS είπε

Ανέβασε all spl με 1/6 smoothing και ανά 5db στην κλίμακα

Έφτασεεεε:

Spoiler

AllSPL-Left(red)Right(green).jpg.01cd4ead75cc74810650a983dab19605.jpg

3 ώρες πριν, TEOKOS είπε

Ανέβασε spectrogram μέχρι 200hz , (βάζω και ρυθμίσεις στις photo)

Αμέσως. Αριστερό:

Spoiler

Spectrogram-Left.jpg.15d448609d3e239f18408e260e3dbd72.jpg

Δεξί:

Spoiler

Spectrogram-Right.jpg.495b8687176e9d821cea1373617ca4f5.jpg

 

3 ώρες πριν, TEOKOS είπε

Βάλε και ένα rt60 να δούμε και λίγο τον χώρο

το topt μας ενδιαφέρει

Έγινε:

Spoiler

RT60-Left(red)Right(green).jpg.d01a56576b45393d00e8dbdef8aed05a.jpg

 

3 ώρες πριν, TEOKOS είπε

Και επειδή καταλαβαίνω την ψώρα να δούμε που φθάσαμε και τι καταφέραμε , σου βάζω και μετρήσεις από το δικό μου

Πωωω, είσαι φοβερός. Μπράβο σου @TEOKOS, σε ευχαριστώ και πάλι!

3 ώρες πριν, TEOKOS είπε

Είναι ακριβούτσικο  και έχει άριστες μετρήσεις

Έχει άριστες μετρήσεις όντως. Τα είχες αναφέρει σχετικά πρόσφατα τα ηχεία σου, αν θυμάμαι καλά, αλλά δυσκολεύομαι να τα εντοπίσω. Ποιά είναι; Το σαλόνι σου είναι 7.25 x 4.5 x 3 μέτρα;

Ελπίζω να βγάλεις άκρη με τις μετρήσεις που μου ζήτησες. Υπόψιν ότι το αριστερό ηχείο (με κόκκινο χρώμα), πέραν του ότι έχει ηχογραφηθεί κατά ~2dB δυνατότερα, βρίσκεται σε γωνία (υπάρχει τοίχος και αριστερά του) και επίσης o ενισχυτής επιδρά και αυτός λίγο έτσι που προεξέχει επάνω από το tweeter.

Είμαι όλος αυτιά για τις παρατηρήσεις σου, όπως και των υπολοίπων.

Επεξ/σία από PC_Science_Lefkada
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, PC_Science_Lefkada είπε

 

Πωωω, είσαι φοβερός. Μπράβο σου @TEOKOS, σε ευχαριστώ και πάλι!

 

Βρε συ παρεξήγησες!

Τι μπράβο, αγοραστό ηχείο είναι, απλά τις έβαλα να δεις που βρίσκεσαι σε σχέση με ηχεία αρκετών Κ

Σε σένα μπράβο που έφτιαξες κάτι από την αρχή.

Είμαι σίγουρος ότι θα ακούγεται super

Αν θές σώνει και καλά παρατηρήσεις 

Πρώτη οκτάβα δεν έχει

Δεύτερη οκτάβα αν και έχει ενέργεια χάνεται γιατί από εκεί και πάνω είσαι πολύ ψηλά, το βλέπεις άλλωστε που από τα 90 και κάτω τρώει τρελή βουτιά.

Dips στα 10,500,3000 μπορεί να οφείλονται από τον χώρο , το cross point, την καμπίνα.

Αν θες να το ψάξεις, έτσι για την χαρά του DYI ,πάνε εκεί που τα παιδιά είναι γνώστες

https://www.avsite.gr/forum/forums/diy-audio.47/

 

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 ώρες πριν, TEOKOS είπε

Αν θες να το ψάξεις, έτσι για την χαρά του DYI ,πάνε εκεί που τα παιδιά είναι γνώστες

https://www.avsite.gr/forum/forums/diy-audio.47/

Το έχω υπ' όψιν. Κάποια στιγμή θα κάνω ένα λογαριασμό και εκεί.

17 ώρες πριν, TEOKOS είπε

Βρε συ παρεξήγησες!

Τι μπράβο, αγοραστό ηχείο είναι,

Δε νομίζω ότι σε παρεξήγησα, με έχεις βοηθήσει πολύ και επιπλέον είσαι και μετριόφρων και ανεβαίνεις ακόμα παραπάνω στην εκτίμηση μου.

17 ώρες πριν, TEOKOS είπε

απλά τις έβαλα να δεις που βρίσκεσαι σε σχέση με ηχεία αρκετών Κ

Είμαι σίγουρος ότι θα ακούγεται super

Αν θές σώνει και καλά παρατηρήσεις

Σε ευχαριστώ και πάλι για τις μετρήσεις από το δικό σου. Χωρίς να σας πιέζω καθόλου, θέλω και παραθέλω παρατηρήσεις. Αρνητικές κυρίως.

19 ώρες πριν, TEOKOS είπε

Πρώτη οκτάβα δεν έχει

Δεύτερη οκτάβα αν και έχει ενέργεια χάνεται γιατί από εκεί και πάνω είσαι πολύ ψηλά, το βλέπεις άλλωστε που από τα 90 και κάτω τρώει τρελή βουτιά.

Έτσι τα ήθελα, αλλά το γεγονός αυτό δεν αλλάζει κάτι για τις παρατηρήσεις σου. Είναι ολόσωστες. Έχουν μειωμένη έκταση συχνοτήτων τα ηχεία μου, κάτι το σημαντικό.

20 ώρες πριν, TEOKOS είπε

Dips στα 10,500,3000 μπορεί να οφείλονται από τον χώρο , το cross point, την καμπίνα.

Η βύθιση στα 3000Hz οφείλεται στην αφιλτράριστη πόρτα του δωδεκάιντσου. Στην τρύπα που φαίνεται έξω από τις σίτες στις φωτογραφίες. Η πόρτα έχει πρώτη ιδιοσυχνότητα στα 2.1-2.2 ΚΗz. Προκαλείται ακύρωση και λίγο κάτω από αυτή τη συχνότητα, αλλά από πάνω της (~3kΗz), η ακύρωση είναι σφοδρότερη.

Στα 500Hz είναι βάσει σχεδιασμού. Έθεσα ως στόχο να έχω minimum spl γύρω στα 625-650Hz. Λόγω ασυγχώρητου λάθους που δε επαναληφθεί κατά το σχεδιασμό (άφησα την επίδραση του baffle step για αργότερα και την ξέχασα). Για να μην παραγγείλω και άλλα εξαρτήματα και πάω βδομάδες πίσω, αλλά και για να μη θέλω eq στα μεσαία, μετρίασα την επίδραση της bafflας κάνοντας αυτές τις άσχημες, χωνευτές σίτες αντί για ωραίες σίτες κουμπωτές με μαγνητάκια νεοδυμίου. Βασικά αποτελέσματα λίγο μικρότερη έκταση στα ψιλά πρίμα και χειρότερη ποιότητα στα πριμομεσαία. Δευτερεύον αποτέλεσμα το minimum spl ήρθε σε λίγο χαμηλότερα Hz, περίπου στα 500.

Βύθιση στα 10Hz. Μάλλον εννοείς στα 120 ή 130Hz; Αυτή είναι από το χώρο, ναι. Τα ζηλεύω τα ηχεία σου που έχουν τα 130Hz τόσο δυνατά. Το γραφείο δεν πάει όμως σε άλλη μεριά. Για να την τονίσω περισσότερο με την καμπίνα αυτή την περιοχή, όπως ήθελα ιδανικά, θα μου έβγαινε αρκετά μεγαλύτερο το ηχείο και το απέρριψα.

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...